Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu profesor! decat sa-ti faci atatea probleme mai bine da fuguta in Militari destul de aproape de facultate si cu ocazia asta vezi si mai inveti ceva. Telefonul ti l-am dat deci daca chiar te intereseaza vin-o la un mic curs de uns lantul. Gratis si fara examen :moto:

Merci beaucoup, grazie, blagodaria, spasibo balshoi, nu sunt interesat de ce vinzi/produci. Si nici ceva istet sa zici nu constat. Deci nu, nici pt invatat despre masini de cusut. Succes! :kiss: :lol: :D

Mesaj completat

Wow!, ce s-a intamplat aici? :love:

Mesaj completat

post-7046-1289223006_thumb.jpg

 

@Cesar,

 

Mereu m-am intrebat si eu acelasi lucru, dar tu omiti un spatiu, si anume cel desenat de mine cu albastru deschis.

Spatiul dintre bucsa interioara si bucsa exterioara (rola) trebuie uns de asemenea.

Daca spatiul galben dintre bolt si rola interioara este bine protejat de oring.. atunci spatiul dintre rola exterioara si cea interioara nu e protejat de nimic..

 

Cred ca ungerea trebuie asigurata intre foaie/pinion si role si intre rola interna si rola externa.

Sub oring-uri si eu sunt de acord ca nu intra nici mama uleiului..

 

Intre pinion si rola da - s-ar putea face cu eficienta teoretica maxima daca lantul ar fi submers in ulei. Exact ca la angrenaje - cutii de viteze.

 

In spatiul ala despre care vorbesti tu uleiul/unsoarea iese mult mai usor decat intra. Ideal e sa ramana acolo. Cat de multa ramane insa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, am omis, am o banuiala ca acolo frecarea e mica, miscarea este preponderent de rostogolire si nu de alunecare. Frecarea dintre capetele rolelor si zale insa cred ca e si mai mica. Cred ca e mai mica decat a placutelor pe disc "la liber"- exista acolo un joc.

Mesaj completat

De curiozitate Cezar... tu-ți ungi lanțu?

 

Da, dar niciodata nu-l ung din curiozitate :moto: :kiss: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar sa stii ca si eu sunt adeptul ne-ungerii lantului.. si am si testat la drum lung si am constatat ca e mai bine uns decat ne-uns.

 

Din cand in cand e bine sa mai dai o spoiala pe el de ce-o fi.. - adeptul ungatoarelor automate nu sunt, tocmai pentru ca-mi elimina mie placerea de a bibili lantul.

 

Eu uneori folosesc spray de lant Valvoline alb - care mi s-a parut super OK.. fata de motul sau motorex, mai nou am o pipetuta de ulei de lant de drujba cu care il spoiesc ocazional pe care il gasesc exceptional ..

Lantul meu are 30.000km si isi continua expeditia (nu in solitar, cu tot cu pinioane) in continuare cu succes.

Daca o sa-mi pun vreodata ungator automat? Cred ca nu. De ce?

