Inger`Albastru Postat Mai 21, 2005 Share Postat Mai 21, 2005 Ideea topicului asta e ca sunt pasionat de zbor si as vrea sa ma las pe Politehnica si sa ma indrept spre asa ceva. Nu as vrea sa dau la aviatia militara deoarece nu imi place regimul strict de acolo insa mi-ar placea sa incerc aviatia civila. Chiar si anumite studii pentru a deveni controlor de zbor mi-ar placea. Exista in bucuresti cluburi de acest gen ? Daca da as fi si eu interesat care sunt cerintele pentru a intra intr-un astfel de club. Stiu sigur ca sunteti pe aici cativa care aveti treaba cu asa ceva asa ca astept si eu niste sfaturi de la voi va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Mai 21, 2005 Share Postat Mai 21, 2005 Se fac cursuri (teoretice) moka, la aeroclubul Ro. (pe langa Piata Victoriei- Bucuresti) . Chestia e ca-s moka, pan' la 21 de ani (asa stiu). Daca la examenul final, iesi printre primii 10, ajungi si la partea practica. Mai mult, nu stiu sigur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
norway_gl Postat Mai 21, 2005 Share Postat Mai 21, 2005 da de cand mai pasiunea asta?i o tii asa bine ascunsa?ca doar ne vedem zilnic si nu ai dat nimic din tine pana acum?hai ca e posibil sa te ajut eu cumva?ai putintica rabdare:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 nu te lasa frate de Poli, daca vrei zbor, du-te la Aeronave... Vei face destule chestii misto acolo, si invetzi mecanica zborului, nu doar shofatul. In orice caz daca mai esti inca tanar (pana in 22 ani) poti incerca la Aeroclubul Romaniei. Nu te ia nimeni controlor de trafic fara facultate si fara pile... Daca ai sanatatea bune si te pasioneeaza poti sa te bagi la Academia de Aviatie (civila). Vezi ca erau niste locuri pt elicoptere anul trecut, bursa de la stat, cine a reusit, este MARE JUPAN. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zerstorer Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 Pentru controlor de trafic nu ai nevoie de poli ci doar de cursurile Scolii Superioare de Aviatie Civila de la Baneasa. Oriucm, si eu iti dau acelasi sfat: pentru o mai buna pregatire in domeniu nu renunta la poli. Aeroclubul Romaniei e o epava. pe zi ce trece tot mai sarac. sunt zvonuri de privatizare ceea ce inseamna the end pentru toti tinerii ce nu isi permit sa isi cumpere ore de zbor. La SSAvC se fac deasemenea cursuri de zbor, pe banii proprii si pe banii Min. Trans. cand este nevoie de piloti. Problema e ca acolo trebuie sa ai sanatatea tun si apoi sa te bati cu pilosii (ca la romani). Mai departe (scrie-n carte, cum zicea Creanga) e decizia ta. Totusi daca ai timp liber mult si ai bus 21 de ani du-te la AR. iti zic timp ca la AR nu zbori cand ai chef, ci zbori at. cand sunt disponibilitati. Adica cand vor altii. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Judas Iscariot Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 Vezi ca Renegade este controlor de zbor(parca). Intreaba-l pe el mai multe detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 Nu ai spus ce tip de zbor iti place. cu motor? fara? sau poate chiar fara avion acum serios, la aeroclub pot practica 3 tipuri de zbor: 1 - zbor cu motor - aeronave sportive, locuri putine si zboara doar cat au benzina (cam 10 locuri pe an) 2 - zbor fara motor (planorism) - aici nu stiu cate locuri sunt dar astia macar zboara cat timp e vreme frumoasa afara. 