Sari la conținut

CZ


ShereKhan
 Share

Postări Recomandate

Hopa si eu :bigstar: !

 

 

 

 

Cu un CZ 175 :) are nevoie doar de un vopsit :banana:.

 

Observati numerele de inmatriculare originale :cheers:.

Apropo... are cineva cadru pt sha?

bravo, dom'le! mie, dintre comuniste, imi sunt la sufletel doar cehoaicele....si ma bucura orice aparitie a unui motor nou pe aici ( normal ca si pe sosea ) . Al tau e "taticul" aluia de il am eu.

Tabla de la sha....nu cred ca vei gasi....asa am patit si eu, adica se crapa husa, se imbiba cu apa buretele, care si tine umezeala...si in ani se patrunde de rugina. Eu am refacut una din tabla, sudura si pop-nituri.....intre timp am gasit una originala iar cea veche e la remat ( difera de a ta )

Am vazut si pozele cu jawa. :peace:

Cat despre aprinderi vezi ca sunt pe forum la vanzare. ( dar oare la ce te referi ?.....stator,rotor, placa cu platini, releu....caci la vechimea lor cam fac probleme )

 

Mie mi-ar fi plăcut cele două (patru! cât mai multe!) arcuri pentru revenirea schimbătorului de viteză la orizontală Âşi ambreiajul. Nu Âştiu cât de sănătos este să țin motorul de Perak în continuare pe ambreiaj de CZ Sport de 175 cm³, dar mna.

.......daca nu revine pedala...oare nu agata ceva pe acolo ? sau poate nu ai nimerit intre cele doua arcuri, "cuiul- expresie pur tehnica " de pe axul schimbator.

Ambreiajul la cz 175 sport "tine" la cei 15 caluti declarati, oare jawa ta cati are ? Dar imi pare ca e alt tip de ambreiaj pe 250.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

bravo, dom'le! mie, dintre comuniste, imi sunt la sufletel doar cehoaicele....si ma bucura orice aparitie a unui motor nou pe aici ( normal ca si pe sosea ) . Al tau e "taticul" aluia de il am eu.

Tabla de la sha....nu cred ca vei gasi....asa am patit si eu, adica se crapa husa, se imbiba cu apa buretele, care si tine umezeala...si in ani se patrunde de rugina. Eu am refacut una din tabla, sudura si pop-nituri.....intre timp am gasit una originala iar cea veche e la remat ( difera de a ta )

Am vazut si pozele cu jawa. :peace:

Cat despre aprinderi vezi ca sunt pe forum la vanzare. ( dar oare la ce te referi ?.....stator,rotor, placa cu platini, releu....caci la vechimea lor cam fac probleme )

 

 

.......daca nu revine pedala...oare nu agata ceva pe acolo ? sau poate nu ai nimerit intre cele doua arcuri, "cuiul- expresie pur tehnica " de pe axul schimbator.

Ambreiajul la cz 175 sport "tine" la cei 15 caluti declarati, oare jawa ta cati are ? Dar imi pare ca e alt tip de ambreiaj pe 250.

 

 

 

 

Multumesc mult :)! Incep de la varsta asta cu motoarele... am mostenit "virusul" fiarelor din neam!

 

 

 

 

Caut aprindere jawa 125 :)

 

 

 

 

Ma refer la APRINDEREA COMPLETA DE JAWA 125 CU TOT PLATINI RELEU CONDENSATOR ETC .. originala daca se poate :cheers:

Editat de AndUtz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.......daca nu revine pedala...oare nu agata ceva pe acolo ? sau poate nu ai nimerit intre cele doua arcuri, "cuiul- expresie pur tehnica " de pe axul schimbator.

Ambreiajul la cz 175 sport "tine" la cei 15 caluti declarati, oare jawa ta cati are ? Dar imi pare ca e alt tip de ambreiaj pe 250.

 

ÂŞtiu ce zic. Arcurile mele pentru revenire sunt niÂşte improvizații din arcuri Âşi arculețe de tot soiul, pe care le aveam pe-acolo, păstrate toate într-o cutie taman pentru asemenea proiecte. Arcurile originale mi s-au frânt între degete când le-am scos la prima desfacere a capacului din stânga, acum doi ani.

