Jump to content

Recommended Posts

In lesa si cu tepii la interior, in rest e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mine e un motor excelent, are centrul de greutate jos si trage foarte bine in toate situatiile, nu mai vorbesc de protectie la vant si cazaturi.

 

Parcă am citit o reclamă la BMW Motorrad :)

 

Normal că sunt subiectiv, toți suntem. Obiectiv însă cred că dacă ar fi fost o soluție foarte atractivă, ar fi adoptat-o mai mulți (Ural nu cred că intră în discuție aici, din motive lesne de înțeles). Nu mă înțelege greșit, nu cred că este un motor slab. Spun doar că este o soluție tehnică pe care au prins-o anii din urmă.

 

O comparație, ca să mă înțelegi mai bine: Porsche și motorul pe puntea spate. O fi fost o idee avangardistă la vremea ei (dinamică, distribuția maselor, tracțiune, etc), dar nu poate rivaliza cu un design-urile actuale. Totuși, inginerii de la Porsche s-au încăpățânat să țină de această soluție tehnică și, pentru a compensa pentru dezavantajele inerente pe care le are, au realizat ceea ce este probabil cel mai bun și avansat șasiu de mașină sport de pe piață - cel de pe 911. Nebunia a mers până în punctul în care au scos o mașină mai bună din toate punctele de vedere (Cayman/Boxster), pe care au limitat-o intenționat ca să nu canibalizeze vânzările de 911. Este în continuare o mașină performantă și apreciată mai ales de către cunoscători, dar când vezi o balenă grasă, urâtă și fără pedigree, cu motor în față și sunet de aspirator pe steroizi (GT-R) fiind mai rapidă pe Nürburgring... nu prea dă bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca masina am un Logan , iar criteriile pt care am ales GS-ul au fost :

- motor boxer,

- cardan,

- greutate mica pt cilindreea lui ,

- cursa lunga a suspensiei ,

- garda mare la sol ,

- capacitate mare de incarcare (la bagaje ma refer).

Acum intreb :

Exista alta motocicleta care sa indeplineasca in ordinea de mai sus toate aspectele ?

Asta e motivul pentru care GS-ul se vinde atit de bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca masina am un Logan , iar criteriile pt care am ales GS-ul au fost :

- motor boxer,

 

pai aici puteai sa te opresti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da un exemplu pe criteriile enumerate de mine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca masina am un Logan , iar criteriile pt care am ales GS-ul au fost :

- motor boxer,

- cardan,

- greutate mica pt cilindreea lui ,

- cursa lunga a suspensiei ,

- garda mare la sol ,

- capacitate mare de incarcare (la bagaje ma refer).

Acum intreb :

Exista alta motocicleta care sa indeplineasca in ordinea de mai sus toate aspectele ?

Asta e motivul pentru care GS-ul se vinde atit de bine.

 

- paralever, unilever si dinamica, supletea pe curbe

- capacitatea rezervorului

- fiabilitatea

- sist de franare

- raspandirea pe glob

 

cam astea le-as adauga eu

la ce mi-au facut, as fi primul sa schimb marca asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

- paralever, unilever si dinamica, supletea pe curbe

- capacitatea rezervorului

- fiabilitatea

- sist de franare

- raspandirea pe glob

 

cam astea le-as adauga eu

la ce mi-au facut, as fi primul sa schimb marca asta

Cuplul- trage de jos..,

 

pozitie si comfortul la coor

 

sound

 

 

mai adaug si eu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuplul- trage de jos..

 

Cum am mai spus, nu mi se pare că faptul că trage de jos ar fi o specificitate a boxerului. Mai degrabă modul în care trage, mai liniar și mai puțin brutal față de un V2. Personal mi se pare similar cu un V4 sau chiar cu un 3L mare.

 

Poate greșesc și sincer nu am comparat curbe de cuplu. Dar asta a fost impresia mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsunami -- apropos de ce ti-au facut tie! ....In albania mi s-a dus si mie becul pe faza scurta :). Acum am unul de provenienta Pristina -- Kosovo!

