vladut50 Postat August 9, 2008 Share Postat August 9, 2008 De cand mi-am intins lantul ultima data am observat un sunet de zornait al acestuia ca si cum s-ar freca de ceva metal. Sunetu asta apare ritmat, de cateva ori pe secunda, din ce in ce mai des, pe masura ce ma duc mai tare. Mi-am mai intins pana acuma lantul dar nu tin minte sa fi sunat asa. Parca suna din ce in ce mai tare. L-am uns, l-am adjustat sa aiba 3-4 cm de joc cum zice manualul, ca de obicei. Se aude cel mai bine cand merg mai tare si trag ambreiajul sau trec la liber. Atunci motorul e la relanti si nu face zgomot si atunci se aude mai tare lantul. zrong zrong zrong Indicatorul de la roata din spate, care arata ca lantul trebuie schimbat, e deja un pic pe rosu. Am mai citit in manualul de service ca la pinion in fatza este o "guide plate" - placuta de ghidare in forma de "C" care se uzeaza....ma gandesc ca aia e uzata si de aia suna? Ce ar putea fi, pt ca nu a sunat asa pana acuma chiar daca era putin pe rosu indicatorul de la roata si inainte? L-am adjustat din nou, l-am uns, am curatat placuta aia de ghidare....si tot asa suna. O fi venit vremea sa il schimb? Acuma am mai slabit putin lantul si parca nu suna chiar asa tare, dar tot suna... Care sunt cele mai bune lanturi? Preturi aproximative? La tensionarea lantului, daca las 3-4 cm de joc si apoi duc motoru mai in fata cu 1 m dispare jocul si lantul e f intins. Daca ma duc si mai in fata cu 1 m iar apare jocul de 3-4 cm asa cum l-am lasat. Sa fie indoit axul ala pe care sta pinionul din fata datorita unei intinderi anterioare prea fortate a lantului ? Fiind indoit se poate sa intinda si destinda lantul la fiecare rotatie si de aia sa apara si zornaitul acela? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 9, 2008 Share Postat August 9, 2008 Schimba-l, mai ales daca intinzatorul a ajuns in zona rosie. La a mea nu ajunsese inca la limita intinzatorul si prezenta aceleasi simptome (zgomot dinspre lant la neutru sau cu ambreiajul tras). Probabil ai niste zale s-au intepenite, dar n-ai ce sa le faci. Un lant e de pe la vreo 4.5 mil pina pe la 6-7. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 9, 2008 Share Postat August 9, 2008 De cand mi-am intins lantul ultima data am observat un sunet de zornait al acestuia ca si cum s-ar freca de ceva metal. Sunetu asta apare ritmat, de cateva ori pe secunda, din ce in ce mai des, pe masura ce ma duc mai tare. Mi-am mai intins pana acuma lantul dar nu tin minte sa fi sunat asa. Parca suna din ce in ce mai tare. L-am uns, l-am adjustat sa aiba 3-4 cm de joc cum zice manualul, ca de obicei. Se aude cel mai bine cand merg mai tare si trag ambreiajul sau trec la liber. Atunci motorul e la relanti si nu face zgomot si atunci se aude mai tare lantul. zrong zrong zrongIndicatorul de la roata din spate, care arata ca lantul trebuie schimbat, e deja un pic pe rosu. Am mai citit in manualul de service ca la pinion in fatza este o "guide plate" - placuta de ghidare in forma de "C" care se uzeaza....ma gandesc ca aia e uzata si de aia suna? Ce ar putea fi, pt ca nu a sunat asa pana acuma chiar daca era putin pe rosu indicatorul de la roata si inainte? L-am adjustat din nou, l-am uns, am curatat placuta aia de ghidare....si tot asa suna. O fi venit vremea sa il schimb? Acuma am mai slabit putin lantul si parca nu suna chiar asa tare, dar tot suna... Care sunt cele mai bune lanturi? Preturi aproximative? La tensionarea lantului, daca las 3-4 cm de joc si apoi duc motoru mai in fata cu 1 m dispare jocul si lantul e f intins. Daca ma duc si mai in fata cu 1 m iar apare jocul de 3-4 cm asa cum l-am lasat. Sa fie indoit axul ala pe care sta pinionul din fata datorita unei intinderi anterioare prea fortate a lantului ? Fiind indoit se poate sa intinda si destinda lantul la fiecare rotatie si de aia sa apara si zornaitul acela? e intins inegal, numai pe anumite portiuni, de asta apar diferente......schimba-l.