Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Fac o precizare, problemele apar si la Scottoiler nu dupa un an, ci din prima zi de utilizare si sant generate de simplitatea constructiei si de necesitatea invatarii in timp a modului de reglare, functie de conditiile calatoriei. Dupa ce inveti si te deprinzi cu micile metehne ale sistemului, nu mai sant probleme. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Noah... ce să-i faci. Partea buna e ca ai unde sa mai faci un post dupa ce-ti termini de impartasit vastele cunostințe pe la celelate topicuri :unsure:

 

sa stii ca sunt tare vaaaaaaaaaaassste in comparatie cu multi analfabeti atehnici de pe motohabarnist.ro...

 

ti-e ciuda?

 

si-uite asa am facut 4200 de posturi. repet: ti-e ciuda?

 

Mai zic odata: 83 de pagini de bullshit despre un rahat de lant pe care poti sa-l ungi cu ulei de floarea soarelui si sa-l speli cu pur universal si tot rahatul ala e... capisci...?

 

dar pe mine ma amuza discutiile savante despre lucruri de 2 lei

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa stii ca sunt tare vaaaaaaaaaaassste in comparatie cu multi analfabeti atehnici de pe motohabarnist.ro...

 

ti-e ciuda?

 

si-uite asa am facut 4200 de posturi. repet: ti-e ciuda?

 

Mai zic odata: 83 de pagini de bullshit despre un rahat de lant pe care poti sa-l ungi cu ulei de floarea soarelui si sa-l speli cu pur universal si tot rahatul ala e... capisci...?

 

dar pe mine ma amuza discutiile savante despre lucruri de 2 lei

Lasati fratilor copilul sa posteze, ca vrea sa-l prinda din urma pe nenea Bikeshop. Numai aici s-a amuzat de 92 de ori spunand nimic si mai are mii de interventii in forum la fel de interesante. Am fost rau, ma duc la colt. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Macar nu trebuie sa ma aplec si sa il scurg la semafor, ca la Loobman, sau sa improvizez tot soiul de dracii care ba stropesc roata, ba se infunda, cum vad pe-aici.

- Pretul e de vreo 100 de euro pentru un MK7 sau 130 pentru un vSystem. :crack: 260 de euro costa varianta noua eSystem, care nu mai functioneaza pe vacuum ci e electronica. Nu pot sa cred ca in Romania, chiar in perioada asta de recesiune, nu exista macar UN MOTOCICLIST care sa-si permita un Scottoiler de 100 de euro.

 

Deci... are cineva? Ca vad ca tu n-ai. :D

Bogdan ti-a raspuns mai jos cu exemple concrete, dar inainte de-a vedea replica lui am vrut sa spun si eu ca nu stiu de ce Scottoiler-ul ar fi scutit de problemele enumerate de tine.

Ungatorul meu costa cam 10 lei. Astazi am mers cca 20 de km cu ulei 80W90 si deocamdata e greu sa dau un verdict. La urmatoarea varianta voi aduce trei imbunatatiri:

- spatiu mai mare intre marginea foii si imbinarea dintre cele doua urechi, pentru a nu risca atingerea capului de foaie

- o lungime mai mica a spitei de bicicleta care tine ansamblul in pozitie

- un cap de pix cu gaura mai mica, pentru picurare mai rara

 

Avind in vedere cit am dat pe imporovizatia asta (multe din piese le aveam deja in casa, si oricum se gasesc pe toate drumurile) consider ca am rezolvat problema. Urmaream sa nu mai dau atitia bani pe spray-uri speciale si sa nu-mi mai bat capul cu ungere propriu-zisa care e un calvar.

