Jump to content

Recommended Posts

Nu, n-are! Abia modelul Sport dupa anii 1975 a fost dotat cu asa ceva. :peace:

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu, n-are! Abia modelul Sport dupa anii 1975 a fost dotat cu asa ceva. :peace:

multumesc

ca am gasit schema astapost-26135-0-82940500-1367404554_thumb.gif si scrie ca e de cz 175 model 450 si la pozitia 15 scrie neutral lamp

Link to post
Share on other sites

Da, e posibil...stiu ca erau cite doua lampi in bord, dar mereu imi amintesc de faptul ca una era pe incarcare si alta pe faza lunga.

Si imi amintesc si de faptul ca la un motor de CZ din 1960 am gasit un senzor (intrerupator) pentru neutral si in interior avea si tablita aceea pentru contact...dar nu avea fir tras si nici lampa in bord! :scratch: Probabil schema este editata mult dupa perioada in care se fabricau modelele respective, sau e posibil ca sa fi existat si ceva exemplare care aveau acest accesoriu. La CZ-ul meu Sport de 250 fabricat in 1974 nu exista asa ceva, iar ulterior am cumparat un alt motor, care avea din fabricatie intrerupatorul respectiv. Repet, la acelasi model de motor, practic doua motoare care trebuiau sa fie identice! :-L

Link to post
Share on other sites

motorul de cz de 175 din 1960 modelul 450 are cititor pentru punctul mort (neutral) ca si mz -ul sau nu?

raspund ca si @ivan.... unele au - altele nu ....ciudat, nu?!

am gasit motoare din anii '60 la care selectorul de viteze- sau harta, cum ii mai spun unii , are acea lamela . Lamela care pe pozitia Liber-cutie sa inchida circuitul electric pt martorul din bord..... sa "ii dea masa"..... asa ca de vrei un contact din ala pt liber-cuite iti dau eu....din demolarea unui motor din anii '60 :) dar e posibil sa nu "aiba cu ce face contact"....ai doar de executat o gaura M8-cred, sub cama de la ambreiaj.

Am acasa 2 motoare de CZ model 477.01 sport ( 1970 ) .... unul are , unul nu are in bloc acel "senzor" pt liber-cutie.

Apoi la CZ sport , la modele cu bord separat, ... dupa 1974, exista contactul pt liber-cuite.

 

La motorul meu ( 1970 ) e cum a spus @ivan - martorii din far sunt pt incarcare- rosu, si faza lunga-albastru.

Link to post
Share on other sites

raspund ca si @ivan.... unele au - altele nu ....ciudat, nu?!

am gasit motoare din anii '60 la care selectorul de viteze- sau harta, cum ii mai spun unii , are acea lamela . Lamela care pe pozitia Liber-cutie sa inchida circuitul electric pt martorul din bord..... sa "ii dea masa"..... asa ca de vrei un contact din ala pt liber-cuite iti dau eu....din demolarea unui motor din anii '60 :) dar e posibil sa nu "aiba cu ce face contact"....ai doar de executat o gaura M8-cred, sub cama de la ambreiaj.

Am acasa 2 motoare de CZ model 477.01 sport ( 1970 ) .... unul are , unul nu are in bloc acel "senzor" pt liber-cutie.

Apoi la CZ sport , la modele cu bord separat, ... dupa 1974, exista contactul pt liber-cuite.

 

La motorul meu ( 1970 ) e cum a spus @ivan - martorii din far sunt pt incarcare- rosu, si faza lunga-albastru.

multumesc de explicatie, nu doresc sa imi pun dar eram nelamurit legat de schema si eu stiam ca cz- ul meu nu are o sa verific cu prima ocazie cand merg la tara

ai pornit cz-ul anul acesta?

Link to post
Share on other sites

multumesc de explicatie, nu doresc sa imi pun dar eram nelamurit legat de schema si eu stiam ca cz- ul meu nu are o sa verific cu prima ocazie cand merg la tara

ai pornit cz-ul anul acesta?

......... :( doar pe langa bloc.

a murit bateria, expirat ITP... si asigurarea. Anul asta cred ca o las la husa. Ei astea toate se duc la 300 lei.... voi folosi doar suzuki ( care consuma la fel, in acelasi regim de drum ) si e in regula cu darile catre stat.

Na ca ma plang pe forum....totusi sunt 2 moto si o masina cu actele la zi.

