Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am incercat si eu azi solutia cu un 80w90 dar mi se pare ca se aude lantul in mers. E firesc?! De mentionat ca ar cam trebui sa il intind...dar cand il dam cu spray in primele 200km parca nu se auzea. vreau sa trec si eu la solutia asta dar sunt inca in stadiul de testare. Azi mi am luat spritiera si ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat si eu azi solutia cu un 80w90 dar mi se pare ca se aude lantul in mers. E firesc?! De mentionat ca ar cam trebui sa il intind...dar cand il dam cu spray in primele 200km parca nu se auzea. vreau sa trec si eu la solutia asta dar sunt inca in stadiul de testare. Azi mi am luat spritiera si ulei.

Asa este, la ungerea cu ulei indiferent daca este automata sau manuala lantul este putin mai zgomotos si asta pt ca nu mai este incarcat cu un strat de resturi din spray si praf, care stau lipite pe exterior si atenuiaza contactul intre lant si pinioane, sursa zgomotului. Este cred singurul dezavantaj care in cazul unui lant corect intins este chiar minor. Altfel uleiul este net superior oricarui spray. Noi ne-am jucat un an cu tot felul de uleiuri si dintre toate cel mai bun este uleiul de lant de drujba. Vascozitatea este mai constanta la variatia temperaturii, adera mai bine la lant, rezista mai bine la ploaie si nu se incarca cu praf.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este, la ungerea cu ulei indiferent daca este automata sau manuala lantul este putin mai zgomotos si asta pt ca nu mai este incarcat cu un strat de resturi din spray si praf, care stau lipite pe exterior si atenuiaza contactul intre lant si pinioane, sursa zgomotului. Este cred singurul dezavantaj care in cazul unui lant corect intins este chiar minor. Altfel uleiul este net superior oricarui spray. Noi ne-am jucat un an cu tot felul de uleiuri si dintre toate cel mai bun este uleiul de lant de drujba. Vascozitatea este mai constanta la variatia temperaturii, adera mai bine la lant, rezista mai bine la ploaie si nu se incarca cu praf.

pai bun si cat e litrul ca eu am gasit ulei de cutie de dacie 90w90 cu 6 lei :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai bun si cat e litrul ca eu am gasit ulei de cutie de dacie 90w90 cu 6 lei :cheers:

Pretul nu este relevant. Cu un litru de ulei, folosit intr-un ungator automat, poti merge 15-20000 km. Uleiul pe care-l folosim este Dolmar, fabricat in Germania, si la Hornbach, raionul de gradina costa mai putin de 15 roni/L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mno, am citit si eu topicu de pe advrider cu solventii care ataca sau nu o-ringurile. DAR nu am inteles ceva. Aia zic de wd-40 ca trece de oring si dizova lubrifiantul, pai spray-urile astea de pe piata nu ar trebui si ele sa treaca de o-ringuri si sa unga in spatele lor? Adica acolo e lubrifiant pus de producator si gata? M-au pus pe ganduri strainii astia :cheers:

Mesaj completat

Am gasit raspunsul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare....am citit posturile voastre de pe aici (legate de sprayul de lant). Eu vand sprayuri de curatat, uns etc...printre ele avem si un "KETTENSPRAY"....are 400 ml.

Pretul unui astfel de spray este de 30 RON.

Daca sunteti interesati...astept mesaje.

Bafta

Editat de fordpower
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare....am citit posturile voastre de pe aici (legate de sprayul de lant). Eu vand sprayuri de curatat, uns etc...printre ele avem si un "KETTENSPRAY"....are 400 ml.

Pretul unui astfel de spray este de 30 RON.

Daca sunteti interesati...astept mesaje.

Bafta

la Mol in benzinarie costa 20 lei, este non stop si reteaua extinsa in toata tara :( ... au si pt uns si pt curatat... 20 si 22 lei :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !

Am citit o mare parte din acest topic si am folosit si "Search" insa fara succes.

Puteti sa ma ajutati cu un sfat de urmat in cazul in care unele dintre zalele lantului s-au gripat? Cel mai probabil datorita unui drum mai lung pe ploaie urmat de o ignoranta fara margini a lantului spalat de ploaie, care a ruginit.

Am incercat cu tot felul de solutii de curatat lantul si de gresat (WD-40, spray lant Motul Enduro, spray lant Yacco etc.) dar degeaba. Acum l-am lasat la inmuiat cu o solutie pentru degresat suruburi gripate. Voi vedea zilele urmatoare ce se rezolva.

Sunt curios daca are cineva o metoda testata pentru rezolvarea acestei probleme.

Va multumesc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O metoda testata, dar nu cred ca se aplica mereu, este ca dupa ce degresezi, cureti, sa mergi cu lantul uns cat mai des cu ulei. Metoda a functionat la un prieten cu un Kawasaki Z7. Si zalele lui se gripasera dupa un drum de 3 zile pe ploaie. La mine acceasi problema nu s-a rezolvat cu ungerea cu spray dupa spalare si curatare. Eu am schimbat kitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, voi incerca sa merg cu el asa dar am o banuiala ca nici la mine nu o sa se rezolve.

