Sari la conținut

BMW R 1100 GS/1150 GS/GSA


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa, nu e plug&play? Cat de mult e de munca?

Destul de mult.

 

Inainte de toate trebuie cumparate si cauciucurile dintre cioc si rezervor - cele de la R1100 nu merg la cioc de R1150.

 

Apoi trebuie facute ceva piese care sa adapteze prinderile de R1100 la ciocul de R1150. Doua lamele in Z si o placa cu 4 gauri. Asta e inceputul.

 

Dupa aia, ai un spatiu de 4-5cm intre unde se termina masca de R1150 si radiatorul de la R1100. Acolo trebuie sa improvizezi "ceva". Ori completezi cu fibra aia 5 cm, modeland si apoi revopsind piesa, ori pui ceva plasa gen protectie de radiator si te faci ca asa e modelu. Oricum trebuie mesterit juma de zi la ea.

 

La urma vezi ce faci cu semnalele care nu mai vin la locul lor. Trebuie niste adaptoare. sau ceva ingeniozitate.

 

Si la montarea parbrizului iti dai seama ca trebuie decupat vreo juma de cm din cioc in zona in care vine partea inferioara a parbrizului, de-o parte si de alta a farului.

 

Cred ca iti ia o zi de munca, presupunand ca ai tot ce iti trebuie la indemana.

 

Materie prima:

- r1100gs (OEM BMW)

- cioc de r1150gs(adv) (OEM BMW)

- cauciucurile dintre cioc si rezervor de r1150gs(adv) (OEM BMW)

- bucati de metal sau aluminiu pentru confectionat piese de prindere

- suruburi diverse, diametre mici

- pop-nit-uri

- plasa fina/deasa de aluminiu sau fibra sau plastic sau sau sau - aici dupa imaginatie

 

Scule:

- bormasina cu spirale mici

- dremel

- "pistol" de popnituri

- scule normale pentru un atelier de doamne-ajuta

 

Rabdare.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De 2 zile mi-am luat utilajul dupa ce, timp de 2 seri l-a bibilit Dan Cata.

L-am dus doar ptr ca i-a venit vremea sa-i fac schimbul de ulei (12.500 de km de la ultimul schimb).

Cu un drum i-am cerut urmatoarele:

  • schimbat filtru de aer
  • schimbat filtrul de benzina si verificat cat de curat e rezervorul pe dinauntru
  • curatat injectoare cu ultrasunete
  • reglat supape si culbutori
  • schimbat tirantul de sub cardan (s-a inaltat cu aprox 3 cm)
  • bineinteles si sincronizare

I-am mai cerut in mod expre` sa-mi modifice avansul la aprindere. Aflasem si eu cu ocazia asta ca se face din placa cu senzori. I-am cerut asta ptr ca la sarcina mare, auzeam sunetul specific de avans reglat incorect. Avea el ceva manual (ca bineinteles se documentase inainte) si a facut si asta.

 

Vreau sa spun ca parca mi-am luat o alta motocicleta si merge ca un ceas. Are acuma la bord 106.000 km, si au disparut toate bataile, vibratiile si zgomotele care le avea. Merge ca unsa. Nu stiu care din operatiunile facute mi-au schimbat utilajul asa de mult,... eu cred ca toate cumulate.

 

P.S. N-am scris ca sa-i fac reclama sau sa-l laud (banuiesc ca-l cunoasteti cu toti). Is tare fericit si trebuia sa ma descarc si sa ma laud undeva si cred ca pe topicul asta e locul cel mai potrivit.

 

Succes tuturor.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor iubitorilor de bmw r11x0gs, de curand mi-am propus sa renunt la sport touring si sa imbratisez enduro-touring/adv din frustrarea ca imi rup curu pe forestiere cand ma duc intr-o plimbare mai lunga. Am reusit sa duc vfr-ul pe drumuri farmate, gropi, nisip, uneori namol, urcat dealuri cu namol/ coborat (in regim de soft enduro) dar cu 5 km/h max :D. Dupa ce m-am plimbat pe dealuri putin si cu niste motoare enduro in 2t sunt hooked si nu prea mai vreau asfalt.

