Sari la conținut

Postări Recomandate

ceva educativ primit de la DODO :rose:

 

Acest articol a fost scris de un motociclist cu o experienta de 25 de

ani si consider ca toata lumea ar trebui sa il citeasca. Articolul se

numeste "Am devenit motociclist! Cat mai am de trait?" Enjoy!

 

 

 

"Deschid acest topic mai mult pt incepatori cu toate ca poate fi

benefic si pt cei ce merg de ceva timp pe motor dar simt ca nu au

evoluat pe cat ar fi dorit.Ce trebuie sa faci sa mergi mai bine pe

motor?Care este atitudinea corecta pt a invata mai rapid? Sunt o mie si

una de intrebari la care daca gasesti raspusuri corecte ,vei avea sansa

de a evolua mai rapid pe 2 roti.

Multi dintre motociclisti au TOATE raspunsurile si multi nu mai au ce

invata.Multi dintre acesti multi nu mai sunt printre noi.Sa fie oare pt

ca au stiu tot sau pt ca nu au invatat nimic?Multi ar fi dorit sa li se

mai acorde o sansa de a face lucrurile altfel,de a invata ce trebuie

,de a merge corect pe motor,de a avea in primul rand respect fata de

tine insuti si ulterior respect fata de cei din jurul tau.

 

Parerea mea este ca motociclismul este direct legat de 'bunul

simt'.Acest bun simt poate fi interpretat in actiunile voastre pe motor

fatade colegii de drum,de pietoni ,de soferii auto.Trebuie sa realizezi

ca nu ti se va acorda respect daca nu acorzi respect.

 

Tin sa precizez ca cele scrise nu sunt copiate ,traduse din carti sau

reviste si reprezinta parerea mea ca motociclist.Nu sunt cel mai rapid

pe traseu,nu sunt cel mai bun pe o roata,nu ma pricep la stunt'uri dar

am 40ani din care 26 de motociclism ,pe mai bine de 100 de diferite

modele.Ah,si sunt inca 'aici'.

 

Ca incepator ,ai o gramada de intrebari la care nu ai raspunsuri sau la

care primesti 1001 de raspunsuri diferite.Unele dintre acestea sunt si

au fost mult dezbatute pe forumuri dar niciodata toate la un loc. Idea

acestui topic este sa cautam toate intrebarile al caror raspunsuri ne

vor ajuta sa avansam in 'mersul pe motor'.

 

In primul rand ,ma gandeam la lucrurile care stau la baza atitudinii

unui pilot si care il sculpteaza ulterior in motociclistul ce va fi.

Dedicatia fata de sport,

frica,adrenalina,talent,nebunia,perseverenta,refle x,statura,bunul

simt,ego'ul,riscul.....

 

Ce ne face sa mergem cum mergem?Ce ne face sa mergem mai rau decat

altii?Ce trebuie sa facem pt a merge mai bine?Cred ca cel mai important

lucru in motociclism este ca trebuie sa fi constient ca un motociclist

mort nu poate avansa.De ce murim pe capete?Sunt numai soferii auto de

vina? Mototciclistii nu porta nici o vina?

 

De fiecare data cand se intampla cate un accident mai putin grav sau

din pacate in unele cazuri chiar fatal ,auzim aceleasi scuze penibile;

nu am/a avut nici o vina,...conservarul este de vina. Saracul mergea cu

numai 270km/ora si masina ia intors in fata,...si altele si altele.Hai

sa dezbatem putin acesta atitudine si ce ne face sa fim mai PROSTI

decat trebuie.

 

1. M-am hotarat,imi iau bolid

In clipa in care tu te duci si iti vinzi bicicleta pt a da un avans la

un ZX-10 ,CLAR esti inconstient. Asta nu inseamna ca nu vei putea merge

pe acel motor ci doar ca sansele tale de suprevietuire sunt mult mai

scazute.Si aici trebuie sa stai sa gandesti urmatoarele: familia ta are

destui bani pt a te ingropa? parintilor le va pasa ca tu esti mort sau

vor beneficia dupa decesul tau (caz in care poti pune si NOS pe motor).

prietena ta,pe mana a carui prieten ramane?

 

Daca toate aceste lucruri te intereseaza si conteaza si daca nu esti

total inconstient vei ajunge la concluzia ca trebuie sa cauti o

motocicleta pe masura,una nu neaparat f mica ca capacitate dar nici f

puternica. Una care te va duce de ici-colo pt inceput,care iti iarta

cat de cat greselile,care este intro stare tehnica buna si care iti va

acorda sansa de a te bucura de ia si 'maine' pt ca nu esti mort.Asta nu

inseamna ca nu poti deveni statistica pe scuter daca esti idiot.Ai

motor de 2 zile si intrebi pe toata lumea cum se merge pe o roata?Ai

motor de 3 zile si pleci in 'excursii' cu 'baietii' pe cheia?Ai motor

de 4 zile si faci liniute printre semafoarele de pe magheru? esti un

idiot si vei murii.Singura mea dorinta este sa nu ma iei si pe mine cu

tine.

 

2.Influenta

Ok, ai cumparat motocicleta corecta.E super frumoasa.Inainte de a iesi

cu ea trebuie sa intelegi ca primul si cel mai mare factor care te duce

la accident sunt prietenii.Cei care asteptau la fel de mult ca si tine

sa iti iei motor ca sa aibe cu ii arata cat de bine merg ei fata de

tine , incepator.Sunt persoanele care inconstient te indruma sa faci

prosti,sa mergi mai tare decat trebuie,sa mergi altfel decat trebuie.Te

influenteaza fara asi da seama,intro directie total incorecta.Rare ori

ai sa vezi un prieten motociclist care sa te indrume sa o iei incet si

sa nu incerci sa mergi ca el,dupa el.

