KHK Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Legat de garantie/post garantie astept un raspuns pentru amortizorul spate care a crapat la 5 zile dupa iesirea din garantie .... raspunsul ar fi un pret ceva mai prietenos fata de cel standard de 2000 €, avand in vedere ca eram pe buza garantiei .... Daca motocicleta este cumparata de la ei si servisata la ei, eu zic ca ar trebui sa suporte mare parte din cost... as zice macar 60-75%, cu atat mai mult cu cat s-a intamplat la numai 5 zile dupa cum spui tu. Dar de ce nu ai extins garantia? Numar prea mare de km? N-am patit niciodata si sper sa nici nu patesc... dar cum se manifestat problema cu amortizorul tau? A facut o data poc si gata sau...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pppandrei Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Motocicleta a fost cumparata de la ABV si servisata doar acolo. O singura exceptie, revizia de 10.000 km pe care am facut-o la Villach dar tot la service BMW Motorrad… Cum amortizorul e simpul. Ca sa fiu mai precis legat de garantie.. garantia expira pe 11.06 pe 02.06 am fost in service – revizie, verificat ESA/amortizor pe 14.06 am plecat din Buc. spre Genoa sa iau un ferry pana in Tanger problema mea am aparut pe 15-16.06. Pe 19 deja in Tanger curgea evident... pe 21.06 eram in service la Casablanca… pe 22.06 plecam din Casablanca cu "noul" amortizor Iar povestea pe lung e asa : La plecarea spre Maroc stiind ca ies din garantie, ca am mers mult cu el incarcat la limita (eu am vreo 110 kg + prietena + bagaje full, cort bla bla = spre limita) dar si ca vom pleca la un drum relativ lung ( cca 15.000 de km, Ro – Maroc –Ro ) am cerut la revizie sa-l verifice… La motocicleta anterioara tot la 60 k a crapat un amortizor pe spate si am avut o temere... L-au verificat vizual, era ok. Asa imi parea si mie Au verificat ESA verificat pe calculator, iar in parametrii… Am plecat. Dupa cateva sute de km de la plecarea din Buc. am remarcat ca la viteze mari (peste 150) pe autostrada cam se flendurea de spate. Era o senzatie de instabilitate pe care am pus-o initial pe seama incarcarii nu tocmai chibzuite a cutiilor laterale… Sau a sacilor care nu se omorau cu aerodinamica. Mai mersesem asa, dupa cum ziceam, dar am zis ca poate nu mi-a iesit mie acum reteta… Asta pe autostrada, a doua zi cand am intrat pe un drum secundar prin Slovenia am fost surprins sa dau cu cizma de asfalt unde nu prea ar fi fost de ce…si parea si cam jos... La o verificare la prima benzinarie am descoperit ca ESA e moarta in papusoi. Arata ca e setat pe 2 persoane dar era lasata ca pentru 1 pers fara bagaje Daca incercam sa modific nu se intampla nimic… La fel eu o tineam pe Hard iar senzatia era de un fel de Soft… Din pacate din cauza bagajelor nu am putut sa ma uit prea bine la amortizor… Ca de obicei, problema am constatat-o vineri seara. Sambata am vorbit, la telefon, cu cei de la Abv care mi-au dat o mica speranta ca poate e o problema de soft… Din pacate dupa inca cateva sute de km si 2 zile pe ferry, ajuns in Maroc, am descoperit ca imi sarise ulei din amortizor… Inca cateva sute de km mai tarziu dupa drumul Tanger – Casablanca (unde era reprezentanta BMW) totul era plin de ulei iar o viteza mai mai mare de 120 era ceva de neconceput la cum se simtea…. Din fericire am gasit acolo o varinata rezonabila de la dezmembrari ca altfel reuseam sa ma duc pana la Casablanca doar sa schimb amortizorul si sa ma intorc pe cel mai scurt drum la Bucuresti…. O problema era in Maroc pe langa pretul si asa... au si o taxa de lux care-l facea sa coste cu vreo 30 % mai mult acolo decat in Europa, Romania inclusiv… Scurt pe 2, schimbat cu unu de GS normal second, facut