 

Singura mea grija inainte sa fac switch-ul (bmw r1100gs) este ca-mi va fi dor de superbul v4 de pe vfr, am citit in multe locuri ca gs-ul e mult mai fun decat orice hondita, asa ca sper sa nu-mi para rau pe urma.

Oricum imi "bat joc " de mobra ducand-o pe drumuri de rahat pentru care nu-i conceputa.

 

Ce ma intereseaza, este cum se preteaza pe curbe? Mai ales serpentine/curbe stranse? Pot sa ma las cu ea? Nu vreau sa-mi ia din doza de fun. Nu stiu cum ar tine niste anvelope gen Tourance (acum am Metzeller Roadtek si tin destul de bine + high mileage)

 

Nu vreau sa ma las neaparat pana zgarii scaritele, dar sa simt o doza de fun pe care n-as vrea sa o pierd cu vfr-ul (super stabil pe curbe, acceleratie superba la iesirea din curba).

 

Ce mi-a placut la vfr este plaja larga de turatii - puteam sa merg la 4000-5000 si sa cruise sau daca devin nervos 7000-9000 si sa ma distrez (sau 11000 sinucigas). Bmw-ul e la fel de maleabil ? Din cate am vazut pe ent turometrul se opreste pela 7000 inainte de rosu, dar trage de la 1500-2000 de ture. Cum e in depasiri ? Trag de gaz si se duce sau e obosita?

 

Nu in ultimul rand ce an/specificatii mi-ati recomanda? Bugetul depinde sper eu undeva intre 2000-3500 de euro. S-ar putea sa ma duc singurel pana-n germania dupa ea.

 

Salutari, drumuri praf si inundate (pentru cine doreste) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. N-am scris ca sa-i fac reclama sau sa-l laud (banuiesc ca-l cunoasteti cu toti). Is tare fericit si trebuia sa ma descarc si sa ma laud undeva si cred ca pe topicul asta e locul cel mai potrivit.

 

Pai de ce sa nu-l lauzi daca merita? :) Mai ales pe penuria asta de mecanici BMW.

Este clar ca o face cu pasiune iar lumea este multumita. Pacat doar ca este departe de multi dintre cei care doresc sa apeleze la serviciile lui. Ar tebui sa-si inchirieze un garaj in Bucuresti si o saptamana pe luna sa faca programari acolo. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai de ce sa nu-l lauzi daca merita? :) Mai ales pe penuria asta de mecanici BMW.

Este clar ca o face cu pasiune iar lumea este multumita. Pacat doar ca este departe de multi dintre cei care doresc sa apeleze la serviciile lui. Ar tebui sa-si inchirieze un garaj in Bucuresti si o saptamana pe luna sa faca programari acolo. :D

Un om si o mie de cereri. Mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ma intereseaza, este cum se preteaza pe curbe? Mai ales serpentine/curbe stranse? Pot sa ma las cu ea? Nu vreau sa-mi ia din doza de fun. Nu stiu cum ar tine niste anvelope gen Tourance (acum am Metzeller Roadtek si tin destul de bine + high mileage)

 

N-am dubii ca o sa-ti placa ca si placere de a conduce, mai ales daca iti place sa iesi de pe asfalt. Si o sa simti pozitiv si diferenta de confort, consum, placerea de a merge in ture joase etc.

 

Problema e ca pe la 3500€ cred ca e limita inferioara la care cumperi un 1100GS decent (macar '96-'97), max 60-70.000km si neaparat sa aiba ABS. Oricum, cred ca Germania e cea mai buna solutie.

 

Cu Toutance n-o sa ai acelasi grip ca si cu Roadtec, mai ales pe ploaie. Sunt totusi anvelope mixte dar le vei simti avantajul cand intri pe macadam &co. Din cate mi s-a spus, Tourance clasic sunt mai adaptate pt. "teren" in timp ce Tourance EXP ceva mai adaptate pt. strada si implicit ceva mai performante pe ploaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! stie cineva sa-mi dea si mie niste lamuriri in privinta unui bmw r 1200 c?

