Sari la conținut

Specificatii Ulei


Postări Recomandate

Nu ca ma dau eu mare mester in ale mecanicii dar in manualele de la TDM din 96 si din 99 scrie ca iti trebuie 3.6 L de ulei cu tot cu cel care intra in filtru. Filtrul de ulei la TDM din cate am vazut eu este sub motor...si nu e "gogoloi negru" ci trebuie desfacut un capac si abia acolo dai de filtru. Corectati-ma va rog daca gresesc.

Dupa felul in care am postat iti dai seama ca nu am vorbit serios, nu am TDM si nici nu am consultat vreun manual... daca tu zici ca te-ai uitat, inseamna ca asa e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 132
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa felul in care am postat iti dai seama ca nu am vorbit serios, nu am TDM si nici nu am consultat vreun manual... daca tu zici ca te-ai uitat, inseamna ca asa e.

Da chiar nu am facut nici o referire la tine (adik nu am zis nik cu rautate) am vrut doar sa citez din ce ai scris tu pentru ca mi s-a parut misto exprimarea...Sorry daca am deranjat, chiar nu asta a fost intentia mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am bagat de curiozitate ulei de masina in motoreta mea. recunosc, nu este de tuartie. la 8000 rpm este maxim. si toata lumea imi zicea ca sunt nebun, ca imi bat joc de motor, samd...dar fara argumente tehnice/stiintifice. daca patina ambreiajul scoteam uleiul si puneamd e moto. macar stiam ca am spalat motorul cu un ulei curat...

 

am 2 saptamani de cand l-am schimbat, si nu are nici pe dracu. acum am venit de la o tura, si tot 210 prinde. aceleasi performante...si in plus daca vroiam 15w-40 dadeam o caruta de bani pe un l. asa am dat 15 lei.

 

totul tine de motor, cat de turat este. la o mobra cu 15.000 ture nu as baga nici sa ma picuri cu ceara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da chiar nu am facut nici o referire la tine (adik nu am zis nik cu rautate) am vrut doar sa citez din ce ai scris tu pentru ca mi s-a parut misto exprimarea...Sorry daca am deranjat, chiar nu asta a fost intentia mea

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am bagat de curiozitate ulei de masina in motoreta mea. recunosc, nu este de tuartie. la 8000 rpm este maxim. si toata lumea imi zicea ca sunt nebun, ca imi bat joc de motor, samd...dar fara argumente tehnice/stiintifice. daca patina ambreiajul scoteam uleiul si puneamd e moto. macar stiam ca am spalat motorul cu un ulei curat...

 

am 2 saptamani de cand l-am schimbat, si nu are nici pe dracu. acum am venit de la o tura, si tot 210 prinde. aceleasi performante...si in plus daca vroiam 15w-40 dadeam o caruta de bani pe un l. asa am dat 15 lei.

 

totul tine de motor, cat de turat este. la o mobra cu 15.000 ture nu as baga nici sa ma picuri cu ceara...

totusi, nu prea inteleg legatura intre turatia de functionare a unui motor si daca uleiul are sau nu pe eticheta o motocicleta cu un motociclist pe ea care zambeste in spatele castii cu viziera fumurie trasa :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru motociclete e un standard consacrat, JASO (care costa o carca de bani din cite tin minte), care certifica tocmai faptul ca nu exista riscuri pentru ambreiaj.

 

JASO nu este un standard special pt motociclete, e doar un alt standard de clasificare a tuturor uleiurilor, in afara de standardul american API si care or mai fi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e vorba de shear factor, pelicula tinde sa se rupa la turatie mare.

eu tot nu inteleg: va luati casti cat mai performante, cizme, geci, spray de lant cu teflon, dar cand vine vorba de sangele motorului voi puneti ce vi se scoala ca.. trebuie ca merge si cu d'ala, de ce sa dau 30ron cand pot da 15? Mama ce va scoateti!

Eu sunt de acord cu madcox, la un motor care are turatia max la 8000 probabil ca ar merge un ulei "de masina", ca si unele masini ajung la turatia aia (honda s2000, de ex) si nu se pun uleiuri de motor in ele, insa nu se pune nici un mineral 15w-40, ci un full synth 5w-40, probabil. :crack:

pai vezi cum ti-ai taiat tu singur craca?

care-i diferenta intre 15w40 si 5w40?

io am subliniat faptul ca nu are legatura turatia de functionare cu cine produce uleiul. nu am zis nimic de indici de viscozitate. e normal ca turatia sa faca diferenta intre indici :bigstar: ok?

