Sari la conținut

Despre Lanturi


Postări Recomandate

In spiritul nemuritoarelor topicuri despre "Uleiuri", propun un nou topic despre lanturi, in speranta ca acesta (spre deosebire de majoritatea celor despre uleiuri :D) va aduna, cu timpul, discutii de calitate si informatii folositoare, si va ajunge intr-o zi in zona "Sticky".

 

Atentie: Pentru ca am invatat (cu totii) din greselile trecutului (da, tot topicurile despre ulei), acest topic nu are rolul de a crea controverse interminabile despre intretinere (curatat, uns, produse de curatat si uns, modalitati de abordare a problemei). Nu de alta, dar mai exista unul sau doua topicuri pe aceasta tema.

 

Propun cateva directii pentru acest topic:

- marci de lanturi: Regina, DID, si altele; rapoarte calitate/pret

- tipuri de lanturi: Z-ring, O-ring, X-ring; diferente intre ele, avantaje si dezavantaje

- uzura lantului; durata de viata

- dimensiuni specifice: lungime, latime, numar de zale (intr-ajutorare reciproca in alegerea lantului/kitului de lant potrivit)

- forta de torsiune (:() suportata de diferite lanturi; lanturi "heavy duty"

- lanturi aurii :D

- tipuri de pinioane: fier, otel, aluminiu; diferente, avantaje si dezavantaje

- numarul de dinti la pinioane si influenta asupra comportamentului motocicletei

- uzura pinioanelor; durata de viata

- prinderi specifice (intr-ajutorare din nou in alegerea pinioanelor potrivite)

- chestiuni tehnice legate de montarea/demontarea lantului si a pinioanelor; operatiuni asupra zalelor; scule specifice

 

Am avut niste dubii in privinta incadrarii topicului, dar am ajuns la concluzia ca locul acestuia este la Service (alaturi de cele despre uleiuri :kali: )

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. cei care isi ung si curata lantul la fiecare 500 sau chiar 300 de km.

 

Cat costa doar un spray de lant? Cate spray-uri de lant folosti pe an? Eu cred ca daca trageti linie costa cat un kit de lant toate sprayurile adunate,asa ca tot mai bine la 1000km intretinerea(cu exceptii gem ploaie sau cei care merg off-road).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. cei care isi ung si curata lantul la fiecare 500 sau chiar 300 de km.

 

Cat costa doar un spray de lant? Cate spray-uri de lant folosti pe an? Eu cred ca daca trageti linie costa cat un kit de lant toate sprayurile adunate,asa ca tot mai bine la 1000km intretinerea(cu exceptii gem ploaie sau cei care merg off-road).

Si daca il spal cu motorina si il ung cu ulei de transmisie, cu 30 de lei am scutit un kit de lant?

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. cei care isi ung si curata lantul la fiecare 500 sau chiar 300 de km.

 

Cat costa doar un spray de lant? Cate spray-uri de lant folosti pe an? Eu cred ca daca trageti linie costa cat un kit de lant toate sprayurile adunate,asa ca tot mai bine la 1000km intretinerea(cu exceptii gem ploaie sau cei care merg off-road).

 

 

Si daca il spal cu motorina si il ung cu ulei de transmisie, cu 30 de lei am scutit un kit de lant?

 

Oameni buni, voi cititi macar primul post inainte sa postati? Sau cititi doar titlul. Sau cititi postul la un nivel superficial si nu intelegeti nimic, ceea ce e si mai rau.

Sau poate e defapt vina mea ca nu am fost suficient de clar.

 

ATENTIE[/b]: Pentru ca am invatat (cu totii) din greselile trecutului (da, tot topicurile despre ulei), acest topic NU are rolul de a crea controverse interminabile despre intretinere (curatat, uns, produse de curatat si uns, modalitati de abordare a problemei). Nu de alta, dar mai exista unul sau doua topicuri pe aceasta tema.

 

Ultimul topic de genul este: /index.php?...679&hl=lant

Acolo se poate discuta pana la epuizare despre benzina, o-ringuri sensibile, WD-40, kerosen, spray de curatat de pe Louis, spray de uns Motul, ulei de cutie de viteza si inovatii in ungerea sau neungerea lantului.

 

 

 

Din ce am mai citit, lanturile Regina, cele aurii sunt cele mai naspa.

