chipiko Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 (editat) Salutare! Am facut aerisire si la pompa,considerabil mult mai bine, asta cu maneta reglata la 1 daca dau la 5 nu prea mai este bine. Am facut zic eu aerisire la greu, nu mai iese nici obula cat de mica de aer si tot nu e ca inainte. Poate dupa ce se aseaza placutele sa mai fac o aerisire sau cine stie se mai intareste pe parcurs? Apropo cu eretrierele date jos nu curgea pic de lichid, asa ca nu prea cred sa fi curs lichidul din pompa. Dupa o noapte de lasate libere tot atata lichid am gasit in pompa cat era cand am plecat acsa. Editat Martie 28, 2012 de chipiko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 28, 2012 Admin Share Postat Martie 28, 2012 (editat) Ca sa-ti iasa fa aerisirea invers, de jos in sus! Ideal ar fi sa fiti doi, unul sus la borcanas si celalalt lucreaza jos. Desfaci borcanasul cu lichid de la maneta, scoti lichidul cu o seringa, treci jos, desfaci un etrier de pe jamba, distantezi placutele de tot cu o pana de lemn, o cheie fixa sau o surubelnita lata, avind grije sa nu zgarii/deformezi placutele. In timpul asta pistonasele imping lichidul impreuna cu bulele de aer ramase pe traseu sus,in borcan. Completezi cu lichid, bagi o pana de lemn sau o cheie/platband/ceva intre placute si dai la maneta pina apropii placutele de pana de lemn, apoi strangi de citeva ori, pina constati ca se intareste maneta. Cu frana apasata aerisesti si la aerisitorul de frana de la pompa(la maneta). Cind se intareste bagi etrierul la loc pe disc, il strangi si treci la celalalt, unde repeti exact operatiunea descrisa mai sus. In mod normal ar trebui sa fie ok. Faci proba si daca este tot elastica repeti inca odata operatiunile astea. Peste noapte poti lega maneta de frana cu un soricel de plastic, las-o asa peste noapte, dupa care a doua zi aerisesti inca odata normal, pe la etrieri. Ai grije sa nu stringi foarte tare maneta aia cu soricelul de plastic, sa nu tina sub presiune garniturile in pompa. Frana va fi beton acum! Succes. Editat Martie 28, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipiko Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Mersi,incerc maine si am sa-ti povestesc ce-am rezolvat. Salutare! Ceva mai bine frana dupa inca o repriza de aerisire, in mod sigur dupa ce se mai aseaza si placutele totul va fi OK! Multumesc tuturor pentru sugestii si sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 spunea cineva pe forum sa nu atingi lichidul de frana ca ataca rinichii sau asa ceva. si vezi sa nu curga pe carena, de fapt nu curge, tasneste si distruge vopseaua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 29, 2012 Admin Share Postat Martie 29, 2012 Sa nu-l bei, nu sa-l atingi.. Dupa ce se termina treaba se stropeste cu o sticla de apa, peste tot pe unde s-a lucrat.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chipiko Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 (editat) Perfect adevarat, se stropeste cu apa.Am o sticluta de plastic cu dopul gaurit si cu ea spal dupa. Mai am o intrebare poate ma ajuta cineva cu o lamurire si anume.Am luat un motor de pe un cadru accidentat si montat pe alt cadru (suzuki gsxf 600/1990).Pana aici totul ok am pornit motorul si la pistonul4 iese fum din grila de racire,mentionez ca motorul a pornit foarte usor si nu are nici cel mai mic zgomot de bataie toarce foarte frumos dar ma dispera fumul.Uleiul este la nivel,teava albiceoasa. Editat Martie 29, 2012 de chipiko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Salut, am schimbat si eu ieri lichidul si am o nedumerire. Pe spate se simte aproape la fel sau mai bine in schimb pe fata desi franeaza bine maneta tine mai jos. Poate sa-mi explice cineva de ce? Am facut si aerisire sa fiu sigur ca nu a prins aer, dar nu se simte maneta la fel abia de la jumate incepe sa tina calumea, pe cand inainte era foarte sensibila, piscam putin si simteam ca intra pe franare. Am reglat maneta mai departata de ghidon deocamdata si o sa dau o tura cu ea sa vad daca isi revine (ieri nu m-am dat decat prin parcare). Poate