Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

La mine a fost o prostie, am pus la recomandarea unui amic "specialist" MOTUL 7100 ester 20W50 ca cica-i nemaipomenit, apoi imi patina ambreiajul in toate vitezele. L-am inlocuit cu 10W40, recomandat in manualul de intretinere si nu am mi avut probleme. Am dat banii degeaba, facand experiente inutile, acum nu ma mai iau dupa nimeni, motorul merge fara probleme. Daca-l vrea cineva, uleiul il fac cadou, l-am recuperat(din cauza pretului), utilizandu-l la uns diverse mecanisme. 10W40 este un multigrad cu calitati asemanatoare uleiului sintetic daca scrie API - SE, SF, SG este tot ce-i trebe motorului tau, restul sunt vorbe...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un prieten mi-a recomandat Motul 5100 10W40 semisintetic. Sa bag dinasta? Care sunt parerile voastre?

Ahoi!

Ce scrie in manual e sfant si trebuie respectat.....20w40 de la 5 grade in sus si de la 15 grade in jos 10w30 (yamaha virago 535 1997 - in cazul meu astea sunt indicatiile).

In concluzie citeste ce scrie in manual si respecta indicatiile de acolo si lasa recomandarile.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Motul 7100 20w50, si am acelasi simptom cu zgomotul in cutie care dispare cand tragi ambreiajul dar la mine se atenueaza (nu dispare) dupa cativa km de mers. Eu tind sa cred ca problema tine de ambreiaj, nu neaparat de ulei (al meu are 2000 km). Avand in vedere pretul eu zic sa iei linistit un 10w40 pentru ca la temperaturile de acum se potriveste perfect. Mie mi-a functionat impecabil dar pe canicula in Bucuresti si sincer singurul lucru care ma pune pe ganduri e pretul exorbitant pentru un ulei pe care il pun intr-un motor de 20 de ani vechime.

Ce trebuie tu neaparat sa ti cont e ca niciun motor nu este identic cu altul, sfaturile pe care le dam noi s-ar putea sa fie inutile. Uita-te in manual, la gama de temperaturi si alege un ulei pentru perioada in care ai de gand sa-l folosesti, pune-l si daca constati ca nu se comporata impecabil motorul si nu este alta cauza, la urmatorul schimb (care dupa manual trebuie sa vina in 6 luni sau 6000km) iei alta marca sau calitate.

Din pacate in discutiile repetate aici pe forum cu tema "Ce ulei imi recomandati?" cam asta a fost concluzia: "Ce ulei se potriveste cel mai bine motorului tau!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa va dau eu un exemplu ce am patit cu ulei 20w50 Castrol (care a stat si o iarna in motor) in primavara cand l-am scos la plimbare dupa vreo 1500 de km o inceput sa fac figuri mari de tot la schimbator, pur si simplu cand eram in a V-a si vream sa cobor in trepte inferioare in momentul cand trageam ambrajul imi cadea efectiv pedala schimbatorului de viteze si nu puteam sa schimb vitezele.....dupa mai multe cercetari, documentari am facut un schimb de ulei si la primi 5 km si-a revenit. Atunci am pus 20w40 tot Castrol si a mers perfect toata vara! In concluzie "dilăii" aia care o scris in manual 20w40....etc au dreptate!

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zgomotele anormale nu sunt cauzate de ulei sau calitatea lui, sunt defecte de ordin mecanic(uzuri, deformatii, suruburi slabite sau rupte, etc). Inlocuirea uleiului nu rezolva problema, trebe demontat si cautata cauza. Altfel va treziti cu pagube costisitoare! E mai simplu sa remediezi un surub slabit sau rupt de la magnetou, inainte de a se rupe toate la sute de km de casa. Asta a patit un cunoscut care s-a multumit sa inlocuiasca uleiul cu altul mai gros la aparitia unui zgomot ciudat la motor. Uleiul recomandat de fabricant tine motorul in viata sute de mii de km, garantat, nu inteleg ce vreti mai mult!!?? Stiu cazuri cu motoare crapate si km putini(cateva mii), cazuri in care s-au folosit uleiuri scumpe dar neadecvate. Virago nu este motor de superperformanta cu componente mecanice subdimensionate, cu piese la limita, nu necesita un sintetic specializat de turatie si presiuni deosebite, cu ingrediente savante. Orice multigrad mineral contine tot ce-i trebuie, avand aproape aceleasi calitati ca un sintetic, orice veti adauga nu-i vor face nici un bine, e de prisos, iar daca nu-i ce trebuie atunci ii va face rau, indiferent cat de scump este aditivul sau uleiul.

