forumast Postat August 11, 2021 Share Postat August 11, 2021 @bursyllac: da, e cel de la Arad +@raducod: merci pentru cele 3 surse de accesorii, le studiasem dar mă gândeam că poate știți și altele, poate mai la-ndemână sau mai aproape de noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat August 11, 2021 Share Postat August 11, 2021 La 30.07.2021 la 14:51, bursyllac a spus: nu am rezolvat si sunt interesat. unde, cand si cu cati bani la mine sa vin? Nu te-am uitat dar nu am găsit nimic aici. Mai am o șansă pe la tara dar acolo mă duc abia la sfârșitul săptămânii viitoare. In alta ordine de idei: desi de fiecare data spun că e ultima oară am mai primit drept de circulație pe 2 ani și nu oricum. Am amânat sa fac itp-ul pentru că plăcute fata terminate și telescoape plângăcioase. Dar într-o după masă mi-am făcut curaj și în 3 ore aveam telescoapele servisate și plăcute noi ( piesele le aveam de câteva luni; timp nu a fost). Așa că dimineața la 8.00 intram la ITP iar la 8.20 inspectorul îmi lipea bulina pe număr avertizandu-ma că nu îmi merge beculetul de poziție din far. Surpriza a venit la 8.25 când m-a anunțat că am fost blocat de rar. Sa vezi distracție : la 8.30 dimineața sa cauți să cumperi un bec de 3 lei cu o hârtie de 100..... Și a venit agariciu de la rar și a început să se uite cu lanterna in toba, să apese pe toate butoanele în speranța că se vor aprinde și proiectoarele, etc. In rest nu a fost în stare să o țină pentru testul de frânare așa că tot nenea de la ITP l-a făcut. In final, la ora 10 sa recunoscut învins și a trebuit să-mi deie itp-ul. Dar mă avertizat că pot să rămân fără talon pentru proiectoare chiar daca nu sunt aprinse.....acum nu știu ce să fac: sa le dau jos ori ba. Exista o mica posibilitate sa recucerim Albania in septembrie. Mă gândesc să le dau jos după. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 11, 2021 Share Postat August 11, 2021 Peste doi ani, înainte de ITP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat August 11, 2021 Share Postat August 11, 2021 @chuckidaca proiectoarele au circuit separat de actionare, dar doar concomitent cu faza lunga si huse de protectie pe ele nu are ce sa-ti faca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat August 12, 2021 Share Postat August 12, 2021 Acum 11 ore, chucki a spus: Nu te-am uitat dar nu am găsit nimic aici. Mai am o șansă pe la tara dar acolo mă duc abia la sfârșitul săptămânii viitoare. In alta ordine de idei: desi de fiecare data spun că e ultima oară am mai primit drept de circulație pe 2 ani și nu oricum. Am amânat sa fac itp-ul pentru că plăcute fata terminate și telescoape plângăcioase. Dar într-o după masă mi-am făcut curaj și în 3 ore aveam telescoapele servisate și plăcute noi ( piesele le aveam de câteva luni; timp nu a fost). Așa că dimineața la 8.00 intram la ITP iar la 8.20 inspectorul îmi lipea bulina pe număr avertizandu-ma că nu îmi merge beculetul de poziție din far. Surpriza a venit la 8.25 când m-a anunțat că am fost blocat de rar. Sa vezi distracție : la 8.30 dimineața sa cauți să cumperi un bec de 3 lei cu o hârtie de 100..... Și a venit agariciu de la rar și a început să se uite cu lanterna in toba, să apese pe toate butoanele în speranța că se vor aprinde și proiectoarele, etc. In rest nu a fost în stare să o țină pentru testul de frânare așa că tot nenea de la ITP l-a făcut. In final, la ora 10 sa recunoscut învins și a trebuit să-mi deie itp-ul. Dar mă avertizat că pot să rămân fără talon pentru proiectoare chiar daca nu sunt aprinse.....acum nu știu ce să fac: sa le dau jos ori ba. Exista o mica posibilitate sa recucerim Albania in septembrie. Mă gândesc să le dau jos după. 1. Nu ai voie sa montezi/utilizezi pe drum public fara omologare. 