Sari la conținut

Nicte Sfaturi Legate De Lumini Si Faruri!


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Ba da ,este o idee si asta..cu RAR-ul

Cunosc drumul,l-am facut de cel putin 6/7 ori cu RT-ul,apoi stinga spre Siriu,Risnov,urcare in Poiana si retur pe DN1(cind ma grabeam)sau Cheia..aproape 500 KM de vis..

La partea de electronica nu ma pricep deloc,din ce am vazut tu esti de meserie si mai in masura sa afli ce si cum.

Salut.

Luigi Vicol

pai, atunci sa-ti spun io ca acel convertor de tensiune mai suge cel putin vreo 10 - 15W pe langa aia absorbiti de bec.....asa ca......

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Din partea mea poa' sa suga si 20-25W, cum HID'ul (4300-5000K) arunca in oglinda farului cu 2,5x mai multi lumeni, eu ma declar multumit. :agree:

hmmmm, nu stiu daca e chiar asa, depinde cat de la limita este calculat alternatorul.........ia uite aici sa vezi ce se poate intampla daca incarci prea mult un alternator: /index.php?...t&p=1126446

oricum, ce am vrut eu sa spun prin chestia cu puterea este ca absoarbe aceeasi putere cau un bec normal, la asta m-am referit, chestia cu 35W, consum mai mic, etc., mi se pare o "minciuna" comerciala la fel ca si aia cu lichidul care scade temperatura motorului cu 20 grade celsius :goodposting:

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmmm, nu stiu daca e chiar asa, depinde cat de la limita este calculat alternatorul.........ia uite aici sa vezi ce se poate intampla daca incarci prea mult un alternator: /index.php?...t&p=1126446

oricum, ce am vrut eu sa spun prin chestia cu puterea este ca absoarbe aceeasi putere cau un bec normal, la asta m-am referit, chestia cu 35W, consum mai mic, etc., mi se pare o "minciuna" comerciala la fel ca si aia cu lichidul care scade temperatura motorului cu 20 grade celsius :goodposting:

Nu e o minciuna si alimentatorul ("balast", cum ii spun aiurea cei ce-l vand) consuma la intrare 35 de W; singurul caz cand consumi ceva mai mult e cand folosesti H4 dual, cand modulul ala de comanda plus releul din fundul becului oricum nu consuma mai mult de 5W.

 

Treaba nasoala e ca niste masini relativ noi (de exemplu unele modele de Toyota fabricate in ultimii cam 10 ani) au un detector electronic de bec ars care se declanseaza daca pui bec de 35W in loc de 55W, dupa care palpaie bordul si piuie de te ia cu dureri de cap. Din acest motiv au aparut pe piata becuri HID de 55W respectiv 55/60W, care de fapt sunt aceleasi becuri de 35W (ca altfel depasesti luminozitatea legala) care au in paralel o rezistenta pusa acolo sa produca caldura si sa consume ca sa prosteasca detectorul. Si apropos, daca esti pasionat de offroad cu motorul sau masina, vezi ca exista si becuri HID de 200W (ilegale pe drumurile publice) care se folosesc la avioane.

 

Pe de alta parte chiar si unele modele mai pretentioase de la producatori relativ modesti de masini cum ar fi Skoda ies azi din fabrica echipate exclusiv cu HID (practic nu cred sa existe pe piata masina de peste 15,000 Euro care sa nu fie echipata standard cu asa ceva) dar cum spunea si Luigi Vicol alea ies de multe ori cu HID de 4500K ce par niste halogene un pic mai tari.

Eu am HID de 6000 si asta pare putin albastrui, dar de fapt soarele vara la zenit are 7000K. Totul vine de la faptul ca noi suntem obisnuiti sa vedem foarte multe lucruri galbene, bej si verzi in jur (de, lumea e cam kknie), astfel incat avem iluzia ca albul e cam albastru si ca rozul e foarte alb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Interesante completari..

Cu o mica adaugire..masinile care au calculatorul acela pe instalatia electrica,cel ce-ti arata "bec ars" pot fi pacalite si cu anumite module care se monteaza pe instalatie.

Am si eu,pt.masinile care necesita asa ceva..dar ce contin n-as putea sa spun,sunt sigilate in rasina aia..