 

Motorul de Perak nu trece de 9-12 cai. Probabil că mi-ai da borÂşul la o "liniuță" contra Sportului tău de 175. Zeta a mers până acum pe un asemenea ambreiaj de 175, obosit Âşi rebucÂşat de cineva acum vreo câteva secole. De câteva luni de zile s-a rupt oala pe din două: arborele (piciorul) ei, respectiv partea de pinion-clichet s-a rupt de oala propriu-zisă. Acum sunt două piese separate. Să tot fie mia de kilometri (Siriul inclusiv) de-atunci. Merge de parcă n-ar avea nimic. De fapt, nu mi-am dat seama că am asemenea defect decât când am dat ambreiajul jos ca să umblu la melcul kilometrajului. Evident că nu-i bine aÂşa, de-aia Âşi caut alt ambreiaj. ÂŞi probabil de-aia cuplează în viteză cu finețea unui Panzer - mi-ar trebui ambreiajul original al motorului de tip 11 (Perak), sau măcar cel de 353.

 

Revin mai încolo cu poze demne de Can Can, acum nu prea sunt acasă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si uite c-a dat Domnu' si s-au intilnit surorile cehoaice, dupa mult timp si multi kilometri, acolo unde le sta cel mai bine, adica la drum, pe coclauri! :cheers:

...Si vreo doua poze doveditoare! ;)

post-2215-0-65281400-1313412481_thumb.jpg

post-2215-0-65851600-1313412526_thumb.jpg

post-2215-0-76846100-1313412596_thumb.jpg

post-2215-0-94771000-1313412639_thumb.jpg

post-2215-0-51927400-1313412682_thumb.jpg

post-2215-0-98405100-1313412853_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si uite c-a dat Domnu' si s-au intilnit surorile cehoaice, dupa mult timp si multi kilometri, acolo unde le sta cel mai bine, adica la drum, pe coclauri! :cheers:

...Si vreo doua poze doveditoare! ;)

...si o gramada de povesti in jurul lor, cu actuali si fosti posesori de CZ si Jawa. :bounce: au fost motoare care si-au facut loc in sufletelul multor motociclisti....de unii ravnite la vremea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. De curand am luat si eu un Cz 180 model 487.3 din '92. Motorul a fost nepornit de foarte mult timp dar dupa ce l-am curatat, spre surprinderea mea a pornit. Acum am inceput sa ii aduc modificari majore.:) Poate pe parcurs o sa mai adaug si cateva poze, poate chiar un video.

Mai are cineva vreun Cz asemanator ???

In poza este dezmembrat deja, ca nu am mai avut rabdare sa-i fac poze cu restu' pe ea. :Dpost-66613-0-54037900-1314393435_thumb.jpg Motocicleta a stat foarte mult si este cam ruginita .

 

 

 

Asfalt uscat , fara incidente !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. De curand am luat si eu un Cz 180 model 487.3 din '92. Motorul a fost nepornit de foarte mult timp dar dupa ce l-am curatat, spre surprinderea mea a pornit. Acum am inceput sa ii aduc modificari majore.:) Poate pe parcurs o sa mai adaug si cateva poze, poate chiar un video.

Mai are cineva vreun Cz asemanator ???

In poza este dezmembrat deja, ca nu am mai avut rabdare sa-i fac poze cu restu' pe ea. :Dpost-66613-0-54037900-1314393435_thumb.jpg Motocicleta a stat foarte mult si este cam ruginita .

 

 

 

Asfalt uscat , fara incidente !

sal. felicitari! Nu difera mult de 477. era unul albastru la vanzare acum ceva vreme. Daca te pot ajuta cu eventuale nimicuri ce mi-au ramas din demolarea unuia, cu cea mai mare placere ( piesele mari s-au dus ).487 are vitezele "normale", adica 1-jos,2,3,4 -sus. ceva piese mai moderne comune cu jawa ts ( far, bord, furca fata, semnalele, comenzile de la ghidon), dar cam atat.

mai apare unul :bounce: ....si cati or mai fi , doar ca nu bat forumul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de informatii, piese deocamdata nu-mi trebuie ca l-am modificat in stil Bobber. post-66613-0-49251400-1314468566_thumb.jpg Aici i-am pus jumatate de cadru de la o Yamaha XJ600 ( sportiva) , ramanandu-mi doar partea din fata ce sustine motorul, de la Cz si i-am pus suspensia de la sportiva, pe un singur telescop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de informatii, piese deocamdata nu-mi trebuie ca l-am modificat in stil Bobber. post-66613-0-49251400-1314468566_thumb.jpg Aici i-am pus jumatate de cadru de la o Yamaha XJ600 ( sportiva) , ramanandu-mi doar partea din fata ce sustine motorul, de la Cz si i-am pus suspensia de la sportiva, pe un singur telescop.

