gn77b Postat August 16, 2009 Share Postat August 16, 2009 Am mers Iasi-Radauti (180 km) pe ploaie neintrerupta destul de puternica. Ungatorul nu s-a infundat. La intoarcere l-am lasat pornit timp de cca. 40 km. Cantitatea de ulei ajunsa pe cauciuc e neglijabila. Asta pentru ca va intrebati cum se comporta in regim extraurban. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 Am mers Iasi-Radauti (180 km) pe ploaie neintrerupta destul de puternica. Ungatorul nu s-a infundat. La intoarcere l-am lasat pornit timp de cca. 40 km. Cantitatea de ulei ajunsa pe cauciuc e neglijabila. Asta pentru ca va intrebati cum se comporta in regim extraurban. La modelul tau de cap de ungere, cu curgerea prin prelingere pe cele doua panglici de plastic, problema nu este de infundare, ci daca, la debitul de 3-4 pic/min, ajunge ulei pe lant sau este spalat de ploaie in timp ce picatura se prelinge pe panglici. De infundat chiar nu cred ca se poate infunda ceva la tine. Spor la teste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 17, 2009 Share Postat August 17, 2009 La modelul tau de cap de ungere, cu curgerea prin prelingere pe cele doua panglici de plastic, problema nu este de infundare, ci daca, la debitul de 3-4 pic/min, ajunge ulei pe lant sau este spalat de ploaie in timp ce picatura se prelinge pe panglici. De infundat chiar nu cred ca se poate infunda ceva la tine. Spor la teste. E greu de crezut ca ajunge atita apa acolo incit sa spele absolut tot uleiul. Oricit de putin ar ajunge e tot mai bun decit nimic. Deocamdata sint convins ca ungatorul meu e cel mai eficient (pret/rezultate) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 20, 2009 Share Postat August 20, 2009 (editat) Tot cautand electrovalva, am gasit una mai aproape dacat ma asteptam, chiar in garaj. A functionat cca 20 ani pe un Volvo 244 care mergea si pe GPL. Acum masina nu mai exista, dar cineva strangator a salvat electrovalva care comanda benzina de Remat. Este normal inchisa, are si siguranta pe ea si o maneta de comanda manuala. Am verificat-o si inchide/deschide perfect. O s-o folosesc pe asta pt teste, dar tot trebuie gasita o sursa de electrovalve noi, la cei ce instaleaza GPL pe masini si care cred ca au si piese de schimb pt ele. Poate astea noi sant mai mici si mai usoare. Editat August 20, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitoru Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 electronistul meu e plecat la mare si vine sapt viitoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 electronistul meu e plecat la mare si vine sapt viitoare. Nu este nici o graba. Pana la primavara avem destul timp. Saptamana viitoare am sa merg la cateva ateliere care monteaza GPL si care vand si piese componente. Supapele noi sant mai mici si avand mai mult plastic pe ele sant si mai usoare. Pretul este intre 55-75 roni. Acceptabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Zi-mi ce fel de temporizare vrei exact (reglaje, etc) si vad ce fac weekendu asta Daca totu merge bine, vin cu o cutiuta cu 5 fire: masa, + baterie, senzor cric, + valva, - valva. Eventual un comutator pe cutie. Si vezi tu ce faci cu ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 (editat) Zi-mi ce fel de temporizare vrei exact (reglaje, etc) si vad ce fac weekendu asta Daca totu merge bine, vin cu o cutiuta cu 5 fire: masa, + baterie, senzor cric, + valva, - valva. Eventual un comutator pe cutie. Si vezi tu ce faci cu ea Weekendul asta am fost plecat. Legat de temporizator cred ca ar trebui sa fie dublu, respectiv sa poti regla dintr-un potentiometru semireglabil, amplasat pe cutia montajului, timpul cat electrovalva este actionata, respectiv cat curge ulei, cu un interval de reglare 0-20 sec, si timpul de pauza reglabil din alt potentiomatru normal, pe care sa-l amplasam pe ghidon, cu timpul de reglare 0-10 min si care sa poata fi actionat in mers. Ar fi util si un buton de decuplare, amplasat tot pe cutia montajului electronic, pt situatiile in care pornesti motorul in garaj pt reglaje si nu vrei sa curga ulei pe jos. Editat August 24, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 Weekendul asta am fost plecat. Legat de temporizator cred ca ar trebui sa fie dublu, respectiv sa poti regla dintr-un potentiometru semireglabil, amplasat pe cutia montajului, timpul cat electrovalva este actionata, respectiv cat curge ulei, cu un interval de reglare 0-20 sec, si timpul de pauza reglabil din alt potentiomatru normal, pe care sa-l amplasam pe ghidon, cu timpul de reglare 0-10 min si care sa poata fi actionat in mers. Ar fi util si un buton de decuplare, amplasat tot pe cutia montajului electronic, pt situatiile in care pornesti motorul in garaj pt reglaje si nu vrei sa curga ulei pe jos. legi alimentarea pe senzorul cricului - s-a mai zis, iar daca sta pe stander pui si cricul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 legi alimentarea pe senzorul cricului - s-a mai zis, iar daca sta pe stander pui si cricul Merge si asa mai ales pt cei care au si cric central si lateral, dar pt cei care au numai cric lateral nu este parctic ca intrerupatorul sa fie legat de cric. La inceput pana se fac reglaje si apoi la verificarea functionarii curgerii si a intervalelor de timp montajul trebuie alimentat cand motorul sta pe cricul lateral. Ma gandesc sa facem o varianta universala adaptata oricarei motociclete cu sau fara cric