Bine..chiar daca n-ar fi tot nu m-as pricepe..

Salutari.

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e o minciuna si alimentatorul ("balast", cum ii spun aiurea cei ce-l vand) consuma la intrare 35 de W; singurul caz cand consumi ceva mai mult e cand folosesti H4 dual, cand modulul ala de comanda plus releul din fundul becului oricum nu consuma mai mult de 5W.

 

Treaba nasoala e ca niste masini relativ noi (de exemplu unele modele de Toyota fabricate in ultimii cam 10 ani) au un detector electronic de bec ars care se declanseaza daca pui bec de 35W in loc de 55W, dupa care palpaie bordul si piuie de te ia cu dureri de cap. Din acest motiv au aparut pe piata becuri HID de 55W respectiv 55/60W, care de fapt sunt aceleasi becuri de 35W (ca altfel depasesti luminozitatea legala) care au in paralel o rezistenta pusa acolo sa produca caldura si sa consume ca sa prosteasca detectorul. Si apropos, daca esti pasionat de offroad cu motorul sau masina, vezi ca exista si becuri HID de 200W (ilegale pe drumurile publice) care se folosesc la avioane.

 

Pe de alta parte chiar si unele modele mai pretentioase de la producatori relativ modesti de masini cum ar fi Skoda ies azi din fabrica echipate exclusiv cu HID (practic nu cred sa existe pe piata masina de peste 15,000 Euro care sa nu fie echipata standard cu asa ceva) dar cum spunea si Luigi Vicol alea ies de multe ori cu HID de 4500K ce par niste halogene un pic mai tari.

Eu am HID de 6000 si asta pare putin albastrui, dar de fapt soarele vara la zenit are 7000K. Totul vine de la faptul ca noi suntem obisnuiti sa vedem foarte multe lucruri galbene, bej si verzi in jur (de, lumea e cam kknie), astfel incat avem iluzia ca albul e cam albastru si ca rozul e foarte alb.

totusi, daca ar avea puterea utila egala cu puterea consumata ar rezulta randament 1, ceea ce este fizic imposibil.

sunt de acord ca sursele in impulsuri au randament foarte bun, unele chiar de peste 90%, dar, sa ne gandim ca alimenteaza doar o porcarie de bec iar sursa de curent nu este tocmai limitata......deci, nu vad de unde necesitatea de a face o sursa care sa aiba un randament de 98% si sa coste cat china.......

in fine.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze pentru termenul "cocalar", insa mi se par de prost gust, lumina lor este cretina rau. Dar chestia e alta:

Uite chiar acum m-am intors de la Viena de la aeroport si am mers pe bezna si la dus si la intors. (260km) Dintre sutele de masini din trafic, chiar am numarat special cate xenoane am vazut: 2!!! Unul la dus la un autoturism si altul la intors la un tir (cred ca era din RO 100%). Cum dracu vad oamenii astia (cehi,austrieci, whatever) in trafic numai cu halogene?? Exact romanul, are nevoi de tichie de margaritar, ca nu vede noaptea! Hai sa ne batem care-i mai tare in lumini! :goodposting:

P.s., nici eu nu vad bine noaptea!

Putin ma intereseaza care este mai tare in lumini.Ma intereseaza doar cum sa vad cainele facut afis pe autostrada mai devrema ca sa-l pot ocoli elegant fara a face vreo ,manevra pripita.Observ ca unii chiar nu au avut jucarii in copilarie.Am cerut niste sfaturi ptr ca aveam nevoie de informatii.Restul-parerile personale si altele de acest gen nu ma intereseaza.Pastrati-le pt voi si daca va plictisiti puteti sa folositi mircul sau messul.Subiectele pe langa gen manelarii si alte cele nu isi au rostul pe acest topic deschis de mine.Observ ca sunt oameni foarte cititi si binevoitori dispusi sa imi explice si ai apreciez,dar sunt unii care chiar nu au loc de mine si fundul meu si ai deranjeaza sau stanjeneste ceva anume.Daca au ceva de spus ai rog sa foloseasca privatul.Va multumesc pt intelegere.Daca insistati in prostie o faceti doar pt a pierde timpul sau vara care tocmai a trecut si imi intariti ideea ca sunteti doar pierde vara!