 

Vorbesti serios? Ca la cate am vazut pe forumul asta, am inceput sa nu mai discern :(

Eu Regina auriu am si Regina auriu vreau sa imi iau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut Regina, dar acum am incercat lantul Renthal. Un pic ii mai greu de gasit, ii mai scump, dar e absolut super. Nu se intinde aproape deloc cu timpul. In cazul lantului Regina era clar dupa un timp ca s-a intins un pic, dar la Renthal aproape deloc. Recomand pentru toti. E adevarat ca e mai scump (modelul ce am cumparat eu era aproape de doua ori mai scump decat modelul de Regina), dar merita banii.

Sa fiu mai concret eu am luat lant Renthal R1 (ii pt. offroad use)

L-am comandat din strainatate, pretul a fost destul de buna (parerea mea) 35 lire sterline, deci aprox. 160 RON.

r1%20works%20chain.jpg

160 de ron lantul poate, fara pinioane :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe Renthalu ala scrie non-oring, da' nu zice de care ringuri are.

Pana la urma care e diferenta?; ca eu am cautat forumul in lung si in lat despre tema asta cu O-ring/Z-ring/X-ring si nu am gasit nimic. A fost unul din motivele principale pentru care am deschis topicul asta. Am cautat si poze pe net, dar amicul Google imi returna cam aceeasi imagine, sau le vedeam eu pe toate cu O-ringuri. :(

Urmeaza sa imi cumpar un kit de lant si nu stiu daca sa aleg altceva in afara de O-ring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma care e diferenta?; ca eu am cautat forumul in lung si in lat despre tema asta cu O-ring/Z-ring/X-ring si nu am gasit nimic. ...

Urmeaza sa imi cumpar un kit de lant si nu stiu daca sa aleg altceva in afara de O-ring.

 

google

 

am mai gasit si asta de la Regina

fiecare are marca lui inregistrata.

did=X-ring

regina=Z-ring

RK=XW-ring

 

oricare ar fi, e clar ca e mai bun decat O-ring

le-am testat pe toate trei, Did a tinut cel mai mult urmat de RK.

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu stiu. Poate ca vorbesc prostii, dar nu se poate ca simplu nu are ring-uri? :D Deci nu se incadreaza nici in categoria de o-ring, z-ring, x-ring, ci e simplu, deci fara orice fel de ring.

Oricum, nu stiu. Atata stiu ca pentru trial se recomanda lant non-oring, dar habar nu am ca de ce. :(

 

Eu stiu ca doar bicicletele si motocicletele foarte vechi sau foarte mici au lanturi fara ringuri, tocmai pentru ca nu prea este solicitat. Dar nu imi pot imagina cum a rezista un lant fara ringuri la frecarile care apar la mobre in general.

 

Eu am avut un lant cam no-name cu z-ring. A fost foarte bun. Bun de sters la coor dupa 5000km.

 

Cam atat m-a tinut si pe mine Regina auriu. Care au fost simptomele?

 

La mine a inceput de la un timp sa se auda un sunet metalic, ca si cum lantul s-ar freca de un cui. M-am gandit ca atinge ceva la pinionul de atac, dar am desfacut capacul si nu parea nimic suspect. M-am uitat si la bascula si nu pare sa atinga decat pe cauciucurile de ghidare. Atinge chain guide-ul, dar ala e din plastic, si nu cred ca e responsabil. Problema e ca sunetul apare foarte neregulat, de cele mai multe ori pe decelerare sau cand plec subturat, si trece destul de repede.

Lantul este si intins, si uns.

M-am uitat la el cum am stiut eu mai bine si nu parea sa fie uzat inegal (adica nu avea burta doar in anumite pozitii). Nu are nici joc prea mare pe pinion, iar o parere avizata mi-a dat de inteles ca "arata bine". Se poate sa nu fie totusi de inlocuit?

 

P.S. Cu ocazia asta, aveti si explicatia pozei de la avatar.

 

 

google

 

 

am mai gasit si asta de la Regina

fiecare are marca lui inregistrata.

did=X-ring

regina=Z-ring

RK=XW-ring

 

oricare ar fi, e clar ca e mai bun decat O-ring

 

Ma bucur ca totusi ti-ai completat postul. Daca ai fi citit mai sus, ai fi vazut sintagma "amicul Google". Am citit si cate ceva despre una-alta, dar voiam sa vad si poze ca sa ma lamuresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam atat m-a tinut si pe mine Regina auriu. Care au fost simptomele?

 

La mine a inceput sa faca sunete metalice pe decelerare dupa 3000km. M-am gandit ca e mult prea larg si se "aduna" zalele in unele locuri. L-am strans mai bine, dar tot asa facea, dupa ceva vreme am vazut ca pe langa asta, mai atingea putin si in surubul de prindere al protectiei de lant, undeva pe la jumatatea basculei, caruia i-a cam "mancat" capul.