- in primul rand, pentru ca nu am vazut niciunul "face to face" intreb daca nu este prea inalt pentru mine (eu am 172 cm).....in sensul sa ajung cu picioarele la sol in timp ce stau in sa?

- cum se comporta la drum (nu sunt adeptul vitezei, am avut pana acum un virago de 750, dar mi-a "ramas mica")

- in romania are cineva, doar sa-l pot vedea......inainte de a ma deplasa in germania sa achizitionez unul

orice alte detalii cu privire la acesta imi sunt binevenite! va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! stie cineva sa-mi dea si mie niste lamuriri in privinta unui bmw r 1200 c?

 

In primul rand, n-ai nimerit unde trebuie, asta e topicul posesorilor de GS.

Vezi la "motociclete de strada", fie la topicul posesorilor de BMW unde un user tocmai vorbea de R1200C sau chiar exista topic specific pt. R1200C.

 

Referitor la inaltime, ar trebui sa n-ai nicio problema, dupa cum stii este cumva stil chopper; nu stiu daca exista alt model BMW mai jos ca R1200C.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, n-ai nimerit unde trebuie, asta e topicul posesorilor de GS.

Vezi la "motociclete de strada", fie la topicul posesorilor de BMW unde un user tocmai vorbea de R1200C sau chiar exista topic specific pt. R1200C.

 

Referitor la inaltime, ar trebui sa n-ai nicio problema, dupa cum stii este cumva stil chopper; nu stiu daca exista alt model BMW mai jos ca R1200C.

scuze!.....si multumesc!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nu stiu daca exista alt model BMW mai jos ca R1200C.

Poate doar k1200lt. Ala e atat de jos incat daca nu esti atent, te impiedici de sa. :P

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R12C e mai scund :rolleyes:

 

PS: in alta ordine de idei nu vad de ce nu ar putea intreba cineva aici despre R12C. Motorul este perfect interschimbabil cu 1150RT incluzand si cutia. Merge cam peste tot pe unde merge si R11XXGS :rolleyes: Ca smecherii nu-i cu nimic mai sus ca un R11XX doar ca poate avea si ABS. La un cioperist adevarat prezenta ABS-ului e sacrilegiu. Si io prefer R12C fara ABS. Barebone. Cand o sa am bani o sa-mi iau iarasi unul.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

PS: in alta ordine de idei nu vad de ce nu ar putea intreba cineva aici despre R12C.

 

Nu era vorba de o interdictie, ci, evident, de un topic mult mai potrivit pt intrebarile respective.

Mda, ai dreptate, sa rugam un moderator sa adauge si R1200C in titlul topicului asta :lol:

De exemplu si inaltimea seii, de care omu' intreba, e destul de similara la C si GS, pana la urma conteaza niste centimetri?

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu era vorba de o interdictie, ci, evident, de un topic mult mai potrivit pt intrebarile respective.

Mda, ai dreptate, sa rugam un moderator sa adauge si R1200C in titlul topicului asta :lol:

De exemplu si inaltimea seii, de care omu' intreba, e destul de similara la C si GS, pana la urma conteaza niste centimetri?

Conteaza ca vorbim de o gramada imensa de kilograme. C-ul stiu ca e cel mai jos din generatia 1150cc; nu e un 1200 pur sange, este doar un 1150 cu cilindrii mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza ca vorbim de o gramada imensa de kilograme. C-ul stiu ca e cel mai jos din generatia 1150cc; nu e un 1200 pur sange, este doar un 1150 cu cilindrii mai mari.

 

... si au si doo roti :D Si uite asa nici n-ar mai exista "off-topic".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si au si doo roti :D Si uite asa nici n-ar mai exista "off-topic".