fi asta un semn de oboseala ptr pompa? Am gasit ceva reziduuri de metal in vasul cu lichid. Nu am ABS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Conteaza cum ai facut aerisirea. Daca ai folosit o pompa de vid sau doar ai dat la maneta, diferenta e foarte mare. Cu pompat cu mana, nu faci mare lucru si intotdeauna aproape o sa tragi aer inapoi pe instalatie. Daca ai pompa aia de vid, numai te joci, aproape ca nu trebuie 2 oameni pentru operatiune. Si daca nu ai pompa aia, mai bine meri la unu care are si ii dai 20 de lei si stii o treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Nu stiam ca e asa de importanta pompa aia, intradevar am facut cu furtun de perfuzii. Zici ca ar mai fi ramas aer in instalatie? O sa merg cu ea asa la o tura si daca nu-si revine ma duc sa mi-o aeriseasca cineva cu pompa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Nu stiam ca e asa de importanta pompa aia, intradevar am facut cu furtun de perfuzii. Zici ca ar mai fi ramas aer in instalatie? O sa merg cu ea asa la o tura si daca nu-si revine ma duc sa mi-o aeriseasca cineva cu pompa. hehe. ai pus la capatul opus al furtunului ai pus sticla cu lichid in ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 (editat) pompa aia trage lichidul mult mai rapid si constant decit il pompezi tu prin metoda normala, antrenind si bulele de aer si nelasindu-le timp sa se intoarca in instalatie. n-am pompa da' am vazut-o folosita si merita. la a mea am schimbat lichidul de citeva ori (pornind si de la instalatie complet goala) si n-am avut probleme prin metoda obisnuita dar cind am incercat la alta motocicleta n-am reusit s-o aerisesc perfect oricit m-am chinuit. probabil depinde de geometria instalatiei si de unde ramin fixate bulele. cica deobicei ramin fixate la surubul banjo de la pompa (e logic ca bulele sa se duca-n sus) si ar ajuta sa-l desfaci o idee tinind maneta apasata, exact ca la cel de jos, special destinat. Editat Mai 28, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 probabil depinde de geometria instalatiei si de unde ramin fixate bulele. cica deobicei ramin fixate la surubul banjo de la pompa (e logic ca bulele sa se duca-n sus) si ar ajuta sa-l desfaci o idee tinind maneta apasata, exact ca la cel de jos, special destinat. Se pare ca cineva a avut dreptate Am reusit sa scot aerul de pe acolo si acum tine super. Nici n-am mai refacut aerisirea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan_JAH Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Salut...am si eu o intrebare - lichidul de frana (DOT 4) trebuie schimbat sau completat, daca nivelul la indicator a scazut la limita? si o pot face singur? m-ati putea ajuta cu niste indrumari? orice sfat e binevenit multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Salut...am si eu o intrebare - lichidul de frana (DOT 4) trebuie schimbat sau completat, daca nivelul la indicator a scazut la limita? si o pot face singur? m-ati putea ajuta cu niste indrumari? orice sfat e binevenit multumesc daca a scazut pot fi 2 cauze: uzura placutelor de frina duce la o scadere a nivelului in vas si daca e nevoie completezi. pierderi.aici e mai complicat de explicat din fata tastelor. oricum lichidul de frina se schimba la doi ani (eu al schimb in fiecare iarna) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan_JAH Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 daca a scazut pot fi 2 cauze: uzura placutelor de frina duce la o scadere a nivelului in vas si daca e nevoie completezi. pierderi.aici e mai complicat de explicat din fata tastelor. oricum lichidul de frina se schimba la doi ani (eu al schimb in fiecare iarna) Mersi mult. O sa incerc sa completez si daca mai scade verific mai in detaliu la service. Drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marianmarton Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Salut ! Eu schimb lichidul de frana cand isi schimba culoarea ( galbui , maroniu ) . Avand in vedere ca lichidul de frana este hidrofil , absoarbe apa si umezeala pe la garnituri , isi schimba proprietatile . Oricum schimbarea