Sari la conținut

BMW R 1100 GS/1150 GS/GSA


Postări Recomandate

Pentru posesori si cunoscatori: daca vrei sa iti cumperi un R 1100 GS la ce trebuie sa te uiti si cam cati km ar fi bine sa aiba pentru linistea ta sufleteasca? De asemeanea si pentrul modelul 1150/adventure.

 

Mersi :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ieri mi-am cumparat ulei pt. schimbul la 10.000 de km. De cand am motorul am pus in el doar Castrol 20W50 mineral.

Acum am vazut pe raft uleiul de la Motorex special pt. boxere 10w40, dezvoltat, chipurile, in colaborare cu AC Schnitzer.

Doar ca e full sintetic. A mai pus cineva full sintetic in boxer ? Stiam ca pana se "rodeaza" motorul se pune doar mineral.

[poza]

Eu pun numai sintetic. Ca si caracteristici , uleiul sintetic este net superior celui mineral din cauza materialului de baza si a aditivilor ce nu pot fi combinati cu cel mineral. Singurul "avantaj" al uleiului mineral este ca e mai ieftin. Daca ai dubii , poti folosi semi-sintetic. Daca locuiesti (si inevitabil te dai cu mobra iarna) in zone reci, atunci nici nu se mai pune problema : sintetic. In principiu,astazi majoritatea motocicletelor folosesc sintetic. Daca mergi la garaj,numeni nu iti va pune mineral decat daca insisti. Eu unul vad foarte rar pe rafturi mineral.

PS : si eu pun tot Castrol :cheers: insa 10W40 (mai am pe undeva 1L de 15W40 insa il folosesc doar ca sa completez.Daca gasesc bidonul)

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru posesori si cunoscatori: daca vrei sa iti cumperi un R 1100 GS la ce trebuie sa te uiti si cam cati km ar fi bine sa aiba pentru linistea ta sufleteasca? De asemeanea si pentrul modelul 1150/adventure.

 

Mersi :cheers:

Subscriu la ce a spus clujanul nostru vitezoman :cheers: Sunt chiar curios la ce te uiti in mod special cand iei un asa boxer. Nu de alta dar am intentia, dat fiind ca Dominatorul meu nu ma ajuta daca vreau sa fac Europa comod pe doua roti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mereu te uiti la :

- urme de ulei la imbinarile cilindrilor.Cine stie ,poate fu cazuta rau

- final drive, te uiti la manson si sub cardan. Nu trebuie sa vezi ulei. Jeg,se mai intampla sa fie...

- motorul trebuie sa plece din prima.Chiar daca e frig sau motorul e rece,boxerul pleaca,merge ca dracu pana se incalzeste insa o toba goala aftermarket opreste clar surgingul la frana de motor.O spun din proprie experienta :cheers:

- in mod normal nu trebuie sa vezi fum desi este posibil ca un cal lasat pe cricul lateral sa prinda ceva ulei in cilindrul stanga. Insa vara chiar nu trebuie sa vezi fum. Iarna se intampla destul de des

-vezi un pic daca poti desface capacul de lichid de ambreiaj.Daca e cleios si murdar e timpul sa schimbi cilindrul slave de la ambreiaj. Costa vreo 80 EUR daca repari tu,daca mergi la garaj ti-o tine o zi cu pretul de rigoare. Daca ai 1100 nu se aplica chestia.

-un disc de ambreiaj te tine cam 100.000 km daca nu faci wheelie and alike. Daca e deja schimbat,powah to you then!

- daca ai ocazia sa faci o tura,motorul face exact ca un tractor,mai ales pe frana de motor. Schimbarea vitezelor e zgomotoasa insa nu trebuie sa intampine rezistenta. Vibratii,mai ales cu crash bars, intre 100 si 110 kmph apoi lin,evacuarea nu ar mai trebui sa se auda de aici incolo.

- la pornirea contactului se aude pompa de benzina,doar atat. Se aude un bazait al ei dar doar cand stai pe loc.Daca se aude tare trebuie ori sa schimbi filtrul de benzina ori poate pompa (10 EUR vs 120 EUR,reparatii facute de tine, la garaj mai adaugi 100 EUR la fiecare ca deh,trebe golit rezervorul etc)

- ABS faults,daca e iarna bateria stoc nu da curent suficient si trebuie sa astepti un pic ca alternatorul sa-ti bage ceva curent. Insa apoi,dupa pornire si self test (un cloncanit dublu,fata-spate) becurile de ABS trebuie sa se stinga.

