Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy

Postări Recomandate

Din ce am observat eu... tevile si tobele exterioare, cromate si lucioase, pe care le vedem noi, sunt strict estetice. Teava reala de evacuare e mult mai subtire, cred ca un fi 40, si trece prin cele cromate. Teava de la cilindrul din fata trece direct prin cea cromata, cum se si vede. In schimb, cea din spate, trece pe langa baterie, pe centru, si se uneste cu toba cromata. Deci teava pe care o vedem noi ca pleaca din cilindrul din spate e doar ornamentala, nu e nici macar prinsa de cilindru :crack:

Teoretic se poate face evacuarea, ori pastrandu-se tobele si tevile ornamentale vechi si trecandu-se teava de inox prin ele, ori inlocuindu-se direct, ca in filmulet. Problema e ca cele stoc au si o toba, pe care o poti vedea daca te bagi sub mobra, in spatele tobei ornamentale de jos.

p.s: imi place ce a facut nenea asta, s-a jucat frumos cu vopseaua neagra... imi da idei :D

 

p.p.s: filtru conic ca in filmulet si-a montat cineva pe mobra? Ca ma bate gandul si pe mine...

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

in legatura cu filtru si eu vreau sa pun la fel .. si sa dau jos cutiille alea laterale :)

 

vezi ca gasesti pe louis

 

PS: "Deci teava pe care o vedem noi ca pleaca din cilindrul din spate e doar ornamentala, nu e nici macar prinsa de cilindru " sigur? nu stiam...

Editat de Banditer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu e gasitul filtrului... se gasesc filtre bune (eu prefer K&N), inclusiv pe ebay. Problema e ca nu stiu ce se va intampla cu amestecul... mi-e frica sa nu devina prea sarac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....

Salut, eu am tobe drag si suna destul de zgomotos, adica pe autostrada ma zapacesc de cap. :)) cum suna a mea gasesti aici

in legatura cu filtrul, eu am montat un asemenea filtru si functioneaza excelent. trebuie doar spalat. Singura problema este in caz de ploaie, exista posibilitatea de a intra apa pe admisie, astfel ca eu am acoperit filtrul cu capacul original, cu mici modificari. (aici ai un link cu filtrul neacoperit

).

 

Geo_ZGA

filtrul este sport, amestecul este mai bogat in aer.

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu, prea mult aer, prea putina benzina... amestec sarac. A ta merge ok, e corect amestecul? Eu as renunta la ambele cutii, inclusiv cea de pe dreapta, si sa pun conicul direct la exterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu, prea mult aer, prea putina benzina... amestec sarac. A ta merge ok, e corect amestecul? Eu as renunta la ambele cutii, inclusiv cea de pe dreapta, si sa pun conicul direct la exterior.

Eu consider ca este ok amestecul, de cand a cumparat-o din germania a fost cu filtrul sport.

vezi in al doilea film spre final cum a fost montat, problema este ca nu poti merge pe ploaie :) sau daca vrei sa risti... (eu in cutia din stanga am relee si alarma).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

cum as putea face la un virago 250 sa fie mai zgomotos ...

 

cea mai simpla metoda:

 

scoti afara surubul pe care-l vei vedea la partea de jos a tobei. sunetul devine mai "plin", fara sa fie deranjant.

 

surubul asta e de 10 sau de 12, gen; si o sa-l vezi daca te bagi sub motoreta; toba e undeva in fata rotii spate si acest surub e amplasat pe mijlocul ei, la partea de jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce relee? Eu in cea din stanga am o singura piesa micuta, care din cate inteleg eu, e "thermo switch". Nu am idee ce face el, tinand cont ca motorul e racit pe aer...

Releele (2 la numar) le am in spatele capacului din dreapta, de sub sa. Releu de semnalizare si releu de pornire, atat.

Ideea mea e sa renunt la cele 2 cutii, nu imi plac cum arata... plus ca nu prea le vad rostul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce relee? Eu in cea din stanga am o singura piesa micuta, care din cate inteleg eu, e "thermo switch". Nu am idee ce face el, tinand cont ca motorul e racit pe aer...