deja cca 12.000 km. 700 euro si o zi pierduta fata de 3000 € si ceva si 10 zile lucratoare de asteptare... Minim Din toata poveste eu cel mai tare injur faptul ca nu se poate servisa amortizorul (cel de pe fata e la fel)… Adica pleci si cand crapa descurca-te cum poti, de fapt simplu ….Multi bani si un timp de livrare pe masura. In Maroc se plangeau ca nefiind o piata importanta sunt pusi tot timpul la coada cand e vorba de livrarea pieselor... Nu ma asteptam sa ma tina vesnic mai ales avand in vedere ca am mers cu el incarcat dar macar sa te poti pregati cumva pt un drum mai lung… plm. The dark side of consumerism… Inteleg ca pretul pentru noul amortizor in conditiile de mai sus e facut in De nu la noi in Ro…. Un fel de asteptam provincia…. Nu ma grabesc cine stie ca oricum va costa ceva iar asta de acum isi face treaba pentru naveta prin Buc si cateva drumuri prin RO... ps. Garantia extinsa se face daca ai pana in 30.000 de km, inteleg ca se mai poate depasi nr de km dar nu cu prea mult….Eu eram bine peste 50.000 km… as fi facut fara ezitare… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 (editat) Poti sa te orientezi si spre o varianta aftermarket - Wilbers fac amortizoare compatibile cu ESA. Avantajul e ca se pot servisa fara probleme si astfel poti evita aproape in totalitate surprizele neplacute. Link aici. - fata: 650 eur - spate: 699 eur. In Octombrie de obicei au o promotie in care scad un procent considerabil din orice comanda. Editat Septembrie 22, 2017 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pppandrei Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Aha, bine de stiut. O sa ma uit. Merci Momentan astept provincia De. dupa cum ziceam. Promisiunile sunt pentru un pret apropiat si parca as merge pe original... nu stiu de ce... » Post actualizat in 22 Sep 2017 11:26 Aha, bine de stiut. O sa ma uit. Merci Momentan astept provincia De. dupa cum ziceam. Promisiunile sunt pentru un pret apropiat si parca as merge pe original... nu stiu de ce... Am verificat e 699 € dar trebuie sa trimit si amortizorul meu asta inseamna +99 €... si mobra pe bara... Pare misto ca poti sa reduci inaltime amortizoarelor la astia. Dar la 197 la mine nu prea e cazu "To get a linkage to the Dynamic ESA-System you have to send in your original shock absorber. The costs are 99. If you want a lowering, you have to pick the front shock absorber as well as the rear shock absorber." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 (editat) Da, am mai citit si eu intre timp. Oricum ramane o varianta de luat in calcul fata de pretul amortizoarelor OEM, in functie de cum merge discutia cu "mothership"-ul. In orice caz, mult succes! Si daca Wilbers ramane in calcule, tine ochii pe situl lor pentru reducerile din Octombrie. Banuiesc ca mai sunt variante alternative si la Ohlins, Hyperpro, etc. Editat Septembrie 22, 2017 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pppandrei Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 merci, ii voi urmari. sunt multe variante alternative, touratech, pe langa cei enumerati de tine dar sunt ori cam la acelasi pret cu cel original sau chiar mai scumpe.... ma refer la pretul de lista care e in jur de 2000 €, nu cel care sper sa vina de pe "mothership" iar la acelasi pret sincer parca as merge pe original.... faptul ca nu au reprezenta pe aici nu ma inspira...in caz de probleme ai o bataie de cap in plus...sigur pentru o diferenta de bani incepe sa merite si bataia de cap. asta a contat si la achizitie mobrei ca macar am un dealer aici si cam pe oriunde in lume. nu cine stie ce mic butic care azi e maine nu prea mai e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Dupa cum spuneam, unul