 

Am sa-ti raspund eu. Am doi prieteni care si-au cumparat Scottoiler, varianta clasica, cu cap de ungere dublu (pe care incercam noi sa-l bricolam), dar care nu intra la rubrica asta, satui de bagatori de seama si habarnisti. S-au confruntat intr-un an de utilizare cu aceleasi probleme cu care ne confruntam si noi. S-au infundat de la praf furtunasele finale, mai curge din cand in cand ulei pe jos dupa ce opresti motorul si cel mai rau aceleasi probleme de reglaj optim in conditii de ploaie si praf. Si Scottoiler a cam renuntat la varianta clasica, mecanica, cu curgere gravitationala in favoarea unei variante mai sofisticate, electronice cu un microprocesor si pompa de ulei miniaturala si afisaj digital, la peste 250 euro. Eu raman la modelul meu in care am investit putini bani si multe incercari, care merge binisor, dar pe care incerc sa-l perfectionez. Banii investiti in ungator i-am scutit din consumul de spray-uri de uns si curatat, iar timpul alocat consructiei din timpul pe care l-as fi pierdut spaland saptamanal lantul. Cu lantul asta am deja 19000 km arata bine si nu l-am intins niciodata. Bilantul nu este in nici un caz negativ. ;)

Cu riscul de-a intra in categoria "grammar nazi", o sa pun ca "a investi" nu inseamna "a cheltui". N-as fi zis nimic daca n-as fi vazut c-ai folosit in doua rinduri cuvintul si daca nu l-ar folosi gresit foasrte multa lume. Pretiozitate inutila. De ce sa nu spui "am cheltuit"?

Plasare de capitaluri în întreprinderi industriale, agricole, comerciale etc., cu scopul obținerii de profituri

Ca si cum as zice eu ca am investit intr-o bere. Singurul "profit" e un pishat.

http://dexonline.ro/search.php?cuv=investitie

 

Ei, un asemenea raspuns asteptam. Multam! :unsure:

Din cate stiu eu, Scottoiler are inca in productie variantele pe vacuum amintite in postul meu anterior, recte MK7 si vSystem (care se potrivesc la vaca mea), la un pret nu prea piperat, dar daca zici ca apar probleme dupa un an se pare ca nu prea isi merita nici cei 100-130 de euro, plus ulei. Voi face un calcul pentru a compara consumul de solutii obisnuite de curatare/ungere a lantului intr-un an (apreciez cam 10000 pana la 15000 km parcursi) cu costul unui Scottoiler de-asta mecanic si voi lua o decizie, ca parca n-as da 260 de euro pe cel electronic... Si asta e si prea nou pe piata pentru a gasi ceva pareri obiective despre functionare si durabilitate.

 

Inca o data multumesc. :polite:

Mai bine "te" risti si dai banii pe un Loobman.

 

Daca o sa cauti in posturile mele anterioare, o sa vezi ca initial si eu am fost impotriva improvizatiilor, dar am aflat de ungatorul asta pompos numit "dual sided delivery system" si am zis let's give it a go (cu un notabil impuls din partea colegului de forum - si de prinz - March, care a furnizat un considerabil procent de know-how). Deocamdata consiuder ca am atins telul. Si crede-ma, domnule mult-prea-comod, ce m-a determinat sa incerc asta a fost privelistea lantului meu dupa un drum de 300 si ceva de kilometri prin ploaie. Iar la asa o situatie un ungator automat e mana cereasca.

 

 

In alta ordine de idei, Tsubaki au revenit din proprie initiativa cu un mail, dupa raspunsul initial. O bila alba pentru customer service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu riscul de-a intra in categoria "grammar nazi", o sa pun ca "a investi" nu inseamna "a cheltui". N-as fi zis nimic daca n-as fi vazut c-ai folosit in doua rinduri cuvintul si daca nu l-ar folosi gresit foasrte multa lume. Pretiozitate inutila. De ce sa nu spui "am cheltuit"?