Io cam atata am de zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce a zis Budd, mai adaug niste chestii specifice 1100:

- inspecteaza subcadrul spate. Cea mai mica crapatura inseamna sa renunti la mobra

- inspecteaza prinderile subcadrului spate de cutie. Daca deja are hard-parts de la TouraTech, nu-i nicio problema, dar planuieste sa investesti bani in ele deoarece sunt extrem de importante daca iesi in afara asfaltului. La fel, crapatura = pas.

- cand o testezi, treci deliberat printr-o balta sau arunca o galeata de apa peste blocul motor. E singura modalitate de a-ti da seama daca ai senzorii hall prajiti sau in curs de coacere. Nu-i o mare problema, se rezolva in 2-3 ore de munca si vreo 50E, dar crede-ma ca nu vrei ca la prima ploaie sa ramai in mijlocul drumului.

- daca nu porneste ABS-ul sunt vreo 5 cauze (le iau in ordinea probabilitatii): baterie slaba (costa 220 lei una noua), senzori ABS la distante aiurea fata de standard (verifici cu lera, se rezolva foarte usor si ieftin), e nevoie de o resetare (treaba de 5 minute), electromotor pe duca (problema cunoscuta la BMW, magnetii statorului nu sunt lipiti foarte bine, iar in timp se vede; costa intre 3 si 6 mil sa-l repari), centrala ABS dusa (cam 700E SH)

- daca la pornirea la rece se aude un klank-klank-klank, e vorba de intinzatorul lantului de distributie. Jobul e de vreo ora, iar reparatia costa intre 2 si 70E. Valabil si la 1150.

- verifica roata spate si incearca s-o misti lateral la ora 12-6 si 3-9. Daca are cel mai mic joc, poti spune pas.

- ia o surubelnita si trece-o peste toate spitele. Ideal ar fi sa sune toate la fel, daca sunt multe cu tonalitati diferite, ori ceri un discount foarte mare, ori spui pas deoarece costa foarte mult sa indrepti o astfel de roata.

- verifica bujiile

- intreaba proprietarul cat ulei consuma. Pana la 0.5 litri/1000km e acceptabil, desi media e pe la 200ml/1000km.

- ia una cu toate optionalele de fabrica (abs, manere, RID) + cat mai multe extra-uri (cutii, hard-parts, inaltatoare de ghidon, parbriz aftermarket etc) si toba originala deoarece iti vor tine sus valoarea de revanzare.

- eu as lua un 1100/1150 si la 150.000km. Sunt motociclete care tin foarte mult in timp. Gandeste-te numai la urmatorul lucru: boxerele consuma foarte mult ulei in timpul rodajului, pana la 1L/1000km. Se stie ca atunci cand se opreste consumul asta monstruos se termina si rodajul. De cele mai multe ori asta se intampla pe la 30-40.000km :cheers: In plus, un BMW care sta mult in garaj are o probabilitate mai mare sa se strice decat unul care e folosit zi de zi.

 

Cam atat deocamdata :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@uzunu : nu-i neaparat sa zici pas daca vezi fisura la cadrul spate. Ba chiar poti negocia adanc. Cadrul spate se poate ranforsa si resuda extrem de usor odata dat jos. In plus,ai si ocazia de a-l revopsi acum :cheers: Despre jocul rotii spate,daca se misca e bine sa vezi ce are,te costa exact un semering.Dai roata jos si scoti semeringul,te uiti la rulment si vezi daca e dusa coroana.Easy fix in shop sau daca ai presa de rulment e si mai ieftin. Iarasi poti negocia adanc la chestia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a... rahat cu apa rece...

 

jocul la roata spate poate veni de la 2 treburi, in functie de cum il simti 9-3 12-6, si anume: reglarea rulmentilor de la cardan sau inlocuirea ADECVATA a rulmentului mare din spate. nici una din proceduri nu costa mai mult de 150 ron.

 

nu cred ca un proprietar de bmw ce vine motorul iti cere 6000 eur pe un motor cu problemele enumerate mai sus; daca ii 2500 de eur motorul, are hibe, daca e mai scump, inseamna ca ii putin probabil sa le aiba.

