Sari la conținut

CZ


ShereKhan
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai mult ca sigur este vorba de modelul CZ 453. Să mă ierți, dar de celălalt nu am auzit. Mi-ar plăcea să văd niÂşte poze cu CZ-ul tău, că tare frumos îi modelul Âşi Âştiu că Âşi Zeta mea are masca farului de la un 455 (acelaÂşi neam).

 

Pentru depresarea rotorului de la dinam de pe axul ambielajului foloseÂşti un Âşurub M8 lunguieț cu pas normal (nu M6 cum făceam eu, ăla se foloseÂşte pentru represarea pe poziție rotorului!) pe care-l înfiletezi chiar în rotor. Îl strângi ce-l strângi Âşi dacă vezi că opune prea multă rezistență, îi mai arzi câte-un ciocan în Âşurub sau un ciocan de cauciuc/lemn (atenție!) în rotor, radial. Îl mai răsuceÂşti, îi mai miluieÂşti vreo două. Nu te îndrăgosti prea tare de ciocan. Cel mai probabil o să-ți sară rotorul după primele Âşocuri Âşi gata, l-ai scos. Dacă nu, mai strângi de Âşurub, că sigur s-a mai slăbit strânsoarea între timp. ÂŞi-i mai arzi o cheie cu coadă de lemn :).

 

post-7792-1296049509_thumb.jpg

 

Baftă! Completare: na că mi-a luat-o Bachus înainte :lol:.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai mult ca sigur este vorba de modelul CZ 453. Să mă ierți, dar de celălalt nu am auzit. Mi-ar plăcea să văd niÂşte poze cu CZ-ul tău, că tare frumos îi modelul Âşi Âştiu că Âşi Zeta mea are masca farului de la un 455 (acelaÂşi neam).

 

Pentru depresarea rotorului de la dinam de pe axul ambielajului foloseÂşti un Âşurub M8 lunguieț cu pas normal (nu M6 cum făceam eu, ăla se foloseÂşte pentru represarea pe poziție rotorului!) pe care-l înfiletezi chiar în rotor. Îl strângi ce-l strângi Âşi dacă vezi că opune prea multă rezistență, îi mai arzi câte-un ciocan în Âşurub sau un ciocan de cauciuc/lemn (atenție!) în rotor, radial. Îl mai răsuceÂşti, îi mai miluieÂşti vreo două. Nu te îndrăgosti prea tare de ciocan. Cel mai probabil o să-ți sară rotorul după primele Âşocuri Âşi gata, l-ai scos. Dacă nu, mai strângi de Âşurub, că sigur s-a mai slăbit strânsoarea între timp. ÂŞi-i mai arzi o cheie cu coadă de lemn :D.

 

post-7792-1296049509_thumb.jpg

 

Baftă! Completare: na că mi-a luat-o Bachus înainte :lol:.

 

 

merci mult , ai dreptate in legatura cu modelul , dar dupa cateva ciocane si eforturi fara rezultate nu mai gandeam prea limpede :), o sa pun ceva poze pe forum dupa cel termin, acu sunt la partea de electrica care-mi mananca ficateii , am facut vopsitoria , ca electrica-i simpla , 2, 3 fire acolo , le fac repede, lasa la urma , aha , in fine iar aberez :) numa bine si merci de sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu aberezi. Fă-ți timp Âşi fă instalația electrică bine! Nu sta ca mine să nu înveleÂşti firele în bandă izolatoare de pânză Âşi să nu le găseÂşti trasee bune, că te pomeneÂşti cu scurturi în cele mai ascunse cotloane când ți-e lumea mai tragă! Pune o siguranță pe firul de la baterie, una pe aprindere, una pe lumini Âşi mai găseÂşti tu pe ce să mai pui! Eu am pus ca nătărăul o singură siguranță (pe firul principal de la baterie) Âşi, dacă-mi face de pildă scurt un beculeț mi se opreÂşte toată motocicleta. La vară remediez eu Âşi treaba asta.

 

Ai scheme? Zi-mi că-ți caut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu aberezi. Fă-ți timp Âşi fă instalația electrică bine! Nu sta ca mine să nu înveleÂşti firele în bandă izolatoare de pânză Âşi să nu le găseÂşti trasee bune, că te pomeneÂşti cu scurturi în cele mai ascunse cotloane când ți-e lumea mai tragă! Pune o siguranță pe firul de la baterie, una pe aprindere, una pe lumini Âşi mai găseÂşti tu pe ce să mai pui! Eu am pus ca nătărăul o singură siguranță (pe firul principal de la baterie) Âşi, dacă-mi face de pildă scurt un beculeț mi se opreÂşte toată motocicleta. La vară remediez eu Âşi treaba asta.

