Sari la conținut

Papă Bateria...


Postări Recomandate

Am cumparat bateria noua, pornea la sfert de cheie... Am plecat in concediu si de el m-am bucurat de el vreo doua zile. Apoi am inceput sa imping.. Si sa imping.. Si sa imping :cheers: (Porneste relativ repede din a doua, dar daca vreiam antrenament cardio imi luam bicicleta)

 

Martoaga e un GSX 400 E din 83. BAterie de 12 V, 12 A. Ce am observat eu: masurata fara contactul pus, tensiunea pe borne arata „normal” - de vre-o 12, 5 volti (inainte de testul asta am incarcat bateria). Atunci cand pun contactul mi se lasa cu un volt, ajungand pe la 11 si ceva. Chiar Âşi cu 11 volti motoreta porneÂşte uÂşor la apăasarea pe buton. Tensiunea ramane la 11 si ceva si daca tin motorul la relanti (circa 1000 de turatii) imi imi scade treptat (cam cu 0,1 V la cateva secunde, in medie). Daca l las la relanti, in 20 de minute tensiunea poate sa ajunga si la 9 volti. Daca accelerez -sa zicem pana la 4-5.000 de ture- tensiunea creÂşte destul de brusc cu 1,5 volti.

 

Ce am mai observat:

Daca pornesc motorul si scot borna, sta pornit doar daca accelerez. La relanti... moare.

Daca pornesc farul imi mai scade tensiunea cu 1 V, iar semnalizarile tot 1V.

Am masurat si curentul si am observat ca daca accelerez imi baga-n baterie cam 0,5 amperi. Daca accelerez mai tare -cam peste 4000 de turatii - scade incarcarea pana nu mai baga deloc curent in baterie.

Cand e bateria slaba, cu farul pornit, daca accelerez brusc creste cu greu turatia(nu are un raspuns imediat).

 

In concluzie:

Daca plec cu bateria incarcata la drum lung, in trei ore se descarca pana la 7-8 volti. Daca mai aprind si farurile, cel mai probabil imi rezistă vre-o doua ore. In final, daca tin farurile pornite, risc sa-mi moara motorul la turatii mici. Ce fain e, mai ales când esti in mijlocul intersectiei...

Am dus -o la un mester. Ăsta cica mi a gasit contactul de la masă mai ruginit Âşi mandru de el a „clasat” dosarul, spunând că mobra merge brici. A mers, ce-i drept, pana am plecat de la atelier. Fiind noapte am pornint farul si dupa două intersectii in care motorul s-a oprit din mers, m am hotarat ca e timpul sa ne continuam plimbarea pe jos..., ea la bratul meu. Mama ei de motoreta!!!

 

Si pentru ca nici n-a avut ce manca dintr-o baterie, la salariul urmator ma pregatesc sa -i iau alta. Vreau pana atunci sa rezolv buba. Daca-Âş Âşti Âşi care-i aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si tu releul de incarcare.La ala te-ai uitat?Asta in primul rand, apoi verifica si alternatorul.Daca iti cumperi baterie la fiecare salariu, mai bine cumpara-ti o bicicleta.

Mosul ala la care te-ai dus, ce repara?Masini de tocat, frigidere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta un electrician bun si pasionat pt ca nu cred ca ai o schema a instalatiei,la tine nu incarca deloc,o sa cumperi la baterii :cheers: ,posibil sa fie releul de incarcare prajit(nu mai scoate borna in timp ce merge motorul in viata ta :banana: ).

Ai un model mai vechi de moto,electricianul tre sa-ti verifice instalatia incepand cu alternatorul si posibil sa-ti poata adapta un regulator de auto daca e nevoie.Trebuie verificata si restul instalatiei pt ca daca undeva exista un scurt-circuit,la far sa zicem,cand vei aprinde lumina adio incarcare.

 

PS:cauta si monteaza pe moto undeva un indicator cu leduri(gasesti la mag.auto)care iti arata daca incarca sau nu pt ca daca descarci bateria sub 10V si nu o incarci imediat cu max 10 % din capacitate se sulfateaza,e buna de aruncat.

 

post-15897-1220329014_thumb.jpgpost-15897-1220329036_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS:cauta si monteaza pe moto undeva un indicator cu leduri(gasesti la mag.auto)care iti arata daca incarca sau nu

 

Este foarte buna ideea, am pe masina.Daca te pricepi la electrica, il poti face tu, este simplu.Chiar o sa ma apuc sa fac cateva pentru nevoiasi. :cheers:

Editat de Dixi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte buna ideea, am pe masina.Daca te pricepi la electrica, il poti face tu, este simplu.Chiar o sa ma apuc sa fac cateva pentru nevoiasi. :cheers:

 

 

Da schema si o sa ne facem si noi, nu poate fii nush cat de greu, nu? :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da schema si o sa ne facem si noi, nu poate fii nush cat de greu, nu? :cheers:

 

Nu este greu deloc, uite:

 

Scuze ca le-am incurcat de le-au luat draci, sunt obosit.

