Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Pai bateria tine curent, sau cel putin eu asa zic...

Sefu', daca o luam cu presupuneri umplem urmatoarele 2-3 pagini cu vorbe... fara sa stim vreodata adevarata cauza. Te-ai grabit sa-mi raspunzi cu "ce crezi" tu, eu am nevoie de certitudini.

Apoi un test de baterie adevarat se face cu un aparat specializat(gen Midtronix) in stare sa determine real ce curent poate debita bateria pe care tu doar crezi ca este ok.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am aparat specializat, pot masura doar cu multimetrul... si ceea ce ti-am raspuns mai sus e cert, nu presupunere :) Electrolitul este clar la nivel, voltajul bateriei cand e data jos este clar 12,85, iar incarcare in ture este 14,2-14,4v.

Dupa ce o sa masor si ce mi-ai indicat tu, duminica, o sa revin cu restul raspunsurilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa incerci cu aia de la masina cel mai simplu ia un conductor de 2,5 cupru si pune-l pe plusul de la baterie si surubul unde e prinns cablul de la electromotor, nici macar nu trebuie sa-i pui cantactul, vezi daca invarte ok. Sper ca borna de masa e prinsa bine, eventaul verifica in prealabil cablul asta sa fie prins ferm si la minus si la sasiu.

Mai simplu de atat nu se poate.Daca invarte bine te duci la starter si bagi cum ti-am spus surubelnita intre bornele de putere, daca roteste ok, ai starterul cu contacte perlate.

Ma bazez sa-ti indic aceste operatii, care nu-ti iau mai mult de 5min, pe citirea ta de 12,x volti la start unde tensiunea poate sa scada si la 10v.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu contez ca releul de pornire este cam primul defect dupa ce verifici daca nu ai fire intrerupte sau care nu fac caontact bine iar apoi ajungi la electromotor.....vlad58 are dreptate in ceea ce precizeaza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu bateria beneficiaza de garantie daca montarea ei a fost efectuata de o unitate autorizata si daca au fost copletate datele din certificatul de garantie, referitor la tensiunea de incarcare si consumatori... autentificate prin stampila unitatii respective. Tot acea unitate service(sau alta) trebuie sa-ti dea o nota sacrisa in care sa reiasa ca din punct de vedere electric instalatia ta este bnuna, dar bateria este defecta. Cu aceste hartii poti merge la vanzator sa-ti inlocuiasca bateria.

 

Lampa de semnalizare nu are legatura cu cele scrise de tine. Sunt doua incidente care se suprapun...

 

Acum cativa pasi pe care trebuie sa-i faci in ordinea de mai jos, pentru a te edifica:

1. Verifici nivelul electrolitului din baterie, completezi doar cu apa distilata. Daca nivelul este scazut ai probleme de incarcare - tensiune prea mare(fierbere).

2. Bateria se incarca la redresor, nu prin ore de functionare motor. Curent mic(max 10% din puterea nominala)timp de 8-10 ore.

3. Masori tensiunea la borne in momentul in care actionezi demarorul - nu trebie sa scada sub 11V.

4. Masori tensiunea la bornele demarorului in momentul in care-l actionezi. Daca este cu mult maica decat la bornele bateriei, cauti cauzele pe cablaj/conectica/releu starter.

5. Dupa pornire masori tensiunea de incarcare cu toti consumatorii porniti. Minim 13,6V, max 14,5V

6. Masori consumul cu ampermetrul inseriat pe baterie, contact taiat. Trebuie sa fie 0,00A sau max 0.01A daca ai alarma.

 

Revin-o cu rezultatele la toate cele expuse si mai vorbim... Succes!

3. nu scade, e pe la 12v

4. e la fel ca la borne, 12v

5. nu a pornit

6. e 0A

 

Am scos voltmetrul, am zis ca poate e ala in scurt, fiind china... am schimbat si semnalizarile cu unele originale, totul curat, aranjat si in regula.

Dar, negasind nimic concludent, am desfacut electromotorul... si cred (sper) ca am gasit buba: lipitura la carbunele carevine direct pe + era efectiv cazuta de acolo. Abia mai facea contact si bucatica de fludor era prin interior electromorului. Acum mi-am adus aminte ca atunci cand am lipit carbunele, nu am avut o pasta decapanta buna... posibil de acolo sa se traga, refac acum lipitura si fac proba.

» Post actualizat in 28 Sep 2014 15:01

Am montat totul la loc... acum nu mai face doar clanc, acum face exact ca atunci cand bateria e moarta si releul de pornire nu ma da curent mai departe la electromotor. Am facut strap si pe bornele releului de pornire, tot asa. Acum am pus bateria pe redresor, sper ca asta sa fie cauza... o sa vad mai tarziu, cand s-o incarca, momentan baga in ea.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ce sa mai masor daca bateria era descarcata sub valoarea de pornire? Am masurat prima data la borne, la electromotor, am reparat lipitura aia la carbune, am pus electromotorul la loc... 12,4v, releul de pornire nu mai da comanda. Acum astept sa se incarce pe redresor si sa vad ce se intampla.


