Taz Asg Postat Ianuarie 26, 2011 Share Postat Ianuarie 26, 2011 Salutare,Săptămâna trecută am terminat Âşi montat un ungător de lanț... model propriu dar inspirat după multele discuții de aici. E compus din: - furtun gros prins pe cadru cu coliere (rezervorul de ulei) - pompă de Âşpriț de parbriz de dacie (model vechi de Âşprițieră). Modelele mai noi nu închid de tot uleiul când pompa nu merge. - picurătorul... e copiat de aici -> http://www.youtube.com/watch?v=7xg1bOcV3rI. A fost montat Âşi stat pe motor de peste 300 km Âşi nu s-a agățat, rupt, căzut. Menționez că m-am dat prin râu, pădure, forestiere, noroaie. - un releu de timp home made. Practic un temporizatror ce dă un impuls de 1s la 1min30sec sau 30 sec (alegerea o fac de la un buton montat pe un panou de comandă). Pe acel panou de comandă are: - buton Âşi butoff - switch de comutat între 1min30sec sau 30sec - durata între impulsuri - buton de uns manual cu s-a vrut în posturile anterioare - un leduleț ce-mi indică impulsu O să fac Âşi poze dacă se cere. se cer poze . cel putin eu vreau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 se cer poze . cel putin eu vreau macar schema electronica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 De partea electronică nu mă ocup eu. Am dat comandă cu ce intrări, ieÂşiri, timpi vreau Âşi cineva s-a ocupat de restul. Când o să mai trec pe acolo să mai fac niÂşte module dălea o să cer Âşi schema. Când o să montez pe motoru lu frati-miu o să fac poze mai detaliate la tot ce e acolo. Momentan pe motor nu se vede mare lucru. Zilele astea o să fac niÂşte poze cu ce se vede pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Ma repet, eu am facut intr-un an si cateva luni peste 40000km cu motorul echipat cu ungator cu regulator electronic. Nu am spalat lantul niciodata in tot acest interval. De obicei iarna desfaceam capul dublu de ungere si schimbam furtunasele subtiri ce duc uleiul la lant. Nu aveau nimic cele vechi, dar eu le schimbam preventiv, o singura data pe an. Este singura operatie pe care o faceam la ungator sau lant si odata la 3000-5000km completam cu ulei. Rezervorul meu, tot din furtun transparent, primea 175ml. Iar cu intertinere lantului si mie mi-a placut la inceput, dar mi-a trecut si nu-l curatam decat pe la 1000-1500 km parcursi. aproximativ la fel este si la mine... iar lantul il curat odata pe an, iarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 aproximativ la fel este si la mine... iar lantul il curat odata pe an, iarna umblam prin lucruri azi si-am dat de sprayurile pt lant (de curatare si de ungere)... slava Domnului ca am scapat ca naspa mai era (traiasca cardanu). tot timpu ma ungeam pe maini. apropos de ungatoare de lant, nu se murdareste roata din spate? (la mine era unsa mai tot timpu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 4, 2011 Share Postat Februarie 4, 2011 umblam prin lucruri azi si-am dat de sprayurile pt lant (de curatare si de ungere)... slava Domnului ca am scapat ca naspa mai era (traiasca cardanu).tot timpu ma ungeam pe maini. apropos de ungatoare de lant, nu se murdareste roata din spate? (la mine era unsa mai tot timpu). S-a mai tot discutat. Daca ungerea este in exces lantul zice merci! dar intradevar bascula si roata spate se pot murdari de ulei si in combinatie cu praful iese mult jeg. Daca pe drum prinzi cativa km de ploaie lucrurile se mai rezolva, apa spaland mizeria. Secretul este sa ungi lantul numai atat cat trebuie, pt ca orice cantitate de ulei mai mare decat poate lantul acumula este aruncata imediat si de aici mizeria. Cu controlul electronic al ungerii ai avantajul ca poti face reglajul foarte fin si repetitiv, functie de conditiile drumului sau meteo. Eu aveam cateva criterii de apreciere. Lant uns=O-ringuri lucioase si curate, mizerie pe bascula si roata=ulei in exces si micsoram cantitatea de ulei de regula la jumatate din cea precedenta. O-ringuri mate, prafoase insemna lant deficitar uns si dublam debitul de ulei. Dupa un timp ajungi sa-ti cunosti motorul si instalatia de uns si gasesti reglajele perfecte. M-am simtit foarte bine cand la intoarcerea din concediu dupa peste 5000 km facuti in toate conditiile meteo posibile, 40 grade, ploaie torentiala sau mocanesca si chiar zapada, lantul era perfect curat, iar motorul l-am spalat numai cu sampon si apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Februarie 6, 2011 Share Postat Februarie 6, 2011 Toate solutiile care lungesc viata lantului si au fost verificate sunt bune cand voi avea timp voi incerca montarea unei aparatori impreuna cu burdufuri cred ca este cea mai buna optiune fabricantii nu monteaza din mai multe motive , au lanturi de vanzare si au drumurile curate deci nu este nevoie. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 6, 2011 Share Postat Februarie 6, 2011 Nu am mai vazut de mult motoare cu lantul acoperit cu tabla, plastic sau burdufe. Nu mai tin minte motivul, dar la Mobra a fost unul din primele lucruri demontate. Cred ca circula legenda ca se pot rupe si bloca lantul. Atunci era mai usor de curatat lantul. Avea siguranta si se putea demonta repede si-l fierbeam intr-un amestec de seu de oaie, stearina si ulei de motor. Surprinzator combinatia rezista cam o luna pe lant, Mobra fiind zilnic pe sosea si nu facea mizerie. Cel putin asa-mi aduc eu aminte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheLegend Postat Februarie 7, 2011 Share Postat Februarie 7, 2011 "Cred ca circula legenda ca se pot rupe si bloca lantul." - Nu era deloc legenda, la Mobra chiar se si intampla! Tratamentul cu seu era "the best" la vremea aia, general valabil. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
co98 Postat Februarie 17, 2011 Share Postat Februarie 17, 2011 Nu am mai vazut de mult motoare cu lantul acoperit cu tabla, plastic sau burdufe. Nu mai tin minte motivul, dar la Mobra a fost unul din primele lucruri demontate. Cred ca circula legenda ca se pot rupe si bloca lantul. Atunci era mai usor de curatat lantul. Avea siguranta si se putea demonta repede si-l fierbeam intr-un amestec de seu de oaie, stearina si ulei de motor. Surprinzator combinatia rezista cam o luna pe lant, Mobra fiind zilnic pe sosea si nu facea mizerie. Cel putin asa-mi aduc eu aminte! Sunt interesat de un ungator automat pt dl650. cat costa si cam in cat timp ar fi gata (pt mai laprimavara sa l montez) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ranger Postat Februarie 25, 2011 Share Postat Februarie 25, 2011 Salutare Si pe mine ma intereseaza aceasta problema insa dupa cite vad pe aici cea mai corecta ramane sprayul de lant . Din cite am mai vazut eu se mai foloseste kerosen pentru treaba asta , insa nu stiu de unde sa gasesc asa ceva . Poate cineva stie cit costa si unde se gaseste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 21, 2011 Share Postat Martie 21, 2011 Va anunt ca am reusit performanta de a citi tot topicul, am confenctionat un picurator dublu, din o bucata de aluminiu gaurita si daua tevi de 1.8mm diametru exterior. Azi caut si o electrovalva de GPL dar am nevoie de temporizator. Cine ma poate ajuta? Mesaj completat Salutare,Săptămâna trecută am terminat Âşi montat un ungător de lanț... model propriu dar inspirat după multele discuții de aici. E compus din: - furtun gros prins pe cadru cu coliere (rezervorul de ulei) - pompă de Âşpriț de parbriz de dacie (model vechi de Âşprițieră). Modelele mai noi nu închid de tot uleiul când pompa nu merge. - picurătorul... e copiat de aici -> http://www.youtube.com/watch?v=7xg1bOcV3rI. A fost montat Âşi stat pe motor de peste 300 km Âşi nu s-a agățat, rupt, căzut. Menționez că m-am dat prin râu, pădure, forestiere, noroaie. - un releu de timp home made. Practic un temporizatror ce dă un impuls de 1s la 1min30sec sau 30 sec (alegerea o fac de la un buton montat pe un panou de comandă). Pe acel panou de comandă are: - buton Âşi butoff - switch de comutat între 1min30sec sau 30sec - durata între impulsuri - buton de uns manual cu s-a vrut în posturile anterioare - un leduleț ce-mi indică impulsu O să fac Âşi poze dacă se cere. Iaca au trecur 2 luni de zile si poze nu am vazut... tare curios sunt de pompa de sprit, nu se arde daca uleiul este T80 sau T90 foarte gros in comparatie cu apa, si in acea 1 sec citi picuri ajung pe lant? ce ulei folosesti, nu ar merge montat un releu de temporizare de stergatoare in loc de unul facut la comanda? ca din cate am inteles principiul de functionare este acelasi da un impuls la un anumit interval de timp reglat din potentiometru