2. Daca ai ceva marcaje OEM pe proiectoare sau macar E4 si sunt montate elegant (circuit dedicat/comanda separata/amplasate sub nivel far/huse), vei avea circumstante atenuante si te lasa in pace. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat August 12, 2021 Share Postat August 12, 2021 Proiectoarele sunt niste chinezării. Eu le-am pus exclusiv pentru noapte și pădure....bezna d-aia deasa. Ce mă deranjaza este că pare că suntem mai catolici decât Papa când de fapt..... Cat timp nu le folosesc ( decât pe forestiere) nu înțeleg asta cu luatul de talon în condițiile în care jumate din mașinile din trafic scot o fumăraie....că sa nu mai vb de cauciucuri, faruri, etc. Dacă mă prind cu ele aprinse este o alta discuție. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat August 12, 2021 Share Postat August 12, 2021 Acum 3 minute, chucki a spus: Proiectoarele sunt niste chinezării. Eu le-am pus exclusiv pentru noapte și pădure....bezna d-aia deasa. Ce mă deranjaza este că pare că suntem mai catolici decât Papa când de fapt..... Cat timp nu le folosesc ( decât pe forestiere) nu înțeleg asta cu luatul de talon în condițiile în care jumate din mașinile din trafic scot o fumăraie....că sa nu mai vb de cauciucuri, faruri, etc. Dacă mă prind cu ele aprinse este o alta discuție. Nu asa functioneaza regula. Facem o paralela cu remorca - nu ai voie peste MMA vehicul, chiar daca mergi cu ea goala. Ai voie sa umbli cu pistol/arma daca nu are tragaci? logica spune sa inlaturi arma nu tragaciul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat August 12, 2021 Share Postat August 12, 2021 Mă uitam la niște clipuri cu mașini de off-road și la niște proiectoare de la Osram era opțional un capac. Cică dacă le ai acoperite, nu e problemă. Nu poți orbi lumea prin husă, capac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat August 12, 2021 Share Postat August 12, 2021 Acum 20 minute, vis-a-vis a spus: Mă uitam la niște clipuri cu mașini de off-road și la niște proiectoare de la Osram era opțional un capac. Cică dacă le ai acoperite, nu e problemă. Nu poți orbi lumea prin husă, capac. In unele tari este acceptat. Si la noi te lasa in pace... mai ales ca la un 4x4 de offroad, ii ajung 30 secunde de privit ca sa te lase fara talon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Andrei_84364 Postat August 14, 2021 Share Postat August 14, 2021 Salutare. Are cineva CDI de vanzare? Am nevoie pentru un DR650 RSE, am inteles ca se nimeresc cele 1992 - 1996. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat August 15, 2021 Share Postat August 15, 2021 La 12.08.2021 la 9:02, florinelu07 a spus: 1. Nu ai voie sa montezi/utilizezi pe drum public fara omologare. Într-un timp eram și eu interesant, să îmi montez doua proiectoare led pe a mea, pentru că dr nu prea are lumina, dar am renunțat. Mi-am pus până și bec xenon cu doua faze, da ăla se aprindea când vroia el și am trecut la bec normal doar sa scap de nervi. Acum am descoperit că a început să se exfolieze toată oglinda din far Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 1, 2021 Share Postat Septembrie 1, 2021 (editat) Salut...ma poate ajuta cineva cu o informatie? Garniturile de la etrierul fata (suzuki dr 650rs ) exterior 38.4mm interior 32.2mm as putea gasi dimensiunea asta pe vreo masina? Mi-am comandat ca tot omul de pe Motordiscount kit reparatie etrier dr si mi-a ajuns azi si cand am desfacut etrierul meu am observat ca ceea ce am primit este mult sub cotele mele. Totul este mai mic. Mi-a crescut tensiunea. Am incercat sa remontez la loc, insa cred ca am probleme cu garniturile astea, sunt prea vechi si nu imi intra pistonasele. Am observat ca ar fi trebuit sa am 4 garnituri, in schimb etrierului meu i-au mai ramas doar 2 , cele din interior. Oricat am incercat, pistonasele astea nu intra la mana , intra foarte greu. Nici