Cred totusi ca limba romana este mai bogata si permisiva decat poate cuprinde orice dictionar. Fara a fi un pasionat al exprimarilor exacte am auzit des: a investi bani, timp, sentimente,etc, fara a fi vorba despre intreprinderi sau profit. Daca gresesc scuze, am facut scoala la seral si destul de mult a trecut de atunci. Revenind la subiectul amuzant, unul dintre primele modele pe care le-am analizat a fost cel descris de tine. Ce nu m-a convins la el a fost tocmai curgerea exterioara a uleiului pe cele doua firicele care in condiile prafului de la noi si a ploi nu cred ca sant eficiente. Curgerea prin furtunase duce uleiul la cativa mm de lant si astfel ajunge sigur unde trebuie. Evident numai probele pot confirma sau nu teoria. Cel putin la capitolul cap de ungere dublu al meu merge fara cusur de 8000 km, cand am facut ultimile modificari minore, dar esentiale. Ce ma freaca in continuare este inchiderea completa a uleiului cand opresc motorul si reglajul fin si repetabil al picurarii. :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa stii ca sunt tare vaaaaaaaaaaassste in comparatie cu multi analfabeti atehnici de pe motohabarnist.ro...

 

ti-e ciuda?

 

si-uite asa am facut 4200 de posturi. repet: ti-e ciuda?

 

Mai zic odata: 83 de pagini de bullshit despre un rahat de lant pe care poti sa-l ungi cu ulei de floarea soarelui si sa-l speli cu pur universal si tot rahatul ala e... capisci...?

 

dar pe mine ma amuza discutiile savante despre lucruri de 2 lei

 

Pai nah, ruginesc de ciuda ca lantul fara scottoil. Nici n as fi observat ca ai facut mii de posturi, dar acu ca mi ai spus... Uite, mai sus scrie ca esti super membru... wow... Pana azi ma intrebam cati ani tre sa treaca pana primesti o bulina de motociclist acolo, la avatar. Ma gandeam ca tre sa faci multi km, sa ai motor cat mai mare, sa masori forta cu care strangi un surub doar cu bicepsu, ca sa nu-l rupi. Acu am inteles. Tu cum faci? AI mai avut timp sa te dai si cu mobra? Sau cum faci> mai bagi un post, mai faci o tura in juru' blocului. Te mai uiti sa vezi daca exista vre-un topic in care n ai postat.

 

Nu vor cehii sa vorbeasca si cu tine? Asta tre sa fie... S-au prins ca le stii pe toate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nah, ruginesc de ciuda ca lantul fara scottoil. Nici n as fi observat ca ai facut mii de posturi, dar acu ca mi ai spus... Uite, mai sus scrie ca esti super membru... wow... Pana azi ma intrebam cati ani tre sa treaca pana primesti o bulina de motociclist acolo, la avatar. Ma gandeam ca tre sa faci multi km, sa ai motor cat mai mare, sa masori forta cu care strangi un surub doar cu bicepsu, ca sa nu-l rupi. Acu am inteles. Tu cum faci? AI mai avut timp sa te dai si cu mobra? Sau cum faci> mai bagi un post, mai faci o tura in juru' blocului. Te mai uiti sa vezi daca exista vre-un topic in care n ai postat.

 

Nu vor cehii sa vorbeasca si cu tine? Asta tre sa fie... S-au prins ca le stii pe toate

 

Dragul meu Liviu.

 

Imi pare rau sa te dezamagesc dar afla ca am motocicleta, merg cu ea de cate ori am ocazia, fac anual in jur de 10000 - 12000km din care 90% drumuri peste 200km, repar motocicleta mea de cate ori am ocazia SINGUR, cer sfaturi cand nu stiu, dau sfaturi cand am ocazia si stiu.

 

Din pacate serviciul ma tine tintuit in fata calculatorului cam 8ore pe zi, 5 zile pe saptamana. Daca tot faci statistici despre mine, verifica si IP-urile de pe care postez... si vezi ca 95% sunt de la serviciu. Nu toata lumea lucreaza la sapa... in afara tarii.

 

Daca nu ai fi rau ai cauta pe acest forum:

 

- de cate ori am ajutat pe cineva cu sfaturi pertinente.

- de cate ori am cautat pentru altii manuale, fotografii din manuale, traduceri si alte alea

- de cate ori m-am intalnit cu motociclisti romani veniti in Cehia, ajutandu-i cu sfaturi si chiar cazare fara sa-i cunosc decat de pe forum...

