yuk Postat August 30, 2009 Share Postat August 30, 2009 M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei. daca pui o rezistenta se reduce forta cu care bobina apasa garnitura. Daca valva e facuta pentru a inchide presiunea, nu e problema cu uleiul care e antrenat numai de gravitatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 30, 2009 Share Postat August 30, 2009 M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei. Asta era si ideea: valva cu releu lipit de ea (releu de far din obor, anyone?), comdandata de la controllerul de pe ghidon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 (editat) daca pui o rezistenta se reduce forta cu care bobina apasa garnitura. Daca valva e facuta pentru a inchide presiunea, nu e problema cu uleiul care e antrenat numai de gravitatie Problema nu este forta cu care este apasata garnitura, ci curentul mare pe care-l consuma. La fiecare apasare pe buton se reseta indicatorul de treapta de viteza. Nu cred ca scade curentul absorbit, adaugand o rezistenta. Ideal este o electrovalva mai mica, cu corpul si bobina mai mici. Si am impresia ca nu inchide pe garnitura, ci pe con. Chiar cu neajunsurile astea eu sant incantat. Macar stiu sigur ca se deschide si inchide la fiecare comanda. Poti doza ungerea picatura cu picatura, ceeace nu se putea cu vacum. Mesaj completat Wai, daca tot va chinuiti atit (btw, ungatorul meu inca merge foarte bine), de ce nu va ginditi la productie de serie? Asta este si ideia acestor discutii, sa gasim o varianta pe care fiecare amator sa si-o poata confectiona. Eu chiar trebuie sa fac o mica serie ca am multi prieteni care asteapta varianta finala, deocamdata multumindu-se cu cea vacuumatica. Daca esti multumit de varianta ta de ungator convinge un prieten s-o foloseasca si abia apoi vei descoperii minusurile, in caz ca ele exista. Editat August 31, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Ok, cu intarziere, am facut rost cel putin teoretic de piese. Pentru cei curiosi: voi folosi un LM7812 pentru limitarea curentului de intrare, un LM555 pentru temporizare, vreo 3-4 rezistente, 3-4 diode, 1 condensator baban si vreo 2-3 mai mici, doua potentiometre, un intrerupator si un led. Toate astea intr-o cutie de dimensiuni la stilu' 90 x 55 x 30 mm, Cutia e mare, da, dar e cea mai mica pe care am gasit-o. Cea mai buna chestie e ca am vreo 10 bucati iar in lungime montajul nu se va intinde atat (deci pot decupa sa zicem 2-3cm, pt o cutie de vreo 60x55x30mm). Conectica va fi la modul: 3 fire la cutia de comanda: (+) din contact sau de la far/pozitie, fir de comanda care merge la releul electrovalvei si un fir de masa. Toata cutia va consuma putin (sub 1W) deci nu cred ca se pune problema de releu pt. ea, iar daca firul e tras de la becul de pozitie, e protejat deja de o siguranta. Costurile... pai cea mai scumpa parte sunt potentiometrele: 5-15 ron bucata. Urmeaza intrerupatorul, care poate duce la vreo 3-4 lei bucata. Restul, tot sub 5 lei, cred. Condensatorul mare e mai scump, insa cred ca le pot recupera de la alimentatoarele arse Una peste alta, maine iau trei randuri de piese si incep testele. Apropo, daca stie cineva de unde pot sa iau ceva substanta izolatoare electric, care odata aplicata sa se intareasca si sa reziste la apa, va ascult. Altfel cutia sigur nu va fi etansa (datorita potentiometrelor). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Daca intra apa pe la axele potentiometrelor, chiar daca se umple cutia cu silicon neutral in timp tot cred ca vor aparea probleme. Poata niste potentiometre cu butoane sus/jos acoperite cu o banda autoadeziva ar etansa cutia mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 cutia are capac? baga tot in cutie, izolezi cu silicon si apoi inchizi capacu. in felul asta apa nu intra si la potntiometre ca sa umblii ridici capacul. sau pui potentiometrele la 90 grade pe laterala cutiei. Mesaj completat pe post de cutie se poate folosi si canal cablu, doar