Vrajeala cu utilizarea unui ulei scump, sintetic sau special nu are nici o baza, nimeni nu a putut si nici nu poate sa demonstreze ca motorul lui a rulat mai mult doar fiindca a utilizat alt ulei fata de cel recomandat(la stfel de motoare).

Domnilor "stie tot", teoretic puteti scrie ce vreti, cu argumente date de producator(ineresat sa-si vanda marfa), dar practic e imposibil sa demonstrati ca un motor a crapat la 200 000 cu ulei mineral, iar altul nu fiindca a folosit altceva(indiferent ce vreti voi).

Ma uit la motoarele aduse de afara au mii si zeci de mii de km, arata super, propietarii respecta ce scrie in manual si atat. Romanii trebe sa fie ei mai smecheri, altfel nu se poate, cu toate ca statistic s-a demonstrat ca tot ce vine de afara sh, este total superior, la ce este in tara. Aceasta este valabil si la auto.

O masina cu 150000 afara este ca noua, la noi e decedata de mult, mai ales cand este detinuta de un "stie tot".

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

Ce scrie in manual e sfant si trebuie respectat.....20w40 de la 5 grade in sus si de la 15 grade in jos 10w30 (yamaha virago 535 1997 - in cazul meu astea sunt indicatiile).

In concluzie citeste ce scrie in manual si respecta indicatiile de acolo si lasa recomandarile.

Bafta!

Acelasi motor il am si eu, 535 din '97. Deci pentru vara 20W40. Acum nu mai schimb uleiul ca il bag la hibernat:) Multumesc pentru sfaturi!

 

 

Numai bine!

Editat de BiroCatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DE EXEMPLU DACA ROATA SPATE DE XV 535 MERGE PE XV 400( A MEA ARE PUNCTE DE RUGINA PE CERC ) , DACA SISSY BAR SAU CRASH BAR DE 535 MERG PE 400. CAM ASTEA DEOCAMDATA . MULTAM FAIN !!!

Salut,eu am virago de 400 si ce pot sa-ti spun este ca se potriveste cablul de frana spate,si traversele cu comenzi,releul de incarcare,inlocuite de mine de la 535

De altfel cred ca se potriveste aproape totul,am o banuiala ca doar motorul si eventual cutia sunt diferite,este doar o banuiala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

am scos si eu filtrele din tobele finale de la virago535. Sunetul s-a schimbat simtitor ca volum, dar mai ales ca tonalitate.

Am observat ca gazele din toba de jos sunt mai reci decat din toba de sus. Am mers 60 km si parca se simtea ceva mai caldut si in toba de jos.

E nevoie de o sincronizare de carburatoare imediat ce i-am scos filtrele din finale?

Adresez o intrebare celor care au mai scos filtrele: cand faceti ITP puneti filtrele la loc?

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

am scos si eu filtrele din tobele finale de la virago535. Sunetul s-a schimbat simtitor ca volum, dar mai ales ca tonalitate.

Am observat ca gazele din toba de jos sunt mai reci decat din toba de sus. Am mers 60 km si parca se simtea ceva mai caldut si in toba de jos.

E nevoie de o sincronizare de carburatoare imediat ce i-am scos filtrele din finale?

Adresez o intrebare celor care au mai scos filtrele: cand faceti ITP puneti filtrele la loc?

 

Asfalt uscat!

 

 

Cred ca ai mers doar cu un singur cilindru...Se intampla des...se ineaca la pornire si mergi fara probleme si asa..adevarat ca se simte dar ..merge.Eu dpa fiecare pornire ,daca am un mic dubiu legat de sunet sau de vibratii ating usor evacuarile (langa cilindri sa vada daca sunt la fel de calde .De multe ori am descoperit ca una este doar caldutza.Sunetul fara site daca mergi intr-un cilindru este bestial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai mers doar cu un singur cilindru...Se intampla des...se ineaca la pornire si mergi fara probleme si asa..adevarat ca se simte dar ..merge.Eu dpa fiecare pornire ,daca am un mic dubiu legat de sunet sau de vibratii ating usor evacuarile (langa cilindri sa vada daca sunt la fel de calde .De multe ori am descoperit ca una este doar caldutza.Sunetul fara site daca mergi intr-un cilindru este bestial.

Asta ce ar tebui sa insemne: o bujie defecta sau ceva din carburatie?

