Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Depinde cati kilometri are , se poate sa trebuiasca doar refacut reglajul jocurilor la tacheti . De regula cand este lantul de distributie "pe duca" zornaitul se aude in permanenta . Luna trecuta am restaurat un NX si dupa schimbarea uleuilui, bujiei , filtrelor , ambreiajului , curatarea si reglarea carburatorului precum si controlul lantului al patinelor si al intinzatorului s-a mai efectuat si reglarea tachetilor . Nu se mai aude nici o bataie si in schimb porneste muuult mai bine si chiar si merge mai bine . Deci in concluzie in primul rand reglarea jocurilor la tacheti ( 0,08 mm admisie si 0,12 mm evacuare) totdeauna e mai bine sa fie putin mai mare decat mai mic , asta daca nu iese ca la carte . Bafta!

 

Scuze de greseala facuta , intr-adevar jocurile sunt 0,10 mm admisie si 0,12 mm evacuare . Errare humanum est .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

incantat de invitatie insa nu stiu in ce judet ar trebui sa onorez cu prezenta, iar pana atunci mai dau cate o tura asa mai pe frig mai pe zapada ca nu pot astepta 4 - 5 luni cu motorul pe dreapta...

 

ai fost cu mine la bere inainte sa vina bucurestenii la inceputul drumului tau catre apuseni.

 

io cred ca Swich-one zice bine ce zice la capitolul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze de greseala facuta , intr-adevar jocurile sunt 0,10 mm admisie si 0,12 mm evacuare . Errare humanum est .

Intr-adevar, nu-i bai. :)

 

mentionam aspectele alea pentru ca stiu asa zisi mecanici care le fac voit mai mici cu 0.01 sau 0.02 "ca sa aiba compresie". Nu mi-e clar care e faza, insa stiu ca se uzeaza mai repede si se 'afuma' grav. Dupa aia dai bani pe rectificari de supape si scaune.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, nu-i bai. :)

 

mentionam aspectele alea pentru ca stiu asa zisi mecanici care le fac voit mai mici cu 0.01 sau 0.02 "ca sa aiba compresie". Nu mi-e clar care e faza, insa stiu ca se uzeaza mai repede si se 'afuma' grav. Dupa aia dai bani pe rectificari de supape si scaune.

 

Pai daca il reglezi mai mic, atunci cand se va incalzi motorul si se vor dilata piesele prin el, culbutorii vor apasa pe supape deschizandu-le un pic. As zice ca joc mai mic = compresie mai mica. Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum am spus, nu mi-e foarte clar care e faza. Eu unul prefer sa nu ma bag la astfel de manareli.

 

Ca fapt divers, motoarele de XR au jocul supapelor dat ca o plaja: 0.10 - 0.15, nu 0.12 fix ca la domi. Presupun ca mici variatiuni nu sunt de natura sa strice motorul, insa stiu ce se intampla cand mergi cu o supapa prost reglata mult timp. Am un motor de XR600R de prin 80 la care toate supapele au fost facute strans; zici ca s-a jucat o ciocanitoare pe fetele culbutorilor. Chiar, nu are nimeni un capac de XR-L de vanzare? :)

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cati kilometri are , se poate sa trebuiasca doar refacut reglajul jocurilor la tacheti . De regula cand este lantul de distributie "pe duca" zornaitul se aude in permanenta . Luna trecuta am restaurat un NX si dupa schimbarea uleuilui, bujiei , filtrelor , ambreiajului , curatarea si reglarea carburatorului precum si controlul lantului al patinelor si al intinzatorului s-a mai efectuat si reglarea tachetilor . Nu se mai aude nici o bataie si in schimb porneste muuult mai bine si chiar si merge mai bine . Deci in concluzie in primul rand reglarea jocurilor la tacheti ( 0,08 mm admisie si 0,12 mm evacuare) totdeauna e mai bine sa fie putin mai mare decat mai mic , asta daca nu iese ca la carte . Bafta!

Mersi,si eu inclinam sa cred ca asta e problema datorita faptului ca nu este continu sunetul(probabil ca imedit dupa ce se dilata jocul este mai mic),cel mai bine o sa o desfac sa vad exact daca are distanta corespunzatoare. :)

Mesaj completat

Lantul de distributie tine intre 40k si 60k km. De regula zornaie la rece si daca il ignori 6-7-8 mii de km zornaie aproape tot timpul. Cand zornaie tot timpul deja s-au dus dracu patinele.

