Sari la conținut

Lant, Sau Cardan?


Postări Recomandate

Defectiuni cardan : ,

Defectiuni lant .

Totul depinde si de modul de utilizare . Cardanul nu se va " intinde " ca lantul , orice ai face cu el si sunt sigur ca folosite in conditii decente cardanul are o durata de viata cu mult mai mare fata de lant . Raman in continuare adptul transmisiei pe lant :) .

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 142
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ce-mi place la lant este ca, dupa uzura, cu costuri rezonabile ai transmisia noua. La cardan, in caz de probleme, cu costuri uriase ai tot un cardan vechi. Cardanul insa nu prea se strica, exceptie facand BMW-urile, care pe bune sau din invidie, rautate sunt scoase in fata cu multe defecte in zona. Chiar sunt curios cate alte modele de cardane se gasesc pe net defecte, ca in viata reala nu am gasit.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi place la lant este ca, dupa uzura, cu costuri rezonabile ai transmisia noua. La cardan, in caz de probleme, cu costuri uriase ai tot un cardan vechi. Cardanul insa nu prea se strica, exceptie facand BMW-urile, care pe bune sau din invidie, rautate sunt scoase in fata cu multe defecte in zona. Chiar sunt curios cate alte modele de cardane se gasesc pe net defecte, ca in viata reala nu am gasit.

Este corecta observatia . Transmisiile pe cardan , defecte , se gasesc greu pe net si in marea majoritate sunt " aruncate " cele de GS la inaintare . Lantul va ramane optiunea ieftina , usor de intretinut si schimbat cu rezistenta mare la solicitari off road iar cardanul va ramane varianta scumpa , fara intretinere dar cu costuri mari de schimbat .

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In viata reala... asta insumand 45 de ani de motociclism dintre care 35 de jurnalism moto

adica dupa zeci si zeci de ani si sute si sute de mii de km "la pupitrul" a tot ceea ce inseamna

zile si nopti de viata moto in Romania si in lume,

experienta dobandita in sutele de teste, competitii si peripluri cu motocicletele pe lant si cu cardan

(fiind proprietarul nu numai a tot ceea ce inseamna BMW-uri seia R si K

dar si al remarcabilelor Suzuki 850 GT sau Yamaha XJ 900...

eu prefer cardanul.

 

Parerea mea !

 

moto.gif



Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai este si lantul de distributie (daca nu e pe pinioane, tije, curea) si lantul de la transmisia primara (daca nu e cu dry clutch).

Si ele se pot intinde. :)

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-882-0-92741700-1386761381_thumb.jpg

 

:)

 

... Gandeste-te si la un primar sau primara... si la o distributie... cu cardan !!! wink.gif

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wtf? cum draqu? :eek:

 

sa fie 'boala" aia cu cat mai usoara mobra? care duce la asa ceva?

neschimbat uleiul niste ani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cardanul insa nu prea se strica, exceptie facand BMW-urile, care pe bune sau din invidie, rautate sunt scoase in fata cu multe defecte in zona. Chiar sunt curios cate alte modele de cardane se gasesc pe net defecte, ca in viata reala nu am gasit.

Ia zi-ne Bogdane, cate cardane defecte ai vazut tu in "viata reala" (si lasa google in pace).

Sa nu-mi vii cu un simering sau un rulment uzat, ca rulmenti cedeaza destule si la rotile angrenate de lant.

Indica-ne un cardan, cruce, monobrat etc. rupt.

 

Poate ca eu am un bulan exagerat si d-aia nu am avut probleme pe parcursul a 150.000 km parcursi cu 3 BMW-uri (dintre care ultimul are 80.000 km la bord), insa cunosc personal cel putin 15 posesori de BMW-uri cu cardan si n-am auzit de "cardane defecte".

Repet, nu ma lua cu un simering care transpira sau alte banalitati din astea.

 

Pentru touring-enduro cardanul il consider mai potrivit, insa pentru enduro adevarat sau alte genuri sportive, evident lantul este optiunea potrivita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wtf? cum draqu? :eek:

 

sa fie 'boala" aia cu cat mai usoara mobra? care duce la asa ceva?

neschimbat uleiul niste ani?

Este posibil sa fie vorba de neglijenta in intretinerea subansamblului . Dar aceasi neglijenta are efecte similare si la lant si la curea . Mi-ar fi placut sa vad care ar fi fost succesul Africanei daca ar fi avut distributie pe pinioane si transmisie cardanica !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este posibil sa fie vorba de neglijenta in intretinerea subansamblului . Dar aceasi neglijenta are efecte similare si la lant si la curea . Mi-ar fi placut sa vad care ar fi fost succesul Africanei daca ar fi avut distributie pe pinioane si transmisie cardanica !

in mod evident un lant rupt se "rezolva" mai repede si mai ieftin...

dar cardanu' se duce mai greu...