A doua poze este un indicator gata facut din magazin, pretul lui fiind 1mil...deci mai bine home-made.Daca vrei am si o schema pentru indicator cu afisaj.

post-14815-1220340439_thumb.jpg

post-14815-1220340456_thumb.jpg

post-14815-1220340608_thumb.jpg

post-14815-1220340732_thumb.jpg

post-14815-1220340824_thumb.jpg

post-14815-1220341331_thumb.jpg

Editat de Dixi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cumparat bateria noua, pornea la sfert de cheie... Am plecat in concediu si de el m-am bucurat de el vreo doua zile. Apoi am inceput sa imping.. Si sa imping.. Si sa imping :cheers: (Porneste relativ repede din a doua, dar daca vreiam antrenament cardio imi luam bicicleta)

 

Martoaga e un GSX 400 E din 83. BAterie de 12 V, 12 A. Ce am observat eu: masurata fara contactul pus, tensiunea pe borne arata „normal” - de vre-o 12, 5 volti (inainte de testul asta am incarcat bateria). Atunci cand pun contactul mi se lasa cu un volt, ajungand pe la 11 si ceva. Chiar Âşi cu 11 volti motoreta porneÂşte uÂşor la apăasarea pe buton. Tensiunea ramane la 11 si ceva si daca tin motorul la relanti (circa 1000 de turatii) imi imi scade treptat (cam cu 0,1 V la cateva secunde, in medie). Daca l las la relanti, in 20 de minute tensiunea poate sa ajunga si la 9 volti. Daca accelerez -sa zicem pana la 4-5.000 de ture- tensiunea creÂşte destul de brusc cu 1,5 volti.

 

Ce am mai observat:

Daca pornesc motorul si scot borna, sta pornit doar daca accelerez. La relanti... moare.

Daca pornesc farul imi mai scade tensiunea cu 1 V, iar semnalizarile tot 1V.

Am masurat si curentul si am observat ca daca accelerez imi baga-n baterie cam 0,5 amperi. Daca accelerez mai tare -cam peste 4000 de turatii - scade incarcarea pana nu mai baga deloc curent in baterie.

Cand e bateria slaba, cu farul pornit, daca accelerez brusc creste cu greu turatia(nu are un raspuns imediat).

 

In concluzie:

Daca plec cu bateria incarcata la drum lung, in trei ore se descarca pana la 7-8 volti. Daca mai aprind si farurile, cel mai probabil imi rezistă vre-o doua ore. In final, daca tin farurile pornite, risc sa-mi moara motorul la turatii mici. Ce fain e, mai ales când esti in mijlocul intersectiei...

Am dus -o la un mester. Ăsta cica mi a gasit contactul de la masă mai ruginit Âşi mandru de el a „clasat” dosarul, spunând că mobra merge brici. A mers, ce-i drept, pana am plecat de la atelier. Fiind noapte am pornint farul si dupa două intersectii in care motorul s-a oprit din mers, m am hotarat ca e timpul sa ne continuam plimbarea pe jos..., ea la bratul meu. Mama ei de motoreta!!!

 

Si pentru ca nici n-a avut ce manca dintr-o baterie, la salariul urmator ma pregatesc sa -i iau alta. Vreau pana atunci sa rezolv buba. Daca-Âş Âşti Âşi care-i aia...

motorul pornit de ceva timp,farul aprins.se tureaza la 5000 si se masoara atunci tensiunea la borne.tre sa arate aprox 15.5.daca nu arata atat nu incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa arate aprox 15.5.daca nu arata atat nu incarca.

14,5V trebuie sa fie!

 

Sa nu mai scoti niciodata bornele de pe baterie dupa ce pornesti motorul. Nu stiu cum e la motorul tau, insa la astea mai noi prajesti CDI'ul daca faci asta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nush daca are vre-o relevanta, dar motorul nu are alternator, ci magnetou. Daca releul este ars as putea sa-i montez un releu de Dacie, sau ceva de genu asta?

nu, in nici un caz nu poti!

fa urmatoarele verificari:

scoate mufa de la generator din releu.

trebuie sa fie in ea 3 fire galbene care vin de la alternator.

las-o in aer si porneste motorul. cu grija, iei un aparat de masura, in dai pe scara 100-200V curent alternativ si, cu motorul pornit masori tensiunea intre fiecare 2 fire galbene din celel 3. daca treburile sunt ok, trebuie sa ai undeva intre 20 si vreo 70V, in functie de turatie (turatie mai mare, tensiune mai mare). daca ai mai putin, opreste motorul si masoara cu acelasi aparat de masura, dat pe scara ohmi de aceasta data, ce rezistenta ai intre fiecare 2 fire galbene din cele 3. trebuie sa ai o rezistenta foarte mica, 1ohm, 2 ohmi, cam pe acolo, poate si sub un ohm.