 

Jocul supapelor este de 0.10 si 0.12; mi-e mila de motorul care a mers cu 0.08 pe admisie (uzura, mama ei de uzura; merge si mai mic sa ai oleaca mai mare compresia, dar nu ai un castig semnificativ ca sa justifice uzura accelerata). Oricum reglajul supapelor e treaba de juma de ora la dominator si presupun ca orice vanzator in mintile lui il face inainte sa puna anuntu.

 

La ce zice nenea acolo, presupun ca-i vorba ori de decompresorul automat (cost reparatie intre 10 si 400 lei + manopera, daca nu s-au suprauzat tachetii/culbutorii) ori de lantul de distributie (400 - 800 ron + manopera, functie de starea patinelor). preturile sunt pentru piese de provenienta certificabila, nu chinezarii sau e-bay-arii.

Baiatul care vinde motoreta nu are nici o treaba cu astea(il cunosc bine),motoreta fiind luata garantie ca urmare a unui accident facut de un alt prieten cu propria lui motoreta.

Motoreta este impecabila,nu cred ca este o problema majora. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, pai oricum nu-i nimic grav :)

 

Daca asa sta treaba, fa-i tachetii (preferabil la 25-30 de grade Celsius, nu la zero grade -- asta ca as fim mai catolici ca papa) si vezi cum suna a doua zi dimineata. Daca nu, posibil sa fie nevoie de interventia mentionata daca vrei sa ai grija de motor. Daca nu, stai calm ca nu moare din asta 5000km de acu incolo :)

 

Tot nu ai zis care zgomot e: de lant sau de decompresor. Decompresoru se rezolva cu un arculet amarat - 2euro pe OEM! Mai mult timpul petrecut sa desfaci si sa pui la loc capacu. Daca nu-i decompresoru, e lantul si atunci pret de mii de km de acu incolo poti merge linistit. Recomandat sa-l schimbi in urmatorii 10k km daca persista zgomotu si dupa schimbul de ulei.

 

Cam asta ar fi toata povestea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, pai oricum nu-i nimic grav :D

 

Daca asa sta treaba, fa-i tachetii (preferabil la 25-30 de grade Celsius, nu la zero grade -- asta ca as fim mai catolici ca papa) si vezi cum suna a doua zi dimineata. Daca nu, posibil sa fie nevoie de interventia mentionata daca vrei sa ai grija de motor. Daca nu, stai calm ca nu moare din asta 5000km de acu incolo :D

 

Tot nu ai zis care zgomot e: de lant sau de decompresor. Decompresoru se rezolva cu un arculet amarat - 2euro pe OEM! Mai mult timpul petrecut sa desfaci si sa pui la loc capacu. Daca nu-i decompresoru, e lantul si atunci pret de mii de km de acu incolo poti merge linistit. Recomandat sa-l schimbi in urmatorii 10k km daca persista zgomotu si dupa schimbul de ulei.

 

Cam asta ar fi toata povestea.

Il voi inspecta mai indeaproape, deoarece nu am avut ocazia doar ca oferta imi facuse cu ochiul.

Ms de sfat,raman dator :)

 

Va tin la curent,posibil sa ma alatur cauzei :) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum bine zice si Andrei, care nu a apucat sa ma prinda online zilele astea, se incheie un an.

 

Un an deosebit de bun pentru unii, bunicel pentru altii si oarecare pentru putini nefericiti. Oricare ati fi voi, dominatoristi, va doresc un 2011 care sa va aduca si cele mai neasteptate si nebanuite realizari, sa va umple de fericire si de km fara probleme sau incidente neplacute!

 

LA MULTI ANI!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani, sanatate si un AN NOU MAI BUN !!!!!!!

 

Un an nou plin cu bere, voie buna si plimbari ,

Sanatosi si vartosi, la carnaciori nemilosi,

Forestiere cat cuprinde,

Si la deal si pe la munte.

Ori e neagra ori e verde,

Dominatorul nu pierde,

O sa vina si la anu'

Nea' sebi sa facem planu'

Il ia si pe Dan din Cluj,

Sa ne dam pe derdelus.

Sus la munte la racoare,

O palinca si o bere,

E de la Andrei , mai vere!

Vine Shadow cu Suzuki,

Ca sa ne arate muntii.

Caci noi suntem de la mare,

Bucuresti, e provocare.

Vine si Virgil cu noi,

Are Domi ca si noi,

E albastru si cu verde,

Te iei dupa el, te pierde.

El asteapta vara asta,

Ca sa ne arate creasta,

Sa suim cum se cuvine

Cine vine, sa stie

Drumuri faine si alese,

Sa fie ture mai dese.

