Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

revin cu problema cu palpaitul farului, semnalelor, claxonului dincolo de 3000-3500 de ture...

 

am bagat voltmetrul pe motocicleta. Cu motorul oprit, bateria are 12,5V. Cu motorul pornit la relanti, cam 13,5V, cu motorul turat la 4k ture, cam 14,5V. Conform f650.com asta e ok, inseamna ca "voltage rectifier" e ok. Oricum, am verificat si toate fazele, si sunt ok, ceea ce inseamna ca nu e intrerupta nici o infasurare a alternatorului.

 

alte idei, ce ar putea avea?

 

Releul regulator de tensiune sau blocul de diode,asta in cazul in care nu ai vreo legatura slabita pe undeva! :blink:

Altceva nu poate sa fie!Bafta si asfalt uscat! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

revin cu problema cu palpaitul farului, semnalelor, claxonului dincolo de 3000-3500 de ture...

 

am bagat voltmetrul pe motocicleta. Cu motorul oprit, bateria are 12,5V. Cu motorul pornit la relanti, cam 13,5V, cu motorul turat la 4k ture, cam 14,5V. Conform f650.com asta e ok, inseamna ca "voltage rectifier" e ok. Oricum, am verificat si toate fazele, si sunt ok, ceea ce inseamna ca nu e intrerupta nici o infasurare a alternatorului.

 

alte idei, ce ar putea avea?

contacte imperfecte - in mers intra in rezonanta cadrul peste turatia x sis atunci nu mai stau lucrurile bine. incepi prin a verifica becul si sigurantele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu update la problema cu farul palpaind. Sambata am fost intr-o tura scurta pe Iezer (imagini pe forum: /index.php?showtopic=143268 sau aici: http://emusrv.no-ip.org/adv.g2).

 

La intoarcere a plouat usor pe la Targoviste. Dupa vreo 10-20 de min de mers prin burnita, am observat ca "problema" cu farul si semnalizarile palpainde a disparut ca prin farmec. Tocmai cand ma bucuram eu mai tare, s-a terminat ploaia, si am intrat pe asfalt uscat. Dupa inca vreo 10 min. (dupa ce s-au uscat contactele), problema a reaparut.

 

Imi e clar acum ca e problema de contacte imperfecte pe undeva... trebuie sa o iau atent la verificat conexiuni acum... oricum bine ca m-am lamurit ca nu e vorba de ceva piesa defecta... :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Operatiunea "repararea pompei de apa":

-cumparat chitul de reparatie:rotorul cu ax,simeringuri,doua garnituri(pentru capacul de la pompa si pentru capacul de ambreiaj);

-scule:un set de biti torx(bine e sa ai unul de calitate-eu am aruncat cateva,bani cu care puteam cumpara ceva bun);cheie '22(inelara sau fixa);un patent,cleste reglabil,un vas pentru recuperare lichid de racire,un vas pentru recuperare ulei.

Se scoate saua,se da jos carena stanga(oricum o dai jos sa ai acces la radiator cand ii pui lichidul de racire si fara ea parca e mai liber sa lucrezi).Se demonteaza scutul.Se poate si fara ,dar o sa imprastii lichidele care or sa curga in el.Cu vasul de recuperare a lichidului de racire sub motor,demontezi capacul de pompa.Dupa ce te asiguri ca nu mai curge lichid,schimbi vasul de sub motor cu cel pentru ulei si demontezi teava pentru ulei.Pentru o mai buna manevrabilitate,de care o sa ai nevoie-am constatat ulterior-,am desfacut teava din prinderea superioara si de la rezervor(are furtun acolo),dar am golit si rezervorul de ulei ca sa fiu sigur ca nu o sa-mi curga in cap.Se desface cablul de ambreiaj impreuna cu piesa care prinde cablul(teava de ulei nu trece de piesa asta cand vrei sa o scoti).Dupa toate astea,se trece la demontarea capacului de ambreiaj.Are o gramada de suruburi printre care unul ascuns de scarita(eu am demontat si scarita ca sa am acces la el).Capacul de ambreiaj se desface partial astfel incat teava de ulei sa ramana intre capac si motor.Din aceasta pozitie se roteste,aseaza intr-o pozitie din care(putin fortata) trece peste esapament si poti scoate capacul foarte usor.

Odata scos capacul de ambreiaj,se trece la repararea propriu-zisa a pompei de apa:se scoate roata dintata de pe ax(are un "shift") prin presare cu o surubelnita.Se scot simeringurile din capac(cu orice scula fara sa deteriorezi locasul).Dupa ce se sterge,curata locasul se pun simeringurile(atentie la pozitia lor!-partea cu arc spre lichide) care ,pentru a intra mai usor se ung cu vaselina sau ulei.Se monteaza axul cu rotorul pompei,se pune "shiftul" peste care intra prin presare roata dintata.

