omunegru22 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) Am o motocicleta Honda Hornet CB 600 F din 2003. Cui i s-a intamplat ca atunci cand franeaza numai cu spatele in viteza a doua sau a treia, relativ brutal, fara sa-i inghete spatele sa auda un sunet asemanator celui pe care il auzi cand nu nimeresti viteza (sunetul acela de roti dintate care nu se potrivesc). Eram in mers si nu am reusit sa depistez daca sunetul vine din cutie sau de la lant, dar mi se pare ca vine totusi din cutia de viteze. Ce parere aveti? Multumesc mult PS: rog administratorii sa stearga acest topic dupa rezolvarea problemei. am postat aici in speranta ca fiind mai multa lume care "circula" pe acest topic voi avea mai multe sanse Editat Iunie 28, 2008 de omunegru22 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 s-ar putea sa ai lantul prea slab sau uzat si in momentul cand franezi sa-ti sara peste cativa dinti de la pinioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) Cum zice Metal Heart, verifica lantul. Daca e prea slab intinde-l. Ti-asi sugera insa sa verifici si pinionul de la motor si cel de la roata. Daca prezinta uzura pronuntata cel mai bine ar fi sa schimbi kitul de lant cu totul. Se gaseste pe louis kit DID la vreo 150-200 EUR in funtie de motocicleta si de tipul lantului (O-ring, Z-ring, X-ring). DID X-Ring kicks ass by the way:) Editat Iunie 28, 2008 de Wolfman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iunie 28, 2008 Autor Share Postat Iunie 28, 2008 Lantul l-am verificat. E intins cum trebuie, iar pinioanele sunt in regula, nu prezinta uzura. E foarte curios ca nu se intampla fenomenul asta decat in viteza a doua si a treia cand intra in turatii pentru frana de motor. Daca folosesc numai frana de motor nu se aude nimic. Pot sa-l aduc in 7 mii. Dar daca pun si frana spate atunci se aude caraitul ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_biker Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 Lantul l-am verificat. E intins cum trebuie, iar pinioanele sunt in regula, nu prezinta uzura. E foarte curios ca nu se intampla fenomenul asta decat in viteza a doua si a treia cand intra in turatii pentru frana de motor. Daca folosesc numai frana de motor nu se aude nimic. Pot sa-l aduc in 7 mii. Dar daca pun si frana spate atunci se aude caraitul ala. Si eu tind sa cred ca e lantul care loveste bascula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
white8snow Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 da intrebare : mergi pe un drum in panta la vale si accelereaza pe la 80 in 2 si franeaza cu spatele fara sa blochezi pana ce aproape moare motoru . daca o sa auzi sunetu ala la lant de pinioane sub 3000 ture undeva la 2000 si ceva atunci e normal , daca o sa auzi peste 3000 atunci nu e bine . la viteza si franare brusca orice lant incaleca pinionu , la clasa 900 fenomenu e si mai violoent , pt ca daca nu lasi intidere la lant poti sa l rupi si daca lasi mai mult atunci este decalaj intre viteza pinionului de la motor si ala de la roata in momentul franarii si lantu are tendinta sa sara si face zgomot . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iunie 28, 2008 Autor Share Postat Iunie 28, 2008 da intrebare : mergi pe un drum in panta la vale si accelereaza pe la 80 in 2 si franeaza cu spatele fara sa blochezi pana ce aproape moare motoru . daca o sa auzi sunetu ala la lant de pinioane sub 3000 ture undeva la 2000 si ceva atunci e normal , daca o sa auzi peste 3000 atunci nu e bine . la viteza si franare brusca orice lant incaleca pinionu , la clasa 900 fenomenu e si mai violoent , pt ca daca nu lasi intidere la lant poti sa l rupi si daca lasi mai mult atunci este decalaj intre viteza pinionului de la motor si ala de la roata in momentul franarii si lantu are tendinta sa sara si face zgomot . Inteleg ce zici si stiu la ce te referi. Stiu ca daca turatia motorului scade prea mult are tendinta sa moara si sa bruscheze lantul. Atunci scoate un sunet specific pe care il cunosc. Eu vorbesc despre un sunet care pare sa vina din cutia de viteze si seamana (sau este ) cu sunetul pe care il face atunci cand incerci sa schimbi la 11 mii de ture, sa zicem, intra-intaia si nu schimbi destul de repede. E sunetul ala de pinioane care nu calca unde trebuie si caraie. O