 

cadru fisurat nu am vazut ever la BMW.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut eu unul,adica 2 daca-l pun la socoteala p-ala din LWR. Insa ala ce l-am vazut forfecat (exact la imbinare) avea o cutie de munitie pe post de top case care cred ca singura avea peste 5 kile. Basca side case. Omul mergea cu el inca :cheers: a zis ca promite ca in uichendul ala sa-l dea jos. Chestia nasoala e ca acel cadru este foarte rigid ,nu e flexibil absolut deloc deci trebuie sa respecti intocmai ce scrie pe manual. Nu mai mult de 250 kile pe mobra.Cel putin la al meu asa zice.Nu stiu daca se poate face ceva mai inteligent la 11XX GS. Dupa cate vaz la 1200 GS subcadrul a fost redesigned. Sau cel putin asa imi pare mie.

Mesaj completat

cand ne luam motor, putem sa va inchiriem pe vreunul din voi doi? :cheers:

Cam greu. Oricum,cosmarul meu e electrica.Am mereu emotii cand trebuie sa fac ceva pe partea electrica a masinii/mobrei. Alea mai vechi nu ma sperie asa tare insa astea noi imi dau cosmaruri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut eu unul,adica 2 daca-l pun la socoteala p-ala din LWR. Insa ala ce l-am vazut forfecat (exact la imbinare) avea o cutie de munitie pe post de top case care cred ca singura avea peste 5 kile. Basca side case. Omul mergea cu el inca :cheers: a zis ca promite ca in uichendul ala sa-l dea jos. Chestia nasoala e ca acel cadru este foarte rigid ,nu e flexibil absolut deloc deci trebuie sa respecti intocmai ce scrie pe manual. Nu mai mult de 250 kile pe mobra.Cel putin la al meu asa zice.Nu stiu daca se poate face ceva mai inteligent la 11XX GS. Dupa cate vaz la 1200 GS subcadrul a fost redesigned. Sau cel putin asa imi pare mie.

Din cate am citit eu pe advrider su ukgser, 1100 si 1150 is mai strasnice ca 1200; daca ii sa numeri topicuri cu 1200 stricate fata de 11x0.

 

Cadrul se poate ranforsa, dupa cum a facut ala din Estonia ce o plecat in jurul lumii cu 1100, la fiecare imbinare o pus ranforsare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam greu. Oricum,cosmarul meu e electrica.Am mereu emotii cand trebuie sa fac ceva pe partea electrica a masinii/mobrei. Alea mai vechi nu ma sperie asa tare insa astea noi imi dau cosmaruri.

Da, la fel si cu mine, am urat tot timpul electrica. Insa, spre deosebire de Budd care din motive evidente nu ar putea ajuta, daca aveti nevoie de un ochi cat de cat format la oilhead-uri, iar mobra e in Bucale, imi pot da cu parerea asupra ei daca aveti nevoie :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, la fel si cu mine, am urat tot timpul electrica. Insa, spre deosebire de Budd care din motive evidente nu ar putea ajuta, daca aveti nevoie de un ochi cat de cat format la oilhead-uri, iar mobra e in Bucale, imi pot da cu parerea asupra ei daca aveti nevoie :cheers:

multzam. si pe mine ma bate gandu la un gs. si e fain de stiut ca in caz de nevoie pot apela la inca un om, cu o alta parere, mult mai avizata ca a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lucru e sigur, 11x0 sunt mai fiabile decat atat 1200, cat si airhead-urile precedente, gen R100, R80 etc. As putea spune chiar ca sunt cele mai fiabile BMW-uri, iar in caz ca se strica, sunt chestii simplu si ieftin de rezolvat. Iar seria 1100, in orice configuratie, chiar daca mi-as putea lua cateva mai mult sex oral pentru afirmatie, este motocicleta care, la momentul actual, este "the best bang for the buck". Puternica, practica, fiabila, sigura, confortabila, atrage priviri admirative oriunde (foarte serios, la Biker's Otopeni, intr-o parcare plina, toata lumea era cu ochii pe a mea :cheers:), intra (si mai si iese) din namoale, face vitezane pe serpentine, usor si ieftin de intretinut etc. etc. etc. Unde mai pui ca deprecierea e mica sau inexistenta.

 

Pentru mine e motocicleta de strada aproape perfecta. Mai am nevoie de un parbriz mare, o sa mai confortabila, un GPS, proiectoare de ceata, niste cutii de aluminiu MARI (ca sa intre si sifonierul fetei) si niste protectii de vant aditionale si nu as mai avea niciun motiv sa o vand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bagajele pe motoreta , full, ma mananca undeva sa spal motoreta! ...plecam la Faaker See si prin pasul Stelvio...