Releele (2 la numar) le am in spatele capacului din dreapta, de sub sa. Releu de semnalizare si releu de pornire, atat.

Ideea mea e sa renunt la cele 2 cutii, nu imi plac cum arata... plus ca nu prea le vad rostul.

Dacã-s în stare foarte bunã,cutiile cromate cu suporti cu tot,mã intereseazã pe mine. Filtru sport am si eu,pe 125-ul din dotare.De-abia mai pleca de pe loc,din cauza volumului mult prea mare de aer,care intra-n carburator.A trebuit sã-l obturez.La varã,dupã ce-o cumpãr si-i pun motor de 250 (asa cum are si @ M.I.B.,pe 125,motor de doi juma)',o sã-i schimb tobele si jiglerul,,ca s-o fac simai sprintzarã. Prea am prins drag de ea,desi am primit cadou de ziua mea,o fierãtanie grozavã,de 850 cc...Vezi cã jigler mãrit,pt. variantã mai sportivã,e foarte ieftin.Tobele,le poate aranja cineva priceput.,pt. o evacuare mai permisivã. Asa cã relativ ieftin si usor,o poti up-grada. Si apropo,tocmai am retapitzat un set de sei de 250.Cu ocazia asta,am lãtzit seaua pilotului cu vreo 4 cm pe fiecare parte (doar partea din spate),si-am rãzuit gâlma din fatza seii pasagerului.Am testat-o pe Virogutza mea si pot sã-ti spun cã se stã ceva mai bine,asa.Abia astept sã-mi fac timp sã le modific si pe-astea ale mele...!

 

Si,de vreo 3 zile,i-am pus si sistem audio cu boxe si telecomandã pe ghidon (sistem special pt. moto).Amplif-ul a-ncãput la marele fix lângã baterie,în locul trusei originale de scule.Plus prizã de 12 V,tot pe ghidon....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o sa termin reconditionarea ei, o sa-ti cer mai multe detalii Darian ;) Pana atunci incerc sa o aduc in stadiul "de fabrica", fac itp, inmatriculare etc... si dupa aceea modificari.

Momentan am o problema cu bateria... a fost noua (formatata de un mecanic), a stat 2 ani degeaba, s-a completat electrolitul... avea 9 v cand am adus-o acasa, acum 3-4 saptamani. Ieri mi-a adus cineva un redresor moto si am pus-o la incarcat. Faza e ca din prima s-a aprins becul verde care indica ca e incarcata, am pus aparatul de masura pe ea... cam 5-6 v imi da (nu bag mana in foc ca-mi indica bine aparatul de masura, e un Mavo antic). Mai am ce sa-i fac sa o resuscitez sau la gunoi cu ea? Mi se pare ciudat ca face fazele astea, fiind noua...



M-am uitat acum si vad ca incarca... s-a aprins becul portocaliu de incarcare, abia acum, desi sta de 14 ore pe redresor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai simpla metoda:

 

scoti afara surubul pe care-l vei vedea la partea de jos a tobei. sunetul devine mai "plin", fara sa fie deranjant.

 

surubul asta e de 10 sau de 12, gen; si o sa-l vezi daca te bagi sub motoreta; toba e undeva in fata rotii spate si acest surub e amplasat pe mijlocul ei, la partea de jos.

 

bun bun.. dar surubul ala nu are nici un rol? adica nu tine toba??

nu se intampla nimic daca il scot?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...a stat 2 ani degeaba, s-a completat electrolitul... avea 9 v cand am adus-o acasa, acum 3-4 saptamani...

O baterie formatata se utilizeaza, nu se pastreaza. Punct. Altfel se sulfateaza. Procesul de erodare are loc oricum si este dat in timp(in ani). La o utilizare conforma are o viata de cca 3 - 4 ani. In cazul in care nu o folosesti o pui la incarcat dupa 30 de zile daca temperatura este peste 0 gr sau la 15 zile daca teperatura este sub 0 gr (asa spune fabricantul).

