Sari la conținut

ij tuning


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P

luam un ij jupiter 4 (al meu) si vrem sa-l facem mai bun! ia ziceti voi fratilor ce sa-i fac ca sa-i imbunatatesc performantele!

 

eu am facut asa:

1. set motor nou facut la un super meserias (cilindri sunt la fel, pistoanele la fel, pistoanele echilibrate perfect cu tot cu bolturi pe ele si sigurante)

2. cilindri scurtati (compresie marita)

3. bobine master (nemtesti) de masina + aprinderi tranzistorizate (rosii cu led verde)

4. bujii sinterom 14 LP 24 (de oltcit, cu filet lung) cu distanta de 1mm la electrod care dau scanteia ij mijlocul amestecului (mai maresc si astea compresia dar insignifiant)

5. pinion de 19 (compromis perfect intre acceleratie si viteza)

6. rulmenti nemtesti peste tot

 

ce as vrea sa-i fac (aici dati-mi niste sfaturi)

 

1. sa-i pun 2 carburatoare (am impresia ca galeria de admisie de planeta se potrivesta pe jupiter si impusc 3 iepuri: 2 carburi, galerie mai scurta si nu modific nik)

2. sa-i lustruiesc ambielajele

3. sa-i fac tobe dedicate care sa imi imbunatateasca performantele (am gasit niste programele pe net, sa vad ce pot face cu ele eventual daca poate sa ma ajute cineva cu tobele ar fi perfect

4. aprindere electronica(fara platini)

 

 

voi ce imi mai recomandati? multumesc anticipat si va astept cu sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sa iti faic rost de o aprindere cu avans variabil (centrifugal sau electronic)

sa vopsesti aripioarele de racire cu un strat subtire de vopsea neagra termoconductoare soi termorezistenta (asta o sa iti asigure o racire muult mai buna)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai mare diferenta(in fff bine)o simti la montarea unei aprinderi el (fara platine)!!

un avans centrifugal /electronic(mai bine el cu o curba customizata special pt mot tau...pt k dupa cum stii doua mot rusesti nu se regleaza la fel).

doua carburi ar fi perfect si cre k s-ar potrivi doua de la o YAMAHA RD 350...cred k si de la RD 250...k mot e tot 2T in 2 pistoane...fatza de alea ruseeesti... :o

SI FA CEVA CU RACIREA K E REA/PROASTA RAU LA JUPITER.

Un prieten a pus pe jupiter 4 o aprindere de minsk cu doua bobine/senzori,doi moduli ...pt fiecare piston(normal) si mergea super bine...pine la 70-80km /h in vit a 4-a....consum putin peste 3 litri/100 km.

probleme care era...bobina din statoru dinamului nu mai facea fatza sa alimenteze cele doua aprinderi(ea fiind proiectata sa alimenteze numa una) si raminea intrun piston peste viteza aia ...din cite imi aduc aminte parka in treptele inferioare nu facea..numa in a4-a.trebuia sa mai puna o bob dinaia astfel sa fie alimentate fiecare aprindere de bobina lui...dar...trebuia desfacute toate bobinele de lumina sa faca loc celei de a doua pt aprindere sirma lor trebuind a fi rebobinata sau cum vrai 'intinsa 'pe o bobina "in minus" k ,deh,trebuia facut loc la aia pt. aprindere...eheee..

nu a mai ajuns sa faca treaba k a dat iju... :wave:

avantaju principal e k nu-ti mai tre baterie si dak se arde ceva la ea gasesti la rusi(din cite stiu io o aprindere completa stator ,rotor,modul=1.400.000)

succes!!

 

p.s.:daca i-ai modif camera de ardere si ii pui si alte carb sau doua carb s-ar putea sa-ti ceara alt tip de bujii...culoarea lor iti spune totu.

...uite si cum arata o scintetie in fctz de tipul aprinderii:

post-8-1118511122_thumb.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

@manuel: culoarea bujiilor este un caramiziu foarte frumos si fara nici un fel de depuneri (3678 km)... vreau aprindere electronica... un cdi s-ar putea face pt. ij? ca mi se pare ca ai facut pentru dnepr... sau ma insel?

@zidu': ce marca de vopsea? daca ai folosit... sau daca ai auzit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am facut aprindere fara platina la ij monocilindric si m-a ajuns pana in 500k

(defapt cred ca vreo 300k m-a ajuns da nu stiu exact ca eu am avut majoritatea pieselor acasa)

La jupiter merge bine aia de trabant da e cam scumpa si nu prea se gaseste.

Daca o sa-ti faci o aprindere fara platini si un avans electronic care sa simuleze avansul centrifugal,

o sa se simta o imbunatatire serioasa a performantelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@zidu': ce marca de vopsea? daca ai folosit... sau daca ai auzit?

nu pot sa spun o marca anume. cred ca merge aia pentru toba, data in strat subtire. Eu cu ijul meu sunt in faza ''da-l dreaq, daca merge lasa-l asa''

treaba se bazeaza pe radiatia corpului negru si obtii o temperatura cu cateva grade mai mica (scrie in cartea de fizica :wave: )

 

In alta ordine de idei astazi am fost in targ si am studiat un platou de platini pt trabant, din ala cu avans centrifugal.