Ce imi place mie la Boxer pe langa ce s-a mai spus, unele dintre ele cel putin, este si usurinta cu care se lucreaza la ele -- cu exceptia schimbari ambreiajului :))

Edited by marius.roibu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsunami -- apropos de ce ti-au facut tie! ....In albania mi s-a dus si mie becul pe faza scurta :). Acum am unul de provenienta Pristina -- Kosovo!

Ce imi place mie la Boxer pe langa ce s-a mai spus, unele dintre ele cel putin, este si usurinta cu care se lucreaza la ele -- cu exceptia schimbari ambreiajului :))

 

ma da-l dracu. e nou, cumparat din suedia Aug 2013, daca ma faci iti spun si cati km avea cand l-am schimbat...

mi se pare ca becul ala a "trait" cam putin

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca masina am un Logan , iar criteriile pt care am ales GS-ul au fost :

- motor boxer,

- cardan,

- greutate mica pt cilindreea lui ,

- cursa lunga a suspensiei ,

- garda mare la sol ,

- capacitate mare de incarcare (la bagaje ma refer).

Acum intreb :

Exista alta motocicleta care sa indeplineasca in ordinea de mai sus toate aspectele ?

Asta e motivul pentru care GS-ul se vinde atit de bine.

 

Cred ca acesta este cel mai misto post citit de mine pe aici de multi ani incoace.

Bate FB-ul :crack: :lol:.

Nu inteleg daca ultima propozitie este o afirmatie sau se vroia o interogatie.

Repet:

:crack:!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raul , ori nu ai gasit nici o motocicleta care sa indeplineasca acele criterii enumerate de mine , ori te asemeni cu vulpea care nu ajunge la struguri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raul , ori nu ai gasit nici o motocicleta care sa indeplineasca acele criterii enumerate de mine , ori te asemeni cu vulpea care nu ajunge la struguri.

 

:10:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... , ori te asemeni cu vulpea care nu ajunge la struguri.

 

orice discutie in contradictoriu pe seama performantelor reale sau inchipuite ale motocicletei din subiectul topicului inevitabil se incheie cu afirmatia de mai sus ... :alcy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

orice discutie in contradictoriu pe seama performantelor reale sau inchipuite ale motocicletei din subiectul topicului inevitabil se incheie cu afirmatia de mai sus ... :alcy:

 

ai condus motocicleta din subiect sau iti place doar sa-ti dai cu parerea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu si din cauza asta nici nu comentez asupra utilajului. Citesc topicul tocmai pentru a invata mai multe.

Insa observ textul asta legat de gustul unor fructe asa cum este perceput de catre un animal cu blana aruncat destul de des de catre cativa posesori ca si argument suprem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de nici un argument suprem. Mobra asta fie iti place fie o urasti. Daca o urasti, nu te intereseaza acest topic. Daca iti place, o ai sau esti un animal blanos...

Edited by xtrblack

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW folosește soluția asta doar din motive istorice. Validitatea tehnică nu prea mai există. Da, motorul are un caracter specific: din experiență proprie, mi se pare că trage ca un V2 (cuplu similar), doar că mai puțin brutal și mai liniar. Dar justifică asta menținerea arhitecturii boxer pe piață? Din punct de vedere rațional, nu. Din punct de vedere marketing, da. Sunt sigur că dacă și-ar pune mintea, ar putea să scoată cel mai bun V2 de enduro/sport-touring de pe piață (un motor cel puțin la fel de performant și capabil ca boxerul, dar mai compact). Așa cum i-au bătut pe japonezi la propriul lor joc în gama de SBK cu motorul 4L. Dar nu vor: GS-un fără motor boxer nu ar mai fi GS.

 

Si de ce nu se justifica rational? Mi se pare o afirmatie cel putin subiectiva. Dupa mine e un motor excelent, are centrul de greutate jos si trage foarte bine in toate situatiile, nu mai vorbesc de protectie la vant si cazaturi....ce e irational in a pastra acest motor. Momentan am un bicilindru in linie si afirm cu toata sinceritatea ca-mi placea mai mult boxerul.....

» Post actualizat in 16 Jul 2015 13:25

A, si asa baban cum e de peste 10 ani ramane in topul clasei lui la greutate,nu cred ca se vrea ceva mai usor pe aceasta clasa sau mai exact nu se poate.

