AdrianS Postat Ianuarie 24, 2012 Share Postat Ianuarie 24, 2012 ÂŞi cât de convins erai tu înainte să vorbim Âşi să te dai pe Ural că e greoaaaaie, că e maaaare, că nu-i buuuună ! Aiurea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Ianuarie 25, 2012 Share Postat Ianuarie 25, 2012 ...cînd prind pe vreunu' cu o nipră, îl bat apoi FUG !!! cu ea .. mai vin a doua zi înapoi..... Am un coleg care are o vorba ...cand bea un sprit ''baa daca ai necaz pe cineva lasa-io la poarta!'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 AÂşa... mă bîntuie neÂşte întrebări: 1. Diferența dintre Ural Âşi Dnepr se poate face simplu după telescoapele spate? (Ural are telescoape mai scurte Âşi prinse mai jos, Dnepr mai lungi Âşi prinse mai sus?) 2. Vreun model de Dnepr - MT9 de preferință - are cutie cu marche-ariere ? 3. Din cunoÂştințele mele de mecanică înțeleg că acest motor boxer are 2 supape în chiulasă comandate prin: culbutori Âşi niÂşte tacheți care trec prin "tunelurile" alea superioare care sunt la vedere. Axul cu came e comandat prin pinion am înțeles (sănătos Âşi "veÂşnic"). Dar, privind traseul admisiei, văd cele 2 carburatoare Âşi un filtru unic. IDeea este: nu se poate monta un SINGUR carburator vertical în loc(aÂş)ul filtrului de aer? Capacitate asemănătoare. Mă duce gîndul la carburatorul de Oltcit Special, gîndit pt. capacitate de 650 cmc, cu plutitor Âşi pompă de Âşpriț. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 (editat) culbutori Âşi niÂşte tacheți care trec prin "tunelurile" alea superioare care sunt la vedere. In tuneluri (de la cama/tachet la culbutor) sunt niste tije impingatoare. Cel putin asa e la Simson. Editat Ianuarie 26, 2012 de TM06UFO Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 ...nu se poate monta un SINGUR carburator vertical în loc(aÂş)ul filtrului de aer?... ..ca sa realizezi ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 Să scap de 2 carburatoare cu 2 Âşocuri, 2xjigloare, 2xgunoaie.... cu amestec inegal în primul rînd.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 Să scap de 2 carburatoare cu 2 Âşocuri, 2xjigloare, 2xgunoaie.... cu amestec inegal în primul rînd.... ai nipru sau ural? ..sau vorbim ca sa vorbim! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 (editat) aici m-ai prins Editat Ianuarie 26, 2012 de VULPOIU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 (editat) ok, raspund pricipial: - se poate cu un singur carburator, avantajul fiind costul redus(un singur carburator), reglajul carburatiei unic pe ambii cilindrii; dezavantaje multe, pierdere performante, creste consumul, raspuns intarziat la accelerare, omogenizare proasta amestec, etc... - incercari au fost(cauzate doar de pret), au mers dar s-a renuntat rapid la ele, nemultumirea motociclistului este mult prea mare. Iarna carburatorul rece este un dezastru(jivajul)... - toate motoarele cu performanta au carburator pe fiecare cilindru, chiar daca au cilindrii in linie iar alimentarea lor nu necesita o galerie sofisticata, nu enumar avantajele fiind prea multe... Sincronizarea mai multor carburatoare nu este o problema, apoi sunt aparate ce te ajuta sa o faci optim si rapid. PS si sitemele electronice au renuntat la monopunct de multa vreme, sa trecut la multipnct din aceleasi motive... citeste despre arderea in motor, carburatie si ai sa intelegi mai bine. Editat Ianuarie 26, 2012 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz1 Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 Dupe cate stiu eu la bmw r 12 au fost puse si galerii cu un singur carburator si au mers fara probleme sau e valabil numai pt motoarele cu supape laterale ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 26, 2012 Share Postat Ianuarie 26, 2012 ...sau e valabil numai pt motoarele cu supape laterale ? in '36 erau dotate cu 2 carburi. In '39 le-au dotat cu unul singur, nu stiu precis cauza, doar banuiesc ca din motive financiare(productia de razboi), interschimbabilitate vitala in timp de razboi, schimbi si pleci mai departe, nu stai sa cauti pe stanga sau pe dreapta, etc ..apoi nu toti soldatii stiau mecanica bine, si nu interesa pe nimeni performanta ci simplitatea si fiabilitatea! ========== apoi nu are legatura cu pozitia supapelor, functional se poate in ambele situatii dar performantele sunt diferite... chiar am specificat "PRINCIPIAL" vezi foto varianta militara din '39 si cartea tehnica din '36 al lui R12 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 AÂşa... mă bîntuie neÂşte întrebări: 1. Diferența dintre Ural Âşi Dnepr se poate face simplu după telescoapele spate? (Ural are telescoape mai scurte Âşi prinse mai jos, Dnepr mai lungi Âşi prinse mai sus?) 2. Vreun model de Dnepr - MT9 de preferință - are cutie cu marche-ariere ? 