daca ai rezistenta infinita sau mult mai mare, de oridinul a zeci sau sute de ohmi, nu e bine. si, in final, iei fiecare fir galben din cele 3 si masori ce rezistenta are fata de masa. daca oricare din ele prezinta o rezistenta fata de masa, poti arunca alternatorul.

glumeam.....daca e prajit, ia legatura cu userul @dixi si ti-l rebobineaza el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DACIA are alternator ,a ta nu are asa ceva

:cheers: si ala de pe mobra lui cum crezi ca se cheama?

tot alternator e si ala, a zis el gresit magnetou, dar e alternator cu excitatia produsa de magneti permanenti, nu este electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14,5V trebuie sa fie!

 

Sa nu mai scoti niciodata bornele de pe baterie dupa ce pornesti motorul. Nu stiu cum e la motorul tau, insa la astea mai noi prajesti CDI'ul daca faci asta..

daca dupa ce l-ai tinut pornit pana s-a incalzit si il ti turat la 5000.poate arata si 15.de fapt la 15.5 intrerupe releul.asa e la honda mea.bine astea sunt date care nu pot fi masurate chiar exact sunt influentatte si de starea bateriei si de cat de profi e aparatul de masura.important sa fie intre intre 14 si 15.5.daca e mai mic problema e la incarcare daca mai mare la releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca dupa ce l-ai tinut pornit pana s-a incalzit si il ti turat la 5000.poate arata si 15.de fapt la 15.5 intrerupe releul.asa e la honda mea.bine astea sunt date care nu pot fi masurate chiar exact sunt influentatte si de starea bateriei si de cat de profi e aparatul de masura.important sa fie intre intre 14 si 15.5.daca e mai mic problema e la incarcare daca mai mare la releu.

13,7V - 14,4V PUNCT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, am si eu o problema asemanatoare cu un k1 600.....

 

am fost la service si au zis ca e bateria... au mai stat un pic, au mai masurat si au zis ca e releul de incarcare... m-am uitat in manualul de service, am masurat releul si paree ok. contactele corodate le-am curatat si l-am pus la loc.

din ce am mai citit eu din manualul ala (nu ca sunt eu vreun specialist) am scos cablul de pe minus si am masurat curentul intre si borna. in manual scrie ca trebuie sa fie pana in 3mA, la mine sare mult de 250mA... dupa manual asta ar insemna current leaks... ?!?!

 

de o saptamana am mai mers cu ea impinsa, dar nu prea e treaba asa... mai ales ca mai moare la stop sau daca aprind farul....

 

concret m-ar interesa daca stie cineva o persoana competenta care sa se uite cum trebuie si care chiar sa se priceapa... nu de alta, dar parca nu prea imi vine sa iau baterie sau releu sau mai stiu eu ce piesa si sa nu rezolv nimic... :D

Editat de metoxil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masurarea curentului nu are absolut nici o relevanta. Masoara tensiunea pe baterie cu motorul pornit cu/fara consumatori (lumini). Daca valoarea masurata este mai mica decat 13,7 - 14,4V inseamna ca nu incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, am si eu o problema asemanatoare cu un k1 600.....

 

am fost la service si au zis ca e bateria... au mai stat un pic, au mai masurat si au zis ca e releul de incarcare... m-am uitat in manualul de service, am masurat releul si paree ok. contactele corodate le-am curatat si l-am pus la loc.

din ce am mai citit eu din manualul ala (nu ca sunt eu vreun specialist) am scos cablul de pe minus si am masurat curentul intre si borna. in manual scrie ca trebuie sa fie pana in 3mA, la mine sare mult de 250mA... dupa manual asta ar insemna current leaks... ?!?!

 

de o saptamana am mai mers cu ea impinsa, dar nu prea e treaba asa... mai ales ca mai moare la stop sau daca aprind farul....

 

concret m-ar interesa daca stie cineva o persoana competenta care sa se uite cum trebuie si care chiar sa se priceapa... nu de alta, dar parca nu prea imi vine sa iau baterie sau releu sau mai stiu eu ce piesa si sa nu rezolv nimic... :D

contacteaza-ma si te rezolv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

tot suzuki in genu asta am zi eu si la mine e alta minune... nu ma vait k n-am curent.. ci k imi baga prea mult.. am 2 baterii terminate la activ....

 

aveti vreo sugestei cum as putea remedia problema? de bagat imi baga undeva la 25 de volti. .acu nush la ce turatie k nu arata bine turometru....:rolleyes: oricum.. imi baga foarte mult in baterie...

 

as putea face un montaj ceva sa imi reduca tensiunea scoasa de releu ? din 25 sa o scada la 15... eventual...

 

pls sugestii k ma doare sufletu sa dau 100 si ceva d euro p un releu.... adik i-as da macar sa stiu k merge..... dar nu-mi permit...momentan....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...