din marile avantaje la amortizoarele aftermarket fata de cele OEM "incapsulate" este ca se pot servisa. Cei de la RAMS in Bucuresti se ocupa si de suspensii, iar din ce am auzit fac treaba buna. Garantia produsului este cam aceeasi peste tot, iar in caz de probleme tot la discutii cu "mothershipul" se ajunge faptul ca ai o reprezentanta aproape nu cred ca e atat de relevant ca la motocicleta in sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pppandrei Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Recunosc ca nu prea ma pricep la detalii tehnice / service. Nici de RAMS nu stiam asa ca merci si pentru acest pont. Sunt de tinut minte. Ma refeream la faptul ca prefer sa discut cu cineva in carne si oase decat pe mail. sunt oldfashion si cred ca asa e mai eficient . dupa cum ziceam totul are legatura si cu un cost, daca pretul e mai mic pot sa fac si o epopee pe mail nu-i nicio problmea . Recunosc ca partea cu servisarea suna nemaipomenit. E o grija in minus mai ales la un drum lung si prin zone mai putin ...umblate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 (editat) La 1150 gsa am pus wilbers, acum in vara. Nu e vorba de nici o epopee. Completezi un formular in care specifici greutatea ta, a pasagerului si bagajele + tipurile de drum pe care circuli. Imediat m-au contactat sa le confirm datele si mi-au dat un cont pentru plata unui avans, apoi m-au anuntat cand au fost gata si am platit restull de bani si dupa aia, daca retin bine in aprox 14 zile mi-au trimis ambele amortizoare. SImplu si fara prea multa bataie de cap. Si ai amortizoarele setate fix pe greutatea ta. Editat Septembrie 22, 2017 de gabyshor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert_bobariu Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Unde mai pui ca se misca mai bine motoreta mea cu Wilbers decat o facea cu cel original (eu unul sunt convins, mai ales pe off). Adica e un upgrade, la pret mai mic. Astept cu nerabdare sa-mi crape si fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Wilbers au si varianta cu ESA ? Ca e facut pe greutatea si nevoile tale e super misto. Dar na, nu mergi mereu la fel, drumurile nu sunt toate la fel de bune etc Si sa stai sa dai de totite si surubele ca sa ajustezi mereu nu e cea mai fun chestie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pppandrei Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Suna bine, tu ai ESA sau e la surub reglajul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Turist Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Ia legatura cu Dan Cata , sau Tibi - Mototehnica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert_bobariu Postat Septembrie 22, 2017 Share Postat Septembrie 22, 2017 Se cheama WESA - le trimiti originalul si-ti muta mecatronica. Pentru spate am platit parca 650 euro (GS 2012), plus transport. Plus inchirierea unui amortizor, ca nu era sa trec iarna cu ea pe butuci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Septembrie 23, 2017 Share Postat Septembrie 23, 2017 Suna bine, tu ai ESA sau e la surub reglajul ? La 1150'gsa nu este esa. Dar cum zicea si Robert, ai Wesa si ti imperecheaza electronica ta cu amortizoru lor. Vezi pe site ul lor ca iti explica. https://www.wilbers-shop.de/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zyonbv Postat Septembrie 25, 2017 Share Postat Septembrie 25, 2017 Salut Turistule, Mersi de info. Altcineva? ...O părere ceva ? Thanks, Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Septembrie 27, 2017 Share Postat Septembrie 27, 2017 Nu e vorba de nici o epopee. Completezi un formular in care specifici greutatea ta, a pasagerului si bagajele + tipurile de drum pe care circuli. Dar