 

Trebuie sa realizezi ca unde sunt multi adrenalina creste,sansele de

accident si deces cresc.Nu inseamna ca daca ai cu tine,langa tine alti

10 motociclisti ,ca ei la randul lor stiu sa mearga corect.Nu inseamna

ca unul dintre cei 10 nu va face o greseala si nu va intra in tine sau

ca nu e destul de avansat pt a evita o greseala de a ta,de incepator.

Este f important sa iti alegi prietenii cu care mergi la drum f atent

mai ales ca incepator.

Parerea mea este ca cel mai intelept lucru este sa mergi cat mai mult

singur,in ritmul tau ,fara a fi stresat si presat de altii in a merge

intrun alt ritm decat te simti comfortabil.

 

3.Mersul preventiv

Ok.pana aici totul bine si frumos. Ce faci? Pornesti motorul si pleci

la drum.Prima zi mai incet .A doua zi ceva mai tare. A treia zi ceva si

mai tare si ceva mai putin atent la traficul din jurul tau.A patra zi

devii racheta si toti ceilalti participanti la trafic nu mai

conteaza.Doar tu esti Gigi cu Gsxr'ul de 1000 si 200cp, .....nu au cum

sa nu iti acorde respect.Asadar treci prin intersectii fara a te uita

stanga/dreapta doar pt ca ai verde si prioritate. Idiotul ce vine cu

masina din laterala ,care tocmai a iesit de la bodega cartierului nu

are timp sa franeze si te ia in plin cu toate ca tu aveai prioritate.El

se alege cu numai un dosar penal ca de fapt era fiul unui parlamentar

iar tu cu coloana rupta stai in pat cu fata in jos ca sa te stearga

parintii iubitori la poponeata tot restul vietii.Sotia ta se intalneste cu

inculpatul pt a primii despagubirea ,.. realizeaza ca acela este mai

intreg decat tine,...si se recasatoreste. Asta e, viata e dura..

 

 

Dar ce conteaza,caci TU ai avut prioritate si EL a fost de vina.

Prietenii de pe SBZ te vor intelege,aprecia si respecta in

continuare.Ca tu esti tot Gigi dar pe din doua.

 

Ce incerc sa spun este ca majoritatea motociclistilor isi lasa vietile

in mainile altora de fiecare data cand ies la drum.A nu mai fi atent la

cei din jurul tau devine un reflex.Cainele ce se afla pe trotuar la 50m

mai sus nu mai reprezinta un pericol pt ca cu o sapt mai inainte ai

avut ocazia de a vedea un maidanez care sa oprit la semaforul rosu si

care a trecut pe verde odata cu prietonii.In subconstientul tau

realizezi ca acel caine este mult mai destept decat tine.Macar el tine

la viata lui.

 

Trebuia sa realizezi ca orice obiect in miscare stanga /dreapta poate

deveni ultimul lucru pe care il vei vedea.Nu miza pe faptul ca soferul

din dacia parcata te-a vazut si ca va opri.Nu miza pe faptul ca acel

maidanez nu va traversa strada.Nu miza pe faptul ca tu poti frana atat

de bine incat sa nu intri sub tirul din care incerci sa musti mergand

pe autostrada cu 150km/ora. Ia in calcul neprevazutul si faptul ca

Orice i se poate intampla Oricui,Oricand.

 

Idea este sa MERGI PREVENTIV.Cu cat mergi mai tare cu atat distanta

intre tine si obiectele ce prezinta un pericol trebuie sa fie mai mare

la inceperea franarii sau evitarii acelui 'ceva'.Vei avea surpriza sa

constati ca acel ceva tocmai a facut acea manevra de care iti era

frica,iar tu ai putut evita accidentul doar pt ca ai gandit si nu ti-ai

lasat viata in 'mainile altuia'.

 

4.Protectii

Ma asez la masa,comand o cafea,astept un prieten

motociclist.Apare.Casca la subrat,adidasi de firma,blugi trei

sferturi,tricou fara maneci.Arunca pe masa ochelarii de soare ,in loc

de manusi.Imi trece casca prin fata inainte de a o aseza pe scaunul de

alaturi si remarc ca este una f bricolata care nu la costat mai mult de

50e,dar care intradevar,nimic de reprosat,merge la fix cu ochelarii.

Stau si ma intreb? oare de ce sunt prieten cu acest individ? Clar este

idiot iar eu am incercat toata viata sa ma feresc de idioti.

 

Cum poti sa sa dai 12.000euro pe o motocicleta si sa nu fi dispus sa

dai 400euro pe o casca de renume care clar va face toti banii in clipa

in care incerci sa te sinucizi.Cat de idiot sa fi sa crezi ca pielea de

pe genunchi este mai dura decat pielea unui pantalon sau

combinezon.Ah,am inteles! Omul fumeaza Marlboro.Cat de idiot trebuie sa

fi c sa crezi ca slapii printre care ti se extind degetele de la

picioare ca ghearele unui uliu pe schimbatorul de viteze,nu vor zbura

mai sus decat rapitorul in clipa impactului...?

 

Majoritatea motociclistilor realizeaza pericolul ce ii paste in clipa

in care se expun accidentelor fara protectiile adecvate si cu toate

astea continua sa merga fara protectii si risca buna stare cat si viata

pt cateva sute de euro.Inteleg.Combinezonul nu da bine la

terasa.Pectoralii nu se vad prin jacheta.Dar faza cu slapii pe motor

intrece orice 'taranism'.

 

Cu toate astea,interesant de observat sunt femeile sau in majoritatea

cazurilor ,virginele care le plimbam in varful motorului ,care sunt cu

MULT mai proste decat noi.Nu mai stiu unde citeam ca femeile sunt ceva

mai destepte decat barbatii.Nu si in cazul de fata.Cat de idioata sa

fi,sau mai bine zis,cat de mult vrei sa-l iubesti,pt a fi dispusa sa

iti risti viata sau sa ramai schiloada tot restul vietii? El are casca

si o invita pe ea sa nu poarte una,deoarece prietenii trebuie sa vada

cat de bine arata victima inainte de a fi sau 'violata' sau omorata.Ea

este f mandra de faptul ca a fost bagata in seama de asa 'un

important'.Isi incalzeste thongul peste tobele ce tocmai intentioneaza

sa io traga caci idiotul tocmai a intors capul dupa o alta in timp ce

tramvaiul a oprit in fata lui. Concluzia= Prosti si Proaste.