exterior. Sa fiu ontopic eu spal lantul cu benzina sau motorina, il sterg cu o carpa uscata, nu dau cu gram de apa, si apoi aplic T90 cu o pensula pina se aude ca e uns ca la mama lui. Tine pina la 300-400km dar in general simbata fac aceasta operatiune de dragul de a motrosi ceva la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Martie 23, 2011 Share Postat Martie 23, 2011 Temporizatorul de dacie ar fii super. Dar... el dă maxim un impuls la 8s. Dacă se poate adapta să dea la 1min 30s... ar fi beton. Chestia asta n-am incercat-o. Ar merita. Are on/off..... Âşi dacă se pot modifica cumva intervalele de pauză... e tot ce trebuie. Probabil o să încerc chestia. Alimentarea ar fii frumos să fie legatgă cumva la becul de neutru printr-un releu ca să meargă doar cât timp e becul de neutru stins Âşi contactul pus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Se poate adapta un temporizator de dacie, modificand niste rezistente sau chear potentiometrul (din 250kohmi in cel putin 500kohmi sau ideal ar fi 1Mohm). temporizatorul meu stas da un simpuls de cu durate de 0.5s din 3 in 3 sec minim sau 30 in 30 secunde maxim cu potentometru da 250kohmi, si cu niste rezistente inaintea potentiometrului (250kohmi) am ajuns la timpi de 18 sec. minmim si 58 sec. maxim. Din cate cunosc eu electronica, trebuie sa fie un condensator ce se incarca prin potentiometru care comanda baza unui tranzistor, daca il gasesc ii maresc capacitatea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 daca vrei si poti sa explici (eventual cu o schema) pe intelesul nepriceputilor in ale electonicii as ramane profund indatorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 (editat) Astazi e sarbatoare, si nu pot sa lucrez asa ca ies cu motorul la o tura, dar va zic sigur ca dupa ce termin proiectul am sa il pozez si am sa va ajut cu toate datele pe care le-am acumulat sau descoperit. Un lucru e cert, daca se foloseste pompa de stergator de parbriz trebuie si o electrovalva, pentru ca pompa nu lucreaza ca valva sa blocheze trecerea uleiului prin ea. Cunosc un electronist care face stati audio de la 0 de ordinul sutelor de W, am sa il caut si va anunt ce am rezolvat cu el (doar daca nu ii dau eu cap releului sa comande cum vreau eu.) Spor maxim la toata lunmea si Asfalt Uscat Editat Martie 25, 2011 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 (editat) Folosirea unei pompe ptr ulei îti va trimite MULT prea MULT ulei către lant.... ungerea se face cu picătura, un sistem de ungere prin cădere este suficient. Personal, folosesc sistemul de la Bogdan Harea, cu cădere liberă, electrovană de benzină de la sistemele GPL, modul de comandă setabil. Rezultatele sunt, de departe, superOK. Imaginea lantului, nespălat timp de 4000 Km... Editat Martie 25, 2011 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 Cu cat e mai simplu sistemul cu atat mai mult e fiabil, riscul sa se defecteze e mai mic (electropompa de sprit, electrovalva) dar daca uleiul e gros, T90, cum poti doza picaturile ca doar din cadere nu cred?... sau nu e asa important (1 picur sau 5 e tot aia marind timpul intre impulsurile de comnda) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 Uleiul folosit este cel ptr lanț de drujbă, intervalele au fost stabilite după testări la diferite temperaturi, pe secțiunile de curgere prezente. Cu pompa îți dă un debit mare, surplusul îl vei găsi pe tine. Nu mai zic cum face o pompă atunci cînd se înfinge în vâscozitatea lu' domnu' T90 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 (editat) Folosirea unei pompe ptr ulei îti va trimite MULT prea MULT ulei către lant.... ungerea se face cu picătura, un sistem de ungere prin cădere este suficient. Personal, folosesc sistemul de la Bogdan Harea, cu cădere liberă, electrovană de benzină de la sistemele GPL, modul de comandă setabil. Rezultatele sunt, de departe, superOK.Imaginea lantului, nespălat timp de 4000 Km...