 

.... si o rugaminte, tot pe forum.

Am vazut, prin vitrina / ca am un program de munca destul de lung, in sediul Salprest Alba Iulia..... o expozitie de moto comuniste:

Jawa, CZ sport, Simson, Mz, Panonia, Mobra , BMW.... cam toate marcile cu 2 roti de erau pe strazile tarii, atunci.

Fa cateva poze si pune pe jar toti forumistii. :ok:

Link to post
Share on other sites

Modelul 45o are in zona din spate dedesupt 0 legatura care vine de la becul din dreapta de sub sticla vitezometrului si acesta este legat de la baterie. in pozitia zero este pus la masa si se aprinde.Celalalt bec este comandat de contactele de pe releul de incarcare si este aprins atita timp cit se functioneaza pe baterie. la pornire se stinge semn ca consumul a trecut pe dinam.Din cite stiu eu releul este reglabil si folosind un ampermetru cu zero la mijloc + - cu faza lunga aprinsa plus pozitia curentul de incarcare trebuie sa fie sub un amper, in caz de curent mai mare bateria va fierbe si se termina repede.

 

Modelul 45o are in zona din spate dedesupt 0 legatura care vine de la becul din dreapta de sub sticla vitezometrului si acesta este legat de la baterie. in pozitia zero este pus la masa si se aprinde.Celalalt bec este comandat de contactele de pe releul de incarcare si este aprins atita timp cit se functioneaza pe baterie. la pornire se stinge semn ca consumul a trecut pe dinam.Din cite stiu eu releul este reglabil si folosind un ampermetru cu zero la mijloc + - cu faza lunga aprinsa plus pozitia curentul de incarcare trebuie sa fie sub un amper, in caz de curent mai mare bateria va fierbe si se termina repede.

Rectific : Becul din stinga este cel care da pozitia de neutru a cutiei de viteze si cel din dreapta functionarea corecta a releului. la modelul 450 este foarte importanta functionarea releului care este electromecanic specific vremmii,un simplu strop de ulei ajuns intre contactele lui duce la crearea unui contact imperfect sau chiar ecranat si daca ai o baterie buna (8Ah) ajungi destul de departe dupa care vii pe linga motor acasa. cam acelasi principiu de functionare a releului se intilneste si la EMW, Simson si la toate motoarele CZ si Jawa pina pe la sfirsitul anilor 60.
Link to post
Share on other sites

Pt. cei care doresc sa cumpere piese pt Cz(or avea piese si pt alte marci,eu nu am intrebat decat de Cz si am luat de Cz),am gasit magazinul Motor line,ii puteti contacta la:nr. tel. 0747-106860 sau e_mail: office@motor-line.ro.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Pt. cei care doresc sa cumpere piese pt Cz(or avea piese si pt alte marci,eu nu am intrebat decat de Cz si am luat de Cz),am gasit magazinul Motor line,ii puteti contacta la:nr. tel. 0747-106860 sau e_mail: office@motor-line.ro.

Multumim pentru pont.

Tocmai caut cateva piese si elemente ale acestui Cz 450.

Am nevoie de o toba frumoasa nesparta sau indoita/ruginita.

 

Am vrut sa ma axez pe originalitate mai mult si la urma urmei o sa schimb si rama farului, aceasta momentan provine de la un Manet :)

 

Motocicletele mele au mai mult un scop decorativ printre care si acest minunat Cz.

 

Toba din pacate arata nasol, a curs acid pe ea si e si sparta.

Cautam una de multa vreme si am dat numai peste neseriosi care au promis ca ma ajuta dar nimeni nu a si vorbit serios.

 

Daca cineva ma poate ajuta cu o toba de Cz originala il rog sa ma anunte, inca mai caut...

post-27109-0-59292000-1369570313_thumb.jpg

post-27109-0-71169300-1369570416_thumb.jpg

post-27109-0-55249300-1369570570_thumb.jpg

post-27109-0-53657200-1369570808_thumb.jpg

post-27109-0-98078800-1369570927_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

120ml...asta daca este furca originala de CZ Sport. Daca vrei sa fie mai "moale" poti pune numai 100ml-110ml...si in acest fel protejezi si simeringurile in caz ca mai scapi pe enduro cu ea!;)

Link to post
Share on other sites

Acum urmeaza gasirea unui alt scaun original de Cz sau retapitarea acestuia pe care il am acum.

post-27109-0-51392200-1370169855_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

120ml...asta daca este furca originala de CZ Sport. Daca vrei sa fie mai "moale" poti pune numai 100ml-110ml...si in acest fel protejezi si simeringurile in caz ca mai scapi pe enduro cu ea! ;)

ok mersi mult

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

As vrea sa readuc in discutie urmatorul lucru:

Din ce ar fi recomandat sa se faca refacerea unei garnituri la robinetul rezervorului pt. un cz de 175 (al meu).Klingherit sau din dop de pluta ? voi aveti alte sfaturi si idei ?