 

Aveti bani de motor dar nu de echipament? Parerea mea este sa va

cumparati echipamentul mai intai si unul de calitate si ulterior vedeti

cu ce intentionati sa testati acel echipament.

 

5.Viteza.

Incep prin a va readuce aminte ca SPEED KILLS.

Mai mult decat oriunde la noi in tara.Motociclismul sa dezvotat ceva

mai rapid in ultimii 10 ani.Pt cei ce nu au habar ce inseamna o

motocicleta si ce inseamna motociclism,motocicleta este doar un obiect

frumos,periculos,si care costa f multi bani.'Idea' de viteza,toti o

cunosc dar pusa in practica este cu totul alta treaba.Vine Gigi cu

dacia si se opreste la intersectie.Gigi este sofer de 40 de ani ,sofer

pe tir ,sofer cu experienta.Gigi nu prea face greseli la volan.Este om

cu capul pe umeri,om cu responsabilitati,cu nevasta si 3 copii. Este un

om care munceste din greu pt asi intretine familia si asi creste copiii

asa cum trebuie.Gigi este um om care nu are nevoie de probleme.Gigi

poate fi si tatal tau.

 

Gigi se asigura inainte de a intra in intersectie,pt ca asa spune

legea.Se uita lung la dreapta, vede nimic.Se uita lung la stanga ,vede

un punct de lumina.Punctul poate fi un bec aprins care palpaie prin

fereastra unei case.De fapt ce nu stie Gigi este va punctul de lumina

esti TU,idiotul care strabate DN1 cu 280km'ora.Gigi sta ,isi face

calculele batraneste.Chiar daca punctul ar fi o masina,nu ar avea cum

sa ajunga la el in urmatoarele secunde.Imposibil. Gigi om atent,iese in

DN1 sa isi duca copiii la iarba verde.Idiotul,venind cu

280km/ora,strabate cei 700m distanta in 10 secunde si se infige in

dacia lui Gigi ,trecand prin portiera si iesind pe cealalta parte a

masinii cu 2 dintre cei 3 copii a lui nea GIGI. Copiii mor.Iditul de

tine moare.Lumea lui Gigi este intoarsa pe dos.Gigi se

spanzura.Parintii tai se spanzura pt ca esti,sau ai fost unicul copil.

Esti un idiot.Sau mai degraba ai fost un idiot.Prietenii te plang.Pe

forum se scriu mii si mii de RIP'URI cum ca ce baiat bun ai fost.Toti

te plang.Vina ,clar, a lui Gigi.Nimeni nu il plange pe Gigi si cei 2

copii. Daca as fi Gigi,nu m-as fi spanzurat ci te-as fi omorat cu

mainile mele.Ai fost un idiot.

 

Viteza omoara.Cand mergi cu 200 la ora,timpul de reactie nu mai este

acelasi.Motocicleta nu mai reactioneaza la fel.Sa nu mai vorbim de cei

ce nu au habar despre motociclism.Esti sub impresia ca soseaua iti

apartine? Esti sub impresia ca toti trebuie sa te evitam pe drum? Esti

sub impresia ca daca intri in mine care sunt la volan ca eu o sa te

plang pe tine mai mult decat o sa imi plang daunele la masina? Esti un

idiot.

 

Vrei viteza? Dute pe circuit.Dute cu baietii care stiu ce inseamna

viteza si descoperi ca tu de fapt nu mergi deloc tare.Dute cu cei ce

stiu ce inseamna viteza si nu mai merg demult pe strada.Dute si mergi

cu viteza unde nu vei omora pe nimeni ,mai ales pe tine.Nu ruina viata

mea,a ta ,a parintilor tai,...a lui GIGI. Nu fi idiot. Speed kills.Sunt

o gramada de morti care asteapta pe forumuri ca cineva sa isi aduca

aminte de ei.Nu avem timp pt ca trebuie sa ii plangem pe cei ce vor

muri maine.

 

6.Printre masini.

Merg pe motor de 26 de ani.Dar azi conduc masina.Sunt la volan si nu

pot spune ca sunt atent.Dar aud sunet de motocicleta venind din

spate.Ma uit in oglinda si vad racheta.Gandesc si nu reactionez.Merg

drept.Merg pe cat de drept se poate pt a nu face greseli ce il pot

costa pe colegul meu.Colegul meu se aproprie.Intentionez sa il

salut.Sigur il cunosc si ma cunoste.Trece cu viteza pe langa mine si

imi ia oglinda cu cotul.Sunt plin de spume.El incetineste ,vine langa

mine,in mers,ridica ecranul si incepe sa ma injure.Este vina mea pana

la urma.Am mers prea drept. Nu a avut loc printre mine si masina din

stanga mea. Este vina mea si a celui ce conducea masina din banda a

doua pt ca am iesit pe drum odata cu el.Este de fapt soseaua lui si noi

habar nu aveam.Ma opresc la semafor alaturi de el,gandindu-ma ca

oglinda ma va costa vreo 250euro.Sa ma dau jos sa ii f.. una dupa

ceafa? Sa ii spun cat de idiot este in timp ce ii atrag atentia ca si

eu sunt motociclist? Sunt confuz pt ca imi dau seama ca nu stiu cum sa

reactionez.El ma scuteste de toate acestea lovindu-mi aripa masinii cu

piciorul in timp ce accelereaza de la semafor.Aripa este indoita.Altii

400euro.Ma uit pe fereastra la soferul din stanga mea care lasa geamul

jos si striga catre mine cu dusmanie : Motociclisti nenorociti! Sa ii

spun ca si eu sunt motociclist?

