Jump to content

Recommended Posts

Daca maiesti electronist!? Asta am intrebat!

Am probleme cu un LCD care a crapat tocmai dupa iesirea din garantie. Am tot sapat pe forumul electronistilor, dar... e greu!

Niste amici mi-au spus sa caut condensatori "umflati" in sursa... n-am vazut nimic suspect. La un centru de reparatii au estimat un pret de cca 300 roni... la costul astia il las nabi asa...

Cu banii astia scot benzina - grecia - tur/retur.

 

PS. Berea, gratarul si ce-o mai fi le accept cu conditia sa fie intr-o hoinareala de viroage, ceva de doua zile si o noapte la cort in jurul unui foc...

"Da sunt electronist" trebuia sa citesti printre randuri asta vroiam sa-ti demonstrez la bere si gratar pentru hoinareala trebuie sa asteptam cel putin 2 zile cu soare si asta nu prea am mai vazut primavara asta de ceva timp, dar sa stii ca stau la curte poti veni cu motorul ne uitam la mobre facem schimb si pe urma gratarul si berea, lasi motorul la mine si pleci cu metroul ca-i aproape, o iei a 2 a zi

Cat despre LCD defineste crapat ca daca nu mai misca deloc sunt sanse sa fie sursa daca nu este foarte greu de sapat mai ales ca acum nu prea gasesti scheme.

La plasma mea de exemplu imi pierdeam sunetul dupa un timp si-l auzeam doar in casti, fiind in garantie i-am chemat pe baieti care mi-au schimbat practic placa de baza, a mers 6 luni dupa care nu mai aveam sunet deloc, am pus osul la munca si dupa 2 zile de cautari i-am gasit defectul de baza. Asta s-a intamplat acu 6 ani si sa bat in lemn alte probleme nu am avut.

PS sau poti s-al iei "sofer" pe GEO_ZGA ca-l invitasem la o cafea si nu m-a onorat (sunt rau cand a trecut el erau ploile ca sabia lui Damocles).

Link to post
Share on other sites
  • Replies 10.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu sunt prea obosit ca sa mai pricep de ce va certati iar :)) Dar mi-am vazut numele mentionat... ideea cu plimbarea, berea si gratarul e f buna, doar ca eu nu prea va pot onora cu 2 zile din lipsa timpului. Poate s-o nimeri un weekend pe care sa-l am liber, dar nu stiu ce sa zic.

Daca vreti sa iesim intr-o sambata/duminica, o plimbare mai scurta cu o oprire la o iarba verde, sigur, cu placere :)

Link to post
Share on other sites

Eu sunt prea obosit ca sa mai pricep de ce va certati iar :)) Dar mi-am vazut numele mentionat... ideea cu plimbarea, berea si gratarul e f buna, doar ca eu nu prea va pot onora cu 2 zile din lipsa timpului. Poate s-o nimeri un weekend pe care sa-l am liber, dar nu stiu ce sa zic.

Daca vreti sa iesim intr-o sambata/duminica, o plimbare mai scurta cu o oprire la o iarba verde, sigur, cu placere :)

Nu-ti bate capul schimbam opinii oricum nu era domeniul tau dar si scurta plimbare imi comvine ca pe asta o fac de fiecare data singur de nebun.

Link to post
Share on other sites

Ploua!

Ce zici de o iesire adevarata? Traseu montan, mers de voie fara viteza, campare peste noapte la cort, o bere sau ce-o fi in jurul unui foc... a doua zi intoarcerea spre casa... Traseu? ...sa zicem o transalpina/sebes/balea/transfagarasean...

 

Daca se baga cineva putem stabili si perioada(eu zic catre sfarsitul lunii asteia sau inceputul lunii viitoare - cand timpul se indreapta)

Edited by cristi 57
Link to post
Share on other sites

Ploua!

Ce zici de o iesire adevarata? Traseu montan, mers de voie fara viteza, campare peste noapte la cort, o bere sau ce-o fi in jurul unui foc... a doua zi intoarcerea spre casa... Traseu? ...sa zicem o transalpina/sebes/balea/transfagarasean...

 

Daca se baga cineva putem stabili si perioada(eu zic catre sfarsitul lunii asteia sau inceputul lunii viitoare - cand timpul se indreapta)

Nu ar fi mai bine august ceva ca eu incerc sa trag turta pe spuza mea ca de la Sebes as pleca mai departe la Carei ca tot ma duc incolo.

