Sari la conținut

Releu Regulator Home Made


Postări Recomandate

Daca tot este topicul asta as vrea sa intreb daca si cum pot masura cu un multimetru un releu de incarcare de japoneza, sa-mi dau seama daca este ars sau nu? Este tot cu 6 fire, cum spunea colegul de mai sus, din care trei sunt de faza (sau de paza :) ), un plus, un minus si inca un fir verde. Imi dau seama ca are si punte de diode incorporata daca cele trei faze intra direct in el, deci cum pot masura puntea si cum pot masura regulatorul de tensiune? Mentionez ca nu este montat pe motocicleta si nu am o motocicleta pe care sa-l montez momentan, presupunem ca am pe masa releul si multimetrul, eventual o baterie de 12 V, daca este nevoie.

 

Nu e nevoie de explicatii detaliate, cateva indrumari generale ar fi de ajuns. Va multumesc frumos!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 350
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merci mult de informatie!O sa-ll dau jos cat mai curand si sa incep sa-l masor sa vad daca si unde e bulit...

Mesaj completat

Daca tot este topicul asta as vrea sa intreb daca si cum pot masura cu un multimetru un releu de incarcare de japoneza, sa-mi dau seama daca este ars sau nu? Este tot cu 6 fire, cum spunea colegul de mai sus, din care trei sunt de faza (sau de paza :crack: ), un plus, un minus si inca un fir verde. Imi dau seama ca are si punte de diode incorporata daca cele trei faze intra direct in el, deci cum pot masura puntea si cum pot masura regulatorul de tensiune? Mentionez ca nu este montat pe motocicleta si nu am o motocicleta pe care sa-l montez momentan, presupunem ca am pe masa releul si multimetrul, eventual o baterie de 12 V, daca este nevoie.

 

Nu e nevoie de explicatii detaliate, cateva indrumari generale ar fi de ajuns. Va multumesc frumos!

 

 

Am manualul cu sectiunea electrica la SV650...daca vrei da-mi PM...nu-l pot uploada aici!

Principiul de masurare este acelasi pentru toate RR...sau ppoate explica cineva direct aici mai priceput decat noi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
Daca tot este topicul asta as vrea sa intreb daca si cum pot masura cu un multimetru un releu de incarcare de japoneza, sa-mi dau seama daca este ars sau nu? Este tot cu 6 fire, cum spunea colegul de mai sus, din care trei sunt de faza (sau de paza :moron: ), un plus, un minus si inca un fir verde. Imi dau seama ca are si punte de diode incorporata daca cele trei faze intra direct in el, deci cum pot masura puntea si cum pot masura regulatorul de tensiune? Mentionez ca nu este montat pe motocicleta si nu am o motocicleta pe care sa-l montez momentan, presupunem ca am pe masa releul si multimetrul, eventual o baterie de 12 V, daca este nevoie.

 

Nu e nevoie de explicatii detaliate, cateva indrumari generale ar fi de ajuns. Va multumesc frumos!

 

De la pajina C. N ai nevoie de baterie

 

http://www.jetav8r.com/Vision/Stator/fault...rosport.com.pdf

Editat de livius_ereticus007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

salutare!!!am cautat pe gogu niste scheme pentru un releu de incarcare si nea gogu ma trimis aici :rolleyes:..

am un scuter kimco de 250cc si sa ars releu de incarcare ma bate gindu sa imi mesteresc eu unu de fapt nu eu am un prieten care este de meserie electronist si cu ajutoru lui incerc sa fac ceva...am dat comanda le tiristori>> 2N6509G Tiristor 800V 25A schema pe care as vrea sa o folosesc ar fi asta

aaa sa nu uit alternatoru este cu magnet permanent daca aveti vreo schema mai buna sunteti rugati sa veniti cu propuneri aici zice mai multe >>>>

http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb/Re...agnetField.html

 

si inca ceva mai am o honda vfr750 rc24 din 89 astea is pe elternator cu bobina de excitatie sa tot cu rotor cu magnet permanent??

post-49079-1292592607_thumb.png

Editat de leonidos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema mare nu e atunci cand tiristoarele se strapung punand alterntorul in scurt, pt ca acesta rezista in cele mai multe cazuri suficient de mult ca sa-ti dai seama ca ai o problema cu alternatorul ( asta e cazul tipic de defectare al releelor originale, cateodata iau si foc ). Mai nasol e atunci cand ele se defecteaza int-un fel in care nu se mai pot deschide, sau se defecteaza circuitul care comanda deschiderea, in cazul asta sunt sanse mari de a praji restul electronicii de pe moto( un cdi costa o gramada) Un alternator de japo la turatii mari , in gol scoate 70-80V ca intre 2 faze si sunt sanse mari sa prajeasca multe chestii incepand cu becurile si terminand cu cdi-ul

 

Stiu ca e vechi postul,ma gandesc insa ca ar mai putea interesa pe cineva..

