Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Daca ai bagat lera de 0.2 sigur ai un joc de cel putin 0.2 la culbutori. D-aia tzacane. Ce te opreste sa-i strangi la 0.13 pe evacuare si 0.08 pe admisie, sau cum o fi specificat in manual?....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca jocul este prea mare ai asa: 1 un tacanit destul de aiurea (il poti auzi in special daca stai cu urechea in partea de jos a rezervorului)

2 pierdere de putere (nu stiu cat de mult poti sa observi asta)

3 posibile rateuri.

Dar in mare parte nu se poate strica nimic grav.

Daca jocul este prea mic ai: 1 pornire greoaie

2 mers oarecum nerotun (in suturi)

Acum vine problema: teoretic la un joc prea mic ai sanse foarte mari sa uzezi foarte repede tachetii si se mai spune se ard si supapele (miscandu-se foarte putin nu au timp suficient sa se raceasca.

La capitolul reglat voi spune cum stiu eu dar ar fi bine sa mai astepti si o alta parere: Admisia trebuie reglata la o valoare mai mica decat evacuarea (*asa se spune din batrani).

Daca ai o plaja asa de mare in care poti sa faci reglajul cel mai bine ar fi sa iei o lera de 0,11-0,12 desfaci contrapiulita si strangi tachetul pana lera se mai misca foarte greu. Ai grija ca atunci cand faci operatiunea sa fi sigur ca motorul este la punctul mort superior (conform manualului ai semne pe magnetou). Nu este o operatiune chiar asa de grea, eu am reusit singur in conditiile in care la mine reglajul trebuie facut la 0,005- 0,01.

 

Ps: Astazi a trecut pe langa mine un dr800(750) big albastru. Ne-am intersectat pe polona. Afost pentru prima oara cand am vazut doua big asa de aproape. Cine a fost?.....ca am multe curiozitati.

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfaturi. Inca ceva - dupa ce slabesc contrapiulita, bag lera si strang surubul la mana pana se misca lera mai greu, ce fac dupa ? Strang contrapiulita lasand lera acolo ? Nu o sa se mai slabeasca sau sa se mai stranga fata de setarea initiala ? Trebuie tinut capul surubului fix cu o surubelnita ?

Si inca ceva - am observat ca filetele de la capacul de vizitare a culbutorilor pe evacuare s-au cam uzat - ies suruburile cu tot cu shpan pe ele. Am un kit de reparat filete de 6, cu arculete care se baga in filet dupa ce majorezi filetul. In kit este si un tarod, si spiral de 6, si o scula cu care infiletezi filetele alea pe pozitie. Oare sa ma apuc eu de treaba sau mai bine sa apelez la un mecanic ? A mai facut cineva reparatii din astea ? Am vazut pe net ca intai se curata filetul vechi cu spiralul, apoi se da filet mai mare cu tarodul, apoi se insereaza filetul nou. Filetele alea sunt destul de scurte, de vreo 7-8mm, iar gaura filetata poate fi mai lunga. Se insurubeaza filetul pana in fundul gaurii sau se lasa imediat sub buza gaurii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce slabesti contra-piulita bagi lera, strangi surubul pana se misca foarte greu lera, apoi strangi contra-piulita tinand contra cu o surubelnita sa nu se miste deloc. Abia apoi scoti lera. Teoretic trebuie sa ti cont ca in momentul in care se va incinge motorul distanta se va micsora....deci ar trebuii sa alegi o valoare de mijloc. Cat despre treaba cu kit-ul de reparatie....e prima oara cand aud; teoretic este posibil si logic....practic habar n-am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu repar mai tot timpul suruburile/ gaurile , dar nu e atat de usor cum pare in video :D , pentru ca e o piesa de motor , nu o placa de fier

Trebuie sa ai grija sa mentii centrata gaura cand maresti canalu , sa ai grija sa dai filetul drept si sa nu strici zona unde repari. De obicei se folosesc 3 tarozi pentru un filet. Cresti pe rand adancimea filetului . Primul tarod lasa o urma , al doilea adanceste si al treilea e deja perfect.

Daca duci la alcineva sa repare , nu sunt foarte sigur ca ar face o treab mai buna ca tine.