- de cate ori am postat fotografii din locuri unde multi nu au ajuns si cum am sfatuit ca se poate vizita Europa cu bani putini.

- etc etc etc

 

Bine ca vezi numai cand fac misto ---- in cazul de fata de un obosit de lant.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred totusi ca limba romana este mai bogata si permisiva decat poate cuprinde orice dictionar. Fara a fi un pasionat al exprimarilor exacte am auzit des: a investi bani, timp, sentimente,etc, fara a fi vorba despre intreprinderi sau profit. Daca gresesc scuze, am facut scoala la seral si destul de mult a trecut de atunci. Revenind la subiectul amuzant, unul dintre primele modele pe care le-am analizat a fost cel descris de tine. Ce nu m-a convins la el a fost tocmai curgerea exterioara a uleiului pe cele doua firicele care in condiile prafului de la noi si a ploi nu cred ca sant eficiente. Curgerea prin furtunase duce uleiul la cativa mm de lant si astfel ajunge sigur unde trebuie. Evident numai probele pot confirma sau nu teoria. Cel putin la capitolul cap de ungere dublu al meu merge fara cusur de 8000 km, cand am facut ultimile modificari minore, dar esentiale. Ce ma freaca in continuare este inchiderea completa a uleiului cand opresc motorul si reglajul fin si repetabil al picurarii. :unsure:

Pai ai auzit la altii a investi pentru ca si eu au auzit la altii, care vorbesc gresit. Singurul care are dreptate e DEX-ul. Cuvintul poate fi folosit metaforic doar acolo unde poate fi vorba de obtinerea vreunui profit de orice fel. Punct.

 

Ca sa revin si eu, nu pricep de ce crezi ca uleiul curge pe exterior. Te asigur ca nu se intimpla asa, nici nu are cum, devreme ce uleiul "izvoraste" dintre cele doua urechi. Din pacate inca nu am aparat foto ca sa fac poze dar o sa fac rost cit de curind. Cred ca zimtii de pe interorul panglicilor au un rol in ghidarea uleiului. Chiar am examinat curgerea uleiului indeaproape si nu ajunge deloc pe exterior.

 

Ieri mi-a picat o fisa: ungatorul nu e musai sa stea pornit tot timpul, oricum daca e lasat sa mearga citeva minute, chiar la debit de o picatura la 20 de secunde, e practic echivalent cu o ungere completa cu pensula. Adica oricum sare ulei pe roata si la ungerea cu pensula iar efortul de deschidere/inchidere a robinetului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca-s curios cum o sa iasa.

 

 

 

Intrebare: cu ce o fi mai destept uleiul asta de la Scottoiler?

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_...tnr_gr=10003133 ca tot ulei e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai robinet am, recipient am, un fel de duza am, furtunas am, coliere de plastic am, bormasina am... trebuie doar sa le pun cap la cap...

multumesc de idee ante-proiectantilor.... :crack:

 

Am si abtibild galben cu "Scotoiler"..... :unsure: :polite:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am montat versiunea imbunatatita de ungator si miine ii bag test pe distanta mai lunga. Un rezumat al concluziilor de pina acum:

 

- e recomandat de folosit un cap de pix cu bila mica (am observat ca deobicei pixurile care scriu mai subtire au virful metalic al minei argintiu, nu auriu); chiar si cu ulei 80W90, folosind un astfel de cap de mina debitul e OK, poate chiar prea mare;

- nu curge nici o picatura de ulei pe exteriorul panglicilor; chiar am examinat cu atentie sa vad daca e asa, si e; cred ca Bogdan a crezut asta pentru ca probabil nu a inteles exact cum am confectionat capul de ungere, deci repet: cele doua panglici puse fata in fata (cu partea zimtata inspre interior) sint introduse FORTAT intr-un furtunas de plastic pentru acvarii, de asta trebuie data gaura dintre ele, nu curge deloc ulei prin exteriorul lor; am folosit cele mai late panglici pe care le-am vazut pina acum, cred ca au 4-5 mm latime;

