Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

Salutare! am nevoie de un sfat, va rog...

Sfaturi!?! ...pai in primul rand japonezele nu sunt motoare de facut scoala pe ele(gen ij, mz sau jawa). Piesele defecte se identifica si se inlocuiesc, nu se repara! Uneori este necesar sa inlocuiesti si piesa pereche, chiar daca aceasta pare buna(adica tot ansamblul sau setul). Nu trebuie sa sti meserie, dar trebuie sa ai notiuni elementare de mecanica si sa citesti manualul de reparatie, respectand tot ce scrie acolo.

In cazul prietenului tau sunt doua variante, evident daca doreste sa-si faca motorul.

1. Sa apeleaze la un "mecanic veritabil"(care face motoare).

2. Daca vrei sa o repari tu, atunci citeste manualul inainte de a te apuca sa faci ceva! In clymer sau haynes spune ca cele trei suruburi de la rotor se strang cu 151N/m utilizand blocator... atfel: pe romaneste faci un "kkat praf"... probabil ca de dinamometrica nici n-ai auzit...

3. Cand vrei un ajutor real faci o descriere detaliata la tot ce sa intamplat, zgomote, jocuri gasite, piese deteriorate, tot ce crezi ca este anormal, etc... altfel fiecare intelege ce poate, iar raspunsurile de multe ori contradictorii te baga in ceata.

 

Acum despre demaror:

1. daca bateria zici ca este ok, ce tensiune aveai la intrarea in demaror in momentul care actionai starterul?

2. ai verificat actionarea demarorului in gol? ...se aud zgomote, se invarte frumos?...scoate fum, are un miros specific de ebonita/email incins?

3. pui mana pe firele de alimentare ale demarorului dupa actionarea lui si vezi daca se incalzesc...

4. actionezi demarorul timp de 5 secunde, trebuie sa ramana rece deasemeni si starterul.

Mai sunt si alte lucruri de verificat, dar faceti-le mai intai pe acestea... apoi mai discutam.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multam de sfaturi, destul de utile, transmit mai departe.

@cristi 57, acum 12 ani aveam izh p5 si dnepr mt16, reparatia se face la un "mecanic veritabil" probabil nu la fel de "veritabil" ca tine... si de dinamometrica am auzit inainte de piramida lui Maslow, esti cam acid degeaba, relax :)

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

Bună un releu de încărcare pentru un virago 535 unde a-si găsi si la ce pret? Mulțumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu in fuctie de anul de fabricatie sunt 2 tipuri, daca este vorba de cel montat staga jos in dreptul basculei stiu ca am cautat echivalentul chinezesc, care la clona mea face fata foarte bine si l-am probat si pe un 535 si mergea ok, l-am gasit pe ebay la 83$ .Moto este Lifan lf400 (LF 400 Thunder pentru americanI).Cel pentru virago l-am gasit la preturi mai mari.


» Post actualizat in 20 Sep 2014 19:36

Uite ca aici am gasit la 50$ http://stormparts.co.nz/index.php?main_page=product_info&products_id=90828

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inca nu am gasit emblemele acestea (sint 3D )

 

emblemas-originais-yamaha-virago-535-e-2

 

daca stie cineva unde as putea gasi, sau daca are astfel de embleme si nu le-a pus il rog sa ma contacteze (0722 209 340)

pot fi si vechi , date jos din diverse motive , numai intregi sa fie

multumesc tuturor binevoitorilor

Editat de myky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu in fuctie de anul de fabricatie sunt 2 tipuri, daca este vorba de cel montat staga jos in dreptul basculei stiu ca am cautat echivalentul chinezesc, care la clona mea face fata foarte bine si l-am probat si pe un 535 si mergea ok, l-am gasit pe ebay la 83$ .Moto este Lifan lf400 (LF 400 Thunder pentru americanI).Cel pentru virago l-am gasit la preturi mai mari.

