Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

:)

Mesaj completat

astai buna! saracu piston cite o indurat!of istenem!

Mesaj completat

care modalitate e mai buna de masurat!

masurat din capul pistonului sau din marginea fustei in bolt?

...in planul in care intersecteaza orificiile boltului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alternatorul produce curent alternativ, diodele formează o punte redresoare, adică îl transformă în curent continuu... clasa a VIII-a, parcă...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ci la cele puse in schema de mai sus (cele in plus)...

Logica sefu', logica!

Releul de "dacia"(ca despre el era v-ba), este alimentat(in B+) printr-un bec de 3W, bec de control care se aprinde. Cand alternatorul produce curent acest bec se v-a singe, fiind alimentat in acel moment cu 2 "plusuri". B+ poti sa-l alimentezi si de la +15, dar nu vei mai avea "martorul" de incarcare.

Asa-i ca-i simplu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci a-ti dat-o din" fanta in cola"

;)

din coincidenta conicitatea=uzura=>pierderea compresiei

treaba asta o stiam pe la 9-10 ani cand schimam segmentii la metrom :agree:

 

MISTER,FASCINATIE,MIT,PERSEVERENTA,TEHNOLOGIE UITATA DE SECOLE!!!???

P.S.

FIARE VECHI

Editat de boaska
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci a-ti dat-o din" fanta in cola"

;)

din coincidenta conicitatea=uzura=>pierderea compresiei

treaba asta o stiam pe la 9-10 ani cand schimam segmentii la metrom :D

 

MISTER,FASCINATIE,MIT,PERSEVERENTA,TEHNOLOGIE UITATA DE SECOLE!!!???

P.S.

FIARE VECHI

din coincidenta ma voi face ca explic pe intelesul dumitale! :P

Drobu a avut iar dreptate!

excentricitatea boltului in piston!

ea e ceea care a futut meciul :agree:

tovarasul ukrainiean (melancolic dupa o sticla de vodca) a confundat stinga cu dreapta, bietul de el a stantat sageata exact invers, e vorba de sageata de montaj, ceea care iti indica cum sa montezi pistonul in biela!

din nestiinta mea(trebuia masurat excentricitatea) increzator si sigur am mers pe mana lui, si am patit-o!

saracu piston a indurat multe, bine ca nu s-a rupt nimic.

ATASEZ IAMGINI sa se poata vedea ce frumoasa uzura si-a facut pe diagonala pistonul.

 

ce ma sfatuiti?

mi-au ramas pistoanele originale care sunt in stare buna(cele originale montate din fabrica) in cazul asta as schimba doar cilindri, sau sa repar cilindri pentru cota urmatoare si sa montez pistoane cota 2.

 

Mesaj completat

si de aia nu mergea releul de dacie !?!?!? :laugh: ca nu aveai martor la bord?

si eu care credeam ca e problema pe incarcare cu releul ala ,nicidecum ca e problema cu martorul la bord

In cazul asta nu fac mare branza diodele

Mesaj completat

CE DIMENSIUNE AU RULMENTII DIN CUTIE SI CEI DIN MOTOR

AM UN PRIETEN CARE vrea sa i cumpere inainte sa demonteze motorul

 

Care ati pus alte pistoane si de la ce se potrivesc ?

chiar asa! care ati montat alte pistoane, care postrivesc pe lepra?

post-9005-1273550620_thumb.jpg

post-9005-1273550642_thumb.jpg

post-9005-1273550672_thumb.jpg

post-9005-1273550698_thumb.jpg

post-9005-1273550731_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...In cazul asta nu fac mare branza diodele...

Asa-i, diodele nu fac branza, poate doar laptele...

In schimb diodele dau tensiunea de teferinta regulatorului, fara erorile din instalatia ce alimenteaza diversi consumatori(variatii de tensiune cand aprinzi farul, etc). La tine merge si fara bec de control(martorul incarcarii), nu conteaza cat incarca alternatorul, de unde-si ia referinta, daca fierbe sau nu bateria, merge si asa, asta conteaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa-i, diodele nu fac branza, poate doar laptele...

In schimb diodele dau tensiunea de teferinta regulatorului, fara erorile din instalatia ce alimenteaza diversi consumatori(variatii de tensiune cand aprinzi farul, etc). La tine merge si fara bec de control(martorul incarcarii), nu conteaza cat incarca alternatorul, de unde-si ia referinta, daca fierbe sau nu bateria, merge si asa, asta conteaza!

daca ii pui jaboneze , diodele nu mai conteaza! ;)

...la Pegaso sunt protejate, sub rezervor...nu ajung balegile imprastiate de roata din fata, ....nu ajunge nici noroiul , apa, potarnicile...Si LaPegaso mai au si un filtru de aer mai de doamneajuta...