- e recomandat un unghi cit mai mare fata de orizontala al capului de ungere, pentru ca uleiul sa se scurga pe panglici, nu sa picure din virful tubului; la un unghi de 45 de grade pare sa fie ok, devreme ce s-a format o pelicula continua de ulei pina la capatul panglicilor acesta se scurge fara probleme;

- e bine de lasat o distanta de macar 5 mm, poate chiar 1 cm si ceva intre imbinarea panglicilor, unde sint fortate in tub, si pina la dintii pinionului spate; spita cu care sint prinse de bascula (in cazul meu) se mai poate misca/deforma in timp si risti astfel sa fie prins capul de ungere intre pinion si lant; chiar si asa, ansablul fiind format din plastic (cu exceptia spitei) tot e relativ safe (in lupta dintre plastic si fier, fierul invinge);

- recomand ca capetele panglicilor sa intre in contact cu pinionul suficient de departe de dintii acestuia, pentru ca panglicile sa nu fie agatate; iar daca sint curbate de asa maniera incit sa apese suficient de tare pe pinion, chiar daca se rod in timp, vor ramine in contact cu acesta;

- lungimea spitei (sau sirmei) care tine capul de ungere trebuie sa fie cit mai mica si e recomandat material de rigiditate maxima (de asta am folosit o spita de bicicleta si nu altceva) pentru ca spita sa nu vibreze sau chiar sa se indoaie in timp de la vibratii sau mai stiu eu ce;

 

Sint constient ca din cauza ca nu am postat fotografii treaba pare complicata, dar credeti-ma ca e banal de confectionat minunatia, si singura dificultate, daca poate fi numita asa, e sa indoi spita/sirma in asa fel incit capul sa stea cum trebuie, centrat pe pinion si la distanta si unghiul care trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai na, sa bagi si poze pana la urma.

 

In final cam cat ulei ajunge pe bascula si janta? Ca ai pus o poza de pe flickr cu niste pagini in urma si in setul de poze am gasit astea:

Tipul si-a instalat Loobman, da' sa mor de inteleg ce dracu a facut de i-a iesit asa...

142666772_bb43ef448f_o.jpg

 

142666794_4dfbd31e6f_o.jpg

 

142666804_d3864bc281_o.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OMFG, da' ala chiar mai merge cu motorul in halul ala? Cred ca a folosit un ulei foarte subtire, probabil 10W.

Am facut azi vreo 20 de km pentru a testa minunatia in varianta imbunatatita. Chiar si cu ulei 80W90 si cu cap de mina de pix cu gaura mica curge destul de mult ulei, cam o picatura la 20 si ceva de secunde. Ma asteptam ca schimbarea capului de pix cu unul cu gaura mai mica sa micsoreze debitul, dar se pare ca n-o face in masura in care m-am asteptat.

Insa janta, bascula si pneul nu arata in nici un caz in halul ala. E drept ca sare ceva ulei, mai ales daca mergi mai mult, dar sare tot cam cit sare si la ungerea cu pensula. Insa, asa cum am zis si mai sus, mi-am dat seama ca nu e nevoie sa-l lasi deschis tot timpul. Daca mergi cu el deschis 10-15 de minute deja e echivalent cu o ungere cu pensula sau cu sprayuri speciale, pe care oricum o faceai la 300 de km. Il lasi deschis odata la citeva zile, sau chiar mai rar, cite 15 minute si gata, lantul arata ca nou. Cit despre mizerie, eu nu am enduro sau cross, deci merg doar prin oras. N-am vazut sa se prinda mizerie de lant, chiar arata mult mai curat ca niciodata.

Nu sint un perfectionist si consider ca ungatorul meu a ajuns intr-o faza definitiva. Am urmarit sa scap de statul in genunchi linga lant si de cheltuit banii pe produse de curatat si uns -> solved.

