Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

ÂŞi cât de convins erai tu înainte să vorbim Âşi să te dai pe Ural că e greoaaaaie, că e maaaare, că nu-i buuuună :P!

 

Aiurea! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

...cînd prind pe vreunu' cu o nipră, îl bat apoi FUG !!! cu ea .. :D mai vin a doua zi înapoi.....

Am un coleg care are o vorba ...cand bea un sprit ''baa daca ai necaz pe cineva lasa-io la poarta!''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

AÂşa... mă bîntuie neÂşte întrebări:

1. Diferența dintre Ural Âşi Dnepr se poate face simplu după telescoapele spate? (Ural are telescoape mai scurte Âşi prinse mai jos, Dnepr mai lungi Âşi prinse mai sus?)

2. Vreun model de Dnepr - MT9 de preferință - are cutie cu marche-ariere ?

3. Din cunoÂştințele mele de mecanică înțeleg că acest motor boxer are 2 supape în chiulasă comandate prin: culbutori Âşi niÂşte tacheți care trec prin "tunelurile" alea superioare care sunt la vedere. Axul cu came e comandat prin pinion am înțeles (sănătos Âşi "veÂşnic"). Dar, privind traseul admisiei, văd cele 2 carburatoare Âşi un filtru unic. IDeea este: nu se poate monta un SINGUR carburator vertical în loc(aÂş)ul filtrului de aer? Capacitate asemănătoare. Mă duce gîndul la carburatorul de Oltcit Special, gîndit pt. capacitate de 650 cmc, cu plutitor Âşi pompă de Âşpriț.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

culbutori Âşi niÂşte tacheți care trec prin "tunelurile" alea superioare care sunt la vedere.

In tuneluri (de la cama/tachet la culbutor) sunt niste tije impingatoare. Cel putin asa e la Simson.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, raspund pricipial:

- se poate cu un singur carburator, avantajul fiind costul redus(un singur carburator), reglajul carburatiei unic pe ambii cilindrii; dezavantaje multe, pierdere performante, creste consumul, raspuns intarziat la accelerare, omogenizare proasta amestec, etc...

- incercari au fost(cauzate doar de pret), au mers dar s-a renuntat rapid la ele, nemultumirea motociclistului este mult prea mare. Iarna carburatorul rece este un dezastru(jivajul)...

- toate motoarele cu performanta au carburator pe fiecare cilindru, chiar daca au cilindrii in linie iar alimentarea lor nu necesita o galerie sofisticata, nu enumar avantajele fiind prea multe... Sincronizarea mai multor carburatoare nu este o problema, apoi sunt aparate ce te ajuta sa o faci optim si rapid.

 

PS si sitemele electronice au renuntat la monopunct de multa vreme, sa trecut la multipnct din aceleasi motive... citeste despre arderea in motor, carburatie si ai sa intelegi mai bine.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sau e valabil numai pt motoarele cu supape laterale ?

in '36 erau dotate cu 2 carburi. In '39 le-au dotat cu unul singur, nu stiu precis cauza, doar banuiesc ca din motive financiare(productia de razboi), interschimbabilitate vitala in timp de razboi, schimbi si pleci mai departe, nu stai sa cauti pe stanga sau pe dreapta, etc ..apoi nu toti soldatii stiau mecanica bine, si nu interesa pe nimeni performanta ci simplitatea si fiabilitatea!

==========

apoi nu are legatura cu pozitia supapelor, functional se poate in ambele situatii dar performantele sunt diferite... chiar am specificat "PRINCIPIAL"

vezi foto varianta militara din '39 si cartea tehnica din '36 al lui R12

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AÂşa... mă bîntuie neÂşte întrebări:

1. Diferența dintre Ural Âşi Dnepr se poate face simplu după telescoapele spate? (Ural are telescoape mai scurte Âşi prinse mai jos, Dnepr mai lungi Âşi prinse mai sus?)

2. Vreun model de Dnepr - MT9 de preferință - are cutie cu marche-ariere ?

3. Din cunoÂştințele mele de mecanică înțeleg că acest motor boxer are 2 supape în chiulasă comandate prin: culbutori Âşi niÂşte tacheți care trec prin "tunelurile" alea superioare care sunt la vedere. Axul cu came e comandat prin pinion am înțeles (sănătos Âşi "veÂşnic"). Dar, privind traseul admisiei, văd cele 2 carburatoare Âşi un filtru unic. IDeea este: nu se poate monta un SINGUR carburator vertical în loc(aÂş)ul filtrului de aer? Capacitate asemănătoare. Mă duce gîndul la carburatorul de Oltcit Special, gîndit pt. capacitate de 650 cmc, cu plutitor Âşi pompă de Âşpriț.