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

totusi, daca ar avea puterea utila egala cu puterea consumata ar rezulta randament 1, ceea ce este fizic imposibil.

sunt de acord ca sursele in impulsuri au randament foarte bun, unele chiar de peste 90%, dar, sa ne gandim ca alimenteaza doar o porcarie de bec iar sursa de curent nu este tocmai limitata......deci, nu vad de unde necesitatea de a face o sursa care sa aiba un randament de 98% si sa coste cat china.......

in fine.....

Chestia cu randamentul de 98% e o exagerare a oamenilor de la vanzari, eu as inclina mai degraba sa cred ca asemenea becuri au un randament sub 20%, dar dat fiind ca becurile traditionale folosite inca la iluminat in casa sau pe unele masini mai vechi au cam 2-4% si ca cele cu halogen au randament in zona 6-10% tot e mai bine. Randament in jur de 90% au doar LED-urile de putere mica, dar astea scot atat de putina lumina ca iti trebuie 8 bucati sa-ti faci o lumina de pozitie.

Lasand la o parte progresul tehnologic, miniaturizarea si fiabilitatea, lampile HID seamana foarte mult cu aparatele folosite la proiectarea filmelor pe celuloid pentru ca se bazeaza pe acelasi principiu - arcul electric:

- Aparatele astea de proiectie vechi aveau doi carbuni care initial se atingeau, dupa care erau departati si intre ei se declansa arc electric in aer;

- Lampile HID moderne au o sursa mai inteligenta cu tensiune variabila, astfel incat la amorsare sursa da cam 200V, iar dupa declansarea arcului electric pe masura ce lampa se incalzeste si isi intra in parametri tensiunea scade la 12V. Sunt numite popular "Xeoane" pentru ca gazul in care se face descarcarea e de obicei in proportie destul de mare Xenon (daca nu ma insel xenonul produce lumina de 6500K care noua ni se pare seara destul de albastruie), dar punand acolo alte substante media emisiei poate fii mutata cam oriunde in spectru (sodiul e galben, heliul roz, neonul rosu, argonul albastrui, etc.). Avantajele majore fata de un bec cu halogen sunt doua: 1) nu are filament, deci e mult mai fiabil si mai rezistent la socuri; 2) Iti permite la 35W sa produci cu circa 50% mai multa lumina decat cele mai bune becuri cu halogen existente pe piata, practic iti permite sa produci maximum de lumina pe care are voie sa il produca farul unui autovehicul (da aia consuma 35W, ca sa nu incalce legea).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca una si ma duc :

Distribuitorul asta de HID uri zice (apropo de folosirea in US) :

 

Q: Are these XENON HID light systems street legal?

 

A. NO XENON HID conversion kit available from any source is DOT approved if installed outside of the factory. Moreover, in the U.S, this is not street legal for use on public roads. As a result, we officially endorse the kit for exhibition and off-road use and will only sell the kit to be used for these purposes. We are not responsible for buyers who violate the terms of sale while in which they will assume all responsibilities for any unauthorized or unintended use other than exhibition or off-road use.

Deci treaba cu omologatul luminilor after market ...nu prea cred !

 

- Lampile HID moderne au o sursa mai inteligenta cu tensiune variabila, astfel incat la amorsare sursa da cam 200V, iar dupa declansarea arcului electric pe masura ce lampa se incalzeste si isi intra in parametri tensiunea scade la 12V. Sunt numite popular "Xeoane" pentru ca gazul in care se face descarcarea e de obicei in proportie destul de mare Xenon (daca nu ma insel xenonul produce lumina de 6500K care noua ni se pare seara destul de albastruie), dar punand acolo alte substante media emisiei poate fii mutata cam oriunde in spectru (sodiul e galben, heliul roz, neonul rosu, argonul albastrui, etc.). Avantajele majore fata de un bec cu halogen sunt doua: 1) nu are filament, deci e mult mai fiabil si mai rezistent la socuri; 2) Iti permite la 35W sa produci cu circa 50% mai multa lumina decat cele mai bune becuri cu halogen existente pe piata, practic iti permite sa produci maximum de lumina pe care are voie sa il produca farul unui autovehicul (da aia consuma 35W, ca sa nu incalce legea).

