Sari la conținut

Soft Enduro Sau Touring, Intrebare De Rentabilitate


wheelsandspeed
 Share

Postări Recomandate

As vrea sfatul unora care au avut sau au unele din modelele invocate. Mai precis, caut un motor de soft enduro sau enduro-touring, care sa imbine in cel mai bun mod puterea cu masa si elasticitatea motorului.

Alegem intre Yamaha XTZ Supertenere 750, Honda Africa Twin, Honda Transalp, Yamaha tenere 600 sau 660.

Diferente de greutate si de putere exista, dar tind sa cred ca ultimul model enuntat are cea mai mica masa raportat la puterea ce o are.

Nu caut neaparat cel mai puternic model ci unul care sa fie destul de puternic pentru doua persoane totalizind 140 de kg, pentru un drum de 2-3 ore, cam la 100 km/h dar care model sa fie si destul de manevrabil la un drum mai problematic, deci masa mai mica are avantaj acolo.

 

Ce ma sfatuiesc cei cu trecut mai bogat ca motociclist printre aceste modele?

 

Respectele mele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Ca sa sintetizam discutiile de pina acum exista o singura intrebare: Ce inaltime si greutate ai? Daca ai peste 1,75 si cel putin 80 kg AT. Daca esti sub, atunci TA. Nu-ti recomand sa-ti iei altceva decit Honda. Restul motoarelor au serioase probleme de fiabilitate asa ca nu prea e bine sa le iei seccond. Supertenereul nu scoate cai decit turat, iar turat consuma de frige, iar monocilindricele fara exceptie merg fortat pe asfalt la viteza. Din cite am inteles te intereseaza mai mult touringul. Asa ca intra si Honda Varadero in calcul daca esti o cantitate mare de om. Eu am 180 si 105 kg si repet nu ma dau jos de pe AT.Pentru ca imi place si muntele, respectiv touringul soft-enduro. Daca eram mai "finutz" mergea si TA-ul perfect. :cheers:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti recomand sa-ti iei altceva decit Honda. Restul motoarelor au serioase probleme de fiabilitate asa ca nu prea e bine sa le iei seccond. Supertenereul nu scoate cai decit turat, iar turat consuma de frige, iar monocilindricele fara exceptie merg fortat pe asfalt la viteza. Din cite am inteles te intereseaza mai mult touringul. Asa ca intra si Honda Varadero in calcul daca esti o cantitate mare de om. Eu am 180 si 105 kg si repet nu ma dau jos de pe AT.Pentru ca imi place si muntele, respectiv touringul soft-enduro. Daca eram mai "finutz" mergea si TA-ul perfect. :cheers:

100km/h nu este mult pt. un monocilindru, de unde asta cu mers fortat pe asfalt? iar greutatea redusa a acestuia il avantajeaza in off-road

Turing pe asfalt se face foooarte bine cu un kawasaki ZZR 1100 de ex., dar omu vrea si pe langa sosea.

Si ca sa fiu la fel de subiectiv, in curand o sa-mi soseasca YAMAHA supertenere pt. touring pe asfalt si un forestier maxim. (pt. enduro am KTM)

P.S. HONDA sucks. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100km/h nu este mult pt. un monocilindru, de unde asta cu mers fortat pe asfalt? iar greutatea redusa a acestuia il avantajeaza in off-road

Turing pe asfalt se face foooarte bine cu un kawasaki ZZR 1100 de ex., dar omu vrea si pe langa sosea.

Si ca sa fiu la fel de subiectiv, in curand o sa-mi soseasca YAMAHA supertenere pt. touring pe asfalt si un forestier maxim. (pt. enduro am KTM)

P.S. HONDA sucks. :cheers:

Inseamna ca n-ai mers cu 130 lejer pe sosea sa nu vibreze nimic si sa auzi doar vintul :) Nu-i nimic, ai sa compensezi cu supertenereul, cita vreme nu va fi in service :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tipic romaneste, daca un cacao nu-i dat si cu ceva bronz, nu-i bine, dom'ne, nu-i, si gata !

De ce sa nu varsam cerneala pe tot felul de subiecte de 2 lei, cand unu' a cerut un sfat, si nu un top al marcilor consacrate.

Atata vorbe goale pt nimic, si chiar deloc constructiv.

Daca a dat careva pe alaturi, repede, sa ii sucesc gatul, ca-s mai cu super ooooooooooooo .