 

JASO nu este un standard special pt motociclete, e doar un alt standard de clasificare a tuturor uleiurilor, in afara de standardul american API si care or mai fi....

hopa.......uite ca o mai zis cineva ceva interesant......

ulei de motociclete my ass......

vreau sa vad ulei de camioane, ulei de barca, ulei de semanatoare, ulei de tractor, ulei de vapor, ulei de avion......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zi si mie de ce nu ai vazut ulei 15w40 full sintetic, mai intai, zi-mi si mie cum e obtinut un ulei sintetic, din ce anume e obtinut, hai, ca tu le ai cu search pe net si apreciez mult asta la tine, hai sa terminam o data cu polemica asta pe tema uleiurilor.

deci, astept!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti inginer, si stii si tu ca un inginer nu trebuie neaparat "sa cunoasca" ci mai degraba sa stie UNDE, CE si CUM sa caute. So.. do the searching. :crack:

stiu, cine nu le are in cap le poarta in geanta, asa se spune, da' mi-i o lene de ma doare rau :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii foarte simplu de termin pe tema uleiului . Fiecare pune in motoru lui cat il las buzunaru sau cat de mult tine la motoru lui . Este in benzinarii ulei si cu 10-15 lei dar este la magazinele de specialitate castrol sau motul pt motociclete care bineinteles este mult mai scump si protejeaza mai bine motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii foarte simplu de termin pe tema uleiului . Fiecare pune in motoru lui cat il las buzunaru sau cat de mult tine la motoru lui . Este in benzinarii ulei si cu 10-15 lei dar este la magazinele de specialitate castrol sau motul pt motociclete care bineinteles este mult mai scump si protejeaza mai bine motorul.

pe ce anume te bazezi cand spui ca lucrul care e mai scump e cel mai bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul se schimba si in functie de motocicleta ( turatia motociletei ) . Si ma bazez pe Castrol Si Motul cand ii vorba de ulei . In toate testele iese cel mai bun ulei, cel putin asa il consider eu . Fiecare pune ce vrea in motoru lui. Si da intradevar nu ii neaparat sa fie scump si bun , dar foarte ieftin si foarte bun nu am vazut .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domle daca ne uitam la uleiurile de pe Louis spre exemplu:

http://www.louis.de/_10aa91407c1e878f71296...ge=0&page=2

 

se pot vedea multe uleiuri in special castrol care se gasesc si pe rafturile magazinelor de la noi.

 

Singura diferenta este cum a spus si cineva mai sus sa fie specificat jaso pe ambalaj, asta pt motoarele cu ambreiajul umed ca sunt si motoare cu ambreiaj uscat (ducatti monster) la care nu mai conteaza asta.

 

Concluzionez prin a spune ca atat timp cat se respecta specificatiile SAE si implicit vascozitatea uleiului la temperatura este ok.

 

Mai spun ca marea majoritate dintre motocicletele folosite de noi nu sunt de ultima generatie, adica sa foloseasca foarte multe materiale compozite care sa necesite o ungere suplimentara celei minerale (uleiurile sintetice)

Ca sa sustin cele de mai sus spun ca mai mult decat un ulei semi-sintetic nu este nevoie ca motociletele noastre sa nu functioneze in parametrii. Daca am face competitii sau mai stiu eu ce unde sa stam numai in turatii maxime, atunci ar aparea fenomenului schimbului mai des.

In cazul meu folosesc orice ulei care are specificatie Jaso si nu il tin mai mult de 5000 km.

Consider un ulei foarte bun este Yacco MVX 500 care se gaseste pe la 50 si ceva RON bidonul de 2litri, deci mai mult decat rezonabil pentru oricine buzunar

 

Asfalt uscat la toti :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bottom line: fiecare pune dupa buget, insa important este sa se respecte indicii de vascozitate recomandati de producatorul mobrei.

 

daca puneti un mineral schimbati'l mai repede, la maxim 4000, daca puneti un sintetic, puteti sa'l schimbati pe la 6000-7000.

he-he, oricum il schimbam la cca 3000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok?

 

Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto?

 

THX

am avut bmw f650 din 94 si prima data am pus acelasi ulei ca si tine...dar apoi am vazut in manual recomandare: castrol 20w50 act evo 4t(adica pt moto).....acest ulei recomandat...nu numai ca a fost mai iefit (23lei litrul luat de la crest pe comanda) dar si mai fiabil...dovada a fost faptul ca primul, a cedat cam pe la 4500 de km...cel recomandat am batut aproape de 6000 si nici macar nu a clipit ledul uleiului.............multa bafta :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

salutare

am si eu intrebari in leg cu pastrarea moto la iarna.am inteles ca tre sa-i fac schimb de ulei si ca merge chiar si cel mai ieftin ulei de pe piata pt ca oricum va trebui sa-o arunc la primavara.totusi ce fel de ulei ieftin imi recomandati?orice ulei de la un mag auto?

