Sari la conținut

Uraaa! Un Accident M-a Lasat Fara Parbriz!


sorinavram
 Share

Postări Recomandate

Cu 50 de metri inainte de a ajunge azi la Arc, o mana de nisip pusa la misto pe piatra cubica de pe Bd. Prezan ma da cu roatele in sus si ma infig cu mobra in aripa dreapta spate a unui Hyundai Accent. Parbrizul tandari, restul mobrei si eu nika. Incredibil de usor a fost sa ridic VTX-ul de 300 kile, fara sa apelez la tehnica aia speciala de ridicare cu spatele la motor, pe care o sa v-o spun altadata, acum am alte kestii de povestit.

 

La accidente usoare sector 1, vine politistul sa vada avariile la fiecare. Ii spun ca am doar parbrizul spart si ii arat resturile ramase in sistemul de prindere. Dupa un moment de gandire, imi spune ca nu poate sa treaca in constatare "parbriz distrus", ca parbrize au doar masinile. Scrie la avarii "aparatoare frontala de vant material plastic". Insist ca "parbriz" e corect, el nu si nu. Mergand inapoi spre birou, ma intreaba de unde vine cuvantul parbriz. Din franceza, ii spun: pare-brise, pareaza briza, apara de vant ceva in genul asta. Iar in engleza e windshield, scut de vant, acelasi drac.

 

Dupa ceva birocratie, vine si momentul sa scrie autorizatiile de reparatii. Imi cere sa-i dictez pe litere cum se scrie termenul in franceza. Isi aminteste probabil ca e prea asemenator cu cel in romaneste si vrea versiunea englezeasca, windshield. La primul "i" a avut o tentativa sa scrie cu "y", dar l-am corectat. Abia acum vad ca a scris "aparatoare frontala wind schield".

 

"Sa vezi ce fata or sa faca aia de la asigurari, daca nu cunosc termenul", imi spune el fericit. Cum nu-l puteam lasa prea mult in fericirea lui, i-am spus ca asigurarile nu vor afla niciodata de glumita lui, ca nu stiam cum sa scap de vechiul parbriz, ca era cu prea multe curburi si imi dadea efect de lupa si o groaza de reflexii, si ca, imediat ce ajung acasa, nu-mi ia mai mult de 2 ore sa fac alt parbriz. Ceea ce am si facut, ca maine plec la Targu Mures si nu voiam sa fac un drum asa de lung fara sa am la motor "aparatoare frontala de vant material plastic".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu 50 de metri inainte de a ajunge azi la Arc, o mana de nisip pusa la misto pe piatra cubica de pe Bd. Prezan ma da cu roatele in sus si ma infig cu mobra in aripa dreapta spate a unui Hyundai Accent. Parbrizul tandari, restul mobrei si eu nika. Incredibil de usor a fost sa ridic VTX-ul de 300 kile, fara sa apelez la tehnica aia speciala de ridicare cu spatele la motor, pe care o sa v-o spun altadata, acum am alte kestii de povestit.

 

La accidente usoare sector 1, vine politistul sa vada avariile la fiecare. Ii spun ca am doar parbrizul spart si ii arat resturile ramase in sistemul de prindere. Dupa un moment de gandire, imi spune ca nu poate sa treaca in constatare "parbriz distrus", ca parbrize au doar masinile. Scrie la avarii "aparatoare frontala de vant material plastic". Insist ca "parbriz" e corect, el nu si nu. Mergand inapoi spre birou, ma intreaba de unde vine cuvantul parbriz. Din franceza, ii spun: pare-brise, pareaza briza, apara de vant ceva in genul asta. Iar in engleza e windshield, scut de vant, acelasi drac.

 

Dupa ceva birocratie, vine si momentul sa scrie autorizatiile de reparatii. Imi cere sa-i dictez pe litere cum se scrie termenul in franceza. Isi aminteste probabil ca e prea asemenator cu cel in romaneste si vrea versiunea englezeasca, windshield. La primul "i" a avut o tentativa sa scrie cu "y", dar l-am corectat. Abia acum vad ca a scris "aparatoare frontala wind schield".

 

"Sa vezi ce fata or sa faca aia de la asigurari, daca nu cunosc termenul", imi spune el fericit. Cum nu-l puteam lasa prea mult in fericirea lui, i-am spus ca asigurarile nu vor afla niciodata de glumita lui, ca nu stiam cum sa scap de vechiul parbriz, ca era cu prea multe curburi si imi dadea efect de lupa si o groaza de reflexii, si ca, imediat ce ajung acasa, nu-mi ia mai mult de 2 ore sa fac alt parbriz. Ceea ce am si facut, ca maine plec la Targu Mures si nu voiam sa fac un drum asa de lung fara sa am la motor "aparatoare frontala de vant material plastic".

 

Pai cum adica,faci alt parbriz ? o parea stupida intrebarea mea,poate voi stiti,dar eu habar n-am cum se face un parbriz din plastic si chiar sunt f curios sa aflu si eu.tu pleci la Tg.Mures...dar poate imi zic ceilalti :unsure: Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o bucata mare de plexiglas (cred ca asa se scrie) taiata cu grija, slefuita si curbata la cald. orice firma ce produce materiale promotionale cred ca e in stare sa-ti faca asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, e floare la ureche daca ai material si scule. Plus ca sistemul de prindere exista deja.