ca e un pic de lucru la capete pentru a-l izola frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Cutia e de plastic, se inchide ermetic prin lipire; reglajele trebuie insa scoase la vedere. Nu am cu ce sa ridic buza gaurii; ideal ar fi fost niste inele de cauciuc cu sectiune in forma literei C, cu varfurile spre exteriorul gaurii - impreuna cu putin super-glue si butonul de la potentiometru ar fi asigurat o oarecare izolare de apa. Dar nu am asa ceva. Vad eu cum fac; pana una alta, de unde iau silicon sau pasta din aia care sa nu conduca electricitatea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 de ce ve doare pe voi capul oare? orice robinet de perfuzor poate fi reglat cum vrei tu, ii pui un semn cu un marker si folosesti acelasi ulei tot timpul. sau faceti parte din categoria care ar cadea fara senzor de cric??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 de ce ve doare pe voi capul oare? orice robinet de perfuzor poate fi reglat cum vrei tu, ii pui un semn cu un marker si folosesti acelasi ulei tot timpul. sau faceti parte din categoria care ar cadea fara senzor de cric??? Constructiile simple, fiecare le-a incercat intr-un fel sau altul. Daca ai o varianta functionala (insist cu sfatul asta), convinge un prieten s-o foloseasca un timp si vei vedea atunci hibele. Abia dupa ce mai multi vor fi multumiti de rezultate, varianta poate fi declarata una castigatoare. Parintii intotdeauna cred ca copii lor sant cei mai destepti, frumosi, perfecti, etc. Telul nostru este ceva similar Scottoiler varianta electronica. Switch@ eu ma gandeam la doua butoane izolate cu o banda adeziva, elastica, pe care daca apesi, poti creste sau scadea timpul. Este singura varianta care poate fi izolata bine. Deci potentiometre electronice nu clasice prin racucire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 @Bogdan: Este adevarat ca ar fi mai elegant cu 3 butoane, insa totul este facut analogic. Sunt genul care pastreaza lucrurile cat mai simple pentru a evita probleme neasteptate. In conditiile date, daca pot rezolva cu un integrat si 10 componente, nu ma bag la microcontrollere. Oricum ma gandesc serios la folosirea unui singur potentiometru pentru reglarea timpului de pauza intre ungeri. La urma urmei, asta e cel mai important, nu? Fixez 'din fabrica' timpul de ungere la 30-40 secunde si timpul de pauza il reglez intre 1 secunda si 10 minute. Ce parere ai avea? Cel putin asa, e un singur reglaj, in loc de 2. Si in ultima instanta, daca banii sunt, se pot cumpara potentiometre mai jmechere, cu garnituri si toate prostiile, care ar putea foarte usor sa etanseze cutia. Nu sunt foarte pretentios cu felul de potentiometru folosit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 (editat) @Bogdan: Este adevarat ca ar fi mai elegant cu 3 butoane, insa totul este facut analogic. Sunt genul care pastreaza lucrurile cat mai simple pentru a evita probleme neasteptate. In conditiile date, daca pot rezolva cu un integrat si 10 componente, nu ma bag la microcontrollere. Oricum ma gandesc serios la folosirea unui singur potentiometru pentru reglarea timpului de pauza intre ungeri. La urma urmei, asta e cel mai important, nu? Fixez 'din fabrica' timpul de ungere la 30-40 secunde si timpul de pauza il reglez intre 1 secunda si 10 minute. Ce parere ai avea? Cel putin asa, e un singur reglaj, in loc de 2. Si in ultima instanta, daca banii sunt, se pot cumpara potentiometre mai jmechere, cu garnituri si toate prostiile, care ar putea foarte usor sa etanseze cutia. Nu sunt foarte pretentios cu felul de potentiometru folosit. daca la sosea ai nevoie de 1 picatura pe minut trebuie sa numari cate picaturi curg in cele 30-40 secunde ("din fabrica") ca sa vezi. Ideal ar fi ca 1 picatura/ minut (raportat bineinteles la orice interval - de exemplu: 5 picaturi/5minute) sa se afle la 1/2 din cursa potentiometrului, in ideea ca ala care sta la semafoare sa-si poata micsora debitul si mai mult, iar pe