sa merg si la un mecanic sa verifice parametrii de intindere a lantului si sa vad ce e de facut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) asa se aude la honda si face asa..e din cuplajul elastic ..si eu la inceput m am speriat...e un fel de rontaiala ca la abs dar mai pronuntata...am vazut la mai multi si apare cand franzi mai violent cu spatele..si cum ai zis nu neaparat sa blechezi roata..si m am linistit..deci stai relax Editat Iunie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iunie 28, 2008 Autor Share Postat Iunie 28, 2008 asa se aude la honda..e din cuplajul elastic ..si eu la inceput m am speriat...e un fel de rontaiala ca la abs dar mai pronuntata...am vazut la mai multi ..si m am linistit..deci stai relax In urmatorul reply pe care vroiam sa-l scriu exact asta vroiam sa spun, dar ma temeam ca o sa sune ca pixu. Ala e sunetul si fenomenul suna cu cel de la ABS Ma bucur ca am ajuns la un consens. Sper sa fie doar un "defect de fabricatie" aceasta "normalitate" si sa nu fie ceva mai grav. Oricum o sa urmaresc fenomenul si daca este din cauza intinderii lantului sau din alt motiv o sa postez si o sa va pun in tema. Poate pe viitor va ajuta pe altii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 Face si cu ambreiajul tras sau numai cand e in viteza si franezi fara sa apesi pe ambreiaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 nu cred ca e defect de fabricatie....nu mai retin dar parca face numai in viteza....nu prea franez cu mobra scoasa din viteza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 Nu va este mila de motor cand franati brusc cu spatele si nu trageti ambreiajul? Ce ar trebui sa faca toate piesele in miscare din transmisie in acel moment? Motor cuplat si tu blochezi roata... nice! Te si miri ca scoate sunete ciudate.. Dupa voi, ambreiajul cam ce rol are? Numai pentru plecat de pe loc? Cata_30, ce-a intrebat Binox si ce-ai raspuns tu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) Nu va este mila de motor cand franati brusc cu spatele si nu trageti ambreiajul? Ce ar trebui sa faca toate piesele in miscare din transmisie in acel moment? Motor cuplat si tu blochezi roata... nice! Te si miri ca scoate sunete ciudate.. Dupa voi, ambreiajul cam ce rol are? Numai pentru plecat de pe loc? Cata_30, ce-a intrebat Binox si ce-ai raspuns tu... cine a zis ca era motorul cuplat si blocata roata?...probabil ar trebui sa se opreasca motorul ..aia cu blocatull rotii a fost o presupunere... am zis ca nu franez cu mobra scoasa din viteza, depinde mult si cati km/h ai... nu inseamna ca nu actionez maneta de ambreiaj pana la urma, din ce stiu asta o faci in functie de situatie si cum simti motorul....etc, s.a.m.d , nici kiar ca la gradinita, + ca nu e folosit numai la plecatul de pe loc, are si prostul obicei sa protejeze motorul (cuplaj elastic) "rontzaiala" aia am simtit o de cateva ori cand mi au iesit masini, oameni, fara sa se asigure si a trebuit sa franez mai violent(fata si spate), dar nu am oprit motorul, deci am debreiat la timp si ambreiajul mai are rolul de a proteja motorul(cuplaj elastic) Face si cu ambreiajul tras sau numai cand e in viteza si franezi fara sa apesi pe ambreiaj? face numai cand e in viteza fara sa strangi ambreajul si musai sa nu blochezi roata Editat Iunie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 Eu din ce am citit mai sus, am inteles in toate cazurile ca NU se foloseste ambreiajul. Daca se foloseste ambreiajul, atunci nu vad relevanta faptului ca se specifica in ce treapta de viteza are loc fenomenul... Si daca NU se foloseste ambreiajul, nu e normal sa faca? Se loveste lantul de bascula, caraie pinioanele in cutie.. ceva se intampla... dar ca sa previi nu e mult mai normal sa folosesti ambreiajul? Adica pana la urma ce fel de problema e asta? Folosesti motocicleta aiurea si apoi te intrebi de ce face trosc-bum-poc? Cata_30, acum nu ma refeream la tine, ci la initiatorul topicului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 lantul poate sa arate ok insa o/x ring urile sa fie praf... cati km ai facut cu lantul asta si cum l-ai intretinut? incearca-l tragand de el in dreptul foii. daca se misca precum dintii unei babe, e cazul sa schimbi kit ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) scuze