Gazele nu sunt cumva amestecate in toba intermediara si dupa asta se despart in cele doua finale?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ce ar tebui sa insemne: o bujie defecta sau ceva din carburatie?

Gazele nu sunt cumva amestecate in toba intermediara si dupa asta se despart in cele doua finale?

 

Daca o bujie s-a ancrasat sau s-a udat, acel cilindru nu mai functioneaza, motiv pentru care trebuie sa scoti bujia si s-o cureti. Dupa aceea nu vei mai avea probleme. Asa am patit si eu.....i-am dat spritzuri la pornire si s-a inecat. Acum pornesc doar din soc.

Cat despre tobe, intradevar ele se unesc in toba intermediara de sub motor si apoi se despart iar in finale. Eu unul am dat jos acea toba si acum am fiecare cilindru pe toba lui (cum ar fi fost si normal sa fie). Se cunoaste destul de bine, mai ales la sunet.

Editat de divizia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...)cum ar fi fost si normal sa fie(...)

 

Stiu ca o sa-mi iau suturi dar deja nu mai suport: inca un doctor inginer auto-moto care e mai tare ca japonezii! :-( Trist ...

 

@Dexter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce te astepti sa-ti iei suturi.....poate esti un fel de ciuca batailor :goodposting:

Ei bine, nu sunt doctor (ar muri multi oameni), nu sunt inginer (ar cadea multe blocuri) si spre deosebire de tine consider ca fiecare dintre noi are dreptul la o opinie. Tocmai de aceea nu ma deranjeaza afirmatiile tale, in plus o sa incerc sa-ti explic si opinia mea. Am constatat (poate sunt paranoic) ca sunetul de pe fiecare cilindru se aude in momentul de fata altfel decat inainte. Mai precis nu mai este "amestecat" in acea tulumba si eliminat cu intarziere.

Cat despre normalitatea ca fiecare cilindru sa aibe evacuarea lui (in mod deosebit la 2in V) da-mi voie sa gandesc mai pozitiv si sa-mi mentin ideea de a avea tevi separate pentru fiecare cilindru......si pe cat posibil acestea sa fie cat de cat egale ca si lungime. Nu zic ca japonezul e prost, dar el urmareste prin evacuarea de la Virago cu totul si cu totul alte performante decat ceea ce-mi doresc eu. Concluzia......nu ma intereseaza sa se auda mobra mea ca un scuter electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca o sa-mi iau suturi dar deja nu mai suport: inca un doctor inginer auto-moto care e mai tare ca japonezii! :-( Trist ...

 

@Dexter

 

 

Hai ca stie toata lumea ca tobele intermediare sunt gaselnite pt reducerea zgomotului si ce o mai fi dorind legiuitorul pe acolo pe unde sunt vandute.La un motor la care s-a adaptat (din fdabrica....pt ca la origini tot evacuari separate avea) toba intermediara trebuie sa mai umbli pe la reglaje ca sa-l faci sa mearga bine (carburatoare)...Daca evacuarea este ,,echilibrata",adica imi asigura evacuarea gazelor identic si la fel pt ambii cilindri nu vad de ce nu ar creste performantele ca doar elimin inca un ,,obstacol"" !!!! Este iarasi adevarat ca ,,tobele"au o configuratie aparte,specifica fiecarui tip/putere/model si nu este o ,,simpla teava".Dar daca mie imi place cum suna si cum merge doar cu o teava ordinara ,crede-ma ca detaliile ingineresti ma lasa rece..este exact ca la femei (pt cunoscatori)...

Mesaj completat

Hai ca stie toata lumea ca tobele intermediare sunt gaselnite pt reducerea zgomotului si ce o mai fi dorind legiuitorul pe acolo pe unde sunt vandute.La un motor la care s-a adaptat (din fdabrica....pt ca la origini tot evacuari separate avea) toba intermediara trebuie sa mai umbli pe la reglaje ca sa-l faci sa mearga bine (carburatoare)...Daca evacuarea este ,,echilibrata",adica imi asigura evacuarea gazelor identic si la fel pt ambii cilindri nu vad de ce nu ar creste performantele ca doar elimin inca un ,,obstacol"" !!!! Este iarasi adevarat ca ,,tobele"au o configuratie aparte,specifica fiecarui tip/putere/model si nu este o ,,simpla teava".Dar daca mie imi place cum suna si cum merge doar cu o teava ordinara ,crede-ma ca detaliile ingineresti ma lasa rece..este exact ca la femei (pt cunoscatori)...