 

Gata, sper k m-am facut inteles.

Sper k n-am ranit orgoliul nimanui, dar imi doresc sa se fi intamplat pe plan general, ca poate ne mai dezmeticim nitel.

Si scuze de off-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Ca sa sintetizam discutiile de pina acum exista o singura intrebare: Ce inaltime si greutate ai? Daca ai peste 1,75 si cel putin 80 kg AT. Daca esti sub, atunci TA. Nu-ti recomand sa-ti iei altceva decit Honda. Restul motoarelor au serioase probleme de fiabilitate asa ca nu prea e bine sa le iei seccond. Supertenereul nu scoate cai decit turat, iar turat consuma de frige, iar monocilindricele fara exceptie merg fortat pe asfalt la viteza. Din cite am inteles te intereseaza mai mult touringul. Asa ca intra si Honda Varadero in calcul daca esti o cantitate mare de om. Eu am 180 si 105 kg si repet nu ma dau jos de pe AT.Pentru ca imi place si muntele, respectiv touringul soft-enduro. Daca eram mai "finutz" mergea si TA-ul perfect. :cheers:

------------------------------

 

 

 

Salut Galen si mersi de sfaturi!

Se vede ca am de ales intre Africa Twin si Transalp. Personal inclin spre Transalp, eu am 1,82 si putin sub 80 de kg. Dar ce spui de Kawasaki KLE 500 doi cilindri. Mie mi se pare a fi un motor destul de usor si de manevrabil, scoate 50 de cai, fie si turat, e mai usor decit Transalpul. Adica pare a imbina puterea cu o masa relativ decenta pentru un enduro. In rest, de ce doar Honda? Celelalte de ce nu sunt bune? Sunt cam la inceputuri si aleg informatii. Respectele mele.

Africa Twin la ce fisa tehinca se prezinta? greutate, cai putere, viteva de croaziera si maxima, etc. E mai scumpa decit TA,la generatii si km similari?

 

Mersi anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

100km/h nu este mult pt. un monocilindru, de unde asta cu mers fortat pe asfalt? iar greutatea redusa a acestuia il avantajeaza in off-road

Turing pe asfalt se face foooarte bine cu un kawasaki ZZR 1100 de ex., dar omu vrea si pe langa sosea.

Si ca sa fiu la fel de subiectiv, in curand o sa-mi soseasca YAMAHA supertenere pt. touring pe asfalt si un forestier maxim. (pt. enduro am KTM)

P.S. HONDA sucks. :bigstar:

:cheers: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa nu va mai legati de SuperTenere. La fiabilitate bate Honda, iar puterea si cuplul le dezvolta mai jos decit AT. Consumul e 6% mediu pe toata plaja de utilizari si pleaca lejer in treapta V la 2000rpm. Nu mai vorbiti aiurea.

Imi plac si Hondele, nu tin partea nici unui model, dar sa fim obiectivi...

 

On-topic, dintre monocilindre doar XTZ660 merge bine la drum lung (bagaje, pasager, demaraje etc). Restul nu tin ritmul, asta e realitatea.

La bicilindre e mai complicat, TA nu prea are putere, nici AT nu sta foarte bine (60 cai), dar e adevarat ca se gasesc modele recente cu ani si km putini.

SuperTenere e arhisuficient in orice conditii, dar fraierii de la Yamaha l-au facut doar pina in 94-95 si s-a cam invechit (asta e acceptiunea pietei). Daca treci peste prejudecatile astea, e un motor super, piese se gasesc, iar ca fiabilitate e beton. Plus ca merge un upgrade cu motor de TDM...si atunci chiar rupe. Vezi la noi pe site detalii.

Editat de cristi-mic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

------------------------------

 

 

 

Salut Galen si mersi de sfaturi!

Se vede ca am de ales intre Africa Twin si Transalp. Personal inclin spre Transalp, eu am 1,82 si putin sub 80 de kg. Dar ce spui de Kawasaki KLE 500 doi cilindri. Mie mi se pare a fi un motor destul de usor si de manevrabil, scoate 50 de cai, fie si turat, e mai usor decit Transalpul. Adica pare a imbina puterea cu o masa relativ decenta pentru un enduro. In rest, de ce doar Honda? Celelalte de ce nu sunt bune? Sunt cam la inceputuri si aleg informatii. Respectele mele.

