Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

intrebare pt astia mai priceputi la mecanica... treaba sta cam asa:

acum o saptamana mi s-a crapat T-ul din care se alimenteaza cele 2 carbelitoare... l-eam dat jos am incercat sa bag divort intre ele nu a mers. Am batut in suruburi, am dat cu wd-u, am incercat cu menc]ghina singura solutie era sa apelez la zeama de flex asa ca am renuntat la idee si am montat carbelitoarele de rezerva. Astea de rezerva le-am desperechat, demontat si curatat reglat cu manualul in fata si apoi reasamblat si trantit pe motor. Nu mai curge nimic dar s-au modificat treburile: in primul rand nu mai am frana de motor sau mai bine zis frana de motor nu asa violenta inainte cand o lasam in frana de motor se oprea imediat si dadea niste mici rateuri acum nimic... era sa trec pe rosu intr-o intersectie obijnuit cu frana de motor zdravana pe care o aveam ca pe franele ei nu prea imi pun baza. A 2 cheste mai putin deranjanta este relantiul care are fluctuati intre 1500 si 2000. Eu m-a gandesc ca trage aer fals pe undeva dar astept si alte pareri, carburatoarele zic eu ca sunt reglate bine pentru ca trage mult mai bine ca inainte si consumul a scazut de la 7,2 la 4,9 consum facut azi targoviste bucuresti mers cu 30 de lei 96 de km

astept pareri sfaturi si alte cele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La modelul meu reglam doar aerul din carburator si imi dispareau acele rateuri in toba in deaccelerare plus ca aveam, simteam, acea frana de motor foarte bine. Sambata asta mi-am reglat culbutorii singur, folosind o lera. Am facut admisia 0.1 pt ca a fost reglata gresit in trecut de cineva si imi pornea destul de greu, in schimb pe evacuare am facut 0.15, desi stiu ca in carte da 0.17-0.22, dar cred ca voi regla si pe aceasta la 0.1, caci cred ca am uzura in capul supapelor, ca simt o usoara bataie. Poate e adancita treaba acolo si desi o reglez la 0.15 sa nu o aiba mai mare. La mana simt distanta destul de mare.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

 

Manifestarea e la rece sau/si la cald ?

Motorul porneste cu sau fara soc ?

Oringurile de la mansoanele de prindere a carburatoarelor pe chiuloasa le-ai schimbat/verificat ?

Furtunul de comanda la pompa de benzina sa fie montat.

Jiglerele de aer de pe pilnia de aer sa nu fie inversate.

Cum arata bujiile ?

Face indiferent daca e rezevorul relativ plin sau face si daca ai 2l in rezervor?

 

Carburatoarele au nevoie de schimbul tuturor oringurilor ca sa nu ai ulterior manifestari ciudate sau intrebari fara raspuns.

ai asa:

- oring pe carcasa cui poantou

- oring pe tubul din ansamblul plutitorului

- oring pe surubul de reglaj amestec

- oring de sub corpul de plastic alb/gri

- saibele de pisla de la axul clapetei de aer(eu le-am dat cu vaselina din belsug )

 

Daca astea le-ai schimbat sau verificat ca sunt okay si "culca" pe curat, verifica garniturile de la butoiasul de soc, tubul de egalizare presiune sa stea liber si orientat spre spate(cutia filtrului de aer), membrane neciupite, tubul de alama negaurit in urma corodarii s.a.

 

 

Mai sunt multe motive pentru care sa ai ralantiul sau regimul de mers neregulat, dintre care: lant balansieri si/sau de ditributie cu joc, joc tacheti incorect etc

 

DAR , din toate astea, cel mai intilnit este faptul ca nivelul din CNC nu ramine constant din cauza cuiului/scaunului poantou sau a oringului de pe carcasa lui, sau acest oring nu etanseaza pe corpul carburatorului.

 

Radu


» Post actualizat in 07 Jul 2014 09:54

La modelul meu reglam doar aerul din carburator si imi dispareau acele rateuri in toba in deaccelerare plus ca aveam, simteam, acea frana de motor foarte bine. Sambata asta mi-am reglat culbutorii singur, folosind o lera. Am facut admisia 0.1 pt ca a fost reglata gresit in trecut de cineva si imi pornea destul de greu, in schimb pe evacuare am facut 0.15, desi stiu ca in carte da 0.17-0.22, dar cred ca voi regla si pe aceasta la 0.1, caci cred ca am uzura in capul supapelor, ca simt o usoara bataie. Poate e adancita treaba acolo si desi o reglez la 0.15 sa nu o aiba mai mare. La mana simt distanta destul de mare.