lateral, cu sau fara intrerupator pe cric si care sa poata functiona in mers, dar si cand sta pe cric, daca este nevoie. Oricum astea sant amanunte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 24, 2009 Share Postat August 24, 2009 legi alimentarea pe senzorul cricului - s-a mai zis, iar daca sta pe stander pui si cricul Mai complicat si poate dai de un model mai anapoda de senzor de cric (sau de un bembeu cu BUS-ul lor pe electrice). O sa am in vedere si asta. Oricum mi-e perpendicular ca pun un butonel pe cutie sau las un un fir de legat la senzor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 Care stiti ateliere care monteaza instalatii GPL? In Militari nu am gasit niciunul. Care erau s-au desfiintat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 (editat) Care stiti ateliere care monteaza instalatii GPL? In Militari nu am gasit niciunul. Care erau s-au desfiintat. in incinta la fostul taxi glucoza str gheorghe titeica nr 85-87 sect 2 Editat August 25, 2009 de Black_wolf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 dar de ce va complicati cu temporizari? nu e mai usor cu un buton direct pe care il tii apasat cat vrei valva deschisa? si cand ai ridicat degetul de pe el sa se opreasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 dar de ce va complicati cu temporizari? nu e mai usor cu un buton direct pe care il tii apasat cat vrei valva deschisa? si cand ai ridicat degetul de pe el sa se opreasca? ca sa elimini stresul . Uleiul nu tine cat spray-ul ala lipicios. Deasemenea gresarea nu trebuie sa fie in exces ca sa nu ajunga pe anvelopa, adica sa nu fie facuta "la ochi". In cazul meu, temporizatorul m-ar scuti de un singur minut (+precizia) atunci cand trec de pe asfalt pe pamant si invers, sau dupa ce plec de la spalatorie - actual dupa spalatorie dau cu spray ca sa nu mai modific reglajul robinetului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 In urma drumurilor din vara asta vreau ca reglajul sa-l pot face din mers, neaparat. Am mers in grup, majoritatea aveau cardan si cand incepea ploaia nu oprea nimeni sa-si regleze ungatorul. De multe ori ca sa nu ma pierd de grup, avand si moto cel mai mic, fara nici o sansa de ai mai prinde din urma, nu am avut picurerea reglata pt conditiile drumului. De aici fie zornait de lant si pierdere de putere, fie mizerie in exces. Un potentiometru pe ghidon m-ar scutii de multe griji. Desi costurile instalatiei cresc, plusul de precizie si confort justifica cheltuiala. Totusi un Scottoiler din generatia noua care face acelasi lucru costa peste 250 euro, iar noi poate scapam cu 200-250 roni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 (editat) Care stiti ateliere care monteaza instalatii GPL? In Militari nu am gasit niciunul. Care erau s-au desfiintat. Pe Virtutii. Editat August 25, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 Pe Virtutii. Am fost aseara. Era in cladirea roz langa Honda. S-a desfiintat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 (editat) Am fost aseara. Era in cladirea roz langa Honda. S-a desfiintat. Da, locatia aia era.Nu am stiut ca s-a desfiintat. Cred ca mai e unul pe Prelungirea Ghencea. O sa verific si revin. Editat August 25, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 (editat) Am luat o electrovalva de la serviceul din Prelungirea Ghencea. Nu este chiar cum am visat-o eu, dar merge. A costat 50 roni si sant pe stoc oricate vrei. Regimul de functionare este continuu, deci nu se incalzeste, iar de inchis inchide perfect. Restul conexiunilor la rezervorul de ulei si capul de ungere sant usoare. Ramane temporizatorul de realizat. Editat August 25, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 Se pare ca ai fost mai rapid ca mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 Pentru temporizare trebuie folosit un microcontroller. Deja mi se ridica parul pe spate cand ma gandesc ce inseamna asta Mesaj completat Alta varianta ar fi doua temporizatoare legate in serie/paralel, dar la 31 lei circuitul si dimensiuni de 60x50x40, deja e cam masiv pentru aplicatii moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Asa arata electrovalva pe care am gasit-o. Legat de temporizator cred ca cel mai greu este de gasit sau facut cutia, izolata pt umezeala si in acelasi timp cu butoanele acesibile. Trebuie sa arate si intr-un mare fel, pt ca va fi la vedere pe ghidon. Sa vedem intai cat de desteapt si compact va fi montajul si apoi cautam cutiuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Bogdane, stii ca eu sunt prost? La montajul pe ghidon nu m-am gandit Buuun, ma apuc de treaba Totusi pare maricica valva asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Este intradevar cam mare. Daca era pe jumatate ca volum si greutate era perfecta, dar oricum este mai mica decat cea de Supernova. S-ar putea sa existe si alte modele mai mici, dar deocamdata am s-o folosesc pe asta. Ca forma si pozitie a racordurilor si prinderea, este foarte potrivita, cu mici interventii se adapteaza perfect. I-am facut o bucsa din aluminiu lipita cu Bizon, pe care sa se prinda cu colier furtunul gros (rezervor) si i-am facut gaura de iesire, conica la interior, pt a se intepenii in ea furtunul subtire de cauciuc si furtunasul de plastic, pe care pleaca uleiul spre capul de ungere. Deocamdata atat. Au cuvantul electronistii!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.