enduro (praf/apa) sau autostrada sa poata mari debitul de 5-6 ori Deasemena "etalon" mai trebuie considerat uleiul (propun T90) si diametrul capilarului (picuratorului). Pentru 1 picatura/1minut cum e OK la mine trebuie sa luati in calcul ca picuratorul meu este un furtunel de stergatoe, cu diametrul exterioe de 5mm si probabil diametrul interior de 2-3... cred ca astea influenteaza marimea picaturilor... se complica dar asa e la proiectare... de aia s-au "inventat" inginerii Potentiometrul are trepte? adica sa faca "clic". Daca plaja potentiometrului este mare (in timpi), cred ca este nevoie de trepte Mesaj completat de ce ve doare pe voi capul oare? orice robinet de perfuzor poate fi reglat cum vrei tu, ii pui un semn cu un marker si folosesti acelasi ulei tot timpul. sau faceti parte din categoria care ar cadea fara senzor de cric??? citecte ce scrie mai jos ... cu albastru... Editat Septembrie 1, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Am desfiintat valva vacuumatica si tot sistemul de reglare pe care l-am folosit pana acum si am montat pe motor electrovalva si cu furtunul rezervor nou si capul dublu usor modificat. Furtunul gros montat asta primavara s-a intarit de la caldura sau ulei si am pus nou. Folosind inchiderea manuala debitul este 1 pic / sec. Cred ca timpul de curgere trebuie sa fie de cateva secunde ceeace inseamna ca pe lant ajung cateva picaturi odata, dupa care pauza. Maine fac si legaturile electrice cu intrerupatur pe ghidon. Una din constatari, daca nu trage aer fals pe la racorduri nu curge ulei din capul dublu dupa ce este inchisa electrovalva. Am facut cu ajutorul lui ATW legaturile elecrice cu un intrerupator mic montat in blocul electric pe dreapta si direct la baterie. Fiecare secunda de apasare pe buton inseamna 2 picaturi de ulei pe lant, cate una pe fiecare parte a capului dublu. Inchiderea aste instantanee. Nu curge nimic dapa ce valva nu mai este alimentata. Maine fac o proba la drum in BG, cca 400km. Sant foarte curios de rezultate. M-am intors. Am facut 470km. Timpul frumos, dar am prins cateva zeci de km cu udatura pe jos dupa o ploaie recenta. Electrovalva si capul dublu s-au comportat bine. Ungerea am facut-o cam in exces neavand nici un control. Din cand in cand (5-20 min) apasam butonul pt 3-10 sec. Trebuie neaparat un temporizator dublu, ca altfel este stresant si nu poti doza, la minim necesar, ungerea. Electrovalva inchide perfect de fiecare data, dar haleste mult curent. Trebuie neaparat un releu cat mai aproape de ea si alimentarea cu fire groase. Potentiometrele trebuie sa aiba cat mai multe trepte, in nici un caz 2-3, pt o reglare fina functie de conditiile de drum, altfel mergi pe uscat sau faci risipa de ulei. In concluzie, timpul de ungere trebuie sa fie scurt. Cel mai mult conteaza aparent intervalul de pauza. Speram ca am fi putut scapa folosind timp de ungere de sa zicem 10 secunde si timp de repaus intre 5-20 min. O sa ma uit astazi dupa niste potentiometre in 'trepte'. Cele de care zic eu au o cursa simpla, liniara, cu prag la capat de cursa si atat. Mesaj completat PS: De ce nu impartim topicul asta in 2: intretinerea lantului in general si ungatoare home-made? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Am fost astazi cu treaba la Calorex in Berceni. Ei fac aparatura medicala si la un cuptor dentar au ce ne-ar trebui noua. Panoul de comanda, care cuprinde cateva potentiomere digitale si afisaj din cifre, este acoperit cu o folie autoadeziva destul de groasa, dar elastica, care protejaza de praf si umezeala componentele electronice si evident permite actionarea butoanelor de dedesupt.. Ei o cumpara de la Fabrica de calculatoare din Baneasa, care executa la comanda si serii scurte cu folia respectiva. Trebuie un desen la scara 1:1 si indicate culorile si spatiile transpareante pt afisaj. Revenind la dozarea picaturilor, daca sambata si duminica cand a fost cald curgea 1 pic/sec, luni cand a fost mai rece 