Salut,

Cu lera poti face un reglaj minim al jocului pentru ca suprafata capului supapei si a surubului de reglaj se intimpla sa nu mai fie plan pe semisferic !

Problema este sa nu fie mai putin decit trebuie :)

Eu m-am dus intotdeauna pe valorie maximale pentru ca e mai nasol sa nu inchida supapa decit sa inchida/deschida mai putin. Si la 750/800 supapele de evacuare sa frig iute si definitiv.

Tacanitul vine de la tot ansamblul tacheti, care are si el joc in axe.. ca doar nu mai au 20000km ....

N-am cartea la mine sa confirm valorile scrise de irinel2006 pt 650/750/800 dar asa o fi :)

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

 

Manifestarea e la rece sau/si la cald ?

Motorul porneste cu sau fara soc ?

Oringurile de la mansoanele de prindere a carburatoarelor pe chiuloasa le-ai schimbat/verificat ?

Furtunul de comanda la pompa de benzina sa fie montat.

Jiglerele de aer de pe pilnia de aer sa nu fie inversate.

Cum arata bujiile ?

Face indiferent daca e rezevorul relativ plin sau face si daca ai 2l in rezervor?

 

Carburatoarele au nevoie de schimbul tuturor oringurilor ca sa nu ai ulterior manifestari ciudate sau intrebari fara raspuns.

ai asa:

- oring pe carcasa cui poantou

- oring pe tubul din ansamblul plutitorului

- oring pe surubul de reglaj amestec

- oring de sub corpul de plastic alb/gri

- saibele de pisla de la axul clapetei de aer(eu le-am dat cu vaselina din belsug )

 

Daca astea le-ai schimbat sau verificat ca sunt okay si "culca" pe curat, verifica garniturile de la butoiasul de soc, tubul de egalizare presiune sa stea liber si orientat spre spate(cutia filtrului de aer), membrane neciupite, tubul de alama negaurit in urma corodarii s.a.

 

 

Mai sunt multe motive pentru care sa ai ralantiul sau regimul de mers neregulat, dintre care: lant balansieri si/sau de ditributie cu joc, joc tacheti incorect etc

 

DAR , din toate astea, cel mai intilnit este faptul ca nivelul din CNC nu ramine constant din cauza cuiului/scaunului poantou sau a oringului de pe carcasa lui, sau acest oring nu etanseaza pe corpul carburatorului.

 

Radu

» Post actualizat in 07 Jul 2014 09:54

Salut,

Cu lera poti face un reglaj minim al jocului pentru ca suprafata capului supapei si a surubului de reglaj se intimpla sa nu mai fie plan pe semisferic !

Problema este sa nu fie mai putin decit trebuie :)

Eu m-am dus intotdeauna pe valorie maximale pentru ca e mai nasol sa nu inchida supapa decit sa inchida/deschida mai putin. Si la 750/800 supapele de evacuare sa frig iute si definitiv.

Tacanitul vine de la tot ansamblul tacheti, care are si el joc in axe.. ca doar nu mai au 20000km ....

N-am cartea la mine sa confirm valorile scrise de irinel2006 pt 650/750/800 dar asa o fi :)

 

Radu

Eu cred ca ma las pagubas anul asta cu desfacutul motorului, mai ales ca merge bine. Am mai tras o tura we asta de vreo 400 km, si motoreta a mers bine. Consum mic la o incarcare aproape de maxim. Pornire usoara, relanti stabil. Deci am sa plec cu ea asa, si in toamna bag motorul intr-o revizie capitala. Pana atunci ne bucuram impreuna de km si de:/index.php?/topic/708717-refugiul-de-touring-nr1-rasnov-romania/page-30&do=findComment&comment=3789530

PS: Multumesc pentru scurtul tutorial. Am sa pastrez pagina si mai mult ca sigur la iarna are sa-mi foloseasca tare.

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

 

Manifestarea e la rece sau/si la cald ?

Motorul porneste cu sau fara soc ?

Oringurile de la mansoanele de prindere a carburatoarelor pe chiuloasa le-ai schimbat/verificat ?

Furtunul de comanda la pompa de benzina sa fie montat.

Jiglerele de aer de pe pilnia de aer sa nu fie inversate.

Cum arata bujiile ?

Face indiferent daca e rezevorul relativ plin sau face si daca ai 2l in rezervor?