» Post actualizat in 28 Sep 2014 17:16

bateria incarcata, proba... nimic. bateria auto pusa in paralel, proba... nimic. doar bateria de masina, proba... nimic.

am scos electromotorul, proba... invarte. pun mana pe el cand dau start, se simte ca invarte... dar invarte in gol :( dintii rotorului sunt intregi, dintii rotii dintate din motor sunt intregi...

stie cineva care e sistemul de pornire? adica ce dupa elctromotor, ce invarte el mai departe? poate sunt eu chior, dar nu am vazut nimic in manual.

o sa o desfac intr-una din zilele urmatoare, cand oi avea timp... dat jos uleiul, dat jos capacul de pe stanga si sa verific ce e in motor, la partea de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, am aflat acum... tocmai am inchis telefonul cu mexykanu, "dealerul" meu de piese :)) asta mi-a spus si el, daca electromotorul invarte dar nu se invarte motorul... cel mai probabil rulmentul unisens. 110 euro nou, original... trebuie sa desfac motorul, sa fiu sigur de asta si dupa aceea sa vad daca iau original, china ebay sau Lifan (am gasit pe ebay un starter clutch complet de Lifan, cica e compatibil cu xv250)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, multumesc :) Piesa 5 e rulmentul si o a 2a varianta e piesa 3, dar mai putin probabila. M-am saturat de probleme la vechitura asta... iar demontat, iar mizerie, iar bani... si mai aveam rca pana pe 14, speram sa mai prind 2 weekenduri de plimbare.

Stric ceva daca o tot pornesc impinsa? Mi-e sa nu faca figuri si sa nu mai porneasca cine stie pe unde, nici macar impinsa... dar ma mananca sa merg cu ea :))

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda... autobuz scrie pe mine si final de sezon probabil :(

Ce mi se pare ciudat e ca a avut simptome diferite si toate s-au nimerit in acelasi timp... semnalizare arsa, in scurt, baterie descarcata, intr-o zi a si mers prost (probabil ceva gunoi in carburator), carbune electromotor cu lipitura sarita... si pana la urma e cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sunt forfecate suruburile scapi destul de ieftin.

Tine minte ca trebuie sa pui blocator cand le strangi si in manual la 535 se recomanda sa le si nituiesti sa nu se desfaca

Apropo de rulmentul asta la 535 are 3 role si prins in 3 suruburi. Cand m-am uitat sa vad cum e al meu am descoperit ca are mult mai multe role exact ca si new starter clutch virago 535 si prins in 6 suruburi. Asa ca personal cred ca nu o sa am probleme cu el.


» Post actualizat in 28 Sep 2014 22:07

PS Geo exista cea mai mica probalibitate ca atunci cand ai refacut legaturile la perii sa fi inversat firele?Ca atunci se invarte invers electrimotorul si rezultatul e acelasi, nu-ti invarte motorul.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, am aflat acum... tocmai am inchis telefonul cu mexykanu, "dealerul" meu de piese :)) asta mi-a spus si el, daca electromotorul invarte dar nu se invarte motorul... cel mai probabil rulmentul unisens. 110 euro nou, original... trebuie sa desfac motorul, sa fiu sigur de asta si dupa aceea sa vad daca iau original, china ebay sau Lifan (am gasit pe ebay un starter clutch complet de Lifan, cica e compatibil cu xv250)

Iti recomand, din proprie experienta, daca este fraiul de vina sa iei toate piesele care compun subansamblul

Daca iei doar rulmentul de sens, pinionul care il angreneaza (deteriorat la randul lui) iti va strica piesa noua

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand, din proprie experienta, daca este fraiul de vina sa iei toate piesele care compun subansamblul

Daca iei doar rulmentul de sens, pinionul care il angreneaza (deteriorat la randul lui) iti va strica piesa noua

 

Merci, daca o sa iau ceva China, asa o sa fac... daca o sa ajung la OEM, nu o sa-mi permit sa dau 200 euro pe tot ansamblul. Inca nu stiu nimic sigur, o sa bag iar mobra la demontat si sa vad ce e in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Route 66 sau nu, sunt identice :) La 68$ originale sau China? Mai ai linkul?

Verific, normal, nu ma apuc sa cumpar inainte sa stiu sigur ce si cum... dar intreb si ma interesez in stanga si in dreapta, sa stiu ce optiuni am.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 535 cred ca e diferit sistemul, fata de 250...


» Post actualizat in 05 Oct 2014 13:42

Revin, cu o intrebare... roata dintata de la starter clutch ar trebui sa antreneze si rotorul de la alternator, nu? Cu tot cu ax... cand dau la automat, electromotorul invarte, se invarte si roata dintata de la starter clutch, cea mare din spatele rotorului, dar cam atat.


» Post actualizat in 05 Oct 2014 20:01

Problema a fost rezolvata, ea fiind cu totul alta... fara sa-mi dau seama, saptamana trecuta am intors carcasa electromotorului si i-am inversat sensul de rotatie.

Nu stiam in ce sens trebuie sa se invarta, am mai si dat de un link care mi-a confirmat prostia si l-am luat de bun. De fapt electromotorul, ca si volanta/rotorul, trebuie sa se invarta in sens invers acelor de ceasornic. La mine se invartea in senul acelor de ceasornic, adica fix pe sensul liber al rulmentului unisens si invers fata de cum ar trebui.

Creditele i se acorda lui Vlad, el a insistat pe ideea asta si mi-a aratat sensul corect in care trebuie sa invarta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...