Parerea mea!

...un K68 e 1.2 milioane si merge cam in orice conditii( mai ales iarna, si bine impanat cu jeg..) iar o membrana la vacuumatice e 100-200 de euro...etc

...merge oricum...cu flacari , cu vacuumatice , cu leduri de harleu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am montat pe dnepra carburi de aprilia pegaso .

merge super bine ,sta la relanti super ok trage super bine ,consumul pare sa fie cam acelasi , porniri la rece la prima sau a doua pedala

pt cei interesati am sa revin zilele astea cu poze (nu i motorul meu deci nu pot face repede poze)

In flansa sau dat gauri pt sincrotestere care sa obtureaza cu suruburi M6(PAR SA MEARGA CAM CU ACELEASI SETARI CA PT MOTORUL DE PEGASO)

 

sau facut flanse intermediare intre cilindru si galeria de admisie (cea originala a carbului de pegaso ),filtre sport pe galerii intermediare , cabluri acceleratie separate

eu doar am facut adaptarea carburilor . Bujiile ard perfect

Problema este ca de ceva timp tot apar nise batai in zona cilindru chiuloasa(cam pare sa se mareasca jocul termic spune proprietarul ) ,chestia asta aparea si inainte de montare carburi de japoneza

pitici umbla fest in motoarele de lepra, nui poti astimpara, lasai in treaba lor, daca nu cer oloi de mincare si nici benzina lasai sa-si faca damblaua!

Mesaj completat

daca ii pui jaboneze , diodele nu mai conteaza! ;)

...la Pegaso sunt protejate, sub rezervor...nu ajung balegile imprastiate de roata din fata, ....nu ajunge nici noroiul , apa, potarnicile...Si LaPegaso mai au si un filtru de aer mai de doamneajuta...

Parerea mea!

...un K68 e 1.2 milioane si merge cam in orice conditii( mai ales iarna, si bine impanat cu jeg..) iar o membrana la vacuumatice e 100-200 de euro...etc

...merge oricum...cu flacari , cu vacuumatice , cu leduri de harleu....

e drept doar ca se porneste a dracu de greu la temperaturi joase!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uzura de obicei apare perpendicular pe bolturi, sau in general acolo unde tine

la tine posibil sa fie ceva joc axial, sau uzura in biele sau bucsi biele

oricum nu arata bine, parca a mers fara ulei, abraziv aproape

daca montezi invers pistonul nu se simte nimik, problema e ca e posibil sa-ti atinga supapa in piston si sa se rupa din tija

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uzura de obicei apare perpendicular pe bolturi, sau in general acolo unde tine

la tine posibil sa fie ceva joc axial, sau uzura in biele sau bucsi biele

oricum nu arata bine, parca a mers fara ulei, abraziv aproape

daca montezi invers pistonul nu se simte nimik, problema e ca e posibil sa-ti atinga supapa in piston si sa se rupa din tija

verificat!

nu sunt jocuri.

daca montez invers pistonul e in continuitatea bielei(exact asta a fost problema), biela care in mod normal e deplasata de arbore spre stinga privita din lateralul motorului cu fata catre chiuloasa-piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...daca montezi invers pistonul nu se simte nimik, problema e ca e posibil sa-ti atinga supapa in piston si sa se rupa din tija

Gresit! Daca lucrezi pe principiul "merge si asa", vei muncii la nesfarsit si nu vei avea nici motococleta! Chiar daca supapele au diametre diferite, bosajele calotei sunt identice pt a nu dezechilibra dinamic pistonul. Daca-l inversezi nu se intampla nimic cu supapele, efectele sunt altele(vezi mai jos).

 

verificat!

nu sunt jocuri.

daca montez invers pistonul e in continuitatea bielei(exact asta a fost problema), biela care in mod normal e deplasata de arbore spre stinga privita din lateralul motorului cu fata catre chiuloasa-piston.

Drobu ti-a scris bine de pozitie si de marcajul(probabil incorect) de care trebe sa ti seama. E drep ca n-a scris si de ce, poate ca n-are timp!

Nu toate pistoanele au bolturile simetric asezate (depinde de mai multi factori). Dezaxarea boltului este facuta din 2 motive(or mai fii si altele...).

1. In PMS induce o mica parte din presiunea calotei in lateral pe piston, impiedicand tendinta de "clopotire" a acestuia. Avantajul este scurtarea fustei, usurarea pistonului.