1pic/3sec. Debitul de ulei variaza destul de mult functie de temperatura, deci trebuie reglaje pe ambele intervale pt a face corectii vara/iarna si uscat/ploaie, asta daca se foloseste mereu acelasi ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Bogdan, nu ne ajuta cu nimic folia autoadeziva: cum rotesti tu potentiometrul prin folie? Mentionez ca intreaga cursa e intre 180 si 340 de grade (intre jumatate de tura si aproape o tura). De asemenea, astept sa vad daca gasesc pe undeva potentiometre in trepte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Este vorba de potentiomere digitale cu doua butoane, pe care se apasa, si afisaj. Apesi pe butonul de sus cresti timpul din pas in pas, apesi pe cel de jos sacazi timpul la fel. Pe afisaz se vizulaizeaza treapta in care esti. Probabil este mai greu de realizat, dar nu imposibil. Este singura modalitate de a elimina umezeala din cutia cu maimute. Celelalte variante cred ca cedeaza la etansare si trebuie ascunse sub sa, altfel pe ghidon nici o sansa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 (editat) Deja ne complicam prea mult. Dupa cum ziceam - hai sa nu facem cutii de comanda de 200 RON bucata. Voi folosi potentimetre analogice, ca la controlul balansului la casetofoane vechi. Nu digitale, cu butoane. Asa mai bine imi iau direct Scottoiler si gata Vacuumatic dar nu intrevad probleme. Editat Septembrie 1, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Pt teste si incercari este bine si asa, mai ales daca se merge pe vreme frumoasa si motorul sta in garaj. Eu nu pot sa uit ca in concediu am fost o gasca de cca 20 moto din care majoritatea aveau GPS-uri, cele mai multe auto fara rezistenta la umezeala. La sfarsitul calatoriei toate cele auto au sucombat desi fiecare le proteja in fel si chip. Tankbag, pungi de plastic cu sau fara fermuar, buzunare interioare, degeaba. Inotau pestii in ele. Singurele care au rezistat cele speciale moto. Se poate face un montaj electronic ieftin, care sa reziste pana la prima ploaie, sau unul putin mai scump pt totdeauna. Oricum nu este domeniul meu. Eu doar visez si sper. Sant curios si nerabdator pt rezultat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Eu am de gand sa fac primele teste cu montajul scufundat in galeata cu apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 4, 2009 Share Postat Septembrie 4, 2009 Am fost astazi cu treaba la Calorex in Berceni. Ei fac aparatura medicala si la un cuptor dentar au ce ne-ar trebui noua. Panoul de comanda, care cuprinde cateva potentiomere digitale si afisaj din cifre, este acoperit cu o folie autoadeziva destul de groasa, dar elastica, care protejaza de praf si umezeala componentele electronice si evident permite actionarea butoanelor de dedesupt.. Ei o cumpara de la Fabrica de calculatoare din Baneasa, care executa la comanda si serii scurte cu folia respectiva. Trebuie un desen la scara 1:1 si indicate culorile si spatiile transpareante pt afisaj. Revenind la dozarea picaturilor, daca sambata si duminica cand a fost cald curgea 1 pic/sec, luni cand a fost mai rece 1pic/3sec. Debitul de ulei variaza destul de mult functie de temperatura, deci trebuie reglaje pe ambele intervale pt a face corectii vara/iarna si uscat/ploaie, asta daca se foloseste mereu acelasi ulei. Este necesar un ulei de calitate, subtire la frig si gros la caldura, cat mai putin sensibl la variatii... Problema asta nu poate fi rezolvata ci numai ameliorata Mesaj completat @Bogdan: Este adevarat ca ar fi mai elegant cu 3 butoane, insa totul este facut analogic. Sunt genul care pastreaza lucrurile cat mai simple pentru a evita probleme neasteptate. In conditiile date, daca pot rezolva cu un integrat si 10 componente, nu ma bag la microcontrollere. Oricum ma gandesc serios la folosirea unui singur potentiometru pentru reglarea timpului de pauza intre ungeri. La urma urmei, asta e cel mai important, nu? Fixez 'din fabrica' timpul de ungere la 30-40 secunde si timpul de