De lene.. si cum ziceam, daca il pun apoi io ce mai fac cand n-am ce face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezarica, bine ca ai ales sa ramaii la catedra, caci daca lucrai la facut avioane sigur se infigeau cu botul in pamant. Mi-e foarte greu sa cred ca si predai ceva legat de tehnica. Esti varza. Cu teoriile tale nici o masina de cusut n-o faceai sa mearga rotund. Eu nu-mi fac reclama si anunt aici ca nu mai am nici un sistem de ungere spre comercializare. Daca mai urmaresc discutiile de aici o fac numai pt a incuraja si pe altii sa incerce constructii homemade care sa-si faca treaba. Ii ajut cu tot ce pot. Eu am trecut la cardan :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valvoline facea (nu stiu daca mai face) un spray de lant care era de fapt o vaselina foarte suPtire in primele secunde de pulverizare. Foarte lipicioasa, intra peste tot. Era de culoare galbuie, maro deschis. Foarte buna, mi-a placut dar n-am mai gasit si acum dau Motorex cu teflon. Destept este sa nu se dea mult, daltfel se aduna mizerie, nisip, pamant, pietricele si lantul se transforma in polizor pentru pinioane. Am si ceva mai bun, Bel-Ray - cam scuNp, Dar nu sare deloc de pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valvoline facea (nu stiu daca mai face) un spray de lant care era de fapt o vaselina foarte suPtire in primele secunde de pulverizare. Foarte lipicioasa, intra peste tot. Era de culoare galbuie, maro deschis. Foarte buna, mi-a placut dar n-am mai gasit si acum dau Motorex cu teflon. Destept este sa nu se dea mult, daltfel se aduna mizerie, nisip, pamant, pietricele si lantul se transforma in polizor pentru pinioane. Am si ceva mai bun, Bel-Ray - cam scuNp, Dar nu sare deloc de pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valvoline facea (nu stiu daca mai face) un spray de lant care era de fapt o vaselina foarte suPtire in primele secunde de pulverizare. Foarte lipicioasa, intra peste tot. Era de culoare galbuie, maro deschis. Foarte buna, mi-a placut dar n-am mai gasit si acum dau Motorex cu teflon. Destept este sa nu se dea mult, daltfel se aduna mizerie, nisip, pamant, pietricele si lantul se transforma in polizor pentru pinioane. Am si ceva mai bun, Bel-Ray - cam scuNp, Dar nu sare deloc de pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cezarica, bine ca ai ales sa ramaii la catedra, caci daca lucrai la facut avioane sigur se infigeau cu botul in pamant. Mi-e foarte greu sa cred ca si predai ceva legat de tehnica. Esti varza. Cu teoriile tale nici o masina de cusut n-o faceai sa mearga rotund. Eu nu-mi fac reclama si anunt aici ca nu mai am nici un sistem de ungere spre comercializare. Daca mai urmaresc discutiile de aici o fac numai pt a incuraja si pe altii sa incerce constructii homemade care sa-si faca treaba. Ii ajut cu tot ce pot. Eu am trecut la cardan. Uleiul, fie ca provine din spray sau din ungere automata, intra peste tot chiar si in spatele O-ringurilor printr-un proces simplu. Se numeste capilaritate. Problema la spray este ca la fel de usor cum intra la fel de usor se si elimina datorita fortelor centrifuce si amestecarii cu praf sau spalarii cu apa de ploaie, dupa caz. La ungerea continua uleiul care asigura ungerea in interiorul lantului si la contactul cu pinioanele este primenit mereu. O parte se amesteca cu praful sau apa si este eliminat, iar alta parte ramane sa-si faca treaba in/pe lant. Cu acelasi dispozitiv faci si curatirea si ungerea lantului si a pinioanelor in zona de angrenare. Greu de crezut, dar chiar asa se intampla. Ungerea insa devine importanta doar daca parcurgi sute de km pe zi, multe zile pe an. Daca faci putini km pe an si speli/ungi lantul de cateva ori este OK. Nu pierzi prea multa vreme spaland mizeria, ai lantul cat de cat uns si kitul de lant te tine cu anii, chiar daca nu depasesti cu el 20000km din care ultimile mii acompaniate de zornaieli serioase. Nu merita investitia intr-un ungator de lant decat daca esti foarte comod si nu-ti place sa te murdaresti pe maini, sau daca faci zeci de mii de km pe an. Parerea mea. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Valvoline facea (nu stiu daca mai face) un spray de lant care era de fapt o vaselina foarte suPtire in primele secunde de pulverizare. Foarte lipicioasa, intra peste tot. Era de culoare galbuie, maro deschis. Foarte buna, mi-a placut dar n-am mai gasit si acum dau Motorex cu teflon. Destept este sa nu se dea mult, daltfel se aduna mizerie, nisip, pamant, pietricele si lantul se transforma in polizor pentru pinioane. Am si ceva mai bun, Bel-Ray - cam scuNp, Dar nu sare deloc de pe lant.

