ales Postat Septembrie 23, 2016 Share Postat Septembrie 23, 2016 intre aprinderea gotronic si cea ruseasca care ar fi mai fiabila?am inteles ca cea ruseasca ar avea avans variabil,eu am doar maneta acea de avans pentru pornire. daca pun gotronic(pe care o si am)raman cu avans fix.intrebarea ar fi cam asa ,merita avansul variabil de pe o aprindere care nu sti cand cedeaza sau ma opresc la gotronic care am montat mai multe(pe ij uri) si am fost multumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Septembrie 23, 2016 Share Postat Septembrie 23, 2016 idea mai era ca am inteles ca ar trebui schimbata si axa cu came,pe care nu o am Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Septembrie 23, 2016 Share Postat Septembrie 23, 2016 (editat) Nu stiu cine ti-a explicat asa ceva , nu se schimba axa . Daca cumperi aceasta aprindere , nu trebuie decit sa montezi ceea ce-ti ajunge in pachet, se monteaza in locul celei vechi fara nici o modificare sau vreo gaura sau piulita in plus . In functie de ce cumperi are sau nu bobina dubla de 6 volti sau nu in pachet... eu inca merg la 6 volti dar ma bate gindul sa trec la 12, Cam asa ceva http://www.ebay.it/itm/131935039288?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT trebuie controlat daca este la 6 sau 12 , insa am cea care am montat-o merge la tensiune variabila 6/12 volt Editat Septembrie 23, 2016 de mihaai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Septembrie 24, 2016 Share Postat Septembrie 24, 2016 motorul este pe 12v bobina dubla deabia mi-am cumparat din anglia cred ca o sa imi iau o aprindere ruseasca dar fara bobina daca gasesc. am stat in cumpana si pentru ca am avut la ij o aprindere deasta ruseasca, nu sa ars, dar a mers cel mai prost di toate pe care le_am avut,cel mai probabil din cauza ca nu puteam regla separat avansul(stangul fata de dreptul si aveam diferenta destul de mare.in momentul de fata motorul este comple desfacut dar a primit doua carburatoare de bmw f,pistoane de oltcit ,segmenti sm germania,urmeaza aprinderea si bineinteles renumitul alternator de tico,sa vedem ce iese........... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 25, 2016 Share Postat Septembrie 25, 2016 (editat) Completeaza te rog profilul. Cand vrei info tehnice de aici, ca are cine raspunde, pune poze cu ce ai si ce vrei sa faci.Din cate inteleg acum motorul K750 sau MT9? este demontat si este pe cale sa devina 12V caci acum cumperi tot felul de piese ciudate: carburatoare de F, pistoane de olcit si nustiuce segmenti.Cam multa bataie de cap cand se gasesc seturi motor poloneze de buna calitate special facute pentru motoarele astea, si nici cele din Ucraina nu sunt toate proaste.Si gasesti carburatoarele rusesti K originale pe care le refaci cu garnituri jicloare si ce mai trebuie si nu umbli cu adaptari cu flanse de prindere ciudate.Aprinderea ruseasca electronica care se gaseste la noi adusa din Ucraina (mai ieftina decat ->) www.russiangarage.com/product_info.php?products_id=472 este excelenta cata vreme nu e arsa , si nu se arde usor. Functioneaza bine pe toata plaja de turatii la Ural si Dnepr.Insa nu se poate monta pe axa cu came de 6V - cea pentru delcou cu avans , nu ai cum prinde rotorul in capat. Daca ai motor MT9 (motor OHV) atunci poti pune axa de 12V de Dnepr care are capatul cu filet interior.Daca ai motor K750 nu puti pune axa cu came de Dnepr pt ca difera si camele. S-o putea modifica axa, manufacturat cine stie ce piesa de atasament ca sa prinzi aprinderea asta. Editat Septembrie 25, 2016 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Septembrie 25, 2016 Share Postat Septembrie 25, 2016 (editat) Insa nu se poate monta pe axa cu came de 6V - cea pentru delcou cu avans 003.724_2_XL.jpg , nu ai cum prinde rotorul in capat. Daca ai motor MT9 (motor OHV) atunci poti pune axa de 12V de Dnepr care are capatul cu filet interior. Daca ai motor K750 nu puti pune axa cu came de Dnepr pt ca difera si camele. S-o putea modifica