» Post actualizat in 20 Sep 2014 19:36

Uite ca aici am gasit la 50$ http://stormparts.co.nz/index.php?main_page=product_info&products_id=90828

Ahoi!

Multumesc frumos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

Bună un releu de încărcare pentru un virago 535 unde a-si găsi si la ce pret? Mulțumesc anticipat!

Salut. Pe 535,in trecut cand am avut si s-a ars, am pus de Transalp. Inca merge si acuma dupa 4-5 ani.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Pe 535,in trecut cand am avut si s-a ars, am pus de Transalp. Inca merge si acuma dupa 4-5 ani.....

Dar ma gandesc ca a trebuit sa refaci mufa si sa reconectezi firele la mufa ca banuiesc ca nu se potrivesc!

Sau e acelasi producator de releu si la Yamaha si la Honda?

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri seara dupa mai multe schimburi nervoase de flash-uri cu alti participanti la trafic ..m-am decis.. tre sa reglez farul cumva la viroguta mea de 250.
imi poate spune cineva cum anume se face operatiunea asta, eu am tot buchisit pe la suruburile acelea de pe conturul farului (e unul in stanga jos cu un arculet pe el chiar) dar nu par sa aibe vre-un efect. (alternativa ar fi sa desfac prinderea farului, sa il inclin un pic spre in jos si sa il strang la loc, dar parca e prea din topor solutia asta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri seara dupa mai multe schimburi nervoase de flash-uri cu alti participanti la trafic ..m-am decis.. tre sa reglez farul cumva la viroguta mea de 250.

imi poate spune cineva cum anume se face operatiunea asta, eu am tot buchisit pe la suruburile acelea de pe conturul farului (e unul in stanga jos cu un arculet pe el chiar) dar nu par sa aibe vre-un efect. (alternativa ar fi sa desfac prinderea farului, sa il inclin un pic spre in jos si sa il strang la loc, dar parca e prea din topor solutia asta)

 

Pe rama farului ai 2 suruburi, nu doar unul... unul pe stanga, unul pe dreapta, unul mai sus, unul mai jos. Mai strange-l putin pe cel de jos sau/si mai desfa-l pe cel de sus, farul o sa se incline spre jos. Doar sticla e reglabila, nu forta in prinderile carcasei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ma gandesc ca a trebuit sa refaci mufa si sa reconectezi firele la mufa ca banuiesc ca nu se potrivesc!

Sau e acelasi producator de releu si la Yamaha si la Honda?

Mufa s-a potrivit perfect. A fost nevoie doar de o alta prindere al releului pe cadru. Atat.Pistol cu apa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant! Am mai întâlnit astfel de chestii, mai exact la yamaha dragstar xvs 1100 pe care o am eu CDI-ul e de Mitsubishi...in fine. Asta e alta discutie!

Mulțumesc de informare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa un sezon reusit, fara mari probleme (cu exceptia bobinei), s-a gandit coana Maria sa-mi faca o surpriza... poveste e cam asa: am pe spate niste semnalizari aftermarket care nu sunt cele mai calitative si periodic trebuie sa le strang prinderea pe aripa, se cam ard becurile etc. Sambata ma intorceam de la Sanzieni si seara a cedat cel de pe stanga. Se slabise surubul si becul era ars... am schimbat becul pe la Brasov, am ajuns pe la Ploiesti... iar s-a dus semnalizarea. Am lasat-o pe duminica.