 

Eu as zice sa incerci sa corectezi putin canalul si filetul la surub , ar fi mai simplu si mai sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-acord cu Ivanica....dar foarte tare filmuletul. Totusi nu mi se pare o idee foarte buna (din filmulet), totusi acel filet trebuie sa reziste la forte destul de mari si nu cred ca e foarte rezistenta "umplutura" aia.

 

LOLLLLLLLLLLL BINE ZICI:l")) :))

???//? nici eu nu am cauciucurile prea umflate ....si tot un bigu negru mat am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ivanica - poate facem odata un schimb de experienta - tu imi studiezi motocicleta, instalatia electrica si ce mai vrei pe la ea si in schimb imi oferi ceva asistenta in corectarea filetelor alea. Le fac eu, dar un ajutor moral si niste sfaturi mi-ar fi de folos. Ce spui tu cu folosirea a trei tarozi progresiv suna logic, dar nu inteleg ce dimensiuni ar trebui sa aiba cei trei tarozi. Daca fileul final e de 7, incep cu 5, apoi 6 si 7 ? In mod sigur cel de 5 va merge in aer, poate cel de 6 va agata ceva, si oricum au pasi diferiti. Exista tarozi de 6 cu adancimi diferite ? Vad ca toata lumea foloseste un singur tarod, respectiv cel din kit, pe care il misca din aproape in aproape, cate 1/2 de tura inainte, apoi inapoi, mai curata tarodul de span, mai da cu ulei, samd. Si pana la urma e filet d e6, poti roti tarodul si cu degetele :). Glumesc, dar cu ulei si rabdare ar trebui sa iasa treaba unsa. La mine, in pozitia aia, la capacul de la evacuare, nu prea e loc de intrat cu bormasina cu spiral, apoi cu tarodul. Cred ca am sa incerc cu o bormasina de mana, ingusta.

 

In seara asta am reglat culbutorii pe admisie, ca imi intra si lera de 0.20. I-am facut de intra greu lera de 0.13.

Am desfacut si bujiile. Dupa ce luni am reglat aerul la fix 2 ture si am mers vreo 20 km prin oras, astazi bujiile erau caramizii, de parca erau ruginite. Asta e un semn bun.

post-70935-0-48858600-1369334584_thumb.jpg

 

post-70935-0-60076900-1369334604_thumb.jpg

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca fileul final e de 7, incep cu 5, apoi 6 si 7 ? In mod sigur cel de 5 va merge in aer, poate cel de 6 va agata ceva, si oricum au pasi diferiti. Exista tarozi de 6 cu adancimi diferite ? Vad ca toata lumea foloseste un singur tarod, respectiv cel din kit, pe care il misca din aproape in aproape, cate 1/2 de tura inainte, apoi inapoi, mai curata tarodul de span, mai da cu ulei, samd. Si pana la urma e filet d e6, poti roti tarodul si cu degetele :). Glumesc, dar cu ulei si rabdare ar trebui sa iasa treaba unsa.

Da exista acelasi tarod cu 3 adancimi . Ceva de genu 6,50 / 6,80 / 7,00 . ( creste doar adancimea filetului )

Posibil la filetul de 6 sa nu fie nevoie de asa ceva , dar la filetele mai mari sigur foloseam .

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ziceam de rebobinat statorul meu din SR43B acu citeva posturi

 

UPDATE:

Mi-am luat un stator vechi de DR750, de siguranta.

Ieri l-am desfacut ca sa-i verific si sa-i schimb conductorii.

La piesa din cauciuc unde e cel mai vulnerabil, toti conductorii erau distrusi. Conductorul original este un SIF/GL 0,75mmp (conductor multifilar de sectiune 0,75mmp, cu izloatie de silicon si tresa de fibra de sticla). Eu l-am cautat cam peste tot si singura solutie este comanda pentru rola de 100m !! varianta de culoare doar alb/transparent. Asa ca am scurtat din lungime, tragind toate cablurile in spre stator, asa incit sa ramina in zona sensibila cablul original. Prelungirile le-am facut demontind fiecare cupla/papuc, in zona de "afara", adica am cablul adaugat pozat pe cadru, cu conductor siliconat la culoare (galben, verde, albastru, maro si negru). Acolo, inafara de temperatura mare, nu prea se intimpla mecanic, zic eu. Ca daca se intimpla ceva acolo, nu mai conteaza restu :stuck:

 

DAR ce m-a surprins este faptul ca la DR750/ SR42, cele doua infasurari cu probleme din stator, sunt facute mult mai sanatos decit la SR43. La SR43 sunt din fire cu doua diametre, 0,14 si 0,16 care ramin si in exteriorul infasurarilor, pe piciorusele de contact iar la SR42 am vazut in exetrior doar doua fire rasucite iesid din fiecare infasurare. Nu stiu unde se continua in infasurare cu fir singular ca doar n-o sa le desfac daca-s bune dar e mult mai trainic gindit tot.

 

Mai mult decit atit, la SR42, contactele de la infasurarile astea au fost acoperite cu silicon fata de pasta rigida la SR43, care in timp crapa devenind casante si face ca sa se arda infasurarile.

 

Asadar, recomand celor care au SR43 sa se gindeasca la relacuirea din timp a statorului pentru evitarea penelor neremediabile pe traseu, inainte de a ajunge acolo sau daca deja aveti un stator ars, sa va ginditi mai bine la unul de SR42 decit de SR43.

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In trecut aveam si eu o problema asemanatoare cu becul de la neutral. Am desfacut capacul, am scos acel manson de cauciuc, dupa care am luat fiecare fir in parte, am introdus pe el manson din ala care se strange la caldura, am cositorit, tras manson peste lipitura, introdus in piesa de cauciuc, silicon pe deasupra si gata. Am 5 ani de atunci si totul este ok.

 

In dreptul mansonului de cauciuc aveam marea majoritate a cablurilor ciupite, dezizolate.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In trecut aveam si eu o problema asemanatoare cu becul de la neutral. Am desfacut capacul, am scos acel manson de cauciuc, dupa care am luat fiecare fir in parte, am introdus pe el manson din ala care se strange la caldura, am cositorit, tras manson peste lipitura, introdus in piesa de cauciuc, silicon pe deasupra si gata. Am 5 ani de atunci si totul este ok.

 

In dreptul mansonului de cauciuc aveam marea majoritate a cablurilor ciupite, dezizolate.

Cablurile de care zic eu, la DR750/800 sunt supuse la un stress mai mare decit cabul de neutral de la DR650, de aceea eu cred ca varianta cu tub termocontractabil e total ineficienta. Tubul TC e deosebit de nerezistent la efort mecanic, ceea ce e necesar in cazul astora... Cel mai potrivit loc sa folosesti tubul TC este acolo unde vrei sa izolezi lipitura si conductorul desizolat fata de mediul exterior, impotriva oxidarii.

 

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care ati mai folosit Reinzosil pentru etansarea capacului de chiuloasa pe chiuloasa, imi puteti spune cam in ce cantitate se pune stratul de silicon si cat se lasa la intarit inainte de a strange suruburile ? Stutul care se ataseaza tubului poate fi taiat la diverse diametre. Eu as pune un strat cam de 1-1,5mm diametru, dar nu-mi dau seama daca e prea mult sau prea putin. Daca e prea mult, poate iesi pe dinauntru. Se pune fix pe mijlocul cantului sau un pic spre exterior? Si banuiesc ca se pune pe partea fixa, respectiv pe chiuloasa, nu pe marginea capacului care urmeaza sa fie strans.

Care e problema - am vrut sa reglez culbutorii, i-am facut pe cei de pe admisie, dar la evacuare, suruburile capacului de vizitare au iesit cu span pe ele. Am kit de refiletat cu insertii, dar nu am pozitie sa lucrez cu capacul montat, asa ca vreau sa il demontez. N-ar trebui sa fie mare lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare istorie cu rezosil asta, nu e. Cel mai bine e sa degresezi ambele margini : chiuloasa, capac , cu diluant, acetona, dizolvant. Apoi se da un strat fin intins cu degetul peste toata suprafata. Nu se da gros. Eu las cam 15 minute, sa se zvante putin. Stiu ca e bun de montat numai in momentul cand pe deget nu se mai lipeste. Asa stiu ca incepe sa se formeze garnitura.