 

Dar luat cu patania cu nenea politistul, am uitat sa-i multumesc bikerului care a oprit sa ma intrebe daca sunt bine si daca am nevoie de ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E prima data cand citesc un topic la "accidente" al carui initiator este bucuros !?

 

In fine, nu ma pot abtine sa nu intreb (retoric), daca tot era asa de simplu sa faci un parbriz nou si erai nemultumit de cel vechi... nu era mai logic sa'l schimbi pur si simplu fara sa astepti sa ai un accident?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca patea ceva VTX-ul ala, inafara de plasticul ala, te puneam sa alergi pe jos pana la targu-mures. vezi ca la intoarcere vreau sa-l incerc, asha ca adu-l intreg. Auzi mataluta? :bounce:

 

Coana Lenea, ba-o vina!
Editat de foxdesert
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o bucata mare de plexiglas (cred ca asa se scrie) taiata cu grija, slefuita si curbata la cald. orice firma ce produce materiale promotionale cred ca e in stare sa-ti faca asa ceva.

 

 

Exact, e floare la ureche daca ai material si scule. Plus ca sistemul de prindere exista deja.

 

Dar luat cu patania cu nenea politistul, am uitat sa-i multumesc bikerului care a oprit sa ma intrebe daca sunt bine si daca am nevoie de ceva.

 

 

SFAT.

Plexiglasul SE SPARGE IN BUCATI ASCUTIE. In caz de impact exista posibilitatea sa va raniti foarte grav.

La PLEXIROM se gaseste un material ce se numeste POLICARBONAT. Acesta este materialul din care se fabrica parbrizele la moto si vizierele. ACESTA ESTE MULT MAI REZISTENT DECAT PLEXIGLASUL si nu se sparge in bucati ascutite.

 

www.plexirom.ro

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SFAT.

Plexiglasul SE SPARGE IN BUCATI ASCUTIE. In caz de impact exista posibilitatea sa va raniti foarte grav.

La PLEXIROM se gaseste un material ce se numeste POLICARBONAT. Acesta este materialul din care se fabrica parbrizele la moto si vizierele. ACESTA ESTE MULT MAI REZISTENT DECAT PLEXIGLASUL si nu se sparge in bucati ascutite.

Exact. Ma rog, se mai gaseste si in alte parti, Geplast de exemplu, dar asta e irelevant. Se zgarie mai usor decat acrilatul (plexiglass), insa nu e la fel de casant si nu face cioburi ascutite.

 

Pentru termoformare, se confectioneaza o matrita din .. ceva (ipsos, lemn, etc.), se fixeaza pe laturi opuse ale placii cate doua scandurele pe post de manere (adica coala de plastic prinsa intre ele), se incalzeste cu atentie sa nu se arda si apoi se apasa pe matrita. Tadaam !

Editat de Cycler
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parabriz uindschild de aparare contra vanturilor externe frontale care cad perpendicular pe vehicului tractionat de un bloc motor cu capacitate cilindrica de xxx cc.

 

asta e termenul corect, mi-a spus mie un alt politist.

 

on-topic: noi sa fim sanatosi... ca parbrizul... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact. Ma rog, se mai gaseste si in alte parti, Geplast de exemplu, dar asta e irelevant. Se zgarie mai usor decat acrilatul (plexiglass), insa nu e la fel de casant si nu face cioburi ascutite.

 

Pentru termoformare, se confectioneaza o matrita din .. ceva (ipsos, lemn, etc.), se fixeaza pe laturi opuse ale placii cate doua scandurele pe post de manere (adica coala de plastic prinsa intre ele), se incalzeste cu atentie sa nu se arda si apoi se apasa pe matrita. Tadaam !

 

SFAT.

Plexiglasul SE SPARGE IN BUCATI ASCUTIE. In caz de impact exista posibilitatea sa va raniti foarte grav.

La PLEXIROM se gaseste un material ce se numeste POLICARBONAT. Acesta este materialul din care se fabrica parbrizele la moto si vizierele. ACESTA ESTE MULT MAI REZISTENT DECAT PLEXIGLASUL si nu se sparge in bucati ascutite.

 

www.plexirom.ro

 

In aceeasi situati sunt si eu.Am nevoie sa mi fac un geam pentru motor(la reprezentanta astept prea mult).Sfatuiti-ma va rog unde sa ma duc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In aceeasi situati sunt si eu.Am nevoie sa mi fac un geam pentru motor(la reprezentanta astept prea mult).Sfatuiti-ma va rog unde sa ma duc.

 

La Cluj exista un "dealer autorizat" MRA - parbrize originale, sport, touring... etc., pentru mai toate modelele de motoare.

 

http://www.romimoto.ro/shop.php?id_category=189

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia uite ce mai afla omu' ... deci parbriz nu exista la motoare :cheers:

 

Adevarat militan omu' :banana:

Editat de Mr.Watt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...