nu am mai insistat ca am zis ca va trebui sa pun alte garnituri noi si imi era frica sa nu raman cu pistonasele blocate. Am dat si cu lichid ca am zis sa mearga usor, nimic. Maine o sa pun putin pasla pe pistonase sa le lustruiesc... https://motodiscount.ro/Set-reparatie-etrier-frana-fata-Tourmax-BCR-314 - pe asta l-am cumparat Editat Septembrie 1, 2021 de irinel2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 14, 2021 Share Postat Septembrie 14, 2021 Salut baieti. Are cineva pistonase etrier fata de 32mm de vanzare in stare buna ? Deci am incercat tot felul de garnituri, unele imi tin frana insa in timp am mici lacrimari, urmeaza sa vad cu alte pistonase daca se mai schimba ceva.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Octombrie 24, 2021 Share Postat Octombrie 24, 2021 La 14.09.2021 la 10:00, irinel2006 a spus: Salut baieti. Are cineva pistonase etrier fata de 32mm de vanzare in stare buna ? Deci am incercat tot felul de garnituri, unele imi tin frana insa in timp am mici lacrimari, urmeaza sa vad cu alte pistonase daca se mai schimba ceva.... Salut, vad ca te chinui de ceva vreme....sau ma insel ? intrebari - ai curatat tot oxidul din canalele unde stau garniturile, sa vezi aluminiu ? - pistonasele au zgirieturi pe care sa le simti cu unghia ? - la montaj, ai uns pistonasele, garniturile si etrierul unde intra pistoanele cu lichid de frina? - unele garniturile sunt tronconice, le-ai montat corect ? - pinii pe care culiseaza placutele de frina au adincituri/uzura in locul in care stau placutele ? - oricare pistonas opune aceeasi rezistenta daca-l impingi in etrier ? Radu Salut, nu scriu ca sa-mi mai creez motive suplimentare pentru care fac ce fac, totusi, cum ar fi sa te bucuri de ceva singur ? nici un farmec ! de aceea, continua terapia prin hobby ... Acum citiva ani am schimbat in telescoapele stock, arcurile. Cele din fabrica sunt "moi", chiar daca am facut citeva/singurele reglaje : modificat volum aer, presiune + aer in telescoape, distantiere pt comprimat arc fara a denatura excesiv SAGul, rezultatul a fost nesatisfacator. Adica tot am dat in cap telescoapele pe trasee cu bolovani+viteza. In combinatie cu ajustarea presiunii in roata am mai si indoit janta ... La acel moment am hotarit sa fac upgrade la arcuri progresive (Wilbers). Diferenta este intr-adevar notabila. Fata este mai rigida, nu se afunda de zici ca nu se mai termina. Nici cap nu-i mai poti da. TOTUSI, nu e ceea ce mi-am dorit. Pe pietris/noroi/fagase nu se comporta acceptabil oricit eliberez fata balansindu-ma pe spate. Senzatia de nesiguranta = am fost nevoit sa reduc viteza = curbe atacate mai cu frica ... In mod evident, ciclistica, stabilitatea si perfomanta unei motociclete este in mare proportie data de performanta amortizarii respectiv pastrarii contactului rotii fata cu solul. Si uite asa, am ajuns sa ma lansez in noul proiect in care adaptez o fata cu alte telescoape/jug/arcuri/frina etc. Cumparaturile incep sa se simta la punga dar si la satisfactie Evident ca drumul nu e lin, dar altfel ce plictisitor ar fi daca ar fi lin !? Nu pot sa nu ma aplec in fata "dresorului de dinozauri", Stefan Hessler, care e tatal BIGurilor in viata, de la care am preluat directia pe care trebuie sa merg ca sa nu arunc banii pe fereastra si sa pot masura satisfactie la final. (intotdeauna e bine sa fie cu finalizare ) Daca tot e pandemie si ne ducem banii dracu', macar s-o facem cu demnitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Noiembrie 2, 2021 Share Postat Noiembrie 2, 2021 Multumesc Radu ! Povestea e urmatoarea: -M-am decis, sa fac reconditionarea 100% a etrierului pe fata, pentru ca deja sunt 31 de ani. (atat are "draguta") L-am luat in casa spre mirarea nevestii, care nu a avut curajul, sa imi zica nimic, vazandu-ma pus pe ganduri