Africa Twin la ce fisa tehinca se prezinta? greutate, cai putere, viteva de croaziera si maxima, etc. E mai scumpa decit TA,la generatii si km similari?

 

Mersi anticipat.

 

uite, eu am mers un an si ceva pe kawasaki er5, care are acelasi motor si, in general, aceeasi tehnica precum kawasaki KLE 500. iar la 1,75 si 60-70 de kile ma descurc f bine cu nakedul asta fain, deci kle500 cred ca tie ti-ar veni ok.

 

recent m-a mancat undeva si mi-am luat aprilia pegaso - care e misto ca allrounder, dar... nu e japoneza :cheers: asa ca ma gandesc serios la un KLE 500, mai ales ca m-am obisnuit cu motorul si am vazut ce inseamna lucratura si fiabilitatea japonezilor.

 

un var de-al meu taman si-a luat honda transalp, dar veche, de prin '97. mere fain, dar cam tre sa schimbe o multime pe la ea si e diferenta cam mare intre aia si modelul de dupa 2000, care e f scump. intre KLE 500 si honda transalp prefer kawasaki, model dupa 2005 :) chiar daca are cilindreea mai mica, de numai 500 cmc si cica nu se preteaza la drumuri foarte lungi, eu cred ca este un compromis foarte bun intre bani, fiabilitate si polivalenta.

 

afica twin, din ce am vazut, e prea enduro, nu cred ca se preteaza asa bine la drumuri lungi.

 

si io apreciez honda, dar cred ca pe kawsaki banii sunt mai justificati. un fel de paralela intre mercedes si vw, daca vrei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sfatul unora care au avut sau au unele din modelele invocate. Mai precis, caut un motor de soft enduro sau enduro-touring, care sa imbine in cel mai bun mod puterea cu masa si elasticitatea motorului.

Alegem intre Yamaha XTZ Supertenere 750, Honda Africa Twin, Honda Transalp, Yamaha tenere 600 sau 660.

Diferente de greutate si de putere exista, dar tind sa cred ca ultimul model enuntat are cea mai mica masa raportat la puterea ce o are.

Nu caut neaparat cel mai puternic model ci unul care sa fie destul de puternic pentru doua persoane totalizind 140 de kg, pentru un drum de 2-3 ore, cam la 100 km/h dar care model sa fie si destul de manevrabil la un drum mai problematic, deci masa mai mica are avantaj acolo.

 

Ce ma sfatuiesc cei cu trecut mai bogat ca motociclist printre aceste modele?

 

Respectele mele

 

 

fixeazati o suma pe care vrei sa o "arunci" si iati cel mai "bun motor" din cele enumerate (adica sa fie intretinut de vechiul propietar si sa nu fie cazut prea violent).

 

orice motor ti-ai lua ... vei gasi mereu unu mai bun ... unu e mai bun pe enduro, altu pe asfalt, altu cu bagaje .....

 

Supertenere 750, Honda Africa Twin --- pentru enduro sunt cam mari, iti trebuie ceva experienta sa te bucuri de ele enduro (cateva veri :cheers:).

 

transalpu - e mai micut dar tot dificil de mers cu el pe enduro (mie nu imi place).

 

Yamaha tenere 600 sau 660 + dominator -- astea sunt ideale pentru enduro (dar te vei plictisi repede de ele :) si vei vrea AT, ST sau 990 adv )

 

fiabilitatea e o poveste ca oricare alta ... cand iti iei SH ... poti sa ai surprize de la orice model

 

eu iti recomand dominator --- mai ales din cauza pretului am vazut si la 1300 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
uite, eu am mers un an si ceva pe kawasaki er5, care are acelasi motor si, in general, aceeasi tehnica precum kawasaki KLE 500.

Modul de etajare a rapoartelor in cutia de viteze la ER-5 nu este acelasi ca la KLE. Am un prieten cu ER-5 care este mereu bucuros de comportamentul tulburat al ER-ului (nebunia aceea tipica pt. Kawasaki care se dezlantuie de la 4-5000 de ture). Am si un coleg de garaj cu KLE la care nu mai e asa nebunie, motocicleta lui fiind gandita mai mult pentru ture.