2.aditivul pt stabilizarea benzinei .este bun ala care se gaseste in magazinele auto?rezervorul tre sa fie plin cu benzina sau e de ajuns si pe jumatate plin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

am si eu intrebari in leg cu pastrarea moto la iarna.am inteles ca tre sa-i fac schimb de ulei si ca merge chiar si cel mai ieftin ulei de pe piata pt ca oricum va trebui sa-o arunc la primavara.totusi ce fel de ulei ieftin imi recomandati?orice ulei de la un mag auto?

2.aditivul pt stabilizarea benzinei .este bun ala care se gaseste in magazinele auto?rezervorul tre sa fie plin cu benzina sau e de ajuns si pe jumatate plin?

Daca o bagi la iernat cica e recomandat sa nu o lasi cu uleiul vechi pt ca ar face depuneri.

Daca ai baga un ulei ieftin,la primavara cand il vei schimba tot va trebui bagi un litru de ulei de moto din care vei folosi in sezon,sa-l lasi cateva minute sa mearga si sa-l arunci pt.a nu avea in motor ulei de 2 feluri,dupa care sa bagi ulei de moto+filtru de ulei nou .

Eu iarna trecuta i-am facut schimbul,am mai facut 1200 km si am bagat-o la iernat la caldurica.Primavara am mers cateva zile si i-am facut schimbul din nou.Cand sch.uleiul intotdeauna schimb si filtrul.

Ar mai fi o posibilitate ca in loc de 3 litri de ulei ieftin sa bagi numai unu de ulei moto bun cred ca trage pompa cat sa se stinga becul,dar nu pleci cu ea la plimbare asa.

 

Stabilizatori nu am folosit niciodata.Fac plinul si o las asa pana la primavara,a mers fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O faza tare la Discovery: top 10 a celor mai tari motociclete facute vreodata......numa bengoase, iar pe locul 1 Honda Cub....un scuter vechi, dar cica vandut in 60 mil de exemplare si f rezistent. L-au pus astia la tot felul de teste si tot a mers....l-au aruncat de pe bloc si tot a pornit, au scos uleiul si au pus grasime folosita la gatit de la ceva pizzerie si a mers o zi intreaga, si zicea ala, ca parca merge mai bine cu asta lol.....

Asa a toata treaba asta cu uleiurile schimbate la 5000 de km, cand manualele (Honda Hornet si Ducati din 2001-2007 de ex) zic la 12000 km, pot fi doar strategii de marketing ale producatorilor de ulei... La cum a avansat tehnologia uleiurilor sintetice, oare chiar trebuie schimbate la 5000 de km?

Eu acuma am 5500 de km cu un MOTUL full sintetic, si o sa il schimb curand ca asa se zice ca trebuie....

Am vazut ca sunt care schimba si la 3000 de km....da-o in pana mea, da mi se pare prea de tot sa schimb uleiul tot la 2-3 luni....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca pentru pastrarea peste iarna, se poate baga ulei auto (pt ca e mai ieftin si la primavara oricum il arunci), pt ca nefacand nici 1 km, nu are ce sa se strice. Si daca mergi cu el, inca nu e clar daca are sau nu ceva... Filtrul de acuma nu l-as schimba pana la primavara, pt ca, din nou, motorul doar sta peste iarna. O sa il schimb la primavara cand o sa pun ulei de calitate si mai scump.

E ok?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O faza tare la Discovery: top 10 a celor mai tari motociclete facute vreodata......numa bengoase, iar pe locul 1 Honda Cub....un scuter vechi, dar cica vandut in 60 mil de exemplare si f rezistent. L-au pus astia la tot felul de teste si tot a mers....l-au aruncat de pe bloc si tot a pornit, au scos uleiul si au pus grasime folosita la gatit de la ceva pizzerie si a mers o zi intreaga, si zicea ala, ca parca merge mai bine cu asta lol.....

Asa a toata treaba asta cu uleiurile schimbate la 5000 de km, cand manualele (Honda Hornet si Ducati din 2001-2007 de ex) zic la 12000 km, pot fi doar strategii de marketing ale producatorilor de ulei... La cum a avansat tehnologia uleiurilor sintetice, oare chiar trebuie schimbate la 5000 de km?

Eu acuma am 5500 de km cu un MOTUL full sintetic, si o sa il schimb curand ca asa se zice ca trebuie....

