GSK Postat Mai 20, 2005 Share Postat Mai 20, 2005 (editat) am aflat ce vroiam sa stiu despre lichidul de frana DOT 3,4,5 aici: http://64.233.183.104/search?q=cache:0RnqX...+&hl=ro&start=1 dar ce lichid trebuie sa pun la mine, caci pe capac scrie: SAE J 107E..parca...nu-mi amintesc exact... Editat Mai 20, 2005 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Mai 20, 2005 Autor Share Postat Mai 20, 2005 am aflat de aici: http://64.233.183.104/search?q=cache:ny_Ev...3&hl=ro&start=2 ce lichid de frana am. dar acum nu stiu daca pot pune dot 3, sau daca se mai gaseste un astfel de lichid (SAE J1703). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Mai 20, 2005 Share Postat Mai 20, 2005 Da, poti. Ca regula generala, DOT 4 se poate pune in loc de DOT 3, dar nu se poate pune DOT 5 in loc de DOT 3 sau DOT 4. Si ca sa stai linistit, uite si explicatia de la http://www.neosyntheticoil.com/bkfluid.htm DOT 3 & 4 are the commonly used specifications for automotive brake fluid; DOT 3 is generally required for disc brakes. DOT 3 was previously identified as SAE 7OR2 and more recently as SAE J1703. DOT 4 is also identified as SAE J1704. DOT 5 brake fluid is generally a silicone product and is not recommended unless the system is specifically designed for it. DOT 3 & 4 fluids are identified by their clear to amber color: DOT 5 is colored purple. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Mai 20, 2005 Autor Share Postat Mai 20, 2005 senchiu ancal! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZenBenzen Postat Iunie 30, 2005 Share Postat Iunie 30, 2005 am si eu o intrebare: la motorul meu pot pune dot 3 sau dot 4. eu inca nu am schimbat lichidul si nu stiu ce soi de lichid a pus proprietarul dinaintea mea. nu am chef sa schimb tot lichidul doar sa il completez. cum imi dau seama daca e dot3 sau dot4? sau pot fi amestecate cele doua feluri de lichid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Iunie 30, 2005 Share Postat Iunie 30, 2005 De obicei pe capacul rezervorului este marcat tipul lichidului. De obicei este DOT4 la frinele pe disc de moto. Dar scrie si in manual, daca il ai. Pe de alta parte, daca e de acelasi tip (DOT4), nu vad vreun impediment sa completezi cu un alt lichid de frina. Eu am pus la a mea DOT4 de la Agip peste ce era inainte, ca nu am stiut ce era. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iunie 30, 2005 Share Postat Iunie 30, 2005 Lichidul de frana nu se completeaza, ci se schimba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Iunie 30, 2005 Share Postat Iunie 30, 2005 Atunci cind ai de completat putin in pahar pentru ca nu ai pus suficient, nu e nevoie sa-l schimbi. Sau cind instalatia nu a fost aerisita si nivelul scade in timp. Si e drept, e bine sa fie tot la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 Am mai documentat putin problema, intimplator, intr-o benzinarie. Pe unele ambalaje scrie explicit: poate fi combinat cu lichid de frina DOTx care respecta standardul SAE Jxxx ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JimBeam Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 DOT 5 inlocuieste DOT 3 si/sau 4 care sunt deja invechite, daca scrie ca trebuie sa pui DOT 4 nu inseamna ca nu poti folosi unul de generatie mai noua, la fel cum folosesti pentru motor spre exemplu 10W-40 care respecta standardele actuale si nu te apuci sa cauti ulei din anii '90 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Iulie 8, 2005 Autor Share Postat Iulie 8, 2005 (editat) domnule jim..daca imi permiteti. dot 5 nu poate inlocui nici unul dintre celelalte tipuri de lichd de frana. motivele le gaseai daca deschideai unul dintre linkurile pe care le-am pus la inceputul topicului: "The DOT 2 spec is for drum brakes and is obsolete. If you have any DOT 2 in your garage, throw it away! DOT 5 is for silicone brake fluid. Silicone brake fluid (DOT 5) should be avoided because it is not compatible with regular brake fluid, it is hard to pour without introducing bubbles and thus results in soft pedal feel, and moisture still gets into your system and will pool in low areas like your calipers and encourage rapid corrosion. STAY AWAY! That leaves DOT 3 and DOT 4 fluids. These fluids are compatible with each other and may be interchanged or mixed with no ill effects." exista un tip de lichid ce se apropie de performantele tipului dot 5. acesta este DOT 5.1 Editat Iulie 8, 2005 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JimBeam Postat Iulie 8, 2005 Share Postat Iulie 8, 2005 domnule GSK, nu chiar tot ce zboara se mananca, la fel cum nu tot ce gaseste un motor de cautare este din start adevarat nu am spus sa pui dot 5 peste 3 sau 4, am spus ca inlocuieste cu succes dot 3 sau 4, e alegerea ta daca folosesti un lichid de frana mai mult sau "mai putin" hidroscopic daca avantajele lichidului de frana tip dot 3 sau 4 sunt ca nu fac bule atunci cand sunt introduse in sistemul de franare, astea nu-l pot bucura decat pe nea Gigi care se se pricepe la Dacie in concluzie: baga ce vrea muschii tai in instalatie, dar nu mai lua de bun tot ce zice gogule ca au zis oamenii destepti