Colegul nostru Ivan pedala ma ajutat in trecut cu un robinet care necesita o alta garnitura.

Link to post
Share on other sites

Nu incerca sa pui pluta sau klingherit, se vor face praf! Incearca sa faci acea garnitura din cauciuc rezistent la benzina sau in cel mai rau caz din piele, dar grosimea sa nu depaseasca grosimea garniturii originale. La fel si gaurile, cauta sa le faci cit mai apropiate de original, cu o potricala (preducea) potrivita, ca sa nu pierzi benzina din rezervor in stationare. Sau poti comanda la Tg-Mures una originala (sau chiar mai multe, si imi trimiti si mie citeva :P )...

Link to post
Share on other sites

Sau ca si in trecut....... revin cu aceiasi rezolvare, adica alt robinet. Am dat si magazinul on-line la data respectiva, cauta la prima ta postare legata de robinet.

Crede-ma am incercat cu toate materialele care mi-au trecut prin minte, si nu tine, adica ori curge, ori de la benzina se obtureaza orificiile.

Am facut din : cauciuc de diferite calitati ( inclusiv garnituri de frana auto), pluta, piele, chiar si ceva linoleum care parea bun la contactul cu benzina.

cei de la Motor-line au spus ca ocazional au mai avut si doar garnitura,

sau un site : piesescutere.ro de mai tin bine minte.

spor !

doar 3 min de cautare :

http://www.piese-scutere.net/products/BABETTA-garnitur%C4%83-robinet-benzin%C4%83.html

Edited by calin_cz
Link to post
Share on other sites

Am facut din : cauciuc de diferite calitati ( inclusiv garnituri de frana auto), pluta, piele, chiar si ceva linoleum care parea bun la contactul cu benzina.

 

 

Am de ani buni garnitura din pluta de la garnitura baie de ulei Dacia.Tine foarte bine. Adevarat ca dupa o iarna, la prima deschidere curge pina se imbiba cu benzina.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Stie cineva care este cantitatea de ulei recomandata pentru ambele telescoape din fata al unui Cz 450 de 175 ?

Link to post
Share on other sites

/index.php?/topic/198569-cz/?p=3460710

Lenesule! Cu doar o pagina in urma scria asta! :-L

Furcile la CZ sint cam la fel, si chiar daca nu se aseamana, au la interior aceeasi cantitate de ulei. ;)

Difera doar cele de cross, fiindca sint mult mai mari si unele dintre ele sint cu ulei, altele cu ulei si aer, iar unele doar cu aer...

Link to post
Share on other sites

Vand C.Z 1.75 pret negociabil ! Pentru detali sunati la nr 0765307358 sau 0720427864

Daca ai cateva poze prezinta-ne si noua motocicleta.

Link to post
Share on other sites

Daca ai cateva poze prezinta-ne si noua motocicleta.

 

 

Momentan e desfacut motoru in 2 pentru ca trebe sa fac 2 bucse pentru axu de la pinioanele de viteza .. din cutia de viteze ca le-am mai facut o data si strungaru a folosit in bronz de proasta calitate .. e singura problema ... ( Este inscris cu numere vechi ) Plus am segmenti noii pe toate cotele nu stiu sigur cite perechi am un cilindru nou , ambelaj nou , cutie de viteze de rezerva buna , inca un cadru dar nu in stare foarte buna, capace de la cutie de viteza si capac de pe partea cu dinamu, un buzunar pe dreapta, arcuri de telescoape spate , Lant , cric de rezerva , carburator de rezerva, Butuc roata fata de rezerva, aparatori de lant sunt reconditionate si nu le-am folosit nici o data.

post-56785-0-78650500-1372432067_thumb.jpg

post-56785-0-65562400-1372432074_thumb.jpg

post-56785-0-06145300-1372432081_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...