 

7.respect fata de sport/hobby

In '85 in timp ce deveneam motociclist pe o Ninja 600 am avut ocazia de

a cunoste un om deosebit,o persoana ce ma ajutat sa realizez ce

inseamna sa uibesti acest sport,sa te dedici acestui sport,sa nu

regreti ca il practici si l-ai practicat.Acest cineva era si poate mai

si este un motociclist deosebit prin faptul ca conducea un Gsxr1100 cu

o mana.Cu mana stanga.Mana dreapta era de metal,un carlig gen Captain

Hook ,adaptat pt a a intoarce mansonul si a frana.Respectivul avea 30+

ani la acel timp.Devenindu-mi prieten,am inceput sa purtam tot felul de

discutii legate de acest sport ca intrun final sa imi povesteasca cum

cu cativa ani inainte cand se considera mai 'smecher',mergand pe o

roata a scapat motorul peste cap,acesta cazudui pe mana dreapta care a

fost strivita si ulerior amputata.

 

Lunile ce au urmat au fost cele mai grele ,acesta nehotarat daca mai

urma sa incerce sa mearga pe motor.Pasiunea pt motociclism a fost mult

mai mare decat frica de a incaleca motorul dinou,si dupa cateva luni

acesta era in sa.Era un pilot f experimentat.Mergea si tare cand era

loc,dar mergea cu cap.Nu se mai risca in tot felul de situatii

imposibile.Nu mai avea nimic de demostrat pritenilor motociclisti.Pur

si simplu,iubea sportul si il practica in asa fel incat sa ajunga acasa

dupa fiecare iesire.Imi aduc perfect aminte vorbele lui: Oresti,mergi

pe motor in asa fel incat sa nu ajungi vreodata sa regreti ca esti

motociclist.Nu te va aprecia nimeni daca ai coloana rupta sau un picior

lipsa.Tu vei fi singurul care vei suferi la nesfarsit.Persoanele ce te

iubesc vor suferi alaturi de tine.Gandestete la ei daca nu iti pasa de

tine.Practica sportul in asa fel in care sa te bucuri de el zilnic si

sa nu ajungi sa ti se intample ce mi sa intamplt mie ca sa realizezi ce

trebuie si ce nu trebuie sa faci pe motor.Respecta sportul si iti va

aduce numai satisfactii.

 

8.mersul in grup

Daca nu am avea prieteni cu care sa mergem la drum ,.ne-am mai cumpara

motociclete? Am mai avea cui sa ii aratam cat de bine mergem 'noi' fata

de 'ei'? Cine mi-ar mai lauda motocicleta si stilul de mers?

Unul din motivele pt care ne cumparam motociclete este sa demonstram ca

noi suntem mai buni decat ei.Ca a noastra este mai lunga,...mai

mare,mai puternica ,mai frumoasa.Ca eu merg mai bine decat el,mai bine

neinsemnand neaparat mai atent ,mai constient,mai relaxat.NUU. A merge

mai bine se rezuma la mersul sportiv,la viteza,la stunturi la deranjul

creat altora in trafic.Competitia este pe primul loc.

 

Acest comportament reiese in iesirile cu prietenii.Care merge mai tare? Care merge mai spectaculos? Care risca mai mult?

Cand un coleg cade,toti sar in jurul lui si se vaita cand de fapt

subconstientul iti spune: este varza.nu a mers bine.eu merg mult mai

bine decat el.Acum stie si el treaba asta.Am castigat.El a

piedut.Ambulanta a intarziat.El a murit.Nu e ok sa gandesc ca am

castigat,..dar am castigat.

 

Cauti alt prieten de drum cu care sa joci ruleta-ruseasca.Stau si ma

gandesc cum ar trebui sa se comporte un prieten motociclist.Ce ar

trebui sa ii spuna prietenului care nu este la fel de experimentat si

care din dorinta de a nu fi mai prejos decat altii,merge tare,mult mai

tare decat ar trebui pt a fi in siguranta.Daca tu cel cu ani de

motociclism pe umeri il indrumi sa mearga tare,nu inseamna ca la o

adica tu l-ai condamnat la moarte?Nu inseamna ca tu esti direct

responsabil de necazul lui? Asa ca ce faci? Nu ii spui nimic....il lasi

sa mearga ca dementul 'de la sine'.Daca moare ,a fost vina lui.Si ce

daca imi este prieten.Am fost si sunt mai bun decat el.

 

Parerea mea este ca prietenii trebuie sa reactioneze intrun mod pozitiv

cu sfaturi si indrumari fata de cei ce nu stiu ce ii asteapta ca

motociclisti.Personal prefer sa ii spun unuia care insista sa merga

tare cu mine,pe langa mine,unul care clar nu stie ca inseamna riscul si

unde te poate duce,ca nu sunt dispus sa merg alaturi de el.Daca este

inconstient se va supara,dar va ramane in viata.Se va supara ,ii va

trece ,si dupa cativa ani si destule trante la bord,experienta

acumulata pe deplin,iti va multumi pt sfaturi si interesul depus de

catre tine pt al tine in viata.

 

Sigur majoritatea motociclistilor cunosc regulile mersului in grup.Nu

merge alaturi de un alt motociclist.Nu merge aproape fie in spate sau

in fata unui alt motociclist.Lasa-ti spatiu pt a evita manevrele si

greselile celor de langa tine.Cu cat viteza este mai mare cu atat

spatiul trebuie sa fie mai mare.Se merge pe diagonala fata de cel din

fata si spatele tau.Semnalizaza orice intentie de a schimba pozitia pe

drum.Nu te astepta ca cel din spate sa nu intre in tine cand tu tocmai

ai franat brusc si ai virat stanga.Folosesteti creierul pt a intui

miscarile celor ce merg alaturi de tine.Nu te simti comfortabil intrun

anume loc,aproape de o anumita persoana care reactioneaza ciudat

,schimba-ti pozitia.Important este sa ajungi la destinatie fara sau cu

cat mai putine incidente.