 

un var de-al meu taman si-a luat honda transalp, dar veche, de prin '97. mere fain, dar cam tre sa schimbe o multime pe la ea si e diferenta cam mare intre aia si modelul de dupa 2000, care e f scump. intre KLE 500 si honda transalp prefer kawasaki, model dupa 2005 :cheers: chiar daca are cilindreea mai mica, de numai 500 cmc si cica nu se preteaza la drumuri foarte lungi, eu cred ca este un compromis foarte bun intre bani, fiabilitate si polivalenta.

KLE 500 este 2 in linie - model mai de turatie, orientat mai mult stradal. Capacitatea in cc este suficienta dar putea fi mai mare. Honda este 2 in V - cuplu de jos, turatie mai mica = fiabilitate. Pana la urma totul e o chestiune de gusturi.

Sincer, imi place la nebunie KLE, mai ales ultimul model.

 

afica twin, din ce am vazut, e prea enduro, nu cred ca se preteaza asa bine la drumuri lungi.

si io apreciez honda, dar cred ca pe kawsaki banii sunt mai justificati. un fel de paralela intre mercedes si vw, daca vrei...

AT este foarte buna la drumuri lungi (daca ii schimbi saua) - de fapt asta si este - un lux-tourer pentru tari din lumea III-a. Iar de cat de enduro e - eu zic ca mai mult de 30 % nu e. Daca ai bagat-o in namol sau iarba uda, poti sa o uiti acolo. Enduro e DRZ 400, KTM Exc, Yamaha WR... Adica astea de aici

 

Ca sa inteleaga si initiatorul ceva - fiindca subiectul dezbatut este inepuizabil atata timp cat nu vor exista gandire si gusturi sablonate :

Transalp este bun fiindca este 2 in V. Avantajul lui insa este greutatea - este mai usor decat AT, putand astfel sa te descurci binisor, ca incepator, si pe off-road cu el.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa ii raspund initiatorului topicului cat mai concret:

Man...am avut suzuki dr 250, Yamaha XTZ 660 Tenere 1992, Yamaha TTR 600 2002 si acum am Super Tenere. De mers(minim 200 km) am mers pe Transalp, Afrika Twin, KTM LC8, Dr 650.

Afrika...puturoasa fatza de super tenere, ok la ciclistica si parca se simtea putin mai usoara(probabil ca din cauza lipsei de benzina).

Transalp...fatza de xtz 660 era boring...singurul dezavantaj al Tenere-ului fatza de TA era lipsa celui d-al 2-lea cilindru, daca vroiai sa mergi cuminte pe serpentine!! Suporta bagaj, pasager...si orice ii arunci in fatza! L-am bagat pe albii de rau, mocirle pana in scut(ce-i drept, am tras 3 persoane sa il scoatem), munte de bagaje +pasagera, eu stand mai mult pe rezervor.

Pe tenere am invatzat sa merg pe vaca! Monocilindrul te invatza sa mergi pe orice, mai ales daca e greu cu spume si inalt(trecand dp dr 250, asa mi se parea...a cazut pe mine de fho 3 ori la manevre dp loc pana m-am invatzat cu greutatea )

 

Super tenere-ul...rauri de cuplu! Putere in turatii mari, consum ok pt ce stie sa faca, se duce in 190 pe ceas, se duce la peste 150 pe linii drepte pe forestiere. Curu' mere derapat in viraje pe forestier si are destul cuplu sa intre in derapaj din gaz, nu din frana spate. Pe curbe e crima cu ea, o duci peste 5000 de ture si zici ca ai uzina sub poponeata!

 

Cu tenere-ul am bagat peste 22 000 km intr-un sezon si nu am avut nici o problema...in afara de lipsa benzina si carene sparte :). Consum ok...mers cuminte ia 4.3-4.8...da' cine mere cuminte cu monocilindru?? Autostrada la 160 la ora, poiana in 5500 de ture...parfumescu! cu michelin anakee mi-am polizat cizmele si scaritza stanga.

 

KTM LC8...990-ul...sa moara fabian de nu l-as iubi pana la moarte :laugh:. Bani de piese de schimb sa am in caz ca pica ceva!!! Recent am bagat o tura cu unu si m=a uns la suflet(nu datzi cu pietre)

 

 

Nu-i nimic, ai sa compensezi cu supertenereul, cita vreme nu va fi in service :bigstar:

:cheers: si domnul vorbeste din experientza sau abereaza din lipsa de ocupatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KLE 500 este 2 in linie - model mai de turatie, orientat mai mult stradal. Capacitatea in cc este suficienta dar putea fi mai mare. Honda este 2 in V - cuplu de jos, turatie mai mica = fiabilitate. Pana la urma totul e o chestiune de gusturi.