Ne simtim bine cu totii

Anul nou ca nimeni altii.

 

An nou fericit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani! Sa aveti parte de bucurii si impliniri, asfalt uscat sau noroaie, dupa plac!

Sa ne vedem cu bine in 2011 si sa ne dam cat mai multi km :cheers:

LA MULTI ANI!

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La multi ani tuturor, dragii "mosului"! Sa v-aduca noul an cat noroi intre crampoane va doriti (si cu altii sa-mpartiti :cheers: ) Si pentru ca sunt convins ca va doriti si altceva, tot altceva-ul sa se implineasca, in egala masura! :D

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2011.

 

Honda Dominator, fabricat in aprilie 1996.

- prinderi de ghidon 28mm Renthal

- ghidon ProTaper pe 28mm, inaltime normala

- bord electronic TrailTech Vapor

- cric central

- suporti laterali de bagaje usoare (nu de cutii)

- radiator de ulei (Bucurestenii cu ceas de temperatura stiu de ce)

- decompresor si carburator reconditionate iarna asta

- sha refacuta la Darian pt oricare din carenaje

- husa rezervor Bagster din piele

- releu digital + semnale LED

- instalatie HID cu culoare la alegere (tre sa cumpar becul ca l-am spart personal pe cel vechi ... neatent)

- carenaj 96 refacut si revopsit (albastru/alb)

- (bonus) carenaj 92 refacut si revopsit (alb/negru)

- (bonus) rezervor Acerbis 23L (!!!)

- (bonus) topcase fara pretentii

- (bonus) regulator de tensiune (releu incarcare) de rezerva

- raport acum 14/43 (echiv 15/46 adica standard), cu pinioane bonus de 15, 45, 46 si 47

 

Pret final: 2011 euro (cursul il negociem). In banii astia intra tot ce am eu de domi prin casa si am uitat sa mentionez aici. Inclusiv tot ce stiu despre jucaria asta.

 

 

Alte cateva chestii legate de motoru asta:

- are vreo 45-46k km de la fabricatie. A stat mult timp in italia la un vitezist, a fost adusa in Ro, s-a dat un tip de vreo 30 de ani cu el apoi a ajuns la mine

- are la activ vreo trei trante pe asfalt, care i-au julit carenele (da, de aia am zis refacute si nu doar vopsite); orice alta 'dauna' a fost remediata prin inlocuire

- scaritele spate nu au fost inlocuite, actualmente fiind cam... precare. 30-40e unele ca noi, pentru pretentiosi discutam.

- tobele sunt zgariate superficial (vezi mai sus de ce); nu rau, dar bate la ochi daca o iei la bani marunti; daca imi zice cineva unde pot face vopsitorie de calitate la tobe rectific si problema asta

 

 

Primesc intrebari pe privat, sa sa nu umplem topicu asta. Multi de aici imi stiti mobra. Cine vrea detalii sa intrebe :D

 

 

Q: De ce il vinzi daca iti place?

A: Ca nu are ABS si ma costa ~1500e sa-i pun.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un an nou plin cu bere, voie buna si plimbari ,

Sanatosi si vartosi, la carnaciori nemilosi,

Forestiere cat cuprinde,

Si la deal si pe la munte.

Ori e neagra ori e verde,

Dominatorul nu pierde,

O sa vina si la anu'

Nea' sebi sa facem planu'

Il ia si pe Dan din Cluj,

Sa ne dam pe derdelus.

Sus la munte la racoare,

O palinca si o bere,

E de la Andrei , mai vere!

Vine Shadow cu Suzuki,

Ca sa ne arate muntii.

Caci noi suntem de la mare,

Bucuresti, e provocare.

Vine si Virgil cu noi,

Are Domi ca si noi,

E albastru si cu verde,

Te iei dupa el, te pierde.

El asteapta vara asta,

Ca sa ne arate creasta,

Sa suim cum se cuvine

Cine vine, sa stie

Drumuri faine si alese,

Sa fie ture mai dese.

Ne simtim bine cu totii

Anul nou ca nimeni altii.

 

An nou fericit!

Hai ca ma facui curios.

Cine esti tu, o! bardule?