In cazul tau este sulfatata, proces ce sa desfasurat in timpul de neutilizare si care este ireversibil. Nu cred sa mai fie buna, dar incearca sa faci incarcari/descarcari repetate - singura operatie de desulfatare partiala cunoscuta. Daca nu-si revine dupa 2-3 cicluri, cumpara una noua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

bun bun.. dar surubul ala nu are nici un rol? adica nu tine toba??

nu se intampla nimic daca il scot?

 

nu are nici un rol de sustinere sau altceva de genul asta, desurubeaza-l fara frica. e chiar sub toba, in mijlocul ei, nu sustine nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna Cristi! Pentru ca este clar de acum ca esti expertul in probleme electrice de pe acest forum, da-mi si mie un sfat!

Vreau sa curat toate contactele instalatiei electrice (sau ma rog, toti papucii si mufele la care am acces) si apoi sa le tratez cu spray de contacte, dar nu stiu exact cum sa curat papuceii aceia micuti - poate cu o perie speciala, sau cu o solutie? Sunt convins ca ai o metoda verificata.

Nu as vrea insa sa ii cositoresc. Doar sa ma asigur ca sunt contacte ferme acolo.

 

Multumesc mult!

O baterie formatata se utilizeaza, nu se pastreaza. Punct. Altfel se sulfateaza. Procesul de erodare are loc oricum si este dat in timp(in ani). La o utilizare conforma are o viata de cca 3 - 4 ani. In cazul in care nu o folosesti o pui la incarcat dupa 30 de zile daca temperatura este peste 0 gr sau la 15 zile daca teperatura este sub 0 gr (asa spune fabricantul).

In cazul tau este sulfatata, proces ce sa desfasurat in timpul de neutilizare si care este ireversibil. Nu cred sa mai fie buna, dar incearca sa faci incarcari/descarcari repetate - singura operatie de desulfatare partiala cunoscuta. Daca nu-si revine dupa 2-3 cicluri, cumpara una noua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O baterie formatata se utilizeaza, nu se pastreaza. Punct. Altfel se sulfateaza. Procesul de erodare are loc oricum si este dat in timp(in ani). La o utilizare conforma are o viata de cca 3 - 4 ani. In cazul in care nu o folosesti o pui la incarcat dupa 30 de zile daca temperatura este peste 0 gr sau la 15 zile daca teperatura este sub 0 gr (asa spune fabricantul).

In cazul tau este sulfatata, proces ce sa desfasurat in timpul de neutilizare si care este ireversibil. Nu cred sa mai fie buna, dar incearca sa faci incarcari/descarcari repetate - singura operatie de desulfatare partiala cunoscuta. Daca nu-si revine dupa 2-3 cicluri, cumpara una noua...

 

Corect ! Dar sã stii cã depinde si de calitatea bateriei si de conditiile în care-a stat...Uite,la-nceputul verii,am pus mâna pe Virogutza asta de 125 cc. Zãcuse 2 ani,în garaj subteran,la temperaturã constantã.Bateria, fusese nou-noutzã,înainte de " depozitare". La fel ca si cea a lui @Geo_ZGA,si-a revenit mai greu,dar si-a revenit. Am mers cu ea,fãrã probleme,toatã vara.Cum a dat frigul,însã...Kaput ! Mi-a dat mecanicul o altã baterie,care pãrea a fi nouã.Asa si zicea cã e. No name,chiar nu scrie ce firmã e.Si e si de 9 Ah,în loc de 10.Am si releul de-ncãrcare,partial dus.Doar în anumite momente,încarcã peste 13 V. Am voltmetru pus în priza de 12 V.Mai mult stau cu ochii pe el,decât pe vitezometru...Ei,bateria asta,dupã cel mult 2 luni,brusc,a-nceput sã nu mai vrea sã stea-ncãrcatã.De 2 zile,am primit un redresor moto+auto.Tot week-end-ul ãsta,am chinuit bateria.De-abia-n seara asta,am reusit s-o fac sã indice peste 12 V,si sã stea asa.Si asta,doar dupã ce-am torturat-o cu setarea pt. baterii auto,cu curent mare (se-auzea sfârâind).O tineam asa, o juma' de orã,dup-aia 1-2 ore,pe setarea pt. moto.Mâîne,abia astept s-o montez pe mobrã ,sã vãd pe bune,dacã mai poate ceva.Sãptãmâna asta,primesc si releu nou.Si oricum,în max. 2 sãpt. ,iau altã baterie,de calitate. Ce pãrere ai despre bateriile cu gel ? Meritã ? Mai ales cã vreau sã pãstrez Virogutza,asa cã nu-mi bat joc de ea si vreau sã-i iau accesorii si consumabile de calitate.

