Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Am mers Iasi-Radauti (180 km) pe ploaie neintrerupta destul de puternica. Ungatorul nu s-a infundat. La intoarcere l-am lasat pornit timp de cca. 40 km. Cantitatea de ulei ajunsa pe cauciuc e neglijabila. Asta pentru ca va intrebati cum se comporta in regim extraurban.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am mers Iasi-Radauti (180 km) pe ploaie neintrerupta destul de puternica. Ungatorul nu s-a infundat. La intoarcere l-am lasat pornit timp de cca. 40 km. Cantitatea de ulei ajunsa pe cauciuc e neglijabila. Asta pentru ca va intrebati cum se comporta in regim extraurban.

La modelul tau de cap de ungere, cu curgerea prin prelingere pe cele doua panglici de plastic, problema nu este de infundare, ci daca, la debitul de 3-4 pic/min, ajunge ulei pe lant sau este spalat de ploaie in timp ce picatura se prelinge pe panglici. De infundat chiar nu cred ca se poate infunda ceva la tine. Spor la teste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul tau de cap de ungere, cu curgerea prin prelingere pe cele doua panglici de plastic, problema nu este de infundare, ci daca, la debitul de 3-4 pic/min, ajunge ulei pe lant sau este spalat de ploaie in timp ce picatura se prelinge pe panglici. De infundat chiar nu cred ca se poate infunda ceva la tine. Spor la teste.

E greu de crezut ca ajunge atita apa acolo incit sa spele absolut tot uleiul. Oricit de putin ar ajunge e tot mai bun decit nimic. Deocamdata sint convins ca ungatorul meu e cel mai eficient (pret/rezultate) :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot cautand electrovalva, am gasit una mai aproape dacat ma asteptam, chiar in garaj. A functionat cca 20 ani pe un Volvo 244 care mergea si pe GPL. Acum masina nu mai exista, dar cineva strangator a salvat electrovalva care comanda benzina de Remat. Este normal inchisa, are si siguranta pe ea si o maneta de comanda manuala. Am verificat-o si inchide/deschide perfect. O s-o folosesc pe asta pt teste, dar tot trebuie gasita o sursa de electrovalve noi, la cei ce instaleaza GPL pe masini si care cred ca au si piese de schimb pt ele. Poate astea noi sant mai mici si mai usoare.

post-8769-1250786663_thumb.jpg

post-8769-1250786718_thumb.jpg

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

electronistul meu e plecat la mare si vine sapt viitoare.

Nu este nici o graba. Pana la primavara avem destul timp. Saptamana viitoare am sa merg la cateva ateliere care monteaza GPL si care vand si piese componente. Supapele noi sant mai mici si avand mai mult plastic pe ele sant si mai usoare. Pretul este intre 55-75 roni. Acceptabil. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-mi ce fel de temporizare vrei exact (reglaje, etc) si vad ce fac weekendu asta :laugh: Daca totu merge bine, vin cu o cutiuta cu 5 fire: masa, + baterie, senzor cric, + valva, - valva. Eventual un comutator pe cutie. Si vezi tu ce faci cu ea :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi-mi ce fel de temporizare vrei exact (reglaje, etc) si vad ce fac weekendu asta :wink: Daca totu merge bine, vin cu o cutiuta cu 5 fire: masa, + baterie, senzor cric, + valva, - valva. Eventual un comutator pe cutie. Si vezi tu ce faci cu ea :D

Weekendul asta am fost plecat. Legat de temporizator cred ca ar trebui sa fie dublu, respectiv sa poti regla dintr-un potentiometru semireglabil, amplasat pe cutia montajului, timpul cat electrovalva este actionata, respectiv cat curge ulei, cu un interval de reglare 0-20 sec, si timpul de pauza reglabil din alt potentiomatru normal, pe care sa-l amplasam pe ghidon, cu timpul de reglare 0-10 min si care sa poata fi actionat in mers. Ar fi util si un buton de decuplare, amplasat tot pe cutia montajului electronic, pt situatiile in care pornesti motorul in garaj pt reglaje si nu vrei sa curga ulei pe jos. :makeout:

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weekendul asta am fost plecat. Legat de temporizator cred ca ar trebui sa fie dublu, respectiv sa poti regla dintr-un potentiometru semireglabil, amplasat pe cutia montajului, timpul cat electrovalva este actionata, respectiv cat curge ulei, cu un interval de reglare 0-20 sec, si timpul de pauza reglabil din alt potentiomatru normal, pe care sa-l amplasam pe ghidon, cu timpul de reglare 0-10 min si care sa poata fi actionat in mers. Ar fi util si un buton de decuplare, amplasat tot pe cutia montajului electronic, pt situatiile in care pornesti motorul in garaj pt reglaje si nu vrei sa curga ulei pe jos. :makeout:

legi alimentarea pe senzorul cricului :wink: - s-a mai zis, iar daca sta pe stander pui si cricul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legi alimentarea pe senzorul cricului :makeout: - s-a mai zis, iar daca sta pe stander pui si cricul

