mip0s Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 (editat) Pina apuc eu sa traduc manualul de service pentru Honda mea (din portugheza ) poate cineva sa ma indrume cam ce ar fi de facut? Problema e ca atunci cind mut motocicleta (de ex. cind o scot din garaj pt. plecare) se aude un scirtiit la roata din fata si mi se pare ca ar fi de la discul de frina. Se aude destul de slab, nu are tot timpul aceeasi tonalitate si nu tot timpul se repeta la acelasi interval de timp. Chiar mi se pare ca sunetul se mai schimba in functie de cit de inclinata e motocicleta. Nu se simte nici o frinare a rotii. O fi ceva defectiune la sistemul de frinare sau poate fi doar praf pe acolo pe la discul de frina? E ceva ce un incepator ar putea sa repare? later edit: Nu se pot face niste foldere in topicul de service asemanatoare unei carti de service: baterie, frine, lant, aprindere etc.... sa fie mai usoara cautarea? E cam aiurea sa cauti prin topicuri cu titlu: am o problema, nu porneste,oare ce are? ..... Editat Ianuarie 22, 2008 de mip0s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 La toate motociclete DISCUL ATINGE DE PLACUTE, de unde se aude si sunetul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marse Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 Da asa e sunetul ala vine de la placute, ori sunt proaste placutele ori sunt duse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 Deci , daca ti se aude PE FRANARE, in timpul mersului, ori ai Ferodo si sunt praf, ori sunt terminate placutele. Daca atunci cand mergi pe langa ea si fara sa franezi se aude ca un hârâit, atunci e ceva normal (mi se pare mie) , placutele de frana intotdeauna sunt lipite pe disc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mip0s Postat Ianuarie 22, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2008 Nu se aude cind frinez, doar o imping. Nici macar nu e pornit motorul. Citeodata scirtiie, citeodata nu, alta-data se aude ceva hiriit/fosnit cert e ca se aude ceva foarte slab. Nu e ca si cind as impinge bicicleta sa se auda doar rotile pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 Nu se aude cind frinez, doar o imping. Nici macar nu e pornit motorul. Citeodata scirtiie, citeodata nu, alta-data se aude ceva hiriit/fosnit cert e ca se aude ceva foarte slab. Nu e ca si cind as impinge bicicleta sa se auda doar rotile pe asfalt. stai calm ca e un lucru normal..atata timp cat nu se infranzeaza roata si sunetul nu depaseste nivelul sonor de "slab"..si frana actioneaza bine in timpul mersului, totul e ok ! asa-i la majoritatea moto,placutele de frana stau f aproape de disc si se ating deseori....dak apare efectul de infranare,posibil etrierii sau pistonasele care retrag/imping placutele de frana sa fie cu mizerie/blocate..etc...din cate vad aici nu e cazul de asa ceva ..bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 (editat) toate discruile franare sunt un pik descentrate pt a distanta inapoi sabotii dupa franare, in mers nu se aude zgomotul dar cand o impingi e sesizabil asa ca nu-ti fa probleme, verifica totusi daca poti starea in care sunt sabotii @mihai florea nu exista pistonase care retrag/imping placutele pur si simplu imping,iar in momentul in care dispare presiunea de pe conducta discul din cauza bataii pe care o are(ca asa e normal) departeaza placutele ... Editat Ianuarie 22, 2008 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 toate discruile franare sunt un pik descentrate pt a distanta inapoi sabotii dupa franare, in mers nu se aude zgomotul dar cand o impingi e sesizabil asa ca nu-ti fa probleme, verifica totusi daca poti starea in care sunt sabotii @mihai florea nu exista pistonase care retrag/imping placutele pur si simplu imping,iar in momentul in care dispare presiunea de pe conducta discul din cauza bataii pe care o are(ca asa e normal) departeaza placutele ... sabotii se folosesc la frana pe tambur, iar placutele la frana pe disc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Ianuarie 22, 2008 Share Postat Ianuarie 22, 2008 Ferodo = praf? Pai Ferodo=frane cum xerox=copiator... Am incercat mai multe tipuri de ferodo (vreo 3 daca nu ma insel, din cele 4 ) si nu mi s-au parut foarte ok, incearca nissin, o sa vezi diferente la franare ! Valabil pt Strumfuadi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 (editat) toate discruile franare sunt un pik descentrate pt a distanta inapoi sabotii dupa franare, in mers nu se aude zgomotul dar cand o impingi e sesizabil asa ca nu-ti fa probleme, verifica totusi daca poti starea in care sunt sabotii @mihai florea nu exista pistonase care retrag/imping placutele pur si simplu imping,iar in momentul in care dispare presiunea de pe conducta discul din cauza bataii pe care o are(ca asa e normal) departeaza placutele ... Daca nu te superi, o sa-ti pun o intrebare :Daca discul este perfect drept, (pentru ca asa trebuie sa fie,bataie maxima admisa este de 3 zecimi) cine readuce pistonul ,sau pistonasele in etrier la punctul de plecare? O sa-mi permit sa raspun eu:Garnitura de etansare din interiorul etrierului este responsabila in cea mai mare parte de retractia pistonului,si intr-o mica masura orce bataie a discului. Si legat de topic:Placutele au acel scirtiit din doua motive:1)Sau tocit pina la metal 2)Placutele au in compozitie mai mult metal. Editat Ianuarie 23, 2008 