Sari la conținut

Lant, Sau Cardan?


Postări Recomandate

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 146
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Au spus-o altii mai smecheri...Yamaha a eliminat reactia de cardan mergand pe varianta corecta,simpla si fiabila,nerecurgand la denumiri fancy gen carc,paralever,tetralever,etc.Vedeti review-uri BMW vs Yamaha.Ori daca si aia sunt,in viziunea unora,prosti atunci nu mai e nimic de spus....Si da,ERU....Poti sa ne iei de cardan!

Editat de transilvania72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul nu e bun de nimic

 

Ei...cum asa ?!

 

Cardanul BMW nu e bun de nimic :). E o gluma, nu sariti cu gura !

 

Acum, la modul serios....m-am dat cu cateva BMW-uri...si la toate am simtit acel " clanc" in transmisie. Care sa fie explicatia ??

 

Un amic ... dupa ce si-a luat K1600GT, mi-a cerut o parere legata de "clanc". Mi-am dat si eu cu parerea, am intrebat si pe altii mult mai cunoscatori in ale bavarezelor, inclusiv un bun amic, mecanic la "sursa" :)...etc

 

Concluzia : " a mai avut BMW ? - Nu !....Nici cardan ? - Nu !....spune-i sa stea relaxat ! :)"

 

La alt K1600GT am simtit la fel, in vreo 27 km, nu in parcare.

 

Restul....1150 sau 1200...GS, RT, R...etc cu care m-am mai dat ocazional, nu le mai pun la socoteala, aveau si ceva kilometri.

 

Care sa fie explicatia ?

 

Dar sincer acum, argumentat, relaxat....serios, fara certuri.

 

P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" .

Editat de MotoMax
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul e rigid. In afara de ceva sistem care preia socurile de la ambreiaj, in cutie (in lipsa arcurilor de pe placa de frictiune cum e la masina) si ceva guma in cardan (cardanu e din doua bucati, legatura dintre ele se face cu ceva guma dura, tare), nu prea ai mare lucru elastic intre vibrochen si roata spate.

 

La lant pe de alta parte, ai sute de o-ringuri care combinate, iti dau elasticitatea de care nu te poti bucura la cardan. De aia, si pentru ca, cardan. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul e rigid. In afara de ceva sistem care preia socurile de la ambreiaj, in cutie (in lipsa arcurilor de pe placa de frictiune cum e la masina) si ceva guma in cardan (cardanu e din doua bucati, legatura dintre ele se face cu ceva guma dura, tare), nu prea ai mare lucru elastic intre vibrochen si roata spate.

 

La lant pe de alta parte, ai sute de o-ringuri care combinate, iti dau elasticitatea de care nu te poti bucura la cardan. De aia, si pentru ca, cardan. :)

Bun, asta stiu si eu.

 

Dar totusi sunt alte motociclete(japoneze sau nu) la care nu se simte nimic ! Probate de mine....si mai vechi...si mai noi.

 

De aici semnele de intrebare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum realizez ilaritatea acestui topic

Nu prea ai cum sa alegi lant sau cardan din moment ce producatorul produce motocicleta cu ala sau cu alalalt

Un exercitiu de imaginatie e un BMW de 1200, motor boxer si transmisie cu lant

Honda a facut reversul, a luat motorul de Transalp si l-au pus pe Deauville, care e cu cardan

 

Pfuai, imi prieste vinul de la socrul meu, deie-i dumnezeu sanatate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" .

Da chiar asa !!

Vazusem acum de ceva vreme pe youtube un review la un Kawasaki concours 14, motocicleta cu cardan. Filmuletul era facut undeva in USA iar americanul zicea ca este minunat acel cardan, este foarte smooth, chiar il dadea exemplu cardanul de 1200 GS care nu este asa .Se pare ca sunt cardane si cardane sau mobre si mobre

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul e rigid. In afara de ceva sistem care preia socurile de la ambreiaj, in cutie (in lipsa arcurilor de pe placa de frictiune cum e la masina) si ceva guma in cardan (cardanu e din doua bucati, legatura dintre ele se face cu ceva guma dura, tare), nu prea ai mare lucru elastic intre vibrochen si roata spate.

 

La lant pe de alta parte, ai sute de o-ringuri care combinate, iti dau elasticitatea de care nu te poti bucura la cardan. De aia, si pentru ca, cardan. :)

O-ring-urile lantului? Ce treaba au ele cu fortele din lungul lantului? Credeam ca ele au doar rol de izolator. Nu ca ar face lantul mai "elastic".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ei...cum asa ?!

 

Cardanul BMW nu e bun de nimic :). E o gluma, nu sariti cu gura !

 

Acum, la modul serios....m-am dat cu cateva BMW-uri...si la toate am simtit acel " clanc" in transmisie. Care sa fie explicatia ??

 

Un amic ... dupa ce si-a luat K1600GT, mi-a cerut o parere legata de "clanc". Mi-am dat si eu cu parerea, am intrebat si pe altii mult mai cunoscatori in ale bavarezelor, inclusiv un bun amic, mecanic la "sursa" :)...etc

 

Concluzia : " a mai avut BMW ? - Nu !....Nici cardan ? - Nu !....spune-i sa stea relaxat ! :)"

 

La alt K1600GT am simtit la fel, in vreo 27 km, nu in parcare.

 

Restul....1150 sau 1200...GS, RT, R...etc cu care m-am mai dat ocazional, nu le mai pun la socoteala, aveau si ceva kilometri.

 

Care sa fie explicatia ?

 

Dar sincer acum, argumentat, relaxat....serios, fara certuri.

 

P.S. De exemplu, la Kawasaki GTR1400 nici poveste de "clanc"...si m-am dat cu vreo 2 buc, cu unul chiar mai des...nu e al meu, e " al casei" .

Toate explicatiile cu lux de amanunte sunt ceva mai sus. Sunt lucruri evidente care nu necesita decat minime cunostinte mecanice. Nu le mai reper ca orice argumentatie tehnica este rastalmacita de "specialistii" in bascalie si data in personal. Habarnismul e virtute pe forum, iar tupeul vine la pachet. Cateva exemple notorii mai sus. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acel clanc face diferenta in "disputa " lant vs cardan. Toate "minusurile" cardanului pleaca de acolo si nu pot fi imputate decat cardanelor care "clancane". De aici si dorinta de a diferentia solutiile tehnice adoptate de diversi producatori in incercarea de a apropia comportamentul motocicletei cu cardan de cele cu lant, in special in clasa enduro-turing, unde datorita cursei mari a suspensiei spate dezavanatajele sunt mai evidente.

Confirm si eu, intradevar clancul la LC este mult diminuat fata de generatia veche, probabil datorita noului ambreiaj in ulei.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzi acolo!O ringurile confera elasticitate lantului...Isuse!Habar nu are ce e ala lant si el da lectii despre cum e cu motocicleta.O ringul a evoluat sub diverse forme(sectiune transversala gen O.X.ZX.WX.etc))pentru a retine eficient lubrifiantul si a preveni uzura zalelor pe laterale si in zona de contact cu pinii.

Editat de transilvania72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea electrice, mobrele...ce transmisie finala folosesc?

eu am vazut una la sibiu la romaniax si era pe lant,nu se auzea nimic altceva din miscarea motocicletei decat lantul zornaind

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...