mai ceva cand nu venea ea la intalniri Avand masina in paralel, mi-am permis, sa stau mai mult pe el calare si sa testez. Mi-am cumparat 2 seturi de garnituri branduri diferite de la un Renault din 66. Apoi am cumparat setul de 4 garnituri de pe site de componente moto. Am avut surpriza sa imi trimita baietii garnituri de spate, cu toate ca pe site scria ca sunt de fata. Timp si bani pierduti printre curieri, fara ca macar sa fi avut vreo vina. Dupa care mi-am cumparat alt set de 4 garnituri de pe dily, toate sunt moi mai putin un set de la Renault. Este singurul set cu care puteam sa aerisesc instalatia super de repede, restul aveau efectul de pedala moale. Initial aveam o mica lacrimare sub etrier, in schimb pistonasele mergeau usor si se retrageau. Nervi mancati, asa ca mi-am cumparat un etrier second care si ala trebuie pus pe pompa, sa pot scoate pistonasele. Cred ca si ala e blocat. Faza buna e, ca dupa un timp de circulat cu ea nu mai am scaparile de lichid, etrierul e curat. Frana am si etrierul in sfarsit functioneaza cum trebuie. De cand o am niciodata nu a lucrat asa de bine, imi termina placutele, plus ca mergea tot infranata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 2, 2021 Share Postat Noiembrie 2, 2021 Okay Deci ai reusit in final sa ai frina eficace si fara scurgeri .. Oricum, mai ales la sistemul de frinare, cu siguranta trebuie evitata orice improvizatie, mai ales daca ai timp de reparatie. daca esti pe munte si n-ai frine , faci cumva sa ai ... Asta legat de decizia ta de a incerca alte garnituri decit exact ce recomanda producatorul. Asa cum stii, cauciucuri sunt de multe feluri, cu varii carateristici mecanice, care trebuie folosite doar in aplicatiile carora sunt destinate. Altfel exista riscuri, si bineinteles, sunt oameni care vor sa simta ca traiasc la extrem... dar nu cred ca e cazul tau ? sau ? In ziua de astazi gasesti pe net multe sfaturi cum sa faci o revizie capitala la un etrier, la fel si semnele de uzura/defecte/contaminari la care trebuie sa zici ca trebuie inlocuit partial sau total. Eu cel putin, n-as face rabat de la nici un aspect legat de frine ... mai ales la frina fata ! Ma refer la costuri, pentru ca pornind de la cazul cel mai costisitor = alt etrier nou pina la improvizatii, ai multe variante... Daca sunt doritori sau membri care au nelamuriri legat de sistemul de frinare si nu numai, sa nu ezite sa puna intrebari, inainte de a face vreo nefacuta. De regula, cind te lasa frina de la un moment la altul, pe frinare, greu mai apuci sa scrii ce ai patit ... Spor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Noiembrie 10, 2021 Share Postat Noiembrie 10, 2021 Am observat ca de cand cu pandemia asta, a disparut uleiul mineral imbuteliat la sticle de 1L. Nu vreau sa fac reclama, insa de 3 ani am folosit uleiul celor de la elf 15w40 sporti mineral si pot spune, ca la kilometri facuti de mine era super de rentabil si de bun. Anul asta am umblat prin magazine sa il gasesc si nimic. Acum nu sariti spunandu-mi ca 10w40 e varianta corecta, ca nici fierul meu nu mai e tanar. Eu am cumparat varsat de la castrol 15w40 dar inca sunt in dubii daca sa il pun la anul....sau sa mai caut. Voi ce folositi, exclus pentru mine semisintetic, ca nu se impaca motorul cu asa ceva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 10, 2021 Share Postat Noiembrie 10, 2021 Salut, 10, 15 sau chiar 20w se poate folosi fara probleme pe motoarele din anii 90 cu conditia de a folosi motorul corect la temperaturile de pornire scazute . Asa cum a putut orice sa se uite pe recomandarile din manual legat de uleiuri, viscozitatea este legata de regimul de pornire a motorului. Cel mai notabil este faptul ca la temperatura de pornire, uleiul are viscozitate initiala scazuta, ceea ce face a timpul pina cind