Sari la conținut

Motor "inundat"


$ilver
 Share

Postări Recomandate

Am un vecin care dupa ce a iesit la pensie s-a indragostit brusc si irevocabil de motociclete. Si-a cumparat un MZ pe care i l-am reglat de mai multe ori dar nu reusea niciodata sa se plimbe prea mult pentru ca iar venea la mine sa-mi spuna ca nu-i mai merge. Tipul este complet paralel cu mecanica (deabea stie in ce parte se infileteaza surubul). In toamna a plecat la fica-sa in Germania si asta i-a facut cadou un Virago 250. In primavara, i-am facut un instructaj complet de folosire a motociletei (rolul butoanelor, pornirea cu soc etc...).

Ieri a venit la mine sa-mi spuna ca a facut o plimbare in week-end cu motorul, i-a mers perfect, la 50 de metrii de casa s-a oprit si acum nu mai porneste. Am mers la el acasa si stupoare... Am dat scurt la automat si a inceput sa curga benzina ca de la robinet din toba de esapament. Am scos bujiile si bineinteles ca si cilindrii erau full de benzina. Mi-am zis ca singura cauza posibila este carburatorul. L-am dasfacut, dar nu am gasit nimic in neregula (cuiul plutitorului inchidea perfect, membranele si garniturile erau intacte). Am montat carburatorul la loc, am dat o cheie si a pornit la sfert. Desigur ca o parte din benzina a ajuns in baia de ulei si l-am sfatuit sa scimbe uleiul, dar mai mult de atat nu am avut ce sa-i spun.

Voi ce ziceti, o fi avut socul tras, o fi dat mult la automat dupa ce s-a inecat... El zice ca nu a facut nici unul din aceste lucruri asa ca... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DAca zici ca e paralel cred ca nici nu mai stie ce a facut sau de ce a tras. Dar daca totusi nu a facut aste lucruri atunci e posibil sa fie de vina ghidurile de la supape sau semeringurile daca are dar nu cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"De la lume adunate si iara la lume date"

-Situatia: Motor pus la iernat

-Defectiunea: cui pontou(sau ponton,cum naiba i se zice corect) care inchidea imperfect.

-Pisica Neagra: omul a lasat robinetul de la rezervor pe pozitia descis(cu ocolire de supapa vacuumatica)-aia notata cu "PRI",cum am mai vazut.

 

Ce s-a intimplat:Incet dar sigur,benzina a tot venit prin robinet si cum cuiul ponton nu inchidea perfect,nivelul a tot crescut in camera de nivel constant a carburatorului,pina ce a ajuns benzina sa dea pe galeriile de admisie,si de acolo prin supapele de admisie(pe care pisica neagra le-a lasat deschise),a ajuns benzina in capul pistonului.Apoi, printre capetele segmentilor s-a scurs direct unde trebe,adica in baia de ulei.La pornire,au crepat ceva garnituri sau siemeringuri,si ditai balta de ulei pe jos.

 

In cazul de fatza,cred ca a fost precum zici,adica a dat omul in disperare la automat cu socul tras.

Iar de faza cu benzina pe esapament,ce sa zic...Imi aduc aminte cu placere cum i-am turnat unui prieten anul tecut cam 0.5 l de JINARS PUTUROS (pt.domni =tzuica de calitate proasta,facuta din cereale),in esapament,de putzea dupe el ca dupe 74 de circiumi de periferie.Mai ales la stopuri: "Aloo,domnuuu!! Da cu jinars mere?Da cit baga??"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai poate sa se fi blocat nitel cuiul pontou care aparent merge bine, sau plutitorul;

Mie mi se intampla des la IJ ( stiu ca nu e yamaha da zic si eu...) ca dupa ce actionez chestia aia cu arc care apasa pe plutitor, acesta sa ramana blocat si sa nu revina in pozitie normala decat dupa alte cateva actionari ;(noroc ca eu am prea plin la carb si daca e sa se blocheze plutitorul, benzina iese afara din carb si nu ajunge in cilindru)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca a uitat sa dea drumul si la aprindere si a dat doar la electromotor cu socul tras ...

se mai intampla daca vii direct din masina si esti obisnuit cu contactul automat. e drept ca la un moment dat ar trebui sa iti dai seama de prostie si ...