3 - parasutism - numar mediu de locuri (in jur de 30parca), se face o singura etapa pe an in care daca prinzi 10 salturi ca incepator esti norocos Mai ai la dispozitie si alte solutii: construirea unei aeronave ultrausoare, omologare si obtinere brevet de pilotaj(muuuuuuulti bani si mult timp) salturi la aerodromurile particulare (tuzla si parca am auzit ceva si de ploiesti - cam 20 E saltul) cursuri pt pilotat deltaplan sau parapanta (pt deltaplan stiu ca se face in RO, nimic altceva, dar despre parapanta pot sa iti spun ca se gasesc instructori in bucuresti si cursurile se tin la calugareni - langa bucuresti sau la brasov si zbori la inceput cu echipamentul instructorului. Nu este scump si zbori cand vrei tu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 Salutare! Despre Parasutism: Am facut 2 ani, si a fost fun. Dar atat. Daca ar fi sa o iau de la inceput NU as mai opta pt Parasutism, ci pt Parapantism. E mult mai marfa sa zbori efectiv, sa te folosesti de adrenalina+curentii de aer ca sa plutesti.... Pe cand cu parasuta, ai intre 5 si 20 de secunde de cadere libera in care poti sa dai frau liber imaginatiei... De fapt asta e mult spus, pt ca la noi la Aerocluburi trebuie sa executi cateva manevre STAS impuse: Viraj stanga, Vireaj Dreapta, Looping, si iarasi viraj.... Sa nu va imaginati ca la noi o sa faceti figuri ca si cei din filme... care sar cu placa de surf.. sau snowbord... Alea sunt filme! Realitatea de la noi e asa: La parasutism trebuie sa fii FOARTE BUN + norocos ca sa iti dea voie instructorul sa sari cu comanda manuala de la al 10-lea salt! La noi trebuie sa fii foarte bun pt ca in primele 25 de salturi sa prinzi 1 - maxim 2 salturi de la inaltime mai mare de 1500 m! Pt cei care nu stiu, limita sub care NU AI VOIE sa cazi cu parasuta nedeschisa era (nu stiu daca in ultimii 4 ani s-a schimbat) 600 m. Trebuie sa ai muuuult-muuult noroc ca sa ai sansa sa faci mai mult de trei salturi pe zi! La noi se zboara pe batranele AN-2 -uri, care in mod obisnuit fac cam 10 minute pana la 1000 de metri, iar in zilele calduroase (peste 32 de grade) nu zboara datorita densitatii scazute a aerului... De multe ori stateam sub cort pe pista aerodromului, la iarba verde... cate 30 -40 de tineri si asteptam unda verde de la meteorologi, unda verde care venea abia pe la 5- 6 dupa-amiaza, cand se mai racorea. Iar avionul - era unul pt 4 aerocluburi (Timisoara, arad, Deva Oradea) si statea 2 saptamani la arad, apoi pleca la celelalte aerocluburi... si se mai intorcea la noi peste 2 luni! Daca eram in sesiune cand venea avionul - canci zboruri! LA noi inaltimea maxima de la care se sare din AN-2 e pe la 2000 m, adica ai cam 30 -35 de secunde de cadere libera, dupa care tre-sa deschizi, altfel iti iei capace de la instructorii de zbor. Pe cand la Parapantism, e adevarat ca ai sanse mai mari sa iti rupi ceva, da macar ai o libertate muuult mai mare. Pur si simplu te intalnesti cu baietii pe deal, iei aripa in spinare, urci dealul si astepti adierea de vant potrivita... dupa care plutesti. Vrei adrenalina, vrei zgaltaieli? - nici o problema, e de-ajuns sa zbori intr-o zi cu soare puternic peste o cariera de piatra sau peste o sosea... sa vezi atunci scuturaturi! Vrei vrie, iarasi nici o problema, infunzi o comanda la maxim si incerci sa nu ametesti . Pe bune, mi-a placut mai mult. E adevarat, ai sanse sa dai in timpul zborului tau peste vre-o tufa sau sa te bagi intr-un copac, sa sa te impiedici la decolare sau aterizare si sa-ti rupi ceva... da asta face parte din farmecul acestui sport! Dar si mai marfa e ca nu depinzi de cate un