spor la treaba ! Suspensia fata, dupa rugina din poze, nu cred ca se putea recupera. Pe vremuri (acum 2 ani) avand 2 moto cz 175, unul vroiam sa-l "aduc catre cafe-racer"( m-a atras moto ala gri metalizat de pe net ).......dar am optat pt. unul cat se poate de aproape de original (ma despart 2 semnale fata, pt a fi ca in 1970 )........iar restul s-a demolat. Acum sunt mai bucuros ca l-am adus la forma originala decat daca as fi optat pt stilul cafe-racer. Resursele s-au dus spre celelalte 2 moto ( cu 3 moto la bloc e greu !)

astea 2 sunt folosite frecvent.

post-15613-0-78764400-1314505926_thumb.jpg

post-15613-0-60741800-1314506365_thumb.jpg

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

E posibil ca problema sa se regaseasca pe forum, dar personal n-am gasit-o. Asadar intrebarea: cum curat cel mai bine cutia de vitee la CZ125 tip 453 (model 1961) dupa ani buni de nefunctionare a motorului? Multam anticipat pentru raspuns(uri)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

E posibil ca problema sa se regaseasca pe forum, dar personal n-am gasit-o. Asadar intrebarea: cum curat cel mai bine cutia de vitee la CZ125 tip 453 (model 1961) dupa ani buni de nefunctionare a motorului? Multam anticipat pentru raspuns(uri)!

dupa ani multi de nefunctionare este posibil ( chiar recomandat ) .....sa il faci bucati. La vremea cand a fost pus la pastrare in ce stadiu de uzura era ? Rulmentii, simeringurile de la palierul ambielajului sigur cer inlocuirea. Asa ca atunci vei vedea si starea cutiei. Am desfacut un cz care a stat din 1985 pana in 2010 -pentru rulmentii de la ambielaj,in rest erau usoare urme de rugina pe selectorul de viteze si pe capacul ambreiajului...

daca nu cere demontarea....schimbi uleiul si ....pedala !.......grija si la placile de frictiune ale ambreiajului....in 1961 erau cu dopuri de pluta.

 

semnalizarile fata , la mine , au fost sparte, si nu stiu daca se potriveau la tine , ca asta a mea e din 92'

mersi.....dar in '92 erau ca alea de le am pe fata acum....comune cu jawa ts. ...pe care le-as schimba si cu "generatia de la '74" :crack:...alea mai rotunjoare(si carcasa metalica in spate )....oricum s-ar apropia mai mult de anii '70 -de cand e al meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum am cam termitan lucrarile la ea, trebuie doar finisata , polizate unele suduri etc, dar dupa modificarile acestea roata este mai in spate decat era cea originala si lantul e cam scurt. unde pot gasi un lant sa il prelungesc pe asta al meu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa ani multi de nefunctionare este posibil ( chiar recomandat ) .....sa il faci bucati. La vremea cand a fost pus la pastrare in ce stadiu de uzura era ? Rulmentii, simeringurile de la palierul ambielajului sigur cer inlocuirea. Asa ca atunci vei vedea si starea cutiei. Am desfacut un cz care a stat din 1985 pana in 2010 -pentru rulmentii de la ambielaj,in rest erau usoare urme de rugina pe selectorul de viteze si pe capacul ambreiajului...

daca nu cere demontarea....schimbi uleiul si ....pedala !.......grija si la placile de frictiune ale ambreiajului....in 1961 erau cu dopuri de pluta.

 

Multam pentru sfat! Cred ca nu voi desface cutia: desi motorul are exact varsta mea, este f.f. putin rulat. Eventual il curat cu alt ulei pe care il schimb imediat. Nu cred ca e o idee buna sa folosesc motorina la spalatul cutiei, asa cum proceda, pe vremuri un vecin de pe strada, cu IJ-ul lui :)

 

mersi.....dar in '92 erau ca alea de le am pe fata acum....comune cu jawa ts. ...pe care le-as schimba si cu "generatia de la '74" :crack:...alea mai rotunjoare(si carcasa metalica in spate )....oricum s-ar apropia mai mult de anii '70 -de cand e al meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum am cam termitan lucrarile la ea, trebuie doar finisata , polizate unele suduri etc, dar dupa modificarile acestea roata este mai in spate decat era cea originala si lantul e cam scurt. unde pot gasi un lant sa il prelungesc pe asta al meu?