 

Ai scheme? Zi-mi că-ți caut!

 

as cam avea nevoie de ceva scheme electrice , instalatia de pe moto e varza , ,iar la aprindere vreau sa-i pun magnetou de minsk , eliminand bateria , acu am ceva treaba , mai vorbim,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CZ-ul Sport are gura finală a tobei mult mai mare decât o au Jawele Âşi CZ-urile anilor '60, ca să comparăm la-ndemână. Spre exemplu, 355-ul are codițele-alea de rândunică de nici nu Âştii pe unde iese gazul, iar 353/03 Âşi 04-ul au puțele-alea țuguiate. Fiindcă la doi timpi nu mai ai "luxul" supapelor, camelor Âşi culbutorilor - soluții tehnice specifice motoarelor în patru timpi -, pistonul ăsta Âştie mai multă carte Âşi face mai multe treburi. Se-ntâmplă că, la un moment dat în ciclul motorului în doi timpi, o parte din momentul evacuării se suprapune peste (o parte din) cel al admisiei. Din cauza forței depresionare ce-ți trage amestec carburant în camera de ardere Âşi a faptului că tu ai fanta evacuării neobturată, o parte din amestecul carburant proaspăt ce intră în cilindru dă să fugă pe tobă. Inginerii dăÂştepți au descoperit că gazele evacuate pe tobă produc o undă de Âşoc care se mai Âşi întoarce (din nou zic "o parte din" ea) dacă întâlneÂşte pe țeavă o zonă care se îngustează fizic. AÂşa că au profitat de fenomenul ăsta ca să crească eficiența motorului, respectiv să construiască traseul de evacuare în aÂşa fel încât să-i trimită motorului înapoi din evacuare în camera de ardere acele gaze proaspete care altfel ar scăpa nearse.

 

În fine, de-aia i-au Âşi spus inginerii cehi "Sport" CZ-ului tău, că nu s-au mai sinchisit aÂşa mult de consum, ci au căutat să mai câÂştige un căluț-putere-junior acolo în detrimentul a unei jumătăți de litru de carburant economisit sau mai Âştiu eu cât. Au mărit gura tobei Âşi au permis gazelor să iasă mai repede Âşi mai uÂşor din motor, ca motorul să nu se opintească prea tare la evacuare Âşi deci să nu mai consume astfel atâta energie pe budă. Lărgirea sfincterului Âşi incontinența aferentă. Toba de CZ Sport mi se pare oricum foarte sexy, cu găuroaiele-alea care chiar sugerează sunetul gutural Âş "plămânii" motocicletei gata să "graaaah!!!", mă-nțelegi? :)

 

ÂŞi iese Âşi sunetul ceva mai gros, nu se pârțâie prin găurele :). Mă rog, na, aÂşa se-ntâmplă când ingineria întâlneÂşte estetica.

 

two-stroke_c.gif

 

Oricum ar fi, nu tăia toba! Mai bine dă-mi-o mie că văd că e păcătos rău flexu' ăsta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar stii ca dak modific toba ii stric si compresia ! ca doar are motor in 2T ! de aceea nu m-am bagat sa o modific !!

nu te-as fi sfatuit daca nu "testam" eu inainte.zicea cineva cum ca 175 da fum in nas la 250,...eu nu prea cred,dar cu o bucata de tabla si inca o bucata de tabla(con) si o tevusca si un sudor,as incerca.

post-37468-1296251842_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are rost sa ma complic ! poate mai tarziu ! acum tre sa vad unde dracu ii alezez cilindrul ca nu mai am compresie deloc ! nici nu porneste ! si caut niste cauciucuri cu profil de strada pentru "dansa" !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
:D motoreta mea ! :bigstar:

 

 

Pot sa te intreb ce model este? Imi place foarte mult...

Stiu ca pot sa par un nepriceput insa asa si sunt. Am achizitinat de curand un motor de CZ sport si as dori sa incep sa imi construiesc incet incet motocicleta. Momentan nu am decat motorul insa in scurt timp sper sa ma apuc de treaba. Am achizitionat motorul cu 50 de lei de la un baiat care vroia sa il duca la fier vechi. Am mai avut pana acum un Carpati, o Simsoneta, o Mobra si un hoinar. Toate astea le-am alergat doar pe la tara, neavand momentan permis cat A. Sper sa ma ajutati si pe mine atat cu sfaturi, cat si cu piese, contra cost bine-inteles.

 

O zi buna va doresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa te intreb ce model este? Imi place foarte mult...