instructor care nu te sufera, nu depinzi de avionul care nu mai are benzina ca au vandut-o cei din tura de noapte, nu depinzi decat de vointa ta de a zbura si de starea vremii! Atat! Trebuie sa iti cunosti foarte bine limitele, sa fii cumpatat. Eu de ex am intrat pe negativa la 4 metri deasupra solului, chiar la al 4-lea zbor... am avut noroc ca unul a strigat la mine si am dat drumul la comnezi si aripa m-a iertat. Dar am gresit fara sa-mi dau seama. Cunosc insa pe cineva care a gresit o singura data, banal, si acum nu mai e printre noi . Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 gabii, explica-mi te rog si mie, mai mult despre ce ai gresit, mai detaliat! Ma intereseaza (dar nu inteleg exact pentru ca nu stiu mai nimic la categoria "parapanta")! Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Inger`Albastru Postat Mai 23, 2005 Autor Share Postat Mai 23, 2005 Va multumesc f mult pentru sfaturi Stiu ca in Romania e greu cu zborul si pentru cei ce stiu despre ce e vorba e aceeasi pasiune ca si pentru motoare. Eu intreb pentru ca asa pot afla mai multe pareri de la altii care dupa cum se vede stiu mult mai multe decat mine despre zbor. E trist ca in varianta sa faci din zbor(si servici) cum e la Renegade si la inca un tip de pe forum - e f greu de ajuns si mai ales pe relatii care eu in domeniul asta nu le am. Cat despre parapanta am sa incerc sa va mai intreb pe unde imi pot incepe si eu junioratul in asa ceva ? SI eventual costurile aferente nu ca ar conta (pentru ca din pasiune faci sacrificii) dar sa stiu cam la ce suma trebuie sa ajung cu stransul Va multumesc si inca mai astept sfaturi si pareri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 pai uite un exemplu: http://www.parapanta.com/index.php?page=cursuri&lang=ro http://www.parapanta.home.ro/scoaladezbor.htm defapt google = zbor parapanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hombre Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 Ma voi interesa pentru tine cat COSTA (trist , dar adevarat) cursul de controlori de trafic la Academia Romana de Aviatie . In orice caz, ultimul scor pe care il stiu era de 6000-8000 euroi/curs. Daca vrei sa faci meseria asta eu te voi ajuta cu tot ce pot si stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Hairy Poker Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 eu sugerez o busa... (in numele busa-fanilor de pe acest forum, desi nu sunt unul dintre ei...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 Am citit o carte a unui francez care a facut inconjurul globului cu un ULM (avion ultrausor) . Spunea ca desi vedem cerul atit de mare si liber oamenii l-au ingradit cu regulile lor in asa hal incit pe pamint esti mult mai liber . Zborul pare simplu dar e foarte complicat . Pe mine ma atrag mini-helicopterele de 2 persoane dar cred ca sunt scumpe . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maimutzica Postat Mai 25, 2005 Share Postat Mai 25, 2005 ete ca nu stiam cati de meserie se invart pe aici. da alta pasiune mai putin costisitoare nu puteai sa iti alegi? anyway cineva zicea de aeroclubul romaniei ca e o epava si din pacate are dreptate. cand eram eu mai tanara imi pierdeam vremea numai pe acolo de facea nenea voicu misto de mine ca ma pune secretara. e microb rau si il am si acum. am doi prieteni buni si fosti colegi de la aeroport care sunt unul instructor de zbor si cealalta de planor. super ok si te pot pune in legatura cu ei. sa zbori just for fun si sa inveti