Trebuie sa recunosc ca a fost "suspect" inca de la inceput cand la accelerari puternice cam troznea. Pana la urma, dupa aprox 6000km, s-a uzat inegal, si a si "mancat" din foaia de otel destul de mult, facuse niste dinti foarte ascutiti. Pinionul era insa fara urme de uzura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a inceput sa faca sunete metalice pe decelerare dupa 3000km. M-am gandit ca e mult prea larg si se "aduna" zalele in unele locuri. L-am strans mai bine, dar tot asa facea, dupa ceva vreme am vazut ca pe langa asta, mai atingea putin si in surubul de prindere al protectiei de lant, undeva pe la jumatatea basculei, caruia i-a cam "mancat" capul.

Trebuie sa recunosc ca a fost "suspect" inca de la inceput cand la accelerari puternice cam troznea. Pana la urma, dupa aprox 6000km, s-a uzat inegal, si a si "mancat" din foaia de otel destul de mult, facuse niste dinti foarte ascutiti. Pinionul era insa fara urme de uzura.

 

Tu nu folosesti franele? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a inceput sa faca sunete metalice pe decelerare dupa 3000km. M-am gandit ca e mult prea larg si se "aduna" zalele in unele locuri. L-am strans mai bine, dar tot asa facea, dupa ceva vreme am vazut ca pe langa asta, mai atingea putin si in surubul de prindere al protectiei de lant, undeva pe la jumatatea basculei, caruia i-a cam "mancat" capul.

Trebuie sa recunosc ca a fost "suspect" inca de la inceput cand la accelerari puternice cam troznea. Pana la urma, dupa aprox 6000km, s-a uzat inegal, si a si "mancat" din foaia de otel destul de mult, facuse niste dinti foarte ascutiti. Pinionul era insa fara urme de uzura.

 

Eu am foaie Talon. Pinion nu stiu daca tot la fel. Nici materialul nu stiu de care e, dar ambele par in stare destul de buna, adica nu am dintii ascutiti sau valuriti, si nici joc prea mare stanga-dreapta pe foaie.

Astazi am pus mobra pe cric si am lasat-o la relanti intr-a I-a. Cam la fiecare 1-2 curse complete, lantul face o bucla cu trosc; adica are tendinta de a sari peste foaie (in partea de sus). Cand trag de gaz, nu se mai vede bucla asa pregnant, si parca nici nu mai e periodica. Se poate sa fie o za gripata? De la ce? Eu nu prea vad cu ce poate sa se blocheze o za si sa ramana blocata avand in vedere la ce "stres" este supus lantul de catre motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Pe Renthalu ala scrie non-oring, da' nu zice de care ringuri are.

Pana la urma care e diferenta?; ca eu am cautat forumul in lung si in lat despre tema asta cu O-ring/Z-ring/X-ring si nu am gasit nimic. A fost unul din motivele principale pentru care am deschis topicul asta. Am cautat si poze pe net, dar amicul Google imi returna cam aceeasi imagine, sau le vedeam eu pe toate cu O-ringuri. :rolleyes:

Urmeaza sa imi cumpar un kit de lant si nu stiu daca sa aleg altceva in afara de O-ring.

 

Lanturile non-ring fug mai usor, dar tin mai putin. Se folosesc mai ales la curse scurte, ca motocros, trial... Dupa o cursa de jumat de ora ungi iarasi.

Cele cu ring se folosesc la curse mai lungi, mai ales daca este si noroi, sau apa. Ringul din cauciuc tine uleiul la axele lantului si nu lasa sa uzeze rapid. Ringul "O" tine uleiul numal la doua punkte, pe cat "X" sau "Z" ringul tine la patru.

Daca aveti probleme, scrieti la info@crazymotors.ro

Si DID, si Regina sant absolut bune. Pe Renzhal inca nu am incercat.

Mai gasiti detalii si pe saitul www.crazymotors.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinion de atac JT am eu (kit Tsubaki). Dupa de-abia vreo 2000 de km e greu de spus ceva (mai precis imposibil). Doar ca am observat ceva: daca frinez cu spatele (nu neaparat foarte puternic) fara sa debreiez, lasind doar sa intre in frina de motor, sare lantul pe pinion (banuiesc ca cel de atac).

 

Cit despre kit, doar ca parca s-a largit putin cam repede, cu toate ca nu l-am fortat decit foarte rar, si l-am si curatat/uns cu sprayuri Motul.

