Jump to content

Anvelopele on si off


Recommended Posts

A folosit cineva Michelin Anakee Adventure sau Pirelli rally STR? A venit vremea sa renunț la Anakee 3 si as trece la ceva putin mai potent pe off fara sa pierd din capacitățile de pe asfalt. 80% din timp merg pe asfalt, dar in 20% cand ajung pe off as vrea sa nu mai am emoții prea mari (vorbesc aici de un soft enduro: un forestier, o baltă sau ceva iarba uda). Din ce vad pe net, astea 2 ar fi cele mai laudate la capitolul 80-20. Eventual daca aveti si alte recomandari din aceeasi categorie 80-20 care ar fi peste astea 2. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca tot e atat de popular topicul asta, aveti ceva experiente cu E-07 spate si TKC 80 fata pe mobre de gabarit mediu/mare (KTM 890 Adv R)? Hai sa zicem ca planuiesc un 50/50, nimic prea agresiv (gen un Iezer, o Tabla Butii, d-astea lejere).

Link to comment
Share on other sites

La 23.05.2021 la 21:42, kobra a spus:

A folosit cineva Michelin Anakee Adventure sau Pirelli rally STR? A venit vremea sa renunț la Anakee 3 si as trece la ceva putin mai potent pe off fara sa pierd din capacitățile de pe asfalt. 80% din timp merg pe asfalt, dar in 20% cand ajung pe off as vrea sa nu mai am emoții prea mari (vorbesc aici de un soft enduro: un forestier, o baltă sau ceva iarba uda). Din ce vad pe net, astea 2 ar fi cele mai laudate la capitolul 80-20. Eventual daca aveti si alte recomandari din aceeasi categorie 80-20 care ar fi peste astea 2. 

Am eu Pirelli pe Tiger. Le-am folosit în condițiile enumerate de tine și n-am avut probleme. Se comportă foarte bine pe asfalt uscat (pe ud n-am avut ocazia să merg) și pe macadam și am dat o tură și pe Cumpăna, pe ceva noroi, nisip și bălți, fără emoții.

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, botezu' a spus:

Daca tot e atat de popular topicul asta, .....

da da foarte popular :))

din 2020 mai, pana la postarea ta a mai fost o singura postare....., popular rau de tot, ce sa mai zic :)

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, apriliacluj said:

da da foarte popular :))

din 2020 mai, pana la postarea ta a mai fost o singura postare....., popular rau de tot, ce sa mai zic :)

Am uitat ca pe net trebuie sa desenez sarcasmul. :)

Link to comment
Share on other sites

La 02.11.2022 la 16:10, botezu' a spus:

Daca tot e atat de popular topicul asta, aveti ceva experiente cu E-07 spate si TKC 80 fata pe mobre de gabarit mediu/mare (KTM 890 Adv R)? Hai sa zicem ca planuiesc un 50/50, nimic prea agresiv (gen un Iezer, o Tabla Butii, d-astea lejere).

Folosesc e07 spate si Michelin wild pe fata (asemanator cu tkc ca profil) pe 690 enduro de ceva vreme si, pt ce am eu nevoie (adica exact acel 50/50 asfalt/off), e foarte ok combinatia.

Exceptand namoale din alea grele si lipicioase si ceva emotii pe iarba fresh si cu pamant batatorit sub ea, nu prea am intalnit situatii sa nu pot trece mai departe cu ele :) In off, intotdeauna cobor presiunea la aprox 1 - 1.1 bar. Mai sus sunt si foarte dure si si nici nu au aderenta cum ar trebui. Bine, nu or sa muste ca o guma dedicata cu caramele, dar daca strangi din poponeata, ai cat de cat oleaca de skill, dai gaz si te tii bine de mobra treci cam de orice cu ele :))

Iar pe asfalt sunt excelente. Nu sunt zgomotoase, te tin o gramada, aderenta f ok (chiar si pe ud), le poti da capat pe curbe fara emotii.

Dupa ce consum spatele, personal o sa trec pe un Mitas MC23, dar asta doar pt ca ma bag si in chestii mai tricky in off.