 

La multi ani tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- tobele sunt zgariate superficial (vezi mai sus de ce); nu rau, dar bate la ochi daca o iei la bani marunti; daca imi zice cineva unde pot face vopsitorie de calitate la tobe rectific si problema asta

 

eu le-am revopsit pe ale mele negru mat, cu vopsea de esapament "tip spray" din comert - rezista la 900 grade C, a costat in jur de 30 RON si mi-a fost suficienta pentru ambele tobe in 2-3 straturi; in prealabil le-am curatat cu o perie de sarma montata pe un flex cu reglaj de turatie, am muncit mai bine de doua ore dar au iesit bine, si vopseaua s-a fixat ok

la mine a fost cazul de sudura dupa cum se vede din prima poza, dar am sudat in argon si polizat apoi si cred ca a iesit bine per total;

post-57286-1294085117_thumb.jpg

post-57286-1294085132_thumb.jpg

post-57286-1294085142_thumb.jpg

Editat de lucay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Swichule nu se merita sa dai carenele si unele chestii separat? apoi sa lasi din pretul la motor? io cred ca vestea e ca dominatoarele sunt destul sub 2000, iar cine ia un dominator, sigur nu da in plus pe atatea chestii care nu ii folosesc niciodata. adica nu ca da in plus peste 2000, dar 2000 cred io ca e cu tot echipamentul, la aia ma refer. e ca si cand cumperi un costum de baie scumpicel, dar primesti bonus o caciula. locuiesti in dubai. mergi la ski o data la 17 ani.

 

parerea mea. nu te supara. nu e ironie sau altceva. io asa as face. doar o parere

hai noroc!

Mesaj completat

cel putin carenajul 92 mi se pare ca ar fi potrivit sa il dai separat, mai avantajos pt. tine. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Swichule nu se merita sa dai carenele si unele chestii separat? apoi sa lasi din pretul la motor? io cred ca vestea e ca dominatoarele sunt destul sub 2000, iar cine ia un dominator, sigur nu da in plus pe atatea chestii care nu ii folosesc niciodata. adica nu ca da in plus peste 2000, dar 2000 cred io ca e cu tot echipamentul, la aia ma refer. e ca si cand cumperi un costum de baie scumpicel, dar primesti bonus o caciula. locuiesti in dubai. mergi la ski o data la 17 ani.

 

parerea mea. nu te supara. nu e ironie sau altceva. io asa as face. doar o parere

hai noroc!

Mesaj completat

cel putin carenajul 92 mi se pare ca ar fi potrivit sa il dai separat, mai avantajos pt. tine. :D

Daca le dau separat, motorul incepe de la 1750. Pentru ce motocicleta am, merita. Carenajul complet ar trebui sa zoare pe ebay la 400, cu rezervor cu tot. Maruntisurile inca 100. E mai avantajos, dar nu am chef sa astept. 2000 cine il vrea. Cine nu, sa fie sanatos. Imi stiu motocicleta, ii stiu valolarea. Nu mi-e foame sa-l dau maine. Am avut grija de motorul asta ca de ochii din cap. Daca a fost ceva de schimbat, am schimbat. Daca a fost vreo parte defectuoasa, am imbunatatit-o. Intretinerea e la zi. Doar sa schimb anticipat lantul de distributie ca sa nu mai umble nimeni decat la supape timp de 50k km. Asa cum e proabail va trebui schibmat in 2 sezoane (15-20k km).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pt cine a mai schimbat simeringuri si ulei la furca:

ce dimensiune sunt simeringurile? de unde le pot lua la un pret decent? ce ulei ati folosit si cu ce rezultate?, alte recomandari, si eventual sa imi spuneti daca am nevoie de vreo scula speciala pt operatiunea asta :cheers:

 

mersi mult!

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pt cine a mai schimbat simeringuri si ulei la furca:

ce dimensiune sunt simeringurile? de unde le pot lua la un pret decent? ce ulei ati folosit si cu ce rezultate?, alte recomandari, si eventual sa imi spuneti daca am nevoie de vreo scula speciala pt operatiunea asta :banana:

 

mersi mult!

;)

 

eu am schimbat doar uleiul la a mea si am pus ulei de furca Motul 20W - din pacate nu iti ajunge doar un bidon de 1 litru pentru ca intra 592 ml in fiecare deci trebuie 2l- am folosit o cana gradata (de vopsitorie) ca sa pun exact cat trebuie si in acelasi timp am masurat si cat am scos din fiecare furca, sa vad daca au fost umplute inegal insa nu a fost cazul;

semeringurile se prezentau impecabil deci nu le-am schimbat;

nu ai nevoie de scule speciale;

eu merg in cea mai mare parte pe asfalt asa ca se preteaza un ulei mai vascos dar din ce am mai citit 15W ar fi optim la mobra asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...