axa, manufacturat cine stie ce piesa de atasament ca sa prinzi aprinderea asta. Nu se modifica nimic, exista varianta si pentru axa cu came de 6Volti: http://www.ebay.com/itm/EL-ZUNDUNG-MIKROPROZESSOR-6V-12V-MW-BMW-R71-M72-61-K750-URAL-DNEPR-el-ignition-/121901734372?hash=item1c61e8d9e4:g:kx4AAOSwDN1UQXxz In coltul din stanga al imaginii se vede piesa de fixare a rotorului pentru axele cu came de 6Volti. Editat Septembrie 25, 2016 de petre81 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Septembrie 25, 2016 Share Postat Septembrie 25, 2016 imi cer scuze ca nu am inceput cu inceputul....am cumparat un nipru mt 11 in vederea restaurari fara limite de buget sau timp,starea lui destul de rea(chiar daca a pornit)dar nici pre scump nu a fost.am demontat motorul complet si dupa ce am citit toate cele 137 de pagini de aici ca sa nu mai spun ca am lucrat si ca mecanic(mai mult motoare) de camioane, am inceput sa iau decizi si sa cumpar diverse.la pistoanele originale am renuntat din mai multe motive in primul rand cand am vazut cum arata segmenti(cum sunt lucrati si proiectati)apropo mi-a turnat nea misu din ferentari pistoane mai usoare la ij cu segmenti facuti tot de el mult mai subtiri se merge motorul de scapara ,pacat de ambielaje.asa ca dupa ceva cautari am dat si de pistoanele originale de oltcit 130 lei care sau mai montat de altfel nu sunt primul. alezare si honuire oricum trebuia sa imi facaproximativ 160 lei.pistoanele de oltcit nu au nimic special doar ca sunt mai bine uzinate fata de tot ce inseamna russia, ucraina, moldova ,,gaspar si altele in schimb segmenti sm germania fac toti bani adica 80 de lei setul pe patru pistoane segmentul de foc este la jumatate de subtire fata de original compresia o frumusete si ungerea ce sa mai spun .calitatea segmentilor nu sta in greutatea lor nici in grosime si din contra acolo se fac frecari mai mari uzuri si nu in ultimul rand temperaturi mai ridicate.o poza a segmentilor poata arata toate diferentele o sa incerc sa pun cateva.sa nu uit ca segmenti au fost alesi din mai multe variante la final ramanand goetze mult pre duri si sm,imformati luate de pe forumuri de oltcit.sa comand pistoane originale pe nu stiu unde si sa imi ajunga ceva ca la gaspar (nu are omul nici o vina) nu prea vroiam si din ce aveam nu am putut sa combin nimic sa imi trebuiasca doar segmenti .la carburatoare nici nu am luat in calcul varianta originala cunoscandule destul de bine de la ij si doua carburi de bmw f 650 nu cred ca strica asa mult aspectul cat sa compenseze calitatea japoneza fata de ucraina( sunt carburatoare mikuni pentru motor de 650) asa cum am spus urmeaza aprinderea care cred ca va fi totusi una ucraineana de la gaspar (datimi alta varianta mai buna) cu o bobina dubla altceva decat rusesc ucrainean chinezesc.in legatura cu axa cu came din ce am intele e posibil sa fi fost schimbata cu alta mai veche avand distribuitor sau delcou dar sa rezolvat pentru ca am primit una modelul cu filet in cap(a mea nu are)in concluzie pentruca am tot auzit ca nipru e un motor rau si stricacios mi-am propus sa il restaurez pe cat posibil la aspectul original (nu imi plac bober choper si alte bazaconi din nipru) al meu va fi simplu cu atas si in afara de seile individuale care nu erau pe modelul asta as vrea sa ramana cat mai original. la momentul de fata nu prea am la ce sa fac poza,cadrul a plecat la sablat aripile vor fi altele (a lui necesitau pre multe reparati dar am deja unele in stare buna,bielele sunt la strungar pentru majorarea boltului la 22 cilindri la alezat ,pistoanele la frezat locasul pentru supape si chiuloasele primesc ghiduri noi supape vechi cu scaune refacute ,apropo nu am gasit acele saibe izolatoare termic de sub arcurile de supape.am sa pun ceva poze pe masura ce se mai intorc din piese acasa. » Post actualizat in 25 Sep 2016 07:34,arborele coti a fost aproape complet infunda ma mir cum ma circula uleiul prin el asa ca am hotarat sa desfac si cutia si grupul