Se curata foarte bine capacul si motorul de ramasitele de la garnitura.Se unge cu vaselina garnitura (ca sa stea lipita-pe pozitie) si se pune pe motor(are doaua ghidaje).

Dupa toate astea se incepe montarea-operatiune inversa demontarii!

Dupa ce operatiunea de montare e gata,se pune uleiul si lichidul de racire.

Pentru instalatia de racire este necesara o foarte buna "aierisire"(surubul "teava" de aerisit este in partea dreapta,sus,deasupra senzorului de temperatura).Trebuie sa incalzesti motorul pentru ca termostatul sa intre in functiune si lichidul sa faca circuitul mare(radiator-pompa-motor-radiator).

In momentul in care nu mai scoate aer,ventilatorul porneste si se opreste,e gata.Montezi si carena stanga si...la drum!

Daca am plictisit pe cineva-nu-mi pasa!

Daca e util pentru cineva ce-am scris aici-ma bucur!

Sa fiti iubiti!

P.S.

La final,am constatat ca am fisurata piesa care prinde cablul de ambreiaj de ax.Tot nu pot sa plec la drum.Astept sa vina de la nemti(costa 47 de roni).Ma bucur ca azi ploua.

 

<small>--- Mesaj completat în 09 Oct 2007 09:30 -------------</small><br/>

moaaaa ce seamana discutiile de aici cu alea del a coltul comunistelor in vremurile bune :friends: cand lumea se dadea cu fiare toata ziua.

Am stiut eu dece am luat bmw :laugh:

...si eu am stiut! Acum stiu si de ce si-a luat ianachim unul nou!Cred ca el nu prea schimba piese!

Hai ca nu-i chiar asa de rau sa mai invatam si noi ceva mecanica...

 

--- Mesaj completat în 10 Oct 2007 09:02 -------------
Intr-un final,acum la sfarsit de sezon,am reusit sa-mi iau suport pentru top-case.

Intrebare :ce fel de cutie sa iau,mare(dubla) sau mica?Avantaje , dezavantaje pentru una sau cealalta?

Editat de cinezice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<small>--- Mesaj completat în 09 Oct 2007 09:30 -------------</small><br/>

...si eu am stiut! Acum stiu si de ce si-a luat ianachim unul nou!Cred ca el nu prea schimba piese!

Hai ca nu-i chiar asa de rau sa mai invatam si noi ceva mecanica...

 

sal man

acum fara suparare

din 2005 pana in 2007 38000 km

schimbat ulei

placute

filtre

bujii

cablu ambreiaj

anvelope

chit de lant

foaie spate frana

cam astea au fost in toti acesti km alergati

DAR si o gramada de bani platiti pe leasing

 

acum sper ca pe 1200 adv sa fie cati mai multi km si prin tari straine

si sa merg si eu macar o data sa fac o revizie in germania

sa am ce povesti la lume

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...vorbeste cu ianachim.Are unul imprumutat de la mine.Poti sa-l folosesti si tu pana cumperi.

 

multumesc din suflet :laugh: :friends: l.am luat. l.am schimbat e ok sa.mi spui te rog cand ai nev de el sau sa.mi dai un beep la 0727166894 :wink: multumesc inca o data :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S.Intr-un final,acum la sfarsit de sezon,am reusit sa-mi iau suport pentru top-case.

Intrebare :ce fel de cutie sa iau,mare(dubla) sau mica?Avantaje , dezavantaje pentru una sau cealalta?

Intrebare si mai mare: ce fel de suport??? Chestia aia gri de la spate nu-i suport pt top-case, mai trebuie ceva in plus????

Si eu vreau o cutie, exista in care sa incapa 2 casti integrale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc din suflet :bigstar: :bigstar: l.am luat. l.am schimbat e ok sa.mi spui te rog cand ai nev de el sau sa.mi dai un beep la 0727166894 :( multumesc inca o data :D

Cu placere!

Mi-l dai cand nu mai ai nevoie de el.Eu il tin de rezerva(l-am schimbat cu unul nou).

 

--- Mesaj completat în 11 Oct 2007 08:42 -------------

Intrebare si mai mare: ce fel de suport??? Chestia aia gri de la spate nu-i suport pt top-case, mai trebuie ceva in plus????

Si eu vreau o cutie, exista in care sa incapa 2 casti integrale?