O protectie eficienta la supratensiune se poate face cu un tiristor montat intre +12V si masa.Poarta se alimenteaza printr-un zener de 16 v,de la +12V

cand tensiunea de alimentare e mai mica de 16V,zenerul nu conduce,poarta nu e alimentata,tiristorul este blocat...

Daca tensiunea depaseste 16 V,zenerul conduce,tiristorul se deschide,sunteaza alimentarea,arde siguranta inseriata cu circuitul respectiv ( de ex CDI)

Desigur ca in functie de dioda folosita,protectia poate functiona la o alta tensiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cineva de pe un alt forum spunea cum ca ar fi posibil sa se demagnetizeze magnetu din cauza daca o punte lucreaza doar 50%....da am sa pun aici ce a scris baiatu de dincolo :rolleyes:

 

CITITI SI DATI CU PAREREA>>La montajul cu 2 punti...cauza e rezistenta dinamica ,care e dependenta de temperatura si cum o punte e folosita 50%,initial disipa 50% caldura=> se va incalzii mai incet decat una care disipa 100%,in timp =>o faza va lucra la o tensiune alternativa mai mica decat celelalte doua alaturate.

Acest tip de redresare/stabilizare presupune o fortare a circuitului magnetic si diferenta se constitue intr-o energie care nu are unde se scurge;cedeaza o infasurare sau magnetul. Bobinajul se rebobineaza se ,dar magnetul nu se poate reconditiona.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cineva de pe un alt forum spunea cum ca ar fi posibil sa se demagnetizeze magnetu din cauza daca o punte lucreaza doar 50%....da am sa pun aici ce a scris baiatu de dincolo :rolleyes:

 

CITITI SI DATI CU PAREREA>>La montajul cu 2 punti...cauza e rezistenta dinamica ,care e dependenta de temperatura si cum o punte e folosita 50%,initial disipa 50% caldura=> se va incalzii mai incet decat una care disipa 100%,in timp =>o faza va lucra la o tensiune alternativa mai mica decat celelalte doua alaturate.

Acest tip de redresare/stabilizare presupune o fortare a circuitului magnetic si diferenta se constitue intr-o energie care nu are unde se scurge;cedeaza o infasurare sau magnetul. Bobinajul se rebobineaza se ,dar magnetul nu se poate reconditiona.

 

Nu cred ca demagnetizarea rotorului are legatura cu modul cum este redresata tensiunea

Cred ca supraincalzirea statorului,peste o anumita temperatura poate duce insa la o eventuala demagnetizare.

O modalitate de a reduce puterea disipata de bobine,este amintita undeva pe la primele pagini,de binox :decuplarea unei infasurari de la puntea redresoare,atunci cand nu este nevoie de toata puterea generatorului..

Se amintea acolo posibila folosire a unui triac pe post de comutator..

Cred ca s-ar putea folosi chiar si un releu comandat de un etaj comparator...(care sa comande cuplarea releului cand tensiunea pe baterie ar scadea de ex sub 13 V,iar peste aceasta tensiune releul sa fie decuplat...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu demagnetizarea rotorului din cauza ca nu folosesti toate infasurarile e o prostie, au fost motociclete care din fabrica functionau pe principiul asta adica a 3 infasurare era cuplata la puntea redresoare doar atunci cand aveai farul aprins, in rest functiona cu doar 2 infasurari.

 

M-am gandit si eu la solutia cu releu mecanic insa mi-a fost teama ca va ceda destul de repede daca va trebui sa cupleze/decupleze prea des. Totusi din ce am observat eu la motorul meu acel releu ar fi cuplat doar la relanti cand cele 2 faze nu sunt suficiente si ar fi nevoie si de a 3-a. Pentru celelalte 2 faze ar trebui tiristori, sau macar pentru una din ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu demagnetizarea rotorului din cauza ca nu folosesti toate infasurarile e o prostie, au fost motociclete care din fabrica functionau pe principiul asta adica a 3 infasurare era cuplata la puntea redresoare doar atunci cand aveai farul aprins, in rest functiona cu doar 2 infasurari.