Mesaj completat

Cezarica, bine ca ai ales sa ramaii la catedra, caci daca lucrai la facut avioane sigur se infigeau cu botul in pamant. Mi-e foarte greu sa cred ca si predai ceva legat de tehnica. Esti varza. Cu teoriile tale nici o masina de cusut n-o faceai sa mearga rotund. Eu nu-mi fac reclama si anunt aici ca nu mai am nici un sistem de ungere spre comercializare. Daca mai urmaresc discutiile de aici o fac numai pt a incuraja si pe altii sa incerce constructii homemade care sa-si faca treaba. Ii ajut cu tot ce pot. Eu am trecut la cardan. Uleiul, fie ca provine din spray sau din ungere automata, intra peste tot chiar si in spatele O-ringurilor printr-un proces simplu. Se numeste capilaritate. Problema la spray este ca la fel de usor cum intra la fel de usor se si elimina datorita fortelor centrifuce si amestecarii cu praf sau spalarii cu apa de ploaie, dupa caz. La ungerea continua uleiul care asigura ungerea in interiorul lantului si la contactul cu pinioanele este primenit mereu. O parte se amesteca cu praful sau apa si este eliminat, iar alta parte ramane sa-si faca treaba in/pe lant. Cu acelasi dispozitiv faci si curatirea si ungerea lantului si a pinioanelor in zona de angrenare. Greu de crezut, dar chiar asa se intampla. Ungerea insa devine importanta doar daca parcurgi sute de km pe zi, multe zile pe an. Daca faci putini km pe an si speli/ungi lantul de cateva ori este OK. Nu pierzi prea multa vreme spaland mizeria, ai lantul cat de cat uns si kitul de lant te tine cu anii, chiar daca nu depasesti cu el 20000km din care ultimile mii acompaniate de zornaieli serioase. Nu merita investitia intr-un ungator de lant decat daca esti foarte comod si nu-ti place sa te murdaresti pe maini, sau daca faci zeci de mii de km pe an. Parerea mea.

Forte centrifuce... fiti-ar stilul de manelsit de ras. :moto: :kiss: :lol: Se primeneste.... cum ma? Sa te duci la Honda sa le zici sa bage vaselina in baia de ulei si ulei pe lantul de transmsie. pff.. esti muci

Catedra doar o data pe an - restul insa, treci prin militari sa inveti meserie amatorule. O tabla pe abkant nu stii sa indoi :D gasesti harta la semnatura.

Mesaj completat

Daca sunt "sealed", cum bagi uleiul acolo unde vrei sa intre, adica intre bucsa si bolt, unde diametrele celor doua sunt foarte apropiate. Doar prin efect capilar?

Pff... carente mari la citirea si intelegerea unui text. Da-te batut ingineru' de masini de cusut! :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca nu sunt singurul care mananca sau mai incurca cateva litere. Esti si tu pe aproape. Macar sa fi inteles si tu cam cum se unge un lant. Si las-o mai moale cu aviatia, esti pe dinafara. Un adevarat inginer de aviatie nu o sa ignore sau minimalizeze niciodata un proces ce poate duce, in extrem, la catastrofa. Eu ma retrag din discutie. Ramai aici sau oriunde pe forum sa ne arati ceva facut de tine. Asfalt uscat daca folosesti 2 roti, dar si aici am unele indoieli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca nu sunt singurul care mananca sau mai incurca cateva litere. Esti si tu pe aproape. Macar sa fi inteles si tu cam cum se unge un lant. Si las-o mai moale cu aviatia, esti pe dinafara. Un adevarat inginer de aviatie nu o sa ignore sau minimalizeze niciodata un proces ce poate duce, in extrem, la catastrofa. Eu ma retrag din discutie. Ramai aici sau oriunde pe forum sa ne arati ceva facut de tine. Asfalt uscat daca folosesti 2 roti, dar si aici am unele indoieli.

 

Bun, primul progres, ai inteles ca nu te prinde baieteala pe forum si ai lasat-o asa. Perfect, asa putem discuta.

Ia oricare dintre parametrii pe care i-am expus mai devreme si pune-i in discutie. Este foarte util, zic eu. Atat timp cat nu avem cifre sau masuratori, e clar ca vor fi afinitiati si subiectivitate. Cifrele n-au cum sa minta, sunt mult prea usor de comparat.

Cel mai important aspect este viteza de deplasare.... nici unul dintre modelele de transmisie prin lant nu le ia in calcul. Eu am gazit un articol relativ recent cu masuratori facute pe o motocicleta sport de 600 pentru determinarea randamentului transmisiei finale. Sunt lucruri mai complexe descrise acolo.

 

Daca vrei s-o las moale cu aviatia, vorbeste cu patronul, convinge-l sa-l dea afara pe director, sa te puna pe tine si ma dai afara :moto: Daca te lasi tu pagubas insa de vorbe dintr-astea de grupa mijlocie, treci pe la mine pe la hala sa vezi avion la sol in probe de oboseala - o parte din aripa e proiectata si calculata de mine, proiectul de experimentare la sol si de vibratii tot de mine.... asa printre firimituri :kiss:

 

Hai mai bine vorbim despre lanturile astea, fiabilitate, tribologie, ungere ca avem mu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca nu sunt singurul care mananca sau mai incurca cateva litere. Esti si tu pe aproape. Macar sa fi inteles si tu cam cum se unge un lant. Si las-o mai moale cu aviatia, esti pe dinafara. Un adevarat inginer de aviatie nu o sa ignore sau minimalizeze niciodata un proces ce poate duce, in extrem, la catastrofa. Eu ma retrag din discutie. Ramai aici sau oriunde pe forum sa ne arati ceva facut de tine. Asfalt uscat daca folosesti 2 roti, dar si aici am unele indoieli.