Nu are rost sa pui gros pentru ca in momentul strangerii da pe afara, da pe interior, surplusul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare istorie cu rezosil asta, nu e. Cel mai bine e sa degresezi ambele margini : chiuloasa, capac , cu diluant, acetona, dizolvant. Apoi se da un strat fin intins cu degetul peste toata suprafata. Nu se da gros. Eu las cam 15 minute, sa se zvante putin. Stiu ca e bun de montat numai in momentul cand pe deget nu se mai lipeste. Asa stiu ca incepe sa se formeze garnitura.

Nu are rost sa pui gros pentru ca in momentul strangerii da pe afara, da pe interior, surplusul.

si dupa ce da in surplus, poate se rupe, si ajunge FIX unde nu trebuie, obtureaza de obicei canale de ungere (ulei) si iaca BUBU MARE :)

Eu nu mai pun cu degetu' ca nu-i pont. Nu poti aproxima cit de gros e stratul, si cind stringi iese pe laturi rau de tot. Asa ca va recomand sa folositi o spatula/racleta (tabla mai otelita indoita in L) si lasati stratul aproape transparent. O sa va minunati cit va poate tine un tub de 100mg :D

 

Cu siguranta vor fi cantitati in exces pe margini, luatile simplu cu ce puteti. Chiar cu spatula si refolositi-le.

 

Stringeti la cuplu si pauza de 15-20 minute sau chiar mai mult pina incercati etansarea la presiune sau ulei sau ce o mai fi pe acolo ....

 

Dogaru: investeste 100lei intr-o cheie dinamometrica, si respecta intocmai ordinea de stringere a capacului (scrie in cartea de service cu siguranta !). Legat de filetul smuls din capac: in cazul tau, daca totusi mai este ceva urma de filet, as merge pe varainta prezon fixat definitiv pe capac. Nu stiu cum e la DR650, dar daca ai loc e mai usor/simplu/ieftin decit varianta cu refacerea filetului. De obicei, filetul e mai lung decit surubul, asa ca o sa constati ca mai ai probabil filet sanatos mai inauntru :D Asa poti scapa si de dat jos capacul ....

 

Si revin, nu ajungeai aici daca ai fi avut cheia dinamometrica !!!

 

 

B A F T A !!!

 

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o luam in ordine inversa.

Nu ajungeam aici daca anteriorii proprietari ar fi avut cheie dinamometrica. Eu nu am desfacut niciodata capacul respectiv. Chiar asa, imi poti recomanda de unde sa cumpar o cheie pe la 100 lei ? Si sa fie de incredere.

Mai departe - pana la urma nu a fost nevoie sa rectific surubul - se pare ca are destul filet in jos si m-am speriat eu degeaba. Am desfacut aseara, am reglat culbutorii, am strans capacul la loc fara probleme.

Ramane in schimb sa rectific filetul de la intinzatorul lantului de debalansieri. Acolo, un alt destept a incurcat cele doua suruburi cu cap imbus intre ele - unul e mai scurt si unul mai lung.

Oricum, multumesc pentru sfaturile vis-a-vis de aplciarea siliconului. La un moment dat imi vor fi de folos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am prins o promotie pe ocazii si mi-am cumparat o cheie dinamometrica 3/8 19-121N/m TopMaster cu 60 ron. Vine frumos in cutie, pare rezistenta.

 

Din ce am inteles este fabricata in Bulgaria, de calitate, prin urmare inca nu s-a adaugat si adaosul de firma consacrata.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o luam in ordine inversa.

Nu ajungeam aici daca anteriorii proprietari ar fi avut cheie dinamometrica. Eu nu am desfacut niciodata capacul respectiv. Chiar asa, imi poti recomanda de unde sa cumpar o cheie pe la 100 lei ? Si sa fie de incredere.

Mai departe - pana la urma nu a fost nevoie sa rectific surubul - se pare ca are destul filet in jos si m-am speriat eu degeaba. Am desfacut aseara, am reglat culbutorii, am strans capacul la loc fara probleme.