sa faci chestia asta costa destul de mult. iar la noi in aviatie e dezastru incepand cu cercetarea si terminand cu aviatia civila. poate si lipsa banilor isi spune cuvantul. am avut norocul sa lucrez ptr o linie aeriana straina si pregatirea e ca de la cer la pamant. e super sa ai o meserie in domeniu dar ai grija ca iti creaza deviatii. Eu de obicei casc gura pe sus cand aud zgomot de avion si ma uit imediat la ceas, traiectorie, ca sa stiu ce cursa e. nu iti mai spun cand trec pe langa otopeni, daca prind o aterizare pun pariu cu prietenii ca ghicesc ce cursa e. oricum da un pm si incercam sa te ajutam. p.s.cine isi mai aduce aminte de demonstartiile de acum cativa ani de la kogalniceanu? ala a fost un weekend de vis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 (editat) p.s.cine isi mai aduce aminte de demonstartiile de acum cativa ani de la kogalniceanu? ala a fost un weekend de vis. Io imi aduc aminte de demonstratia celor de la "Blue Angels" cand stateam pe un bloc cu 10 etaje ca sa fiu cat mai aproape de avioanele ce defilau pe deasupra mea... . gabii, explica-mi te rog si mie, mai mult despre ce ai gresit, mai detaliat! Pai nu stiu daca o pt numi gresala... daca nu as fi facut mai apoi parapantism, poate ca parasutismul ar fi fost pt mine cel mai fun lucru facut vreodata . Cestia e ca pt ca sa sar de 10-15 ori pe an incepeam cursurile teoretice prin 15 -20 ianuarie, cursurile durau pana in martie-aprilie, cand trebuia sa sustinem un examen (pe care majoritatea il promovau ). Apoi urmau testele medicale, unde cel putin jumate picau, mai ales la proba cu vederea... . Din februarie pana in aprilie-mai faceam antrenamente fizice atat la sala cat si pe aerodrom... da antrenamente frate! Atunci mi-am footut io genunghiul stang.. Adica cine promova examenele teoretice si medicale, trebuia sa promoveze apoi testele fizice. Saritura de pe loc, sprint 100 m, viteza 1000/3000 m etc. La o saritura de pe loc, nu am fost destul de incalzit si cred ca mi-am footut ceva ligamente, ca si acum, dupa ani de zile (6 ani) am dureri groaznice... In fine, atatea sacrificii pt cateva salturi... Nu zic ca nu a fost fain... imi aduc aminte PERFECT momentul primului meu salt... senzatia aia de furnicaturi in talpile picioarelor, privelistea ce se vedea prin usa avionului de la 1000 de m, momentul cand mi-a venit randul sa sar si instructorul "sari!" io, ma reped hotarat spre usa avionului, iau pozitia de salt si... ma uit in jos ... la care ma retrag instinctiv si nehotarat si spun "...siguuur??? adica chiar IO sa saaar??? adica acuum???" Instructorul: "Sari!!!" io: "... hmmm chiar trebuie sa sar???" "sari mah odata!!" .. .bine, apoi am luat pozitia de salt ca la carte, am iesit pe usa avionului uitandu-ma spre cer... a fost o clipa de neuitat.... pt ceteva fractiuni de secunde am stat in paralel cu avionul, vedeam aripile avionului la cativa metri de mine cum se departeaza.. si io cum incep sa ii vad burta avionului... apoi ma pune dracu sa privesc in jos - si primul gand a fost sa pun instinctiv mainile inspre pamnat, ca si cum as fi vrut sa ma agat de ceva ienxistent... si un gand mi-a fulgerat prin minte... de fapt am tipat cat m-au tinut plamanii: "Cieneeee dracu ma-a pus sa fac astaaaaa "... cand am ajuns jos mi-a zis instructorul ca m-a auzit ce am strigat acolooo sus ... aia de jos radeau ... Dupa 2 -3 secunde care mi-au parut cat o viata de om, am simtit cum ceva ma tragea in sus... era parasuta T4 care se