 

9.Sotia/prietena si motorul

Acum cateva zile am adus acasa un R6 nou.Frumos motor.Probabil rapid.Destul de rapid pt a face prosti...

Ma uitam la el cat de frumos este si cat de calm arata acolo pe

stand.In acelasi moment ma trecut un fior gandindu-ma la bestia ce

statea in fata mea si cat de repede mi-ar rapi pe cea draga de langa

mine daca ia-si acorda sansa.

 

Privirea mi sa tulburat in clipa in care mi-am adus aminte de

incidentul de acum 10 ani,petrecut pe DN1.Vorbim de 1997 cand eram

mandrul posesor al unui DR Big 800. Motocicleta ce mia ramas intaparita

in memorie.Motocicleta cu ajutorul careia am schimbat viata persoanei

iubite pentru totdeauna,inclusiv a mea.Plecasem din Balotesti spre

bucuresti,eu si sotia (la acel timp).Afara incepuse sa ploua usor

,motiv pt care mergeam f incet si precaut.Am iesit in DN si am intrat

in banda a doua de langa axul drumului.Imi aduc aminte perfect ca

mergeam cu 60km/ora.Am trecut de complexul Prisma.La 100m in fata mea

,pe partea dreapta ,in intersectia cu drumul care strabate Corbeanca,a

aparut o masina care imediat a dat semnal de stanga pt ataia DN'ul si a

merge catre ploiesti.Am continuat drumul in banda a doua,fara sa reduc

viteza,deoarece intentia soferului era clara.Acesta oprise pt a imi

acorda prioritate.Ajung la circa 20m pe diagonala de acea masina,moment

in care vad cu coltul ochiului o pata alba ce ulterior am realizat ca

era o dacie care fara a opri,fara a acorda prioritate , cu intentia de

a traversa DN1 si a continua catre ploiesti , a iesit in DN'u si a

intrat fix in laterala dreapta a motocicletei,respectiv in piciorul

sotiei mele.Imi aduc aminte perfect zborul ce a parut o

eternitate,aterizarea violenta dupa care ceata si...........

 

Sotiei mele intinsa pe DN'u i se spune ca eu am murit.Intra in soc.Eu

imi revin ,incerc sa ma ridic,...piciorul rupt.Ma tarasc pana la ea

care este inca constienta si ii explic ca din ce vad are mana

rupta,piciorul rupt ..

 

Apare ambulanta.Apare tavanul patat din spital.Incep sa strig dupa

ea.Aflu ca e in operatie si ca are femurul rupt,cotul zdrobit,plamanul

deplasat.Ceata.Ma trezesc cateva ore mai tarziu.Ia ,tot in operatie.

 

Trec 40 de zile de spitalizare,6 luni de reabilitare.Ea nu mai e ce era

altcandva.Era vesela,plina de viata,..o femeie frumoasa.Acum

marcata,schioapata de la un loc la altul.Cicatricile pe brat si picior

nu ii mai ofera satisfactia de a se admira in oglinda.Este marcata tot

restul vietii.Eu sunt cel ce am marcat-o.Este vina mea si numai a

mea.Eu sunt cel dispus sa risc,dispus sa merg pe motor.Ea este

inconstienta,nu realizeaza pericolul.Viata ei a fost in mainile

mele.Mi-am batut jos de ea.Timpul trece si se spune ca timpul le

rezolva pe toate dar cicatricile raman.

 

Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi ,asta nu

inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia,mai ales a persoane

iubite.Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza

pericolul,este de datoria ta ca om matur,motociclist cu capul pe

umeri,sa ii explici ca nu merita sa riste.Nu accepta ca tu sa devii

persoana ce a condamna-to la moarte. Credema, nu te vei ierta

niciodata.Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa

moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu ai omorato.

 

Un an mai tarziu am divortat.Nu a mai fost niciodata la fel.Nu m-am

iertat niciodata pt cele intamplate.Nu am cum sa repar ce am

stricat.Raman patat pe veci.Nu vei intelege pana nu ti se va

intampla.Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

 

Frumos R6'le.Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi

scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita.

 

10.Renegatul.

Sa fie oare influenta filmelor cu James Bond atat de mare incat trebuie

sa actionam la fel ca eroul din film de fiecare data cand iesim la

drum?

Nu ma refer la stunturi si sarituri cu masina sau motocicleta> Ma

refer la idea de a avea o placuta de inmatriculare care se retrage la

nevoie sub saua motociletei pt a evita conflictul cu politia.

 

Sunt de acord ca politia romana mai are drum lung pana sa se incadreze

in standardurile europene dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa aplice

legea.Nu sunt sub nici o forma simpatizant al politiei romane dar in

acelasi timp va aduc la cunostinta ca actiunile voastre de a prosti

legea se refrang numai asupra voastra si a celor ce nu poarta nici o

vina.

 

La fiecare iesire in grup sau plimbare cu motocicleta vad mai bine de

jumatate din motociclisti purtant placutele de inmatriculare sub

sea,intoarse pe dos,murdare cu ulei sau noroi sau in unele cazuri chiar

deloc.Ce nu realizati este faptul ca aceasta atitudine va duce la

groapa.Probabil ca va intrebati de ce fac aceasta afirmatie ....

 

Sa va explic.Radarele ca si politia rutiera sunt 'acolo' pt a ne

proteja pe noi si pe altii de noi.(asta pe langa a lua spagile de

rigoare).De fiecare data cand Gigi iese cu numarul de inmatriculare pe

dos pt a nu fi observat si ulterior tras la raspundere,Gigi isi permite

,sau cel putin asa isi imagineaza el ,ca poate face mai mult sau mai

putin orice ii trece prin cap,pe motocicleta.Capul lui Gigi fiind unul

foarte mic,nu are cum sa produca nimic constructiv asadar Gigi trece pe

sub radar cu 250km la ora pt ca nu are cum sa i se suspende

carnetul.Cand Gigi trece pe rosu si il someaza politia Gigi fuge.Gigi

scapa.Gigi e smecher si crede ca duce o viata buna.Gigi e de fapt un

idiot.