Saptamina viitoare o sa rezolv problema cu aparatul foto si o sa vedeti exact despre ce vorbesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai na, sa bagi si poze pana la urma.

 

In final cam cat ulei ajunge pe bascula si janta? Ca ai pus o poza de pe flickr cu niste pagini in urma si in setul de poze am gasit astea:

Tipul si-a instalat Loobman, da' sa mor de inteleg ce dracu a facut de i-a iesit asa...

142666772_bb43ef448f_o.jpg

 

142666794_4dfbd31e6f_o.jpg

 

142666804_d3864bc281_o.jpg

 

Noroc ca ai janta neagra , eu am galbena si pana acum il spalam cu gazolina si pe urma ii dadeam cu spray de lant , nu-l mai lasam sa se usuce , si imi colora janta f tare, astazi am curatat lantul cu spray de lant, l-am lasat sa se usuce, si pe urma i-am dat cu spray de ungere,

Sunt sigur ca o sa mai sara insa nu ca inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ecko72t:

1. nu mai da quote la mesaje care contin poze

2. nu e vorba de janta lui Mr. Watt, se referea la o poza de pe net pe care am postat-o eu,

 

Mesaj completat

PS: mie sprayul de lant nu mi-a sarit niciodata pe janta sau roata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tipul si-a instalat Loobman, da' sa mor de inteleg ce dracu a facut de i-a iesit asa...

 

A gresit instalarea, "furca" prin care curge lubrifiantul e prea sus si prea departe de foaia lantului. Distanta prea mare pana la lantz sau foaie permite curentilor de aer (la viteza) sa imprastie uleiul (ma intreb daca in mers mai ajunge ceva pe lant) ... pozele sunt mai degraba un exemplu concret de "ASA NU !!!"

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A gresit instalarea, "furca" prin care curge lubrifiantul e prea sus si prea departe de foaia lantului. Distanta prea mare pana la lantz sau foaie permite curentilor de aer (la viteza) sa imprastie uleiul (ma intreb daca in mers mai ajunge ceva pe lant) ... pozele sunt mai degraba un exemplu concret de "ASA NU !!!"

 

Ride Safe!

Sincer nu cred sa fie asta. Cit de tare trebuie sa bata vintul ca sa zboare atit ulei? Si oricum uleiul nu ajunge pe exterior, cum am mai zis de citeva ori. As paria pe ulei prea subtire sau lipsa unui limitatort de debit (ma gindesc ca si Loobman-ul are asa ceva). Mw. Watt, te asigur ca folosind virful de mina de pix si ulei 80W90 nici vorba sa sara atit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu cred sa fie asta. Cit de tare trebuie sa bata vintul ca sa zboare atit ulei?

 

Cam cat de "tare bate" vantul cand mergi cu 100+km/h?... nu e vorba de vantul in sine ci de curentul de aer si turbioanele ce se formeaza in jurul motorului. Cu cat viteza e mai mare, cu atat "vantul" e mai puternic.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

cu ce merge uns lantul beton:

 

http://www.stableenergies.com/prodinfo.asp?number=CC-HHS2000

 

folosesc de curand

 

Cam cat tine o ungere si unde ai gasit asa ceva in RO? (cat costa)?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam cat de "tare bate" vantul cand mergi cu 100+km/h?... nu e vorba de vantul in sine ci de curentul de aer si turbioanele ce se formeaza in jurul motorului. Cu cat viteza e mai mare, cu atat "vantul" e mai puternic.

 

Ride Safe!

In fine, eu totusi cred ca e si un debit prea mare acolo.

 

Am rezolvat cu aparatul foto. Mai multe poze incluzind instructiuni pentru construire aici: http://picasaweb.google.com/calindorohoi/DIYChainOiler#

Comentariile sint in engleza pentru ca am postat "tutorialul" si pe un forum strain. Se poate observa in citeva poze si cit ulei ajunge pe roata. A se nota ca arata asa dupa cca. 100 de km de utilizare in regim de oras si cca. 10 km in afara (~120 km/h). Iar din acesti aproximativ 100 de km circa jumatate au fost cu ulei 10W40 care picura mult prea des.

post-24366-1249241551_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In fine, eu totusi cred ca e si un debit prea mare acolo.