Stiu ca pot sa par un nepriceput insa asa si sunt. Am achizitinat de curand un motor de CZ sport si as dori sa incep sa imi construiesc incet incet motocicleta. Momentan nu am decat motorul insa in scurt timp sper sa ma apuc de treaba. Am achizitionat motorul cu 50 de lei de la un baiat care vroia sa il duca la fier vechi. Am mai avut pana acum un Carpati, o Simsoneta, o Mobra si un hoinar. Toate astea le-am alergat doar pe la tara, neavand momentan permis cat A. Sper sa ma ajutati si pe mine atat cu sfaturi, cat si cu piese, contra cost bine-inteles.

 

O zi buna va doresc.

ai doar motoru ???? esti nebun ! io am avut toata motoreta ! si tot am bagat 1500 ron in ea ! o sa te duca foarte mult ! nu o sa ai fiabilitate (te lasa cand iti e lumea mai draga ! pe mine obisnuia sa ma lase fix cand treceam pe langa vre-o bunaciune ) ! dar merita ! vrei sfaturi ceva imi dai pm, ca intru rar aici ! pentru inceput io zic (dak vrei comunista) sa iti cumperi una de pe bikeshop ! si dupa aia sa te apuci sa o faci cum vrei ! o sa ai nevoie de multa rabdare si bervi de ...otel putin spus !

Mesaj completat

model cz 175 sport ! mi se pare ca se mai numeste 477 dak nu ma insel ! e din 76 parca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@donici.........nu se vede in ce ai bagat 1500 lei !.unele lipsesc de pe ea, altele sunt puse in lipsa celor originale....dar gusturile nu se discuta. Important e sa te simti tu bine pe el.

Nu e cel mai grozav motor de comunista , dar de ras nu te face.....doar sa nu ii ceri mai mult decat poate. Al meu a fost folosit de tata din 1986 ( e fabricat in 1970.......model 477.01).....si numarand ambielajele schimbate in el ( unul original a tinut 32.000 km, altul refacut 18.000 km ) si sunt 7 schimbate, dupa ce a mai avut 2 proprietari....faceti voi socoteala km :) .

Un motor simplu si de intretinut si de reparat. A mers si cu avans de 1 mm si cu 6 mm, odata a pornit cu spatele :crack:

Cu putina cautare pe google gasesti absolut orice informatie tehnica, carte service , de intretinere, diferite modificari.

 

 

ca idee ce pot face unii cu jucarelele astea.......si daca cauti , mai sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut! Sunt nou pe aici si in cautare de cateva sfaturi utile. Dupa 30 de ani de condus masina (si 40 bicicleta...) am ales provocarea de a deveni si motociclist, asta cu ceva fabricat chiar in anul in care am fost si eu... "fabricat" :laugh: Este vorba de un CZ125 (model 453) din 1961. Masina e in stare buna zic eu, are (in ciuda varstei) f. putini km insa evident dupa o asa de mare perioada de "abstinenta" trebuie muncit un pic la ea. As vrea sa stiu in primul rand daca pot beneficia de sfaturi din partea voastra pt. problemele care cu siguranta vor aparea pe parcurs (nu sunt chiar expert in domeniu) si in al doilea rand ce stiti / ce parere aveti de aceste masini? Au fost reusite, fiabile sau mai putin, puncte slabe etc. Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cutia slabutza,nu mai gasesti pistoane la 125,segmenti.la 175 sa zic asa a mai multe sanse sa improvizezi.aprinderea e problematica la ambele.in rest mi-au placut,destul de comode fata de unele din generatia lor,suspensie placuta. tatal meu a avut un cz 125 1961 luat de nou din magazin in 1963.dupa 30 de ani mi-a ramas mie,[prima mea motocicleta] i-am pus motor de 175,si dupa ceva timp l-am vandut. evident ca-mi pare rau :P avea inca toate elementele originale,mai putin vopseaua.

daca nu costa o avere,ce pot spune,nu mai sta.. dute de pune mana pe el.

bafta :laugh:

Merci pt. info. Motocicleta deja o am. Pana in 2009 n-aveam decat biciclete :P si anul trecut m-am 'pricopsit" cu CZ-ul asta + 2 Simsonete... ca sa vezi... Initial doream un MZ125 RT2 sau RT3, dar n-am gasit nimic (cu acte) care sa-mi placa. Cum da caldura m-apuc (din pacate in limita timpului disponibil) de ea. In weekend o sa fac niste poze cu "dansa", o sa le postez. Ref. la piese, am cautat pe site-uri din Cehia si Germania si intr-adevar am vazut ca pt. modelul asta nu au pistoane si cilindri, restul se mai gasesc. Mi-am comandat "preventiv" cateva flecustete (platina, condensator, sigurante + suport, niste becuri, broaste ca nu le mai are, ceva elemente de cauciuc etc.). O parte deja au venit, altele trebuie sa apara zilele astea. Mi-a intrat microbu', cam tarziu ce-i drept, ca anu' asta cu voia lui D-zeu voi fi semicentenar, dar asta e :)