toate frecarile sa primeasca ulei este mai mare, respectiv uzura la pornire/mers fara ulei este mai mare. Si nu e deloc de neglijat aceasta sursa de uzura a motoarelor. Toate uleiurile sunt fabricate astfel ca la temperatura de functionare (80-120°) sa aibe viscozitate relativ la fel (pt aceleasi tipuri de uleiuri). Deci, daca nu esti kamikaze sa te dai iarna pe gheata cu bivolul, 10W poate fi inlocuit cu 15W fara probleme. Pentru motoarele noastre, eu folosesc 10 sau 15W, 50 in loc de 40, pentru ca de obicei reglajele pe carburatoare sunt destul de prost facute(variatii de carburatie inerente) = motoarele se incalzezsc mai tare decit normal, mai ales daca le frigi prin padure. Deci 15W50 Oricum, daca te dai pe la 130-140 mai multi km, nu mai conteaza ca oricum i-l arunci pe drum Alt criteriu este pretul. E ca si la alimentara, de care carne cumperi ...? fiecare cu buzunarul lui. Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 10, 2021 Share Postat Noiembrie 10, 2021 Acum 8 minute, patrick1 a spus: Mai degrabă, ciclistica şi stabilitatea sunt afectate prioritar de "trail" şi "rake", secundar de amortizare şi contact /sol. Dacă "lungeşti" faţa (arcuri mai tari /lungi), stabilitatea creşte, dar manevrabilitatea scade. Şi invers. "Datul în cap" la telescope (comprimare excesivă la bolovani /buşteni /sărituri) se rezolvă prin vascozitate (tip de ulei) şi cantitate în telescoape (increment cam 2,5 cmc /pas) şi se ajustează (fin) din supapele de caracteristică de compresie şi "rebound" (dacă modelul tău le are). Respectiv se modifică coeficientul de amortizare spre mai mare. Dacă ai pus arcuri mai tari - ai modificat spre mai mic. Adică la aceeaşi caraceristică de amortizare a disipării energiei acumulate în arc, tu ai mărit forţa arcului şi energia acumulată în el, plus unghiurile poziţiei medii (trail & rake). Salut, asa e cum zici, cu diferenta ca telescoapele stock de care povestim sunt dintr-o alta era fata de cele cu care sunt echipate motoarele enduro/cross, de dupa 2000. Evident ca orice modificari faci pe telescoape duc la efecte. Ideal este ca efectele sa fie cele pe care le urmaresti. In mod particular, pentru modelul DR800 (SR43B), exista deja calcule facute de Wilbers si Hessler Rally Team, in urma carora au ajuns la solutii tehnice mult superioare fata de telescoapele stock (alte telescoape/arcuri). De aceea, avind in vedere ca sunt si omologate, prefer sa nu contest, nici sa-mi bat capul ca alte impresii legat de cum ar fi sa imbunatatesc mai mult decit solutia la care au ajuns ei deja. Oricum, explicatiile tale sunt pertinente si folositoare, mai ales celor care le citesc si doresc sa afle mai multe legat de aceasta tema Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 10, 2021 Share Postat Noiembrie 10, 2021 Acum 38 minute, patrick1 a spus: Salut! Nici eu nu contest ce o fi calculat /construit Wilbers &, dar problema este că eu sunt neomologat (greutate, înălţime, lungime /mâneci /"craci", / etc.) Ba chiar şi poziţia mea de echilibru (şi a posteriorului) pe şeaua de pe "mobră" sunt subiecte neomologabile. Adică sunt "tunate" (acordate) toate, începând cu şeaua (din pro-fund respect). Inclusiv manetele de comandă, pedalele şi suspensiile. Şi "fug" de omologări ca ăla de tămâie Evident ca toate reglajele, urmeaza. DAR trebuie sa ai la ce sa faci reglajele. Totusi am impresia ca omiti ceva esential, respectiv modelul de telescoape/motor despre care vb. La DR800 rezervorul are 28 litri. Pot sa-ti spun ca NU CONTEAZA cum e reglat ghidonul, seaua sau scaritele fata de faptul ca merg pe plin sau la 50% Ceea ce zici tu se refera la alte motoare .... Legat de omologare, ma refeream la faptul ca orice modificare tehnica ar avea nevoie, mai ales daca sunt elemente de siguranta, de omologare tehnica. Poate te refereai la alte omologari, FRM sau altceva, ne tehnic ?! Eu te sfatuiesc sa nu fugi de orice este omologat .... poate sunt totusi oameni care fac bine ce fac. Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 10, 2021 Share Postat Noiembrie 10, 2021 Acum 2 ore, patrick1 a spus: Profesorul meu de matematică din liceu ne-a explicat care era culmea ingineriei (la vremea aceea): să înveţi şi să devii inginer electronist dar să îţi duci televizorul la reparat la cooperativă da, incape multa discutie aici. Despre DR800 (Big) este admirabil că poţi merge în off-road pe aici cu asemenea "vacă" (pentru deşert şi "spart" dune de nisip). Perfomartele Bigului sunt evident limitate spre proaste cind vine vorba de orice, de aceea, cind vine vorba sa te dai pe la noi, prin toate tipurile de teren/drumuri, pare a fi de-a dreptul versatil. Eu prefer "capre" ceva mai uşoare şi mai sprintene, dar 11l de benzină la 100kg e cam la fel cu 28l la 200kg (+/-). corect, dar raportul trebuie clar sa-l faci cu masa pe care tu ca si driver poti s-o folosesti la condus. Nu fug de ce este omologat dar le sortez cu atenţie (sunt destule chinezării omologate sub etichete şi preţuri ale altora). Foarte bine. Nu stiu tu cu ce te ocupi, dar eu printre altele am avut si am ocazia de a importa produse chinezesti de peste 15 ani, si cam de 10 mil $ anual. Cred ca am o idee despre ce se poate gasi pe piata. Opinia mea este ca poti gasi exact ceea ce cauti, ieftine, scumpe, bune si proaste, toate culorile si formele. Cum zici tu, atent sa fii. Cu siguranta produsele chinezesti acopera aproape orice nevoie de pe piata. Spre exemplu "cauciucuri" din naylon cu care pe carosabil ud te împrăştii sau la care cedează talonul după 2-3 montări-demontări. Dar e ... omologate de "autoritet" (prin fals, corupţie, etc.). O mostră de materiale omologate: 63 EUR / 73 USD https://www.ebay.de/itm/301814934769?_trkparms=ispr%3D1&hash=item4645926cf1:g:Ek0AAOSwcBhWYCUe&amdata=enc%3AAQAGAAACoPYe5NmHp%2B2JMhMi7yxGiTJkPrKr5t53CooMSQt2orsSzaVbXtmGxqmWnpn8RLN2q%2FlZcGMmDVP5LIYYXxAeGjom8lWHR3IXPHVc5EVTIGAa%2BS84Yh4KBEdxuExFG%2F%2Bx7%2B%2B86lzfLhJjJbRMRouwk8IwNFLa4kkggjlRK%2F9Wub3OotZX2hBgd1BmOR6dYJpUNvtLbvGNCWqFyQQAxgMpdPGuDwa7OZ82esKUw29YeNSXQ4H4HXmAqV7Ct53HqUyYUnXZCpBjLVZHwC5o0HJoJIGCdKEPEhrpDLnGPmGbpxbhnjRvhkDMWu8dH2q2yvNT9a2x2FtuNduEow4FXSFI0pq6t8wYEo2PrxbZf9yp5cbJkGrWvsbFOyi8nWmJS%2BGhFsPgYcbsqEL6EaI3VnBcnLeT445XSqAnJ219DStzO8sXnIkwfsFhlOcDxSV%2BFd7%2Fxjl39uE4iLZ%2BEqBi1l06iuEj0H3hj4UQHOE41dqNyUmJ11iC2yAUCpbuXDPv%2BGY%2Fn3BbIEkDK2TIcvRkODVinNw9H3PvdvY7CoK0TC5ws1YLYFdg8qBmeOFuezTnEYBiRiPWVBNO%2F%2BST74%2BURig%2FdhtO6%2Fcv1zC1zwopxanhGH4czleBcIOSFKyugeOaEAnF0XKMcuwq9xceTJaK%2F%2BbzDkbn%2FWP66Sacw%2BUVvdO9xfbXfooSgilfTvsG%2BxIN2YkH81vVmJl0hc9Ec1HeM1P66XfD2kZNL5oW7ZMl%2FnWHGSaROfsYT4lj0dR3n%2FLNR8luAzVEqUReT4lbm9gT6JVg09QtBsBC0pNzH5sIxniL1PBisOJPHfMzbtM614w3L%2FqzsRlfPdFWC%2F1whGMq9yTjX5No%2FtcbOmsVqp1RUZJgehM%2BpqclL83OaNsRf33aLApkYQ%3D%3D|clp%3A2334524|tkp%3ABFBMpLW2p6Ff USA seller & direct shipped from our warehouse in CALIFORNIA Poţi cumpăra acelaşi lucru şi de 8 ori mai scump, dar custom (cu Hot Cam) https://www.ebay.de/itm/194333690563?hash=item2d3f30cac3:g:qzIAAOSwvOhhMjag Chinezii sunt maestrii ai copiilor. De aici si dezamagirea multor produse chinezesti dupa ce le folosesti. Arata ca originalul/bine, iar anduranta in folosire este extrem de redusa. Caracteristica asta se aplica la majoritatea produselor tehnice. Altfel sta la celelate capitole, la care multi dintre europeni se pot ascunde ... am calatorit in China de multe ori, si de fiecare data mi-am imbogatit experienta in ceea ce ziceam adineaori. Nu-mi ajunge tastaura ca sa scriu ... Nah' ... Carrillo. In continuare, trebuie sa fii atent la ceea ce analizezi, ce parere arunci asupra ceea ce evaluezi. In acazul acesta, eu ti-am dat doua