Tensiunea de start e de 23-25 kV tensiunea in mers normal dupa start-up 60 V - 120 V asta fiind si motivul pt care nu poti prelungi firul ala ca e de o constructie speciala cam ca si firul care duce la ciuperca de pe tubul TV .

La punctul 2 nu am inteles ce ai vrut sa spui cu legea si cu 35 W: ele oricum sunt in afara legii pot sa consume si 10 W.

Legea n-are treaba cu Watt-i doar alternatorul si bateria.Legea se ocupa eventual de lm - lumeni.

Editat de alnaibii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unul dintre cele 3 faruri din poza de mai jos este dotat cu bec xenon aftermarket. Da, montat si reg(u)lat de catre un expert in silicoane ... pardon, xenoane de pe acest forum.

 

Care este!... va las pe Dvs. sa ghiciti (farul nu...).

 

post-11356-1222382390_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu randamentul de 98% e o exagerare a oamenilor de la vanzari, eu as inclina mai degraba sa cred ca asemenea becuri au un randament sub 20%, dar dat fiind ca becurile traditionale folosite inca la iluminat in casa sau pe unele masini mai vechi au cam 2-4% si ca cele cu halogen au randament in zona 6-10% tot e mai bine. Randament in jur de 90% au doar LED-urile de putere mica, dar astea scot atat de putina lumina ca iti trebuie 8 bucati sa-ti faci o lumina de pozitie.

Lasand la o parte progresul tehnologic, miniaturizarea si fiabilitatea, lampile HID seamana foarte mult cu aparatele folosite la proiectarea filmelor pe celuloid pentru ca se bazeaza pe acelasi principiu - arcul electric:

- Aparatele astea de proiectie vechi aveau doi carbuni care initial se atingeau, dupa care erau departati si intre ei se declansa arc electric in aer;

- Lampile HID moderne au o sursa mai inteligenta cu tensiune variabila, astfel incat la amorsare sursa da cam 200V, iar dupa declansarea arcului electric pe masura ce lampa se incalzeste si isi intra in parametri tensiunea scade la 12V. Sunt numite popular "Xeoane" pentru ca gazul in care se face descarcarea e de obicei in proportie destul de mare Xenon (daca nu ma insel xenonul produce lumina de 6500K care noua ni se pare seara destul de albastruie), dar punand acolo alte substante media emisiei poate fii mutata cam oriunde in spectru (sodiul e galben, heliul roz, neonul rosu, argonul albastrui, etc.). Avantajele majore fata de un bec cu halogen sunt doua: 1) nu are filament, deci e mult mai fiabil si mai rezistent la socuri; 2) Iti permite la 35W sa produci cu circa 50% mai multa lumina decat cele mai bune becuri cu halogen existente pe piata, practic iti permite sa produci maximum de lumina pe care are voie sa il produca farul unui autovehicul (da aia consuma 35W, ca sa nu incalce legea).

sefu', ma refeream la randamentul surselor in comutatie, nu al becurilor.......si, apropos, un bec normal cu filament are randamentul cam 2-3% :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu nevoie de sfatul vostru.

Am avut la motocicleta (Yamaha Dragstar) un bec care lumina destul de bine dar am avut probleme cu el. Mi s-a ars soclul becului (partea de plastic) si s-a stricat si unul din cele 3 picioruse ale becului. Acum am aruncat becul ala dar parca pe el scria ca e de tip HB3 si avea 80W.

Am cumparat soclu nou si bec H4 (cum scrie la cartea tehnica) si montat. De atunci eu nu mai vad nimic noaptea pe drum daca imi tot vin masini de pe contrasens. Cand soseaua e libera se vede acceptabil dar portiuni de sosea libera sunt din ce in ce mai rare. Becul e Osram (cel mai scump pe care l-am gasit la benzinaria Mol), sticla farului este nezgariata (e chiar sticla nu plastic) si o sterg mereu, oglinda farului e in regula.

In general evit sa merg noaptea dar nu tot timpul iese asa cum ti-ai propus si nu prea imi convine sa merg ca orbetele ca drumurile noastre sunt pline de surprize.