Merge si asa mai ales pt cei care au si cric central si lateral, dar pt cei care au numai cric lateral nu este parctic ca intrerupatorul sa fie legat de cric. La inceput pana se fac reglaje si apoi la verificarea functionarii curgerii si a intervalelor de timp montajul trebuie alimentat cand motorul sta pe cricul lateral. Ma gandesc sa facem o varianta universala adaptata oricarei motociclete cu sau fara cric lateral, cu sau fara intrerupator pe cric si care sa poata functiona in mers, dar si cand sta pe cric, daca este nevoie. Oricum astea sant amanunte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legi alimentarea pe senzorul cricului :makeout: - s-a mai zis, iar daca sta pe stander pui si cricul

Mai complicat si poate dai de un model mai anapoda de senzor de cric (sau de un bembeu cu BUS-ul lor pe electrice). O sa am in vedere si asta. Oricum mi-e perpendicular ca pun un butonel pe cutie sau las un un fir de legat la senzor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care stiti ateliere care monteaza instalatii GPL? In Militari nu am gasit niciunul. Care erau s-au desfiintat.

in incinta la fostul taxi glucoza str gheorghe titeica nr 85-87 sect 2

Editat de Black_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar de ce va complicati cu temporizari? nu e mai usor cu un buton direct pe care il tii apasat cat vrei valva deschisa? si cand ai ridicat degetul de pe el sa se opreasca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar de ce va complicati cu temporizari? nu e mai usor cu un buton direct pe care il tii apasat cat vrei valva deschisa? si cand ai ridicat degetul de pe el sa se opreasca?

ca sa elimini stresul :makeout: . Uleiul nu tine cat spray-ul ala lipicios. Deasemenea gresarea nu trebuie sa fie in exces ca sa nu ajunga pe anvelopa, adica sa nu fie facuta "la ochi".

In cazul meu, temporizatorul m-ar scuti de un singur minut (+precizia) atunci cand trec de pe asfalt pe pamant si invers, sau dupa ce plec de la spalatorie - actual dupa spalatorie dau cu spray ca sa nu mai modific reglajul robinetului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In urma drumurilor din vara asta vreau ca reglajul sa-l pot face din mers, neaparat. Am mers in grup, majoritatea aveau cardan si cand incepea ploaia nu oprea nimeni sa-si regleze ungatorul. De multe ori ca sa nu ma pierd de grup, avand si moto cel mai mic, fara nici o sansa de ai mai prinde din urma, nu am avut picurerea reglata pt conditiile drumului. De aici fie zornait de lant si pierdere de putere, fie mizerie in exces. Un potentiometru pe ghidon m-ar scutii de multe griji. Desi costurile instalatiei cresc, plusul de precizie si confort justifica cheltuiala. Totusi un Scottoiler din generatia noua care face acelasi lucru costa peste 250 euro, iar noi poate scapam cu 200-250 roni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care stiti ateliere care monteaza instalatii GPL? In Militari nu am gasit niciunul. Care erau s-au desfiintat.

 

Pe Virtutii.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost aseara. Era in cladirea roz langa Honda. S-a desfiintat.

 

Da, locatia aia era.Nu am stiut ca s-a desfiintat.

 

Cred ca mai e unul pe Prelungirea Ghencea. O sa verific si revin. :makeout:

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat o electrovalva de la serviceul din Prelungirea Ghencea. Nu este chiar cum am visat-o eu, dar merge. A costat 50 roni si sant pe stoc oricate vrei. Regimul de functionare este continuu, deci nu se incalzeste, iar de inchis inchide perfect. Restul conexiunilor la rezervorul de ulei si capul de ungere sant usoare. Ramane temporizatorul de realizat.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru temporizare trebuie folosit un microcontroller. Deja mi se ridica parul pe spate cand ma gandesc ce inseamna asta :)

Mesaj completat

Alta varianta ar fi doua temporizatoare legate in serie/paralel, dar la 31 lei circuitul si dimensiuni de 60x50x40, deja e cam masiv pentru aplicatii moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa arata electrovalva pe care am gasit-o. Legat de temporizator cred ca cel mai greu este de gasit sau facut cutia, izolata pt umezeala si in acelasi timp cu butoanele acesibile. Trebuie sa arate si intr-un mare fel, pt ca va fi la vedere pe ghidon. Sa vedem intai cat de desteapt si compact va fi montajul si apoi cautam cutiuta.

post-8769-1251287272_thumb.jpg

post-8769-1251287320_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este intradevar cam mare. Daca era pe jumatate ca volum si greutate era perfecta, dar oricum este mai mica decat cea de Supernova. S-ar putea sa existe si alte modele mai mici, dar deocamdata am s-o folosesc pe asta. Ca forma si pozitie a racordurilor si prinderea, este foarte potrivita, cu mici interventii se adapteaza perfect. I-am facut o bucsa din aluminiu lipita cu Bizon, pe care sa se prinda cu colier furtunul gros (rezervor) si i-am facut gaura de iesire, conica la interior, pt a se intepenii in ea furtunul subtire de cauciuc si furtunasul de plastic, pe care pleaca uleiul spre capul de ungere. Deocamdata atat. Au cuvantul electronistii!!!!

post-8769-1251294140_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...