Am vazut ca sunt care schimba si la 3000 de km....da-o in pana mea, da mi se pare prea de tot sa schimb uleiul tot la 2-3 luni....

Si te risti tu sa schimbi la 12.000 in loc de 6000? Ca eu nu. Daca vrei sa bagi ulei ieftin si de masina, iti iei BeMWe sau HashDe. Restul celorlalte cu ambreiaj in baie de ulei si circuit comun intre motor si cutie trebuie sa mearga doar cu ulei de motocicleta. E simplu :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca pentru pastrarea peste iarna, se poate baga ulei auto (pt ca e mai ieftin si la primavara oricum il arunci), pt ca nefacand nici 1 km, nu are ce sa se strice. Si daca mergi cu el, inca nu e clar daca are sau nu ceva... Filtrul de acuma nu l-as schimba pana la primavara, pt ca, din nou, motorul doar sta peste iarna. O sa il schimb la primavara cand o sa pun ulei de calitate si mai scump.

E ok?

Dar daca nu pui nici un ulei in motor peste iarna ce are? Daca zici ca nu-l pornesti deloc? :rock:

De ce trebuie sa tii neaparat un ulei in motor daca nu-l pornesti absolut deloc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
O faza tare la Discovery: top 10 a celor mai tari motociclete facute vreodata......numa bengoase, iar pe locul 1 Honda Cub....un scuter vechi, dar cica vandut in 60 mil de exemplare si f rezistent. L-au pus astia la tot felul de teste si tot a mers....l-au aruncat de pe bloc si tot a pornit, au scos uleiul si au pus grasime folosita la gatit de la ceva pizzerie si a mers o zi intreaga, si zicea ala, ca parca merge mai bine cu asta lol.....

Asa a toata treaba asta cu uleiurile schimbate la 5000 de km, cand manualele (Honda Hornet si Ducati din 2001-2007 de ex) zic la 12000 km, pot fi doar strategii de marketing ale producatorilor de ulei... La cum a avansat tehnologia uleiurilor sintetice, oare chiar trebuie schimbate la 5000 de km?

Eu acuma am 5500 de km cu un MOTUL full sintetic, si o sa il schimb curand ca asa se zice ca trebuie....

Am vazut ca sunt care schimba si la 3000 de km....da-o in pana mea, da mi se pare prea de tot sa schimb uleiul tot la 2-3 luni....

 

 

eu il schimb la 2000 de exemplu. la o luna, cateodata la 3 saptamani. 240-250 de lei uleiul si vreo 70 filtrul plus vreo 40 filtrul de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ulei auto nu se compara niciodata cu unul moto !!!! Chiar daca scrie pe eticheta ca se poate folosi la orice motor , diesel sau benzinar....

Motorul unei masini are un regim de functionare intre 2000 si 6000 de ture, unul de motocicleta sta frecvent pe zona rosie (10000-15000 de ture) . Plus de asta daca stam sa gandim logic de ce nu punem acelasi ulei pe care-l punem in motorul masinii si in cutia de viteze ??????...ca doar la moto asa se intampla !!!!!!!!!!!

PENTRU CA NU E IN REGULA !!!

 

Uleiurile moto sunt SPECIAL PENTRU MOTO si sunt facute in asa fel sa impace si motorul si cutia de viteze si sa nu-si piarda proprietatile la turatii ridicate ! Daca din partea ta este OK sa pui orice ulei in motor n-ai decat ! Poti sa-i pui si diesel ca deh...e mai vascos si face presiune mai mare pe caldura ! LOL

 

DACA PRODUCATORUL MOTOCICLETEI MELE A SCRIS CLAR SA-I PUN UN ANUME TIP DE ULEI, ATUNCI D-ALA II PUN INDIFERENT CAT COSTA !!!

Daca a zis sa-i pun pishat in loc de ulei, pishat ii pun !!!!!!!!!!!!!!!!

 

Puneti voi de capul vostru ce ulei vreti k doar stricati motoarele voastre nu p-al meu ! Pe urma o sa intrebati tot p-aci : De ce se supraincalzeste motorul? De ce nu-mi mai intra in viteza? De ce bate motorul?....

Si eu o sa zic : ETE D-AIA, K TE-AI ZGARCIT LA 1 MILION SI AI BAGAT ULEI DE TRACTOR !!!!!!!!!!!!!!!! :rock: :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu il schimb la 2000 de exemplu. la o luna, cateodata la 3 saptamani. 240-250 de lei uleiul si vreo 70 filtrul plus vreo 40 filtrul de aer.

Eu il schimb de fiecare data inainte de a iesi cu motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...