 

Gigi nu realizeaza ca daca ar avea numarul de inmatriculare ca tot omul

lipit de poponeata motocicletei ca de fapt isi face un favor.Nu isi mai

permite sa evadeze.Nu isi mai permite sa treca pe rosu.Nu isi mai

permite sa mearga nestingherit cu 300km la ora.Si pt ca nu isi mai

permite,Gigi ramane in viata.Da ,se va mai intampla de cand in cand ca

Gigi sa sara calul si sa isi fure cate o amenda,dar Gigi va traii ,doar

pt ca nu isi va mai permite.

 

Rau este ca Gigi nu are cum sa inteleaga,pt ca este foarte sigur pe el

si stie ca e smecher.James Bond e smecher.007 intotdeauna are femei

multe.Gigi trebuie sa fie smecher.Gigi vrea si el femei.Dar femeile se

uita lung la Gigi si vad acelasi lucru ce vedem noi: Gigi este un

idiot.

 

Idiotul continua sa treca pe rosu.Politia nu il poate prinde pt ca sunt

la fel de prosti.Si pt ca nu il prind pe Gigi,stau la panda si te

asteapta pe tine ,pe mine,pe noi ce nu credem in James Bond.Si pt ca

intrun final Gigi indirect mi-o trage mie, eu nu pot decat sa ii urez

lui Gigi de bine si sa ii atrag atentia la faptul ca si Mos Craciun

exista si sper ca il va intalni odata si odata ca sa ii dea cadou 5

ani.Atunci Gigi nu isi va baga numai placuta de inmatriculare 'sub

poponeata'.

Good luck ,James Bond.

 

11. Ghost Rider.

Ajung acasa.Sa fi fost frig afara?Mainile imi sunt sloi.Incerc sa scot

cheia din buzunar pantalonului intre doua degete.Reusesc.In hol frig.Ma

trece un fior cel simt in sirea spinarii si pt o secunda realizes ca

ceva nu este ok.In timp ce duc cheia catre iala,zambesc in coltul gurii

gandindu-ma la ce super iesire am avut cu baietii.Baieti de

baieti.Prietenii mei de ani si ani.Toti motociclisti.Toti hotarati.Toti

tari pe motor.Zambesc si mai mult realizand ca de fapt eu sunt cel mai

bun dintre ei.Cum se uitau la mine in timp ce mergeam pe o

roata........ce priviri mirate aveau cand au vazut cum pun genunchiul

jos........i-am spart,stiu sigur.

 

Introduc cheia in iala.Sunt curios daca discuta despre mine.Sigur

discuta despre mine.Sunt bun.Deschid usa.Frumos a fost la mare.Drumul

super liber la intoarcere.Viteza frate,viteza.Si a lui Gigi a mers,dar

nu ca a mea.Gigi 200,........eu 210.Gigi 250,.......eu 270.Gigi a cedat

la 290.Stiam ca nu poate mai mult.Ce surpriza pe fata lui cand a vazut

ca trec pe langa el cu 300.L-am spart.Mergeam asa tare ca nici nu imi

mai aduc aminte cand am ajuns in bucuresti.Rad in sinea mea.Cred ca

nici nu au ajuns de fapt.Sunt bun.

 

Intru in sufragerie.O vad pe mama.E suparata.Trece pe langa mine fara

sa ma bage in seama.Ce o fi cu ea? Probabil ca e suparata ca am iesit

iar cu motorul cand ea ma tot roaga sa nu mai ies.Ce stie ea...,habar

nare.Senzatii tari.Sunt bun.Incerc sa ma impac spunand-ui :buna mama,ce

faci? ce sa intamplat? Se uita prin mine si nu-mi

raspunde.Insist.Intru-n final raspunde: Gigele,de ce mi-ai facut una ca

asta? De ce Gigele? ,de ce?

Nu inteleg. Ce am facut? Intru in sufragerie, mainile tot reci.Masa ca

de obicei in mijlocul sufrageriei.Vad ceva acolo,dar nu percep.Incep sa

ma sperii.Vad un sicriu.Doamne,cine a murit? in casa foarte frig.

Mama striga din bacatarie..........Gigele mama,de ce ne-ai parasit? Ma

vad in sicriu.Vad masina.Franez.O pierd.Lumina,multa lumina.Aud in

departare:Gigelele,de ce mai parasit baiatu' mamii................?

Eream cel mai bun.Nu credeam ca mi se poate intampla si mie.

 

12.Oase rupte

Ma tresezc cu cafeua in gand.Stiu ca dorinta de a ajunge la ibric cat

mai repede va fi una ce ma va costa.Incerc sa ma ridic cat mai atent

din pat.

Imi ia ceva timp.Ma doare spatele.Imi iau papucii in picioare si plec

usor catre bucatarie.Ma dor genunchii.Ceafa imi trosneste de parca ar

vrea sa se rupa in doua.Ma dor mainile,incheieturile.Ajung la

ibric.Vreau sa il ridic dar degetele imi sunt inclestate.Le deschid

atent,usor.Ma dor.