 

Ce faci cu carburatorul vertical cind te ridici pe-o roata?nu devine orizontal. Parerea mea e ca trebe sa mai studiezi singur, apoi sa iesi cu intrebarile, ca altfel iti iei castane si te descurajezi. Citeste macar cartile tehnice ale uralului si niprei.Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce faci cu carburatorul vertical cind te ridici pe-o roata?nu devine orizontal. Parerea mea e ca trebe sa mai studiezi singur, apoi sa iesi cu intrebarile, ca altfel iti iei castane si te descurajezi. Citeste macar cartile tehnice ale uralului si niprei.Bafta.

 

Hei, omule, tot timpul ma amuzi cu interventiile tale! Nipru pe o roata! :lol:

Cum mai esti? Mi-a prins zapada Niprul neacoperit! Pe la 11.00 ma duc sa-l curat si sa-l acopar! Am asteptat de la dany un dopulet din ala de cauciuc ca sa pun la vizorul de la volanta si am zis ca il acopar dupa aia! Si asa a ramas! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate asa este, vanzatorul face pretul... la mine este invers, un caz atipic(daca nu poti vinde un motor intreg - in stare foarte buna, atunci incerci pe bucati).

Nu imi vine sa cred ce citesc :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Cristi, si eu am intampinat problema asta. Eram tentat sa bucatesc nipra numai sa o vand dar, nu e vremea de vanzare inca. Ai rabdare pana in mai-iunie si atunci sigur o dai. E pacat la cata munca si bani ai investit in motocicleta, sa o dezmembrezi. Cadrul se va da primul, apoi furca, probabil cutia si pe urma te vei chinuii sa dai restul. Vei face compromisuri si o sa dai bucatile mai ieftin numai sa scapi de ele si e pacat... Parerea mea, tu faci cum crezi ca e mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate asa este, vanzatorul face pretul... la mine este invers, un caz atipic(daca nu poti vinde un motor intreg - in stare foarte buna, atunci incerci pe bucati).

 

Salut Cristi 57! Daca o dezmembrezi, desi nu doresc asa ceva, alternatorul de Tico cu adaptare si porbagajul sunt ale mele! OK?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Întrebare:

Din ce am văzut, Chiulasele de Nipru conțin Âşi supapele, acestea fiind comandate prin tije împingătoare Âşi culbutori?

 

(ăsta ar fi unul din lucrurile care o diferențiază de Ural)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde la ce model de Ural/Nipru te referi. Uralul M72 este motor "side-valve", adică are valvele în cilindru, în lateral faţă de piston. Chiulasa acestui motor nu este decât capacul care definitivează camera de ardere, ca la doi timpi. La fel şi pentru Niprul M72, K750 şi probabil or mai fi şi altele de care eu nu am habar. De remarcat forma interioară a chiulaselor de mai jos (locaşuri pentru două valve şi piston):

 

 

002.759.jpg

 

Cât despre motoarele OHV (overhead valve, cu valvele deasupra cilindrului/pistonului) ale Uralelor şi Niprelor mai recente (cum este Niprul meu şi Uralul pe care te-ai dat şi tu, al lui Ovidiu), axa cu "scame" din blocul motor împinge două perechi de câte două tije împingătoare, respectiv o pereche pentru supapele cilindrului drept şi alta pentru frate-său. Atât chiulasa de Nipru OHV (cum este acel MT-11 pe care ai pus tu ochii) cât şi cea de Ural OHV au supapele/arcurile/culbutorii ca părţi componente. Peste chiulasă mai vine un capac strâns cu un singur şurub central. În poza următoare se vede un pic dintr-un arc de supapă, ansamblul fiind montat în chiulasă.

 

 

18%20head.jpg

 

Diferenţele sunt, în mare parte, de aspect general şi de materiale. De pildă, tijele împingătoare de Nipru sunt din aluminiu, pe câtă vreme cele de Ural sunt din oţel.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...