pauza il reglez intre 1 secunda si 10 minute. Ce parere ai avea? Cel putin asa, e un singur reglaj, in loc de 2. Si in ultima instanta, daca banii sunt, se pot cumpara potentiometre mai jmechere, cu garnituri si toate prostiile, care ar putea foarte usor sa etanseze cutia. Nu sunt foarte pretentios cu felul de potentiometru folosit. aceasta e toata smecheria, sa intrerupi un debit maxim(cat mai putin variabil la temperaturi) cu un interval de timp reglabil. Debitul maxim poate fi "etalonat" folosind capilare cu diametre identice si acelasi tip de ulei, si astfel poate fi corelat (cat decat)cu plaja de reglaje ale potentiometrului - asta pentru "productia de serie" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 5, 2009 Share Postat Septembrie 5, 2009 Este necesar un ulei de calitate, subtire la frig si gros la caldura, cat mai putin sensibl la variatii... Problema asta nu poate fi rezolvata ci numai ameliorata Cand voi avea instalatia completa am sa fiu risipitor si voi cumpara 1/2 litri de ulei Scottoiler. Costa cca 12 euro. Scump, dar sant curios care-i smecheria cu el. Am mai spus ca pe situri americane pasionatii de ungatoare automate au descoperit uleiul de drujba Skil, cel semisintetic care este folosit la concursurile de taietori de lemne. Este creiat special, sa nu atraga praf, sa nu se spele la apa si evident sa unga perfect. Costa la noi cca 80 roni/L, dar deocamdata nu am gasit la nici o reprezentanta Skil. Nu aduc pt ca romanii folosesc uleiul cel mai ieftin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 Cand voi avea instalatia completa am sa fiu risipitor si voi cumpara 1/2 litri de ulei Scottoiler. Costa cca 12 euro. Scump, dar sant curios care-i smecheria cu el. Am mai spus ca pe situri americane pasionatii de ungatoare automate au descoperit uleiul de drujba Skil, cel semisintetic care este folosit la concursurile de taietori de lemne. Este creiat special, sa nu atraga praf, sa nu se spele la apa si evident sa unga perfect. Costa la noi cca 80 roni/L, dar deocamdata nu am gasit la nici o reprezentanta Skil. Nu aduc pt ca romanii folosesc uleiul cel mai ieftin. Nu mai stiu cat face 1 l Castrol EP90 de transmisie, dar cred ca e mai scump decat jumate. Eu am folosit 100ml/2500km , deci 1 litru/25mii km ... pretul uleiului nu prea conteaza... calitatea da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 Nu mai stiu cat face 1 l Castrol EP90 de transmisie, dar cred ca e mai scump decat jumate. Eu am folosit 100ml/2500km , deci 1 litru/25mii km ... pretul uleiului nu prea conteaza... calitatea da Eu am renuntat la uleiul de transmisie indiferent de provenienta. Este gros, se acumuleaza pe lant impreuna cu mizeria si are vascozitatea foarte variabila cu temperatura. Acum folosesc ulei de motor normal. Dintre uleiurile pe care le-am folosit in vara asta cel care mi s-a parut cel mai bun a fost Motul full sintetic, pe care l-am pus accidental cand am ramas la drum cu rezervorul gol. Astazi m-am intors dintr-un drum de 250 km pe ploaie, asa ca am testat cum se comporta ungatorul si in conditii de udatura. De data asta am apasat pe buton mult mai des si pt perioade mult mai lungi si cu toate astea tot ar mai fi trebuit ulei pe lant. Fiind frig timpul intre picaturi la curgerea libera s-a lungit la 4 sec, iar datorita spalarii lantului cu apa trebuie marit mult cantitatea de ulei ce ajunge pe lant. Pt o utilizare cu cat mai putine batai de cap eu vad temporizatorul tot cu doua reglaje. Primul cu timpul de alimentare a electrovalvei (0-20/30sec) din care sa se faca corectiile de temperatura si al doilea cu timpul de pauza(0-10min) din care, in timpul mersului, sa faci reglajul functie de conditiile drumului (praf/ploaie/uscat). Fara temporizator este chiar enervant sa ai mereu grija apararii pe buton pt perioade destul de lungi. Tot zilele aste am facut prima intindere a lantului dupa primii 23000km, de cand l-am montat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 