deschidea... Deschidere automata, apoi o mica rasucire datorita faprului ca atunci cand o impaturisem rasucisem suspantele... apoi 2 minute de pllutire prin aer pana la sol, iar aterizarea ca la carte ... esuata... adica am luat contactul cu picioarele apoi cu fundul. Nu a fost deloc dureros, mai naspa a fost ca am aterizat cam la 8- 9 sute de metri de punctul de aterizare, si a trebuie sa merg cu parasuta infasurata pe brate + trainig+casca in cap+bocancii in picioare + rezerva agatata pe burta... pe o caldura de vre-o 30 de grade... ufff.... Numai bine! Editat Mai 26, 2005 de gabii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 in fiecare an e miting aerian de ziua aviatiei, cu toate sporturile: parasutism, acrobatie,planor, av militare, etc merem anul asta pe moto sa cascam ochii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Inger`Albastru Postat Mai 26, 2005 Autor Share Postat Mai 26, 2005 sper sa imi iau motor cat mai repede(weekendul asta) si sigur merg . count on me va multumesc mult ca mi-ati luminat capul ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzo Postat Mai 26, 2005 Share Postat Mai 26, 2005 Salutare! Despre Parasutism: Am facut 2 ani, si a fost fun. Dar atat. Daca ar fi sa o iau de la inceput NU as mai opta pt Parasutism, ci pt Parapantism. E mult mai marfa sa zbori efectiv, sa te folosesti de adrenalina+curentii de aer ca sa plutesti.... Pe cand cu parasuta, ai intre 5 si 20 de secunde de cadere libera in care poti sa dai frau liber imaginatiei... De fapt asta e mult spus, pt ca la noi la Aerocluburi trebuie sa executi cateva manevre STAS impuse: Viraj stanga, Vireaj Dreapta, Looping, si iarasi viraj.... Sa nu va imaginati ca la noi o sa faceti figuri ca si cei din filme... care sar cu placa de surf.. sau snowbord... Alea sunt filme! Realitatea de la noi e asa: La parasutism trebuie sa fii FOARTE BUN + norocos ca sa iti dea voie instructorul sa sari cu comanda manuala de la al 10-lea salt! La noi trebuie sa fii foarte bun pt ca in primele 25 de salturi sa prinzi 1 - maxim 2 salturi de la inaltime mai mare de 1500 m! Pt cei care nu stiu, limita sub care NU AI VOIE sa cazi cu parasuta nedeschisa era (nu stiu daca in ultimii 4 ani s-a schimbat) 600 m. Trebuie sa ai muuuult-muuult noroc ca sa ai sansa sa faci mai mult de trei salturi pe zi! La noi se zboara pe batranele AN-2 -uri, care in mod obisnuit fac cam 10 minute pana la 1000 de metri, iar in zilele calduroase (peste 32 de grade) nu zboara datorita densitatii scazute a aerului... De multe ori stateam sub cort pe pista aerodromului, la iarba verde... cate 30 -40 de tineri si asteptam unda verde de la meteorologi, unda verde care venea abia pe la 5- 6 dupa-amiaza, cand se mai racorea. Iar avionul - era unul pt 4 aerocluburi (Timisoara, arad, Deva Oradea) si statea 2 saptamani la arad, apoi pleca la celelalte aerocluburi... si se mai intorcea la noi peste 2 luni! Daca eram in sesiune cand venea avionul - canci zboruri! LA noi inaltimea maxima de la care se sare din AN-2 e pe la 2000 m, adica ai cam 30 -35 de secunde de cadere libera, dupa care tre-sa deschizi, altfel iti iei capace de la instructorii de zbor. Pe cand la Parapantism, e adevarat ca ai sanse mai mari sa iti rupi ceva, da macar ai o libertate muuult mai mare. Pur si simplu te intalnesti cu baietii pe deal, iei aripa in spinare, urci dealul si astepti adierea de vant potrivita... dupa care plutesti. Vrei adrenalina, vrei zgaltaieli? - nici o problema, e de-ajuns sa zbori