3. Din cunoÂştințele mele de mecanică înțeleg că acest motor boxer are 2 supape în chiulasă comandate prin: culbutori Âşi niÂşte tacheți care trec prin "tunelurile" alea superioare care sunt la vedere. Axul cu came e comandat prin pinion am înțeles (sănătos Âşi "veÂşnic"). Dar, privind traseul admisiei, văd cele 2 carburatoare Âşi un filtru unic. IDeea este: nu se poate monta un SINGUR carburator vertical în loc(aÂş)ul filtrului de aer? Capacitate asemănătoare. Mă duce gîndul la carburatorul de Oltcit Special, gîndit pt. capacitate de 650 cmc, cu plutitor Âşi pompă de Âşpriț. Ce faci cu carburatorul vertical cind te ridici pe-o roata?nu devine orizontal. Parerea mea e ca trebe sa mai studiezi singur, apoi sa iesi cu intrebarile, ca altfel iti iei castane si te descurajezi. Citeste macar cartile tehnice ale uralului si niprei.Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 Cine are Nipra aia albastră frumoasă cu B-50-PEB la vînzare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Ianuarie 27, 2012 Share Postat Ianuarie 27, 2012 @oanceamihai46 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Ianuarie 28, 2012 Share Postat Ianuarie 28, 2012 Ce faci cu carburatorul vertical cind te ridici pe-o roata?nu devine orizontal. Parerea mea e ca trebe sa mai studiezi singur, apoi sa iesi cu intrebarile, ca altfel iti iei castane si te descurajezi. Citeste macar cartile tehnice ale uralului si niprei.Bafta. Hei, omule, tot timpul ma amuzi cu interventiile tale! Nipru pe o roata! Cum mai esti? Mi-a prins zapada Niprul neacoperit! Pe la 11.00 ma duc sa-l curat si sa-l acopar! Am asteptat de la dany un dopulet din ala de cauciuc ca sa pun la vizorul de la volanta si am zis ca il acopar dupa aia! Si asa a ramas! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Ianuarie 30, 2012 Share Postat Ianuarie 30, 2012 cumpar cadru de nipru cu acte!!! Sau doar actele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 cumpar cadru de nipru cu acte!!! Sau doar actele cat dai pe ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 1, 2012 Share Postat Februarie 1, 2012 cat dai pe ele? Nu! ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 cat dai pe ele? Pai vanzatorul de obicei isi face pret la marfa, sau nu?!? (ps...ai mesageria plina,nu poti primii PM-uri) Astept oferte serioase! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Da, ai dreptate asa este, vanzatorul face pretul... la mine este invers, un caz atipic(daca nu poti vinde un motor intreg - in stare foarte buna, atunci incerci pe bucati). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Da, ai dreptate asa este, vanzatorul face pretul... la mine este invers, un caz atipic(daca nu poti vinde un motor intreg - in stare foarte buna, atunci incerci pe bucati). Nu imi vine sa cred ce citesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Februarie 2, 2012 Share Postat Februarie 2, 2012 Mai Cristi, si eu am intampinat problema asta. Eram tentat sa bucatesc nipra numai sa o vand dar, nu e vremea de vanzare inca. Ai rabdare pana in mai-iunie si atunci sigur o dai. E pacat la cata munca si bani ai investit in motocicleta, sa o dezmembrezi. Cadrul se va da primul, apoi furca, probabil cutia si pe urma te vei chinuii sa dai restul. Vei face compromisuri si o sa dai bucatile mai ieftin numai sa scapi de ele si e pacat... Parerea mea, tu faci cum crezi ca e mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Februarie 4, 2012 Share Postat Februarie 4, 2012 Da, ai dreptate asa este, vanzatorul face pretul... la mine este invers, un caz atipic(daca nu poti vinde un motor intreg - in stare foarte buna, atunci incerci pe bucati). Salut Cristi 57! Daca o dezmembrezi, desi nu doresc asa ceva, alternatorul de Tico cu adaptare si porbagajul sunt ale mele! OK? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Februarie 4, 2012 Share Postat Februarie 4, 2012 Întrebare: Din ce am văzut, Chiulasele de Nipru conțin Âşi supapele, acestea fiind comandate prin tije împingătoare Âşi culbutori? (ăsta ar fi unul din lucrurile care o diferențiază de Ural) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianS Postat Februarie 4, 2012 Share Postat Februarie 4, 2012 (editat) Depinde la ce model de Ural/Nipru te referi. Uralul M72 este motor "side-valve", adică are valvele în cilindru, în lateral faţă de piston. Chiulasa acestui motor nu este decât capacul care definitivează camera de ardere, ca la doi timpi. La fel şi pentru Niprul M72, K750 şi probabil or mai fi şi altele de care eu nu am habar. De remarcat forma interioară a chiulaselor de mai jos (locaşuri pentru două valve şi piston): Cât despre motoarele OHV (overhead valve, cu valvele deasupra cilindrului/pistonului) ale Uralelor şi Niprelor mai recente (cum este Niprul meu şi Uralul pe care te-ai dat şi tu, al lui Ovidiu), axa cu "scame" din blocul motor împinge două perechi de câte două tije împingătoare, respectiv o pereche pentru supapele cilindrului drept şi alta pentru frate-său. Atât chiulasa de Nipru OHV (cum este acel MT-11 pe care ai pus tu ochii) cât şi cea de Ural OHV au supapele/arcurile/culbutorii ca părţi componente. Peste chiulasă mai vine un capac strâns cu un singur şurub central. În poza următoare se vede un pic dintr-un arc de supapă, ansamblul fiind montat în chiulasă. Diferenţele sunt, în mare parte, de aspect general şi de materiale. De pildă, tijele împingătoare de Nipru sunt din aluminiu, pe câtă vreme cele de Ural sunt din oţel. Editat Februarie 4, 2012 de AdrianS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.