Mesaj completat

post-63331-1300054000_thumb.jpgpost-63331-1300054215_thumb.jpgpost-63331-1300053983_thumb.jpgpost-63331-1300054200_thumb.jpgpost-63331-1300054243_thumb.jpg

cutia slabutza,nu mai gasesti pistoane la 125,segmenti.la 175 sa zic asa a mai multe sanse sa improvizezi.aprinderea e problematica la ambele.in rest mi-au placut,destul de comode fata de unele din generatia lor,suspensie placuta. tatal meu a avut un cz 125 1961 luat de nou din magazin in 1963.dupa 30 de ani mi-a ramas mie,[prima mea motocicleta] i-am pus motor de 175,si dupa ceva timp l-am vandut. evident ca-mi pare rau :P avea inca toate elementele originale,mai putin vopseaua.

daca nu costa o avere,ce pot spune,nu mai sta.. dute de pune mana pe el.

bafta :D

Atasez cateva poze cu CZ-ul, le-am facut sambata. E, in principiu, complet. Cu siguranta ca mai trebuie destul umblat la el, bineinteles ca nu numai la aspect (evident mai are putina rugina, in special la jante, iar vopseaua mai e pe alocuri sarita - deh, juma' de secol).

Printre lucrurile cu care vreau sa incep: reconditionarea instalatiei electrice si curatarea cutiei de viteze. La aceasta din urma cum ar fi bine sa procedez? Doar sa schimb uleiul (D-zeu stie ce o mai avea acolo dupa atatia ani) sau sa "aplic" o curatare? Stiu ca la masinile astea vechi recomandau un ulei mai subtire, de curatare, intre 2 schimburi (sa mearga cu el cateva minute). Asa ceva nu cred sa mai existe. Daca las cateva zile in cutie motorina, sa zicem, si dupa aia o scurg bine, e ok sau se pot deteriora garnituri, simeringuri etc? Voi ce sfat imi puteti da?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare!

Dupa lupte seculare care au durat 3 ani :bounce: a inviat cz-ul meu are motor nou cu 0 km a fost transplant direct si toate elementele originale vopseaua m-am chinuit eu sa iasa cat mai bine seaua este retapitata. Mai are nevoie doar de un reglaj profi la aprindere stickerele originale care le comand maine si un lustru la motor. Stie cineva in rodaj trebuie pus mai mult ulei de amestec decat de obicei?

cateva poze cu bestiuta :laugh:

Mesaj completat

motorul stat cel putin 36 de ani a pornit dupa 3 pedale vibreaza extrem de putin si este foooarte silentios

post-37264-1302463928_thumb.jpg

post-37264-1302464144_thumb.jpg

post-37264-1302464515_thumb.jpg

post-37264-1302464552_thumb.jpg

post-37264-1302464749_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo neica, ma bucur ca mai invie cite-un CZ-u' si in felul asta se inmultesc "bestiile cehesti"! Felicitari!

Intrebare: asta-i motorul ala nou care a fost pus la vinzare aici, pe net? Cu cit l-ai luat (asta ma intereseaza orientativ!)?

Sa na vedem sanatosi calare pe Sport-uri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

initial am vrut sa reconditionez motorul vechi da a stat la mecanic peste 1 an si tot ce a facut a fost doar sa-l mai spele din cand in cand. persoana de la care am luat motocicleta avea inca o motocicleta de piese inclusiv un motor nou cu capacele de plastic din fabrica pe buji si esapament ca sa nu intre mizerie. cand am cumparat eu cz-ul pretul motorului era de 350 de euro numai ca a venit criza si a scazut la 750 de lei :bounce: Sincer nu stiu nimic de anuntul de pe forum ca persoana respectiva nu intra pe net.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

;)

no asa !........mi-ai gadilit in mod placut vazul ( da' mi-a luat-o @ivan inainte cu laudele ).

undeva tot o sa fie de o poveste....doar sunt cateva cehoaice functionale....aici pe forum.....pe langa, sigur sunt mai multe.

de fapt am mai zis odata.....avem ceva comun.....cam mult... Cz-uri si Suzuki ( V2- 650cmc). Eu sunt multumit de ambele.

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...