se face foarte usor , cu ajutorul unui furtun flexibil si un bidon . Se monteaza furtunul pe surubul de aerisire si se procedeaza la fel ca la aerisire , lasand sa curga lichidul in bidon pana vine lichid curat. Se procedeaza asa pentru fiecare frana . Spor la treaba ! Mai detaliat aici : Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sofeanu Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 Salut...am si eu o intrebare - lichidul de frana (DOT 4) trebuie schimbat sau completat, daca nivelul la indicator a scazut la limita? si o pot face singur? m-ati putea ajuta cu niste indrumari? orice sfat e binevenit multumesc Daca tot ai dat bani pe lichidul de frana, ai putea sa il schimbi de tot. Operatiunea nu dureaza mai mult de 20 de minute. Doar ca trebuie sa fii atent sa nu bagi aer. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 12, 2012 Share Postat Septembrie 12, 2012 daca omu abia stie unde ii este pompa de frana...abia daca stie sa completeze lichidul daramite sa schimbe lichidul si sa aeriseasca si alea alea...sa vedem in cat timp apare un topic "nu-mi merg franele..."... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan_JAH Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 daca omu abia stie unde ii este pompa de frana...abia daca stie sa completeze lichidul daramite sa schimbe lichidul si sa aeriseasca si alea alea...sa vedem in cat timp apare un topic "nu-mi merg franele..."... ...bai ce pot sa zic ...mersi mult pentru incredere...dar sincer tre sa fii putin retardat sa nu poti urmari un tutorial atat de simplu...cum e asta de exemplu - - asa ca imi pare rau..dar nu cred ca va veni prea curand postul acela... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 ...bai ce pot sa zic ...mersi mult pentru incredere...dar sincer tre sa fii putin retardat sa nu poti urmari un tutorial atat de simplu...cum e asta de exemplu - - asa ca imi pare rau..dar nu cred ca va veni prea curand postul acela... Depinde in cat timp a scazut,adica ce vechime are lichidul , si ce fel de frane ai pus.Daca cel anterior nu avea un punct de fierbere mai ridicat, se poate ca proprietatile lui sa fie deja denaturate,chiar daca nivelul e doar putin scazut. Verifica si culoarea acestuia,iar daca e spre inchisa,atunci recomand doar schimb,nu completare.Ia un Dot4 de calitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 Bai frate, lichidu' de frana costa cat apla plata, ce dreaqu... daca zici ca te simti in stare, schimba-l si gata. Ce atatea discutii, culori, puncte de fierbere?! Ati inebunit? Baga indicativul specificat pe pompa de frana si verifica data fabricatiei pe bidon. Dupa aia il schimbi o data la doi ani. In mod normal in intervalul asta n-ar trebui sa scada sub minim, daca franele tale sunt in regula. Daca nu, du-te la un doctor de mobre sa-ti gaseasca buba. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan_JAH Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 Bai frate, lichidu' de frana costa cat apla plata, ce dreaqu... daca zici ca te simti in stare, schimba-l si gata. Ce atatea discutii, culori, puncte de fierbere?! Ati inebunit? Baga indicativul specificat pe pompa de frana si verifica data fabricatiei pe bidon. Dupa aia il schimbi o data la doi ani. In mod normal in intervalul asta n-ar trebui sa scada sub minim, daca franele tale sunt in regula. Daca nu, du-te la un doctor de mobre sa-ti gaseasca buba. Succes. mersi mult, sunt de parere ca ai dreptate. asta intentionez sa fac. am pus o intrebare asa pentru ca fiind nou domeniu nu stiam exact ce si cum. m-am lamurit, multumesc mult, o sa-l schimb pe tot sa stiu o treaba. drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 singura diferenta intre lichide e punctul de fierbere..in rest poti amesteca dot4 cu dot 3 cu dot 5...cu ce vrei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 dot 3 cu 4 si 5.1. daca amesteci cu 5 ai cam belit-o... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 13, 2012 Share Postat Septembrie 13, 2012 si cum toti o belim cam des...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.