 

Am rezolvat cu aparatul foto. Mai multe poze incluzind instructiuni pentru construire aici: http://picasaweb.google.com/calindorohoi/DIYChainOiler#

Comentariile sint in engleza pentru ca am postat "tutorialul" si pe un forum strain. Se poate observa in citeva poze si cit ulei ajunge pe roata. A se nota ca arata asa dupa cca. 100 de km de utilizare in regim de oras si cca. 10 km in afara (~120 km/h). Iar din acesti aproximativ 100 de km circa jumatate au fost cu ulei 10W40 care picura mult prea des.

 

Nu te contrazic, e foarte probabil sa fie vorba SI de debit prea mare.

 

In pozele cu "gadgetul" DIY se vede clar ca benzile de plastic de ghidaj sunt in contact direct cu foaia rotii spate (foarte diferit de pozele anterioare).

 

Repet, strict personal am considerat ca mizeria ce se acumuleaza in timp la folosirea uleiului pentru ungerea lantului e prea mare ca sa fie o solutie permanenta, indiferent ca se foloseste "sistem dedicat" sau ungere manuala. Lasand la o parte jeanta, bascula, aparatoarea lantului ... etc., dupa un timp, cand desfaci capacul pinionului de atac o sa gasesti depuneri de nu o sa'ti vina sa crezi.

 

Probabil metoda este foarte practica insa din punctul meu de vedere mult prea "mizerabila" ca sa o fac permanenta.

 

Mai demult am gasit undeva (intr'o revista) un proiect foarte interesant, un sistem similar celui in discutie, insa lubrifiantul era un amestec de ulei, vaselina, parafina, grafit... si nu mai stiu ce, care la temperatura ambianta era gel. Dupa pornirea motorului, micul rezervor in care se afla era incalzit cu o rezistenta electrica si devenea fluid, era pompat in instalatie si, dupa ce intra in contact cu lantul revenea (intr'o oarecare masura) la starea initiala. Din pacate au trecut multi ani de atunci si colectiile mele de reviste moto au fost folosite de fiica mea drept maculatura la scoala (nu vreti sa stiti ce s'a intamplat cu colectia "Playboy" :rolleyes: ).

 

Daca cineva ar reusi sa "resusciteze" proiectul, intr'o solutie practica... probabil ca voi fi primul sa cumpar "produsul". Pana atunci, spray'ul "dedicat" face regula (desi am mai folosit tot felul de ciudateniile de la antenele de la nava, nu am putut face din asta o regula pentru ca nu le'am gasit la magazinele din RO).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In pozele cu "gadgetul" DIY se vede clar ca benzile de plastic de ghidaj sunt in contact direct cu foaia rotii spate (foarte diferit de pozele anterioare).

Am spus clar de la inceput si nu stiu de cite ori si in ce fel sa mai repet ca noutatea si avantajul (dupa mine) Loobman-ului e ca panglicile ating pinionul, ceea ce duce la pierderi mai mici de ulei. Sincer ungator cu picurator nu mi-as pune niciodata din motivele discutate mai sus: sint convins ca vintul si curentii care se formeaza in mers ar zbura mare parte din ulei pe roata.

 

Repet, strict personal am considerat ca mizeria ce se acumuleaza in timp la folosirea uleiului pentru ungerea lantului e prea mare ca sa fie o solutie permanenta, indiferent ca se foloseste "sistem dedicat" sau ungere manuala. Lasand la o parte jeanta, bascula, aparatoarea lantului ... etc., dupa un timp, cand desfaci capacul pinionului de atac o sa gasesti depuneri de nu o sa'ti vina sa crezi.

