Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

 

Fara a fi specialist, din ce am citit, spitele la roatile tip GS lucreaza in pachet. Nu se intervine la o singura spita ca la cele normale ci la 4 spite odata intr-un anumit algoritm si apoi se masoara efectul. La mine dupa ce am busit roata zdravan am intreptat inelul, am inlocuit spita rupta si am centrat roata fara probleme. Daca aveam GS ma apucam de experiente, asa nu am chemare. Utilajul nu este mare scofala un ax si 4 comparatoare, il am deja. La mine in cartea de service spune ca toleranta maxima la bataie axiala sau radiala trebuie sa fie sub 2 mm. A iesit 0,3 mm.

 

Nici la cele clasice nu umbli doar la una. Ci la 2. Aia la care lucrezi si la cea opusa. Parca pe louis e un device pt spiteri. Principiul ar trebui sa fie acelasi si la rotile de la bmw si datorita configurarii ar trebui 2 cu 2. Vb doar teoretic cu experienta la bicicleta. Ideal ideal e ca spitatul sa-l faci cu spitele toate destranse si sa lucrezi pas cu pas pana toate sunt tensionate si roata centrata. Munca de chinez batran

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bai, esti belea. E luata de pe net sau stii povestea ei?

De pe net...e haioasa rau...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideal ideal e ca spitatul sa-l faci cu spitele toate destranse si sa lucrezi pas cu pas pana toate sunt tensionate si roata centrata. Munca de chinez batran

Asta e ideea.

Mai mult ca sigur in fabrica sunt montate pe dispozitiv /robot /automatizat.

Noi ne vaitam ca nu le face nimeni manual ?

Si eventual, dupa ce gasim un meserias sa le aduca in abaterile acceptate, radial si lateral,....sa-i platim cat ?...20 de RON ?..100 ?..200 ?

 

 

Editat de 22iulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic se pot tensiona si cu un acrodor de chitara :)

De curiozitate... care sunt avantajele jantelor cu spite fata de cele turnate in aluminiu?

Avantajul e ca ti se intampla mai greu ce mi s-a intamplat mie! :))

Rezista mai bine la lovituri (se deformeaza plastic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se zice ca rezista mai bine la lovituri (in cel mai rau caz se descentreaza, nu prea spargi/deformezi janta), arata mai bine si conteaza destul la revanzare :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se zice ca rezista mai bine la lovituri (in cel mai rau caz se descentreaza, nu prea spargi/deformezi janta), arata mai bine si conteaza destul la revanzare :D

asta cu revanzarea e aiurea. era un articol scris de james may ("capt. slow" din top gear) in care zicea foarte bine, ca ajungem sa cumparam ceva, doar pentru ca o sa fie mai bine la revanzare. vrei masina rosie, dar iti cumperi neagra pentru ca o s-o revinzi mai usor. si morala era sa ne bucuram de lucruri atata timp cat sunt ale noastre si sa nu mai cumparam (masina/moto sau mai stiu eu ce) pentru persoana care o s-o cumpere de la noi ci sa le luam pe gustul nostru.

 

 

Asta e ideea.

Mai mult ca sigur in fabrica sunt montate pe dispozitiv /robot /automatizat.

Noi ne vaitam ca nu le face nimeni manual ?

Si eventual, dupa ce gasim un meserias sa le aduca in abaterile acceptate, radial si lateral,....sa-i platim cat ?...20 de RON ?..100 ?..200 ?

 

1. tanti asta macar stie sa cante

2. yamaha face instrumente de cantat mai bune decat bmw :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta cu revanzarea e aiurea.

 

In primul rand, am pus-o pe ultimul loc si cu zambetul "tamp" aferent.

Ce zici tu si J M aveti dreptate, si sustin ideea. Dar aici nu e vorba numai de culoare, e vorba si de celelalte avantaje (mentionate), deci nu platesti doar ca se revinde mai bine asa cum ai face in cazul culorii.

