irinel2006 Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 la mine e 0.08 admisie si 0.15 evacuare. Asa am mers pana acum si totul a fost ok Valve clearance specifications: 0.08 - 0.13mm (IN. and EX.) Am presupus ca 0.08 in (admisie) 0.13 ex (evacuare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 la mine e 0.08 admisie si 0.15 evacuare. Asa am mers pana acum si totul a fost ok Valve clearance specifications: 0.08 - 0.13mm (IN. and EX.) Am presupus ca 0.08 in (admisie) 0.13 ex (evacuare) Eu cred ca am o problema pentru ca nu inteleg ce vorbiti . ce inseamna 0,13 ?? CM ??? nu mm adica 1,3 mm . la evacuatre 1 mm si 3 zecimi 0,13 mm inseamna 13 zecimi !!! 0,13 mm il reglez cu un fir de par Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Exact, un fir de par. Este vorba de 0.08-0.13 milimetri. Nu centimetri. Daca ai 1mm la supape... poate d-aia nu-ti porneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 nu-i 0.08-0,13mm la supapa de admisie si 0.15-0.20mm la evacuare ????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 !!!! CUM 0,08 mm !!!!!! 8,00 = 8 milimetru 0,8 mm = 8 zecimi de milimetru 0,08 mm = 8 sutimi ( 1 sutime inseamna a suta parte dintr-un milimetru ) E imposibil !!!! Un fir de par are 0,03 mm si in cazul tachetilor 0,08 mm nu se vede cu ochiul liber si nici nu iti dai seama ca s-ar misca . Si foita de tigara e mai groasa de 0,08 mm o sa inebunesc !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s@rpe Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 (editat) @Ivanica: este vorba de 0,08mm-0,13mm.....si nu iti trebuie decat un set de lere,nu vreun 'fir de par' ! in legatura cu jocul, oriunde intre 0.08-0.13 este ok, eu personal prefer sa las jocuri mai maricele, (de ex aici spre 0.13) mai ales la supapele de evacuare, chiar daca motorul e mai galagios.... Editat Martie 24, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 exact...pe evacuare putin mai mare,trebuie sa tii cont ca acolo e caldura mai mare prin urmare au loc niste mici dilatari. Cu lera e bine de reglat insa pentru o acuratete si mai mare se poate folosi un ceas comparator prins intr-un dispozitiv rigid. Din cauza multiplelor socuri pe surub acesta adanceste putin in capul culbutorilor in punctul de contact, prin urmare intervin mici uzuri. In momentul folosirii lerii aceasta este plana si nu detecteaza acea mica deformare, prin urmare e posibil sa te pacaleasca putin, tu sa reglezi la 0.08 dar in realitate sa iti iasa 0.1. Daca strangi prea tare risti sa nu ti se mai inchida supapele deci..."ca.nci" pornire. Chiar de lasi toleratele mai mari, dar nu foarte, motorul va fi mai galagios, dar macar esti sigur ca porneste foarte usor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Martie 25, 2013 Share Postat Martie 25, 2013 Eu am luat un set de lere de la Draper, foarte ieftin - http://www.sculedemana.ro/expert-32-blade-dual-reading-combination-feeler-gauge.html Daca se uzeaza suruburile acelea reglabile de la culbutori, se pot schimba usor si relativ ieftin. Nu stiu daca nu se uzeaza si capetele supapelor, in care bat suruburile, si cat de usor se schimba si alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adyyamaha Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 reglajul se face cu pistonul la punctul mort pentru toate supapele sau e alta metoda? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 reglajul se face cu pistonul la punctul mort pentru toate supapele sau e alta metoda? reglajul se face cu pistonul la punctul mort superior ,in compresie,cu "T"-ul vizibil pe gaurica de "vizita",nu are nimic daca "T"-ul e 1-2mm mai stinga sau in dreapta,iti dai seama ca sunt liberi culbutorii si le poti simti jocul. la monocilindre toate supapele(2,4 sau 5) se regleaza asezind o data motorul ca mai sus,la 2,3,4 cilindri se mai invirte vibrichenul n grade...da este alta discutie si aici nu ne intereseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) nici nu stiu de unde sa incept... hai sa o luam cu reglajul supapelor: Se desfacea capacul de la rotor (ala mic si rotund de pe partea stanga) se baga o cheie Tubulara si se roteste in sens invers acelor de ceas pana se aduce motorul la punct (semnul de pe rotor ajunge in dreptul gaurii din carcasa acestuia) acesta se face la rece (motorul la temeperatura camerei) admisia are intodeauna valoarea mai mica (0.08 mm) si evacuarea valoarea mai mare (0.13mm) valoarea asta se masoara intre capatul valvei si bratul balansoar (rocker arm) cu ajutorul unui se de lere ATENTIE! daca nu se respecta aceste marimi motorul nu va merge in parametri normali daca distanta este mai mica valva nu se va inchide cum trebuie cea ce duce la o compresie scazuta daca distanta este prea mare valva nu se va deschide la timp cea ce duce la rateuri si putere scazuta acum cu uleiurile: 20w50 este un ulei mai "gros" fata de 10w4020w50 este recomandat la temperaturi intre -10 si +40 de grade (sau mai mult) 15w40 intre -15 si+40 de grade 10w40 sau 10w50 are o plaja mai mare intre -20 si +40 de grade10w30 intre -20 si +30 de gradepe de alta parte un ulei sintetic isi pastreaza mult mai bine propietatile la temperaturi ridicate fata de un ulei mineral Nu va mai alarmati cand dispare din ulei. Un consum de 1-2sute de grame la cateva mii de kilometri este perfect nomal, in functie si de stilul si regumul de mers (urban/extraurban) Motoarele astea la fel ca si motoarele in 2 timpi au nevoie de ulei ca sa functioneze cum trebuie singura diferenta este ca la 2 timpi uleiul este amestecat cu benzina in timp ce aici uleiul dispare din baia de ulei. Daca uleiul este mai gros va consuma mai putin dar asta nu este neaparat un lucru bun. daca am zis prostii nu ezitati sa ma corectati Editat Martie 26, 2013 de Hyena986 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Poate doar temperaturile alea sub zero grade... in sensul ca se aplica la auto, nu la moto... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 DR-urile pina in 96 ciupesc ulei la temperaturi mari,cele dupa 96(ca cel din poza de mai sus) nu maninca ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Poate doar temperaturile alea sub zero grade... in sensul ca se aplica la auto, nu la moto... temperaturile alea funt fix din manualul de utilizare de la DR750 DR-urile pina in 96 ciupesc ulei la temperaturi mari,cele dupa 96(ca cel din poza de mai sus) nu maninca ulei. Eu am pus poza aia orientativ... intradevar cele de generatie noua nu conuma ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 atentie ca la DR 800 cel putin, pe evacuare e min 0,15 mm - max 0,2 mm Am intilnit la motoare cu multi kilometri fenomenul ca forma surubului de reglaj si a supapei sa nu mai fie suprafete plane si cu o forma sferica. Acolo reglajul cu lera minte. Prima data trebuie corectata problema dupa care se revine la reglaj. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 la dr 800 se recomanda joc mai mare la evacuare sau sau maximul care il da in carte ca cica se ard usor supapele. It is recommended to apply the values of the SR43 model (intake 0,15mm, outlet 0,20mm) for all models! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Joc mic la supape evacuare = arderea supapelor? Care ar fi explicatia? Jocul mai mare la supapele de evacuare se recomanda din cauza faptului ca supapele se dilata mai mult, fiind maturate de gazele arse si fierbinti. Un joc mai mic ar face ca supapele sa nu mai inchida bine, pierzandu-se compresia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Joc mic la supape evacuare = arderea supapelor? Care ar fi explicatia? Jocul mai mare la supapele de evacuare se recomanda din cauza faptului ca supapele se dilata mai mult, fiind maturate de gazele arse si fierbinti. Un joc mai mic ar face ca supapele sa nu mai inchida bine, pierzandu-se compresia. da,se ard pt ca nu au timp necesar sa se atinga destul de chiuloasa timp in care ea se raceste ..si ramine in flacara ...o supapa de admisie strinsa iti da rateu in galerie admisiei asta daca porneste motorul ca de obicei o admisie strinsa face pornirea greoaie o sup de evacuare strinsa sau arsa face ca motorul sa porneasca cam aproape de normal dar relantiul e nesigur,fara vlaga iar daca e strinsa dar nearsa motorul porneste normal dar la cald/fierbinte motorul chiar se opreste cind se mai raceste merge iar bine pina se incinge. la motoreta mea,de frica,stiind ce stricaciuni poate face un joc mic la supape ,le-am reglat babeste.am incins motorul tare ,cam cit am crezut eu,am desfacut repede capacele de vizitare si am facut reglajele astfel