Sincer, imi place la nebunie KLE, mai ales ultimul model.

 

 

Transalp este bun fiindca este 2 in V. Avantajul lui insa este greutatea - este mai usor decat AT, putand astfel sa te descurci binisor, ca incepator, si pe off-road cu el.

Posed KLE, m-am dat destul si pe Transalp. Initial, preferam TA-ul, dupa ce m-am dat cu unul cam doua luni, nu mai sunt asa sigur. Cuplul (cel putin singur pe motor si fara bagaje) e aprox. la fel, la aceleasi curbe luate cu ambele motoare retrogradam la fel, cu un plus pt KLE dupa 5.000 de ture. Pe KLE am facut 750 km intr-o zi, se poate si mai mult, dar TA-ul e mai confortabil si are protectia la vant mult mai buna. Per ansamblu, cred ca KLE'u imi place mai mult, are mai multa personalitate, TA'u e o masinarie bine unsa care are tendinta sa devina usor plicticoasa...

 

BTW, urmatorul motor va fi un TDM de 900... :D

Editat de Special K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve,

Tratand cu deosebit respect parerile celor de mai sus eu o sa-ti recomand o motocicleta mai rara pe la noi............Suzuki Freewind............un model conceput pentru turing/ soft enduro............este excelenta, foarte prietenoasa , mult mai comoda decat Dr-ul la drum lung , etc............

Toate cele bune si mult succes!

Editat de susagus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mult mai comoda decat Dr-ul la drum lung , etc............

 

Sincer sa fiu, dupa 200 km cu DR-ul pe macadam ma cam durea fundul, am fost nevoit sa ma ridic in picioare pe scarite din cand in cand, iar de furnicaturi la maini nu mai zic. Dar cu toate astea mi-a dat aceeasi impresie ca si Domi: personalitate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut si Kle si acum am Honda Transalp. Kle un pic mai nervoasa, putin mai usoara, si te scoate din rahat. Transalpul mai asezata, mai vacuta sa spun asa, destul de grea pe off, mai de turing.

Incantat sunt de amandoua, in functie de bani si pentru ce drumuri o vrei oricum alegerea e a ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

------------------------------

 

 

 

Salut Galen si mersi de sfaturi!

Se vede ca am de ales intre Africa Twin si Transalp. Personal inclin spre Transalp, eu am 1,82 si putin sub 80 de kg. Dar ce spui de Kawasaki KLE 500 doi cilindri. Mie mi se pare a fi un motor destul de usor si de manevrabil, scoate 50 de cai, fie si turat, e mai usor decit Transalpul. Adica pare a imbina puterea cu o masa relativ decenta pentru un enduro. In rest, de ce doar Honda? Celelalte de ce nu sunt bune? Sunt cam la inceputuri si aleg informatii. Respectele mele.

Africa Twin la ce fisa tehinca se prezinta? greutate, cai putere, viteva de croaziera si maxima, etc. E mai scumpa decit TA,la generatii si km similari?

 

Mersi anticipat.

Ai dreptate, kle-ul e un motor excelent. E mai sprinten decit TA-ul. Cei doi cilindri in linie urca mult in ture, poti merge pina la 8-9 mii daca trebuie. Avantajul asta se vede pe sosea in special la depasiri. Am facut recent cu un KLE un drum de Bucuresti si retur. Si mai are un avantaj, e mai ieftin cu aproape 1000 euro. O singura problema, nu are cuplul in ture joase al motorului in v. Asta se observa in regim semienduro cind esti obligat sa mesteci bine in cutie.

 

Si bineinteles e vorba de fiabilitatea de care spuneam. Motoarele in v sint clar mai echilibrate, respectiv fortele care genereaza uzuri sint mai mici, in plus lucreaza la ture mai joase datorita cupliului superior. In fine, dincolo de tot felul de sa zic asa afinitati generate de propria posesie, in ierarhia firmelor moto Honda conduce detasat pentru ca face motoare la care nu umbli cu anii. Transalpurile sint de fapt africana de 650 modificata, motoare care merg inca perfect la peste 200 mii de km. Se poate vedea care e realitatea urmarind piata moto unde nu degeaba TA-urile si AT-urile sint la un pret aproape dublu decit KLE sau supertenere.

