Kassu Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 Se pare ca ai fost mai rapid ca mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 25, 2009 Share Postat August 25, 2009 Pentru temporizare trebuie folosit un microcontroller. Deja mi se ridica parul pe spate cand ma gandesc ce inseamna asta Mesaj completat Alta varianta ar fi doua temporizatoare legate in serie/paralel, dar la 31 lei circuitul si dimensiuni de 60x50x40, deja e cam masiv pentru aplicatii moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Asa arata electrovalva pe care am gasit-o. Legat de temporizator cred ca cel mai greu este de gasit sau facut cutia, izolata pt umezeala si in acelasi timp cu butoanele acesibile. Trebuie sa arate si intr-un mare fel, pt ca va fi la vedere pe ghidon. Sa vedem intai cat de desteapt si compact va fi montajul si apoi cautam cutiuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Bogdane, stii ca eu sunt prost? La montajul pe ghidon nu m-am gandit Buuun, ma apuc de treaba Totusi pare maricica valva asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Este intradevar cam mare. Daca era pe jumatate ca volum si greutate era perfecta, dar oricum este mai mica decat cea de Supernova. S-ar putea sa existe si alte modele mai mici, dar deocamdata am s-o folosesc pe asta. Ca forma si pozitie a racordurilor si prinderea, este foarte potrivita, cu mici interventii se adapteaza perfect. I-am facut o bucsa din aluminiu lipita cu Bizon, pe care sa se prinda cu colier furtunul gros (rezervor) si i-am facut gaura de iesire, conica la interior, pt a se intepenii in ea furtunul subtire de cauciuc si furtunasul de plastic, pe care pleaca uleiul spre capul de ungere. Deocamdata atat. Au cuvantul electronistii!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 (editat) Azi ma duc sa cumpar ce-mi trebuie pentru a face montajul. Odata finisat, ii voi face o cutie pe masura si o voi umple cu silicon pentru a fixa montajul. O sa atarne un cablu scurt cu o mufa cu 3-8 pini, in functie de ce solutie voi adopta. Voi folosi mufe de calculator, pentru ca din alea am la indemana. Bogdan, cutia se va monta pe ghidon? Mentionez ca nu va fi extrem de mica: trebuie sa am loc de un buton si doua potentiometre. Inaltime probabil 1,5 cm, cutie de 5cmx2,5cm probabil. Cum naiba fixez dreptungiul asta pe ghidon? Editat August 26, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 vine la fix intre inaltatorarele ghidonului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 26, 2009 Share Postat August 26, 2009 Exact acolo m-am gandit si eu. Lungimea de 5cm si latimea de 2,5 cm sant OK. Grosimea sa fie cat mai mica pt a nu iesi prea mult pe inaltime dintre suportii ghidonului. La vedere cred ca trebuie numai un potentiometru cel ce regleaza timpul de pauza, cel lung (cca10min), celalalt potentiometru din care se regleaza timpul de actionate al electrovalvei (max 20sec) poate fi un semireglagil bagat in cutie si la care umbli numai la reglajele initiale, respectiv reglezi nr de picaturi succesive. La reglajul asta, odata facut, nu mai trebuie sa umblii, deci nu trebuie sa fie la vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Acu sa vad eu cum ma inghesui cu un micro-montaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 si totul trebuie sa fie bine izolat sa nu intre apa switch-ule daca ii dai de cap o sa vreau si eu 1 buc, evident dau banu pt materiale, manopera, bere, femei Mesaj completat ne ajuta cu ceva http://www.adelaida.ro/product_info.php?cP...products_id=526 http://www.adelaida.ro/adelaida/catalog/pu...cs/AD_044S7.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 Da, ar fi posibila utilizarea unui astfel de montaj, cu releu schimbat, insa asta ne rezolva doar jumatate din problema. Noi avem nevoie de ceva de stilul: Montajul respectiv poate sa se ocupe doar de primul interval. Probabil cu adaptari se pot folosi doua astfel de montaje pentru a temporiza ungerea, insa tot la dimensiunile montajului pe care-l am in cap ajungem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 incercam si eu sa ajut mi s-a parut mie prea ieftin ca sa fie ceea ce ne trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 (editat) Bogdan, trebuie sa am loc de un buton si doua potentiometre. Inaltime probabil 1,5 cm, cutie de 5cmx2,5cm probabil. Cum naiba fixez dreptungiul asta pe ghidon? Fa-ma si pe mine sa inteleg. Electronica intra intr-o cutie sub sa si potentiometrele si intrerupatorul in alta pe ghidon, sau intra totul in cutia (5x2,5x1,5cm) pe care s-o punem pe mijlocul ghidonului. Potentiometrele sant analogice, clasice, sau cu butoane sus/jos? Te-ai gandit si la una/doua cifre displey care sa indice pozitia potentiomerului de pauza (cel principal si reglagil din mers)? Electrvalva este comandata direct sau printr-un releu? Eu ma apuc sa montez pe motor tot sistemul, fara temporizator, pt a verifica cum merge. Pornirea am s-o fac, provizoriu, cu un buton tip