Link to post
Share on other sites

Daca va hotarati pe Sebes, ar merge un popas de o noapte la Rapa Rosie (pe vremuri era superb, acum nu stiu ce mai e pe acolo) si daca anuntati din vreme, va fac si eu o vizita de o noapte la neste beri in jurul focului. Palinca o aduc eu :cheers: . Eventual, daca stiu din vreme, pot da o fuga pana la Rapa Rosie sa vad ce si cum si sa va anunt daca merita efortul...

Toate alea bune, Nick.


» Post actualizat in 22 Jun 2014 16:37

Hai ca mi-a venit o idee creata...

Ce ziceti fratilor, sa facem o intalneala de viragisti (ca mai aduse unul vorba pe aici). Daca nu ne intelegem anul asta, o pregatim din vreme pentru la anu'.

Io ma gandesc la Petreni, judetul Hunedoara. Pe malul streiului, zona superba, loc de baie, de pescuit, de campare cacalau (scuzati expresia... campare). In w/e e cam aglomerat, dar daca ne gandim sa ne adunam de joi, putem tine loc de corturi pentru restul care ar veni de vineri. Daca mergem lunea, sigur e loc destul:))

sunt si chestii de vizitat in zona, recte Castelul Huniazilor, Cetatea Devei (si fantana arteziana din fata cocioabei, sic), Castrul Roman de la Micia, eventual Cetatile Dacice de pe langa Orastie, etc... Sunt sigur ca pretenul Moromete ne poate ajuta si cu alte idei.

Pentru aprovizionare cu beri, sucuri, ape, Bacia si Petreni-ul sunt la o aruncatura de bat. Pentru haleala, avem Deva, Hunedoara, Simeria, Orastie... fara numar.

Ce ziceti?!? Suna bine? Eu sunt deschis la orice provocari.

Toate alea bune, Nick.

Link to post
Share on other sites

io zic ca in muntii orastiei ar fi tare fain !

 

Daca va hotarati pe Sebes, ar merge un popas de o noapte la Rapa Rosie (pe vremuri era superb, acum nu stiu ce mai e pe acolo) si daca anuntati din vreme, va fac si eu o vizita de o noapte la neste beri in jurul focului. Palinca o aduc eu :cheers: . Eventual, daca stiu din vreme, pot da o fuga pana la Rapa Rosie sa vad ce si cum si sa va anunt daca merita efortul...

Toate alea bune, Nick.


» Post actualizat in 22 Jun 2014 16:37

Hai ca mi-a venit o idee creata...

Ce ziceti fratilor, sa facem o intalneala de viragisti (ca mai aduse unul vorba pe aici). Daca nu ne intelegem anul asta, o pregatim din vreme pentru la anu'.

Io ma gandesc la Petreni, judetul Hunedoara. Pe malul streiului, zona superba, loc de baie, de pescuit, de campare cacalau (scuzati expresia... campare). In w/e e cam aglomerat, dar daca ne gandim sa ne adunam de joi, putem tine loc de corturi pentru restul care ar veni de vineri. Daca mergem lunea, sigur e loc destul:))

sunt si chestii de vizitat in zona, recte Castelul Huniazilor, Cetatea Devei (si fantana arteziana din fata cocioabei, sic), Castrul Roman de la Micia, eventual Cetatile Dacice de pe langa Orastie, etc... Sunt sigur ca pretenul Moromete ne poate ajuta si cu alte idei.

Pentru aprovizionare cu beri, sucuri, ape, Bacia si Petreni-ul sunt la o aruncatura de bat. Pentru haleala, avem Deva, Hunedoara, Simeria, Orastie... fara numar.

Ce ziceti?!? Suna bine? Eu sunt deschis la orice provocari.

Toate alea bune, Nick.

Link to post
Share on other sites

...ar merge un popas de o noapte la Rapa Rosie....Ce ziceti?!? Suna bine? Eu sunt deschis la orice provocari....

Pate fi si Rapa Rosie, de ce nu? Cunosc oarecum zona Hunedoarei, am petrecut multe nopti pe malul Cincis-ului. Aproape in fiecare vara hoinaresc 4 - 5 zile de unul singur prin zona, campand oriunde intre Brezoi/Petrosani/Hateg sau intre Novaci/Sugag/Martinie catre Sebes.

Cu toate ca initial sunt multi care spun ca merg, sub pretextul ca a intervenit ceva, grupul se imputineaza iar in ziua plecarii mai raman unu sau doi insotitori, alteori plec singur. Imi place zona si niciodata nu ma satur de hoinarit in aceste locuri.

