Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Am achizitionat noua formula Valvoline 10w 40 mineral special pentru motociclete. I-au schimbat astia eticheta, cica chiar si compozitia. Ar fi mai bun asta decat ce era pana acum pe piata. Ambalare si fabricare Olanda. Sunt curios sa il vad la treaba. Peste vreo luna sper sa scot calutul la soare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cand in manual scrie ca reglajul culbutorilor (la modelul meu) este 0.08-0.13, ce inseamna asta - orice valoare cuprinsa intre aceste doua cifre este buna ? Ce cifra alegi cand descoperi ca e dereglat si trebuie sa desfaci sa reglezi ?

Am renutat la pus uleiul nou si pornit in weekendul asta, ca s-a intors iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0.08-0.13 ??cm?? adica intre 0,8 mm si 1,3 mm !!!! Alegi orice valoare intre 0.08-0.13 . Oricum sa le faci pe toate la fel.

Eu am reglat toate supapele la 0,7 , pana il pornesc.

 

Nu am reusit sa o pornesc , dar nici nu am mai incercat. Nu stiu inca care ar putea fi problema. Are benzina ( dupa 10 pedale e fleasca) Are compresie si scanteie.

Culbutori pot afecta pornirea motorului ???

Motorul trebuie pornic cu ambreiaj sau nu conteaza ?

Cat rau poate face decompresorul ? Par reglate ok , dar totusi nu imi dau seama exact.

OF :-L Am investit o groaza si nu am reusit sa il pornesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca pentru inceput sa nu strangi prea tare supapele. Reglajul incorect al lor duce la o pornire greoaie. Ti-am povestit de faptul ca eram nevoit la inceput sa ii trag vreo 60 de pedale pana sa o pornesc. Am descoperit dupa aceea ca fostul proprietar stransese prea tare culbutori, prin urmare aveam simtomele tale : benzina venea, scanteie avea, pornea usor la cald. Din cate stiu eu distanta de la admisie difera de cea de la evacuare. Nu mai stiu sigur dar parca pe evacuare e mai mare. Nu gasesc acuma manualul ala in pdf pentru dr, dar parca asa vazusem acolo.

 

Ps: A facut cineva pana acum un tratament la motor folosind duralube sau poate un alt produs pentru motociclete ?

Am vazut ceva pe net la cineva din afara ca odata cu schimbarea uleiului i-a adaugat si acest tratament.



admisie 0.08

evacuare 0.13

 

acum mi-am amintit !

 

Cand in manual scrie ca reglajul culbutorilor (la modelul meu) este 0.08-0.13, ce inseamna asta - orice valoare cuprinsa intre aceste doua cifre este buna ? Ce cifra alegi cand descoperi ca e dereglat si trebuie sa desfaci sa reglezi ?

Am renutat la pus uleiul nou si pornit in weekendul asta, ca s-a intors iarna.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform manualului, este acelasi reglaj pentru admisie si evacuare. Intrebarea ramane - ce valoare intre 0.08 si 0.13 ?

 

Valve Clearance 1990-1995 DR650

Here are the instructions from the Suzuki Pre '96 DR650 Maintenance Manual:

VALVE CLEARANCE

Inspect Initial 1,000km (600miles, 2 months) and

Every 6,000km (4,000miles, 12 months

Excessive valve clearance results in valve noise and insufficient valve clearance results in valve damage and reduced power. At the distances indicated above, check and adjust the clearance to the specification.

Valve clearance specifications: 0.08 - 0.13mm (IN. and EX.) (0.003 - 0.005in)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine e 0.08 admisie si 0.15 evacuare. Asa am mers pana acum si totul a fost ok

 

Valve clearance specifications: 0.08 - 0.13mm (IN. and EX.) Am presupus ca 0.08 in (admisie) 0.13 ex (evacuare)

 

Eu cred ca am o problema pentru ca nu inteleg ce vorbiti . ce inseamna 0,13 ?? CM ??? nu mm adica 1,3 mm . la evacuatre 1 mm si 3 zecimi

0,13 mm inseamna 13 zecimi !!! 0,13 mm il reglez cu un fir de par :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

!!!! CUM 0,08 mm !!!!!!

8,00 = 8 milimetru

0,8 mm = 8 zecimi de milimetru

0,08 mm = 8 sutimi ( 1 sutime inseamna a suta parte dintr-un milimetru ) E imposibil !!!! Un fir de par are 0,03 mm si in cazul tachetilor 0,08 mm nu se vede cu ochiul liber si nici nu iti dai seama ca s-ar misca . Si foita de tigara e mai groasa de 0,08 mm

:stuck: o sa inebunesc !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ivanica: este vorba de 0,08mm-0,13mm.....si nu iti trebuie decat un set de lere,nu vreun 'fir de par' :crack: ! in legatura cu jocul, oriunde intre 0.08-0.13 este ok, eu personal prefer sa las jocuri mai maricele, (de ex aici spre 0.13) mai ales la supapele de evacuare, chiar daca motorul e mai galagios....