 

M-am gandit si eu la solutia cu releu mecanic insa mi-a fost teama ca va ceda destul de repede daca va trebui sa cupleze/decupleze prea des. Totusi din ce am observat eu la motorul meu acel releu ar fi cuplat doar la relanti cand cele 2 faze nu sunt suficiente si ar fi nevoie si de a 3-a. Pentru celelalte 2 faze ar trebui tiristori, sau macar pentru una din ele.

schema pe care am postato e buna ce parere ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca schema e ok cu 2 observatii:

- tranzistorul ala pnp n-am inteles de ce l-a pus asa mare (10A) , cred ca ar merge si unul mult mai mic

- tensiunea de iesire nu va fi foarte stabila, pentru ca parametrii diodei zenner variaza destul de mult cu temperatura, totusi asta nu ar trebui sa te deranjeze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu demagnetizarea rotorului din cauza ca nu folosesti toate infasurarile e o prostie, au fost motociclete care din fabrica functionau pe principiul asta adica a 3 infasurare era cuplata la puntea redresoare doar atunci cand aveai farul aprins, in rest functiona cu doar 2 infasurari.

 

M-am gandit si eu la solutia cu releu mecanic insa mi-a fost teama ca va ceda destul de repede daca va trebui sa cupleze/decupleze prea des. Totusi din ce am observat eu la motorul meu acel releu ar fi cuplat doar la relanti cand cele 2 faze nu sunt suficiente si ar fi nevoie si de a 3-a. Pentru celelalte 2 faze ar trebui tiristori, sau macar pentru una din ele.

 

Daca s-ar folosi un comparator cu histerezis,releul n-ar cupla des,doar cand datorita unui consum suplimentar,tensiunea ar scadea sub pragul de jos al comparatorului..(triacul nu stiu daca poate lucra la frecventa tensiunii respective..)

Problema e alta,releul odata cuplat,tensiunea nu va mai cobori sub pragul comparatorului,iar releul va ramane cuplat tot timpul (dupa ce am postat m-am gandit ca poate apare problema asta )

Decuplarea ar trebui comandata altfel...de cresterea temperaturii statorului,a radiatorului releului,etc..sau de cresterea peste un anumit prag a curentului dat de generator

Cu siguranta trebuie montat si releul clasic...eu ma gandeam cum s-ar putea micsora puterea disipata de stator si releu..

Tot pe la inceput cineva pomenea de folosirea unui termocontact conectat pe stator,care la depasirea unei anumite temperaturi sa decupleze..

Un astfel de termocontact,inseriat cu bobina releului ar intrerupe alimentarea acestuia,cand statorul s-ar incalzi excesiv..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e o idee buna asta cu decuplatul termic pt ca pot aparea des situatii in care releul regulator e fierbinte din cauza unui consum crescut si daca decuplezi o faza atunci nu ti se va incarca bateria suficient.

Din cate am observat eu caldura cea mai mare e generata de diode nu de tiristori insa tiristorii cedeaza primii find mai sensibili si situati in aceiasi carcasa cu diodele redresoare.

 

Comanda releului ala de decuplare nu e o problema se poate face cu un comparator de tip "fereastra".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e o idee buna asta cu decuplatul termic pt ca pot aparea des situatii in care releul regulator e fierbinte din cauza unui consum crescut si daca decuplezi o faza atunci nu ti se va incarca bateria suficient.

Din cate am observat eu caldura cea mai mare e generata de diode nu de tiristori insa tiristorii cedeaza primii find mai sensibili si situati in aceiasi carcasa cu diodele redresoare.

 

Comanda releului ala de decuplare nu e o problema se poate face cu un comparator de tip "fereastra".

 

Ma tem ca folosirea comparatorului..fereastra...nu e o solutie

Sa presupunem pragul de jos 13V,iar cel de sus 15V.In fereastra de 2V,releul ar trebui sa nu fie alimentat,in rest da.

La pornirea motorului,tensiunea bateriei fiind sub 13V,releul e alimentat,prin contactele sale,infasurarea e legata la puntea redresoare.Motorul porneste,tensiunea ajunge la 14V de ex,cat stabilizeaza releul de incarcare ,comparatorul comuta,releul deconecteaza infasurarea de la punte..Acum se pot intampla doua lucruri,daca consumul e mic,tensiunea ramane peste 13V,alternatorul functioneaza monofazat...