Editat de darian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am timp de explicatii detaliate care oricum nu vor fi citite... deci pe scurt: acumulatorul stocheaza energia electrica si o elibereaza printr-o reactie chimica reversibila, dar nu 100%. Aceasta face ca ementele lui se degradeaza in timp. Cea mai distructiva pentru el, din reactiiile ce au loc este sulfatarea, reactie ce se produce la descarcari puternice, incarcari cu curenti mari, si neutilizare. Singura solutie de pastrare este de a face un ciclu de descarcare partiala si icarcare periodic(am scris anterior). Acest ciclu realizeaza in plus si o desulfatare partiala, nu si totala.

Deci utilizarea corecta da longevitate unei baterii. O utilizare anormala, inclusiv neutilizarea ii scurteaza viata, restul sunt vorbe...

Calitatea? Evident ca orice produs pleaca de la un minim catre un maxim... Daca e cazul si intereseaza pot scrie in viitor despre aceasta...

====

Bateria cu gel este normala, doar ca solutia de acid lichida este inlocuita cu alta gelatinoasa(sa-i zicem solida - la limita dintre solid si lichid - adica in stare libera este solida, nu curge...). Un mare avantaj este ca nu curge la rasturnare, particulele desprinse raman pe loc, descompunerea apei in H2 si O prin electroliza este diminuata(adica fara intretinere), etc

 

PS. revin pentru @mihneanu..

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.. Si apropo,tocmai am retapitzat un set de sei de 250...

 

Salut, Dariane

Daca tot ai facut treaba asta de ce nu bagi si tu niste poze, sti ca sunt interesat ca trebuie sa le fac pe ale mele.. :)

Pe mine ma intereseaza sa ma deplasez ma in spate (din cauza inaltimii mele) crezi ca poti face ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sa curat toate contactele instalatiei electrice (sau ma rog, toti papucii si mufele la care am acces) si apoi sa le tratez cu spray de contacte, dar nu stiu exact cum sa curat papuceii aceia micuti - poate cu o perie speciala, sau cu o solutie?...

Singura metoda practica este spray-ul contact, evident ca nu in toate cazurile exista si rezolvare. Se poate folosii si o periuta la curatare. In cazul in care oxidarea este intr-o stare avansata, conectica este erodata partial sau chiar distrusa, perechea respectiva(mama/tata) de papuci se inlocuieste sau se inlatura inlocuindu-se cu o lipitura prin cositorire.

Exista si o protectie, un spray de ceara e se aplica inaintea mufarii conectorului, astfel papucii raman acoperiti cu un strat protector ce impiedica oxidarea acestora cu conditia ca(,)conectica sa nu fie subdimensionata.

Insa trebuie avut in vedere faptul ca orice contact electric tebuie dimensionat functie de intensitate curentului pe care trebe sa-l suporte. Daca suprafata de contact este sub dimensionata, atunci apar degajari de caldura care declanseaza o reactie de oxidare intensa in primul rand, apoi incalzirea produce dilatare, o crestere a rezistentei de contact(deci o ambalare termica) - degradarea rapida a materialului...

Daca ajungi la reparatie prin inlocuire de papuci, iti recomand sa cauti papuci argintati(oxidul de argin este bun conducator electric), sa nu fie mai mici decat cei originali. Eu practic operatia de inlocuire papuci in mod curent, am scule de declipsat papucii din conector si cleste de sertizat papucul nou.

