Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Azi ma duc sa cumpar ce-mi trebuie pentru a face montajul. Odata finisat, ii voi face o cutie pe masura si o voi umple cu silicon pentru a fixa montajul. O sa atarne un cablu scurt cu o mufa cu 3-8 pini, in functie de ce solutie voi adopta. Voi folosi mufe de calculator, pentru ca din alea am la indemana.

 

Bogdan, cutia se va monta pe ghidon? Mentionez ca nu va fi extrem de mica: trebuie sa am loc de un buton si doua potentiometre. Inaltime probabil 1,5 cm, cutie de 5cmx2,5cm probabil. Cum naiba fixez dreptungiul asta pe ghidon?

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Exact acolo m-am gandit si eu. Lungimea de 5cm si latimea de 2,5 cm sant OK. Grosimea sa fie cat mai mica pt a nu iesi prea mult pe inaltime dintre suportii ghidonului. La vedere cred ca trebuie numai un potentiometru cel ce regleaza timpul de pauza, cel lung (cca10min), celalalt potentiometru din care se regleaza timpul de actionate al electrovalvei (max 20sec) poate fi un semireglagil bagat in cutie si la care umbli numai la reglajele initiale, respectiv reglezi nr de picaturi succesive. La reglajul asta, odata facut, nu mai trebuie sa umblii, deci nu trebuie sa fie la vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si totul trebuie sa fie bine izolat sa nu intre apa :)

 

switch-ule daca ii dai de cap o sa vreau si eu 1 buc, evident dau banu pt materiale, manopera, bere, femei :)

Mesaj completat

ne ajuta cu ceva http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...products_id=526

 

http://www.adelaida.ro/adelaida/catalog/pu...cs/AD_044S7.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ar fi posibila utilizarea unui astfel de montaj, cu releu schimbat, insa asta ne rezolva doar jumatate din problema.

 

Noi avem nevoie de ceva de stilul:

post-42478-1251450430_thumb.jpg

 

Montajul respectiv poate sa se ocupe doar de primul interval. Probabil cu adaptari se pot folosi doua astfel de montaje pentru a temporiza ungerea, insa tot la dimensiunile montajului pe care-l am in cap ajungem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdan, trebuie sa am loc de un buton si doua potentiometre. Inaltime probabil 1,5 cm, cutie de 5cmx2,5cm probabil. Cum naiba fixez dreptungiul asta pe ghidon?

Fa-ma si pe mine sa inteleg. Electronica intra intr-o cutie sub sa si potentiometrele si intrerupatorul in alta pe ghidon, sau intra totul in cutia (5x2,5x1,5cm) pe care s-o punem pe mijlocul ghidonului. Potentiometrele sant analogice, clasice, sau cu butoane sus/jos? Te-ai gandit si la una/doua cifre displey care sa indice pozitia potentiomerului de pauza (cel principal si reglagil din mers)? Electrvalva este comandata direct sau printr-un releu? Eu ma apuc sa montez pe motor tot sistemul, fara temporizator, pt a verifica cum merge. Pornirea am s-o fac, provizoriu, cu un buton tip sonerie, pe ghidon legat direct la baterie.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bogdan:

 

Totu' la cutie, montaj pe jug/ghidon. Asta pentru ca altfel n-as avea EU unde sa-l folosesc :)

 

Deci, rezultatul va fi o cutie plastica, cu 1 sau doi pereti metalici (pentru racire). Va exista un master switch de tipul ON/OFF si doua potentiometre pentru reglaj - unul pt T1 si unul pt T2 (vezi schema de acu' 4-5 post-uri). Electrovalva va fi comandata printr-un releu, pe care as prefera sa nu il integrez pe montaj, ci sa fie fixat cat mai aproape de pompa/valva.

 

Cutia va avea cel mai probabil 3 fire: o alimentare luata de pe becul de pozitie (sau de la far, sau de la contact), un fir de comanda si unul de masa. Vor fi acolo 1 buton, doua potentiometre si probabil un led. Nu am de gand sa ma complic cu display-uri sau alte nebuneli.

 

Doua chestii: finete in reglaj nu prea va exista, in sensul ca 20 sau 35 secunde cam tot aia e (pt timpul de ungere), iar 6 sau 9 minute tot una (pt timpul de pauza). Cine vrea reglaje in trepte, se pot folosi comutatoare cu 1...2...3...n pozitii si cateva rezistente. Nu-i greu dar e mai simplu sa ai un sigur reglaj continuu.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfiintat valva vacuumatica si tot sistemul de reglare pe care l-am folosit pana acum si am montat pe motor electrovalva si cu furtunul rezervor nou si capul dublu usor modificat. Furtunul gros montat asta primavara s-a intarit de la caldura sau ulei si am pus nou. Folosind inchiderea manuala debitul este 1 pic / sec. Cred ca timpul de curgere trebuie sa fie de cateva secunde ceeace inseamna ca pe lant ajung cateva picaturi odata, dupa care pauza. Maine fac si legaturile electrice cu intrerupatur pe ghidon. Una din constatari, daca nu trage aer fals pe la racorduri nu curge ulei din capul dublu dupa ce este inchisa electrovalva.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua chestii: finete in reglaj nu prea va exista, in sensul ca 20 sau 35 secunde cam tot aia e (pt timpul de ungere), iar 6 sau 9 minute tot una (pt timpul de pauza). Cine vrea reglaje in trepte, se pot folosi comutatoare cu 1...2...3...n pozitii si cateva rezistente. Nu-i greu dar e mai simplu sa ai un sigur reglaj continuu.

Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. :D

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. :D

Exista si cine vrea n-are decat sa-si cumpere. Eu unul cred k sunt prea scumpe :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. :D

 

Exista. Cumparati adaptoare de-astea de la care folositi carcasa si comutatorul. :D

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut cu ajutorul lui ATW legaturile elecrice cu un intrerupator mic montat in blocul electric pe dreapta si direct la baterie. Fiecare secunda de apasare pe buton inseamna 2 picaturi de ulei pe lant, cate una pe fiecare parte a capului dublu. Inchiderea aste instantanee. Nu curge nimic dapa ce valva nu mai este alimentata. Maine fac o proba la drum in BG, cca 400km. Sant foarte curios de rezultate. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. :D

ideal ar fi ca reglajul sa se faca asemeni temporizatorului de stergator auto - sa zicem 4 trepte - 1 la un intreval X, 2 la XX, 3 la XXXX si 4 la 8X.

Fiecare treapta sa fie dublul celei inferioare, iar debitul sa ramana tot cu robinet.

 

La mine, pe sistemul actual am o picatura la 50 secunde - potentiometrul as vrea sa imi regleze de la 50 secunde la 10 ... Adica sa am debitul normal de o picatura la 10 sec (praf, ploaie) iar la sosea potentiometrul sa inchida electrovalva 40 secunde si sa deschida 10 secunde.

Eu as fi bucuros si de un potentiometru cu o treapta, iar pe OFF reglajul robinetului

 

 

 

PS - la benzinariile Mol au spray-uri de lant cu 20 lei :D sigur se oftica aia cu magazine moto :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei.

daca pui o rezistenta se reduce forta cu care bobina apasa garnitura. Daca valva e facuta pentru a inchide presiunea, nu e problema cu uleiul care e antrenat numai de gravitatie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei.

Asta era si ideea: valva cu releu lipit de ea (releu de far din obor, anyone?), comdandata de la controllerul de pe ghidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pui o rezistenta se reduce forta cu care bobina apasa garnitura. Daca valva e facuta pentru a inchide presiunea, nu e problema cu uleiul care e antrenat numai de gravitatie :D

Problema nu este forta cu care este apasata garnitura, ci curentul mare pe care-l consuma. La fiecare apasare pe buton se reseta indicatorul de treapta de viteza. Nu cred ca scade curentul absorbit, adaugand o rezistenta. Ideal este o electrovalva mai mica, cu corpul si bobina mai mici. Si am impresia ca nu inchide pe garnitura, ci pe con. Chiar cu neajunsurile astea eu sant incantat. Macar stiu sigur ca se deschide si inchide la fiecare comanda. Poti doza ungerea picatura cu picatura, ceeace nu se putea cu vacum.

Mesaj completat

Wai, daca tot va chinuiti atit (btw, ungatorul meu inca merge foarte bine), de ce nu va ginditi la productie de serie?

Asta este si ideia acestor discutii, sa gasim o varianta pe care fiecare amator sa si-o poata confectiona. Eu chiar trebuie sa fac o mica serie ca am multi prieteni care asteapta varianta finala, deocamdata multumindu-se cu cea vacuumatica. Daca esti multumit de varianta ta de ungator convinge un prieten s-o foloseasca si abia apoi vei descoperii minusurile, in caz ca ele exista.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, cu intarziere, am facut rost cel putin teoretic de piese.

 

Pentru cei curiosi: voi folosi un LM7812 pentru limitarea curentului de intrare, un LM555 pentru temporizare, vreo 3-4 rezistente, 3-4 diode, 1 condensator baban si vreo 2-3 mai mici, doua potentiometre, un intrerupator si un led. Toate astea intr-o cutie de dimensiuni la stilu' 90 x 55 x 30 mm, Cutia e mare, da, dar e cea mai mica pe care am gasit-o. Cea mai buna chestie e ca am vreo 10 bucati iar in lungime montajul nu se va intinde atat (deci pot decupa sa zicem 2-3cm, pt o cutie de vreo 60x55x30mm). Conectica va fi la modul: 3 fire la cutia de comanda: (+) din contact sau de la far/pozitie, fir de comanda care merge la releul electrovalvei si un fir de masa. Toata cutia va consuma putin (sub 1W) deci nu cred ca se pune problema de releu pt. ea, iar daca firul e tras de la becul de pozitie, e protejat deja de o siguranta.

 

Costurile... pai cea mai scumpa parte sunt potentiometrele: 5-15 ron bucata. Urmeaza intrerupatorul, care poate duce la vreo 3-4 lei bucata. Restul, tot sub 5 lei, cred. Condensatorul mare e mai scump, insa cred ca le pot recupera de la alimentatoarele arse :D

 

Una peste alta, maine iau trei randuri de piese si incep testele. Apropo, daca stie cineva de unde pot sa iau ceva substanta izolatoare electric, care odata aplicata sa se intareasca si sa reziste la apa, va ascult. Altfel cutia sigur nu va fi etansa (datorita potentiometrelor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intra apa pe la axele potentiometrelor, chiar daca se umple cutia cu silicon neutral in timp tot cred ca vor aparea probleme. Poata niste potentiometre cu butoane sus/jos acoperite cu o banda autoadeziva ar etansa cutia mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...