 

Bun, primul progres, ai inteles ca nu te prinde baieteala pe forum si ai lasat-o asa. Perfect, asa putem discuta.

Ia oricare dintre parametrii pe care i-am expus mai devreme si pune-i in discutie. Este foarte util, zic eu. Atat timp cat nu avem cifre sau masuratori, e clar ca vor fi afinitiati si subiectivitate. Cifrele n-au cum sa minta, sunt mult prea usor de comparat.

Cel mai important aspect este viteza de deplasare.... nici unul dintre modelele de transmisie prin lant nu le ia in calcul. Eu am gazit un articol relativ recent cu masuratori facute pe o motocicleta sport de 600 pentru determinarea randamentului transmisiei finale. Sunt lucruri mai complexe descrise acolo.

 

Daca vrei s-o las moale cu aviatia, vorbeste cu patronul, convinge-l sa-l dea afara pe director, sa te puna pe tine si ma dai afara :kiss: Daca te lasi tu pagubas insa de vorbe dintr-astea de grupa mijlocie, treci pe la mine pe la hala sa vezi avion la sol in probe de oboseala - o parte din aripa e proiectata si calculata de mine, proiectul de experimentare la sol si de vibratii tot de mine.... asa printre firimituri :lol:

 

Hai mai bine vorbim despre lanturile astea, fiabilitate, tribologie, ungere ca avem mult mai multe in comun pe felia asta :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca nu sunt singurul care mananca sau mai incurca cateva litere. Esti si tu pe aproape. Macar sa fi inteles si tu cam cum se unge un lant. Si las-o mai moale cu aviatia, esti pe dinafara. Un adevarat inginer de aviatie nu o sa ignore sau minimalizeze niciodata un proces ce poate duce, in extrem, la catastrofa. Eu ma retrag din discutie. Ramai aici sau oriunde pe forum sa ne arati ceva facut de tine. Asfalt uscat daca folosesti 2 roti, dar si aici am unele indoieli.

 

Ai realizat ca baieteala nu te prinde si ai dat inapoi. Un progres, e bine!

 

Oricare dintre aspectele ridicate de mine mai devreme poate fi pus in discutie. parametrii cuantificabili sunt usor de comparat, parerile subiective nu. Cred ca poti fi in stare desi ai senzatia ca te pricepi extrem. N-are relevanta. Modelele de calcul ale randamentului sunt valabile pentru bicicleta, adica viteza mica. Am pus mana pe un articol in care sunt detaliate lucrurile mai complex si un aspect vita este viteza, nu ungerea.

 

Vorbesti cu patronul sa-l dea afara pe director si sa te puna pe tine, ma dai afara si in felul asta o las eu moale cu aviatia. :moto: Aceste vorbe de grupa mijlocie de la gradi insa nu ne ajuta la discutia despre transmisie :kiss: Treci pe la mine pe la hala si vezi avion in probe de oboseala cu aripa proiectata si calculata partial de mine, platforma experimentala proiectata si calculata de mine... asa, printre firimituri. Vino si iti arat. E in militari. dai click pe semnatura, ai date de contact acolo.

N-ai tu treaba cu aerospace, nu te mai da cunoscator.... :lol:

Asfalt uscat, fierul se repara, noi sa fim sanatosi, ei si-au dorit mai mult victoria si alte clisee. Pis!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata abia acum am inteles. Te bagi in seama pe diferite subiecte lansand teorii subtiri si polemici, pt a-ti promova service-ul din semnatura care traieste tocmai din spalat si uns lanturi. Succes in afacere, si in promovarea ei pe forum. Sper ca cele cateva zeci de ungatoare homemade, facute de mine sau de altii, sa nu-ti fi scazut cifra de afaceri. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca stau in dubii mari citind posturile legate de sistemele de ungere. Sunt 99% convins ca sunt frectie la piciorul de lemn. Dar sa nu vorbesc fara sa dau detalii.

In primul rand lubrifierea cu ulei ce urmareste? Adica tinta care este? frecarea intre pinion(foaie) si bucse, frecarea intre bolturi si bucse? Frecarea intre sliderul de bascula si lant?