 

PS. Datorita faptului ca instalatia electrica nu se inlocuieste decat in cazuri extreme, cand apar astfel de problema, eu inlatur in general conectica (acolo unde se poate face asta) trecand la lipituri prin cositorire si obtin o legatura ferma pe viata. Evident acolo unde sunt becuri, senzori sau alte dispozitive elecrice(consumabile) nu se pot face cositoriri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am timp de explicatii detaliate care oricum nu vor fi citite... deci pe scurt: acumulatorul stocheaza energia electrica si o elibereaza printr-o reactie chimica reversibila, dar nu 100%. Aceasta face ca ementele lui se degradeaza in timp. Cea mai distructiva pentru el, din reactiiile ce au loc este sulfatarea, reactie ce se produce la descarcari puternice, incarcari cu curenti mari, si neutilizare. Singura solutie de pastrare este de a face un ciclu de descarcare partiala si icarcare periodic(am scris anterior). Acest ciclu realizeaza in plus si o desulfatare partiala, nu si totala.

Deci utilizarea corecta da longevitate unei baterii. O utilizare anormala, inclusiv neutilizarea ii scurteaza viata, restul sunt vorbe...

Calitatea? Evident ca orice produs pleaca de la un minim catre un maxim... Daca e cazul si intereseaza pot scrie in viitor despre aceasta...

====

Bateria cu gel este normala, doar ca solutia de acid lichida este inlocuita cu alta gelatinoasa(sa-i zicem solida - la limita dintre solid si lichid - adica in stare libera este solida, nu curge...). Un mare avantaj este ca nu curge la rasturnare, particulele desprinse raman pe loc, descompunerea apei in H2 si O prin electroliza este diminuata(adica fara intretinere), etc

 

PS. revin pentru @mihneanu..

 

Sfaturi foarte bune pt partea de electrica, la care eu sunt cam praf... :)

Momentan bateria e inca la incarcat, de sambata dimineata redresorul se pare ca o "incarca"... cand ajung diseara acasa o scot si o masor, sa vad daca are ceva curent in ea.

Ciclu de incarcare pot sa-i fac... cu descarcarea e mai greu :)) Banuiesc ca te referi la descarcare completa, nu stiu daca 1-2 becuri puse pe ea ar face mare lucru. De pornit nu o pot porni, e demontata + ca nu am releul regulator. Ca sa nu mai zic ca mi-e cam aiurea sa o pornesc in sufragerie :))

La partea de cablaje cam asta as vrea si eu sa fac... sa cositoresc firele, pe unde se poate, in special pe partea de alimentare si incarcare.

Aveti idee unde se gasesc diverse mufe? Pe cea de la releul regulator am gasit-o pe ebay, dar cea de la releul de pornire nu o gasesc nicaieri...

In weekend am dat jos etrierul fata, diverse capace de pe stanga si lantul. Se pare ca am nevoie si de garnituri la etrier, cea de la exteriorul pistonasului era intarita si rupta si de garnitura pompei de frana.

Lantul inca e "agatat" de amortizorul spate... pt arcurile spate am nevoie de presa sau merg scoase si puse la loc "manual"? Eventual pe stilul batranesc, prinse cu o sarma sa nu se decomprime.

 

p.s: imi cer scuze pt multele intrebari pe care le am si le voi mai avea... dar sunt incepator la capitolul moto. Prima mobra, inca nu i-am invatat "rostul"... nu am idee de magazine pt piese si consumabile, compatibilitati si alte chestii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Geo_ZGA: pt. consumabile si piese de schimb,ti-l recomand pe @metricmotion. Ulei,bujii,filtre de aer/ulei, releul de-ncãrcare+mufa mamã ,pt Virogutzã de la el,le-am luat sau le iau...Si cauciucuri (Virago+GS ).Din gasca mea de chopperisti,am pierdut sirul,câte si-au luat de la el.Inclusiv tobe after-market.Serios si cu pretzuri decente.Si le-aduce si repede.