 

Un bun prieten de-al meu are supertenere, nu a avut bani de altceva, il va vinde acum. Am condus motocicleta si e clar un esec.E drept dupa ce te dai josw de pe AT. Cuplu ai doar peste 3000 ture ceea ce nu-l recomanda pentru teren. Pe asfalt depaseste africana la final dar nu are nici un rost decit demonstrativ pentru ca dusa peste 100 e cimitir de benzina. Consumul mediu real este de 8-9 litri la o tura normala cu drumuri de diverse categorii. Dupa parerea mea nu s-a construit inca un motor de tura care sa mearga ca si Africa Twin la fel de bine pe orice categorie de drumuri. Iar TA-ul e de fapt o AT mai mica. Cei care contesta asta nu au condus in mod real o astfel de motocicleta pentru ca nu si-au dorit-o suficient. De aici si cei care ridica in slavi semiesecul numit supertenere, astia nu au avut bani sau spirit pentru AT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si io.

 

Daca ala care a avut SuperTenere a considerat-o un esec, ori a cumparat o gioarsa, ori nu e in stare de ea. :kali: ST trebuie sa traga frumos de la 2000 rpm si peste 4000 sa impinga ca locomotiva daca e in stare buna si bine reglata. E vaca, e grea, face enduro fix la fel ca Africana, adica doar o "aroma" dar nu poate nimeni sa spuna ca e o motocicleta proasta. E chiar foarte buna.

 

Alta treaba cu aia ca mergi chinuit cu monocilindrul pe asfalt. Poate daca e de 125. Eu cu XTZ660 merg 120 km/h lejer croaziera (asta cu pinioane cu raport de demaraj), cu pinioanele originale merge 130 lejer la drum iar cu set de pinioane de sosea (15/42 sau 41) te duci si 140 - 150 croaziera, dar nu mai trece de 155 ca nu se mai tureaza mai mult de 5500 rpm.

Bagaje cari la greu si persoana in spate, trage tot ca un camion (cu raportul de demaraj 14/46) iar cu ala normal trage foarte ok in aceleasi conditii.

La capitolul viteza pe asfalt si Suzuki DR e un contraexemplu la "mergi chinuit cu monocilindrul pe asfalt". Merge croaziera 120 - 130 chiar si 140 la nevoie. Problema e ciclistica la viteze mari. Nu motorul :kali:

 

ONTOPIC: pentru inaltimea si greutatea ta si pentru ce zici ca vrei sa faci, recomand fie Honda Transalp, fie Yamaha Tenere 660.

 

Pentru Afrikanu, daca zici ca faci mult navete (si vrei neaparat din categoria asta enduro-touring) recomand acelasi lucru.

 

:kali:

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din toata discutia asta reiese clar ca trebuie sa-ti iei BMW 1200 GS Adventure ,sau macar F 800 GS.Daca nu ai coco pt. astea ,ia-ti macar un F 650 Dakar.Numai cine n-a mers pe BMW poate crede ca mai exista si alte motociclete. :kiss:

Intra si tu pe la cei cu BMW si vezi ce zic si ei.

Daca prin absurd iti cade vreo piesa,astepti doar o saptamana dupa ea si nu trei luni.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si sa ma bag si eu ia-ti tu bmw f650 si te face orice KLE pe un teren mai naspa si daca ai bani ia-ti bmw ca te costa de te sparge mai ales daca o dai pe jos :blbl:

ce te faci la R1200GS daca o dai pe jos si o trantesti pe cilindru? la asta mai "pamantene" schimbi doar capacul lateral in cel mai rau caz :D

 

parerea mea e ca toate discutiile astea nu-si au rostul, fiecare e facut pentru ceva si fiind o struto-camila nu exceleaza in nimic ......

 

Personal am mers doar pe KLE si XT600 si 10 minute pe un Dominator pe aratura si in mare intre Dominator si KLE e diferenta de greutate si de turatie ....

Aceste motoare sunt oricum lasate in ceata de KTM sau orice alt cross-enduro cand traseul devine din ce in ce mai naspa. Sunt grele, fiecare are punctul ei in care nu mai poate fi tinuta pe un picior si faci buba.