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mip0s Postat Ianuarie 23, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2008 Deci ramine sa mai studiez problema si sa vad daca are rost sa o desfac sau nu. Motorul avind doar 3 ani si teoretic serviceul facut acum 1000km imi da sperante sa cred ca nu poate fi ceva grav si sa ma iau dupa ce zice Cracky dar daca discul atinge placutele atunci nu exista o frinare si posibilitatea unei incalziri nejustificate a discului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 23, 2008 Share Postat Ianuarie 23, 2008 Deci ramine sa mai studiez problema si sa vad daca are rost sa o desfac sau nu. Motorul avind doar 3 ani si teoretic serviceul facut acum 1000km imi da sperante sa cred ca nu poate fi ceva grav si sa ma iau dupa ce zice Cracky dar daca discul atinge placutele atunci nu exista o frinare si posibilitatea unei incalziri nejustificate a discului? Stai linistit,daca nu ai lovit discurile dintr-o cauza, sau alta,nu este nici o problema! Toate palcutele ating dicurile de frina ,deoarece placutele nu sunt fixe in etrier,un minim contact nu duce la supraincalzire.Problema apare cind discul fiind strimb,preseaza pe placute si le departeaza de fiecare data cind frinezi,sau cind pistonasul din etrier este blocat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arte Postat Ianuarie 26, 2008 Share Postat Ianuarie 26, 2008 Eu am reusit sa "obtin" acest fenomen (cu scrasnitul) dupa o pana/dupa ce am umblat la roata. a disparut dupa cateva sute de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Ianuarie 27, 2008 Share Postat Ianuarie 27, 2008 Un pic de zgomot e normal sa faca,un harsait slab. Ca sa fii sigur ca nu e ceva blocat,ridica roata fata pe stender(daca ai)si invarte-o cu mana,trebuie sa mearga usor si sa se auda harsaitul.(sa nu te gandesti ca va merge ca una de bicicleta de usor). Daca nu ai stender,iesi cu motoru la o tura,mergi usor 2-3 km si nu franezi decat cu spatele si controlezi discurile fata cu mana ele tre sa fie reci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Ianuarie 27, 2008 Share Postat Ianuarie 27, 2008 Eu am ferodo premium pe fata (franeaza bine, dar se pare ca nu la potentialul maxim - discurile lucesc oglinda) iar pe spate am ferodo sinterizate (se simte gripul mult mai bine iar discul e un pic inegrit, cum am vazut si la alte vitezane). Zi'mi si mie unde gasesc Nissin sinterizate pentru fata! Multam! Motor Team, 170 lei perechea http://www.motorteam.ro/contact.php Sa vezi atunci franare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Ianuarie 27, 2008 Share Postat Ianuarie 27, 2008 Spuine-mi si mie diferentele dintre Ferodo platinium si cele sinterizate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mip0s Postat Februarie 4, 2008 Autor Share Postat Februarie 4, 2008 Un pic de zgomot e normal sa faca,un harsait slab. Ca sa fii sigur ca nu e ceva blocat,ridica roata fata pe stender(daca ai)si invarte-o cu mana,trebuie sa mearga usor si sa se auda harsaitul.(sa nu te gandesti ca va merge ca una de bicicleta de usor). Daca nu ai stender,iesi cu motoru la o tura,mergi usor 2-3 km si nu franezi decat cu spatele si controlezi discurile fata cu mana ele tre sa fie reci. Merci de sfat. Nu am stender dar am scos-o la plimbare duminica si am folosit doar frina de spate asa cum ai spus si nu s-a incalzit discul asa ca sper sa fie de bine. Apropo de frina de spate, la mine am impresia ca prinde cam greu. Cu frina de fata ma opresc mult mai repede dar cu asta de spate trebuie sa apas destul de hotarit ca sa incetineasca. Asa e la toate sau motorul meu o fi setat pt. incepator ca sa nu se blocheze spatele prea usor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Februarie 4, 2008 Share Postat Februarie 4, 2008 Mie imi face asa cand sta in garaj cateva zile nemiscata, insa la mine e din cauza ca motanii isi improasca secretiile pe disc si ce ramane se usuca si agata putin placutele. Se duce la prima frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Februarie 4, 2008 Share Postat Februarie 4, 2008 Astazi cand am scos motorul dupa 1 luna de iernat...si eu am avut aceeasi constatare...am imprins motorul pana in spatele blocului, fara baterie, si parca se auzea ceva la roata fata...asta fara sa apas frana.Un harsait...dar incet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Februarie 5, 2008 Share Postat Februarie 5, 2008 Merci de sfat. Nu am stender dar am scos-o la plimbare duminica si am folosit doar frina de spate asa cum ai spus si nu s-a incalzit discul asa ca sper sa fie de bine. Apropo de frina de spate, la mine am impresia ca prinde cam greu. Cu frina de fata ma opresc mult mai repede dar cu asta de spate trebuie sa apas destul de hotarit ca sa incetineasca. Asa e la toate sau motorul meu o fi setat pt. incepator ca sa nu se blocheze spatele prea usor? Asa e la toate motoarele,spatele franeaza mai putin(au un singur disc si mai mic in diametru)pt a bloca roata mai greu si a preveni derapajul. --- Mesaj completat în 05 Feb 2008 04:49 ------------- Astazi cand am scos motorul dupa 1 luna de iernat...si eu am avut aceeasi constatare...am imprins motorul pana in spatele blocului, fara baterie, si parca se auzea ceva la roata fata...asta fara sa apas frana.Un harsait...dar incet Cand iesi cu el fa o proba cum am zis eu mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.