@M.I.B.: nu i-am fãcut poze...Am reusit sã stric telefonul cu camerã bunã....L-am rugat pe client sã facã el si sã punã pe topicul meu, dar... Un mic câstig ti-l obtin imediat,rãzuind gâlma din spatele seii pilotului,ca sã te poti duce cu fundul mai în spate.Si nu te mai trimite la vale,ca sã zic asa.Dac-o si lãtzesc,capãtã suprafatzã de contact mai mare,si devine mai comfortabilã. Asta,cel mai bine,o simte unul mai solid ca mine,cã mie-mi era ok si cu seaua stoc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine imi poate arunca o "mana de ajutor". Am schimbat de curand furtunul de la frana de pe fata de la Viroaga mea. Cum se face presiune si implicit cum se aeriseste??? Imi poate spune( scrie) cineva aici toti pasii?? Multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Deschizi" surubul de la etrier,dai 2-3 pompe,pânã iese lichid.Adicã,a iesit aerul din instalatie Tzii maneta apãsatã si strângi surubul. Verifici eficientza frânei.De-obicei,repeti toatã operatia asta,de câteva ori,pânã iese numai lichid.Dacã nu te descurci singur,mã suni si vin sã te-ajut. Baftã !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns. In concluzie tu spui ca unde nu sunt distrusi conectorii si daca nu vreau sa cositoresc contactele, simpla aplicare de contact spray este suficienta? Adica fara o curatare mecanica? Cred, asa cum ai spus si tu ca inlocuirea papucilor e o solutie buna. Doar ca trebuie sa imi procur niste scule pentru asta...

 

Singura metoda practica este spray-ul contact, evident ca nu in toate cazurile exista si rezolvare. Se poate folosii si o periuta la curatare. In cazul in care oxidarea este intr-o stare avansata, conectica este erodata partial sau chiar distrusa, perechea respectiva(mama/tata) de papuci se inlocuieste sau se inlatura inlocuindu-se cu o lipitura prin cositorire.

Exista si o protectie, un spray de ceara e se aplica inaintea mufarii conectorului, astfel papucii raman acoperiti cu un strat protector ce impiedica oxidarea acestora cu conditia ca(,)conectica sa nu fie subdimensionata.

Insa trebuie avut in vedere faptul ca orice contact electric tebuie dimensionat functie de intensitate curentului pe care trebe sa-l suporte. Daca suprafata de contact este sub dimensionata, atunci apar degajari de caldura care declanseaza o reactie de oxidare intensa in primul rand, apoi incalzirea produce dilatare, o crestere a rezistentei de contact(deci o ambalare termica) - degradarea rapida a materialului...

Daca ajungi la reparatie prin inlocuire de papuci, iti recomand sa cauti papuci argintati(oxidul de argin este bun conducator electric), sa nu fie mai mici decat cei originali. Eu practic operatia de inlocuire papuci in mod curent, am scule de declipsat papucii din conector si cleste de sertizat papucul nou.

 

PS. Datorita faptului ca instalatia electrica nu se inlocuieste decat in cazuri extreme, cand apar astfel de problema, eu inlatur in general conectica (acolo unde se poate face asta) trecand la lipituri prin cositorire si obtin o legatura ferma pe viata. Evident acolo unde sunt becuri, senzori sau alte dispozitive elecrice(consumabile) nu se pot face cositoriri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Darian ,ai omis cateva manevre :)) iti dai seama ca tu faci manevrele instinctual iar la explicatii prezinti doar ,,principalul"care nu merge fara ,,amanunte ".

 

Uite metoda mea pe care o folosesc si la auto fara probleme in cazul in care sunt singur (la auto exista si metoda ,,pune-o pe soacra sa faca pedale"..:

 

: -iei un furtunas si-l fixezi pe aerisitorul de pe etrier (chestia aia mica gen ,,motz cu gaurica" ) dupa ce in prealabil l-ai curatat cu o perie de sarma si ai avut grija sa-i ,,dai"niste spray degripant cu cateva ore inainte sa te apuci de treaba .Nu de alta dar risti sa-l rupi in etrier daca este gripat (destul de des).

-celalalt capat al furtunasului se introduce intrun recipient transparent in care este musai sa fie submersat ..adica sa aiba lichid de frana destul incat sa nu existe posibilitatea ca furtunul sa ramana ,,in aer".