 

Toate ma dor,in fiecare zi.Ma dor de ani de zile.Ma dor de 20 de

ani.Realizez ca sunt deabea la inceput si ca durerile vor fi din ce in

ce mai greu de suportat.Inbatranesc.Ar fi trebuit sa imbatranesc

frumos,fara dureri.Dar nu am cum,pt ca sunt motociclist.Stau pe

marginea patului cu cafeaua in mana si ma gandesc ca ar trebui sa le

spun si altora cum e sa traiesti in atata durere;Calvar.Intind mana

catre noptiera sa mai scot un Aulin.O retrag.Degeaba,oricum nu isi mai

face efectul de vreo 10 ani.Il iau subconstient doar pt ca il iau

aproape zilnic.Nu isi face efectul dar parca durerea se alina.Ma simt

mai bine.Am avut zile mai rele.Mult mai rele.Ma ridic ,ma imbrac in

combinezon.Intentionez sa ies la o tura cu prietenii.Ridic greu

piciorul peste saua ce pare pe zi ce trece mai inalta.Urc in sa si

plec.Adrenalina creste.Nu ma mai doare nimic momentan. Medicamentul

perfect.

 

13.Intuitia

De cate ori m-am lasat de motociclism in ultimii 25 de ani?

Nici nu imi mai aduc aminte.Oare sa fi realizat de fiecare data ca nu

sunt facut sa fiu motociclist? Sau poate fi datorita faptului ca am

realizat cat de mult risc si ca a venit timpul sa ma opresc.Sunt oare

genul de persoana care intra intrun joc de noroc si stie sa se retraga

castigator?Sa fi avut un inger pazitor de fiecare data care ma

avertizat ca e timpul sa ma opresc?

 

Am avut perioade in ultimii ani (si cei ce ma cunost pot confirma)

,cand pur si simplu am zis NU motociclismului.Treceau luni in sir si nu

ma urcam pe motor.Vedeam cum colegii treceau pe langa mine pe bolizi si

nici macar nu intorceam capul.Pur si simplu ,nu ma interesa.Cu toate

astea nu a existat perioada in viata mea ca motociclist sa nu am

motorul in casa.Ba mai mult decat atat,nu imi aduc aminte sa fi avut

vreodata mai putin de 3 motociclete in garaj ,in acelasi timp.Nu eram

dispus sa le incalec dar trebuia sa le vad acolo,la locul lor.Acolo in

sufletul meu,in sufletul meu de motociclist.

 

Oare sa ma consider norocos pt faptul ca dupa 25 de ani in sa,sunt inca

aici?Oare acest lucru sa intamplat cu ajutorul meu sau a fost pur si

simplu; noroc?Oare de fiecare data cand am refuzat sa urc in

sa,subconstientul meu striga;..........NU!,nu azi!?

 

Am incercat de cateva ori sa trec acel prag,acel CEVA ce ma tinea in

frau pt a nu ma urca in sa.De fiecare data am avut de suferit.

Pagube,trante,fracturi.Acum stiu sa-mi ascult intuitia.Am zile cand

refuz sa fiu motociclist.Refuz stiind de fapt ca ...SUNT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

AZi dimineata la o emisiune TV, a fost invitat un comisar de la DRPCIV ca sa anunte schimbarea noului examen auto, in special pentru Categoria A si B, care deocamdata, aceasta schimbare este in dezbatere publica. Dansul spunea ca va intra in vigoare cat de repede posibil.

Cica vor sa oblige incepatorii Categoriei A, sa circule timp de 2 ani cu motoare cu o capacitate cilindrica pana in 250. Te-a prins politia, te-a ras.

Nenea asta comisar spunea ca se vor intensifica controale asupra verificarii permiselor de catre detinatorii moto.

 

:disappointed: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AZi dimineata la o emisiune TV, a fost invitat un comisar de la DRPCIV ca sa anunte schimbarea noului examen auto, in special pentru Categoria A si B, care deocamdata, aceasta schimbare este in dezbatere publica. Dansul spunea ca va intra in vigoare cat de repede posibil.

Cica vor sa oblige incepatorii Categoriei A, sa circule timp de 2 ani cu motoare cu o capacitate cilindrica pana in 250. Te-a prins politia, te-a ras.

Nenea asta comisar spunea ca se vor intensifica controale asupra verificarii permiselor de catre detinatorii moto.

Foarte bine. Eu sunt de acord deoarece am auzit deja cativa care nici nu au inceput scoala de soferi si ei vor bandit, gixer sau fireblade. M-i se pare cam prea mult pentru un incepator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AZi dimineata la o emisiune TV, a fost invitat un comisar de la DRPCIV ca sa anunte schimbarea noului examen auto, in special pentru Categoria A si B, care deocamdata, aceasta schimbare este in dezbatere publica. Dansul spunea ca va intra in vigoare cat de repede posibil.

Cica vor sa oblige incepatorii Categoriei A, sa circule timp de 2 ani cu motoare cu o capacitate cilindrica pana in 250. Te-a prins politia, te-a ras.

Nenea asta comisar spunea ca se vor intensifica controale asupra verificarii permiselor de catre detinatorii moto.

 

:cheers: :hug:

 

exista o prevedere cu o limita de 35 kw (sau asa ceva), dar e aplicabila unui nr restrans de conducatori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista o prevedere cu o limita de 35 kw (sau asa ceva), dar e aplicabila unui nr restrans de conducatori

 

Intr=adevar exista o prevedere de acest gen, dar ei acum vor sa oblige incepatorul motociclist sa nu "alerge" pe mai mult de 250...timp de 2 ani

E bine pt cei care ii mananca viteza tare, desi este tare frustrant sa te dai si cu 125 apai cu 250.

Si parca 2 ani mi se pare mult

Editat de sinister_bya
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva educativ primit de la DODO :cheers:

 

Acest articol a fost scris de un motociclist cu o experienta de 25 de

ani si consider ca toata lumea ar trebui sa il citeasca. Articolul se

numeste "Am devenit motociclist! Cat mai am de trait?" Enjoy!

 

Gizzzzzzz,Alinut-o....ti-e prieten de i-ai pus toata povestea aici?...e plictisitor si ineficient.

ps:nothing new.

 

AZi dimineata la o emisiune TV, a fost invitat un comisar de la DRPCIV ca sa anunte schimbarea noului examen auto, in special pentru Categoria A si B, care deocamdata, aceasta schimbare este in dezbatere publica. Dansul spunea ca va intra in vigoare cat de repede posibil.