 

Hai sa vedem cine este interesat, apoi stabilim un traseu in asa fel sa ne putem intalni...

Edited by cristi 57
Link to post
Share on other sites

Salutare

Buna idee cu intalnirea. Noi (eu si sotia) vrem sa mergem anul acesta pe transalpina si pe la Sarmisegetuza Regia pe la inceputul lui august. Poate ne vedem pe acolo daca se stabileste ceva. Sa nu ploua.

Are cineva idee cum e drumul intre orastie si sarmisegetuza?

Link to post
Share on other sites

Imi place idea de intalnire si imi place si mai mult locatia, daca se organizeaza pentru august incep sa cred ca pot veni :D

In alta ordine de idei tre sa fac cu mana domnului Geo_ZGA cred ca te-am zarit azi de dim (un virago 250 vopsit rosu inchis) cand faceai stanga de pe Uverturi pe Virtutii

Si ca sa ma si laud acu ca tot au stat ploile am dat si eu jos motorul sa incerc sa scap de prezoanele rupte :))

Wish me luck :P

 

post-70261-0-17159400-1403508933_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Pana la urma am rezolvat problema cu incarcarea dar dupa ce am schimbat statorul cu unul nou si am pus firele de la iesire din releu direct pe baterie sa elimin un posibil contact imperfect pe instalatie (deja invercasem vre-o 3 relee) tot cca 18 v cc imi incarca bateria si deja se pare ca a fiert destul si s-a dus.......pana la urma am rezolvat cu un releu cu fir de regulaor separat si anume ca are 6 fire din care 3 care vin de la sator 2 + si - iar un fir care citeste tensiunea incarcata iar pe acel fir am pus un semireglabil si deacolo imi reglez cat vreau eu sa imi incarce.Tin sa ii multumesc lui cristi57 si lui bucsaadi pentru idei si sustinere si le raman dator cu cel putin o bere.....

Link to post
Share on other sites

Pana la urma am rezolvat problema cu incarcarea dar dupa ce am schimbat statorul cu unul nou si am pus firele de la iesire din releu direct pe baterie sa elimin un posibil contact imperfect pe instalatie (deja invercasem vre-o 3 relee) tot cca 18 v cc imi incarca bateria si deja se pare ca a fiert destul si s-a dus.......pana la urma am rezolvat cu un releu cu fir de regulaor separat si anume ca are 6 fire din care 3 care vin de la sator 2 + si - iar un fir care citeste tensiunea incarcata iar pe acel fir am pus un semireglabil si deacolo imi reglez cat vreau eu sa imi incarce.Tin sa ii multumesc lui cristi57 si lui bucsaadi pentru idei si sustinere si le raman dator cu cel putin o bere.....

Pentru mine daca ai schimbat si statorul si regulatorul adica cam tot, nu prea e o rezolvare ca la carte daca nu s-a depistat de ce iti incarca asa mult, dar nu conteaza ce cred eu daca tu esti fericit.

Ti-as sugera totusi doua lucruri.

In locul potentiometrului (dupa ce ti-ai stabilit divizorul) pune doua rezistente ca sa elimini defectarea potentiometrului din cauza vibratiilor.

Pastreaza legatura prin fuzibil dintre baterie si restul instalatiiei si nu lega direct regulatorul la baterie din motive de siguranta

Link to post
Share on other sites

Acum lucrez la un circuit in care daca imi incarca mai mult de 14.3v sa imi intrerupa incarcarea si sa imi aprinda un led iar daca imi incarca mai putin de 13.2..... sa imi aprinda alt led este un circuit cu ci si releu. momentan am 2 rezistoare puse si siguranta bineinteles.

Link to post
Share on other sites

Acum lucrez la un circuit in care daca imi incarca mai mult de 14.3v sa imi intrerupa incarcarea si sa imi aprinda un led iar daca imi incarca mai putin de 13.2..... sa imi aprinda alt led este un circuit cu ci si releu. momentan am 2 rezistoare puse si siguranta bineinteles.

Eu zic ca te complici mai bine iti iei un voltmetru.

Practic vrei sa dublezi regulatorul paralel cu un altul serie, daca consideri ca e fiabil sa treci 30A printr-un releu atunci foloseste-l doar pe el bineinteles cu puntea trifazica aferenta. Curent maxim mai mic obtii daca pui releul pe cele trei faze inainte de punte plus ca si arcul electric la decuplare e mai mic pentru ca ai alternativ.