intr-o zi cu soare puternic peste o cariera de piatra sau peste o sosea... sa vezi atunci scuturaturi! Vrei vrie, iarasi nici o problema, infunzi o comanda la maxim si incerci sa nu ametesti . Pe bune, mi-a placut mai mult. E adevarat, ai sanse sa dai in timpul zborului tau peste vre-o tufa sau sa te bagi intr-un copac, sa sa te impiedici la decolare sau aterizare si sa-ti rupi ceva... da asta face parte din farmecul acestui sport! Dar si mai marfa e ca nu depinzi de cate un instructor care nu te sufera, nu depinzi de avionul care nu mai are benzina ca au vandut-o cei din tura de noapte, nu depinzi decat de vointa ta de a zbura si de starea vremii! Atat! Trebuie sa iti cunosti foarte bine limitele, sa fii cumpatat. Eu de ex am intrat pe negativa la 4 metri deasupra solului, chiar la al 4-lea zbor... am avut noroc ca unul a strigat la mine si am dat drumul la comnezi si aripa m-a iertat. Dar am gresit fara sa-mi dau seama. Cunosc insa pe cineva care a gresit o singura data, banal, si acum nu mai e printre noi . Numai bine! Cred ca eu am fost norocos...am sarit la manual la al 9-lea salt....la al 20 si ceva salt am sarit de la 1500 ....dup-aia am sarit de la 2100 inaltimea maxima...la saltul 26-27 cu deschidere la 800 m (cam 30 s) la saltul 28 am vrut sa vad cum e cu saltul cu rezerva asa ca am facut si un salt cu rezerva (e chiar vitezista).Eu am facut 31 salturi in 2 ani Ideea e ca as sari oricand din nou ....la orice ora pt ca e super. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Mai 27, 2005 Share Postat Mai 27, 2005 am sarit la manual la al 9-lea salt. Salutare! Io la al 7-lea am primit comanda falsa, la al 10-lea am fost complet independent. La al 13-lea am avut noroc, am urcat la 1300 m... Ideea e ca as sari oricand din nou ....la orice ora pt ca e super Da frate a fost super, marfa! Adrenalina pura... ce sa zic, senzatie unica! DAR problema e ca in 3 ani cat m-am perindat io pe la zbor, nu s-a schimbat nimic la echipament... am ramas cu aceleasi 28 de T4 care depasisera de mult numarul maxim de salturi... da fusesera "testate si prelungite", adica erau anual declarate apte pt salt... Mai aveam in dotare si vre-o 3 RL-10 / RL-12 care nu mai primiseara unda verde pt salturi... erau expirate rau de tot (cu toate ca erau in stare nuuult mai buna decat batranele ciuperci T4)! saltul 28 am vrut sa vad cum e cu saltul cu rezerva asa ca am facut si un salt cu rezerva La noi era problema MARE de tot cu rezervele. Adica aveam fix ... 13 bucati! In avion ncapea un echipaj de maxim 13 saltareti... iar rezervele pt T4 sunt de UNICA FOLOSINTA... Automat cine deschidea o rezerva era constient ca ar fi "condamnat" echipajele ce urmau sa sara la un om in minus.... Practic T4 aveam destule, in timp ce aia 13 sareau, instructorii pregateau 14 -15 care urmau sa sara... Cum aterizau aia de sus, veneau si dadeau rezervele la cei care asteptau sa urce in avion. La ultima verificare inainte de imbarcare ramaneau 13 (cate-odata doar 12) care primeau permisiunea de zbor... ceilalti ba gresisera ceva la impachetare, fie la fixarea chingilor etc... In fine, Faza faina era cand trebuia sa decolam... cum stateam pe cele 2 bancute din AN2 venea instructorul dinspre spatele avionului si ne presa pur si simplu in fata... . Cica era problema cu centrul de greutate la avion... trebuia sa stam cat mai pe "aripi" nu spre coada avionului... Si oricum avionul era supra-incarcat.. Ceea ce nu mi-a placut a fost ca in alea 2 saptamani