 

 

 

Exemplu la autoturisme..:in ultimii ani (4-5) motoarele devin mai performante (spun ei ) ..cai putere in plus dar si consum.Sistemul de evacuare cu catalizator la o masina cu motor de 1.6 benzina injectie indirecta il secatuieste de aprox 10 cai si ii creste si consumul.La acest tip de masina s-a inlocuyit evacuarea cu catalizator cu una clasica (intermediara finala..) si pusa pe stand s-a descoperit ca motorul are 10 cai in plus !!!! La drum s-a constatat o reducere a consumului cu 1 litru.Normal ca s-a umblat putin si in soft.Masina se poate vedea ,proba..etc ..Ca sa pastrezi aceeasi putere la o masina cu catalizator ca la una fara ..trebuie sa consumi mai multa energie ..(evacuarea este mai ,,grea"..gazele trec mai greu..Dar iar am ajuns off-topic.Ce vreau sa demonstrez este faptul ca mai ales la o mobra pe carbratoare prin scoaterea tobei intermediare si fabricarea unor finale de bun simt impreuna cu un reglaj al carburatoarelor se pot obtine cai in plus fara cresterea consumului sua cu o crestere acceptabila pt extraputerea obtinuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Afirmatia mea nu avea legatura cu curentul custom -- acolo e treaba fiecaruia ce face si pentru ce [motivatie] face. Ma refeream strict la replica (tipica acestor meleaguri): "cum ar fi fost si normal sa fie".

 

Cu tot respectul pentru toti cei implicati, nu cred ca cineva de aici poate sa-si dea cu parerea (intr-o formulare similara cu cea de mai sus) despre "cum trebuia" sau "cum nu trebuia" sa fie Yamaha Virago. Nu de alta, dar Mobra si Hoinarul sunt fiare vechi de mult iar fabrica mai exista doar in amintiri pe cand Yamaha Virago din '90 mai merg si astazi fara probleme.

 

Stiu ca orice roman e expert in cele patru domenii de baza ale vietii: femei, politica, masini/motoare si fotbal; dar haideti sa pastram o limita a decentei. La asta ma refeream cu suturile: nimanui nu-i place sa i se semnalizeze din public ca abereaza, chiar daca in momentul ala o face la modul evident.

 

@Dexter

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim de doua lucruri diferite......daca japonezul nu ar fi fost limitat de nivelul decibelilor in mod cert n-ar fi facut acel esapament care nu cred ca se mai regaseste pe multe mobre 2V. Asta apropo de custom.......care e altceva si nu avea legatura cu discutia initiala. Eu unul, raman la ideea ca cei doi cilindrii nu trebuie sa fie"amestecati" in tulumba de sub mobra.

Dar, sincer, nu are rost sa discutam la infinit pe marginea temei.....cat de destept a fost japonezul (oare?) si cat de filosofi suntem noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...tobele intermediare sunt gaselnite pt reducerea zgomotului

...au o configuratie aparte,specifica fiecarui tip...

...crede-ma ca detaliile ingineresti ma lasa rece..este exact ca la femei (pt cunoscatori)...

...Exemplu la autoturisme.....iar am ajuns off-topic...

Ai si n-ai dreptate :goodposting: (una dintre funtiile tobei este legata si de zgomot), apoi nu compara un auto asistat electronic(indopat cu norme Euro) cu un motor noneuro, este o mare greseala. Absolut toate motoarele actuale(auto), sunt concepute pentru noxe mici, poluare minima(normative impuse), n-au treaba cu performanta. Astfel la euro 5 a mai aparut un injector in catalizator(un exemplu)...

"Detaliile ingineresti" au creat toata tehnologia de astazi(de la medicina dentara la tehnica spatiala), fara am fii mers cu trotineta...

 

...Cu tot respectul pentru toti cei implicati, nu cred ca cineva de aici poate sa-si dea cu parerea (intr-o formulare similara cu cea de mai sus) despre "cum trebuia" sau "cum nu trebuia" sa fie Yamaha Virago...

@Dexter

Aici tind sa-ti dau dreptate, e usor sa scri ce crezi. Mai greu este sa citesti, sa te documentezi...

 

...Eu unul, raman la ideea ca cei doi cilindrii nu trebuie sa fie"amestecati" in tulumba de sub mobra.

Dar, sincer, nu are rost sa discutam la infinit pe marginea temei.....cat de destept a fost japonezul (oare?) si cat de filosofi suntem noi.