 

depinde la ce folosesti jucaria.

 

eu unu sunt gigantic de fericit ca nu mai stiu ce e aia spalat si uns lant...

schimb uleiul de 2 ori pe an in grup si dau cu vasilica cu pensula iarna pe ici pe colo...

dar si daca se duce ceva... am rupt cuiu la cat o sa coste.

desi daca as calcula cat costa sigur kitul de lant fata de o posibila defectiune la cardan... nu stiu ce sa zic...

 

gusturi personale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru touring-enduro cardanul il consider mai potrivit, insa pentru enduro adevarat sau alte genuri sportive, evident lantul este optiunea potrivita.

 

Mi-ar fi placut sa vad care ar fi fost succesul Africanei daca ar fi avut distributie pe pinioane si transmisie cardanica !

 

:10: :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultimul reparat acum multi ani, foarte multi, era de Simson. Acum intreb prietenii sau cunostinte intamplatoare cu motoare mai noi sau foarte vechi care e faza cu cardanul. Pana acum nu s-a plans nimeni, practic este indistructibil, cu mult peste 100000 fara probleme, dar non BMW. Acum o fi cu suparare sau nu, cam toti cunoscutii cu BMW la un moment dat au probleme pe spate, incepand de la cca 5000 km motor aproape nou si pe la 50-60000, mai mult ca sigur. In principiu rulmenti sau/si grup. Si revenind la net nu am gasit cardane rupte la alte motoare decat BMW relativ noi. De asta am si intrebat.

 

Ia zi-ne Bogdane, cate cardane defecte ai vazut tu in "viata reala" (si lasa google in pace).

Sa nu-mi vii cu un simering sau un rulment uzat, ca rulmenti cedeaza destule si la rotile angrenate de lant.

Indica-ne un cardan, cruce, monobrat etc. rupt.

 

Poate ca eu am un bulan exagerat si d-aia nu am avut probleme pe parcursul a 150.000 km parcursi cu 3 BMW-uri (dintre care ultimul are 80.000 km la bord), insa cunosc personal cel putin 15 posesori de BMW-uri cu cardan si n-am auzit de "cardane defecte".

Repet, nu ma lua cu un simering care transpira sau alte banalitati din astea.

 

Pentru touring-enduro cardanul il consider mai potrivit, insa pentru enduro adevarat sau alte genuri sportive, evident lantul este optiunea potrivita.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Poate ca eu am un bulan exagerat si d-aia nu am avut probleme pe parcursul a 150.000 km parcursi

cu 3 BMW-uri (dintre care ultimul are 80.000 km la bord),

insa cunosc personal cel putin 15 posesori de BMW-uri cu cardan si n-am auzit de "cardane defecte".

 

Da' batman: Batman, Batman!!! :)

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama de Ziua Bagarii in seama!

Comparam mere cu pere fara un punct de referinta!

Lantul, cardanul, rotile dintate si alte angrenaje sunt o multitudine de optiuni pentru a duce/transforma miscarea.

Dupa multe studii si incercari cam fiecare e recomandata intr-o anume zona, cf. specificatiilor cerute acolo, si ironia sortii...sunt o mie de varinate functie de buget , eficienta , costuri de productie/intretinere samd.

De cand vreau sa lungesc lantul la Transalpul meu cu bascula si studiez efectul asta asupra lantului ma ingrozesc de ce am gasit pe net cu privire la lanturi rupte samd

pe de alta parte, scroluind si pe topicurile cu cardan va d ca dinc and in cand apare unul de-si da cu tesla in OOO cu factura de reparatie la cardan sau te miri ce complicaciune are si nu-i da de cap

DPVM la Motociclete Cross,enduro lantul este optiunea ideala dpv al costului/greutatii/simplitatii in functionare

La Motocicletele Touring cardanul mi se pare o varianta mai buna decat lantul deoarece perioade lungi de timp nu are nevoie de intretinere, motoarele sunt relativ mari si ofera un cuplu monstru (sunt lanturi si pt astea ) iar cardanul il gestioneaza mai bine

La motocicletele sport unde conteaza de asemenea fiecare gram vad lantul ca singura optiune momentan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In viata reala... asta insumand 45 de ani de motociclism dintre care 35 de jurnalism moto

adica dupa zeci si zeci de ani si sute si sute de mii de km "la pupitrul" a tot ceea ce inseamna

zile si nopti de viata moto in Romania si in lume,

experienta dobandita in sutele de teste, competitii si peripluri cu motocicletele pe lant si cu cardan

(fiind proprietarul nu numai a tot ceea ce inseamna BMW-uri seia R si K

dar si al remarcabilelor Suzuki 850 GT sau Yamaha XJ 900...

eu prefer cardanul.