Daca consumul creste,tensiunea scade sub 13V,comparatorul alimenteaza releul,generatorul functioneaza trifazat..tensiunea ajunge iar 14V

De aici incep problemele...la o functionare normala,tensiunea ramane 14V,indiferent de consum..(chiar daca consumul scade si ar putea fi asigurat doar de doua infasurari) ,iar la 15V,nu poate ajunge la o functionare normala a releului..

De aceea spuneam ca deconectarea releului trebuie facuta altfel..

Daca am muta pragul de sus sub 14V,stabilizarea tensiunii nu s-ar mai face de releul de incarcare,ci de releul comandat de comparator...

Ai dreptate ca masurarea temperaturii releului nu poate fi folosita,dar temperatura statorului ?

Banuiesc totusi ca aici se disipa cea mai multa caldura...caldura proportionala cu curentul consumat util prin punte si inutil prin tiristori

O alta solutie ar fi citirea curentului pe cele doua infasurari conectate permanent,cu un sunt sau transformator de curent,dar deja ,vorba cuiva ,devine SF..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, eu ma gandisem la prag superior sub 14.5V si atunci nu prea ar fi fiabil cu releu mecanic.

Cea mai buna solutie ar fi comanda acestui releu in functie de curentul consumat, dar se complica lucrurile aiurea.

Cel mai simplu ( in afara de procurarea altui releu de incarcare nou) e tot varianta clasica cu 3 tiristori, cu mici variatiuni pe partea de comanda pt o mai buna stabilitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate e greu sa scoti pe piata ceva sub pretul mediu din europa care oricum e muuult mai mare decat pretul din China. M-am interesat la tot felul de producatori chinezi si pretul pt un releu e cam intre 5 si 10$. La pretul asta e f greu sa-i concurezi; Ca sa nu mai spun ca la 10$ iti fac si la comanda, dupa schema ta daca vrei minim 1000 bucati.

Referitor la firul de monitor asa pe moment mi-au venit 2 idei :

- folosirea unui comparator specializat care consuma ff putin, astfel incat sa nu te deranjeze daca ramane alimentat

- folosirea unor diode zenner pt aprinderea tiristorilor renuntandu-se astfel la tranzistori sau comparator integrat ( varianta asta am vazut-o folosita la un releu de suzuki care folosea doar un tiristor pe o singura faza; varianta are ca avantaj simplitatea iar ca dezavantaj precizia cam mica datorata diodei zenner si dependenta fata de temperatura)

 

Poti pune schema aceea simpla de releu suzuki,doar cu tiristor si zener?

Era cineva aici care cauta o solutie simpla de a stabiliza tensiunea,pt a putea folosi un bec de far ,fara sa-l arda...la un magnetou monofazat..eu ii recomandasem un releu de Minsk,dar nu stiu daca ar fi avut puterea necesara..

Are doar un zener intre anod si poarta,sau mai e ceva ?

Oricum nu vrea sa foloseasca baterie,asa ca stabilitatea nu conteaza..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic ar trebui sa functioneze daca se schimba puntea redresoare cu una cu patru diode si eliminat un etaj regulator dar :

- diferenta de tensiune de la 14 v la 70 , 80 v poate fi consumata fara probleme de cele doua rezistente ramase ?

- afecteaza negativ magnetoul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@binox schema asta ar merge adaptata pt un magnetou bifazic ?

 

Schema merge adaptata....elimini D5,R7,R8,tiristorul S3,iar din punte cele doua diode unde vine legat S3...

E nevoie insa de baterie..desi in cazul tau ar putea merge si fara..

Ultima schema pusa de binox am testat-o si chiar functioneaza...(am folosit un tiristor romanesc...T22N8,iar zenerul l-am pus prin incercari )

N-am avut rabdare sa tatonez valorile rezistentelor,asa ca am conectat catodul diodei la anodul tiristorului,iar anodul la poarta..

Pentru ce ai tu nevoie e varianta cea mai simpla si mai ieftina,pt a alimenta un simplu bec ..,dar alegerea iti apartine..

 

Mesaj completat

Teoretic ar trebui sa functioneze daca se schimba puntea redresoare cu una cu patru diode si eliminat un etaj regulator dar :

- diferenta de tensiune de la 14 v la 70 , 80 v poate fi consumata fara probleme de cele doua rezistente ramase ?

- afecteaza negativ magnetoul ?

 

Diferenta de tensiune este reglata de cei doi tiristori ramasi,...nu de rezistente

Magnetoul a fost proiectat sa functioneze asa,prin suntarea surplusului de putere..

Schema fiind foarte simpla,daca te pricepi putin,nu -ti ia mult timp..

Dar..te complici..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...