cat statea avionul pe la arad, se intampla ca in una sau in 2 zile sa bata vantul prea tare, in alta zi sa ploua, in alta zi sa primim restrictii de zbor pt ca mai defilau aia de la armata... alta zi era prea cald si zburam doar pana la 12 apoi pauza pana pe la 16 -17... Staaateam la umbra cortului improvizat si invatam cu cursurile in fata (de obicei cand venea avionul eram in sesiune...) . Apoi mai venea avionul pe la sfarsitul lui August- Septembrie, cand io eram oricum plecat de la Arad... Deci faceam parasutism, da saream doar teoretic... Practic era mai dificil Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giaredrose77 Postat Mai 27, 2005 Share Postat Mai 27, 2005 Zborul e ceva nemaipomenit. Indiferent cu ce il faci. Eu fac parasailing ori de cate ori am ocazia si am mai zburat si cu deltaplanul( cu pilot, evident ). Toata lumea ar trebui sa incerce. Ia uitati-va la jucaria asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
giaredrose77 Postat Mai 27, 2005 Share Postat Mai 27, 2005 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knightrider Postat Mai 27, 2005 Share Postat Mai 27, 2005 Am facut cursurile de la Aeroclubul Romaniei, cind eram student, la clasa zbor cu motor. Interesante, cu exceptia navigatiei care mi s-a parut ciudata, iar profu nu a avut rabdarea sa ma si destupe.(Chestii cu corectarea derivei, LDO, etc) Oricum parerea cu care am plecat de acolo...nu prea buna: multe persoane aveau nume sau inrudiri comune cu ale instructorilor, si intr-adevar doar 10 locuri, asta daca promovai ex. teoretic, apoi din cei 10 , la practic mai ramineau vreo 5-6, deci sanse frff. mici. Sincer mi-as dori sa fac scoala particulara in care sa invat numai chestii aplicabile si in care sa stau in aer decit sa sap santuri pe Clinceni. Despre sansele de inscriere si promovare a ex. la Academia de Zbor sau la Bobocu- pt RAF, sunt fff. mici daca nu ai pile, si trebuie sa fie pile MAAARI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zerstorer Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 Ma voi interesa pentru tine cat COSTA (trist , dar adevarat) cursul de controlori de trafic la Academia Romana de Aviatie . In orice caz, ultimul scor pe care il stiu era de 6000-8000 euroi/curs.Daca vrei sa faci meseria asta eu te voi ajuta cu tot ce pot si stiu. Aeroclubul Romaniei a facut un contract cu Academia pentru cativa controlri de trafic pentru aerodromurile teritoriale. Pentru aceste cursuri s-a platit suma de 4000 euro de persoana. In acesti bani sunt 8 luni de cursuri teoretice, in care se primeste licienta doar pt CT pe aerodromuri ce nu au tehnologie (radar etc.) Cutrsul complet mai dureaza inca 4 luni si include evident taxe mai mari, avand in vedere ca se folosesc simulatoare si alte "obiecte" scumpe in procesul de invatare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zerstorer Postat Mai 28, 2005 Share Postat Mai 28, 2005 p.s.cine isi mai aduce aminte de demonstartiile de acum cativa ani de la kogalniceanu? ala a fost un weekend de vis. Ce vremuri... Daca ne mai gandim si la cel de la Timisoara... Acum intradevar incepe sa fie din ce in ce mai vizibila saracia din aviatie, (ca de altfel din mai multe domenii). Anul acesta nu se preconizeaza mare lucru. Are cineva idee daca se face miting de ziua aviatiei sportive? Anul tecut pe vremea asta era deja stabilit, dar vad ca e liniste la capatul celalalt alt firului care anunta mitingul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.