belbody, din ce am zis..mai am prieteni care mai au tot honde...si kestia asta am auzit o si la ei.....lantul era strans in parametri(cat zice cartea), ..nush ce sa zic...de exemplu cand pui pe fata si sa zicem ca franezi in aceleasi conditii ca si cum ai frana cu spatele nu mai face la fel...incepe sa se balbaie si probabil se opreste motorul dar fara "rontzaiala", deci din cutie sare kestia cu zgomote..si cum am zis..nu la franari normale, raman la ideea ca e din cuplajul elastic lantul poate sa arate ok insa o/x ring urile sa fie praf... cati km ai facut cu lantul asta si cum l-ai intretinut? incearca-l tragand de el in dreptul foii. daca se misca precum dintii unei babe, e cazul sa schimbi kit ul. mentionez ca lantul era nou Editat Iunie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 Si mie mi s-a intamplat la multe motociclete cu care am mers sa se auda un fel trosnituri atunci cand franez tare cu spatele, si roata e la limita blocarii ( dar eu cand franez asa tare trag si ambreiajul) Concluzia la care am ajuns a fost aceea ca de vina ar fi sistemul de prindere al etrierului spate care are o anumita libertate de miscare limitata de un opritor. La franari bruste cred ca sistemul de prindere al etrierului loveste in opritor si de acolo se aud sunetele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 (editat) Si mie mi s-a intamplat la multe motociclete cu care am mers sa se auda un fel trosnituri atunci cand franez tare cu spatele, si roata e la limita blocarii ( dar eu cand franez asa tare trag si ambreiajul) Concluzia la care am ajuns a fost aceea ca de vina ar fi sistemul de prindere al etrierului spate care are o anumita libertate de miscare limitata de un opritor. La franari bruste cred ca sistemul de prindere al etrierului loveste in opritor si de acolo se aud sunetele. posibil ...ca el oricum nu e fix acolo are un joc al lui dar, poate ar trebui sa simti vibratii in pedala de frana, ceea ce nu se intampla..... Editat Iunie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 Ce treaba are pedala de frana cu pozitia etrierului? El poate sa se miste oricum si tu nu simti nimic in pedala,simti doar atunci cand discul e stramb si iti impinge placutele inapoi mai mult decat trebuie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 28, 2008 Share Postat Iunie 28, 2008 ma gndeam ca daca face oscilatii foarte puternice..poate ar trebui sa dea un feedback...stiu ca a cand e discul ovalizat se simte ...ma gadeam si io Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
omunegru22 Postat Iunie 28, 2008 Autor Share Postat Iunie 28, 2008 Intr-adevar sunetul de "rontzaiala" il scoate numai cu motocicleta in viteza. Ieri a fost un caz extrem cand am franat asa violent si nu am apucat sa trrag ambreiajul. De obicei retrogradez si franez concomitent fata-spate pana opresc acolo unde vreau. Intr-adeavr cu ea scoasa din viteza sau cu ambreiajul tras nu are nici un fel de problema. Multumesc tutror pentru brainsrorming. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iunie 29, 2008 Share Postat Iunie 29, 2008 Am honda cb500, si rontaiala aia apare la franare violenta si cu ambreiajul tras. am kit de lant nou iar sunetul sunt sigur ca se aude din zona cutiei de viteza(sau poate pinion). de fapt nu e rontaiala, se aude de parca iti sar dintii din rotile de la cutie(nu am auzit sunetul de abs sa pot compara). lantul e intins corect. ma puteti lamuri si pe mine care e problema? Mentionez ca de ceva timp am obs ca roata spate se invarte daca tin moto pe cricul central, trag ambreiajul si bag a I-a (cu motorul pornit). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 29, 2008 Share Postat Iunie 29, 2008 Chiar se simte ca-i cuplata? Adica nu poti s-o tii cu mina? Oricum, mai regleaza cablul de ambreiaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 29, 2008 Share Postat Iunie 29, 2008 pe langa ambreiaj....ca protectie roata spate mai are si cuplajul elastic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iulie 1, 2008 Share Postat Iulie 1, 2008 Chiar se simte ca-i cuplata? Adica nu poti s-o tii cu mina? Oricum, mai regleaza cablul de ambreiaj. intra-devar, nu o pot opri nici cum. am mai stans ambreiajul. dar acum nu mai are joc deloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.