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat August 9, 2008 Share Postat August 9, 2008 De cand mi-am intins lantul ultima data am observat un sunet de zornait al acestuia ca si cum s-ar freca de ceva metal. Sunetu asta apare ritmat, de cateva ori pe secunda, din ce in ce mai des, pe masura ce ma duc mai tare. Mi-am mai intins pana acuma lantul dar nu tin minte sa fi sunat asa. Parca suna din ce in ce mai tare. L-am uns, l-am adjustat sa aiba 3-4 cm de joc cum zice manualul, ca de obicei. Se aude cel mai bine cand merg mai tare si trag ambreiajul sau trec la liber. Atunci motorul e la relanti si nu face zgomot si atunci se aude mai tare lantul. zrong zrong zrongIndicatorul de la roata din spate, care arata ca lantul trebuie schimbat, e deja un pic pe rosu. Am mai citit in manualul de service ca la pinion in fatza este o "guide plate" - placuta de ghidare in forma de "C" care se uzeaza....ma gandesc ca aia e uzata si de aia suna? Ce ar putea fi, pt ca nu a sunat asa pana acuma chiar daca era putin pe rosu indicatorul de la roata si inainte? L-am adjustat din nou, l-am uns, am curatat placuta aia de ghidare....si tot asa suna. O fi venit vremea sa il schimb? Acuma am mai slabit putin lantul si parca nu suna chiar asa tare, dar tot suna... Care sunt cele mai bune lanturi? Preturi aproximative? La tensionarea lantului, daca las 3-4 cm de joc si apoi duc motoru mai in fata cu 1 m dispare jocul si lantul e f intins. Daca ma duc si mai in fata cu 1 m iar apare jocul de 3-4 cm asa cum l-am lasat. Sa fie indoit axul ala pe care sta pinionul din fata datorita unei intinderi anterioare prea fortate a lantului ? Fiind indoit se poate sa intinda si destinda lantul la fiecare rotatie si de aia sa apara si zornaitul acela? ai uzura neuniforma a lantului. Pana iti iei altul cauta pozitia in care este cel mai intins si slabeste putin. Daca il lasi tensionat in vreo portiune s-ar putea sa il rupi. Am facut asta de 2 ori si nu este o experienta placuta si nici ieftina. P.S: vezi daca nu ai role sparte...daca ai, arunca-l. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat August 10, 2008 Autor Share Postat August 10, 2008 (editat) Daca si tu ai patit faza cu lantu (intr-o pozitie intins la maxim si daca duci motoru mai in fata sau mai in spate 1 m nu mai e intins, ci are joc normal), atunci dupa ce ai schimbat lantul ai scapat de problema asta? Ca nu cumva sa fie axul pe care sta pinionul din fata indoit (eu asa mi-as explica, desi totusi e putin probabil), ca atunci degeaba schimb lantul... Doar ca e ciudata treaba asta....cum adica imi reglez lantu sa aiba joc 4 cm si dupa ca strang toate surubele si duc motoru mai in fata, se intinde la maxim? Apoi daca il duc si mai in fata, sau il duc inapoi, iar se destinde si are jocu de 4 cm...parca ar fi un pinion oval Editat August 10, 2008 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 la o fost mobra am patit si eu necazul asta... pe o portiune de cca 10-15cm lantul era praf... am stat si m-am gandit de ce oare numai pe portiunea aia. dupa multe cercetari si intrebari, am descoperit cauza: cat a stat iarna nemiscata, portiunea de lant asezata pe foaie era dusa.... greseala? am lasat lantul tensionat iar cand am inceput sa merg din nou cu mobra, in timp, o-ring urile din zona aia s-au macinat si au cazut... solutia: lantul trebuia slabit pe tp iernii, curatat - uns bine si neaparat miscat din cand in cand, sa nu ramana in aceeasi pozitie. pana la urma am luat alt kit........