 

Carburatoarele au nevoie de schimbul tuturor oringurilor ca sa nu ai ulterior manifestari ciudate sau intrebari fara raspuns.

ai asa:

- oring pe carcasa cui poantou

- oring pe tubul din ansamblul plutitorului

- oring pe surubul de reglaj amestec

- oring de sub corpul de plastic alb/gri

- saibele de pisla de la axul clapetei de aer(eu le-am dat cu vaselina din belsug )

 

Daca astea le-ai schimbat sau verificat ca sunt okay si "culca" pe curat, verifica garniturile de la butoiasul de soc, tubul de egalizare presiune sa stea liber si orientat spre spate(cutia filtrului de aer), membrane neciupite, tubul de alama negaurit in urma corodarii s.a.

 

 

Mai sunt multe motive pentru care sa ai ralantiul sau regimul de mers neregulat, dintre care: lant balansieri si/sau de ditributie cu joc, joc tacheti incorect etc

 

DAR , din toate astea, cel mai intilnit este faptul ca nivelul din CNC nu ramine constant din cauza cuiului/scaunului poantou sau a oringului de pe carcasa lui, sau acest oring nu etanseaza pe corpul carburatorului.

 

Radu

» Post actualizat in 07 Jul 2014 09:54

Salut,

Cu lera poti face un reglaj minim al jocului pentru ca suprafata capului supapei si a surubului de reglaj se intimpla sa nu mai fie plan pe semisferic !

Problema este sa nu fie mai putin decit trebuie :)

Eu m-am dus intotdeauna pe valorie maximale pentru ca e mai nasol sa nu inchida supapa decit sa inchida/deschida mai putin. Si la 750/800 supapele de evacuare sa frig iute si definitiv.

Tacanitul vine de la tot ansamblul tacheti, care are si el joc in axe.. ca doar nu mai au 20000km ....

N-am cartea la mine sa confirm valorile scrise de irinel2006 pt 650/750/800 dar asa o fi :)

 

Radu

 

Dr 650

 

Admisie 0.08 -0.13

Evacuare 0.17-0.22

 

Pana la urma cred ca voi lasa treaba cum e acum, vorba ta, decat sa nu imi inchida bine supapele, mai bine o mica bataie. Tinand cont de caldura degajata si de proprietatile materialului de a se dilata cred ca distanta aia se va mai micsora putin in timpul functionarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

 

Manifestarea e la rece sau/si la cald ?

Motorul porneste cu sau fara soc ?

Oringurile de la mansoanele de prindere a carburatoarelor pe chiuloasa le-ai schimbat/verificat ?

Furtunul de comanda la pompa de benzina sa fie montat.

Jiglerele de aer de pe pilnia de aer sa nu fie inversate.

Cum arata bujiile ?

Face indiferent daca e rezevorul relativ plin sau face si daca ai 2l in rezervor?

 

Carburatoarele au nevoie de schimbul tuturor oringurilor ca sa nu ai ulterior manifestari ciudate sau intrebari fara raspuns.

ai asa:

- oring pe carcasa cui poantou

- oring pe tubul din ansamblul plutitorului

- oring pe surubul de reglaj amestec

- oring de sub corpul de plastic alb/gri

- saibele de pisla de la axul clapetei de aer(eu le-am dat cu vaselina din belsug )

 

Daca astea le-ai schimbat sau verificat ca sunt okay si "culca" pe curat, verifica garniturile de la butoiasul de soc, tubul de egalizare presiune sa stea liber si orientat spre spate(cutia filtrului de aer), membrane neciupite, tubul de alama negaurit in urma corodarii s.a.

 

 

Mai sunt multe motive pentru care sa ai ralantiul sau regimul de mers neregulat, dintre care: lant balansieri si/sau de ditributie cu joc, joc tacheti incorect etc

 

DAR , din toate astea, cel mai intilnit este faptul ca nivelul din CNC nu ramine constant din cauza cuiului/scaunului poantou sau a oringului de pe carcasa lui, sau acest oring nu etanseaza pe corpul carburatorului.

 

Radu

 

la cald

cu soc la rece fara la cald

da, sunt noi

Posibil sa fie crapat am sa il verific

nu am umblat la ele

Nu stiu nu am verificat

dap. indiferent daca e plin sau gol

 

 

E interesant ca la carburatoarele astea socul chiar merge... la celelalte era cam degeaba socul

 

Daca era joc in tacheti sau lanntul balastier nu cred ca facea brusc o data cu schimbarea bateriei de carburaotare... prea mare coincidenta

 

de la oringurile alea tind si eu sa cred ca e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti consuma 7,... la suta inainte era si normal sa nu mai faca mai nimic socul. Practic aveai cam tot timpul "socul" tras. Dar nu ti s-a parut un consum mare pana acum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de consum, confirm consumul de 4,9 in regim mixt 40% asfalt si 60% offroad, lungime de 600km, plin pe plin :)


» Post actualizat in 08 Jul 2014 17:48

############################

 

 

 

 

 

Am postat acum citeva zile despre presurizarea telescoapelor pe fata si ziceam ca revin cu comportamentul lor.