Ce pot sa fac sa imbunatatesc lumina farului? In cartea tehnica scrie ceva de bec cu quartz (a mea e adusa din US) dar pe aici pe unde am intrebat nu a stiut nimeni sa imi spuna unde as putea gasi asa ceva si (mai important) daca e mai bun decat asta pe care l-am cumparat acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu nevoie de sfatul vostru.

Am avut la motocicleta (Yamaha Dragstar) un bec care lumina destul de bine dar am avut probleme cu el. Mi s-a ars soclul becului (partea de plastic) si s-a stricat si unul din cele 3 picioruse ale becului. Acum am aruncat becul ala dar parca pe el scria ca e de tip HB3 si avea 80W.

Am cumparat soclu nou si bec H4 (cum scrie la cartea tehnica) si montat. De atunci eu nu mai vad nimic noaptea pe drum daca imi tot vin masini de pe contrasens. Cand soseaua e libera se vede acceptabil dar portiuni de sosea libera sunt din ce in ce mai rare. Becul e Osram (cel mai scump pe care l-am gasit la benzinaria Mol), sticla farului este nezgariata (e chiar sticla nu plastic) si o sterg mereu, oglinda farului e in regula.

In general evit sa merg noaptea dar nu tot timpul iese asa cum ti-ai propus si nu prea imi convine sa merg ca orbetele ca drumurile noastre sunt pline de surprize.

Ce pot sa fac sa imbunatatesc lumina farului? In cartea tehnica scrie ceva de bec cu quartz (a mea e adusa din US) dar pe aici pe unde am intrebat nu a stiut nimeni sa imi spuna unde as putea gasi asa ceva si (mai important) daca e mai bun decat asta pe care l-am cumparat acum.

io as zice sa reglezi farul mai intai.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Am si eu nevoie de sfatul vostru.<br />Am avut la motocicleta (Yamaha Dragstar) un bec care lumina destul de bine dar am avut probleme cu el. Mi s-a ars soclul becului (partea de plastic) si s-a stricat si unul din cele 3 picioruse ale becului. Acum am aruncat becul ala dar parca pe el scria ca e de tip HB3 si avea 80W. <br />Am cumparat soclu nou si bec H4 (cum scrie la cartea tehnica) si montat. De atunci eu nu mai vad nimic noaptea pe drum daca imi tot vin masini de pe contrasens. Cand soseaua e libera se vede acceptabil dar portiuni de sosea libera sunt din ce in ce mai rare. Becul e Osram (cel mai scump pe care l-am gasit la benzinaria Mol), sticla farului este nezgariata (e chiar sticla nu plastic) si o sterg mereu, oglinda farului e in regula. <br />In general evit sa merg noaptea dar nu tot timpul iese asa cum ti-ai propus si nu prea imi convine sa merg ca orbetele ca drumurile noastre sunt pline de surprize. <br />Ce pot sa fac sa imbunatatesc lumina farului? In cartea tehnica scrie ceva de bec cu quartz (a mea e adusa din US) dar pe aici pe unde am intrebat nu a stiut nimeni sa imi spuna unde as putea gasi asa ceva si (mai important) daca e mai bun decat asta pe care l-am cumparat acum.<br />
<br /><br /><br />

 

 

 

Ai inlocuit un HB3 de 80W cu un H4 de ce putere? Ce tip ai avut si ce tip e cel nou?

 

Ce putere are becul original H4 in "cartea tehnica"?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu e de reglaj. El bate destul de bine si, cum am spus, cand nu e nimeni pe drum vad suficient in fata pentru viteza cu care merg (noaptea nu prea depasesc suta). Problema mea e cu intensitatea luminii, cand primesc faruri in ochi de pe contrasens. Au mai spus si altii mai sus, sunt foarte multi necivilizati pe la noi care circula cu faruri prea puternice si reglate prost (pe multi ii suspectez ca merg cu faza lunga si, desi vad ca vine cineva din fata nu prea se sinchisesc chiar daca le faci flash-uri). Cand drumul e foarte aglomerat (coloana din sens opus) eu aproape nu mai vad nimic in fata. In cazuri din astea mai reduc viteza dar mi s-a mai intamplat sa se apropie din spate cate o masina foarte agresiva si sa ma preseze.