totusi, in ce masura sunt apoi reglabile? Nu inteleg asta cu specificatul greutatii etc. Ca nu mergi mereu cu pasager si/sau fix cu aceeasi greutate de bagaj. Si cum adica toate tipurile de drum pe care circuli? Nu o data mi s-a intamplat sa merg in aceeasi si de la autostrada impecabila la off cu sleauri adanci si pietre... d-apai intr-un sezon intreg. La cele care se pun alaturi de ESA, banuiesc ca functiile ESA raman aceleasi si e clara treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 Salut, Vreau sa ridic cumva un semnal de avertizare pentru posesorii de 1200 GS sau GSA de pana in varianta LC (nu o cunosc inca). Lichidul de ambreiaj: Dupa cum scrie si pe capacul rezervorului, se utilizeaza doar ulei mineral, pe la noi se foloseste Vitamol V10 sau Magura Royal Blood... Sub nici o forma Brake fluid, care fiind un glicol cu rol higroscopic, poate ataca garniturile pompei master sau ale pistonului slave. Dupa aproape 9 ani si circa 70 000 km, in drum spre Turcia, fara absolut nici o avertizare, maneta ambreiajului s-a fleoscait. Am reusit sa completez initial cu mineral oil 15w50 de la Shell, pentru moto....am aflat ca puteam folosi (temporar) baby-oil (mineral deasemenea). Se pare ca sunt, in ordine, urmatoarele explicatii: -daca nu e inlocuit la 6 ani, lichidul ambreiajului isi pierde proprietatile, se contamineaza cu urme de apa... -la regimuri mari de turatie (viteza constanta pe autostrada) lichidul se supraincalzeste (in cazul meu s-a incins datorita traversarii Istanbulului la 38 grade afara, timp de 2 ore, bara la bara) (..ma rog,...io n-am bari) -odata incalzindu-se aproape sau peste 100 grade celsius, apa acumulata in lichid se nevrozeaza, -o linie (traseul conductei) asezata constructiv impropriu, cu bucla,poate permite acumularea vaporilor, Una peste alta, desi constructorul recomanda inlocuirea la 6 ani, regret ca nu am facut-o mai devreme,...am venit fara ambreiaj din Istanbul pana acasa,..in BG am si cazut...abia puteam sa opresc,...schimbarea in sus a vitezelor fiind oarecum posibila dar retrogradarea NU. Din pacate, BMW nu ofera piese de schimb dar, din cate am cautat pe net (youtube), cele doua garnituri ale pistonului master s-ar potrivi de la KTM, cod KTM 61002032000. Pistonul slave se murdareste ca dracu dupa atat timp Lichidul de ambreiaj se face negru si urat mirositor Pistonul slave din spatele sigurantei Are garnitura ok ..daca intereseaza pe cineva, revin cu completari privind modalitatea de umplere cu ulei mineral a sistemului,...se face altfel aerisirea decat pentru frane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 (editat) Salut, Cred ca am avut aceeasi problema cu diferenta ca a fost depistata in fasa - se vede pe pistonul din slave ca s-a rotit in cilindru din cauza ca rulmentul de "presiune" nu a mai preluat miscarea de rotatie din tija impingatoare, Garnitura este un simering clasic U si se gaseste la magazinele de garnituri/oringuri/simeringuri - aveam pe udeva codul. Dar nu va rezolva problema curgerii din cauza striatiilor de pe piston/camasa. La mine s-a rezolvat prin inlocuirea slave-ului. PS - Problema cea mai trista este ca atunci cand incepe sa curga slave-ul - uleiul se duce pe tija impingatoare fix in centrul discului de ambreiaj. Se poate face o crestatura in buza slave-ului de 1mm latime si 2mm adancime care rezolva aceasta problema - cand curge macar are unde sa curga in exterior si poti detecta mult mai repede problema. numai bine, paul Editat Septembrie 28, 2017 de ivanp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 (editat) Salut, Cred ca am avut aceeasi problema cu diferenta ca a fost depistata in fasa - se vede pe pistonul din slave ca s-a rotit in