Banuiesc ca cei mai multi dintre interesati folosesc lanturile "sealed" cu O-rings, Z-Rings, X-rings, etc. Daca sunt "sealed", cum bagi uleiul acolo unde vrei sa intre, adica intre bucsa si bolt, unde diametrele celor doua sunt foarte apropiate. Doar prin efect capilar? Dar cum, ca inainte de asta trebuie sa treca de ring-ul de cauciuc. Deci cum? Cum de nu iese uleiul de acolo prin forte inertiale?

Sa admit ca se urmareste ungerea intre pinioane si bucse. Cum se face ungere eficienta hidrostatica intre parti metalice in miscare. Ce presiune are pelicula (eu zic ca nu exista nici o pelicula, dar nu am masurat) dintre suprafetele in miscare relativa?

Cati motoristi isi adapteaza calcatura (raportul de transmisie finala) si marimea pinioanelor functie de regimul de viteza cu care circula? Eficienta sau randamentul depind de marimea lor si viteza.

Ce eficienta are ungerea excesiva care sare de pe lant cand pierderile cele mai mari de randament sunt prin tensiuni inertiale in lant? Acestea depind direct de masa lantului, diametrul pinioanelor si viteza.

Cat de tare se incalzeste un lant si cat de bun este un ulei de transmisie fata de un sprai care odata pulverizat se intareste pe lant si in proportie mare ramane acolo?

Cati motoristi si regleaza lantul cu motocicleta pe cric (total gresit) si nu stiu ca randamentul transmisie finale scade dramatic pt un lant prea tensionat?

 

Poza...si seria de intrebari...au facut sa se aprinda un beculet :kiss: ...cred ca am citit acelas lucru cu ceva timp in urma il am acasa ...foarte frumos abordat subiectul ... dar de acolo si pana la concluzia ca ungerea e frectie la picior de lemn :moto:

 

Pinionele nu prea intalnesc bucsele ci ROLELE de pe bucse prin ungerea lantului asta se urmareste reducerea coeficientului de frecare ROLA & BUCSA ...ROLA & Zaua ( pe lateral)...si ROLA &Pinion(e) ....si poate tot prin ungere evitarea "uscarii" O-ring Z-ring... ca ajunge prin efect capilar la BOLT - BUCSA ceva lubrefiant... nu stiu nu cred ca ajunge dar intre Z-ring si placutele ( zaua propri zisa) eu cred ca ajunge ...acest lucra va ajuta la conservare Z-Ring-ului care este elementul de etansare si care daca e OK... va pastra in zona BOLT - BUCSA lubrefiantul inchis "sealed" din fabrica.

 

Nu trebe ungere la ROLA - Bucsa sau poate fi neglijata ? Nah...GRESIT... lanturile uzate la extrem care le-am vazut aveau ROLA efectiv mancata de uzura ... peretii erau atat de subtiri incat au picat de pe lant sau erau sub forma de cilindru deschis pe generatoare ( nush cum sa explic mai bine ... ) AICI am nevoie de ungere AICI pierd o parte din " lucru mecanic , energie,cuplu..bla bla ce vreau sa il transmit " si il transform in caldura ...chiar daca am rostogolire frecare tot exista....si debea acuma ...BUCSA intalneste PINIONUL...cat pierd?Nu stiu... tot acolo in articolul ala ziceau ceva de genu 98% ca randament la viteze mici ( sub...pfff scuze e din burta 110 km/h?... nu imi aduc aminte era ceva in mile/h ) cu pinione mari... bla bla ceva cu efectul poligonal la lanturi.

 

Ce presiune are pelicula (eu zic ca nu exista nici o pelicula, dar nu am masurat) dintre suprafetele in miscare relativa?

 

Nu stiu ... dar de fiecare data cand am oprit si m-am uitat la colegii care au ungatoare pe ulei... nu era logic sa gasesc "zone uscate" pe ROLA daca presiunea e ASA DE MARE incat sa exulzeze complet pelicula?...eu nu le-am vazut...DAR am vazut in permanenta o pelicula lucioasa de ulei omni prezenta pe lant pe ROLA.

 

Arunca uleiul de pe lant in timp ? DA...si ce daca vine altul si uite asa avem efectul de "auto-curatare"

 

Cati motoristi isi adapteaza calcatura (raportul de transmisie finala) si marimea pinioanelor functie de regimul de viteza cu care circula? Eficienta sau randamentul depind de marimea lor si viteza.