2. Inclinarea bielei datorate de aceasta pozitie a boltului catre inapoi, face ca forta aplicata manetonului sa nu fie perpendiculara pe cele doua axe(maneton-vilbrochen). Efectul este diminuarea fortei distructive din timpul arderi(detonatia). In PMS tendinta este ca biela sa produca deja in ceputul rotirii vilbrochenului catre inainte. Acest efect v-a fii inversat la montarea incorecta a pistonului( ;) vai de acel motor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresit! Daca lucrezi pe principiul "merge si asa", vei muncii la nesfarsit si nu vei avea nici motococleta! Chiar daca supapele au diametre diferite, bosajele calotei sunt identice pt a nu dezechilibra dinamic pistonul. Daca-l inversezi nu se intampla nimic cu supapele, efectele sunt altele(vezi mai jos).

 

 

Drobu ti-a scris bine de pozitie si de marcajul(probabil incorect) de care trebe sa ti seama. E drep ca n-a scris si de ce, poate ca n-are timp!

Nu toate pistoanele au bolturile simetric asezate (depinde de mai multi factori). Dezaxarea boltului este facuta din 2 motive(or mai fii si altele...).

1. In PMS induce o mica parte din presiunea calotei in lateral pe piston, impiedicand tendinta de "clopotire" a acestuia. Avantajul este scurtarea fustei, usurarea pistonului.

2. Inclinarea bielei datorate de aceasta pozitie a boltului catre inapoi, face ca forta aplicata manetonului sa nu fie perpendiculara pe cele doua axe(maneton-vilbrochen). Efectul este diminuarea fortei distructive din timpul arderi(detonatia). In PMS tendinta este ca biela sa produca deja in ceputul rotirii vilbrochenului catre inainte. Acest efect v-a fii inversat la montarea incorecta a pistonului( :P vai de acel motor).

 

adevarat!

de stiam de asezarea corecta a pistoanelor,nu sa ma duc orbeste dupa sageti azi nu eram la taste... nu pe subiectul asta, nu eu subiect de discutie!

verificam si masuram, ideea e sa stim ce masuram, de aceea acest topic isi are menirea lui, si inca una buna.

gindind asupra stricaciunilor facute si asupra viitorului, viitorul mobrei, am decis sa folosesc pistoanele ei originale 77.95, in cilindri noi..

chiar uzati stiu ca sunt buni, stiu ca sunt originali si nu merita sa risc cu cine stie ce chinezisme....

 

s-a mai intrebat..:

a folosit cineva si alte pistoane in afara de cele dedicate care sa mearga pe lepra? de care de pe ce model de mobra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a folosit cineva si alte pistoane in afara de cele dedicate care sa mearga pe lepra? de care de pe ce model de mobra?

 

Am auzit ca ar merge cele de Oltcit dar nu stiu ce modificari presupune aceasta operatiune. Personal sunt pentru cele originale dar nu trebuie scapat din vedere faptul ca pistoanele de Oltcit sunt mult mai bine uzinate (turnate sub presiune, material superior d.p.d.v. calitativ) decat cele de Nipru disponibile pe la majoritatea dealerilor de piese de pe meleagurile noastre mioritice.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-a mai intrebat..:

a folosit cineva si alte pistoane in afara de cele dedicate care sa mearga pe lepra? de care de pe ce model de mobra?

 

hahaha, si ce rezolvi doar cu pistoanele? trebuie sa umbli in tot motorul stii bine; ma indoiesc ca se justifica; dar daca insisti, intra pe kolbenschmidt sau mahle si cauta in pdf-urile lor de 1000 de pagini pistoanele care ar merge; cu inaltimea de compresie corecta, boltul la fel, diametrul potrivit... si multe altele

 

am gasit eu unele care merg la M. poate se mai gasesc la mahle, desi aia cand epuizeaza stocul de piese pt vehicule vechi nu il mai refac ca nu-i intereseaza.

 

si ultima; ai fi dispus sa dai peste o sutica (evro) pe UN piston+bolt+segmenti? sa il pui in ce??? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"O sutica" e chiar foarte rezonabil. Cat crezi ca platesti pentru un piston +segmenti +bolt, toate de fabrica nu facute prin garaju' lu' Vanea?