E parerea ta, o accept dar nu inseamna ca sunt si de acord.

Am avut ocazia sa merg la drum cu o mobra fara tobe, cu doua tevi. Galagie si atat! Nu fugea mai tare, nici demarajul mai bun. Nu cred c-a ajuns la 140, a ramas in urma. Toti care "pitrocesc" tobele o fac doar pentru zgomot, asta-i intereseaza. Restul sunt vorbe, faptele conteaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de toata discutia asta despre tobe vin si eu cu o intrebare pentru cei,evident ,mai priceputi angajati in "polemica".

Am trecut aseara pe la mag. Real unde este expus un Harley (promova o bautura!!!!!,alcoolul si condusul!!!!,dar ..ma rog.),ce stiu eu este faptul ca Harley-ul are un sunet unic,inconfundabil si de multi cautat a fi imitat prin diverse artificii ale tobelor.NU AVEA TOBA INTERMEDIARA,fiecare cilindru cu toba lui(asta in cazul in care nu am orbit sau am fost superficial).Intrebarea este daca ei au gandit asa un motor ,care este visul multora deci "un ideal" ,nu cumva chestia cu tobele nu este subiectiva?

Am mai auzit si eu pe la diversi proprietari de masini (nu moto) ca prin eliminarea tobei intermediare s-a ajuns la o evacuare mai rapida si un plus de putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de toata discutia asta despre tobe vin si eu cu o intrebare pentru cei,evident ,mai priceputi angajati in "polemica".

Am trecut aseara pe la mag. Real unde este expus un Harley (promova o bautura!!!!!,alcoolul si condusul!!!!,dar ..ma rog.),ce stiu eu este faptul ca Harley-ul are un sunet unic,inconfundabil si de multi cautat a fi imitat prin diverse artificii ale tobelor.NU AVEA TOBA INTERMEDIARA,fiecare cilindru cu toba lui(asta in cazul in care nu am orbit sau am fost superficial).Intrebarea este daca ei au gandit asa un motor ,care este visul multora deci "un ideal" ,nu cumva chestia cu tobele nu este subiectiva?

Am mai auzit si eu pe la diversi proprietari de masini (nu moto) ca prin eliminarea tobei intermediare s-a ajuns la o evacuare mai rapida si un plus de putere.

 

Tobele alea ,,finale" intalnite si la alte motoare au alta configuratie .Sunt de genul doi in unul...La una din masdinile mele am adaptat si eu solutia dar din considerente de ,,tavalit"prin off-road unde toata tubulatura aia cu doua tobe deranja la treecut ,,damburi".Desigur acea toba ,,unica "are rol si de toba de ,,foc"si de finala.Ca performante nu pot spune ca se simte ceva in plus sau in minus dar macar ocupa spatiu mai mic.

 

Toba finala de Yamaha virago este destul de simpla...Cea de harley pe care ai vazut-o mai are niste site,si alte ,,table"puse acolo cu cap .Eu consider ca japonezul a ales solutia asta din cauza normelor de poluare fonica si de ce nu,ca sa faca doua tobe mici si frumoase.Tobele intermediare la cat sunt de vechi vor incepe sa ,,faca gauri"...si incet incet vom renunta la ele.

 

Chestia cu tobele de foc la ,,genul"nostru de motoare da bine la ochi..nu mai pierzi ,,culoarea" tobelor finale,nu trebuie sa folosesti materiale scumpe pt ele,nu iti mai lasi pielea pe ele..etc .Probabil americanul este prost daca a gandit o astfel de avecuare ..si nu numai el.Din punctul meu de vedere,o evacuare independenta pe fiecare cilindru + un reglaj al carburatiei vor da ceva putere in PLUS.La ce ar folosi aceatsa putere la o virago,nu stiu sa raspund pt ca daca nu imi creste cu cel putin 30% pt mine este neinteresant.

 

Sincer sa fiu ,zgomotul scos de Harley ..este superb ..in schimb ,,balbaitul"traditional al acestui motor la ralanti ma scoate din sarite.. :goodposting: Da impresia de motor prost reglat chiar daca stim ca ,,asta este semnatura unui Harley"..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragilor Viragistilor,

 

Cine se poate dispensa de capacul stanga de sub sea, pentru cateva zile sa pot da la confectionat unul din fibra sau poate are cineva unul in plus de la fro' dezmembrare, ca asa am cumparato fara de... si e chiar urata fara.

 

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...