 

Totusi nu e concludent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinion de atac JT am eu (kit Tsubaki). Dupa de-abia vreo 2000 de km e greu de spus ceva (mai precis imposibil). Doar ca am observat ceva: daca frinez cu spatele (nu neaparat foarte puternic) fara sa debreiez, lasind doar sa intre in frina de motor, sare lantul pe pinion (banuiesc ca cel de atac).

 

Cit despre kit, doar ca parca s-a largit putin cam repede, cu toate ca nu l-am fortat decit foarte rar, si l-am si curatat/uns cu sprayuri Motul.

 

Totusi nu e concludent.

 

da. dar avand in vedere ca tu ai motor de 600 si eu de 125 cu 10 caluti. cred ca e diferenta destul de mare si zic ca e ok pt mine :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Mai fac un post pe propriul topic.

 

 

post-25807-1247259105_thumb.jpg

 

 

Este o jumatate dintr-o siguranta din aia de pus la za. Sora ei este pe undeva prin iarba. Tot ce am facut a fost sa o pun pe zaua nemontata (de proba) si sa o scot. In nici un caz nu am tras de ea cu intentia de a o rupe sau de a vedea cat de rezistenta e.

Pana la urma am "nituit" zaua cu ciocanul. Oricum nu aveam de gand sa recurg la varianta cu siguranta.

 

Kitul de lant este Regina. Se pot trage mai multe concluzii de aici. Poate ca Regina sunt mult mai proaste ca restul (atat de proaste incat sa se joace cu chestii din astea). Poate a fost un defect de fabricatie. Sau pur si simplu, poate ca varianta asta nu este tocmai sigura. Mai ales la monocilindre, unde nu-i de joaca cu lantul.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am luat de United Motors lant Regina, cu zale aurii si fara ringuri.

Azi l-am curatat pentru al unge si intinde un pic si am constatat cu stupoare ca am 11 zale rupte sau fisurate.

Lantul are 2 saptamani si vreo 1700 km.

 

Nu-mi vine sa cred ca este atat de prost.

Nu mi-am dorit lantul asta doar ca n-am gasit pe stoc altceva si ma grabeam sa plec in concediu.

Am dat pe el 2 milioane. Ma asteptam sa fie prost, dar nu atat de prost, incredibil de prost.

 

A mai patit careva asha ceva?

Poate cei de la United nu stiu ce vand si cat de slab e materialul?

 

Am sa revin cu poze.

Editat de Vulturul Cu Dinti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca nu l-ai avut intins bine sau ai ceva probleme la pinioane

eu unul am un kit regina cu care am 20000km si nu am nici o za sparta dar acum ia cam sunat ceasul,

in continuare as vrea sa incerc un kit RK si din cate am vazut aici ar fi mai bun.

la regina am spus ca ia sunat cesu deoarece a inceput sa se intinda<la fiecare ungere in ultimul timp tr sa-l si intind>

personal chiar daca am facut atati km cu el nu-l pot recomanda ca fiind bun<cel putin pana nu o sa pot face o comparatie cu altu>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat de United Motors lant Regina, cu zale aurii si fara ringuri.

Azi l-am curatat pentru al unge si intinde un pic si am constatat cu stupoare ca am 11 zale rupte sau fisurate.

Lantul are 2 saptamani si vreo 1700 km.

 

Esti sigur ca era fara ringuri?

Daca da, pentru ce mobra? Eu am vazut lanturi fara ringuri doar la mobre de motocross care sunt aruncate dupa fiecare cursa. Si la biciclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Este o jumatate dintr-o siguranta din aia de pus la za. Sora ei este pe undeva prin iarba. Tot ce am facut a fost sa o pun pe zaua nemontata (de proba) si sa o scot. In nici un caz nu am tras de ea cu intentia de a o rupe sau de a vedea cat de rezistenta e.

Pana la urma am "nituit" zaua cu ciocanul. Oricum nu aveam de gand sa recurg la varianta cu siguranta.

 

Kitul de lant este Regina. Se pot trage mai multe concluzii de aici. Poate ca Regina sunt mult mai proaste ca restul (atat de proaste incat sa se joace cu chestii din astea). Poate a fost un defect de fabricatie. Sau pur si simplu, poate ca varianta asta nu este tocmai sigura. Mai ales la monocilindre, unde nu-i de joaca cu lantul."

 

 

Am patit o si eu dar cu alt lant : IRIS se numeste. Dupa ce am incercat sa montez siguranta si a sarit ca "arsa", am cumparat una la fel, de la aceeasi firma, adusa de acelasi dealer. M-am dus la un amic mai priceput care i-a dat una acolo unde trebuie. A intrat din prima. Concluzia> tre sa stii sa i o tragi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...