 

la Ural dai cam la fel probabil, dar macar stii ca sunt originale si nu cioplite cu barda;

 

dar la Nipru? in ce bagi pistonul ala, in caz ca il gasesti? Trebuie socotit la cat ajunge toata reparatia motorului, si apoi vazut daca merita. Ca daca iti faci un Nipru de 3000eur, mai bine iei un sportster din prima... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la Ural dai cam la fel probabil, dar macar stii ca sunt originale si nu cioplite cu barda;

 

dar la Nipru? in ce bagi pistonul ala, in caz ca il gasesti? Trebuie socotit la cat ajunge toata reparatia motorului, si apoi vazut daca merita. Ca daca iti faci un Nipru de 3000eur, mai bine iei un sportster din prima... :P

drept e!

ramaneam oricum cu pistoanele originale, asa cum or fi, intrebam doar de alte pistoane.

astea fiind spuse cumva mai luminat in sensul ca daca tot desfac s-o desfac cu totu..

cu ce sa incep verificarea?

dau jos arborele, rulmenti (dacai cazul schimbari), biela, axa cu came, verific amanuntit.....

 

eu sper! o atentie deosebita,sfaturi de la voi s-o fac si pe asta, si s-o fac bine, ca ma epuizeaza financiar......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot desfac s-o desfac cu totu..

cu ce sa incep verificarea?

dau jos arborele, rulmenti (dacai cazul schimbari), biela, axa cu came, verific amanuntit.....

 

eu sper! o atentie deosebita,sfaturi de la voi s-o fac si pe asta, si s-o fac bine, ca ma epuizeaza financiar......

 

daca desfaci cu totul motorul ramai cu o luna minim distractie pietonala.

personal eu i-as pune pistoanele originale, daca tot le ai, si asi astepta toamna pentru chestii mai complexe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca desfaci cu totul motorul ramai cu o luna minim distractie pietonala.

personal eu i-as pune pistoanele originale, daca tot le ai, si asi astepta toamna pentru chestii mai complexe.

...poate mai mult de o luna....pentru ca reparatiile se fac in regie proprie si cu putin timp alocat...

Dar trebuie vazuta si partea buna, poate deprinde mestesugul de autopsier care ii va fi de mare folos , cine stie unde... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...poate mai mult de o luna....pentru ca reparatiile se fac in regie proprie si cu putin timp alocat...

Dar trebuie vazuta si partea buna, poate deprinde mestesugul de autopsier care ii va fi de mare folos , cine stie unde... :P

[/quot

 

ingropat in ulei pina-n git, respingeri constante din cauza insuficientei respiratorii cauzate de degajarile "frumos " mirositoare a uleiului ars reclamatii aduse de catre doamna......

chiar daca a mai fost desfacuta s-a facut la modul cel mai elegant, la prima vedere am zis ca nu a fost desfacut, insa a fost, urme slabe care l-au tradat pe doftor......

s-au descoperit:

rulment axa cu came agatind-inevitabil schimbat, rulmentul asezat in capsula

biela de pe partea dreapta care a cauzat sinuciderea ciorsului, pare a fi indoita

tot pe aceeasi biela bucsa bolt piston varzalita

ciudatenii:

pistonul de pe partea stinga cel care nu mi-a cauzat probleme,prezenta semne de uzura mult mai pronuntate,adinci,sub mirarea ochilor tot nu am elucidat misterul....

cum dau jos arborele cotit?

bag de seama ca tre dat jos ambreiajul sa ajung la aceea piulita care-l stringe..?

verificare arborelui? procedee de urmarit....

imagini

post-9005-1273946198_thumb.jpg

post-9005-1273946254_thumb.jpg

post-9005-1273946298_thumb.jpg

post-9005-1273946617_thumb.jpg

post-9005-1273946639_thumb.jpg

post-9005-1273946786_thumb.jpg

post-9005-1273946815_thumb.jpg

post-9005-1273946848_thumb.jpg

post-9005-1273946924_thumb.jpg

post-9005-1273946960_thumb.jpg

post-9005-1273947016_thumb.jpg

post-9005-1273947047_thumb.jpg

post-9005-1273947098_thumb.jpg

post-9005-1273947127_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....pistoanele arata bine...Urmele ce se vad sunt de la gripare...ceea ce e foarte folositor...prelucrezi elegant cu o pila( cu grija la segmenti) exact zona cu urme de gripare , si apoi cu o laveta abraziva, si nu va mai gripa( in zona aia :P )Ar trebui sa fie ovale in sectiune , dar forma reala este rezultatul intresectiei dintre un cerc si o elipsa , si seamana cu un patrulater cu laturile curbate, deci sunt patrate, si cam p-acolo sunt laturile( le 'rotunjesti' frumos si va fi bine...)