Salut, vad ca esti de-al meu de Severin, apeleaza cu incredere pentru orice tzine de Cz, cred ca lantz gasim prin garajul meu, pe langa multe altele! Suna-ma la 0766694990, sa stabilim o intalnire (de preferat la mine).

Numai bine! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cz-ul meu e aproape gata, ca structura, finisajele/vopsitul mai tarziu :D . Am pus aici si o poza :X :post-66613-0-44785000-1314730789_thumb.jpg

 

Salutare.

Am si eu o problema cu un motor de Cz 180 din '92 , model 487.3, cel de mai sus , mai exact vibreaza foarte tare, nu-si tine relanti-ul, nu porneste " la pedala" ( posibil sa nu aiba compresie) .

Carburatorul curge cam rau .

Ce as putea sa-i fac motorului, ce piese trebuie schimbate si de unde le-as putea cumpara ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cz-ul meu e aproape gata, ca structura, finisajele/vopsitul mai tarziu :D . Am pus aici si o poza :X :post-66613-0-44785000-1314730789_thumb.jpg

 

Salutare.

Am si eu o problema cu un motor de Cz 180 din '92 , model 487.3, cel de mai sus , mai exact vibreaza foarte tare, nu-si tine relanti-ul, nu porneste " la pedala" ( posibil sa nu aiba compresie) .

Carburatorul curge cam rau .

Ce as putea sa-i fac motorului, ce piese trebuie schimbate si de unde le-as putea cumpara ?

ai facut reglajele de cand a fost "resuscitat'?

adica.....surubul de amestec la 3/4 - 1 1/4 ture desurubat si avansul la 2,9 - 3 mm .

carb. e cam rudimentar, adica reglaj la cuiul poantou nu este, e fix pe plutitior ( daca el e vinovatul )

porneste si cu compresie slaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si vibratia de la ce ar putea sa vina? vibreaza foarte tare, te zguduie calumea as putea zice. de la ce ar putea fi?

 

reglajul , sa zic ca am mai umblat pe la el cand era pornit. acum porneste doar impins , dar nu-si tine relanti-ul

 

avansul(platoul cu platini) in ce sens se regleaza, in ce sens se roteste???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si vibratia de la ce ar putea sa vina? vibreaza foarte tare, te zguduie calumea as putea zice. de la ce ar putea fi?

 

reglajul , sa zic ca am mai umblat pe la el cand era pornit. acum porneste doar impins , dar nu-si tine relanti-ul

 

avansul(platoul cu platini) in ce sens se regleaza, in ce sens se roteste???

nu zici nimic de zgomote ciudate in motor, deci nu sunt batai in ambielaj, bolt, piston sau ceva prin zona.

Cz porneste si cu avansul de 1mm sau 6mm ( sunt patit !)....dar nu se tureaza "frumos" si da si o oarecare bataie......

daca nu inchide carb. ......merge inecat ,

bujia cum arata ? de le ai pe toate "ALEA RELE" PE CAP, dereglat si carb, si aprindere..........

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe scurt, ambielajul (privind din partea dreaptă a motorului) se răsuceÂşte în sensul acelor de ceasornic. Dacă răsuceÂşti platoul ruptorului înspre stânga (invers acelor de ceasornic), vei regla momentul aprinderii mai devreme. Dacă îl răsuceÂşti înspre dreapta (conform sensului de rotație al ambielajului), vei da momentul aprinderii mai târziu. Ca să verifici momentul aprinderii, scoate bujia Âşi pune prin gaura din chiulasă un ceas comparator sau, în lipsă de altceva, o Âşurubelniță sau o tijă gradată - un băț, ceva de soiul ăsta. Ai grijă ca "sonda" improvizată să nu fie prea scurtă Âşi să n-o pierzi prin cilindru, că pe urmă e de rău. De asemenea, ai grijă să nu blochezi coada de Âşurubelniță între gaura bujiei Âşi piston, că poți zgâria cămaÂşa, capul pistonului sau chiar filetul chiulasei pentru bujie.

 

Cu o cheie de 14 (sau cât e Âşurubul care-ți ține bucÂşa excentrică de pe axul ambielajului) răsuceÂşte uÂşor înspre dreapta ambielajul până când vezi că "sonda" urcă de tot. Când ea nu mai urcă (vezi c-o să-nceapă să coboare), ai găsit punctul mort superior. Verifică acum cu o leră de 0,4 mm (tablă de acoperiÂş făcută pe din două etc.) distanța între contactele ruptorului. Dacă distanța măsurată cu această leră e mai mare sau mai mică de 0,4 mm, slăbeÂşte Âşurubelul brațului fix al ruptorului Âşi aÂşază-l la 0,4 mm distanță între contacte. Strânge Âşurubelul la loc.