-umpli ,,paharul cu lichid"

-,,faci pompe "adica strangi maneta de frana in mod repetat (3-4 ori) si o mentii stransa dupa seria asta .In timp ce tii maneta stransa slabesti aerisitorul urmarind daca in ,,borcan..recipient etc "apar bule de aer.Daca a iesit ,,cu bule" ,strangi aerisitorul si repeti operatian ---,,pompe,strans-slabit aerisitor-verificat ce iese-strans la loc---pana nu mai ies bule .

 

NU UITA sa urmaresti tot timpul sa nu scada prea mult (sub minim) nivelul lichidului in pahar . SAAAAU mai bine fa-i o vizita lui Darian ca este mult mai usor de invatat daca o faci impreuna cu cineva care a mai facut asta .

 

Cu metoda asta nu pierzi lichidul de frana care a iesit pe furtun (pe care eu oricum il arunc pt ca nu mai am incredere in ,,curatenia lui"... :))

 

Referitor la contactele electrice :

 

--recomand renuntarea la papucii electrici si cositorirea conexiunilor ce nu necesita ,,demontare"decat in cazuri dramatice ..(daca iti cade releul regulator si ai unul de rezerva tai firele si-l pui ,izolezi si gata ..).

--daca tii neapart sa cureti papucii o poti face cu acid clorhidric (scufundarea papucului in acid il curata ,,bec"..) apoi dupa ,,conectare " izolarea cu ceara Daca nu gasesti la spray cumperi ceara de modelj pt ,,dinti"... :)) pt ca este maleabila si nu crapa in timp.La demontare musai sa cureti ceara cu ,,caldurica"si terebentina.

--daca tii neaparat sa schimbi papucii ,cauta papuci de calitate ,mergi la un atelier de bijuterii si roaga-i sa-i arginteze sau sa-i aureasca ..va costa ceva (nu o avere ) dar vor fi PERFECTI.Dupa operatia cu ,,tratarea papucilor " TREBUIE obligatoriu sa vizitezi pe cineva care are cletste de sertizat si scule adevarate ,nu ii strange ca mine cu ,,patentul" ca te caci pe ei .(Mergi pe mana lui Cristi 57 ca stie ce face ).

 

 

Releul regulator se demonteaza ,se curata suprafetele de contact si se aplica pe ele(corpul releului si radiator) ,,pasta termoconductoare " (se gaseste din cate stiu eu la magazinele cu piese de calculatoare si se foloseste la procesoare si radiatoarele lor .Verifica ,,legatura"sau ,,prinderea" releului de sasiu ,sa aiba contact electric cat mai bun (perfect nu cred ca se pioate dar trebuie sa fiemacar ,, aproape perfect" )

 

Eu am de gand sa montez pe regulatorul ,,de rezerva " un radiator URIAS si sa-i gasesc un loc ,,in vant".Toata conectica de pe partea de forta si incarcare va fi ,,cositorita" .Voi verifica conexiunile in blocul de sigurante .Pe partea de aprindere (electronica ) am vazut ca totul este curat ,fara praf sau semne de oxid ,asa ca nu ma scarpin dar accept idei .Eu am toata electronica si ceva relee in partea dreapta intr-o singura cutie (rotunda si frumoasa cu vulturul pe ea :)) ) .

 

Darian ...astept sa imi soseasca o sea de pilot maine-poimaine.Crezi ca o poti modifica cum ai spus mai sus (sa m deplaseze mai spre spate ) in timp util (adica pana da caldura ...o luna ...doua ..)? Ca din cate stiu perioada asta esti cam prins in lucrari.

Editat de SERGHEI42
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Darian ,ai omis cateva manevre :)) iti dai seama ca tu faci manevrele instinctual iar la explicatii prezinti doar ,,principalul"care nu merge fara ,,amanunte ".

 

Uite metoda mea pe care o folosesc si la auto fara probleme in cazul in care sunt singur (la auto exista si metoda ,,pune-o pe soacra sa faca pedale"..:

 

: -iei un furtunas si-l fixezi pe aerisitorul de pe etrier (chestia aia mica gen ,,motz cu gaurica" ) dupa ce in prealabil l-ai curatat cu o perie de sarma si ai avut grija sa-i ,,dai"niste spray degripant cu cateva ore inainte sa te apuci de treaba .Nu de alta dar risti sa-l rupi in etrier daca este gripat (destul de des).