sonerie, pe ghidon legat direct la baterie. Editat August 28, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 eu am inteles ca pune totu intr-o cutie da e buna si idea cu electronica sub sa si doar butoanele de reglare pe ghidon. doar ca trebuie trase fire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 (editat) @Bogdan: Totu' la cutie, montaj pe jug/ghidon. Asta pentru ca altfel n-as avea EU unde sa-l folosesc Deci, rezultatul va fi o cutie plastica, cu 1 sau doi pereti metalici (pentru racire). Va exista un master switch de tipul ON/OFF si doua potentiometre pentru reglaj - unul pt T1 si unul pt T2 (vezi schema de acu' 4-5 post-uri). Electrovalva va fi comandata printr-un releu, pe care as prefera sa nu il integrez pe montaj, ci sa fie fixat cat mai aproape de pompa/valva. Cutia va avea cel mai probabil 3 fire: o alimentare luata de pe becul de pozitie (sau de la far, sau de la contact), un fir de comanda si unul de masa. Vor fi acolo 1 buton, doua potentiometre si probabil un led. Nu am de gand sa ma complic cu display-uri sau alte nebuneli. Doua chestii: finete in reglaj nu prea va exista, in sensul ca 20 sau 35 secunde cam tot aia e (pt timpul de ungere), iar 6 sau 9 minute tot una (pt timpul de pauza). Cine vrea reglaje in trepte, se pot folosi comutatoare cu 1...2...3...n pozitii si cateva rezistente. Nu-i greu dar e mai simplu sa ai un sigur reglaj continuu. Editat August 28, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 (editat) Am desfiintat valva vacuumatica si tot sistemul de reglare pe care l-am folosit pana acum si am montat pe motor electrovalva si cu furtunul rezervor nou si capul dublu usor modificat. Furtunul gros montat asta primavara s-a intarit de la caldura sau ulei si am pus nou. Folosind inchiderea manuala debitul este 1 pic / sec. Cred ca timpul de curgere trebuie sa fie de cateva secunde ceeace inseamna ca pe lant ajung cateva picaturi odata, dupa care pauza. Maine fac si legaturile electrice cu intrerupatur pe ghidon. Una din constatari, daca nu trage aer fals pe la racorduri nu curge ulei din capul dublu dupa ce este inchisa electrovalva. Editat August 28, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 @Switch: pai daca pui 2 potentiomentre, cum adica nu o sa ai finete in reglaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) Doua chestii: finete in reglaj nu prea va exista, in sensul ca 20 sau 35 secunde cam tot aia e (pt timpul de ungere), iar 6 sau 9 minute tot una (pt timpul de pauza). Cine vrea reglaje in trepte, se pot folosi comutatoare cu 1...2...3...n pozitii si cateva rezistente. Nu-i greu dar e mai simplu sa ai un sigur reglaj continuu. Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. Editat August 29, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. Exista si cine vrea n-are decat sa-si cumpere. Eu unul cred k sunt prea scumpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. Exista. Cumparati adaptoare de-astea de la care folositi carcasa si comutatorul. Editat August 29, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Am facut cu ajutorul lui ATW legaturile elecrice cu un intrerupator mic montat in blocul electric pe dreapta si direct la baterie. Fiecare secunda de apasare pe buton inseamna 2 picaturi de ulei pe lant, cate una pe fiecare parte a capului dublu. Inchiderea aste instantanee. Nu curge nimic dapa ce valva nu mai este alimentata. Maine fac o proba la drum in BG, cca 400km. Sant foarte curios de rezultate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 calatorie placuta. asteptam rezultatele testelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Erau bune niste potentiomere sau comutatoare, care sa mearga sacadat, pas cu pas si sa-le poti misca cu moneda bagata intr-un canal in butonul plat, la fata cutiei. Habarnam daca exista, dar visez. ideal ar fi ca reglajul sa se faca asemeni temporizatorului de stergator auto - sa zicem 4 trepte - 1 la un intreval X, 2 la XX, 3 la XXXX si 4 la 8X. Fiecare treapta sa fie dublul celei inferioare, iar debitul sa ramana tot cu robinet. La mine, pe sistemul actual am o picatura la 50 secunde - potentiometrul as vrea sa imi regleze de la 50 secunde la 10 ... Adica sa am debitul normal de o picatura la 10 sec (praf, ploaie) iar la sosea potentiometrul sa inchida electrovalva 40 secunde si sa deschida 10 secunde. Eu as fi bucuros si de un potentiometru cu o treapta, iar pe OFF reglajul robinetului PS - la benzinariile Mol au spray-uri de lant cu 20 lei sigur se oftica aia cu magazine moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 30, 2009 Share Postat August 30, 2009 (editat) M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei. Editat August 30, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 30, 2009 Share Postat August 30, 2009 Wai, daca tot va chinuiti atit (btw, ungatorul meu inca merge foarte bine), de ce nu va ginditi la productie de serie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.