Spal motoreta, FARA SA BAG APA AIUREA, dupa care suflu fisele de la injectoare si senzorul de capleta, cu aer comprimat, pun contactul, porneste ...merge 1 min si moare.

Incerc sa pornesc de la 11.00 si pana la 18.00; desfac toate fisele , le usuc cu aer comprimat, le dau cu spray de contacte... Nu porneste. Plec cu masina.

 

Maq intorc acasa dupa 1 saptamana... contact, enter , SFERT! ...acum , aproape ca doream sa fie ceva defect ... dar asa ma uit ca prostu ! ...CE SA FIE, MACAR SA STIU PE VIITOR?!

Editat de MCN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MCN, 95% sunt sigur ca-i vorba de senzorii Hall. Schimba placa + firele si fii fericit. E o problema clasica si arhicunoscuta la 1100 GS, dar care se rezolva in vreo 3 ore si cu 50E.

 

Baiazid, la 1100 GS cititorul ala n-are prea mare succes. El e facut pentru Motronic 2.4, adica toate R-urile mai noi de 2000, K1200 si R 1100 S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bagajele pe motoreta , full, ma mananca undeva sa spal motoreta! ...plecam la Faaker See si prin pasul Stelvio...

Spal motoreta, FARA SA BAG APA AIUREA, dupa care suflu fisele de la injectoare si senzorul de capleta, cu aer comprimat, pun contactul, porneste ...merge 1 min si moare.

Incerc sa pornesc de la 11.00 si pana la 18.00; desfac toate fisele , le usuc cu aer comprimat, le dau cu spray de contacte... Nu porneste. Plec cu masina.

 

Maq intorc acasa dupa 1 saptamana... contact, enter , SFERT! ...acum , aproape ca doream sa fie ceva defect ... dar asa ma uit ca prostu ! ...CE SA FIE, MACAR SA STIU PE VIITOR?!

Frumoasa mobra ai, am vrut sa o iau eu aia :blink:

 

Deci, nu mai spala motoreta numai cand ploua pe ea! serios...

 

Exact asta am patit si eu acu o saptamana, ca sa vad in dimineata asta ca de fapt infasurarea primara de la bobina era dusa.

 

Te invat eu cum sa iti testezi senzorii, daca vrei tii si schimb; de asemenea, iti pot explica si cum sa citesti codurile de erori.

 

Cele bune.

Mesaj completat

Frumoasa mobra ai, am vrut sa o iau eu aia :(

 

Deci, nu mai spala motoreta numai cand ploua pe ea! serios...

 

Exact asta am patit si eu acu o saptamana, ca sa vad in dimineata asta ca de fapt infasurarea primara de la bobina era dusa.

 

Te invat eu cum sa iti testezi senzorii, daca vrei tii si schimb; de asemenea, iti pot explica si cum sa citesti codurile de erori.

 

Cele bune.

 

 

Ca sa nu poluam topicul elitist de 1200 gs, putem continua discutiile aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aham. Oricum,daca s-ar pune pinned poate ar da ghes si altora sa-si arate mobrele 11XX GS. Nu cred eu ca-s numai 5 insi. 3 am vazut eu anul asta doar in Brasov. Vorbesc de 1150 GS. Unul galben cu negru,unul rosu si parca unul negru. Sunt 9 pagini la thread. De ce sa nu vorbesc cu posesorii de 11XX si sa postez la 1200? Nu-i pierdere de vreme?

PS: scuze pentru "off topic" insa chiar nu este un topic pinned pentru 11XX. L-am vazut mai jos acum pe pagina insa nu pot sa mut postul...

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.

Citesc de cateva saptamani despre BMW 1150 gs, iar la iarna sunt foarte hotarat sa-mi cumpar un 1100 GS sau chiar 1150.

Problema mea e inaltinea: am doar 1.70

Calaresc fara probleme prin padure un CR 125 care are seat hight 940 mm, dar totodata 90 kg.

Multi m-au descurajat, si multi m-au incurajat.

Am si obosit ,si sa fiu sincer, orice mi-ati spune voi, cel mai probabil am sa-mi cumpar.

:blink:)

Numai bine,

Mircea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...