Sunt si eu super curios, care ar fi motivele tehnice pentru care motorul boxer nu ar mai fi viabil dpdv rational? Intreb pe bune, nu trollez, chiar vreau sa stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echilibrare, fortele de translatie se cam anuleaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

echilibrare, fortele de translatie se cam anuleaza

Raspuns gresit.

xtx a intrebat invers.

Adica echilibrarea ar fi motivul pt care motorul boxer nu ar mai fi viabil dpdv rational?

 

PS Forte de translatie????

Edited by andrei belcic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si eu super curios, care ar fi motivele tehnice pentru care motorul boxer nu ar mai fi viabil dpdv rational? Intreb pe bune, nu trollez, chiar vreau sa stiu.

 

Configurația boxer pe motocicletă are două avantaje principale: răcirea eficientă și centrul de greutate jos. Argumentul cu răcirea nu mai prea există de la standardizarea răcirii pe lichid a motoarelor (la care până și venerabilul GS a trecut). Centrul de greutate jos rămâne, însă e cam singurul avantaj clar pe care arhitectura asta de motor o mai prezintă (chestia cu protecția la căzături nu prea e argument valabil pentru mine). Ineficiența (raport putere/cc), dimensiunile și costul de producție ridicat mi se pare că sunt principalele dezavantaje. Am mai auzit/citit despre faptul că sunt destul de sensibile la reglaje (clapete, supape), dar nu cred că e atât de relevant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff... "motorul boxer nu mai e viabil dpdv rational" .... !! Noroc ca producatorul nu a aflat si vinde cel mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motivul pt care alti producatori nu au adoptat solutia boxer la moto, cred ca este volumul mare pe care il ocupa. Este mult mai compact un motor cu 2 cilindrii asezati unul langa altul sau in V, L. Celalalt motor care isi pastreaza arhitectura doar de dragul traditiei e Moto Guzzi. Un V transversal, ca sa zic asa. Nu mai ating cilindrii pe jos in viraje, e un pic mai ingust, dar cilindrii vin cam unde ar fi picioarele calaretului.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Motivul pt care alti producatori nu au adoptat solutia boxer la moto, cred ca este volumul mare pe care il ocupa. Este mult mai compact un motor cu 2 cilindrii asezati unul langa altul sau in V, L. Celalalt motor care isi pastreaza arhitectura doar de dragul traditiei e Moto Guzzi. Un V transversal, ca sa zic asa. Nu mai ating cilindrii pe jos in viraje, e un pic mai ingust, dar cilindrii vin cam unde ar fi picioarele calaretului.....

Longitudinal, adica, ca orientarea motorului e in functie de directia in care e... orientat arborele cotit, din cate stiu...

» Post actualizat in 23 Jul 2015 19:37

 

Configurația boxer pe motocicletă are două avantaje principale: răcirea eficientă și centrul de greutate jos. Argumentul cu răcirea nu mai prea există de la standardizarea răcirii pe lichid a motoarelor (la care până și venerabilul GS a trecut). Centrul de greutate jos rămâne, însă e cam singurul avantaj clar pe care arhitectura asta de motor o mai prezintă (chestia cu protecția la căzături nu prea e argument valabil pentru mine). Ineficiența (raport putere/cc), dimensiunile și costul de producție ridicat mi se pare că sunt principalele dezavantaje. Am mai auzit/citit despre faptul că sunt destul de sensibile la reglaje (clapete, supape), dar nu cred că e atât de relevant.

Aha, ok... Deci cam aceleași chestii pe care le spun cei de pe net in legatura cu motoarele de pe Subaru, de exemplu.

 

Exista vreun avantaj sau dezavantaj dpdv al consumului, sau sunt cam la fel cu celelalte motoare din punctul asta de vedere?

 

Dar ce parere aveti de echilibrarea lui? Diferenta dintre boxer si flat twin e in faptul ca ambele pistoane sunt, concomitent, in acelasi ciclu din cei patru timpi, asa ca ma gandesc ca e, cumva, ca un soi de monocilindru taiat pe jumatate si "aplatizat"; la accelerare nu mai exista fenomenul ala de "roliu" pe care il au v-urile si motoarele in linie montate longitudinal.

Edited by xtx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...