Duminica am dat-o jos, am pus saibe glover ca sa nu se mai slabeasca suruburile, am mai mesterit eu la ele... era ceva in scurt. Am banuit contactul ala care vine in fundul becului, am mai strans arculetul din spatele lui, parea ca e totul ok. Am incercat de proba sa pun semnalizarea direct pe baterie, nu s-a aprins becul si firul s-a incins instant. Scurt, nu? Am zis ca am rezolvat, totul a fost ok... incarcarea e ok (am voltmetru legat la baterie), DAR... luni dimineata bateria abia invartea. Am zis ca am golit-o eu cu scurtul si cu probele de dupa. In fiecare zi am facut cam 20km, ieri dimineata am oprit si cand sa pornesc iar... a invartit anemic o secunda si dupa aia moarta. Am zis ok, bateria... azi dimineata am pornit-o impinsa (traiasca cele doar 145kg ale ei si compresia buna, ca pot sa ma urc pe ea si sa imping si pornesc singur), seara la intoarcere nu se mai accelera de la ralanti... in ture mergea ok, dar plecand de la ralanti avea o balbaiala. Am ajuns acasa (exact la 100m de bloc a cedat iar semnalizarea pe stanga), dupa vreo ora am plecat sa imprumut un redresor... bateria moarta (desi, repet, incarcarea e buna). Am pornit-o iar impinsa si nu a mai facut probleme in mers, la plecarea de la ralanti. Bine, i-am si "curatat" putin carburatorul mergand cu ea la turatie maxima de cateva ori.

Am dat acum bateria jos, pus multimetrul pe ea... surpriza, 12.85v. Am pus-o pe redresor, dar mi se pare fff dubioasa treaba asta. Bateria e buna, dar cand pun contactul si apas pe start moare.

 

Bateria e luata in primavara, noua. Carbunii la electromotor sunt schimbati (originali Yamaha), rotorul a fost curatat bine, inclusiv canalele cu o scobitoare. Incarcarea pe voltmetru e 12,5-12,7v la ralanti si 14-14,2v in turatii (mers normal). Azi i-am marit ralantiul si aveam 13,5-13,7v la ralanti... tot degeaba. E adevarat, am mers 10 km in seara asta. Totusi e ceva dubios, ma tot gandesc la semnalizarea asta... e posibil sa fie din cauza ei? Nu o sa mai merg cu mobra zilele urmatoare si o sa-mi iau o pereche de semnale originale, duminica o sa iau la mana electrica, sa verific firele, sa masor etc.

 

Scuzati postarea kilometrica, am zis sa dau toate detaliile... ma enerveaza groaznic cand apar probleme din astea, in special electrice, la care nu ma pricep atat de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnalul ala nu are cum sa-ti consume cu mobra oprita.Deci luni dimineata cand abia invartea nu avea cum sa fie din semnal.Ai verificat inainte s-o pornesti ce tensiune ai pe voltmetrul de la bord? Acum s-a facut mai rece si depinde de ce ulei ai poate sa invarta mai greu (intreaba-ma pe mine cum porneste cea de 125 cand e rece ca am baterie de UPS pe ea).Vezi sa nu ai un scurt care sa-ti traga curent din baterie cand sta.Tot ai multrimetrul pune-l pe amperi (daca nu citeste nimic treci pe mA)si baga-l intre plusul bateriei si borna ca sa vezi daca ai scurgeri parazite de curent. Bineinteles totul oprit, Daca nu ai furtaciuni de curent sa nu fie totusi din baterie care se descarca stand.Pe mine o Varta ce o aveam pe masina m-a lasat fara preaviz dupa 1 an.

Ca sa masori corect tensiunea pe baterie cuplezi un cosumator pentru cateva secunde si pe urma masori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa o verific mai detaliat duminica, nu am timp pana atunci. Am comandat si semnale originale (sh), o sa le inlocuiesc pe cele de pe spate.

Luni dimineata am presupus ca am golit-o eu duminica, tot facand probe. Dar na... sa nu se incarce deloc in 4 zile?

Pai la scurt ma gandeam si eu... dar de ce bateria are 12,85v scoasa acum o ora de pe mobra? Si montata nu vrea sa invarta, se duce voltajul la 12-12,2...

Bateria imi pare ok, tinand cont ca are voltaj in ea. Am pus-o si pe redresor totusi. Cred ca am si garantie la ea, dar daca tine curentul in ea, nu cred ca asta e buba. Electrica a fost luata la mana toata in primavara, doar sa nu fi aparut ceva nou acum. Singurul dubios e semnalul ala, e singurul care mi-a facut probleme si fac legatura intre sambata seara, cand a crapat, si duminica cand bateria s-a cam dus. Plus ca azi iar a crapat, desi e strans bine...