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat August 10, 2008 Autor Share Postat August 10, 2008 Se poate sa o fi cumparat asa motocicleta, cu lantu inegal uzat. O am doar de 4 luni. Imi zicea femeia din Italia ca motoru a stat mult in garaj si in ultimul an sa umblat putin cu el....poate ca asa s-a intamplat ca si la tine, Andrei. A stat mult in garaj cu lantu tensionat....cine stie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 Se poate sa o fi cumparat asa motocicleta, cu lantu inegal uzat. O am doar de 4 luni. Imi zicea femeia din Italia ca motoru a stat mult in garaj si in ultimul an sa umblat putin cu el....poate ca asa s-a intamplat ca si la tine, Andrei. A stat mult in garaj cu lantu tensionat....cine stie... a sta cu lantul tensionat locului nu are nici o treaba. Lantul tau este uzat inegal, sau mai rau - cand l-ai intins tu ai deplasat putin bascula...si lantul nu este drept - astfel cade putin pe zale. Oricum vezi cum arata foaia - asa iti dai seama daca lantul e dus sau nu. uite-te si pe la pinion ca poate ai vreun dinte lipsa. Asa am avut si eu, acelasi simptom si am descoperit un dinte rupt la pinion si nu mai calca bine. Mi-am luat imediat alt kit de lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat August 10, 2008 Autor Share Postat August 10, 2008 No te rog sa traduci: bascula si foaia..... serios Ce kit de lant sa imi iau? Care sunt cele mai bune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 (editat) Lasa ca-ti iei de la Brno, te duc eu la un magazin de piese moto. Cele mai bune lanturi sunt DID, RK, EK... etc. Editat August 10, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat August 10, 2008 Autor Share Postat August 10, 2008 Sper sa ma tina pana acolo . L-am reglat un pic, l-am slabit, si cred ca nu o sa fie problema....nu mai suna asa tare.... Nu imi iau din Brno ca nu o sa am bani. Imi iau mai tarziu daca nu ma lasa cumva...doamne fereste... Vii si tu cu motoru? De unde esti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 Din Brno. Nu intru GP anul asta, mai bine fac altceva cu banii de bilet. Spectacol am vazut la SBK la juma de pret, acces full. O sa vin totusi in zona, ca-mi place atmosfera. Sunt o multime de locuri gratis in padure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 10, 2008 Share Postat August 10, 2008 No te rog sa traduci: bascula si foaia..... serios Ce kit de lant sa imi iau? Care sunt cele mai bune? Sorry am scris pe fuga...deci - tu cand ai intins lantul e posibil sa fi reglat din intinzatoare roata spate sa nu fie dreapta, adica intinzatoarele sunt inegale. De aici se poate ca lantul respectiv sa calce putin stramb ori pe foaie ori pe pinion. Acum intelegi? E nevoie doar de 1mm sa fi omis si nu prea iti dai seama in mers de treaba asta. Incearca si varianta asta, vezi daca mai face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Lantul tau este uzat inegal, sau mai rau - cand l-ai intins tu ai deplasat putin bascula...si lantul nu este drept - astfel cade putin pe zale. Oricum vezi cum arata foaia - asa iti dai seama daca lantul e dus sau nu. uite-te si pe la pinion ca poate ai vreun dinte lipsa. Asa am avut si eu, acelasi simptom si am descoperit un dinte rupt la pinion si nu mai calca bine. Mi-am luat imediat alt kit de lant. Daca lantul e uzat inegal, dar foaia si lantul in sine arata bine (dintii nu sunt uzati, lantul mai are destul loc de intins) exista vreun pericol sa se rupa? Sau doar se uzeaza tot ansamblul mai repede? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Daca lantul e uzat inegal, dar foaia si lantul in sine arata bine (dintii nu sunt uzati, lantul mai are destul loc de intins) exista vreun pericol sa se rupa?Sau doar se uzeaza tot ansamblul mai repede? avand in vedere ca uzura inegala creeaza si flexibilitate diferita pentru anumite zone ale lantului, tensiuni diferite ce pot aparea, asta duce si la posibilitatea de rupere a lantului. un lant foarte uzat nu ar trebui sa fie intins mult prea tare. de fapt, nici un fel de lant, indiferent de gradul de uzura, nu trebuie tensionat (intins) mai mult decat se recomanda. depasirea acestei valori ducand la uzura prematura a lui sau la ruperea lui. pe de alta parte, o pretensionare prea mica poate duce la sarirea lantului de pe pinioane, de asemenea, si aici apare uzura prematura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.