Biela stramba o verifici pe o bucata de geam gros pus pe o suprafata plana( sticla de 'geam termopan'...) si asamblata corect trebuie sa se culce perfect pe una din fetze...si daca e stramba o arunci cu un gest elegant din poanier...

Dap , prima miscare la autopsierea motorului este scoaterea volantei...acum e mai greu ca va clopoti arborele ..

Ai nevoie de o cheie tubulara de 36 , un levier lung, unul scurt sa ti contra intr-una din nervurile din carter, si vreo 90 de kile de om odihnit....o presa facuta dintr-o bucata groasa de paltbanda(da' groasa , groasa...) cu trei gauri pentru 3 suruburi de 10( pentru depresarea de pe con..)

La montare trebuie avuta mare grija....suprafete curate , volanta calda la 120 de grade, vaselina pe simering, manusi , si miscari rapide ...trebuie stransa tare ...da' tare tare, ciocanita si stransa inca o data, altfel se sloboade...Te rog! Tubulara de 36 ...nu dalta, nu paiser, nu rănguță... :P

Arborele nu iese cu bielele pe el decat daca extragi inelul mare al rulmentului d ela volanta..Se scoate si se baga cu bielele pe el.Majoritatea gresesc cand asambleaza bielele cu arborele in carter...si, nu pot strange uniform, nu pot ferifica jocurile, nu asigura corect prezoanele...si se gată!

spor...

...si dă-te cu 'odicolon' cand te retragi din garaj... :) ..pe frunte...

Mesaj completat

...PS...

rulmenti de pe axa cu came intra cu strangere mare, si trebuie imaginata montarea cu incalzit nu cu ciocanul lui Casanova...ca de acolo apar 'agatarile'....

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....pistoanele arata bine...Urmele ce se vad sunt de la gripare...ceea ce e foarte folositor...prelucrezi elegant cu o pila( cu grija la segmenti) exact zona cu urme de gripare , si apoi cu o laveta abraziva, si nu va mai gripa( in zona aia :peace: )Ar trebui sa fie ovale in sectiune , dar forma reala este rezultatul intresectiei dintre un cerc si o elipsa , si seamana cu un patrulater cu laturile curbate, deci sunt patrate, si cam p-acolo sunt laturile( le 'rotunjesti' frumos si va fi bine...)

Biela stramba o verifici pe o bucata de geam gros pus pe o suprafata plana( sticla de 'geam termopan'...) si asamblata corect trebuie sa se culce perfect pe una din fetze...si daca e stramba o arunci cu un gest elegant din poanier...

Dap , prima miscare la autopsierea motorului este scoaterea volantei...acum e mai greu ca va clopoti arborele ..

Ai nevoie de o cheie tubulara de 36 , un levier lung, unul scurt sa ti contra intr-una din nervurile din carter, si vreo 90 de kile de om odihnit....o presa facuta dintr-o bucata groasa de paltbanda(da' groasa , groasa...) cu trei gauri pentru 3 suruburi de 10( pentru depresarea de pe con..)

La montare trebuie avuta mare grija....suprafete curate , volanta calda la 120 de grade, vaselina pe simering, manusi , si miscari rapide ...trebuie stransa tare ...da' tare tare, ciocanita si stransa inca o data, altfel se sloboade...Te rog! Tubulara de 36 ...nu dalta, nu paiser, nu rănguță... :)

Arborele nu iese cu bielele pe el decat daca extragi inelul mare al rulmentului d ela volanta..Se scoate si se baga cu bielele pe el.Majoritatea gresesc cand asambleaza bielele cu arborele in carter...si, nu pot strange uniform, nu pot ferifica jocurile, nu asigura corect prezoanele...si se gată!

spor...

...si dă-te cu 'odicolon' cand te retragi din garaj... :moron: ..pe frunte...

Mesaj completat

...PS...

rulmenti de pe axa cu came intra cu strangere mare, si trebuie imaginata montarea cu incalzit nu cu ciocanul lui Casanova...ca de acolo apar 'agatarile'....

 

hai!

am fost prin zona unde tre sa folosesc tubulara de 36, atunci cind am verificat ambreiajul,se intimpla acum 2 ani , la acel subur care e deja "prelucrat" cu dalta,il tin bine minte!

acel flacau mesrias nu avea cele 90 de kile si nici tubulara de 36, asa ca s-a folosit de barbarism in manuirea ciocanului si cunostinte solide de prelucrarea a metalelor prin aschiere cu dalta.

 

Mesaj completat

pistoanele cu pricina nu mai vin montate, nu pe setul de reparatie..... da e bine de stiut, multumesc!

bucsa bolt piston montata in biela cum se extrage?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...