Link to comment
Share on other sites

TKC 80 pe 21'' are crampoanele mici, dese și foarte apropiate. Merge pe Iezer sau Tabla Buții dar nu prea e guma de off-road. Pe asfalt se tocește neuniform, ca toate cramponatele, de la frânări. 

IMG_20221108_142546_519.thumb.jpg.182062397d2ebdba129465b579f5131b.jpgIMG_20221108_142614_098.thumb.jpg.95420aad5036e11d4ff28f7dad8ae314.jpgIMG_20221108_142602_041.thumb.jpg.5ea122a34e50d5ded8955bd9fd16f57c.jpg

Pe spate pune Mitas E09. Cea mai logevivă gumă de off-road dintre cele serioase... 

 

Pe față încă experimentez și eu. Cel mai ok mi s-a părut Pirelli MT21, dar frânarile pe asfalt îl termină și pe el. E mult mai deformat decât TKC 80... 

Link to comment
Share on other sites

 

On 11/2/2022 at 4:10 PM, botezu' said:

aveti ceva experiente cu E-07 spate si TKC 80 fata pe mobre de gabarit mediu/mare (KTM 890 Adv R)?

pe 990 Adventure am acum Michelin Anakee Wild (foarte similar cu TKC80 ) pe fata si Mitas E07+.  Foarte echilibrata combinatia. Nu as recomanda E07 simplu din motiv de dunga aia pe mijloc care strica aderenta cand ai nevoie de un pic de muscatura

E09 e si mai fain, dar nu tine prea mult.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, bursyllac a spus:

Nu as recomanda E07 simplu din motiv de dunga aia pe mijloc care strica aderenta cand ai nevoie 

Care dungă? Eu as vrea sa îmi iau fix de astea, Mitas E-07. Am văzut la un prieten care e endurist din copilărie și mi-a zis că sunt cele mai bune 50/50.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Bart Bz said:

Care dungă?


Asa arata E07:

1209837469_Screenshot2022-11-08at15_48_46.thumb.png.fe42e5243d5eba5f94e56d5719261a4f.png 1470555714_Screenshot2022-11-08at15_51_03.thumb.png.c8e8cdabb46772aef3a3ae47b0606f7f.png
Daca te uiti cu atentie, pe mijloc se vede o dunga mai pronuntata decat gaura dintre crampoane de pe margine.

Uite diferenta intre E07+ si E07 dupa ceva uzura (E07+ in stanga)

1172252246_Screenshot2022-11-08at15_53_23.thumb.png.6a428794ed6678c56141d18bc8523626.png

Dunga aia continua de la E07 ajuta mult sa patinezi pe ud / iarba :D

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc frumos pentru lămuriri. Clar mă orientez către E07+! 

Există ceva mai bun decât astea pt 50/50? Citisem că Metzeler karoo 4 ar fi super, dar abia au ieșit, deci nu și-au dovedit calitatea în timp.

Link to comment
Share on other sites

De dunga aia se știe că prelungește cu aproape dublu viața cauciucului dar că în off-road e jale cu ea încă de pe vremea Heidenau K60 scout. K60 fiind extraordinar pentru spate și pe off-road dar mâncându-se repejor, s-au gândit să-i "fvtă" o dungă pe mijloc, i-au prelungit considerabil viața dar s-au redus mult din calitați. Am un prieten cu 1190 Adv R care duce un K60 scout peste 17000 km.

Link to comment
Share on other sites

On 11/8/2022 at 3:30 PM, bursyllac said:

 

pe 990 Adventure am acum Michelin Anakee Wild (foarte similar cu TKC80 ) pe fata si Mitas E07+.  Foarte echilibrata combinatia. Nu as recomanda E07 simplu din motiv de dunga aia pe mijloc care strica aderenta cand ai nevoie de un pic de muscatura

E09 e si mai fain, dar nu tine prea mult.

Mersi de recomandări, uitasem de dunga de pe mijloc. Mă uitam și la Anakee Wild, dar unii comentau că alunecă pe asfalt ud, tu ce experiență ai cu ele pana acum?