Toata vara am cautat ceva mai ieftin,nu nou si n-am gasit.Am comandat la Bavaria( e cam scump) si l-am pus.In cutia din spate intra piesele de prindere.Peste ele vine suportul propriu'zis.Capacul de la cutie se inlocuie cu unul mai mic pe care se pune butucul vechi.Eu ma bucur ca am scapat de capacul vechi(la un drum denivelat sarea intotdeauna de la locul lui!).

Am cumparat si "portbagaj lateral" tot de la ei,dar nu e ce ma asteptam eu.Practic sunt doua bare laterale prinse de sub tobe si in spate (sunt doua piulite deja acolo) si prinse si intre ele .In plus,mai sunt si doua "suruburi speciale" pe care le pui stanga/dreapta pe aparatorile de tobe.Acest "portbagaj lateral"este pentru cutiile lor...ma mai gandesc daca o sa le iau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare si mai mare: ce fel de suport??? Chestia aia gri de la spate nu-i suport pt top-case, mai trebuie ceva in plus????

Si eu vreau o cutie, exista in care sa incapa 2 casti integrale?

exista topcase de 3 casti, dar nu de la bmw si foarte putin probabil sa meara cu suportul lor. (suport si topcase bmw pe ebay)

 

 

bmw nu recomanda sa depasesti 130 cu topcase montat (ala de 31l original in care intra o casca si inca niste chestii mici).

practic se paote merge si la 160 dar moto e nitel instabila, cu unul mai mare posibil si mai instabila

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm... asta cu viteza maxima e discutabila... :bigstar:

Eu fara sa imi dau seama am bagat si 160 pe autostrada cu un Givi pe codita... si e prins cat se poate de artizanal de catre fosta proprietareasa... si anume suportul givi e prns in 6 suruburi direct pe codita...ma rog cu niste saibe pe post de distantier... :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm... asta cu viteza maxima e discutabila... :bigstar:

Eu fara sa imi dau seama am bagat si 160 pe autostrada cu un Givi pe codita... si e prins cat se poate de artizanal de catre fosta proprietareasa... si anume suportul givi e prns in 6 suruburi direct pe codita...ma rog cu niste saibe pe post de distantier... :D

incearca putin vant lateral :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi cat de des schimbati cablul de ambreiaj? Mie mi se pare ca se uzeaza f repede. Sunt ele proaste sau are BMW-ul ceva prost gandit de le tot rupe? Mie mi s-a rupt acum 1 luna jumate, l-am schimbat dar mi se pare ca si cel nou a inceput sa se desfaca la maneta, acolo unde s-a rupt si prima data. Sau poate e ambreiajul prea tare si solicita mai mult cablul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi cat de des schimbati cablul de ambreiaj? Mie mi se pare ca se uzeaza f repede. Sunt ele proaste sau are BMW-ul ceva prost gandit de le tot rupe? Mie mi s-a rupt acum 1 luna jumate, l-am schimbat dar mi se pare ca si cel nou a inceput sa se desfaca la maneta, acolo unde s-a rupt si prima data. Sau poate e ambreiajul prea tare si solicita mai mult cablul?

 

cati km are mobra?

eu la 26 de mii a trebuit sa.l schimb

Editat de gabrielleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi cat de des schimbati cablul de ambreiaj? Mie mi se pare ca se uzeaza f repede. Sunt ele proaste sau are BMW-ul ceva prost gandit de le tot rupe? Mie mi s-a rupt acum 1 luna jumate, l-am schimbat dar mi se pare ca si cel nou a inceput sa se desfaca la maneta, acolo unde s-a rupt si prima data. Sau poate e ambreiajul prea tare si solicita mai mult cablul?

 

Ungel bine cand il pui si apoi unge-l periodic si ai sa vezi ca nu se mai rupe...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are 39500 km dar l-am schimbat acum 1500 km. In ce priveste unsul, nu cred ca asta e problema pentru ca pare ca se desface din pastila de la maneta si nu vad legatura cu unsul.

cablu prost. nici alea de ij nu se rup in 1500km si daca vrei sa vezi ambreiaj tare iti zic eu unde gasesti :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi cat de des schimbati cablul de ambreiaj? Mie mi se pare ca se uzeaza f repede. Sunt ele proaste sau are BMW-ul ceva prost gandit de le tot rupe? Mie mi s-a rupt acum 1 luna jumate, l-am schimbat dar mi se pare ca si cel nou a inceput sa se desfaca la maneta, acolo unde s-a rupt si prima data. Sau poate e ambreiajul prea tare si solicita mai mult cablul?

daca il pui cu "taietura" sa frece pe cablu e normal sa il uzeze.Fanta aia trebuie sa ramana in partea superioara,unde nu freaca cablul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca il pui cu "taietura" sa frece pe cablu e normal sa il uzeze.Fanta aia trebuie sa ramana in partea superioara,unde nu freaca cablul!