 

Acum vezi Âşi tu în manualul de reparație cât trebuie să ai avans la aprindere. Doi milimetri-juma', trei milimetri-juma', nu Âştiu cât e la motorul tău. În funcție de cât scrie acolo, răsuceÂşti ambielajul înapoi (înspre stânga) tot atâția milimetri, milimetri a căror socoteală o ții stând cu ochii pe ceasul comparator/tija gradată. Când "sonda" asta a coborât atâția milimetri câți trebuie să ai avans la carte, acum ar trebui ca brațele ruptorului să se despartă. Poți verifica asta mai uÂşor (în caz că te chiorăÂşti prea tare cu ochiul liber ca să prinzi distanța infinitezimală dintre contacte) cu un bec de 6V (sau cât are instalația ta) la care legi două fire: prinde un fir pe brațul mobil al ruptorului Âşi un alt fir la masă. Ăsta îți va fi martorul momentului de aprindere. Înfige cheia în contactul principal ca să ai curent în circuitul de aprindere. Câtă vreme contactele ruptorului stau "lipite", becul va sta... stins - parcă. Hai că mai am un pic Âşi mă-ncurc. Iar în momentul în care contactele se despart, becul se aprinde. Dacă momentul aprinderii este dereglat (brațele sunt deja depărtate sau încep să se depărteze mult mai târziu de-atât), slăbeÂşte platoul platinilor din cele două Âşurubele ale lui Âşi răsuceÂşte-l corespunzător în ce direcție trebuie. Din nou: contactele trebuie să-nceapă să se îndepărteze unul de celălalt în acest moment precis al aprinderii. Verifică iarăÂşi cu becul. Dacă ai reglat avansul corect Âşi răsuceÂşti acum ambielajul în orice direcție, ar trebui ca becul tău să se stingă sau aprindă imediat, în funcție de direcția în care te duci.

 

post-7792-0-13076200-1315164341_thumb.jpg

 

Dacă vrei s-o iei mai empiric, se-ntâmplă cam aÂşa: avans mai devreme înseamnă mers mai bun la turații înalte (Âşi turații înalte mai accesibile). Avans mai târziu înseamnă demaraj mai bun Âşi deci mers mai țăpănos al motorului la turații mici. Avansul reglat prea devreme se poate solda cu aruncarea pedalei de pornire înapoi în talpa ta (mă rog, îți dă ea Âşi-aÂşa peste picior la răstimpuri, fii bărbat!) sau, mai rar, să-ți provoace pornirea de-a-ndoaselea a motorului. MarÂşarier în patru viteze! Iar avansul reglat prea târziu înseamnă consum mărit la turații mari sau imposibilitatea atingerii acelor turații mari (motorul o să plescăie la tine de parcă s-ar plafona când vei vrea să-l turezi).

 

Pe scurt. ÂŞi spor la treabă!

 

Post-scriptum: pornirea grea se poate datora uzurii segmenților Âşi a pistonului, bujiei calaminate (dar spui că e nouă)/defecte/necorespunzătoare termic, avansului aiurea rău sau carburatorului uzat, printre altele. Spui că-ți curge carburatorul. Când se-neacă Jawele Âşi CZ-urile astea, nu prea le mai porneÂşti uÂşor din pedală, ci le iei la împins. Bagi într-a doua, roata începe să-ți învârtă motorul, Âşi abia după ceva luptă începe Âşi pistonul să păcăne ardeleneÂşte, scoțând muuult fum alb în urmă. Semn clar de carburator (respectiv carter) înecat. Înseamnă că acel cui ("pointeau") din capătul superior al plutitorului nu închide ca lumea. Sau nu e montat cum trebuie. Nu mai ai un plutitor? Sau măcar un capac pentru camera de nivel constant, pe care să-l pui în locul celui pe care-l ai pe carburatorul tău? Poate aÂşa rezolvi cumva. Vezi să nu ai jicloare înfundate prin carburator. Verifică Âşi droselul (sertăraÂşul cilindric) - să nu aibă joc în interiorul carburatorului, pe canalul de-a lungul căruia culisează.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru carburator nu am piese, ca e singura motocicleta (cz ) care o am . Jicloarele le-am curatat, carburatorul e curatat numai ca, asa cre, cuiul nu inchide bine. O sa incercam maine sa o pornim impinsa sa vedem daca, cu reglajele facute si la avans si la carburator porneste. la pedala am incercat sa o pornesc( cu reglajele acestea) dar nu vrea. posibil sa fie iar inecata. Impinsa porneste , am mai pornit-o asa dar nu-si tine relanti-ul. sa vedem daca o sa mearca asa, daca nu desfacem motoru' sa vedem ce are , si-om mai vedea atunci.