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, botezu' said:

Mă uitam și la Anakee Wild, dar unii comentau că alunecă pe asfalt ud, tu ce experiență ai cu ele pana acum?

de prin 2019, in afara de un Pirelli MT21, pe 990 am avut doar Anakee Wild si m-am dat in tot felul de conditii, inclusiv o participare la Bikes on Ice in februarie

 

6D7E982A-E706-407D-AAAE-431BFBC12AE0.thumb.jpeg.eac3f46a88a4df10c19b40d4d0b38873.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Just now, bursyllac said:

de prin 2019, in afara de un Pirelli MT21, pe 990 am avut doar Anakee Wild si m-am dat in tot felul de conditii, inclusiv o participare la Bikes on Ice in februarie

 

Gracias!

Si mi-am dat seama ca am pus intrebarea cam aiurea, ce voiam de fapt sa stiu e daca ai simtit ca ti-ar fugi in mod special pe asfalt ud mai mult decat te-ai astepta (gen cum e karoo 3 pe care-l am acum pe mobra, cu care merg ca-n primul an de permis ca altfel pleaca in curbe).

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 ore, vis-a-vis a spus:

De dunga aia se știe că prelungește cu aproape dublu viața cauciucului dar că în off-road e jale cu ea încă de pe vremea Heidenau K60 scout. K60 fiind extraordinar pentru spate și pe off-road dar mâncându-se repejor, s-au gândit să-i "fvtă" o dungă pe mijloc, i-au prelungit considerabil viața dar s-au redus mult din calitați. Am un prieten cu 1190 Adv R care duce un K60 scout peste 17000 km.


La K60 dunga aia e doar la latimi mai mari. La 130/80-17 nu a fost niciodata si nu e nici acum.

Iar prietenul tau probabil ca merge foarte smooth pe asfalt, fara frane de motor dure, fara accelerari puternice. 

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

On 11/8/2022 at 5:27 PM, Bart Bz said:

Există ceva mai bun decât astea pt 50/50? Citisem că Metzeler karoo 4 ar fi super, dar abia au ieșit, deci nu și-au dovedit calitatea în timp.

Nu stiu cum o fi Karoo 4, dar Karoo 3 a fost cel mai prost cauciuc folosit de mine vreodata. Aluneca pe asfalt cald si nu facea mai nimic pe off.

 

probabil Anakee Wild sau TKC80 ar fi mai bune decat E07+, dar cred ca tin mult mai putin pe spate. Cand am vazut ca un prieten a terminat pe un Transalp un Anakee Wild in vreo 3-4K km, nu am mai avut curaj sa incerc :D 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, bursyllac a spus:

Nu stiu cum o fi Karoo 4, dar Karoo 3 a fost cel mai prost cauciuc folosit de mine vreodata. 

Am înțeles, e bine de știut. :)

Am văzut și varianta Mitas E-07 + Dakar. Oare care ar fi mai indicată pentru 50/50? Adică mie îmi place la nebunie sa colind coclaurii, dar îmi place să mă dau și pe curbe, și, sincer sa fiu, parcă mai frica mi-e sa nu îmi fugă în vreo curba și să mă trezesc pe contrasens vs să îmi iau vreo trântă la viteza mult mică, pe vreo coborâre in mijlocul pustietății, unde , de altfel, nu as prea merge singur .. 

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu varianta Dakar e o idee mai dura/ranforsata. Ajuta sa faci putin mai greu pana in niste conditii, dar in acelasi timp duritatea aia se traduce in vibratii, aderenta o idee mai scazuta in niste conditii, cauciuc care nu se "muleaza" chiar cum ar trebui pe teren etc. Ca sa nu mai zic daca trebuie sa faci vreo pana pe coclau... deja e07 simplu e foarte dur, dakarul cred ca mai bine nici nu incerci sa il dai jos de pe janta si mergi cu el asa :) Iar in coditii de asfalt de asemenea nu cred ca te avantajeaza sa fie mai tzapan.

Eu ma dau cu el destul de tarisor pe curbe si nu am simtit sa fuga nici in conditii de temperaturi scazute (din gama 10 grade).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Varianta Dakar e faina daca ai camere, tii presiunea mai jos si mergi tare pe coclau, sa aiba sens si utilitate ranforsarile alea. Pe tubeless sunt (parere absolut personala) inutile.

Link to comment
Share on other sites

  • Guest changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...