Ramane in schimb sa rectific filetul de la intinzatorul lantului de debalansieri. Acolo, un alt destept a incurcat cele doua suruburi cu cap imbus intre ele - unul e mai scurt si unul mai lung.

Oricum, multumesc pentru sfaturile vis-a-vis de aplciarea siliconului. La un moment dat imi vor fi de folos.

Eu mi-am lluat ultima cheie de la Romimoto, 100lei, acum 2 saptamini, vinduta de Louis.de (http://www.louis.de/_20951d54b5500839ad19e74b145ecf82ee/index.php?topic=artnr&artnr=10003085), e 4-24 Nm, cu patrat 1/4 + adaptor pt 3/8

 

Si, DA DA DA, ai perfecta dretate legat de ce am citit printre rinduri: " sa mearga spre mama lor cei care-si baga dejtele in motoare si n-am nici cea mai mica jena ca nu au habar de reguli elementare de mecanica " ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am comandat si eu cheia de la Louis. Sunt foarte multe suruburi care se strang la cupluri mici, de pana in 30Nm, deci cheia asta de 4-24 e buna. Pe alea care se strang la cupluri mai mari, exista mai mult riscul sa nu le strangi bine si sa se desfaca decat sa le strangi prea tare. Problema ramane la cele mici, pe care daca le strangi din "umar" poti sa strici filetele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important loc unde se foloseste cheia dinamometrica este chiulasa. Chiar si la motoare racite pe aer. Acolo cuplul e mai mare de 24Nm. Aveti posibilitatea sa va luati o cheie mai mare. Greu se gaseste o cheie cu plaja foarte mare. Cel mai bine e sa ai doua chei: una pt cupluri mici si alta pt cupluri mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

toti aveti dreptate !

Cel putin in manualul de service la DR800, sunt trecute cuplurile generale de stringere pentru toate suruburile in functie de marcajul de pe ele iar la cele mai speciale (cum sunt cele de la chiuloasa, furca spate, prindere motor etc) se face mentiunea in particular. E foarte important de stiut ca valorile sunt date in si pentru cazul in care se foloseste blocator de suruburi (Loctite albastru, samd). Adica valoarea cuplului de stringere pentru surub cu blocator difera fata de cea fara (evident) asadar atentie. Asa cum stiti, deformarea elastica a surubului la stringere este ceea ce se urmareste. Daca apare cea plastica sunteti deja pe pragul de a rupe surubul si va recomand sa-l schimbati daca nu s-a rupt inca pentru ca urmeazasa se rupa in mers... Pe cheie se simte deformarea plastica prin faptul ca cheia se roteste iar forta de stringere scade. Mi-a povestit un amic o patanie cu un DR750 cu care s-a pornit la drum dupa ce si-a facut o revizie la furca si dupa 300km facuti intr-o zi s-a trezit pe drum ca i s-a desfacut un surub de la furca spate... ".. nu vrei sa stii prin ce cacao am trecut.... as fi cistigat cu siguranta un concurs de timpiti daca m-ar fi filmat cineva .. bine ca am scapat cu viata ..."

Oricum, tehnica de imbinare cu suruburi e frumoasa, nu e complicata si cred ca de baza pentru orice hobbyst care pune mina pe chei :)

 

Gasiti pe net un miliard de siteuri cu tot ce trebuie sa se stie ...

 

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ps: Florin.

In cazul surubului de la reglaje supape , ar trebui totusi sa il refaci la un moment dat sau macar sa il recorectezi cu tarodul de 6. Chiar daca surubu mai are unde sa prinda jos , pe langa faptul ca baga span in ulei , cand umbli acolo surubul se ghideaza cum nimereste si strica in continuare filetul.

Nu e chiar asa important , mai ales ca se umbla destul de rar la el , dar merita facut pe viitor.

 

La capacul de la rotor / intinzator balansiere , eu am facut o garnitura din carton subtire (sa nu fie lucios) si am dat-o pe ambele parti cu putin silicon. Am fost destul de surprins ca am umblat iar dupa o saptamana si garnitura a ramas intacta , :) ( garnitura originala suzuki s-a rupt cand am desfacut capacul :)) )

post-71111-0-76171200-1370601069_thumb.jpg

post-71111-0-12302900-1370601081_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...