 

Vad ca multi intreaba ce sa-si ia in functie de raport inaltime greutate al pilotului, mai degraba ar trebui sa vada fiecare cat il tine ca poate e unul inalt si greu da n-are pic de forta sa tina monstrul sau sa il ridice de pe jos, iarasi mai trebuie sa ia in calcul ce vor sa faca cu el ca daca vrei mai mult touring si eu as opta pentru un Super Tenere, AT sau TA dar daca faci drumuri doar de cateva sute de km si apoi te cateri cu el pana unde il poti duce e normal sa-ti iei unul usurel si cat de cat rezistent la trante. Mai trebuie luat in calcul si pretul al pieselor unde trebuie sa recunosc ca yamaha e de multe ori mai ieftina decat honda sau kawasaki.

 

Cum pentru KTm-isti nu exista si alte motociclete probabil ca asa e si pentru restul dar hai sa recunoastem si calitatile altor modele recunoscand ca si ale noastre au dezavantaje.

 

Pentru toti cei care lauda KLE-ul va spun ca si posesor ca daca iti iei plasa cu un KLE ai multi bani de dat, eu a trebuit sa schimb distributia si am descoperit marele dezavantaj al bicilindrului in linie - distributia e exact la mijlocul motorului si desfaci ca la vitezane tot motorul, scoti cilindrii si te joci cu pinioanele de la cutie ca sa poti scoate lantul, deci nu tre sa iei doar lant tre sa iei si toate garniturile aferente pieselor date jos si daca tot ajungi pana acolo mai ai inca doua lanturi care e mai bine sa le schimbi sa nu risti sa desfaci iar tot motorul peste alte x luni. Este fiabil dar si cand cade te cam ustura la buzunar, este un model mai putin popular si piese mai rar gasesti aftermarket si kawa e cam scumput la piese. Fiind si cam carenata daca te bagi pe trasee nasoale trebuie sa-ti mai iei si un sac in care sa strangi ce spargi sau sa-ti faci sau iei niste crashbar-urui. Cadrul este solid fiind dublu leagan practic iti imbraca motorul si e cam greu sa faci varza cadrul. Nu pot spune prea multe despre modelul de 500, eu il am pe cel de 400 si este destul de nervos si daca vrei sa uzi fustite poti sa-l dai si pe o roata cu putin efort ceea ce cu un africa twin deja mi se pare periculos. Avantajul turatiei ce intra pe rosu de la 11000 se vede doar pe sosea in situatii in care ai nevoie, eu schimb prin 4000-5000 vitezele dar cuplul maxim il are in 7000 peste 9000 deja accelerezi da nu se mai simte asa repede pana in 7000 reactioneaza foarte bine la acceleratie.

 

 

Cred ca am aberat destul, va las acum sa-mi dati in cap cu ce motor e mai bun, dar cum spunea cineva mai sus tot fiecare cu ce-i vibreaza sub poponeatza :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor va rog si eu cu un sfat: eu am 1,95 si 100kg, mi-am facut un short list din discutiile de pe forum cu TA sau XT 660. Am citeva dubii

1. merita pentru incepator sa-mi iau una noua?

2. eu sunt "navetist" trebuie sa fac cam de trei ori pe saptamina Buc- Sinaia care credeti ca se preteaza mai bine la drumul asta ( evident ca la sinaia o mai iau si pe off!)

 

Multam

 

concurenta pentru TA este XTZ660 tenere. XT660 difera putin de XTZ

Trebuie sa stii ca mocicletele care au fost proiectate sa aiba aripa pe roata din fata nu merg pe noroi, insa pot merge pe acolo daca terenul este uscat.

Nu cred ca ar trebui sa cumperi una noua, dar nici una prea uzata ca atunci vei face "naveta" la service. Pentru asta vei scoate din buzunar 1600-2100 euro, toti odata(pretul corect) sau pe rand la reparatii.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa stii ca mocicletele care au fost proiectate sa aiba aripa pe roata din fata nu merg pe noroi, insa pot merge pe acolo daca terenul este uscat.
:angryfire:

 

 

asta n-am mai auzit!!!! esti tare baros!!!!! :P

 

daca vrei sa spui ca nu merg pe noroi cu gumele din fabrica te mai cred da poti foarte bine sa-ti schimbi gumele si n-ai treaba - acelasi lucru e si pt xtz sau xtpuii mei daca ai gume de strada da ai aripa sus ...te simti mai crosser cu aripa aia sus? :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...