Sau ai putea sa-l faci in doua trepte monofazat-trifazat.

Link to post
Share on other sites

Pai bineinteles ca imi intrerup cu releul tensiunea alternativa, dar si tensiunea continua ca in cazul in care se ard diodele atunci sa imi intrerupa CA si sa imi decupleze automat si regulatorul de baterie sa nu imi consume bateria....sunt o gramada de protectii si mult gandita problema...cu un voltmetru chiar nu am ce sa fac....problema este pusa in felul urmator: sa zicem ca esti pe transalpina si te lasa regulatorul sau statorul....atunci protectia decupleaza circuitul de ca si cel de cc ma avertizeaza ca am un defect si nu trebui sa ma apuc pe marginea santului sa tai din fire sa decuplez statorul sau regulatorul plus ca daca mai esti in grup se opreste tot grupul din vina ta........ o gramada de tiganii... dar asa pot sa mai merg pe baterie pana la prima parcare sa imi conectez incarcatorul solar la baterie si pana beau o cafea se incarca bateria si mai merg ceva km......stiu ca este complicata treaba dar imi plac treburile complicate

Edited by tmdmitza
Link to post
Share on other sites

Daca ti se ard diodele ti se arde si siguranta si se opreste mobra, schimbi siguranta scoti cupla trifazata, regulatorul si mai departe faci ce zici tu, bei cafea, daca nu-ti incarca sau incarca prea mult idem.

E foarte greu sa jonglezi printr-un releu decent ca marime un curent ca cel generat de magnetou.

Eu as pune doar voltmetru sau doua smd_uri ca-s mai puternice si vezi semnalizarea de avarie mai bine.

Edited by vlad58
Link to post
Share on other sites

Salutare, baieti! Nu ne-am mai auzit de ceva timp. Dupa un sezon 2013 incheiat cu un accident soldat cu glezna dreapta rupta si cu doua suruburi (pe care le-am scos in martie), m-am intors pe doua roti incepand cu luna mai. Acum caut si eu un sissy bar ieftin si frumos sa pun pe calut ca asta ar aduce un plus de imagine. Daca aveti ceva pe acasa, nu ezitati sa ma contactati. Am incercat sa pun eu unul de la un Virago de 1000, dar nu s-a potrivit. Se pare ca, desi este mai mare, Virago-ul de 1000 are aripa spate mai ingusta decat la 535.

 

Calutul meu are, datorita fratelui meu, cauciucuri si spite noi, carburatoarele sincronizate, plus tuburile dintre carburatoare si cilindri inlocuite cu unele noi (la lucrarile de revizie si imbunatatire au participat si prietenii mei, baietii de la Zenklawa Garage). Eu i-am schimbat uleiul si un o-ring de la capacul de la distributie, de la cilidrul din spate.

 

Acum, desi voi fi off topic, vreau sa va spun ca in decembrie am reeditat o carte scrisa de un om extraordinar care mi-a luminat copilaria. Daca va intereseaza putina istorie ce nu se invata la scoala, accesati link-ul urmator:

 

https://www.facebook.com/pages/Istorie-tr%C4%83it%C4%83-Ion-Constantin/251617444991622?ref=br_tf


» Post actualizat in 27 Jun 2014 11:59

Salutare, baieti! Nu ne-am mai auzit de ceva timp. Dupa un sezon 2013 incheiat cu un accident soldat cu glezna dreapta rupta si cu doua suruburi (pe care le-am scos in martie), m-am intors pe doua roti incepand cu luna mai. Acum caut si eu un sissy bar ieftin si frumos sa pun pe calut ca asta ar aduce un plus de imagine. Daca aveti ceva pe acasa, nu ezitati sa ma contactati. Am incercat sa pun eu unul de la un Virago de 1000, dar nu s-a potrivit. Se pare ca, desi este mai mare, Virago-ul de 1000 are aripa spate mai ingusta decat la 535.

 

Calutul meu are, datorita fratelui meu, cauciucuri si spite noi, carburatoarele sincronizate, plus tuburile dintre carburatoare si cilindri inlocuite cu unele noi (la lucrarile de revizie si imbunatatire au participat si prietenii mei, baietii de la Zenklawa Garage). Eu i-am schimbat uleiul si un o-ring de la capacul de la distributie, de la cilindrul din spate.