-celalalt capat al furtunasului se introduce intrun recipient transparent in care este musai sa fie submersat ..adica sa aiba lichid de frana destul incat sa nu existe posibilitatea ca furtunul sa ramana ,,in aer".

-umpli ,,paharul cu lichid"

-,,faci pompe "adica strangi maneta de frana in mod repetat (3-4 ori) si o mentii stransa dupa seria asta .In timp ce tii maneta stransa slabesti aerisitorul urmarind daca in ,,borcan..recipient etc "apar bule de aer.Daca a iesit ,,cu bule" ,strangi aerisitorul si repeti operatian ---,,pompe,strans-slabit aerisitor-verificat ce iese-strans la loc---pana nu mai ies bule .

 

NU UITA sa urmaresti tot timpul sa nu scada prea mult (sub minim) nivelul lichidului in pahar . SAAAAU mai bine fa-i o vizita lui Darian ca este mult mai usor de invatat daca o faci impreuna cu cineva care a mai facut asta .

 

Cu metoda asta nu pierzi lichidul de frana care a iesit pe furtun (pe care eu oricum il arunc pt ca nu mai am incredere in ,,curatenia lui"... :))

 

Referitor la contactele electrice :

 

--recomand renuntarea la papucii electrici si cositorirea conexiunilor ce nu necesita ,,demontare"decat in cazuri dramatice ..(daca iti cade releul regulator si ai unul de rezerva tai firele si-l pui ,izolezi si gata ..).

--daca tii neapart sa cureti papucii o poti face cu acid clorhidric (scufundarea papucului in acid il curata ,,bec"..) apoi dupa ,,conectare " izolarea cu ceara Daca nu gasesti la spray cumperi ceara de modelj pt ,,dinti"... :)) pt ca este maleabila si nu crapa in timp.La demontare musai sa cureti ceara cu ,,caldurica"si terebentina.

--daca tii neaparat sa schimbi papucii ,cauta papuci de calitate ,mergi la un atelier de bijuterii si roaga-i sa-i arginteze sau sa-i aureasca ..va costa ceva (nu o avere ) dar vor fi PERFECTI.Dupa operatia cu ,,tratarea papucilor " TREBUIE obligatoriu sa vizitezi pe cineva care are cletste de sertizat si scule adevarate ,nu ii strange ca mine cu ,,patentul" ca te caci pe ei .(Mergi pe mana lui Cristi 57 ca stie ce face ).

 

 

Releul regulator se demonteaza ,se curata suprafetele de contact si se aplica pe ele(corpul releului si radiator) ,,pasta termoconductoare " (se gaseste din cate stiu eu la magazinele cu piese de calculatoare si se foloseste la procesoare si radiatoarele lor .Verifica ,,legatura"sau ,,prinderea" releului de sasiu ,sa aiba contact electric cat mai bun (perfect nu cred ca se pioate dar trebuie sa fiemacar ,, aproape perfect" )

 

Eu am de gand sa montez pe regulatorul ,,de rezerva " un radiator URIAS si sa-i gasesc un loc ,,in vant".Toata conectica de pe partea de forta si incarcare va fi ,,cositorita" .Voi verifica conexiunile in blocul de sigurante .Pe partea de aprindere (electronica ) am vazut ca totul este curat ,fara praf sau semne de oxid ,asa ca nu ma scarpin dar accept idei .Eu am toata electronica si ceva relee in partea dreapta intr-o singura cutie (rotunda si frumoasa cu vulturul pe ea :)) ) .

 

Darian ...astept sa imi soseasca o sea de pilot maine-poimaine.Crezi ca o poti modifica cum ai spus mai sus (sa m deplaseze mai spre spate ) in timp util (adica pana da caldura ...o luna ...doua ..)? Ca din cate stiu perioada asta esti cam prins in lucrari.

Multumesc frumos pentru explicatie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...