dar mai stii ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu n ai cum sa actionezi electromotoru daca nu ai contactul pus si daca nu e pus pe on ptr bobinele de inductie (nu m-am exprimat prea clar da' vreau sa zic ca daca nu ajunge curent in instalatie de aprindere nu ajunge nici in butonul ptr pornire la electromotr)

poate gresesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu n ai cum sa actionezi electromotoru daca nu ai contactul pus si daca nu e pus pe on ptr bobinele de inductie (nu m-am exprimat prea clar da' vreau sa zic ca daca nu ajunge curent in instalatie de aprindere nu ajunge nici in butonul ptr pornire la electromotr)

poate gresesc

eu zic da gresesti potzi da la automat fara scanteie cat vrei (pana se termina bateria).... :D cu contactul pus ...etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa??????!!!!!!!!! O fi facut Japonezul ca sa-si exerseze mintea mai multe operatii la pornire cum ar fi: pusul de contact fara aprindere care se pune ulterior,apasatul pe frana ca sa nu o ia din loc scula,apasatul pe butonul de soc si toate astea intr-o ordine bine stabilita caci altfel la fiecare pornire ratata se imobilizeaza toata treaba cu cate 10 secunde care cresc exponential ca la capetele de tractor Actros. Eu asa cred!!!! Voi ce ziceti???????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa fie de vina ghidurile de la supape sau semeringurile daca are dar nu cred.

-Situatia: Motor pus la iernat

pai ghidurile sau simeringurile nu pot fi responsabile decat de prezenta benzinei in ulei (1,8 litrii in loc de 1,4 :D ), dar ce cauta benzina in cilindrii si in esapament?

-Situatia: Motor pus la iernat

Nu este cazul, s-a intamplat dupa o plimare si spune ca nu a dat la automat decat foarte putin.

Se mai poate sa se fi blocat nitel cuiul pontou care aparent merge bine, sau plutitorul;

Aceasta pare cea mai plauzibila cauza, desi este putin probabila dupa cat de curat este carburatorul si avand in vedere faptul ca nu are cui de inundat camera de amestec.

eu zic da gresesti potzi da la automat fara scanteie cat vrei (pana se termina bateria)....  cu contactul pus ...etc

Fals. Asa cum spune si R_i_d_e_r, acest lucru nu se poate face decat printr-o improvizatie sau la anumite tipuri de motoare (eu nu am intalnit niciunul). La Virago, fara sa ai comutatorul pus pe "run" (adica aprinderea conectata) nu poti sa dai la automat.

 

Vesti mai noi: Mosul a schimbat uleiul, a mers vreo 100km fara probleme dar dupa ce a ajuns acasa a observat ca i-a crescut putin nivelul la ulei si de data aceasta. Cum este posibil acest lucru din moment ce motorul merge bine si nu scoate fum (semn ca ar avea un amestec prea bogat din carburator).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ghidurile sau simeringurile nu pot fi responsabile decat de prezenta benzinei in ulei (1,8 litrii in loc de 1,4 :D ), dar ce cauta benzina in cilindrii si in esapament?

 

 

 

 

Vesti mai noi: Mosul a schimbat uleiul, a mers vreo 100km fara probleme dar dupa ce a ajuns acasa a observat ca i-a crescut putin nivelul la ulei si de data aceasta. Cum este posibil acest lucru din moment ce motorul merge bine si nu scoate fum (semn ca ar avea un amestec prea bogat din carburator).

Vezi ca ghidurile au doua capete prin care trece supapa iar daca a ramas pe deschis trece benzina si in cil. nunumai in ulei.

Dupa cum suna si vestile noi daca a crescut nivelul poate sa o faca numai din cauza de benzina deci = Ghiduri duse.

Sauuuuuuuuuuu mai poate sa fie o explicatie prima oara a verificat uleiul cu motorul nepornit neincalzit iar a doua oara dupa ce a mers 100 de Km imediat si se poate sa nu se fi linistit suficient sa fie proaspat amestecat,barbotat,frecat,ametit si cum mai vrei tu si e normal sa-i arate mai mult in plus e si mai dilatat pt. ca e fierbinte. De aceea se verifica numai la rece nivelul de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am patit asa cu masina din cauza ca a mers cu socul tras o distanta f mare si a ajuns o multime de benzina in baia de ulei .

dupa ce s-a schimbat uleiul si curatat carburatorul nu a mai avut nici pe naiba deci eu zic ca de la asta a fost .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate sa fi tzinut motocicleta inclinata sau chiar culcata si in acest caz nu mai inchid cuiele pontou(are doua carburatoare).

E imposibil sa inunde ambii cilindrii, nu poate prinde deschise ambele supape de admisie in acelasi timp, in schimb bezina trecuta de carburator(inundata) in momentul in care a dat la automat s-a deschis supapa si... rezultatul!

Benzina nu se comprima si astfel ajunge in baie pe linga piston,segmentzi, dar putea sa-i indoaie si bielele, oricum mare noroc ca nu a explodat, am vazut un caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru pareri.

Motorul a mai parurs vreo 100 de km si totul este in regula. Nivelul uleiului este normal, acesta nu miroase a benzina si motorul merge bine.

Cred ca pana la urma mosneagul a mes cu socul tras mai mult timp iar dupa ce i s-a oprit a dat la automat destul de mult si i-a fost rusine sa recunoasca. Daca-i asa, sa-l :lol: pentru ca am desfacut carburatorul degeaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...