Totusi, pot sa-ti spun cu siguranta ca un 12GS cu spite are mult mai multe sanse la revanzare. Cand cautam sh si la mine era un criteriu si stiu destui altii care mergeau pe aceasta idee sau cel putin vedeau spitele ca un plus. Asa cum sunt convins ca destui cand au luat-o de noua ar fi vrut sa le aiba dar nu prea s-au indurat sa plateasca extra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care aveti mobre cu spite o sa fiti uimiti ca de noi nu sunt perfecte.verificati si o sa vedeti ca e chiar asa. de regula usoara bataie este situata chiar la locul de imbinare a profilului si aceasta se vede numai, sau cand dati cauciucul jos . cred ca stiti ca janta are profil din turnare nu e tabla ondulata. sunt tolerante admise (aveam undeva stipulat,parca 1,5 pe plan vertical si orizontal).

o sa radeti insa nu se umbla never la tensionarea spitelor, acestea sunt destul de dure cat sa nu se intinda, ele sunt stranse la 5 NM pe niplu unde mai are si un surubel cu imbus f mic de siguranta.

daca NU ati lovit jantele, LASATI-LE IN PACE, refuz sa cred ca sunt descentrate indiferent de kilometrii parcursi.

eu am avut intr-adevar o problema, a fost USOR descentrata pe verticala de la un mare CRATER in asfalt la 120 km/h, noroc ca nu m-am imprastiat ca ma strangeau cu farasul. a trebuit sa demontez janta si sa iau la respitat de la 0. nu e atat de greu pe cat se vorbeste. adevarat ca e mai delicat si diferit decat spitarea clasica

 

faceti schimburile anuale si MULTA BENZINAAAA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la astea a noastre, NU.

s-au facut 250.000 km fara sa se agate de retensionarea spitelor



uitati-va in capetele niplurilor sa vedeti contra suruburi in capatul spitelor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt asa bine facute incat o sa fiu prea batran sa prid si eu una SH din pensioara mea.

Tot respectul pentru marca si pentru touring (opusul categoriei "glontz").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au fost situatii raportate chiar aici.

la astea a noastre, NU.

s-au facut 250.000 km fara sa se agate de retensionarea spitelor



uitati-va in capetele niplurilor sa vedeti contra suruburi in capatul spitelor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super motor. Nici o legatura cu vechiul GS. Vibratii mult mai mici, cuplu din belsug (50km/h in viteza 6 fara tremuraturi), periculos de agresiva pe setarea Road, docila pe Enduro si Ploaie. Cadrul si cardanul stanca, nu se mai inmoaie la demaraj si frana de motor. Ciclistica foarte buna, practic vireaza singura, simtindu-se si mult mai usoara decat precedenta. Pozitia aproape identica ca la ST cu genunchii mai relaxati. Minusuri: platicele cam zornaie, cardanul aproape acelasi "clanc-clanc" la plecare si frana de motor, parbrizul cam mic pt turing si neclar pt enduro, si ma cam dezobisnuisem de vitezometru cu ac. Cadranele pt viteza si turatie, mici cu ace scurte, fara mare precizie in afisazul datelor. 20000 euro pot fi cheltuiti linistit. Atat deocamdata dupa o scurta plimbare in padure la Baneasa.

Din magistrala expunere a EXPERTULUI rezulta CLAR ca iiob de la BMW au facut un salt enorm ca de la Dacia 1300 la Mecedes SLS . Evolutiv pt omul nostru....

Editat de Dan Olaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de roti... am facut deja vreo 3000km cu Dunlop TrailMax TR91, am mers pe toate conditiile, tare pe autostrada, ploaie torentiala, pasuri alpine uscat si ud, off-road (uscat) si sunt foarte incantat.

Pe curbe si pe ploaie diferenta este mare fata de Conti TrailAttack ce am avut primele doua sezoane, daca stiam ca se simte asa le punem de mult! Basca, am scapat si de o mica vibratie neplacuta data de forma profilului la Conti.

Astea le planuiam si eu dar a fost oferta la Anakee 3 si am zis sa incerc. Tr91 au review uri f f bune , singura treaba era nr de km pe mobre asa mai grele.. Editat de eti_radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea le planuiam si eu dar a fost oferta la Anakee 3 si am zis sa incerc. Tr91 au review uri f f bune , singura treaba era nr de km pe mobre asa mai grele..

 

Banuiesc ca ai vazut testul cu anvelopele street-enduro din Motorrad. Se pare ca n-ai fost prea inspirat, din pacate Anakee3 nu au evoluat fata de 2 si raman slabe in continuare, reusesc sa depaseasca in test doar anticele deja BattleWing. Se pare ca asta cu nr. de km ramane singurul atu dar din pacate nu ma impresioneaza, prefer sa le schimb putin mai des dar sa merg mai in siguranta si sa imt placere pe curbe.

Am fost si azi o tura la munte, pe curbe, si sunt inca impresionat de TR91, cum am zis, incomparabil cu ce am avut inainte.

Basca, dupa ce le comandasem, a mai fost si o promotie, am rimis copie dupa factura si mi-au trimis cupoane de benzina de 30€. :D

 

Mai are o poveste :

 

Pe topicul de 1100/1150 GS ai fi on-topic, aici nu prea ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...