Am 15w50 in ea, invartea ok pana la faza asta. Socul tras jumatate si pornea "la sfert", indiferent de temperatura. A mai stat in august 2 saptamani, cat am fost in concediu... la fel, a pornit din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo iti scade prea putin voltajul la invartit, verifica strangerile la suruburile de la starter si electromotor (cele electrice bineinteles).Eventual verifica si starterul, stii cum, cu surubelnita intre conexiunile de putere.


» Post actualizat in 25 Sep 2014 19:29


Daca pui aparatul de masura cu mobra oprita inseriat pe borna plus (mA sau chiar A) apare ceva consum?

Daca nu ai alarma trebuie sa fie 0.

Oprita insemnand fara contact pus.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Geo iti scade prea putin voltajul la invartit, verifica strangerile la suruburile de la starter si electromotor (cele electrice bineinteles).Eventual verifica si starterul, stii cum, cu surubelnita intre conexiunile de putere.

» Post actualizat in 25 Sep 2014 19:29

Daca nu ai alarma trebuie sa fie 0.

Oprita insemnand fara contact pus.

 

 

stiam ca trebuie sa fie zero

eu il intrebam pe Geo:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ faher: nu am apucat sa masor nimic, cu exceptia bateriei in casa. Era deja intuneric, am demontat bateria pe pipaite... duminica ii fac verificarile, pe lumina.

@ Vlad: o sa le verific si pe alea, multumesc. Starterul e ok, invarte cat de cat, dar fff slab si se vede cum scade voltajul imediat. Daca pun contactul, sa zic ca am 12,8v.. apas pe start, invarte anemic pt 2 secunde si ajunge la sub 12,4v, chiar si la 12v mi-a ajuns azi. Voltmetrul e pus direct pe borna + a bateriei, deci pe incarcare sunt sigur ca e ok. Singura chestie la care ma gandesc, ca afon intr-ale electricii, e ca am un scurt cand pun contactul, eventual cand apas start (carbunii?). Trebuie sa vad unde...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu bateria beneficiaza de garantie daca montarea ei a fost efectuata de o unitate autorizata si daca au fost copletate datele din certificatul de garantie, referitor la tensiunea de incarcare si consumatori... autentificate prin stampila unitatii respective. Tot acea unitate service(sau alta) trebuie sa-ti dea o nota sacrisa in care sa reiasa ca din punct de vedere electric instalatia ta este bnuna, dar bateria este defecta. Cu aceste hartii poti merge la vanzator sa-ti inlocuiasca bateria.

 

Lampa de semnalizare nu are legatura cu cele scrise de tine. Sunt doua incidente care se suprapun...

 

Acum cativa pasi pe care trebuie sa-i faci in ordinea de mai jos, pentru a te edifica:

1. Verifici nivelul electrolitului din baterie, completezi doar cu apa distilata. Daca nivelul este scazut ai probleme de incarcare - tensiune prea mare(fierbere).

2. Bateria se incarca la redresor, nu prin ore de functionare motor. Curent mic(max 10% din puterea nominala)timp de 8-10 ore.

3. Masori tensiunea la borne in momentul in care actionezi demarorul - nu trebie sa scada sub 11V.

4. Masori tensiunea la bornele demarorului in momentul in care-l actionezi. Daca este cu mult maica decat la bornele bateriei, cauti cauzele pe cablaj/conectica/releu starter.

5. Dupa pornire masori tensiunea de incarcare cu toti consumatorii porniti. Minim 13,6V, max 14,5V

6. Masori consumul cu ampermetrul inseriat pe baterie, contact taiat. Trebuie sa fie 0,00A sau max 0.01A daca ai alarma.

 

Revin-o cu rezultatele la toate cele expuse si mai vorbim... Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...