 

Acum, desi voi fi off topic, vreau sa va spun ca in decembrie am reeditat o carte scrisa de un om extraordinar care mi-a luminat copilaria. Daca va intereseaza putina istorie ce nu se invata la scoala, accesati link-ul urmator:

 

https://www.facebook.com/pages/Istorie-tr%C4%83it%C4%83-Ion-Constantin/251617444991622?ref=br_tf

Edited by dionysos
Link to post
Share on other sites

victorie ... partiala (am scapat de prezoanele rupte si am reusit sa bag vreo 30km de test cu viroaga in weeknd) sunt un pic impresionat ca motorul a mai pornit dupa ce l-am dat jos din cadru

Acu de ce zic partiala, dand eu jos motorul am mai observat probleme:

prima fiind ceva mai ciudatica, motorul moare cand il accelerez daca nu este incalzit bine... no idea why ... o fi intrat ceva praf si am infundat prin carburator vre-un orificiu??

si problema 2 pinionul este uzat si dupa ce mi-am bagat nasul pe viragotech si virago250street.com am ca dedus ca ar fi interesant sa iau un pinion nou cu un nr mia mare sau mai mic de dinti decat originalul

acu nr mai mic de dinti = accelerare mai puternica dar viteza maxima scazuta, nr mai mare de dinti accelerez mai greu dar viteza maxima mai mare ce credeti ca ar fi mai folositor pentru inceput? (eu as lua 2 pinioane unul de oras si altul de autostrada nu e mare lucru sa le schimb)

Edited by boghi13
Link to post
Share on other sites

victorie ... partiala (am scapat de prezoanele rupte si am reusit sa bag vreo 30km de test cu viroaga in weeknd) sunt un pic impresionat ca motorul a mai pornit dupa ce l-am dat jos din cadru

Acu de ce zic partiala, dand eu jos motorul am mai observat probleme:

prima fiind ceva mai ciudatica, motorul moare cand il accelerez daca nu este incalzit bine... no idea why ... o fi intrat ceva praf si am infundat prin carburator vre-un orificiu??

si problema 2 pinionul este uzat si dupa ce mi-am bagat nasul pe viragotech si virago250street.com am ca dedus ca ar fi interesant sa iau un pinion nou cu un nr mia mare sau mai mic de dinti decat originalul

acu nr mai mic de dinti = accelerare mai puternica dar viteza maxima scazuta, nr mai mare de dinti accelerez mai greu dar viteza maxima mai mare ce credeti ca ar fi mai folositor pentru inceput? (eu as lua 2 pinioane unul de oras si altul de autostrada nu e mare lucru sa le schimb)

Nu o sa stai toata ziua sa schimbi pinioanele intre ele. Daca te pacaleste mereu si vrei sa schimbi a6a ia mai mare dar nu mai mult de 1 dinte si asta daca mergi mai mult singur. Castigul pierderea de cuplu este proportionala cu raportul pinioanelor iar puterea aparenta cu patratul raportului.Zic aparenta pentru ca pentru o anumita viteza trebuie sa ai o anumita putere ideal ar fi ca la turatia de putere maxima sa ai viteza maxima teoretica.

Ca sa dau un exemplu sa zicem ca la 120km/h ai 16cp la 8000 de ture daca maresti cu un dinte si raportul ar fi 16/15 ar trebui sa ai (16/15)*(16/15)*16=18,2 cp ca sa prinzi noua viteza de 16/15*120=128km/h la 8000 de ture. Ca referinta ca sa-ti extragi CXul poti sa iei 4cp la 60 km/h dar asta e un CX pentru drum orizontal si fara vant.

» Post actualizat in 30 Jun 2014 07:57

PS

Si uite un exemplu concret de verificare a justetei rapoartelor de transmisie.

Mobra mea are 30cp la 8000 ture cu raport final 6,56 si diametru rotii spate 1,94 .

Vmax teoretic sqr(30/4)*60=160km/h.

Vmax real (8000/6.56)*60(ca sa dea ora)*1,94=142 km/h

Pe mine ma multumeste acest raport (nici nu am ce sa-i fac pentru ca am cardan) avand o rezerva de vant din fata de 18km/h sau o mica rampa.

» Post actualizat in 30 Jun 2014 08:08

Erata (nu am mai putut sa editez)

1,94 este circumferinta rotii spate nu diametru

Edited by vlad58
Link to post
Share on other sites

Pana la urma nu ia nimeni initiativa unei intruniri pentru toti posesorii de virago??? Suntem destul de multi si vad ca altii fac intruniri si sunt mai putini decat cei cu virago......

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...