Cica vor sa oblige incepatorii Categoriei A, sa circule timp de 2 ani cu motoare cu o capacitate cilindrica pana in 250. Te-a prins politia, te-a ras.

ACTUALA PREVEDERE DIN LEGE ESTE PT 25KW,DAR NU SE APLICA....MOTO DE 249CC EXISTA SI MAI PUTERNICE DE 25KW,DECI E UN REGRES PT LEGEA RESPECTIVA

Nenea asta comisar spunea ca se vor intensifica controale asupra verificarii permiselor de catre detinatorii moto.

NO OFFENCE,DAR FA CEVA CU FRAZA ASTA,CA ASA ,DETINATORII DE MOTO ISI VOR CONTROLA PERMISELE UNII ALTORA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar e interesant.

eu l-am citit postul inainte sa imi iau motocicleta (cand eram inca in prospecte)

/index.php?showtopic=91453

e la topicul de incepatori... unde raidarii vechi nu citesc... dar e scris foarte bine si contine ideile de baza pentru a ramane pe 2 roti cat mai mult timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr=adevar exista o prevedere de acest gen, dar ei acum vor sa oblige incepatorul motociclist sa nu "alerge" pe mai mult de 250...timp de 2 ani

E bine pt cei care ii mananca viteza tare, desi este tare frustrant sa te dai si cu 125 apai cu 250.

Si parca 2 ani mi se pare mult

 

 

 

 

desi este tare frustrant sa te dai si cu 125 apai cu 250 :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi este tare frustrant sa te dai si cu 125 apai cu 250 :cheers:

 

Scuze, dar nu ma refeream la tine sau la cine se mai da cu 125.

Imi spuneam punctul meu de vedere. A fost mare diferenta de la 250 , motorul de la scoala de sofer si la 600 motorul care l-am avut.

Eu sunt pentru 600 deoarece se invata repede sa il controlezi.

Sorry Cristina, nu a fost cu atac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, dar nu ma refeream la tine sau la cine se mai da cu 125.

Imi spuneam punctul meu de vedere. A fost mare diferenta de la 250 , motorul de la scoala de sofer si la 600 motorul care l-am avut.

Eu sunt pentru 600 deoarece se invata repede sa il controlezi.

Sorry Cristina, nu a fost cu atac.

 

 

Aici nu e vorba de atacuri pur si simplu sunt niste prevederi de la guvern ce naiba se facea un anunt atata tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi este tare frustrant sa te dai si cu 125 apai cu 250 :cheers:

 

este si nu,

de ce este ? ar fii multe incerc sa le enumar cele mai periculoase situatii ( vorbesc din propria experienta, am motor de 125 de 2 ani)

- este foarte nasol sa depasesti, la viteze de 90-100, o depasire ar trebuii sa fie cat mai scurta, la 125 cm depasirea este foarte lunga, sa nu mai vorbim de tiruri, cateodata ma intreb cand se termina tirul :hug:

- sunt motoare mici, cei inalti stau foarte incomod pe ele iar unele manevre nu se pot face cum trebuie, lovit manetele cu ghenunchiul.....

- daca ai pasager motorul se comporta total diferit, putere foarte scazuta

- nerecomandat la calatori lungi, viteza de croaziera foarte mica, daca ti se potriveste motorul vei sta relaxat si nu vei obosii ori cat de lunga ar fii calatoria

 

de ce nu este ? ar fii urmatoarele:

- sanse de accident mult mai mici

- la calatorii ai timp sa admiri peisajele

- usor de manevrat ca este mic, nu iti trebuie pachet de muschi

- avantaj pt cei mici de statura, asa ca mine

 

cam acestea ar fii, poate am uitat unele amanunte dau sanse la alti sa ma completeze

parca sunt motoare de pana la 500 care sar incadra pana la 35 kw

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar e interesant.

eu l-am citit postul inainte sa imi iau motocicleta (cand eram inca in prospecte)

/index.php?showtopic=91453

e la topicul de incepatori... unde raidarii vechi nu citesc... dar e scris foarte bine si contine ideile de baza pentru a ramane pe 2 roti cat mai mult timp.

 

Daca NU aveti "batrini" sa va cumparati si daca aveti puteti sa-i f...ti :blink:

Imi permit sa zic si eu ceva.

Incepeti cu unul MIC si cumparati pe urmatorul in functie de cit de mult se dezvolta CREIERUL :cheers: si in nici un caz MUSCHII. :cheers:

Va doresc o VIATA LUNGA pe motor si implicit MINTE ......cu CARUL :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam, vedem ce se mai aude pe la meteo...

:blink:

 

Daca te hotarasti totusi sa incaleci mobra :hug: Nu uita sa-ti iei si un ciocan sa poti sa spagi "nucile" :cheers: cind faci "popasul" ala mic. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar e interesant.

eu l-am citit postul inainte sa imi iau motocicleta (cand eram inca in prospecte)

/index.php?showtopic=91453

e la topicul de incepatori... unde raidarii vechi nu citesc... dar e scris foarte bine si contine ideile de baza pentru a ramane pe 2 roti cat mai mult timp

 

pai tocmai raidarii vechi au scris-o....

 

 

Mesaj completat

 

@valisorin

...cam acestea ar fii, poate am uitat unele amanunte dau sanse la alti sa ma completeze

parca sunt motoare de pana la 500 care sar incadra pana la 35 kw

 

de unde naiba inventati cifrele astea,adica 35kw?

ia cititi mai intii ce spune legea:

PS: http://bpr.b.politiaromana.ro/Legislatie/C...licare-2006.htm

 

Art. 38. – (1) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri a fost o tentativa de grindina...in rest e foarte frig

 

:) Degeaba dai graba la relatii meteo ca baiatul vine fara "nuci" :lol:

Cred ca e primul motociclist eunuc :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...