Multumesc de informatii! O seara cat mai placuta in ontiunuare!

Alex.

 

Cam asa arata cu seaua de la Nea' micriganel . post-66613-0-92270100-1315249225_thumb.jpg

Cu reglajele facute cum trebuie a pornit , dar nu am incarcare la ea cred, ca a si murit bateria ( pusa noua ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifică întâi instalația electrică. Uite aici niÂşte scheme după care să te ghidezi:

 

Ai grijă să fie toate firele trase cum (Âşi pe unde) trebuie. Este posibil să ai contacte imperfecte la papuci. Deseori găseÂşti fire roase în dreptul lanțului sau prin zona opritoarelor ghidonului: izolatorul poate părea intact, însă firul are toate Âşansele să fie rupt pe dinăuntrul izolației.

 

Acum ceva vreme am postat unui prieten, pe topicul "Jawa", un mic "trabălÂşuting" pentru încărcare. Sunt probleme de care m-am lovit Âşi eu de prea multe ori. Te va ajuta să verifici foarte neandertaliceÂşte funcționalitatea dinamului Âşi a releului de încărcare. În cel mai rău caz, este posibil să ai bobinaje arse în rotor, sau vreo bobină prăjită în regulator. Sunt Âşanse, dar cred că n-o să ai chiar aÂşa mari dureri de cap.

 

Verifică-ți întâi instalația motocicletei după schemele de mai sus. Încearcă toate firele, băbeÂşte, Âşi vezi să fie bine legate, lipite, să nu fie prea oxidate, să nu fie întrerupte. Să-ți funcționeze contactele cum trebuie. Să ai grijă de martorul (becul) de încărcare. Dacă e ars, n-o să-ți încarce. Dacă nu dai de cap încărcării aÂşa, intră pe link-ul de mai sus Âşi verifică dinamul (cărbuni etc.). Să-ți culiseze cărbunii cum trebuie în suportul lor, iar arculețele care apasă pe ei să fie suficient de tari, dar nici beton. Cărbunii în sine trebuie verificați: să nu fie (prea) sparți acolo unde calcă pe colector. Iar dacă forma lor, acolo unde calcă pe colector, nu este uÂşor rotundă (deÂşi mă-ndoiesc! asta se-ntâmplă doar când pui cărbuni noi), îi poți ajuta formând chiar tu curbura aceea cu un Âşmirghel pus pe rotunjimea unui creion/pix, ceva de soiul ăsta. Dă jos statorul Âşi curăță colectorul rotorului (plăcuțele alea de cupru de la capătul dinspre tine, cum te uiți la motor din dreapta) cu un Âşmirghel fin. Fă curățarea asta cu grijă, ca să nu ÂşmirgheluieÂşti neuniform. Râcâie cu vârful unei Âşurubelnițe drepte (sau cu o sulă, un cuțit, în fine - o sculă asemănătoare) în Âşanțurile dintre plăcuțe. Acolo se adună, cu timpul, praf de cărbune Âşi cupru, iar asta nu-i bine. Plăcuțele trebuie să fie, în acea zonă, izolate una de cealaltă. ÂŞterge apoi cu o cârpă de bumbac, vezi să nu-ți rămână scame. Ai grijă, se înțelege, să nu faci zgârieturi adânci în plăcuțe.

 

Fă-ți verificările cu un multimetru. Curăță contactele releului de încărcare, se poate să ai purici pe-acolo. Anunță-ne dacă-i dai de cap aÂşa. Mai găseÂşti o mulțime de postări în legătură cu bubele încărcării pe topicul "Jawa" (Âşi pe ăsta pe care scriem), mergi câteva pagini mai înapoi. Vezi să nu te iei după explicațiile referitoare la alternatoarele de Jawa, că aia-i altă mâncare de peÂşte (tu ai dinam).

 

Dacă vei avea probleme în continuare, aprofundăm la momentul potrivit. Cât ne-om pricepe...

 

Edit: spui că a pornit la pedală?

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...