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact...pe evacuare putin mai mare,trebuie sa tii cont ca acolo e caldura mai mare prin urmare au loc niste mici dilatari. Cu lera e bine de reglat insa pentru o acuratete si mai mare se poate folosi un ceas comparator prins intr-un dispozitiv rigid. Din cauza multiplelor socuri pe surub acesta adanceste putin in capul culbutorilor in punctul de contact, prin urmare intervin mici uzuri. In momentul folosirii lerii aceasta este plana si nu detecteaza acea mica deformare, prin urmare e posibil sa te pacaleasca putin, tu sa reglezi la 0.08 dar in realitate sa iti iasa 0.1.

 

Daca strangi prea tare risti sa nu ti se mai inchida supapele deci..."ca.nci" pornire. Chiar de lasi toleratele mai mari, dar nu foarte, motorul va fi mai galagios, dar macar esti sigur ca porneste foarte usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat un set de lere de la Draper, foarte ieftin - http://www.sculedemana.ro/expert-32-blade-dual-reading-combination-feeler-gauge.html

Daca se uzeaza suruburile acelea reglabile de la culbutori, se pot schimba usor si relativ ieftin. Nu stiu daca nu se uzeaza si capetele supapelor, in care bat suruburile, si cat de usor se schimba si alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reglajul se face cu pistonul la punctul mort pentru toate supapele sau e alta metoda?

reglajul se face cu pistonul la punctul mort superior ,in compresie,cu "T"-ul vizibil pe gaurica de "vizita",nu are nimic daca "T"-ul e 1-2mm mai stinga sau in dreapta,iti dai seama ca sunt liberi culbutorii si le poti simti jocul.

la monocilindre toate supapele(2,4 sau 5) se regleaza asezind o data motorul ca mai sus,la 2,3,4 cilindri se mai invirte vibrichenul n grade...da este alta discutie si aici nu ne intereseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici nu stiu de unde sa incept... hai sa o luam cu reglajul supapelor:

Se desfacea capacul de la rotor (ala mic si rotund de pe partea stanga) se baga o cheie Tubulara si se roteste in sens invers acelor de ceas pana se aduce motorul la punct (semnul de pe rotor ajunge in dreptul gaurii din carcasa acestuia)

 

4475723442_3525dce855_o.jpg


acesta se face la rece (motorul la temeperatura camerei) admisia are intodeauna valoarea mai mica (0.08 mm) si evacuarea valoarea mai mare (0.13mm)

valoarea asta se masoara intre capatul valvei si bratul balansoar (rocker arm) cu ajutorul unui se de lere

 

ATENTIE! daca nu se respecta aceste marimi motorul nu va merge in parametri normali

daca distanta este mai mica valva nu se va inchide cum trebuie cea ce duce la o compresie scazuta

daca distanta este prea mare valva nu se va deschide la timp cea ce duce la rateuri si putere scazuta
IMG_2404.jpg

 

acum cu uleiurile:

20w50 este un ulei mai "gros" fata de 10w40

20w50 este recomandat la temperaturi intre -10 si +40 de grade (sau mai mult)

15w40 intre -15 si+40 de grade

10w40 sau 10w50 are o plaja mai mare intre -20 si +40 de grade
10w30 intre -20 si +30 de grade

pe de alta parte un ulei sintetic isi pastreaza mult mai bine propietatile la temperaturi ridicate fata de un ulei mineral

Nu va mai alarmati cand dispare din ulei. Un consum de 1-2sute de grame la cateva mii de kilometri este perfect nomal, in functie si de stilul si regumul de mers (urban/extraurban) Motoarele astea la fel ca si motoarele in 2 timpi au nevoie de ulei ca sa functioneze cum trebuie singura diferenta este ca la 2 timpi uleiul este amestecat cu benzina in timp ce aici uleiul dispare din baia de ulei. Daca uleiul este mai gros va consuma mai putin dar asta nu este neaparat un lucru bun.

 

daca am zis prostii nu ezitati sa ma corectati

Editat de Hyena986
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate doar temperaturile alea sub zero grade... in sensul ca se aplica la auto, nu la moto...

temperaturile alea funt fix din manualul de utilizare de la DR750

 

DR-urile pina in 96 ciupesc ulei la temperaturi mari,cele dupa 96(ca cel din poza de mai sus) nu maninca ulei.

Eu am pus poza aia orientativ... intradevar cele de generatie noua nu conuma ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie ca la DR 800 cel putin, pe evacuare e min 0,15 mm - max 0,2 mm

Am intilnit la motoare cu multi kilometri fenomenul ca forma surubului de reglaj si a supapei sa nu mai fie suprafete plane si cu o forma sferica. Acolo reglajul cu lera minte. Prima data trebuie corectata problema dupa care se revine la reglaj.

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la dr 800 se recomanda joc mai mare la evacuare sau sau maximul care il da in carte ca cica se ard usor supapele.

 

It is recommended to apply the values of the SR43 model (intake 0,15mm, outlet 0,20mm) for all models!

post-12095-0-59005000-1364329339_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...