 

Calcatura e deja aleasa de producator si o consider cel mai bun "compromis" fiind ales de zona in care se foloseste cel mai mult motorul.

 

Viteza mica >>> pinion mare, efect poligonal redus.

Viteza mare >>> pinion mic , efect fortei centrifuge mic

 

Intinderea lantului ... alta tema :D... nu doar la moto...3 % sageata din distanta dintre pinione... si nu esti departe de adevar...la moto avand o distanta varibila intre pinione se face cand disntanta e cea mai mare ...sau mai pe romaneste cand suspensia e incarcata.Pt ca acest lucru nu e chiar usor de realizat se ia reglajul asta si se "traduce ...transpune" la sageata pe cricul lateral de catre producator...adica el stie exact cat e distanta maxima intre pinione din proiectare...stie greutatea motorului stie lungimea cricului stie cat de "incarcata" va fi suspensia pe cricul lateral in format "stock" si poate spune o sageta de 40~45mm pe cric lateral >>> corecpunde la ~3% cu suspensia incarcata...de aici reglajul "pe cric".

 

Parerea mea :lol:

 

Ciao !

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni... Âşi răi....

Nu-Âşi au rostul insultele aici... ci la bere!

Fiecare-Âşi Âştie treaba lui.

După cum zicea Âşi Bogdan, la o motocicletă enduro-touring Âşi-ar avea rostul un asemenea sistem. Treaba asta e confirmată de foarte mulți drumeți de cursă lungă.

Referitor la produsele de uns lanțu (vasiline Âşi alte uleiuri speciale...) îÂşi au rostul al motociclete mai de stradă.

 

Dezavantajele Âşi avantaje pe care le-am văzut până acu la aceste produse:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-cele gen vasilină -> ung lanțu' bine dar nici nu mai reuÂşeÂşti să-l cureți frumos. Tre' să-l iei cu periuța Âşi cu motorina. Se lipeÂşte toată mizeria pe el Âşi nu sare veci.Trebuie să bibileÂşti lanțu des ca să-l cureți. Avantaj: nu murdăreÂşte frumusețe de motocicletă.

 

- alte uleiuri mai subțiri -> după 100-150 km (max 200km) lanțul zornăie de parcă n-a fost uns deloc. Produs relativ scum. Lanțul trebuie uns mai des. Mi se pare chiar inutil.

 

- ulei 10W40 Âşi alte uleiuri cât se poate de ieftine Âşi ordinare (6 RON/L) - ung lanțul cam 400km. Se spală foarte uÂşor cu vapu'. Dezavantaj: dacă dai prea mult sare pe jantă, basculă Âşi ceva pe marginea cauciucului dar fără să pună probleme de genul: ulei, cauciuc, viraj, poc. Un alt dejavantaj ar fii că se mai adună uleiul cu mizeria în carcasa de protecție a pinionului din față. Un alt avantaj al ungerii permanete e că nu prea o să mai existe frecare între lanț Âşi pinioane. Practic acestea nu se mai uzează sau cel puțin se uzează foarte greu.

Acum unii or să zică că nu există acea frecare sau că e neglijabilă. Practica arată contrariul.

 

 

Până acum are cele mai multe avantaje pentru o motocicletă enduro-turing ce se foloseÂşte în toate condițiile (noroi, ploaie, praf). Pentru a rezolva problemele de mai sus se foloseÂşte un ungător automat care reglat corect face să dispară aceste dezavantaje Âşi practic uiți de lanț Âşi-l ai în permanență curat.

 

 

Treburile scrise mai sus sunt observații făcute de mine în urma a destui km. Cel mai relevant test ar fii să ne întâlnim Âşi să băgăm o tură serioasă Âşi să vedem ce iese (uns lanțuri, băut o zeamă, spart capete...)

 

 

E normal ca oamenii să aibă păreri diferite dar e cam nasol când ideile sunt din auzite Âşi netestate. Ungatorul automat NU e obligatoriu, doar crează un confort sporit Âşi prelungeÂşte viața transmisiei. O echivalență manuală ar fii ca la fiecare 100-150 km să mai ungi Âşi să speli lanțul.

 

Cei ce nu cred în aceste mizerii Âşi aiureli n-au decât să-i lase pe fraierii care vor să testeze aceste lucruri.

 

 

Hai noroc Âşi la mai mare!

 

 

P.S. Marea majoritate a invențiilor s-au făcut Âşi din comoditate Âşi probabil lene: motocicleta e o bicicletă cu motor. Probabil din lenea de a da la pedale.... Discutabil!

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...