Totusi, nu as vrea sa iau tot kitul caci pinionul si foaia sunt ok. Ma gandeam sa iau doar lant. Vazusem pe undeva ca se vindea la metru. Puteti sa imi spuneti la ce ar trebui sa ma uit in acest caz?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, voi incerca sa merg cu el asa dar am o banuiala ca nici la mine nu o sa se rezolve.

Totusi, nu as vrea sa iau tot kitul caci pinionul si foaia sunt ok. Ma gandeam sa iau doar lant. Vazusem pe undeva ca se vindea la metru. Puteti sa imi spuneti la ce ar trebui sa ma uit in acest caz?

 

Nu este un lucru cu care sa te joci. N-ai vrea sa pateasca ceva lantul ala la 140km/h :what:

Eu l-as schimba imediat. Sigur sunt terminate oringurile dupa griparea respectiva si solutiile la care a fost supus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat sa precizez ca in perioada de proba (cateva zeci de km) sa nu tragi prea tare de motor, ceva max 80-90km/h . Cel mai bine in oras. Daca nu se rezolva, aleluia, schimba kitul. Lant la metru am vazul acum ceva timp in Cotroceni la mag moto, dar nu-mi aduc aminte cum se chiama. Poti schimba si numai lantul, dar uzura kitului va fi data de pinioane, respectiv lantul se trage repede dupa uzura lor.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 17.000 km cu un lant de la Louis DID mentionez ca mai merge putin. S-a intins uniform si am uzura doar pe pinionul mic. L-am uns cu spray motul off-road ca doar asta fac cu motorul (dar si multi pe asfalt), l-am spalat cu motorina cand era murdar tare. Deci se poate ... Eu zic ca conteaza firma cateodata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu lantul original DID uns cu spray si spalat la 2 saptamani am mers 24000km. Tot cu DID uns automat cu ulei am mers 36000km si mai mergea minim inca 5000km. L-am schimbat pt ca-l aveam si urmeaza sa plec intr-o calatorie mai lunga. Cine doreste ungere automata poate incerca cu cele de firma vacuumatice sau electronice, sau ma poate contacta pe mine sau userul atw@.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !

Am citit o mare parte din acest topic si am folosit si "Search" insa fara succes.

Puteti sa ma ajutati cu un sfat de urmat in cazul in care unele dintre zalele lantului s-au gripat? Cel mai probabil datorita unui drum mai lung pe ploaie urmat de o ignoranta fara margini a lantului spalat de ploaie, care a ruginit.

Am incercat cu tot felul de solutii de curatat lantul si de gresat (WD-40, spray lant Motul Enduro, spray lant Yacco etc.) dar degeaba. Acum l-am lasat la inmuiat cu o solutie pentru degresat suruburi gripate. Voi vedea zilele urmatoare ce se rezolva.

Sunt curios daca are cineva o metoda testata pentru rezolvarea acestei probleme.

Va multumesc !

cartea mea "zice" "inlocuire" ... eu cand l-am spalat cele 3 zale cu probleme miscau cu mana dar fortate, si nu numai din greutatea lantului (cum scrie manualul)... cred ca griparea este cauzata de particule mici de nisip... daca oringul se dilata la spalare, atunci singurul loc pe unde pragul de siliciu poate iesi este numai pe langa role, sub oring ramanand suficient "material"...

..eu m-am dat cu cele 3 zale semigripate cateva mii km, dar cu ungator si maxim 150 kmh

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ultima versiune de ungator automat, cand moto stationeaza (la stop de ex) valva mai este actionata? Eu am citit mai tot topicul, dar e posibil sa fi sarit detaliul asta, ca nu mi-l amintesc :what:.

In principiu vreau sa ma apuc sa imi fac si eu un ungator automat, controlat tot de un microcontroler. E o aplicatie interesanta. Daca am intrebari, nelamuriri, pot apela la voi care l-ati facut deja pentru sfaturi? Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

curge la semafor... o picatura la 40-50 sec cat am eu , nu cred sa faca balta la semafor :what:

Daca vrei sa "faci farmacie" sau pe ecologistul poti alimenta valva prin senzorul de la cricu lateral si sa nu curga cat sta pe cric, dar la reglarea numarului de picaturi tre' sa-ti sprijini mobra cu ghidonul de perete :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa fi perfectionist trebuie sa legi instalatia prin becul ala de neutral ... firele de la senzorul din cutie :what: si vei putea face reglajul doar cand cutia este intruna dintre trepte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa fi perfectionist trebuie sa legi instalatia prin becul ala de neutral ... firele de la senzorul din cutie :what: si vei putea face reglajul doar cand cutia este intruna dintre trepte

Da, ar fi un plus sa existe si un fir de "comanda" care sa functioneze negat: la 12V opreste ungerea iar la 0V functioneaza normal. Nu stiu daca ungatorul marca bogdan_harea/@atw functioneaza asa sau are o facilitate similara. Oricum, 3-4 picaturi nu se simt. In rest, oricum opresti motorul, nu? :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...