 

Becul pe care l-am pus are 55W. Cred ca asta e standard. Atat scrie si in owner's manual ("cartea tehnica")

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am xenon pe faza scurta la motor, vad bine dar chiar daca e reglat maxim in jos, tot bate aiurea, tot deranjeaza in intuneric.

am xenon si pe masina, pe un yaris, ce sa zic, reglate in service, faza scurta e ok dar cea lunga zici ca a explodat lumina. nimic nu se compara cu xenonul dotat din fabrica, restul niste aiureli cu, care vedem oarecum mai bine, e un look mai interesant dar deranjeaza pe cel din sens opus. fiind in Romania, putini si le vor demonta din aceasta cauza. Sper ca la un moment dat, cineva sa faca un documentar despre cum s-au orbit romanii intre ei, seara pe soselele patriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Problema nu e de reglaj. El bate destul de bine si, cum am spus, cand nu e nimeni pe drum vad suficient in fata pentru viteza cu care merg (noaptea nu prea depasesc suta). Problema mea e cu intensitatea luminii, cand primesc faruri in ochi de pe contrasens. Au mai spus si altii mai sus, sunt foarte multi necivilizati pe la noi care circula cu faruri prea puternice si reglate prost (pe multi ii suspectez ca merg cu faza lunga si, desi vad ca vine cineva din fata nu prea se sinchisesc chiar daca le faci flash-uri). Cand drumul e foarte aglomerat (coloana din sens opus) eu aproape nu mai vad nimic in fata. In cazuri din astea mai reduc viteza dar mi s-a mai intamplat sa se apropie din spate cate o masina foarte agresiva si sa ma preseze.<br /><br />Becul pe care l-am pus are 55W. Cred ca asta e standard. Atat scrie si in owner's manual ("cartea tehnica")<br />
<br /><br /><br />

 

 

 

Cred ca multi dintre cei pe care ii suspectezi tu ca au farurile dereglate sau merg cu faza lunga au facut de fapt "upgrade" la HIV... pardon, HID!

 

 

55W e prea putin pentru conditiile actuale, nu degeaba ai gasit pe motor unul de 80W. Problema e ca atunci cand maresti puterea becurilor instalati electrica poate ceda. Probabil tocmai de aceea ti s'a si topit fostul soclu. Ca sa fii in siguranta e bine sa refaci alimentarea becurilor mai mari prin circuit separat, trecut prin siguranta separata si releu cu contacte mai mari. Sau sa intri si tu in lumea manelistilor... pardon, motociclistilor si sa te "upgradezi" la HID.

 

Oricum ar fi si indiferent de cat de multe si puternice becuri ti'ai monta, noaptea pe motor riscul creste exponential. E bine sa eviti insa daca nu se poate... "expect the unexpected"!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut pana la urma toata fata moretei si am gasit ...becul de la Hid era agatat doar cu 2 din cele 3 picioare de suportul de far.Asa ca becul nu mai mai statea drept si este si normal ca batea total aiurea.Am verificat faza lunga si acum lumina se concentreaza intrun fascicul de dimensiunile lupei ce protejeaza.Am testat faza scurta pe timp de zi si noapte si nu deranjeaza pt ca are un reglaj corect,dar faza lunga este normal ca jeneaza...asa era si cu bec normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Am desfacut pana la urma toata fata moretei si am gasit ...becul de la Hid era agatat doar cu 2 din cele 3 picioare de suportul de far.Asa ca becul nu mai mai statea drept si este si normal ca batea total aiurea.Am verificat faza lunga si acum lumina se concentreaza intrun fascicul de dimensiunile lupei ce protejeaza.Am testat faza scurta pe timp de zi si noapte si nu deranjeaza pt ca are un reglaj corect,dar faza lunga este normal ca jeneaza...asa era si cu bec normal.<br />

 

 

Faza lunga e normal sa deranjeze, ca doar de'aia si'i spune... "lunga".

 

Teoria spune ca oricat te'ai chinui, nu poti regla un HID sa nu deranjeze. Practic nu stiu daca e doar din cauza HID'ului sau pur si simplu indolentei unora care le regleaza pentru a obtine o cat mai mare "eficienta".