 

Pai nu freca pe "taietura". L-am dat jos si am vazut ca jumate din fire erau taiate in dreptul pastilei, asa ca mai mult ca sigur cablul e prost. Asa ca o sa ma duc a Bavaria sa m-il schimbe sau sa imi dea banii inapoi, ca piesa era proasta. Cablul ala nu avea cum sa se taie in halul ala.

 

Chiar asa bune sa fie piesele de BMW?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Acum cateva minute am observat ca mi-a aparut ulei pe furca din partea stanga. Probabil ca s-a dus un semering ceva...

Aveti idee ce costuri implica treaba asta? Semering, garnitura aia de cauciu de deasupra, ulei...etc?

Este complicata operatiunea de schimbare?

 

Multumesc

Remus

Editat de Trumansky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Acum cateva minute am observat ca mi-a aparut ulei pe furca din partea stanga. Probabil ca s-a dus un semering ceva...

Aveti idee ce costuri implica treaba asta? Semering, garnitura aia de cauciu de deasupra, ulei...etc?

Este complicata operatiunea de schimbare?

 

Multumesc

Remus

semeringurile sunt 610 mii la bavaria sau cam tot atat la thomas dar iti mai da si vaselina de pus sub protectiile de praf.

protectii de praf nu aveau pe stoc si mi-am bagat **** la fel si in uleiul lor pt furca (57 ron)

Am luat motorex, 10 w pt furca de dakar, ca era prea moale cu originalul e la 40 ron l. Miau trebuit 2 kile ca fiind furca mai lunge trebuia sa torn cate 560ml in fiecare - deci mi-a ramas ceva in unu din bidoane

 

am refolosit garniturile de praf si am pus burdufe de cauciuc sa nu mai intre carcalaci acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cauciucurile de protectie impotriva prafului (de la imbinarea tuburilor) le-am refolosit. Am cumparat si niste burdufe ProGrip negre (tot din cotroceni), pe care a trebuit sa le mai scurtez, ca erau cam lungi, si m-am chinuit cu prinderea jos, ca nu e loc si de burduf si de colier la prinderea de jos.

tot progrip am si eu , tre sa iti arat smecherie - mi-a luat 5 min :ok:

 

 

Ulei am pus Yacco de 7.5 (desi as fi preferat de 10, sa fie mai "stiff" suspensia fata), care m-a costat cam 450.000 bidonul de 1 litru. A trebuit sa iau 2 bidoane, ca intra cam 630ml per tub de furca (date din manualul de service).

la gs simplu intra mai mult decat la dakar ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care dintre piesele din imagine imi trebuie?

108.png

 

In manualul de gs scrie ca in furci intra 0.6L

Asa cum am zis, azi am observat "scurgerile"...Cam cat timp pot sa merg fara sa remediez problema?

Editat de Trumansky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care dintre piesele din imagine imi trebuie?

108.png

 

In manualul de gs scrie ca in furci intra 0.6L

Asa cum am zis, azi am observat "scurgerile"...Cam cat timp pot sa merg fara sa remediez problema?

 

 

Poti sa mergi cat vrei tu doar sa ai grija sa nu ajunga ulei pe disc.

De curs nu o sa curga tot uleiul doar o parte. Treaba este sa fie uniforma curgerea adica sa nu curga doar un amortizor ca apar forte inegale si e mai nasol.

Singurul inconvenient este ca o sa ai o firca moale de tot si o sa fie nasol pe frana de urgenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:ok:

@vmm

Si eu caut o solutie la problema asta de cateva zile.

Poate ceva de genu asta te ajuta: http://webpages.charter.net/fliplites/, desi mie nu mi se pare o solutie prea estetica.

 

@everybody

Dupa o perioada de mers incet(a I-a prin oras la ora de varf), sau mers o distanta mai lunga(100+ km), mi se aprinde becu de ulei cand turatia ajunge la relanti, daca il turez umpic se stinge. Si cand zic ca se aprinde defapt mai mult palpaie decat sta aprins. Ulei are proaspat si suficient, de curs, nu curge pe nicaieri. Vreo idee/sugestie?

 

Safe riddin'.

, aproape sigur asta e..

 

vezi ca ai intrat in apa si e oxidat contactu de la sonda de ulei. cand face contact cand nu.. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...