cu site pe net, in general cel mai bine e sa respecti ce spune producatorul in cartea tehnica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Mai 3, 2006 Share Postat Mai 3, 2006 Dupa cat timp se schimba lichidul de frana sau cand este necesara aceasta operatiune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Mai 3, 2006 Share Postat Mai 3, 2006 O data pe an, sau cand devine chihlimbariu-rosiatic (culoarea e valabila daca nu ai DOT 5 ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Mai 3, 2006 Share Postat Mai 3, 2006 (editat) La 18.000 km sau 2 ani conform manualului Honda. La 2 ani la maşini, conform Renault. La service am cerut eu să îl schimbe, mecanicii au zis că "nu e nevoie", dar mi l-au schimbat fără să ceară nimic în plus plătind revizia. Chestia cu 2 ani vine din faptul că e hidrofil, adică absoarbe apă în timp (umezeala din aer) şi când se încinge (la frânare) apa din el poate fierbe şi frâna pe abur nu prea ţine Editat Mai 3, 2006 de AdrianB1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuningboy Postat Aprilie 8, 2007 Share Postat Aprilie 8, 2007 am cumpar de la OMV o cutie de OMV Brake Fluid DOT 5.1 compatible with SAE J 1703/FMVSS 116. Pe el nu scrie nimic de motociclete ci doar de auto. La Honda mea pe rezervorul lichidului de frana scrie mare : USE ONLY DOT4 . Pot folosi produsul asta OMV la motocicleta? Voi schimba rezervorul "standard" de frana SPATE cu un altul si vreau sa stiu la ce ar trebuii sa mai am grija cand fac schimbul de lichid de frana. Cam asa arata noul rezervor pentru lichidul de frana.Este un kit original HONDA HRC. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Aprilie 8, 2007 Share Postat Aprilie 8, 2007 aia scriu sa folosesti numai dot 4, ca sa nu bagi cumva dot 3(este mai slab). dot 5 este din ce stiu eu, superior dot 4, adica este mai incompresibil, nu il afecteaza temperaturile mari rezultate din franare, deci eficienta lui este aceeasi in orice situatie. daca grsesc sa ma corecteze cineva.decat uleiurile sunt de moto/ masini, in rest celelalte lichide(antigel, lichid frana) sunt de uz general. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Aprilie 8, 2007 Share Postat Aprilie 8, 2007 Corect. Mai exista insa o posibilitate ca garniturile sa nu fie foarte prietene cu un lichid cu DOT de alta clasa, dar cred ca e un risc destul de mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motor_Fan Postat Aprilie 8, 2007 Share Postat Aprilie 8, 2007 DOT 3, DOT 4 si DOT 5.1 sunt bazate pe glicol. Intotdeauna un numar mai mare pe scara reprezinta un lichid mai "eficient / performant". Adica are punctul de fierbere mult mai ridicat, rezista la presiuni mai inalte si nu-si schimba calitatile pe perioade mai lungi de timp. ATENTIE! Lichidul de frana DOT 5 este bazat pe silicon. Este unicul lichid de frana care se foloseste pe HArleyuri. Este si cel mai eficient pe piata la ora actulala. In cazul tau poti folosi linistit dot 5.1, cu toate ca este recomandabil sa scoti tot lichidul vechi (dot 4) din sitemul de franare. Daca intr-un sistem de franare s-a folosit chiar si o singura data un tip de lichid (bazat pe silison sau glicol) atunci tot timpul trebuie sa folosesti acelasi tip. EX: Daca ai avut dot 4 si pui dot 5 toate garniturile se vor "buli" repede, iat oriunde ai aluminiu in interiorul sitemului va oxida, cu alte cuvinte iti vor curge toate garniturile si frani ioc. Faptul ca precizeaza pe cutie ca e auto sau moto nu face mare diferenta. In schimb trebuie sa ai grija cu acest factor auto / moto la uleiuri, lichid de racire, bujii etc . bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 Eu stiu ca DOT 5 e siliconic si "umfla" garniturile la sistemele care nu sunt prevazute pt el. 4 in loc de 3 merge fara probleme dar 5 n-as baga! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motor_Fan Postat Aprilie 11, 2007 Share Postat Aprilie 11, 2007 dot 5-- pe baza de silicon dot 5.1. pe baza de glicol (mai performant si totodata compatibil cu sistemele ce foloseau dot 3 sau dot 4) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bizoo_n Postat Aprilie 12, 2007 Share Postat Aprilie 12, 2007 /index.php?...c=26070&hl= Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CDCriss Postat Septembrie 27, 2007 Share Postat Septembrie 27, 2007 ... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
max7 Postat Septembrie 27, 2007 Share Postat Septembrie 27, 2007 ... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ? cu lichidu merge sa completezi,cu uleiu nu stiu...deci fara grija,desi ar fii bine s pui d la inceput lichid dot 4 si s te tii numai d ala,in timp se pot creea unele reactii chimice pe care le vei vedea in furtun pe pereti cand il vei da jos k parca ceva nu e bine la frana.......deci succes asfalt...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ustumic Postat Septembrie 27, 2007 Share Postat Septembrie 27, 2007 ... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ? Lichidul e bun dar mergi la piese auto si ia un lichid strain daca se poate castrol ca sigur nu o sa ai probleme de nici un fel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.