 

Tu cum ti'ai dat seama ca reglajul tau este "corect" si nu deranjeaza? Ce teste ai facut? Ai pus pe cineva sa mearga cu motorul tau si tu te'ai urcat intr'o masina din sens invers? Sau cum?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poze de la inaltimea aproximativa a soferului! ;)Scurta,lunga,lunga,scurta-aproape si mai departe.Se cam amurgea deja.

post-6602-1222458565_thumb.jpg

post-6602-1222458616_thumb.jpg

post-6602-1222458628_thumb.jpg

post-6602-1222458649_thumb.jpg

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<br />Poze de la inaltimea aproximativa a soferului! ;)Scurta,lunga,lunga,scurta-aproape si mai departe.Se cam amurgea deja.<br />

 

 

Mda... nu cred ca pozele alea pot fi considerate drept argument pentru afirmatia de mai devreme (citez): "Am testat faza scurta pe timp de zi si noapte si nu deranjeaza pt ca are un reglaj corect".

 

Daca chiar vrei sa afli cu adevarat daca deranjeaza sau nu, fa cum ti'am spus - "the real thing" - :

urca'te intr'o masina si roaga pe cineva sa mearga cu motorul din sens invers. Astfel vei putea observa singur irizatiile si refractiile ciudate pe care le produce un HID (aftermarket) prin parbrizul unei masini si chiar prin viziera unei casti moto. Crede'ma, intr'o noapte fara luna, cu atmosfera incarcata de umezeala si electricitate statica (da, din punct de vedere fizic lumina este o radiatie electromagnetica) efectul este devastator!

 

Dupa test, daca poti fi obiectiv, te astept cu impresii...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sefu', ma refeream la randamentul surselor in comutatie, nu al becurilor.......si, apropos, un bec normal cu filament are randamentul cam 2-3% :goodposting:

Si eu am gresit asa de mult daca am spus ca are randamentul in zona 2-4%?

 

Tensiunea de start e de 23-25 kV tensiunea in mers normal dupa start-up 60 V - 120 V asta fiind si motivul pt care nu poti prelungi firul ala ca e de o constructie speciala cam ca si firul care duce la ciuperca de pe tubul TV .

La punctul 2 nu am inteles ce ai vrut sa spui cu legea si cu 35 W: ele oricum sunt in afara legii pot sa consume si 10 W.

Legea n-are treaba cu Watt-i doar alternatorul si bateria.Legea se ocupa eventual de lm - lumeni.

Chestia asta cu 23-25kW se intampla binisor inainte de vremea cand aici in Romania unii se ocupau cu impuscatul lui Ceausescu, mai precis atunci cand unii in america (care nu stiau de loc fizica) se chinuiau sa faca becuri HID cu curent continuu. Azi cam tot chinezul care se respecta iti vinde HID-uri din generatia 9 (sau macar 8, mai la tara) si pe stickerul alimentatorului scrie "maximum voltage ~200VAC"; n-am nimic impotriva daca ~200VAC poate sa aproximeze pana la 25kW daca se ia in considerare si anul de masurare 1975 si principiul de incertitudine al lui Heisenberg, desi e clar ca asta e un principiu prost, ca am ajuns sa masuram aproximativ si tensiunea de alimentare a becurilor, dar de, eu il respect pe heisenberg...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am gresit asa de mult daca am spus ca are randamentul in zona 2-4%?

 

 

Chestia asta cu 23-25kW se intampla binisor inainte de vremea cand aici in Romania unii se ocupau cu impuscatul lui Ceausescu, mai precis atunci cand unii in america (care nu stiau de loc fizica) se chinuiau sa faca becuri HID cu curent continuu. Azi cam tot chinezul care se respecta iti vinde HID-uri din generatia 9 (sau macar 8, mai la tara) si pe stickerul alimentatorului scrie "maximum voltage ~200VAC"; n-am nimic impotriva daca ~200VAC poate sa aproximeze pana la 25kW daca se ia in considerare si anul de masurare 1975 si principiul de incertitudine al lui Heisenberg, desi e clar ca asta e un principiu prost, ca am ajuns sa masuram aproximativ si tensiunea de alimentare a becurilor, dar de, eu il respect pe heisenberg...

nu, nu ai gresit, din pacate nu am citit eu cu atentie bucata in care ai spus-o :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...