You've been excussed for being too thick. Keep calm.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Salutare tuturor,

Am la boxerul meu, un sunet specific de "bataie de avans" (in engleza pinging ii spune). Se aude la peste 4000 de ture si doar in sarcina. Cu cat e sarcina mai mare cu atat si sunetul e mai mare. Daca urc o panta, sunt in a 4-a sau a 5-a, sunt pe la 4000 si trag tare de gaz, asa suna de parca s-ar dezintegra sau s-ar crapa tot motorul. Alta simptoma nu am observat sa fie (nu consuma mai mult, nu se incalzeste mai tare... chestii de astea). Sunetul vine dinspre ambii cilindri, deci nu numai dintr-o parte. Ma lupt de ceva vreme sa scap de problema asta si pana acum n-am reusit. Nici chiar guru boxerelor din Cluj n-a reusit deocamdata sa afle de ce suna asa.

S-a mai lovit cineva de o astfel de problema? Stie cineva de la ce apare sunetul asta? E chestie de ceva uzura? (am 113.000 km la bord).

Merci mult,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca benzina de calitate cateva schimburi. Apoi da o geana la lantul de distributie si la pinioane, poate sunt chiar uzate. Apoi, guru din Cluj e un mare maestru cand vine vorba de placa Hall, incearca cu alta pentru ca e posibil ca knockingul sa fie si de la ignition timing. Aici iau in calcul ca mobra-i sincronizata si cu supape reglate etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

Am la boxerul meu, un sunet specific de "bataie de avans" (in engleza pinging ii spune). Se aude la peste 4000 de ture si doar in sarcina. Cu cat e sarcina mai mare cu atat si sunetul e mai mare. Daca urc o panta, sunt in a 4-a sau a 5-a, sunt pe la 4000 si trag tare de gaz, asa suna de parca s-ar dezintegra sau s-ar crapa tot motorul. Alta simptoma nu am observat sa fie (nu consuma mai mult, nu se incalzeste mai tare... chestii de astea). Sunetul vine dinspre ambii cilindri, deci nu numai dintr-o parte. Ma lupt de ceva vreme sa scap de problema asta si pana acum n-am reusit. Nici chiar guru boxerelor din Cluj n-a reusit deocamdata sa afle de ce suna asa.

S-a mai lovit cineva de o astfel de problema? Stie cineva de la ce apare sunetul asta? E chestie de ceva uzura? (am 113.000 km la bord).

Merci mult,

 

 

daca prin guru CJ te referi la Dan Cata, nu lua in seama ce scrie mai jos....

 

Referitor la zgomotul ala care il auzit tu, e de la avans. Este ca seamana cu niste piulite aruncate intr-o galeata de metal? :) Ala e zgomotul d ela vans, care se poate auzi mai mult sau mai putin... Ce se intampla e ca daca mergi cu viteza constanta si tragi brusc de gaz, senzorul TPS (ala negru de pe admisia din stanga) ii zice la calculator in ce pozitie e clapeta, si calculatoru regleaza unghiu la avans in consecinta. Numai ca motorul nu e la turatia potrivita pentru avansu ala, hence, ai sunetul respectiv. A, e mai pronuntat cu cat e mai cald afara ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca benzina de calitate cateva schimburi. Apoi da o geana la lantul de distributie si la pinioane, poate sunt chiar uzate. Apoi, guru din Cluj e un mare maestru cand vine vorba de placa Hall, incearca cu alta pentru ca e posibil ca knockingul sa fie si de la ignition timing. Aici iau in calcul ca mobra-i sincronizata si cu supape reglate etc.

 

 

Am incercat si benzina de 98 cu golirea in prealabil completa a rezervorului. Sincronizare si reglat de supape mi-a facut Dan. Placa cu senzori Hall inca nu am schimbat-o, dar ma gandesc ca aia ori merge ori nu merge. Am citit si eu pe undeva ca sunetul provine de la ignition timing si am incercat si cu alta cutiuta TPS. Tot asa. Am schimbat si bujiile ca ma gandeam ca e prea mica scanteia.

Urmeaza sa fac proba si cu o alta bobina de inductie zilele astea, ca mi-a dat Dan Cata una imprumut.

Spuneai de lant si de pinioane..... Pot uzura lor sa scoata sunetul asta? Eu stiu ca sunetul provine din cameara de ardere. Nu sunt mare cunoscator si pana acum de cand am ghibolu asta doar pe guru Dan l-am lasat sa surubareasca la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...