Ei, pe acelasi traseu de offroad, se prezinta mult mai bine, nu se bat in cap, sta la fel de bine pe pietre etc. VIS !

Recomand celor care vor sa-si intareasca un pic fata , cu cost infim.

 

Radu

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti consuma 7,... la suta inainte era si normal sa nu mai faca mai nimic socul. Practic aveai cam tot timpul "socul" tras. Dar nu ti s-a parut un consum mare pana acum?

pai a pornit de la un consum de 5,5 dar stiam ca sunt ptobleme la carburator... nu cred ca e de la soc cred ca e mai degraba de la nisipul pe care l-am gasit in carburatoare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu problema mea si anume tacaneala obositoare. Am observat ca aceasta tacaneala apare doar cand accelerez. Motorul la relantiu toarce ca o pisica, nu am nici o bataie , nici un zgomot suspect.

Am crezut ca poate e de la lantul de distributie, desi pe acesta l-am schimbat in 2012 punandu-l nou, iar kilometri facuti cu el pana acum, nu cred ca depasesc 12000km. L-am verificat, este intins. Mai ramane sa verific lantul de la balansieri, insa cu motorul pornit reglat pe cel mai mic relantiu, motorul merge rotund, bine.

 

Oare daca ar fi fost de la evacuare, nu ar fi trebuit sa imi tacane si in relantiu ? Deja sunt ramas fara idei. Am crezut ca poate am joc in bolt la piston , am testat si nu am nici o bataie.

 

Ceva idei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai a pornit de la un consum de 5,5 dar stiam ca sunt ptobleme la carburator... nu cred ca e de la soc cred ca e mai degraba de la nisipul pe care l-am gasit in carburatoare :)

Verifica-ti ansamblu poantou. E simplu, 20 minute .

Astept rezultatul !

 

 

Revin cu problema mea si anume tacaneala obositoare. Am observat ca aceasta tacaneala apare doar cand accelerez. Motorul la relantiu toarce ca o pisica, nu am nici o bataie , nici un zgomot suspect.

Am crezut ca poate e de la lantul de distributie, desi pe acesta l-am schimbat in 2012 punandu-l nou, iar kilometri facuti cu el pana acum, nu cred ca depasesc 12000km. L-am verificat, este intins. Mai ramane sa verific lantul de la balansieri, insa cu motorul pornit reglat pe cel mai mic relantiu, motorul merge rotund, bine.

 

Oare daca ar fi fost de la evacuare, nu ar fi trebuit sa imi tacane si in relantiu ? Deja sunt ramas fara idei. Am crezut ca poate am joc in bolt la piston , am testat si nu am nici o bataie.

 

Ceva idei ?

Tacanitul asta e in mers sau si in gol (pe loc) ?

 

Daca e si in gol, atunci e din motor si putem dezbate. (e tacanit ca de avans defect ?).

.

Daca e in mers, se mai adauga si tot ce inseamna agrenare pina la lant.

Daca apare mai ales la turatii joase in sarcina, bataia poate veni de la pinionul de atac care poate sa aiba joc (normal) pe ax, oarescare normalitate la DR650/750/800.

Sunetul poate aparea din surub nestrins/slabit de prindere motor in cadru.

 

Radu

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu problema mea si anume tacaneala obositoare. Am observat ca aceasta tacaneala apare doar cand accelerez. Motorul la relantiu toarce ca o pisica, nu am nici o bataie , nici un zgomot suspect.

Am crezut ca poate e de la lantul de distributie, desi pe acesta l-am schimbat in 2012 punandu-l nou, iar kilometri facuti cu el pana acum, nu cred ca depasesc 12000km. L-am verificat, este intins. Mai ramane sa verific lantul de la balansieri, insa cu motorul pornit reglat pe cel mai mic relantiu, motorul merge rotund, bine.

 

Oare daca ar fi fost de la evacuare, nu ar fi trebuit sa imi tacane si in relantiu ? Deja sunt ramas fara idei. Am crezut ca poate am joc in bolt la piston , am testat si nu am nici o bataie.