Eu am renuntat la uleiul de transmisie indiferent de provenienta. Este gros, se acumuleaza pe lant impreuna cu mizeria si are vascozitatea foarte variabila cu temperatura. Acum folosesc ulei de motor normal. Dintre uleiurile pe care le-am folosit in vara asta cel care mi s-a parut cel mai bun a fost Motul full sintetic, pe care l-am pus accidental cand am ramas la drum cu rezervorul gol. Astazi m-am intors dintr-un drum de 250 km pe ploaie, asa ca am testat cum se comporta ungatorul si in conditii de udatura. De data asta am apasat pe buton mult mai des si pt perioade mult mai lungi si cu toate astea tot ar mai fi trebuit ulei pe lant. Fiind frig timpul intre picaturi la curgerea libera s-a lungit la 4 sec, iar datorita spalarii lantului cu apa trebuie marit mult cantitatea de ulei ce ajunge pe lant. Pt o utilizare cu cat mai putine batai de cap eu vad temporizatorul tot cu doua reglaje. Primul cu timpul de alimentare a electrovalvei (0-20/30sec) din care sa se faca corectiile de temperatura si al doilea cu timpul de pauza(0-10min) din care, in timpul mersului, sa faci reglajul functie de conditiile drumului (praf/ploaie/uscat). Fara temporizator este chiar enervant sa ai mereu grija apararii pe buton pt perioade destul de lungi. Tot zilele aste am facut prima intindere a lantului dupa primii 23000km, de cand l-am montat. crezi ca timpul de pauza trebuie sa fie mai mare decat timpul de alimentare/deschidere a electrovalvei ? Cat despre partea cu 2 reglaje, cred ca e este cea mai eficienta. Unul dintre timpi (pauza sa zicem)nu are nici o importanta atata vreme cat este de ordinul minutelor. Celelalt timp (alimentarea/picurarea)trebuie sa poata sa-l compenseze pe primul astfel sa se poata obtine reglajele (2 reglaje) de 1 si respectiv 5-10 picaturi / minut Ideal cred ca bun ar fi un potentiometru/temporizator cu 10 trepte, fiecare treapta sa aiba marimea= cu timpul intre 2 picaturi (timpul mediu ... temperaturi+/- ... necesar pt o picatura) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 Baieti, eu am cautat trei zile potentiometre in trepte. Daca voi imi aratati unele de dimensiuni acceptabile, le folosesc. Altfel reglajul se va face cu marcaje pe plastic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 6, 2009 Share Postat Septembrie 6, 2009 crezi ca timpul de pauza trebuie sa fie mai mare decat timpul de alimentare/deschidere a electrovalvei ? Cat despre partea cu 2 reglaje, cred ca e este cea mai eficienta. Unul dintre timpi (pauza sa zicem)nu are nici o importanta atata vreme cat este de ordinul minutelor. Celelalt timp (alimentarea/picurarea)trebuie sa poata sa-l compenseze pe primul astfel sa se poata obtine reglajele (2 reglaje) de 1 si respectiv 5-10 picaturi / minut Ideal cred ca bun ar fi un potentiometru/temporizator cu 10 trepte, fiecare treapta sa aiba marimea= cu timpul intre 2 picaturi (timpul mediu ... temperaturi+/- ... necesar pt o picatura) Scuza-ma dar nu am inteles nimic din ce vrei sa spui. Ceea ce am constata eu: variatia intervalului dintre doua picaturi functie de temperatura este 4 ori pana acum. Daca se raceste afara si mai mult ajungem probabil la 6-10 ori. Cantitatea de ulei necesar pe ploaie este de cel putin 3-4 ori mai mare decat pe vreme frumoasa. Facand o combinatie intre cele doua variabile rezulta o plaja de reglaj mult mai mare decat 10 unitati. Cele doua potentiometre in viziunea mea au exact rolul de a simplifica utilizarea. Reglezi primul potentiometru functie de temperatura de afara, sa zicem 5 picaturi odata ( adica 5 sec pe vreme calda sau 20 sec pe vreme rece), urmata de 5 min pauza pe vreme uscata sau 1,5 min pe ploaie. Daca le amestecam ajungi sa tot numeri picaturi pe sub motor si nu ai control niciodata. Scottoiler-ul electronic are senzor de temperatura si face corectia automat. Neavand electronisti atat de priceputi, deocamdata primul potentiometru preia acesta functie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.