[/quote Majoritatea sistemelor de ungere de firma comandate electronic folosesc pompe, cu pistonas, cu debit mic care sunt actionate pt un interval scurt de timp urmat de o pauza deasemenea controlata. Avantajul este ca pompa debiteaza un anumit volum de ulei intr-un interval de timp, iar influenta temperaturii, respectiv vascozitatii, este foarte mica, rezultand si un sistem de reglare electronic mai simplu. Folosirea unei pompe centrifugale cred ca va fi deasemenea sensibila cu temperatura, deci cu aceleasi inconveniente ca si curgerea libera. Am fi folosit si noi o pompa cu piston, dar nu am gasit una potrivita, iar confectionarea ei artizanal ar fi presupus multa munca si costuri ce nu pot fi recuperate decat la un volum mare al vanzarilor. Folosirea electrovalvei de benzina de la instalatiile GPL a fost la indemana si desi nu este perfecta, a fost cea mai aproape de perfectiune din optiunile disponibile. Privind lantul din poza eu as mai reduce putin ungerea, pare putin pe maxim. Lantul va arata la fel si dupa 40000 km fara nicio spalare cu produse petroliere. Pt cei dornici sa-si consruiasca singuri instalatia de ungere pot sa-i ajut cu capul dublu de ungere pe care-l pot fabrica relativ simplu. Este de 2 ani montat pe mai multe zeci de ungatoare, fiind verificat si razverificat si in varianta actuala a dat satisfactii. Ajutorul este dezinteresat, pt pasionati de constructii moto. Cu ungator sau spray, tuturor un sezon moto pe cinste! Mesaj completat Cand am zis dezinteresat am inteles gratis! Trebuie doar sa dovedesti ca lucrezi sa-ti instalezi un sistem de undere la motor. Adica poze cu piesele cumparate sau confectionate si o scurta descriere a solutiei tehnice adoptate. Oricine indeplineste aceasta cerinta minima primeste un cap dublu de la mine, iar daca motorul este mai exotic si ma poate vizita adaptam impreuna capul de ungere pe bascula lui. Diseara am sa pun si poze cu cele doua variante de cap (Vstrom sau universale) ca sa stiti la ce sa va asteptati. Editat Martie 27, 2011 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Martie 28, 2011 Share Postat Martie 28, 2011 se cer poze . cel putin eu vreau macar schema electronica poze ...poze ...poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 (editat) Salut, revin cu constatari negative, astazi am sa o iau de la capat de la fabricarea picuratorului dublu care sa imi dea prin cadere 1 picur/crac la 5 sec minim (momentan cel din poza pe care l-am folosit facut din conducta de cupru de la termostate vechi imi dadea prin cadere libera 1picur/crac la 30sec, cu ulei T90 amestecat cu M20w40). Pompa de ulei rotativa sare din schema pentru ca in T90 tragea peste 3A la 12V in t=1sec, si e greu de controlat debitul, (nu imi venea sa cred ca nu deschidea electrovalva cind alimentam in paralel cu pompa) NU SFATUIESC PE NIMENI SA FOLOSEASCA POMA CU ROTI DINTATE LA UNGATOARE DE LANT. Cred ca picuratorul cu paste de pix o sa dea rezultat, acuma ma intreb daca o sa fie suficient 1sec timpul cit este deschisa electrovalva, reglind nr. de picuri prin timpul dintre deschideri. Am atasat mai multe poze in care se vede ce idiotenie am putut gindi SA NU MAI EXPERIMENTEZE NIMENI. Picuratorul l-am prins pe bascula prin trei suruburi si garantez ca nu se desface. (2xM4 si unul "sub bascula" M7) Am sa incerc si cu alta electrovalva de GPL care suge 1.8A (totusi mi se pare cam mult! dar alta nu am...) A doua poza e cu releul de temporizare 3-33 secunde de dacie Editat Martie 29, 2011 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 1.8A mi se pare cam mult. Ce am reusit eu sa gasesc ia cam 1A, si inca 100mA sunt luati de electronica. Am pus si o siguranta de 1.6A, just in case, si nu a facut figuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 daniel, in prima poza...distanta aia intre lant si bratul ala pus de tine e enorm de mica ... cum e motorul acolo: circk central sau lateral? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 29, 2011 Share Postat Martie 29, 2011 daniel, in prima poza...distanta aia intre lant si bratul ala pus de tine e enorm de mica ... cum e motorul acolo: circk central sau lateral? ... cind i-am facut poza era in teste si verificam sa nu dea lantul in el, motorul era sprijinit pe un butuc sub bascula in partea opusa, nu am cric central doar lateral pe partea stinga, motorul era in dreapta sprijinit. Zici ca e mica distanta intre lant si ungator? sau teava pe care picura uleiul e prea aproape de lant - pinion? Am facut peste 400km cu picuratorul montat si nu am vazut urma sa atinga lantul in el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.