Am demontat capacul pinionului de 2 ori pina acum, la cele doua schimbari de lant. Stiu ce se formeaza acolo si crede-ma, n-am folosit decit porcaria aia de Motul cit timp am avut Tsubaki (exceptind poate 1000 de km cu ulei). Era strat de cel putin 5 mm cu aspect si consistenta de vaselina groasa. Ti-ai pus vreodata problema unde se duce smecleul ala de pe lant? Pentru ca se duce undeva, de evaporat nu se evapora. Se duce pe jos si in capacul pinionului.

 

Probabil metoda este foarte practica insa din punctul meu de vedere mult prea "mizerabila" ca sa o fac permanenta.

Eu am cumparat Banditul (model 1996) cu manual de intretinere original. In acest manual scrie ca lantul se unge cu ulei 80W90, pe vremea aia cred ca inventia "revolutionara" cu teflon nu exista. Ma intreb cum reuseau sa mearga sarmanii oameni cu motorul pe vremea aia.

 

Mai demult am gasit undeva (intr'o revista) un proiect foarte interesant, un sistem similar celui in discutie, insa lubrifiantul era un amestec de ulei, vaselina, parafina, grafit... si nu mai stiu ce, care la temperatura ambianta era gel. Dupa pornirea motorului, micul rezervor in care se afla era incalzit cu o rezistenta electrica si devenea fluid, era pompat in instalatie si, dupa ce intra in contact cu lantul revenea (intr'o oarecare masura) la starea initiala. Din pacate au trecut multi ani de atunci si colectiile mele de reviste moto au fost folosite de fiica mea drept maculatura la scoala (nu vreti sa stiti ce s'a intamplat cu colectia "Playboy" :rolleyes: ).

Ideea cu ungatorul cu rezistenta suna interesant dar mi se pare inutil de complicat si nu vad care e avantajul real. In afara de faptul ca problema pe care bogdan_harea o rezolva cu o valva vacuumatica si $cottoiler cu una electrica (si eu cu robinet manual) ei o rezolva cu amestecul ala minune, nu vad care-i diferenta.

 

PS: poate o conving pe sor'mea sa vinda colectia ei Playboy. Ce pana mea poate gasi interesant un barbat in revista aia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cumparat Banditul (model 1996) cu manual de intretinere original. In acest manual scrie ca lantul se unge cu ulei 80W90, pe vremea aia cred ca inventia "revolutionara" cu teflon nu exista. Ma intreb cum reuseau sa mearga sarmanii oameni cu motorul pe vremea aia.

 

"Sarmanii oameni" de pe "vremea aia" nici macar nu aveau lanturi cu O,X,RW... etc.,- ringuri. Se mergea pe lant "clasic" si, in afara de curse, se folosea un fel de "ciorba" de seu de oaie, grafit, vaselina... in care lantul era "fiert" cam odata pe saptamana (inca am cicatricile unei arsuri de acest "tip" :rolleyes: ... zici ca'i tatuaj - 2 zale de lantz, inclusiv boltul). Motoarele comuniste, "comerciale" (gen JAWA, IJ) aveau lantul protejat de niste trasee de cauciuc (foarte periculoase in cazul ruperii).

 

Ideea cu ungatorul cu rezistenta suna interesant dar mi se pare inutil de complicat si nu vad care e avantajul real. In afara de faptul ca problema pe care bogdan_harea o rezolva cu o valva vacuumatica si $cottoiler cu una electrica (si eu cu robinet manual) ei o rezolva cu amestecul ala minune, nu vad care-i diferenta.

 

Te pripesti, nu ai inteles ideea. Nu e vorba de "valva" sau activarea sistemului in sine ci ca "amestecul lubrifiant" (gel), ca sa devina lichid este incalzit. Dupa ce intra in contact cu lantul, la temperatura ambianta (oarecum), revine in starea initiala. Adica muuuuult mai gros decat orice ulei. Avantajul ar fi ca nu mai sare atat de repede de pe lant. Got it?

 

 

Ce pana mea poate gasi interesant un barbat in revista aia (Playboy)?

 

A fost odata cand nu erau alte variante...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...