Are mari sanse sa mearga pe ij. centrifuga e pe cama si cama se fixeaza ca la ij. platoul arata cam la fel, mai combini 2 aprinderi tranzistorizate si cred ca mere beton.

Acum treaba e ca se poate pune si la ij monocilindric, folosesti doar o platina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
ma tu de ce nu ai zis ,ca de fapt nu iti iei ducati nou ci transformi ij-ul in ducati ? :wave:

la cati bani bagi mai bine ii pui inca un motor pt roata din fata :o si asa sigur nu mai ramai cu el in drum

hhhhahahhhhahhhhh! vreau sa-l fac sa mearga cu 100 constant sa se tina si femeia dupa mine ca sa nu ajungem totusi in 6 ore la bucale! :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dute la dezmembrari auto si intreaba de apr el de Golf 2...si o sa-ti arate modulu si senzoru...iese cam scump k tie iti tre doua...

si aia de trabi mere da e cam voluminoasa..e acelesi principiu de fctz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

azi am vazut o aprindere draguta la binox.... ma gandesc sa-mi pun asa ceva dar mai astept putin pana face si avansu' centrifugal (electronic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

dupa indelungi cautari pe net am gasit niste programele care te ajuta sa calculezi dimensiunile la ferestre dupa marirea cilindreei! boon! am unde sa fac cilindri dar ma poate ajuta cineva sa-mi spuna unde pot sa torn pistoane? vreau sa-l fac de 400... :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa indelungi cautari pe net am gasit niste programele care te ajuta sa calculezi dimensiunile la ferestre dupa marirea cilindreei! boon! am unde sa fac cilindri dar ma poate ajuta cineva sa-mi spuna unde pot sa torn pistoane? vreau sa-l fac de 400... :banana:

la timpuri noi ? (stiu ca acolo faceau tot soiul de minunatii..) sau la I.M.G.B (sau cum i-o mai zice acu'!) ...personal nu stiu pe nimeni de acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"....si Tantza e tare..."

 

timpuri noi????? pe unde e asta, in ce oras?

 

 

Un' sa fie, neica? In Bucuresti :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa vedem.... jupiter 4, prin traditie cu probleme la ambielaj, nu e cazul sa ii maresti capacitatea ca va ceda :lol: Daca deja i-ai comprimat motorul un pic e de ajuns, trebuie numai sa te asiguri ca merge ceas.Daca reusesti sa dai de cap formulei porturilor acolo poti sa lucrezi dar daca nu stii ce faci mai mult strici.

 

Aprindere electronica - un mare DA

Vopsit motorul...nu recomand, nici lustruit...iti trebuie racire maxima, lasa-l rugos si pastreaza aripioarele curate .

Lustruit ambielaj :banana: nu castigi nimic cu asta decat ca esti tu fericit ca ai ambielaj muncit si lucios. :what:

2 carburi de japoneza - DA

schimbat tobele - nu castigi decat estetic

 

 

Daca vrei cu devarat sa-i imbunatatesti performantele pe sosea incearca sa faci rost de o fata cu frana pe disc, conteaza ENORM.Daca il stii pe Manu din Galati - el avea o fata de japo de dat, m-a tot batut la cap de 1 mai ca-i placea geaca mea , sa facem diverse schimburi :finger: avea un ij chopper verde mai demult, acuma are parca un GSX-F 600 negru .

 

 

 

Spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

da, il stiu pe manu, a trecut de la ij la nepra si acum la gsx750f! ambielajele sunt noi si nu sunt de 4! (daca as gasi de 3 noi pe la vreun mos mi-as lua ca am auzit ca sunt bune) furca nu o mai are demult... tobele daca sunt calculate pt. un 2t (am cautat) iti cresc puterea considerabil... si pentru tobe am gasit niste programele!

carburi caut de rd de 350 sau mikuni de 26 mm.... nu am gasit pana acum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topic :banana:

ma intereseaza si pe mine o aprindere electronica pt ij planeta 5

daca aveti vro schema dati-o si voi pe forum sa se bucure si alti de ea

dati si voi o schema mai multe explicati ca mai intereseaza si pe alti

 

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Totusi care e diferenta dintre point si magneto?

 

P.S.:Ce programe ai gasit pt calcularea tobelor?

nu mai stiu cum se cheama dar daca te intereseaza ti le trimit pe mail! au in jur de 1 mega! bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sunt facute din tabla sau carbon-cred.

1. axa: lustruirea ambielajului nu e degeaba, nici schimbarea tobelor (daca sunt unele mai de Doamne-ajuta)

2. ce ai folosit pt lustruire?

3. ai putea sa lustruiesti si carterele

4. imi trebuie si mie programul ala pt calcularea lungimii tobelor :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar mah ... are careva timp sa explice cum scapi de platini ?? vreau si io aprindere electronica... si chestia cu avansu centrifugal sau cum ii zice ... se poate explica si aia ?.. pls ... :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...