incit suruburile de reglaj abia sa atinga supapa.dupa aceea am masurat jocurile la rece,a doua zi.jocurile sunt mult mai mari decit zice manualul si chiar asa nu se aude nici un zgomot tipic de culbutori nici la rece nici la cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Pai normal ca se opreste la cald daca jocul la evacuare e prea mic. Supapa numai inchide. Pierzi compresia. E logica si treaba cu lipitul de chiulasa = racire mai buna a supapei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi0001 Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Salutare tuturor de pe acest forum in primul rand! Si acum: As vrea sa imi cumpar o motocicleta, ma atrage DR 350. Am gasit una care imi place. Am 1,76 si 68kg. Am vazut pe acest topic ca sunt foarte multi care au DR 650 si care iasa cu ele offroad. La prima vedere pare o motocicleta grea. As prefera o moto mai usoara si cu mai putina putere decat una mai grea dar mai puternica (offroad). Ce imi recomandati? 350 sau 650? As vrea sa o folosesc offroad. In special ma intereseaza parerea celor care au incercat si 350, si 650, si au simtit diferenta. Ma mira faptul ca nu sunt mai multi cu 350, sau poate nu au postat... Am o motocicleta Cagiva W16 600 care in specificatii se spune ca are 155kg fara fluide si care mi se pare grea offroad. Din nefericire am probleme la motor la ea si nu gasesc piese. As vrea sa imi iau alta. Ma intereseaza daca la DR 350/650 se gasesc piese (din ce am vazut pe acest topic se gasesc), sa nu patesc ca si cu Cagiva, sa ma uit la ea ca nu am ce-i face, ca nu se mai fac piese nici originale si nici aftermarket (cu greu am gasit o garnitura de chiuloasa la pretul modic de 293RON). La ce sa ma uit in special la DR 350 inainte de a-l cumpara? Weekend-ul asta o sa o vad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bob Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Stie cineva unde se poate umple cu azot rezervorul de la amortizorul spate? Ma gandesc sa-i schimb si simeringul si garnitura si trebuie sa-l golesc. Referitor la supape eu am avut o problema cu T-ul de pe magneto. L-am aliniat si am reglat supapele si am pornit foarte greu motorul dupa. Si facea un zgomot foarte mare. Am realiniat din nou T-ul si colbutorii aveau joc foarte mare. E posibil ca magneto-ul sa faca doua ture pentru o glisare completa a pistonului? Prima oara cand am aliniat T-ul nu aveam joc deloc la colbutori, Defapt presau destul de mult supapele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Bineinteles. E 4T. Are doua puncte moarte superioare. Unul pe compresie si altul pe evacuare. Primul e cel interesant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 CIudat . Nu am reglat nicodata taketi cu ajutorul gaurilor din capac In afara de gresala de a regla la 0,8 si 1,3 , motiv pentru care probail imi uda prea rau bujia . Eu reglam cu surubelnita pe la gaura bujiei ) si vedeam cand sunt atacate supapele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Fi mai explicit: vrei sa spui ca nu reglai culbutorii (nu exista tacheti) niciodata folosindu-te de gaura din capacul lateral al motorului pentru gasirea punctului mort superior, anume atunci cand in dreptul gaurii/ferestrei aparea semnul T. Gaseai punctul mort superior desuruband bujia si bagand o surubelnita in locul ei. Invarteai motorul pana cand surubelnita iesea cel mai mult, impinsa fiind de piston. Alegeai unul dintre cele doua puncte superioare in functie de cum vedeai ca sunt actionate supapele de catre culbutori, anume punctul mort superior in care nici una dintre supape nu este actionata. Asta asa, ca sa inteleaga lumea.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 (editat) La asta ma refeream ( pare mai complicat , dar nu stiu din ce motiv mie lene sa desfac suruburile alea din capac ) in legatura cu ce am zis , pentru inceput (Prima pornire) oare afecteaza ca am culbutorii la 1 mm ??? adica teoretic e jocu mai mare si sunt actionate mai putin supapele . Sa le reglez iar dupa pornire sau acum ? Motivul pentru care am incurcat eu reglajele este pentru ca nici nu aveam pe lera 0.08 . La mine incepe de la 0.10mm si mergea pana la 1.5mm parca. (probabil e pentru motoare mai mari) Editat Martie 30, 2013 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.