nume, pe unul am vazut ca nici nu l-ai bagat de seama sau nu te-ai chinuit sa-l reproduci. Nu bine ! Wilbers e unul din producatorii-pionieri ai suspensiilor custom. Au avut un parteneriat substantial cu WP, care echipeaza majoritatea motoarelor de azi. Stefan Hessler este un motociclist dedicat BIGurilor, fiind o personalitate. Incepind de la ceea ce a facut, cum face, performanta si modestie. Am avut ocazia sa fiu in atelierul/universul lui...si e greu de descris ! Daca esti un hobbyst n-ai cum sa-ti doresti sa pleci de acolo. Cel mai batator la ochi este curatenia, ordinea si disciplina miilor de scule, piese, tot. Pe jos e alb, nu exista jeg/ulei/pamint... si nimic altceva decit DR BIG ! Sunt de acord cu ceea ce stii si probabil au mai aflat si altii, ca in dorinta nestavilita a chinezilor de a dovedi ca-s buni in ceea ce fac, au preluat foarte multe afaceri, inclusiv in germania, implicindu-se de la detinerea actiunilor unor firme/licente pina la implicarea directa in afacerea respectiva (vezi Hein Gerike), cu rezultate din toate nuantele. Oricum, ca evaluator trebuie sa stii macar cit stie/face cel pe care-l evaluezi. Aici, lasa-ma sa am parerea ca nu te apropii de a avea o astfel de calitate, nici vis-a-vis de Wilbers, nici Hessler Stefan(HRT) respectiv dubiile tale nu se potrivesc, nici pe departe. Ai grija ! am scris destul... Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 10, 2021 Share Postat Noiembrie 10, 2021 Acum 44 minute, patrick1 a spus: Despre Wilbers, Hessler (cele două nume) nu am scris nimic pentru că nu cunosc subiectul. Mie mi-a plăcut cândva pe DR-ul de 350, uşor, manevrabil. Nu şi foarte fiabil. Cand am zis (scris) că fug de omologări ca ăla de tamâie ... m-am referit în special la (pretenţia la) omologări în Ro. pentru piese (construite unicat) pe "jucăriile" mele. Ce "omologare" poate să existe la unicate? La produse (motociclete) de serie (sau de grămadă) este cu totul altceva. Inclusiv partea electrică-electronică (aprindere, regulatoare, semnalizări, protecţii, senzori) pistoane /cilindrii, trepte de viteză, cam tot. Rar urc pe motoare de serie (sau dame de stradă) Astea nu sunt pe gustul meu, tocmai pentru că sunt omologabile. Şi accesibile oricui. E clar ca eu m-am referit la un produs pt tuning moto si faptul ca producatorul si produsul sunt omologate, respectiv producatorul are licenta/autorizare pt a desfasura o astfel de activitate, iar produsul are o certificare interna de produs, care asigura trasabilitate in productie, fara de care nu ai putea sa faci nici o omologoare, si la RAR de exemplu, pentru un autovehicul care nu mai este original dpdv constructiv, la ei TÜV. Toate bune ... Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 11, 2021 Share Postat Noiembrie 11, 2021 Acum 8 ore, patrick1 a spus: Ce ai zice, spre exemplu, să ai (şi) un întinzător de lanţ automat pe transmisia secundară la motocicletă (braţ articulat, rolă cauciucată pe rulmenţi, resort calibrat de pretensionare)? Sau lumini de frână "automate" şi pe frâna de motor? Altfel (în extrem) dacă ai ales o bujie care nu e cea omologată de fabricant ... autovehiculul nu mai este original dpdv constructiv Corect? Salut, as putea sa dezvolt pentru fiecare exemplu dat de tine, cite o discutie tehnica, dar mi-ar place sa stiu inainte, daca vrei sa-mi zici, ce forma de educatie tehnica ai absolvit. Radu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 11, 2021 Share Postat Noiembrie 11, 2021 Acum 36 minute, patrick1 a spus: Salut! Forma de educaţie tradiţională cu ... aratul câmpului. Nah' ... cel electromagnetic că şi ăla e câmp ... Prelucrabil cu Tesla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Noiembrie 11, 2021 Share Postat Noiembrie 11, 2021 1 oră în urmă, patrick1 a spus: La subiect tehnic, dacă doreşti: "jucăria" mea (de arat câmpurile şi pădurile") nu avea din construcţie întinzător de lanţ automat şi nici ungere / lanţ "automată". Şi nici d'altele. Treabă nasoală atât pentru şocuri (nedorite) în tracţiune, oscilaţii laterale de lanţ, etc. cu tot "tacâmul" de instabilitate. Aşa că i-am proiectat şi construit unul cu toate regulile şi arta industrială (DIY). La primul "prototip", după câteva zeci de km, a cedat guma (rola) de "cauciuc" (era ceva plastic) şi a rulat lanţul direct pe rulmenţi până s-a spart o carcasă exterioară la unul dintre ei. La acelaşi "prototip" (în "upgrade") cu o altă rolă de cauciuc (mai dur), presată elastic peste rulmenţi (608zz, NTN) a început să "plece" din loc rola în lateral (axial) La a 3-a versiune (cea fiabilă) am folosit 2 rulmenţi cu umăr (F608zz) la capete şi unul simplu între ei. Totul o.k. Rezultate, lanţul nu mai vibrează în mers (static nici atât), se "întinde" (ca uzură) de 3-5 ori mai lent, se curăţă de praf pe rolă, nu mai are oscilaţiile laterale de rezonanţă care slăbeau niturile şi zalele prematur. Okay, bravo. Te-ai descurcat sa faci o imbunatatire pe motorul tau. Păi ... să mă lase în pace ăştia cu omologările şi TUV-urile lor, şi să-şi uzeze, perieze, întindă şi ungă ei lanţurile la fiecare 2-3 zile, după omologările lor Nu? Omologarile se refera la tot ce umbla pe carosabil. Celelalte autovehicule pot fi orice !! Tu vorbesti de aceasta categorie, eu de cealalta. Cum ziceam , nu vb despre acelasi lucru. Asta ca să nu mai amintesc de înălţătoare de ghidon (omologate) la dimensiunea maximă de 50mm. Am construit prin frezare în siluminiu naval înălţătoare de 110mm (monobloc) şi am lungit toate cablurile şi comenzile cu material (Bowden) căptuşit interior cu tub de nylon. Inclusiv piuliţele de reglaj de la capetele de cablu le-am căptuşit interior cu tuburi de polietilenă. Că altfel freacă şi aici oţel pe oţel, se "scămoşează" după o vreme şi ... Regulatoarele /redresoare de AC şi DC au fost reconstruite cu tranzistori V-MOS în loc de tiristori şi diode Schottky (disipau termic prea mult cele din versiunea omologată) iar carcasele-radiator au fost înlocuite cu altele cu suprafeţă (aripioare) de răcire mai mare (dublă). Şi cu potenţiometri multitură pentru ajustarea /reglarea tensiunii debitate, plus protecţii (cu bobine /relee Reed) pentru supracurenţi accidentali. fain. Tranzistori VMOS n-am vazut . O sa caut despre ei sa vad cu ce-s mai destepte MOSFETurile astea. Cu siguranta poti concepe regulatoare pentru a obtine ce doresti din curentul alternativ generat de megnetou, cu siguranta poate fi mult imbunatatit fata de original. Depinde cu ce costuri/efort masurat prin prisma rezultatului. Daca tu ai avut probleme cu regulatorul tau original din cauza ca a fost proiectat gresit atunci, da, merita sa inventezi/imbunatatesti. Despre ce motor povestim ? Etc., etc ... Despre ce omologări ("chinezeşti") vorbeşti? Nu vorbeam de omologari chinezesti , de unde ai scos-o ? Dar, cum ziceam mai sus, vorbim de lucruri diferite. Puţini ar pricepe ce "uzină" e pe acolo Clar ca fiecare care face pe motorului "ceva" se simte mindru . E normal si probabil ca asta ne motiveaza, si cred ca e in mare parte "hrana" pentru egoul fiecaruia ! Totusi, incepind de la ati pune niste autocolante pina la a inlocui conducte pe frina cu unele facute pe genunchi in spatele casei e cale lunga. Despre omologarea modificarilor/materialelor/subansamblelor in acest interval vorbesc ! Si n-o sa-mi schimb parerea Spor la orice intreprinzi, responsabil ! 1 oră în urmă, patrick1 a spus: P.S. Prima încercare de "omologare" au făcut-o miliţienii, când au încercat (pe vremuri) omologarea fizionomiei mele la standardele pozei de la 14 ani (fără barbă), din buletin Au eşuat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.