 

Ceva idei ?

vezi la arborii balansieri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Stie cineva daca tachetii de pe dr 750 din 1992 se potrivesc pe un dr 800 big din 1994?

la DR800 din 94 sunt 1284044B01

la DR 750 din 89 sunt 1284044B01

deci sunt identici !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi la arborii balansieri

 

 

Multumesc baieti, ramane sa desfac capacul si sa verific lantul de la balansieri si revin cu impresii. Imi era lene sa mai dau jos capacul, dar ma vad nevoit sa verific si acolo.Zgomotul cei drept apare "Raducod" doar cand accelerez, indiferent daca e in mers sau pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc baieti, ramane sa desfac capacul si sa verific lantul de la balansieri si revin cu impresii. Imi era lene sa mai dau jos capacul, dar ma vad nevoit sa verific si acolo.Zgomotul cei drept apare "Raducod" doar cand accelerez, indiferent daca e in mers sau pe loc.

Ca sa te scutesti de desfacut pe ghicite, fa-ti stetoscop. Am scris acum citeva posturi. Chiar te ajuta sa gasesti sursa zgomotului !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Imi fac unul, dar daca n-am ureche...tot degeaba. Am incercat eu cu "babismul" surubelnita pusa si ascultat cu urechea, dar n-am nici o sansa, trebuie baza de date cu toate sunetele ca sa pot extrage ceea ce aud eu. Cred ca ii dau o gaura in toba si rezolv problema, asa nu o sa mai aud decat zgomotul de evacuare....

 

ps: Buna ideea cu stetoscop, dar imi trebuie si o persoana care sa lucreze cu el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vand disc frana fata marca EBC, cod stantat pe disc 6076 (cod produs MD6076D) pentru DR cu 4 (patru) gauri de prindere in butuc. E nou, nemontat niciodata. Pret 400 RON. E posibil sa mearga si la big-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vand disc frana fata marca EBC, cod stantat pe disc 6076 (cod produs MD6076D) pentru DR cu 4 (patru) gauri de prindere in butuc. E nou, nemontat niciodata. Pret 400 RON. E posibil sa mearga si la big-uri.

n-am gasit sa potriveasca la SR 43 ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-am gasit sa potriveasca la SR 43 ...

Nu stiu sigur. Pe net vazusem ca merg la 750 pana in '90 si la 800 '90-'91. E posibil sa mearga si la DR de 600 (nici asta nu stiu sigur). Discul are 280mm si 4 gauri de prindere la butuc.

 

La Dr-uri de 650 merg pe '90-'91. Al meu e '91 in acte dar ori am furca de '92 (disc cu 6 gauri de prindere in butuc si diametru de 300mm) ori am model '92 vandut in '91, asa cum mai lanseaza producatorii (in special in SUA) modelul de anul viitor in anul asta calendaristic.

 

Eu am dat comanda dupa an si model dar era o poza generica cu un disc de frana si nu am vazut ce cumpar.

» Post actualizat in 25 Jul 2014 06:14

n-am gasit sa potriveasca la SR 43 ...

Se Potriveste si la alte mobre, nu numai la DR 650 '90-'91. Codul discului original de la Suzuki pentru DR650 '90-'91 este 59211-44B00. Discul se potriveste la toate mobrele care au codul asta pentru discul de frana in microfise. Am verificat acum pentru DR 750 SJ '88 si e acelasi cod. la fel pentru DR800 SL '90. La DR800 '91 nu se mai potriveste daca e sa ma iau dupa microfise.

 

In concluzie, discul se potriveste motocicletelor care au un disc frana fata de 280mm cu 4 gauri de prindere in butuc si codul Suzuki 59211-44B00.

Editat de Endurache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare "dr bigări" ! :)

 

Se pare că, în urma unui schimb, mă voi trece și eu în rândul călăreților de "boi".

http://www.99poze.ro/dr_big/4/ http://www.99poze.ro/dr_big/2/

 

Așa că am și eu câteva întrebări:

- ce rol are plasticul negru ridat din codiță si pata albă de sub el?

- nu am văzut întinzătoarele de lanț

- pentru 1,10 metri de crac, genunchii intră confortabil la locul lor?

- ce rol au fantele pereche din spatele "ciocului" ?

- viitezometrul e pe cablu sau senzor?

- demarorul e versiunea bună sau cea defectuoasă?

 

Mie îmi place mai mult modelul cu fante de evacuare aer cald sub rezervor (nu frige la craci aerul fierbinte?), codiță dreaptă si evacuare dublă. Deci:

- se potrivește rezervorul/carenajul cu fante pe modelul ăsta?

- se potrivește "y"-ul pentru evacuarea dublă sau trebe schimbată toată?

- se potrivesc plasticele de protectie a tobelor?

- cam cât m-ar costa transformarea cu cele spuse de mine?

 

Vă mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...