cilindru din cauza ca rulmentul de "presiune" nu a mai preluat miscarea de rotatie din tija impingatoare, Garnitura este un simering clasic U si se gaseste la magazinele de garnituri/oringuri/simeringuri - aveam pe udeva codul. Dar nu va rezolva problema curgerii din cauza striatiilor de pe piston/camasa. La mine s-a rezolvat prin inlocuirea slave-ului. PS - Problema cea mai trista este ca atunci cand incepe sa curga slave-ul - uleiul se duce pe tija impingatoare fix in centrul discului de ambreiaj. Se poate face o crestatura in buza slave-ului de 1mm latime si 2mm adancime care rezolva aceasta problema - cand curge macar are unde sa curga in exterior si poti detecta mult mai repede problema. numai bine, paul Multumesc de completari, Mi-ar prinde bine codul garniturii,...si sper sa nu fie nevoie de piston nou,..tija parea uscata (are undeva o bucsa crestata in diagonala, din pasla) Banuiesc ca zici de o crestatura care sa se prelungeasca cumva din cea existenta p.s. in capatul pistonului e o bucsa de rotire, care la montaj trebuie umpluta cu moly grease. Toate bune ! Iulian Editat Septembrie 28, 2017 de 22iulian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 1150 gsa nu are esa, dar se pot regla in acelasi fel in care reglezi suspensia stock, diferenta e ca astea noi vin setate special pentru tine. Eu sunt mai greu si umblu in marea majoritate a timpului cu pasager. Autostrada prind cam o data pe an, cand merg in Grecia si nu mi-e greu sa intaresc putin suspensia pentru asta, in rest, drumuri rele, dar offroad nu fac, pentru asta am ktm-ul... La cele cu Esa, reglezi ca inainte, din buton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 Mi-ar prinde bine codul garniturii,...si sper sa nu fie nevoie de piston nou,..tija parea uscata (are undeva o bucsa crestata in diagonala, din pasla) Banuiesc ca zici de o crestatura care sa se prelungeasca cumva din cea existenta p.s. in capatul pistonului e o bucsa de rotire, care la montaj trebuie umpluta cu moly grease. Toate bune ! Iulian Salut, Caut codul de la garnitura si dimensiunile si ti le zic. Da, o crestatura care sa fie in partea cea mai de jos, perpendicular pe sol. Eu am facut-o cu flexul cu panza subtire astfel incat sa treaca putin de gulerul acela care intra in gaura de montare. Aveam pe undeva niste poze dar nu dau de ele la prima cautare. Acolo sub bucsa aceea de rotire exista bile - este un rulment axial dar la un moment dat nu mai lucreaza cum trebuie si nu mai face fata turatiei. numai bine, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Septembrie 28, 2017 Autor Share Postat Septembrie 28, 2017 ca si idee la 20000-40000 este bine sa inlocuiti TOATE LICHIDELE!!!!!!! asta fac tot timpul la MOTOTEHNICA cand merg la revizia de 10000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan G Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 Si la mine pe la 50K a fost schimbat slave-ul. de atunci la max. 20k schimbat lichidul hidraulic si all ok. Oricum, ar trebui sa se vada claritatea lui in borcanasul de pe ghidon, sau ma insel (nu se recircula cumva lichidul in sistem) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
22iulian Postat Septembrie 28, 2017 Share Postat Septembrie 28, 2017 Si la mine pe la 50K a fost schimbat slave-ul. de atunci la max. 20k schimbat lichidul hidraulic si all ok. Oricum, ar trebui sa se vada claritatea lui in borcanasul de pe ghidon, sau ma insel (nu se recircula cumva lichidul in sistem) ? Nu, nu se recircula dar exista probabil o ascensiune termica,..cel cald ia locul celui de sus (mai rece)..altfel nu-mi explic cum se murdareste inclusiv cel din borcanasul de pipi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.