sa vad ce minuni mai sunt si pe acolo » Post actualizat in 25 Sep 2016 08:09voi folosi intradevar acele flanse adaptoare pentru carburatoare dar exista si originale dnepr-mikuni insa sunt un pic cam scumpe si scurte in idea in care vreau sa departez carburatoarele de chiuloase cam 5 cm cat are si bmw f pentru o mai buna rupere termica .asa functioneaza pe bmw asa vor fi si la nipru .bine inteles ca astept sfaturi chiar daca initial nu am vrut sa scriu despre proiect multuminduma doar cu ce citeam dar uite ca ma mai lovesc de lucruti in care un sfat (in direct )poate fi de mare ajutor sau poate evita mai multe incercari .asa ca revin la aprinderea electronica ,de unde sa cumpar? si daca se merita taierea iei adica sa ramana pe motor doar senzorul si restul sa fie montat undeva afara pentru o mai buna racire?si ce bobina dubla auto ar mai fi compatibila cu aceasta aprindere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Septembrie 25, 2016 Share Postat Septembrie 25, 2016 Aha , deci tu vorbesti de motorul de 650 , atunci aprinderea care-ti trebuie este asta http://www.ebay.it/itm/302051082300?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT » Post actualizat in 26 Sep 2016 21:18Are cineva pentru motorul de 750 flansa de montat alternatorul de la tico , sau poate cineva sa o faca ? ....contra cost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 pentru alternator eu o sa apelez la urse ,a mai facut si sunt destul de aproape de el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 In legatura cu aprinderea, eu am pe K750 aprindere Gotronic cu o bobina dubla de Triumph parca si porneste din prima. Am pastrat instalatia pe 6v si avansul original. Am ales Gotronic si bobina externa pt ca la Niprul pe care l-am avut anterior aveam aprindere electronica ruseasaca dar uneori bobina se incalzea f. tare si se oprea motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre81. Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 gotronic nu are avans centrifugal din pacate, chestie care fura destul de mult din putere, eficienta motorului si duce la incalzire mai mare decat ar trebui. in plus daca nu-ti convine bobina o poti schimba... Gotronic nu a oferit niciodata avans pt aprindere, el doar inlocuieste condensatorul si micsoreaza sarcina de pe platina aceasta devenind un simplu contact pe 6 sau 12V. Motoarele de Ural si Dnepr pe 6V nu au avut avans centrifugal la aprindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ro nin Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 gotronic, avans variabil, fără scânteie pierdută....la Nipru sau Ural Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 am avut pe trabant doua aprinderi gotronic cu senzori si am pastrat avansul centrifugal.fata de aprinderea originala electronica trabant cu avans fix varianta asta se tura parca mai frumos in schimb relantiul nu era asa de stabil ,banuiesc ca din cauza vibratilor avansul se mai modifica cate putin(acele arculete nu prea inspira incredere)de aici se balbaia un pic si turatia si tot asa.cu avansul asta centrifugal nu am putut niciodata sa reglez cum trebuie relantiul in schimb cea cu avans fix functiona perfect (acelas motor)in concluzie avansul variabil daca e electronic e ok cel centrifugal e destul de greu sa functioneze cu trebuie si la turati mici si la turati mari cand dupa 2500 de ture se deschide complet si de acolo in sus ramane tot fix » Post actualizat in 27 Sep 2016 19:37am avut pe trabant doua aprinderi gotronic cu senzori si am pastrat avansul centrifugal.fata de aprinderea originala electronica trabant cu avans fix varianta asta se tura parca mai frumos in schimb relantiul nu era asa de stabil ,banuiesc ca din cauza vibratilor avansul se mai modifica cate putin(acele arculete nu prea inspira incredere)de aici se balbaia un pic si turatia si tot asa.cu avansul asta centrifugal nu am putut niciodata sa reglez cum trebuie relantiul in schimb cea cu avans fix functiona perfect (acelas motor)in concluzie avansul variabil daca e electronic e ok cel centrifugal e destul de greu sa functioneze cu trebuie si la turati mici si la turati mari cand dupa 2500 de ture se deschide complet si de acolo in sus ramane tot fix » Post actualizat in 27 Sep 2016 19:41am gasit pe moto gear o gramade de bobine duble insa nu stiu ce valori are cea originala de pe aprinderea electronica ruseasca ca sa pot lua un echivalent. daca stie cineva sau o poate masura ............? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 pentru alternator eu o sa apelez la urse ,a mai facut si sunt destul de aproape de el Poate face dublu exemplar .. » Post actualizat in 06 Oct 2016 11:24 Poate face dublu exemplar .. Up , este cineva care poate sa faca adaptarea pentru alternator , tico sau care va fi el la motorul de la k 750 ? ... chestie renumerata ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Octombrie 9, 2016 Share Postat Octombrie 9, 2016 Salutare, de ceva timp cochetez cu ideea de a schimba culoarea K-ului din semnatura, dar nu stiu ce culoare sa o fac. O idee ar fi sa o fac precum Uralul lui Pavel de la Chisinau, dar 2 aceeasi culoare parca nu prea merge . Imi dati si mie ceva idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 10, 2016 Share Postat Octombrie 10, 2016 Pai nu e complicat! Intrebi o posesoare de sex opus ...ele intotdeuna stiu daca o culoare este gresita sau buna.... sau , faci rapid o operatie de schimbare de sex si atunci automat vei sti...si rezolvi genul asta de probleme pe toata viata! Salutare, de ceva timp cochetez cu ideea de a schimba culoarea K-ului din semnatura, dar nu stiu ce culoare sa o fac. O idee ar fi sa o fac precum Uralul lui Pavel de la Chisinau, dar 2 aceeasi culoare parca nu prea merge . Imi dati si mie ceva idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Octombrie 12, 2016 Share Postat Octombrie 12, 2016 Dacă tot am un K si am început să ma dau cu el, mi-am pregătit și o vesta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 chiar nu stie nimeni ce bobine duble merg cu aprinderea electronica ruseasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marus Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
turanoid Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Bobina pt. harley,4ohm.Gasesti pe moto-gear.ro. sau metricmotion.ro .Elegant si fiabil.In folosinta de citiva ani pe dnepr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaai Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 Corect , dar merg cu succes si astea ale lor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 (editat) Eu am avut si modelul asta rusesc de bobina si unul mai vechi, cu alt fel de izolație, pe fosta pe Nipra si când se încălzea se oprea si nu mai pornea până nu se racea. Acum din ce stiu actualul proprietar a păstrat bobina dar a schimbat aprinderea cu una gotronic iar acum mobra pornește si merge ok. Editat Octombrie 14, 2016 de edyneagu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ales Postat Octombrie 14, 2016 Share Postat Octombrie 14, 2016 multumesc de informati ,la original nici nu ma gandesc,am pus deja una de proba si face figuri cand se incalzeste ,am sa ai pun o bobina exterioara si am taiat si aprinderea pe motor ramanand doar senzorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Octombrie 17, 2016 Share Postat Octombrie 17, 2016 Are cineva pentru motorul de 750 flansa de montat alternatorul de la tico , sau poate cineva sa o faca ? ....contra cost Da, se face! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gotronic Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 (editat) Pe astea le-a incercat cineva? Ce este scris cu mana pe eticheta sunt masuratorile pe standul de incercare. P= rezistenta primarului in Ohmi S= rezistenta secundarului in Kohmi ( cu tot cu fise unde sunt) D= lungimea scanteii in mm sau cm ( 1 mm = 2Kv aproximativ) Editat Octombrie 23, 2016 de gotronic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.