 

Parerea mea !

 

moto.gif

 

pai ce faceti domnu' Dan?

ne aruncati un filmulet dasta paciulea, in care fac baietii aia de toate cu mobra (cel putin nenea ala trecut de prima tinerete, m-a dat pe spate cum merge in enduro) si ne lasati fara subecte de barfa? si cine naiba mai e si troy corser ala? ce se pricepe ala la motociclete?

pai ce stiuca mea domne'!. si nici nu s-a rupt cardanu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceste filmulete nu sunt deloc relevante . 10 min de tavaleala nu cred sa rupa cardanul si nici nu-mi demonstreaza cat de fiabil este motorul . Poate au folosit 2 motociclete doar ptr o filmare sau poate la final au casat mobra . Sa ne povesteasca posesorii despre cat de fiabile sunt , posesorii care au km facuti cu cardan :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sa scrie doar aia care le-au rupt. eventual sa zica si daca a fost exploatarea corespunzatoare.

si dupa aia vedem ce si cum. dar ma indoiesc ca o sa apara vreunul care sa recunoasca ca a mers fara ulei sau cu rulmetul praf, sau montat necorespunzator. toti or sa zica ca a fost impecabila. producatorul e de vina.

mie oricum mi se rupe........cardanul. :)

 

 

PS - adevarat ca am facut remarca la filmulet unde nu trebuie. vroiam de fapt pe topicul unde se spune ca 1200gs-ul nu stie dastea.

Editat de COObra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... pentru cine nu are ce face e lectura hazlie.

:D

 

... si cine naiba mai e si troy corser ala?...

Sper ca glumesti... of course!

Oricare motociclist roman se mandreste cu Troia Cursierul...

 

soleilsourire.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu in seama pe aici cu o parere.

am vazut la multe mobre, foarte multe japoneze, cardan. si cred ca merge foarte bine. mai ales pe cruisere si touring.

nu degeaba toti producatorii au asa ceva, si aceasi producatori pe zona de enduro si speed au lant.

n-are rost sa ne dam noi mai despteti ca ei. ca noi conducem ce au proiectat ei, iar pe domeniul asta cred ca se stiu mai bine ca noi.

 

dar, intotdeauna mai pot si probleme. de proiectare sau alt tip.

 

eu unul am pe lant, folosesc la enduro foarte mult motoru, si nu stiu daca l-am uns de cateva ori lantul de cand il am. si se pare ca tot merge. ungatorul l-am dat jos la inceput ca m-i se pare o prostie (parerea mea pe experienta mea). multe zorzoane pe motor care nu fac nimic. la capitolul asta se vorbeste mult despre nimic.

 

la cardan, alta e problema ( la fel, parerea mea). mai nou au aparut modele care folosesc monobrat spate. adica cardanul are si rol de transmisie putere la roata spate si rol se substructura sustinere grup spate. un fel de 2 in 1. aici cred ca e problema mare. daia apar pe net tot felul de poze cu cardane rupte. si toate astea pentru a reduce greutatea si a fi trendy, adica sa se dea roata jos din prezoane ca la masina. culmea ca la general sunt cam tot acolo de grele, dar cu problemele de rupere. si cam toate care le-am vazut rupte pe poze erau motoare de enduro touring sa zicem. de ex pe gs, nu prea am vazut rt, ca pe sosea ma gandesc ca rezista, desi e acelasi cardan.

 

anul acesta am facut concediu 2 saptamani in alpi cu un 1100 gs. nu mi-a placut deloc cardanul. nu m-am obisnuit cu el. tot la motorul meu ma gandeam. da asta nu inseamna ca la batranete nu vreau un Goldwing pe cardan. poate ca asta si e ideea: lant la tinerete si cardan la batranete :)

 

in rest numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai nou au aparut modele care folosesc monobrat spate. adica cardanul are si rol de transmisie putere la roata spate si rol se substructura sustinere grup spate. un fel de 2 in 1.

 

o mica observatie ca "mai nou" inseamna 30+ de ani…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...